Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT I TERRITORI

Núm. 239711
Resolució del president de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears per la qual es formula l’informe ambiental estratègic sobre el Procediment urbanístic extraordinari per a l’ordenació d’un sistema general municipal d’infraestructures i equipaments d'implantació d’activitats de recollida municipal de residus, polígon 3, parcel·la 29 de S’Arenal, TM de Llucmajor (128e/2022)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Vist l'informe tècnic amb proposta de resolució de dia 27 de gener de 2022, i d'acord amb l'article 8.1.a) del Decret 3/2022, de 28 de febrer, pel qual s'aproven l'organització, les funcions i el règim jurídic de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears (CMAIB) (BOIB núm. 31 d'1 de març de 2022),

RESOLC FORMULAR

L'informe ambiental estratègic sobre el Procediment urbanístic extraordinari per a l'ordenació d'un sistema general municipal d'infraestructures i equipaments d'implantació d'activitats de recollida municipal de residus, polígon 3, parcel·la 29 de S'Arenal (TM de Llucmajor), en els termes següents:

1. Determinació de la subjecció a avaluació ambiental i tramitació

L'Ajuntament de Llucmajor ha presentat sol·licitud d'avaluació ambiental estratègica (AAE) simplificada, aportant memòria justificativa, document ambiental estratègic (DAE), i l'estudi d'incidència paisatgística, atès que es tracta d'una modificació menor d'un pla sotmès a avaluació ambiental (planejament vigent de Llucmajor) que afecta una zona concreta de reduïda extensió en l'àmbit municipal.

Segons l'art. 12, apartat 4, lletra a, del Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears: «seran objecte d'avaluació ambiental estratègica simplificada les modificacions esmentades en l'apartat 2 d'aquest article, quan siguin de caràcter menor, en els termes que es defineixen en l'article 5 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental».

Per tant, la modificació del planejament referida s'ha de tramitar com a una AAE Simplificada i seguir el procediment establert a la secció 2a del Capítol I d'avaluació ambiental estratègica de plans i programes, del Títol II de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental.

Analitzat el contingut del DAE que figura a l'article 29 de la Llei 21/2013, d'avaluació ambiental, s'entén que la documentació aportada per l'òrgan substantiu és correcta.

2. Descripció i ubicació de Procediment urbanístic extraordinari d'un sistema general municipal d'infraestructures i equipaments d'implantació d'activitats de recollida municipal de residus a S'Arenal (TM de Llucmajor)

La normativa urbanística vigent a Llucmajor, el Pla General d'Ordenació Urbana de Llucmajor, no preveu els sistemes generals d'infraestructures i equipaments de recollida municipal de residus (SSGG-INF deixalleria o Punt verd). Actualment estan en tràmit l'aprovació de tres Deixalleries al terme municipal de Llucmajor, per donar servei als nuclis urbans de Bellavista, Cala Blava, Son Verí Nou i s'Arenal. Els tres punts d'implantació serien s'Arenal de Llucmajor, urbanització de Sa Torre i de Son Gall. El present projecte és refereix al SSGG-INF s'Arenal, que donaria servei als centres de població de s'Arenal de Llucmajor i Son Verí Nou.

El Procediment urbanístic extraordinari per a l'ordenació d'un SSGG-INF de recollida municipal de residus no només es projecta com a la creació de punts de recollida selectiva, sinó que, d'acord amb la informació del document ambiental estratègic simplificat, sembla que es vol centralitzar la recollida de residus urbans mitjançant les deixalleries eliminant els contenidors repartits pels carrers dels nuclis poblacionals de l'àrea d'afecció de les tres deixalleries en tramitació, encara que no es concreta si son tots o només alguna de les tipologies de contenidor a eliminar. Així, d'acord amb la informació al DAES, a les noves deixalleries no es realitzarà només la recollida selectiva de cert tipus de residus, sinó que, si s'eliminen tots els contenidors, tots els residus urbans dels nuclis de població de Bellavista, Cala Blava, Son Verí Nou i s'Arenal es gestionaran des d'aquests punts, i seran els residents els que es desplaçaran per dur els seu residus als punts de recollida.

Actualment existeix una zona per a recollida selectiva a s'Arenal, però no està contemplat a l'ordenació, per la qual cosa el present expedient es refereix a la regularització de la deixalleria o punt de recollida de residus que actualment està en funcionament a dins la parcel·la 29 del polígon 3 amb referència cadastral 07031A003000290000EX, amb una superfície de de 9.680 m2. El projecte preveu la futura creació de la instal·lació de 3.317,51 m2 a la parcel·la esmentada.

La parcel·la 29 del polígon 3 tenia al Pla General d'Ordenació Urbana de Llucmajor (aprovat definitivament el 30 de novembre de 1984) classificació de sòl rústic, zona A agrícola ramadera protecció de Sa Marina, està classificat actualment com a Àrea de Transició al Pla Territorial Insular de Mallorca. Es troba delimitada pels vials Santa Catalina i Osa Major, d'accés al vial MA-6014, de connexió a l'autovia MA-19 i entre els nuclis poblacionals de s'Arenal, Son Verí Nou, Cala Blava i Bellavista.

La parcel·la es troba allunyada de zones residencials, espais lliures públics o d'equipaments docents, esportius i sanitaris. La parcel·la ja disposa d'accés a les xarxes bàsiques municipals corresponents a accés rodat, serveis d'aigua, subministrament d'energia elèctrica, enllumenat públic i sistemes d'evacuació de les aigües residuals. La parcel·la no disposa de connexió a la xarxa municipal de clavegueram, sinó que les aigües residuals es connecten a una fossa sèptica existent.

El DAES recull una proposa de fitxa urbanística del SSGG-INF – Deixalleria que conté una descripció general de les dades màximes de construcció de la futura deixalleria, i que inclou mesures d'integració paisatgística, ambientals i d'eficiència energètica.

3. Avaluació d'efectes previsibles

El DAE fa una primera identificació i valoració dels impactes rellevants que es deriven de la modificació puntual del PGOU de Llucmajor durant l'execució i el funcionament de la futura deixalleria, però està molt enfocada al futur projecte de deixalleria, i no tant a la selecció de la localització. Això és així perquè la parcel·la seleccionada a on es projecta la futura deixalleria ja existeix en l'actualitat el punt de recollida selectiva municipal que dona abastiment als mateixos nuclis de població, però no es troba reflectit al PGOU de Llucmajor. La superfície del centre de recollida i de la nova deixalleria seria la mateixa, àrea ja pavimentada en l'actualitat.

L'impacte paisatgístic de la futura deixalleria, i no de la localització seria el primer dels impactes, per a minvar aquesta, es preveu la creació, que actualment no existeix, d'un tancament perimetral vegetal amb espècies autòctones i de baix requisit de consum hídric i limitar la construcció a una sola planta. Això suposaria la reducció d'aquest impacte respecte a la situació actual, ja que a la parcel·la ja es troben instaurats contenidors de gran capacitat per a la recepció de residus sense pantalla visual.

El segon efecte previsible sobre l'elecció de la localització és les emissions sonores i de gasos d'efecte hivernacle arran de la mobilitat de vehicles generada. Considerant que a aquesta localització actualment ja està instaurat el punt de recollida selectiva, no s'hauria de preveure un augment d'aquestes emissions respecte a la situació actual.

Encara així, segons es recull al DAES, es preveu eliminar els contenidors repartits dels carrers dels nuclis de població d'afecció amb la creació de la nova deixalleria. No s'especifica quin tipus de contenidors són els que es retiraran, pareix referir-se a tots el tipus de contenidors. Si és així, SSGG-INF de S'Arenal no serà només la recollida selectiva de cert tipus de residus, sinó que seran els centres de recepció de tots els residus urbans dels nuclis de població de Bellavista, Cala Blava, Son Verí Nou i s'Arenal. Aquest fet suposarà que la futura deixalleria generarà un gran augment del volum de desplaçaments (sorolls, emissions de gasos d'efecte hivernacle, pressió sobre la xarxa viària, molèsties a l'entorn, etc) que actualment no existeixen. Per poder establir mesures correctores i compensatòries adequades als impactes negatius que generarà l'augment dels desplaçaments, serà necessari fer una estimació més acurada de la mobilitat generada, emissions de gasos hivernacle i contaminació acústica dels volum dels desplaçaments de vehicles a la deixalleria, del volum dimensionat i gestió dels residus per fraccions, i la capacitat de la xarxa viària terciària i superfície de recepció de vehicles a la futura avaluació d'impacte ambiental del projecte de construcció d'aquesta.

4. Consultes a les administracions públiques afectades i persones interessades

En data 16 de setembre de 2022, la CMAIB remet sol·licitud de consulta a les següents administracions previsiblement afectades:

- Servei d'Ordenació del Territori i Urbanisme Direcció general de Territori i Paisatge de la Conselleria de Medi Ambient i Territori (en endavant CMAT) (VALIB 131167).

- Servei de Residus i Sòls del Departament d'Educació Ambiental, Qualitat Ambiental i Residus de la CMAT (VALIB 131179).

- Servei de Gestió Forestal i Protecció del Sòl del Departament de Medi Natural de la Direcció general d'Espais Naturals i Biodiversitat de la CMAT (VALIB 131195).

- Servei de d'Estudis i Planificació i Servei d'Aigües Subterrànies de la Direcció General de Recursos Hídrics de la CMAT (VALIB 131200).

- Servei de Protecció d'Espècies del Departament de Medi Natural de la Gestió Direcció general d'Espais Naturals i Biodiversitat de la CMAT (VALIB 131227).

- Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera de la Direcció general d'Energia i Canvi Climàtic de la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica (VALIB 131263).

- Direcció general d'Emergències i Interior de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat (VALIB 131274).

- Direcció General de salut Pública i Participació de la Conselleria de Salut i Consum (VALIB 131284).

- Associació sense ànim de lucre Amics de la Terra (RS GOIBS303925/2022).

- Associació sense ànim de lucre Federació Associacions de Veïnats de Llucmajor (RS GOIBS304127/2022).

- Associació sense ànim de lucre GOB (RS GOIBS304171/2022).

- Associació sense ànim de lucre Terra ferida (RS GOIBS304217/2022).

- Direcció Insular de Territori i Paisatge, del Departament de Territori del Consell de Mallorca (RS GOIBS304287/2022).

- Direcció Insular d'Urbanisme del Departament de Territori del Consell de Mallorca (RS GOIBS304302/2022).

A continuació el contingut dels informes rebuts per la CMAIB:

Conselleria de Salut i Consum

- El Servei de Salut Ambiental del Direcció General de salut Pública i Participació, el 26 de setembre de 2022, va informar:

«No s'observen riscos per a la salut pública sempre que es compleixin els requisits establerts per la normativa vigent d'aplicació».

Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat

- El Departament d'Emergències de la Direcció general d'Emergències i Interior, el 03 d'octubre de 2022, va informar:

«Una vegada examinada la documentació, es considera que l'ordenació d'un sistema general d'infraestructures i equipaments per la implantació d'activitats de recollida municipal de residus al polígon 3, parcel·la 29 de Llucmajor, es pot informar favorablement atès que no es troba afectat per riscos per a les persones i béns dels descrits als plans especials de Protecció Civil de la CAIB.»

Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica

- El Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera de la Direcció general d'Energia i Canvi Climàtic, el 04 d'octubre, va informar (140/22 CA):

«Consideracions tècniques

(...)

Segons el Reial Decret 100/2011, de 28 de enero, por el que se actualiza el catálogo de actividades potencialmente contaminadoras de la atmósfera y se establecen las disposiciones básicas para su aplicación (BOE núm. 25 del 29/01/2011), l'activitat de la deixalleria podria ser considerada Activitat Potencialment Contaminant de l'Atmosfera:

- Emmagatzematge o operacions de manipulació com ara barrejat, separació, classificació, transport o reducció de grandària de residus no metàl·lics o de residus metàl·lics pulverulents, amb capacitat de manipulació d'aquests materials >= 500 t/dia, o >= 10 t/dia en el cas de residus perillosos _ GRUP B CODI 09 10 09 50.

- Activitat equivalent a l'anterior, amb capacitat de manipulació d'aquests materials >= 100 tu dia i< 500 t/dia; o >= 1 tu dia i< 1 O tu dia de residus perillosos en el cas de residus perillosos _ GRUP C CODI 09 10 09 51

- Activitat equivalent a l'anterior, amb capacitat de manipulació d'aquests materials < 100 tu dia _ GRUP -CODI 09 10 09 52

Les activitats pertanyents al grup B passaran a considerar-se com a grup A, les pertanyents a grup C passaran a considerar-se grup B i les activitats sense grup passaran a considerar-se grup C a criteri de l'òrgan competent de la comunitat autònoma, en el cas en què s'utilitzin substàncies perilloses o l'activitat es desenvolupi a menys de 500 m d'algun dels següents espais:

- nuclis de població,

- espais naturals protegits d'acord amb l'article 27 de la Llei 4212007, de 13 de desembre, del Patrimoni Natural i de la Biodiversitat, incloses les seves zones perifèriques de protecció,

- espais pertanyents a la Xarxa Natura 2000.

- àrees protegides per instruments internacionals.

2. S'ha de tenir en compte també la Llei 10/2019, 22 de febrer, de Canvi Climàtic i reducció d'emissions de gasos d'efecte hivernacle, com en la millora de l'eficiència energètica, així com a la penetració d'energies renovables. Entre d'altres aspectes de la Llei s'ha de tenir en compte que l'article 23 d'avaluació ambiental estableix que: En els procediments d'avaluació ambiental dels plans, programes i projectes que hi estan subjectes, s'han de tenir en compte els objectius d'aquesta llei i els del Pla de Transició Energètica i Canvi Climàtic.

Conclusions

Un cop avaluada la informació s'emeten les següents conclusions:

1. El titular de la instal·lació ha de sol·licitar a la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic la seva inscripció com activitat potencialment contaminadora de l'atmosfera (APCA) del grup C. o l'autorització administrativa com APCA del grup B, segons l'epígraf que li sigui d'aplicació. El titular haurà d'incloure una memòria sobre contaminació atmosfèrica on identifiqui tots els focus d'emissions, així com les mesures correctores i preventives a aplicar per minimitzar les emissions a l'atmosfera. S'ha d'utilitzar la maquinaria energèticament més eficient i amb emissions específiques de contaminants mínimes.

2. La resolució d'inscripció APCA o, en el seu cas, d'autorització, fixarà la periodicitat de les comprovacions a realitzar per part d'un Organisme de control autoritzat pera l'atmosfera (OCA), tant les corresponents al manteniment i eficàcia de les mesures correctores i preventives implantades per disminuir les emissions de partícules, com de les mesures de gasos i partícules dels possibles equips de combustió existents, si s'escau.

3. Es consideren adequades les mesures preventives descrites al document ambiental i exposades al punt 7 respecte a l'estalvi energètic.

4. Per altra part, es considera adequada la instal·lació de panells fotovoltaics per a la producció d'electricitat, ha que s'ajusta als objectius de la objectius de la Llei de Canvi Climàtic i Transició Energètica. en la qual es descriu que les noves edificacions que es construeixin han de ser instal·lacions de consum energètic quasi nul i que s'ha d'implantar progressivament el consum d'energia renovable.»

Conselleria de Medi Ambient i Territori

- El Servei de Gestió Forestal i Protecció del Sòl de la Direcció general d'Espais Naturals i Biodiversitat, el 22 de setembre, va informar:

«Consideracions tècniques

(...)- La parcel·la és immediata i està totalment envoltada pels seus límits N i E amb una forestal categoritzada coma Zona d'Alt Risc d'Incendi Forestal (ZAR), tot i que el terreny en qüestió és totalment pla, quedant envoltat per la resta del seu perímetre per un àmbit agroforestal.

(...)

Conclusions

a) Ates que la proposa de SG d'infraestructures i equipaments per implantació d'activitats de recollida municipal de residus està parcialment afectada i s'ubica en una parcel·la immediata a ZAR, els criteris d'ordenació hauran de tenir en compte l'adequació d'una franja de seguretat perimetral al voltant de la infraestructura o instal·lacions de l'activitat, de conformitat la Llei 3/2019, de 31 de gener, agrària de les Illes Balears i en seguint els criteris executius determinats a la Resolució del Conseller de Medi Ambient i Territori, de 15 de febrer de 2021, d'aprovació de les instruccions per determinar les característiques específiques de les franges de seguretat i altres mesures d'autoprotecció en zones interfície urbano-forestal.

Coma resum, les característiques de la franja hauran de ser les següents:

- Arbrat:

  • Distancia mínima entre copes de 3 m.
  • Distancia mínima de les copes a la infraestructura de 3 m.
  • Poda de peus arboris adults a una aleada mínima de 3 m de terra.

- Matolls:

  • Cobertura arbustiva inferior al 30%.
  • No hi haurà peus arbustius a menys de 3 m de la infraestructura, excepte la pantalla verda.

- Restes vegetals:

  • S'hauran de retirar o tractar les restes vegetals en un termini màxim de 20 dies des de la seva generació.
  • Coma tractament, s'afavorirà la trituració de les restes vegetals, en comptes de la seva crema.

Es prioritzarà l'eliminació o reducció de les especies més inflamables. En tots els casos es respectaran les especies vegetals amenaçades especificades en la normativa vigent.

La franja de seguretat pot ser totalment compatible ambla creació d'una pantalla verda amb especies autòctones pera disminuir la inter-visibilitat i l'impacte acústic en tot el perímetre del recinte

b) Es recomana adequar un punt d'aigua amb capacitat suficients dins l'àmbit de l'equipament pera una rapida actuació en cas d'incendi forestal, especialment en casque no es disposi d'un hidrant normalitzat proper.

- El Servei de Protecció d'Espècies de la Direcció general d'Espais Naturals i Biodiversitat, el 3 d'octubre de 2022, va informar:

«Consideracions tècniques

(...)

5. Segons la informació disponible al servei de protecció d'espècies, a la zona hi ha constància de la presència de les següents espècies protegides:

- Espècie Silvestre en Règim de Protecció Especial (RD 139/2011): Tortuga mediterrània, Testudo hermanni; Dragó, Tarentola mauritanica.

- Espècies d'Especial Protecció (Decret 75/2005): Llampúbol, Rhammun alaternus.

- No hi ha constància de la presència de nius de rapinyaires a la zona.

6. Segons el criteri del Servei de Protecció d'Espècies, vist que la zona on s'ubica la deixalleria coincideix amb l'àrea de distribució de la tortuga mediterrània, caldria preveure alguna mesura preventiva per evitar l'afecció a aquesta espècie.

Conclusió

Per tot això inform FAVORABLEMENT sobre l'ordenació d'un sistema general d'infraestructures i equipaments per la implantació d'activitats de recollida municipal de residus, polígon 3, parcel·la 29, de s'Arenal T.M. Llucmajor amb els següents CONDICIONANTS:

- Caldrà realitzar una completa inspecció de la zona afectada abans de l'inici de les obre especialment orientada cap a exemplars de tortuga mediterrània.

- Les rases s'hauran d'inspeccionar diàriament i s'hi han de col·locar elements que permetin la sortida de fauna en cas de caiguda a l'interior. Es mantindran obertes el menor temps possible.»

- El Servei de Residus i Sòls Contaminats de la Direcció general de Residus i Educació Ambiental, l'11 d'octubre, va informar:

«Es conclou que es considera positiva l'ordenació territorial proposada en s'Arenal, TM Llucmajor per tal de donar compliment a la normativa actual d'aplicació en matèria de deixalleries, mitjançant el procediment urbanístic extraordinari pera l'ordenació de SSGG d'infraestructures i equipaments pera la implantació d'activitats de recollida municipal de residus (pares verds) establert a l'article 6 de la Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries d'impuls de l'activitat econòmica. S'hauran de tenir en compte les observacions recollides en el present informe tècnic.»

5. Anàlisi dels criteris de l'annex V de la Llei 21/2013, de 9 de desembre d'avaluació ambiental

Una vegada analitzats els criteris de l'annex V de la Llei 21/2013, no es preveu que aquesta modificació de caràcter menor del planejament municipal de Llucmajor tengui efectes significatius sobre el medi ambient, ja que afecta un àmbit de reduïda extensió de caràcter municipal, amb l'objecte d'adaptar-se a la normativa vigent en matèria de residus.

En tot cas, es consideren correctes les mesures ambientals incorporades al DAE per a minimitzar aquests impactes, així com el seu seguiment ambiental. No obstant això, s'haurà de tenir en compte les mesures proposades per les administracions consultades.

6. Conclusions de l'informe ambiental estratègic

Primer. No subjectar a avaluació ambiental estratègica ordinària la «Procediment urbanístic extraordinari per a l'ordenació d'un sistema general municipal d'infraestructures i equipaments d'implantació d'activitats de recollida municipal de residus, polígon 3, parcel·la 29 de S'Arenal (TM de Llucmajor)», supeditat al compliment de les mesures ambientals previstes al document ambiental estratègic, signat per la biòloga Aina Sánchez i el geògraf Miquel Llompart, en març de 2022, i els següents condicionants:

En el futur projecte d'execució de la deixalleria, s'han d'incloure:

1. S'hauran de respectar les mesures ambientals contemplades al document ambiental estratègic, en especial les mesures de protecció contra incendis, per minvar l'impacte paisatgístic, i de producció d'energia renovable per a la reducció de les necessitats energètiques i les emissions de gasos d'efecte hivernacle.

2. S'inclouran estimacions de la mobilitat generada en funció de la tipologia i volum d'usuaris i no de la superfície d'aquella, espai i volum de les àrees de recepció, així com de la contaminació acústica i de gasos d'efecte hivernacle del volum de vehicles que s'hauran de desplaçar a la deixalleria en funció de la tipologia i volums de residus a recepcionar.

3. S'hauran d'incloure les mesures recomanades als informes de les administracions consultades, en especial les recomanacions dels serveis de la Direcció general d'Espais Naturals i Biodiversitat i de la Direcció general de Residus i Educació Ambiental.

4. S'hauran de respectar els paràmetres de la fitxa urbanística del SSGG-INF S'arenal del Document Ambiental Estratègic, i incloure aquells estipulats a la legislació sectorial.

Es recorda:

1. Els projectes d'instal·lació de deixalleries han de ser sotmesos a avaluació d'impacte ambiental d'acord amb els punts 3 i 4 del grup 6 de l'annex II del Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, pel que s'aprovà el Text Refós de la Llei d'Avaluació Ambiental de les Illes Balears.

2. Es recorda que les deixalleries són instal·lacions de gestió de residus sotmeses a autorització administrativa en base a l'article 33 de la Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sols contaminats per una economia circular, i també s'ha de tenir en compte l'article 31.3 de la Llei 8/2019, de 19 de febrer de residus i sols contaminats de les Illes Balears, que estableix que les deixalleries han de complir les prescripcions tècniques que siguin aprovades pel Govern de les Illes Balears i comptar amb les autoritzacions previstes perla normativa sectorial en matèria de residus. En aquest sentit, el Servei de Residus i Sols Contaminats disposa de la Guia tècnica pera la implantació i gestió de deixalleries (2017) (http://residus.caib.es, apartat de Gestors de Residus).

Segon. Es publicarà el present informe ambiental al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposa l'article 31.3 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'Avaluació Ambiental. A més, es donarà compte al Ple de la CMAIB i al subcomitè tècnic d'Avaluació d'Impacte Ambiental (AIA).

Tercer. L'informe ambiental estratègic perdrà la seva vigència i cessarà en la producció dels efectes que li són propis si, una vegada publicat en el BOIB, no s'hagués procedit a l'aprovació del pla o programa en el termini màxim de quatre anys des de la publicació, d'acord amb el que disposa l'article 31.4 de la Llei 21/2013.

Quart. L'informe ambiental estratègic no serà objecte de cap recurs, sense perjudici del que, si és el cas, escaigui en via administrativa o judicial davant de l'acte d'aprovació del pla o programa, d'acord amb el que disposa l'article 31.5 de la Llei 21/2013.

Cinquè. Aquesta resolució s'emet sense perjudici de les competències urbanístiques, de gestió o territorials de les administracions competents i de les autoritzacions o informes necessaris per a l'aprovació.

 

(Signat electrònicament: 31 de març de 2023)

La secretària general Catalina Inés Perelló Carbonell Per suplència del president de la CMAIB (BOIB núm. 26, de 28/02/2023)