Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE CALVIÀ
INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ I BIBLIOTEQUES
Núm. 247216
Convocatòria i bases reguladores de les subvencions emmarcades en l'àmbit competencial de l'institut municipal d'educació i biblioteques de Calvià, dirigides a les associacions de mares i pares d'alumnes dels centres d'educació infantil i primària públics de Calvià per a la realització d'aules d'estiu de l'any 2023
El Consell Rector de l'IMEB en data 11 d'abril de 2023, va aprovar la Convocatòria i bases reguladores de les subvencions i ajudes emmarcades en l'àmbit competencial de l'IMEB, dirigides a les associacions de mares i pares d'alumnes dels centres d'educació infantil i primària de Calvià per a la realització d'aules d'estiu de l'any 2023.
CONVOCATÒRIA I BASES REGULADORES DE LES SUBVENCIONS EMMARCADES EN L'ÀMBIT COMPETENCIAL DE L'INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ I BIBLIOTEQUES DE CALVIÀ, DIRIGIDES A LES ASSOCIACIONS DE MARES I PARES D'ALUMNES DELS CENTRES D'EDUCACIÓ INFANTIL I PRIMÀRIA PÚBLICS DE CALVIÀ PER A LA REALITZACIÓ D'AULES D'ESTIU DE L'ANY 2023
CAPÍTOL I.- DISPOSICIONS GENERALS
Article 1. Objecte
Aquestes bases tenen per objecte la regulació del procediment de concessió de les subvencions emmarcades en l'àmbit de les competències de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques (d'ara endavant IMEB) dirigides a las associacions de mares i pares d'alumnes (d'ara endavant AMIPA) dels centres d'educació infantil i primària (d'ara endavant CEIP) públics de Calvià per a la realització d'aules d'estiu de l'any 2023.
Article 2. Concepte de subvenció
Té la consideració de subvenció qualsevol prestació directa o indirecta, quantificable econòmicament, a càrrec de l'IMEB.
CAPÍTOL II.- CARACTERÍSTIQUES DE LES SUBVENCIONS
Article 3. Entitats Beneficiàries
Les entitats beneficiàries són les AMIPA dels CEIP públics de Calvià.
Article 4. Objecte de l'ajuda
Facilitar a les AMIPA l'accés a les aules d'estiu mitjançant subvencions per a la gestió i organització d'aquesta activitat, així com a les persones residents participants. Igualment se subvencionarà la participació de menors de famílies residents a Calvià que tenguin menors en situació d'acolliment amb famílies empadronades en el municipi.
Seran objecte de subvenció les AMIPA que presentin i desenvolupin projectes que atenguin principalment els següents objectius:
Les ajudes s'ofereixen pels següents conceptes:
L'IMEB posa a disposició de les AMIPA, durant el període de vacances escolars, els següents CEIP: Galatzó (es Capdellà), Ses Rotes Velles (Santa Ponça), Puig de Sa Morisca (Santa Ponça), Puig de Sa Ginesta (Urbanització Galatzó), Xaloc (Peguera), Son Ferrer, Jaume I (Palmanova), Bendinat, Cas Saboners (Magaluf), Ses Quarterades (Calvià Vila) i Son Caliu.
Les AMIPA del municipi que compleixin les condicions establertes en aquesta convocatòria i que estiguin interessades a fer aules d'estiu, en qualsevol dels centres públics esmentats, han de presentar un projecte en la forma i dates establertes en aquestes bases.
En el cas que s'hagin de fer obres durant els mesos d'estiu incompatibles amb el desenvolupament normal de les activitats pròpies de les aules d'estiu, l'IMEB ho comunicarà a l'AMIPA afectada amb la deguda antelació.
Article 5. Crèdit pressupostari
Per atendre les obligacions de contingut econòmic que es derivin de la concessió de les subvencions objecte d'aquesta convocatòria existeix crèdit suficient en la partida 10 32601 4800000 del pressupost de l'IMEB de l'any 2023.
La quantia total de les subvencions convocades és de 150.000,00 €. Sense perjudici que, en aplicació de l'article 58.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es pugui ampliar el crèdit.
Article 6. Compatibilitat de les ajudes
Les subvencions són compatibles amb altres ajudes per a la mateixa finalitat atorgades per altres administracions o ens públics o privats, nacionals i internacionals, sempre que, conjuntament o aïlladament, no se superi el cost de l'activitat i/o projecte objecte de l'ajuda.
Article 7. Iniciació, instrucció, resolució i notificació
El procediment per concedir subvencions en règim de concurrència competitiva s'ha d'ajustar a l'article 23 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
El procediment per sol·licitar les subvencions recollides en aquestes bases s'ha d'iniciar a petició de l'entitat interessada, d'acord amb els principis de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Els òrgans competents per instruir i resoldre el procediment s'especifiquen en el capítol IV d'aquestes bases.
D'acord amb la informació continguda en les sol·licituds per a la corresponent convocatòria, un cop feta la comprovació que les AMIPA sol·licitants reuneixen els requisits exigits, i després de la valoració de les esmentades sol·licituds per part del comissió avaluadora designada a aquest efecte, s'elevarà proposta de la concessió i/o denegació de subvencions i els motius que hi concorrin, i s'adjudicaran i/o denegaran, si n'és el cas, mitjançant resolució de la presidenta de l'IMEB. Així mateix també es formularà expressament proposta motivada de la denegació de les sol·licituds que no reuneixin els requisits establerts en les bases d'aquesta convocatòria.
Si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en la convocatòria, l'òrgan competent requerirà l'entitat interessada perquè en faci les esmenes pertinents en el termini màxim i improrrogable de tres dies naturals, comptadors a partir de la notificació d'esmena, indicant-li que si no ho fa se'l tendrà per desistit de la sol·licitud, amb resolució prèvia que ha de ser dictada en els termes prevists en l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
De conformitat amb l'establert en l'article 26 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en remissió a l'article 40 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la resolució de concessió i, si n'és el cas, de denegació de les subvencions, es publicarà en la pàgina web municipal a efectes de notificació.
El termini màxim per resoldre i notificar la concessió i/o denegació de les subvencions serà de sis (6) mesos, comptadors des de la data de publicació de la present convocatòria en el BOIB, de conformitat amb l'establert en l'article 25 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Contra la resolució de concessió i/o denegació de les subvencions emesa per la presidenta de l'IMEB, que no posa fi a la via administrativa, de conformitat amb l'establert en l'article 41 dels Estatuts de l'IMEB i l'article 112 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, es pot interposar recurs d'alçada davant el batle de la corporació, en el termini d'un mes comptador des de la notificació, de conformitat al que disposa l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques, sense perjudici que s'hi pugui presentar qualsevol altre recurs que es consideri pertinent. El recurs s'ha de presentar en el registre general o en qualsevol de les formes determinades en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Article 8. Percepció de l'ajuda
Per rebre la subvenció concedida és imprescindible que hagin estat adequadament justificades les subvencions atorgades en anteriors convocatòries.
Article 9. Presentació de la documentació (sol·licitud i justificació)
Tant la sol·licitud (Annex I) com la justificació (Annex V), juntament amb la documentació requerida, s'ha de presentar de manera telemàtica a través del registre electrònic comú de l'Administració General de l'Estat o a les oficines i registres que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, en els terminis i amb la documentació que en cada cas es determinin en aquestes bases.
Article 10. Activitats subvencionables, terminis, documentació de sol·licitud i de justificació
A) Gestió i organització d'aules d'estiu
Objecte: seran objecte de subvenció les AMIPA que gestionin i organitzin aules d'estiu, amb presentació prèvia del projecte corresponent, que serà supervisat i aprovat per l'IMEB.
Import de la subvenció: 300 € per AMIPA
Documentació a presentar per sol·licitar la subvenció:
Documentació a presentar per a la identificació de la persona sol·licitant:
Terminis:
B) Participació de menors residents o en situació d'acolliment a les aules d'estiu
Objecte: seran objecte de subvenció les AMIPA que presentin en els terminis establerts la relació d'alumnes participants a les aules d'estiu que gestionen i en les quals s'atenguin nins i nines de 3 a 14 anys (alumnes de segon cicle d'educació infantil, primària i de primer cicle d'ESO en el curs 2022-2023), residents a Calvià, en els mesos de juny, juliol, agost i setembre de 2023.
Durant el període no lectiu de setembre podran realitzar l'activitat els infants amb data de naixement a l'any 2020 que hagin estat escolaritzats prèviament en escoles d'educació infantil.
Aquesta subvenció s'aplica en les mateixes condicions a menors que estiguin en una situació d'acolliment en famílies residents a Calvià.
Seran també objecte de subvenció les AMIPA que tenguin inscripcions d'infants amb discapacitat residents a Calvià, amb la certificació de l'organisme corresponent, igual o superior a un 33% o que precisin de necessitat de suport intensiu. Aquesta ajuda permet finançar la contractació de personal addicional de suport en funció de l'informe de valoració realitzat per professionals competents del centre educatiu en el qual estigui matriculats en el curs 2022-2023.
Import de la subvenció:
Per a la participació d'infants que compleixin els requisits establerts en la convocatòria:
Per a la contractació de personal addicional de suport per a menors residents amb discapacitat i/o necessitat de suport intensiu, durant els mesos de juliol i agost i els períodes no lectius de juny i setembre, s'aplicaran els imports proporcionals en funció dels períodes de la seva participació sobre la base de les següents quanties:
Documentació a presentar per sol·licitar la subvenció:
Terminis:
- Per sol·licitar la subvenció:
- Per justificar la subvenció:
Article 11. Control tècnic i financer
Les AMIPA beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i de fiscalització que l'IMEB consideri oportunes.
Article 12. Reintegrament de les subvencions
Es produirà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interès de demora que es generi des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acordi la procedència del reintegrament en els següents casos:
a) Obtenció de la subvenció falsejant les condicions o dades requerides o ocultant les que haguessin impedit l'atorgament.
b) Incompliment total o parcial de l'objectiu, de l'activitat, del projecte o la no adopció del comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.
c) Qualsevol altre cas que estigui regulat per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Article 13. Protecció de dades
De conformitat amb el disposat en el Reglament General de Protecció de Dades (UE) 2016/679 i a la normativa espanyola relativa a la protecció de dades personals, posam en el coneixement dels sol·licitants que:
1. El responsable del tractament de les seves dades de caràcter personal es l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques (IMEB) amb NIF Q-0700491-D, adreça carrer Julià Bujosa Sans, Batle núm. 1, CP: 07184, Calvià, Illes Balears, telèfon de contacte: 971 139 139 i adreça electrònica imeb@calvia.com.
2. Les dades de contacte del delegat de Protecció de Dades de l'IMEB són: dpd@calvia.com.
3. La finalitat amb la qual es tracten les seves dades és la tramitació i gestió de la convocatòria de subvencions emmarcades en l'àmbit competencial de l'IMEB de Calviá i dirigides a les associacions de mares i pares d'alumnes dels centres d'educació infantil i primària públics de Calvià per a la realització d'aules d'estiu, com a les famílies que desitgin participar en les mateixes i compleixin els requisits establerts en les presents bases.
4. La base legal per al tractament de les dades facilitades, tant en la sol·licitud com en la documentació que hi pugui ser adjuntada, es basa en l'article 6.1.c) del Reglament General de Protecció de Dades, compliment d'una obligació legal, i en l'art. 6.1.e), compliment d'una missió realitzada en interès públic sobre la base de:
5. La informació s'ha de conservar d'acord amb els criteris i terminis establerts en la Llei 15/2006, del 17 d'octubre, d'arxius i patrimoni documental de les Illes Balears.
6. Cessions de dades previstes: les dades personals podran ser comunicades a la Base Nacional de Subvencions, Agència Estatal d'Administració Tributària i a altres administracions que puguin estar relacionades amb la subvenció.
7. Les entitats sol·licitants poden exercitar, en els casos i formes prevists en la legislació vigent, els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament, oposició i portabilitat, mitjançant registre presencial, en el Servei d'Atenció al Ciutadà de l'IMEB carrer Julià Bujosa Sans, Batle, núm. 1, Calvià.
8. Si en l'exercici dels seus drets, l'entitat interessada no ha estat degudament atesa, podrà presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, C/ Jorge Juan, 6 28001 Madrid - Seu electrònica: sedeagpd.gob.es. Amb caràcter previ i potestatiu, pot posar-se en contacte amb el delegat de Protecció de Dades a dpd@calvia.com.
CAPÍTOL III.- ENTITATS BENEFICIÀRIES
Article 14. Requisits de les entitats sol·licitants
Els requisits imprescindibles per sol·licitar i rebre les subvencions objecte d'aquesta convocatòria són:
L'IMEB consultarà les dades pertinents per a la resolució del tràmit.
Article 15. Drets
Les entitats beneficiàries perceptores de la subvenció tenen dret a obtenir el suport i la col·laboració de l'IMEB en la realització de l'activitat o projecte que se subvencioni (permisos, autoritzacions, llicències, etc.), una vegada aquest hagi autoritzat a l'AMIPA l'ús del col·legi per fer l'aula d'estiu:
En cas que el servei no sigui correcte, d'acord amb les AMIPA, l'IMEB pot prendre les mesures que consideri oportunes per millorar el servei.
L'entitat beneficiària pot subcontractar parcialment o totalment l'activitat o projecte a subvencionar.
Article 16. Obligacions
La presentació d'una sol·licitud de subvenció per a una activitat implica el coneixement i acceptació d'aquestes bases.
1. En qualsevol cas, l'AMIPA està obligada a complir tot l'establert en aquesta convocatòria i bases reguladores, així com la normativa general de subvencions i la legislació vigent aplicable a les activitats de temps lliure educatiu per a la infància i la joventut de les Illes Balears.
2. L'AMIPA és responsable de planificar, gestionar i desenvolupar l'activitat complint la normativa vigent en el cas que faci la prestació del servei de manera directa. En el cas que l'AMIPA opti per contractar una empresa per desenvolupar l'activitat, podrà delegar aquestes responsabilitats en l'empresa contractada, i, en aquest cas, haurà de notificar-ho a l'IMEB amb la corresponent conformitat de l'empresa.
3. Si per ús indegut o manca de supervisió de la persona responsable de l'aula d'estiu s'ocasionen desperfectes en el centre educatiu, l'AMIPA o empresa en qui delegui es responsabilitzarà dels danys ocasionats, coordinant amb l'IMEB el restabliment i/o reparació d'aquests danys.
4. L'AMIPA, o empresa en qui delegui, ha de vetlar per un consum responsable d'aigua i llum i, en cas que es produeixi un excés en el consum habitual, ha de fer-se càrrec del cost addicional.
5. L'AMIPA, o empresa en qui delegui, ha de donar avís immediat a l'IMEB de totes les incidències, ja siguin materials o amb participants.
6. L'AMIPA, o empresa en qui delegui, ha de complir o fer complir la normativa aplicable en matèria de legislació laboral, especialment en matèria de contractació i prevenció de riscos laborals. Així mateix, ha de vetlar perquè el personal al servei de l'aula d'estiu disposi del certificat que acrediti la inexistència d'antecedents per delictes sexuals mitjançant l'aportació del certificat negatiu del registre censal de delinqüents sexuals, d'acord amb la Llei Orgànica 1/1996, de protecció jurídica del menor, modificada per la Llei 26/2015 i la llei 45/2015 de voluntariat.
7. L'AMIPA i les empreses que gestionin l'activitat han de complir el que disposa la legislació vigent referent a la protecció de dades de caràcter personal. Concretament, han de donar compliment a les exigències establertes en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell Europeu, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades), i en la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
8.- L'AMIPA, o empresa en qui delegui haurà de complir amb el que s'estableix en la Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral de la infància i l'adolescència enfront de la violència, especialment el referit a l'article 16 sobre el deure de comunicació qualificat en cas de tenir coneixement d'una situació de violència exercida sobre els participants en l'activitat, havent de comunicar-ho de manera immediata als serveis socials competents. A més, quan d'aquesta violència pogués resultar que la salut o la seguretat de la persona participant es trobés amenaçada, hauran de comunicar-lo de manera immediata a les Forces i Cossos de Seguretat i/o al Ministeri Fiscal.
Els serveis socials comunitaris bàsics de l'Ajuntament de Calvià facilitaran informació a les entitats gestores de l'activitat per a l'accés a la notificació a través del Registre Unificat de Maltractament a la Infància.
Les entitats perceptores de les subvencions estan obligades a:
a) Revisar i comprovar totes les dades i documents que es lliurin en la sol·licitud i justificació.
b) Fer ús dels annexos d'aquesta convocatòria sense fer-hi cap modificació.
c) Fer constar en la documentació i en els elements publicitaris del projecte, comunicats, etc., el suport a l'activitat per part de l'IMEB (obligació d'incloure el logotip de l'IMEB).
d) En cas de renúncia, a comunicar-ho formalment, de forma expressa i motivada, en el termini de quinze dies a partir de l'endemà de la notificació de la concessió de la subvenció.
e) Fer l'activitat o projecte pel qual es concedeix la subvenció ajustant-se als objectius previstos.
f) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i facilitar la informació que els sigui requerida. En relació a l'acreditació de la formació de monitors i directors de les aules i altes i baixes del personal, ha d'estar disponible tota la documentació durant el desenvolupament de l'aula d'estiu a requeriment de l'IMEB.
g) Retre comptes de les modificacions que sorgeixin en la realització del projecte i justificar-les adequadament.
h) Comunicar l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat procedents d'altres administracions, entitats públiques o privades nacionals o internacionals.
i) Presentar la memòria de l'activitat, seguint el guió establert i en el termini indicat.
CAPÍTOL IV.- ÒRGAN COMPETENT
Article 17. Òrgan competent
El Consell Rector de l'IMEB és l'òrgan competent per aprovar les bases reguladores i la convocatòria de cada tipus de subvenció.
La Presidència de l'IMEB té la competència per resoldre l'adjudicació de subvencions.
Article 18. Composició i funcions de la Comissió Avaluadora
La Comissió Avaluadora estarà formada per tres membres, personal tècnic adscrit a l'IMEB, designats per la Presidència d'aquest.
Funcions de la Comissió Avaluadora:
Article 19. Composició i funció de l'òrgan instructor
L'òrgan instructor és la gerència de l'IMEB, responsable de formular la proposta de resolució provisional, degudament motivada, i de notificar a les entitats interessades que tenen un termini de 10 dies naturals per presentar-hi al·legacions.
Si no es presenten al·legacions dins el termini establert, la proposta de resolució provisional tendrà caràcter de definitiva. En cas contrari, una vegada examinades les al·legacions presentades, l'òrgan instructor ha de formular proposta de resolució definitiva, que ha d'expressar l'entitat sol·licitant o sol·licitants pels quals es proposa l'ajuda, i la seva quantia, especificant-ne l'avaluació i els criteris de valoració seguits per efectuar-la.
Article 20. Normativa i documentació
La Normativa de les Aules d'Estiu 2023, així com tota la documentació corresponent a la sol·licitud de subvencions recollides en aquestes bases, i a la justificació d'aquestes, ha de ser publicada en el BOIB, en la Base Nacional de Subvnecions; i ha d'estar disponible en el web municipal (www.calvia.com) i també es pot sol·licitar per correu electrònic a imeb@calvia.com.
NORMATIVA DE LES SUBVENCIONS EMMARCADES EN L'ÀMBIT COMPETENCIAL DE L'IMEB, DIRIGIDES A LES ASSOCIACIONS DE MARES I PARES D'ALUMNES DELS CENTRES D'EDUCACIÓ INFANTIL I PRIMÀRIA PÚBLICS DEL MUNICIPI DE CALVIÀ PER A LA REALITZACIÓ D'AULES D'ESTIU 2023.
L'Ajuntament de Calvià reconeix la importància de les associacions de mares i pares d'alumnes (d'ara endavant AMIPA) com a agents dinamitzadors del municipi. En aquest sentit, la voluntat de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques (d'ara endavant IMEB) és la de posar a l'abast d'aquestes els espais i les instal·lacions més adequats per desenvolupar les seves activitats, especialment les que facilitin la conciliació de la vida familiar i laboral, com és el cas de les aules d'estiu.
L'IMEB estableix la següent normativa per dur a terme les aules d'estiu en els centres escolars públics d'infantil i de primària (d'ara endavant CEIP) del municipi de Calvià.
La presidenta de l'IMEB té la potestat per decidir sobre tot allò que no estableixi aquesta normativa.
Les AMIPA dels CEIP de Calvià interessades a dur a terme una aula d'estiu han de presentar un projecte que ha de complir el que estableix la present normativa i contenir com a mínim la descripció dels apartats inclosos en el següent guió:
GUIÓ DEL PROJECTE
1. Dades de l'entitat:
2. Compliment de la normativa vigent. En aquest apartat es realitzarà una declaració responsable indicant que l'AMIPA/Empresa gestora complirà en tot moment amb la legislació vigent en matèria de temps lliure educatiu per a la infància i la joventut.
3. Nom i breu descripció del projecte.
4. Temporalització (data d'inici i de finalització de l'aula d'estiu).
5. Objectius.
6. Metodologia.
7. Recursos humans: En aquest apartat haurà d'especificar-se el nom, telèfon i correu electrònic de la persona que exercirà la direcció de l'aula d'estiu així com el compromís de contractar el personal necessari per a l'atenció de l'alumnat inscrit.
8. Recursos materials.
9. Recursos d'infraestructura: previsió d'espais a emprar del centre educatiu. Espais i recursos municipals (se n'han de concretar data, horari, lloc i activitat). Cal especificar, si escau, les sortides que es faran.
9. Difusió (exemplar dels documents a editar i/o publicar).
10. Inscripcions (indicar el lloc, els dies i els horaris d'atenció al públic, així com la documentació a aportar a l'hora de formalitzar la inscripció).
11. Sol·licitud d'inscripció. A la sol·licitud han de figurar els preus i les quanties subvencionables.
12. Registre d'incidències.
13. Avaluació dels riscos de les activitats i descripció de les mesures preventives.
NORMATIVA DE LES AULES D'ESTIU
Persones destinataris: les persones destinatàries del servei d'aules d'estiu són menors de 3 a 14 anys, preferentment residents a Calvià.
Durant el període no lectiu de setembre podran realitzar l'activitat els infants nascuts l'any 2020 que hagin estat escolaritzats prèviament en escoles d'educació infantil.
Temporalització: període no lectiu de juny i setembre, mesos de juliol i agost, de dilluns a divendres.
En relació amb els festius que caiguin entre el dilluns i el divendres, l'activitat o la inactivitat de l'aula d'estiu serà decisió de cada AMIPA.
Horari: l'horari de l'aula d'estiu és, amb caràcter general, de 9 a 14 hores.
Serveis addicionals:
Les AMIPAS/empreses hauran de vetllar perquè l'alumnat no excedeixi el temps màxim de permanència previst en la normativa vigent.
Excepte autorització expressa, no es podrà prestar el servei addicional a cap participant sense inscripció a l'aula d'estiu (9 a 14 hores).
Preus: s'estableixen els següents preus màxims per a aules d'estiu subvencionades per l'IMEB, que es podran revisar en circumstàncies excepcionals:
JUNY/SETEMBRE (període no lectiu) |
JULIOL /AGOST QUINZENA |
JULIOL/AGOST MES |
SERVEI MENJADOR |
|||
de 7 a 9 h |
de 9 a 14 h |
de 7 a 9 h |
de 9 a 14 h |
de 7 a 9 h |
de 9 a 14 h |
|
8 € |
85 € |
12 € |
120 € |
24 € |
220 € |
Aquests preus poden ser millorats per part de les AMIPA en benefici de l'alumnat interessat a participar a les aules d'estiu.
Els preus màxims indicats en el quadre anterior no poden incrementar-se per despeses addicionals per cap concepte, exceptuant-ne el servei de menjador. No es pot cobrar cap quantitat addicional per excursions, material, transport, etc.
El preu del menjador s'ha de determinar amb l'empresa de menjador que gestioni el servei.
Difusió: les AMIPA han de fer la màxima difusió possible de les aules d'estiu. Tots els documents, en qualsevol suport que estiguin, que vulguin emprar-se per promocionar les aules d'estiu han de fer constar l'especificació «Amb el suport de l'IMEB» i incloure el logotip corresponent, i han de ser supervisats i autoritzats per l'IMEB abans de fer-ne divulgació.
En la publicitat ha de fer-se menció expressa a la subvenció municipal feta per l'Ajuntament, distingint-hi el preu de resident i el de no resident.
|
Subvenció municipal |
||
Juny/setembre (període no lectiu) |
Mensual |
Quinzena |
|
Alumnes residents a Calvià |
15 € |
50 € |
25 € |
Alumnes residents a Calvià que pertanyen a família nombrosa i/o família monoparental. |
17 € |
60 € |
30 € |
La inscripció dels i les participants és a càrrec de les AMIPA o empresa en qui deleguin. Les AMIPA han de disposar i habilitar un espai d'inscripció en línia, així com un espai adequat al centre per rebre a les famílies.
El model de full d'inscripció ha de disposar d'un camp on les persones usuàries puguin marcar l'opció en cas que disposin de certificat de discapacitat o informe que determini la necessitat de suport intensiu. En aquest cas, hauran d'aportar obligatòriament l'informe de valoració emplenat i signat per un o una professional del centre educatiu en el qual estigui matriculada, amb la finalitat de garantir la seva adequada integració.
Els aparells de telèfon del centre educatiu no estaran disponibles per a la utilització de l'organització o empresa que presti el servei. Només es podran utilitzar per rebre cridades i en cas d'urgència.
Cada aula d'estiu ha de comptar amb un telèfon mòbil operatiu perquè tant l'AMIPA com l'IMEB puguin contactar amb la direcció de l'activitat, en qualsevol moment, durant l'horari de realització de les aules d'estiu.
Qualsevol incidència ha de ser comunicada a l'IMEB de forma immediata al telèfon 971 139 139 i per escrit al correu electrònic imeb@calvia.com.
L'IMEB ha d'autoritzar qualsevol nova proposta o increment d'activitats o serveis que vulgui incorporar-se al programa de l'aula d'estiu i en tendrà en compte els objectius, la possibilitat de realització i les característiques.
Activitat final aules d'estiu 2023
El 31 d'agost de 2023 se celebrarà una activitat final d'obligada assistència i participació de totes les aules d'estiu. L'IMEB coordinarà l'activitat amb la col·laboració de les diferents aules d'estiu que hauran de fer-se càrrec del transport dels alumnes.
El contingut d'aquesta activitat es determinarà en la reunió que se celebrarà durant la primera quinzena de juny.
Memòria: les AMIPA han de lliurar una memòria de l'activitat feta abans del 20 de setembre de 2023, la qual ha d'incloure com a mínim el següent contingut:
1. Nombre de participants per sexe:
a) Distingint-hi educació infantil i educació primària i període en el qual s'inscriuen: juny, juliol, agost i setembre (en el cas de juliol i agost, indicant- hi la o les quinzenes).
b) Participants en les ludoteques durant el matí i l'horabaixa i el menjador.
c) Menors participants amb discapacitat i alumnes provinents de centres d'acollida.
2. Recursos humans, materials i d'infraestructures.
3. Difusió: s'ha d'adjuntar una còpia de cada fullet, cartell o document de difusió de l'activitat.
4. Avaluació (aula d'estiu, ludoteca, serveis de menjador i activitat final).
5. Observacions i propostes de millora.
PROCEDIMENT PER A LA INCLUSIÓ DE MENORS QUE ROMANGUIN DURANT L'ESTIU EN SITUACIÓ D'ACOLLIMENT AMB FAMÍLIES EMPADRONADES DEL MUNICIPI
L'Ajuntament de Calvià, des del Servei d'Intervenció Social i Persones majors del departament de Desenvolupament Social, Infància i Persones majors, desitja col·laborar i facilitar la labor de les famílies del municipi que tenguin menors en situació d'acollida en el marc d'algun programa de cooperació internacional durant els mesos d'estiu.
En cas que les families participants, estiguin interessades a inscriure els infants a les aules d'estiu, han de traslladar-ne la petició al Servei d'Intervenció Social i Persones Majors mitjançant l'adreça electrònica calviasocial@calvia.com o/i mitjançant el telèfon 971139173. En aquest cas:
PROCEDIMENT PER A LA INCLUSIÓ DE MENORS AMB DISCAPACITAT I/O NECESSITAT DE SUPORT INTENSIU
Amb la finalitat de facilitar la inclusió de menors amb discapacitat i/o necessitat de suport intensiu a les aules d'estiu, l'IMEB subvencionarà l'atenció educativa addicional que es requereixi a través del següent procediment.
1.- Els pares, mares o tutors de l'alumnat interessat en la participació a l'aula d'estiu 2023 hauran de sol·licitar al seu centre educatiu un informe de valoració de l'alumnat menor amb discaspacitat abans del 20 de juny de 2023. Aquest informe haurà d'estar emplenat i signat per professionals del centre educatiu i s'especificarà, si escau, l'ajuda addicional requeriràda.
2.- Les persones participants hauran de complir amb els següents requisits:
3.- Previ a l'inici de la participació a l'aula d'estiu, la família haurà de concertar una reunió amb la direcció de l'aula d'estiu i el monitor o moniotra assignada amb la finalitat d'intercanviar informació que faciliti la integració de l'infant. Abans de realitzar la reunió hauran de conèixer amb profunditat el contingut de l'informe de valoració.
4.- En finalitzar la participació a l'aula d'estiu, direcció i el monitor o la monitora assignada mantindran una reunió amb la família amb la finalitat d'avaluar la seva participació.
Serà objecte de subvenció la contractació de monitors de suport per a activitats concretes; la contractació en jornada parcial i/o la contractació en jornada completa. Els personal contractat a càrrec d'alumnat amb discapacitat o necessitat de suport intensiu hauran d'estar capacitats per al desenvolupament de les funcions encomanades, sent estudiants d'últims cursos de psicologia, pedagogia o magisteri o acreditant experiència suficient i/o titulació relacionada amb les funcions a desenvolupar.
La integració dels alumnes es realitzarà en un grup ordinari on el personal de suport (addicional al de grup), si escau, prestarà l'atenció necessària i indispensable per a la seva integració en el grup.
La justificació de la contractació de personal de suport addicional es realitzarà adjuntant l'annex III degudament emplenat i signat.
En cas de necessitat, les AMYPASo empreses que gestionin l'activitat comptaran amb l'assessorament psicopedagògic dels serveis de l'IMEB.
Calvià, (signat electrònicament: 11 d'abril de 2023)
La presidenta de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià Olga Granados Expósito