Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ DES CARDASSAR

Núm. 242664
Bases reguladores de les ajudes per a l’esterilització de felins del municipi de Sant Llorenç des Cardassar

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. Objecte de la convocatòria

L'objecte d'aquestes bases és la regulació d'unes ajudes que consisteixen en les següents actuacions:

  • Sotmetre al procés d'esterilització als felins que són propietat de les persones empadronades  en el municipi de Sant Llorenç des Cardassar.
  • Sotmetre al procés d'esterilització als felins assilvestrats sense una persona al seu càrrec.

Per a aquesta finalitat existeix crèdit adequat i suficient per a atorgar ajudes als primers 150 animals a tractar.

2. Normativa reguladora

La normativa municipal reguladora és l' Ordenança municipal que regula la tinença d'animals a l'entorn humà, siguin domèstics, domesticats o salvatges en captivitat al terme municipal de Sant Llorenç des Cardassar (BOIB núm. 101 de 16 d'agost de 2018).

3. Destinataris i requisits de les persones sol·licitants

Poden ser beneficiaries les persones físiques que compleixen els requisits següents:

  • Estar empadronat o empadronada en el  municipi de Sant Llorenç des Cardassar.
  • Tenir felins sota la seva tutela.
  • Estar al corrent de les obligacions fiscals amb l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.

4. Sol·licitud i documentació

Les sol·licitud per demanar l'ajuda per sotmetre al procés d'esterilització als felins, que es presentaran de forma telemàtica, al Registre General de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar, directament o en algun dels llocs establerts en l'article 16.4 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.

Les persones interessades hauran de presentar:

  • La sol·licitud (model annex I).
  • Fotocòpia del DNI/NIE/Passaport de la persona que signa la sol·licitud.

El termini de presentació de sol·licituds és a partir de l'endemà de la publicació d'aquest anunci al Butlletí Oficial de les Illes Balears i fins que s'exhaureixi el crèdit aprovat 15.000€, sempre abans de 31 de desembre de 2023

Si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en la convocatòria, es requerirà a la persona interessada perquè en el termini màxim de 10 dies hàbils esmeni les deficiències, advertint-la que si no ho fa se la tindrà per desistida de la seva petició, prèvia resolució que es dictarà en els termes previstos en l'article 21 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

5. Òrgans competents per iniciar, instruir i resoldre el procediment

L'anunci de la convocatòria i les bases es publicaran a la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar: www.santllorenc.es i al BOIB.

Es crearà una comissió de seguiment de les ajudes integrada per:

  • El regidor de medi ambient
  • Secretari o persona amb qui delegui
  • Tècnic/a de medi ambient

A la comissió li correspon examinar les sol·licituds presentades i les comunicacions emeses pels veterinaris i emetre l'informe que ha de servir de base per elaborar el seguiment de la subvenció, d'acord amb els criteris de valoració i els requisits establerts en aquestes Bases.

L'import de les ajudes serà:

  • 9 € per cada moix mascle que s'hagi de sotmetre a esterilització
  • 40 € per cada moix femella que s'hagi de sotmetre a esterilització

L'import que haurà de fer front el ciutadà per completar la despesa serà:

  • 20 € per cada moix mascle que s'hagi de sotmetre a esterilització
  • 20 € per cada moix femella que s'hagi de sotmetre a esterilització

En cas que sigui necessari realitzar tests sanitaris i/o altres actuacions correran a càrrec del ciutadà prèvia entrega de pressupost i autorització.

En cas de tractar-se de felins assilvestrats l'import de les ajudes equivaldrà al 100% de les actuacions realitzades, incloent l'eutanàsia en cas que el veterinari ho consideri oportú.

Cada persona física titular de felins podrà demanar un màxim de 3 ajudes per a tres individus felins diferents. Aquesta restricció no s'aplicarà en cas de felins assilvestrats.

En qualsevol cas la comissió de seguiment pot realitzar totes les actuacions que consideri necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals s'hagi de pronunciar la resolució i sol·licitar tots els informes i la documentació que consideri pertinent per resoldre.

Una vegada avaluades les sol·licituds, a la vista de l'informe corresponent, el regidor de Medi Ambient formularà la corresponent proposta de resolució al Batle o a la Junta de Govern.

El termini màxim per resoldre és de quinze dies hàbils des de l'endemà de la data de presentació de sol·licituds.

6. Procediment

1.-Presentació de la sol·licitud.

2.- La Comissió de seguiment emetrà la corresponent autorització seguint l'ordre estricte d'entrada segons l'aptitud de la sol·licitud.

3.- Una vegada notificada l'autorització, el ciutadà interessat es posarà en contacte amb el Veterinari autoritzat per concretar una cita per realitzar la intervenció. El trasllat dels felins fins al centre veterinari és responsabilitat exclusiva del ciutadà responsable.

- Francisco Javier Crende Casanegra Núm Col·legiat: 422 DNI: 43113XXX-Y responsable de la Clínica Veterinària Sa Coma ubicada a l'Av Palmeras 155 Sa Coma, telèfon 971 812 744 / 609 977 41.

4.- El veterinari realitzarà la intervenció i emplenarà un fitxa identificativa per a cada felí tractat. El ciutadà beneficiari, per la seva part, abonarà la part corresponent de la despesa.

5.- Quinzenalment el veterinari emetrà una relació de les tasques realitzades per tal que la Comissió de seguiment conegui actuacions realitzades i romanent de la subvenció

6.- La vigència de l'autorització te una vigència de tres mesos.

 

Sant Llorenç des Cardassar, en la data de la signatura electrònica (5 d'abril de 2023)

El batle Pep Jaume Umbert