Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE LLOSETA

Núm. 84632
Aprovació definitiva del reglament de productivitat de l'Ajuntament de Lloseta

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Transcorregut el termini d'exposició al públic de l'acord provisional relatiu al Text del Reglament de Productivitat de l'Ajuntament de Lloseta, aprovat en sessió plenària de la corporació de dia 30-11-2022, i no s'han presentat reclamacions, s'eleva a definitiu aquest acord, segons preveu l'article 49 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de bases de Règim Local, l'acord i text íntegre del Reglament es publicarà al BOIB.

Lloseta, (signat electrònicament: 31 de gener de 2023)

El batlle Jose Maria Muñoz Pérez

 

REGLAMENT PRODUCTIVITAT

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

El salari dels funcionaris públics el composen les retribucions bàsiques i complementaries. La productivitat s'enquadra dintre del segon grup d'acord amb el que estableix l'article 24 del Real Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, de l'Estatut Bàsic dels Empleats Públics. En la normativa autonòmica, el complement de productivitat es preveu en l'Article 121.3,d) de la Llei 3/2007, de 27 de març, de Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

El complement de productivitat s'estableix per tal d'incentivar als treballadors/es de l'Ajuntament de Lloseta a aconseguir un millor desenvolupament del seu lloc de treball així com l'aportació de valor afegit a les tasques que cada un d'ells/es poden desenvolupar. Factors com la iniciativa, el interès, l'assumpció de tasques que no estrictament estarien incloses en les inherents al lloc de treball que s'ocupa, sinó que pertanyerien a cossos superiors, resoldre eficaçment problemes que puguin sorgir, entre d'altres, seran els determinants de la assignació, o no, de complements de productivitats.

Malgrat aquest complement pot ser assignat discrecionalment per el Batle/essa de l'Ajuntament que es qui té la competència per fer-ho, amb el present Reglament es tracta de fer el més objectiu possible els paràmetres d'assignació del complement de la productivitat i retribuir situacions reals que hagin pogut ocórrer i no recaure en la arbitrarietat o rutina en l'atribució del complement, tot això tenint en compte la impossibilitat que l'assignació de productivitats sigui 100% objectiva.

El sistema per poder assignar la productivitat començarà amb la redacció d'una proposta de personal susceptible de rebre una productivitat que serà elaborada per els funcionaris o personal laboral responsables de cada àrea. Aquesta proposta serà remesa al Regidor competent que serà qui elaborarà una proposta d'assignació, podrà o no coincidir amb la que hagi formulat el responsable d'àrea o inclús podrà afegir-hi a persones no previstes. Aquesta darrera proposta serà remes a ala Comissió Avaluadora. La Comissió, avaluant sobre els seus propis criteris i les propostes dels Regidors/es, distribuirà punts per treballador/a i assignació de quanties econòmiques en concepte de complement i remetrà el seu informe proposta al Batle de l'Ajuntament de Lloseta que serà qui tingui la competència per la resolució final.

ÍNDEX

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

 

Títol I: Disposicions Generals

Article 1. Objecte

Article 2. Àmbit d'aplicació

Article 3. Competència

 

Títol II. El complement de Productivitat

Capítol I. Procediment d'assignació

Article 4. Informe proposta del personal responsable d'àrea

Article 5. Informe proposta del Regidor/a d'Àrea

Article 6. La Comissió Avaluadora

Article 7. Proposta d'assignació del complement per la Comissió Avaluadora

Article 8. Assignació del complement de productivitat

Capítol II. Criteris d'avaluació del personal

Article 9. Criteris favorables per l'assignació del complement de la productivitat

Article 10. Criteris desfavorables per l'assignació del complement de productivitat

Capítol III. Quantificació del Complement de Productivitat

Article 11. Distribució de la quantia

Article 12. Assignació de productivitat del mes de desembre

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA PRIMERA

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA SEGONA

REGLAMENT

TÍTOL I Disposicions Generals

Article 1. Objecte

1. L'objecte del present Reglament es regular la gestió i quantificació del Reglament de productivitat, atenent als principis recollits en l'Article 24.c) del Real Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, per el que s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic dels Empleats Públics (TREBEP) i en l'article 5 del Real Decret 861/1986, de 25 d'abril, que aprova el Reglament de Retribucions dels Funcionaris/es de l'Administració Local.

 

Al mateix temps, serà d'aplicació al personal laboral, a l'empara del que s'estableix en l'Article 27 del TREBEP i l'Article 48.2 de l'Acord Mixt del Personal Laboral i Funcionaris de l'Ajuntament de Lloseta.

2. El complement de productivitat retribueix l'especial rendiment, l'activitat extraordinària i el interès e iniciativa amb la que els empleats/des públics desenvolupen les seves funcions, amb independència del rang que tingui en la estructura administrativa i del nivell de complement de destí assignat. Per tant, es constitueix com un element retributiu motivador, dirigit a fomentar la implicació dels empleats/des públics en el funcionament de l'Ajuntament de Lloseta.

3. En cap cas les quanties assignades al complement de productivitat durant un període de temps, originaran cap tipus de dret individual respecte les valoracions o apreciacions corresponents a períodes successius.

Article 2. Àmbit d'aplicació

1. El present Reglament s'aplica als empleats/des públics, ja sigui personal funcionari de carrera o interí, personal laboral fix, indefinit o temporal, si bé, en qualsevol cas, amb almenys sis mesos d'antiguitat en la Corporació i lloc de treball. Els primers sis mesos de servei en l'Ajuntament de Lloseta o en un nou lloc de treball en l'Ajuntament de Lloseta, no seran retribuïbles amb complement de productivitat.

2. Queden expressament exclosos de l'aplicació del Reglament:

a) El personal eventual o de confiança

b) El personal funcionari o laboral que presti una relació de servei retribuïda o no de caràcter temporal com a conseqüència de convenis de col·laboració, inserció, pràctiques, formació i altres similars (alumnes i docents d'escoles de taller o tallers de formació, personal en règim de col·laboració social a l'empara del Real Decret 1447/1982, de 25 de juny, sobre Mesures de foment de l'ocupació, personal que tingui una relació laboral amb un contracte que vingui motivat per una subvenció ja sigui del SOIB o d'altres Entitats...)

c) El personal amb condició de becari

Article 3. Competència

1. D'acord amb l'Article 6 del Real Decret 861/1986, correspon al Ple l'assignació anual de la quantia global màxima destinada a l'assignació del complement de productivitat al personal dintre dels pressuposts generals de la Corporació, respectant els límits màxims que estableix l'esmentat Real Decret. Sempre i quan sigui possible d'acord amb els criteris de la Comissió de seguiment i el Batle/essa de la Corporació, el muntant total reservat a les productivitat es dividirà en dos grups per tal de permetre fer una avaluació i assignació en el mes de juny i una altra, en el mes de desembre.

2. La Comissió Avaluadora, una vegada escoltades les propostes dels Regidors encarregats d'àrea, farà una proposta d'aquells treballadors als qui consideri que s'han d'atribuir productivitats i les quanties que li haurien de correspondre a cada un d'ells. La proposta serà remesa al Batle/essa, que serà el competent per la aprovació.

3. Correspon al Batle/ssa de l'Ajuntament de Lloseta la distribució final d'aquesta quantia entre els treballadors/es, tenint en compte que el fons d'aquest complement es la retribució de fets extraordinaris que fan que un treballador/a ressalti respecte la resta, assumeixi tasques que excedeixen les seves pròpies i demostri una implicació que sobrepassa allò que és inherent al seu lloc de treball. Sols un petit nombre d'empleats/des públics rebran aquest complement ja que, sinó, s'estaria desvirtuant la seva naturalesa.

 

TÍTOL II El complement de Productivitat

Capítol I Procediment d'assignació

Article 4. Informe proposta del personal responsable d'àrea

1. Dintre de la darrera setmana del mes de maig i la darrera setmana del mes de novembre, els empleats/des públics responsables de cada una de les àrees de l'Ajuntament de Lloseta, podran fer una proposta motivada que contingui la relació de treballadors/es que consideri per la percepció del complement de la productivitat. Atesa la naturalesa excepcional del complement de productivitat, cada cap d'àrea podrà proposar una o dues persones, i només, per causes excepcionals, en podrà proposar un nombre superior. Aquelles propostes que no compleixin amb els límits descrits no seran tingudes en compte per el Regidor/a de l'Àrea.

2. L'informe amb proposta de personal serà remès al Regidor/a competent de la respectiva àrea de treball, i serà d'exclusiu coneixement per el Regidor/a, tindrà caràcter estrictament confidencial i no serà vinculant.

3. Les àrees sotmeses a avaluació per l'assignació del complement de productivitat i els seus respectius responsables son:

- Secretari/a juntament amb Interventor/a: Treballadors/es dels serveis administratius (Registre, Urbanisme, RRHH, Contractació, Comptabilitat i Intervenció, Jutjat de Pau i Biblioteca, Teatre)

- Cap de la Policia Local: Efectius de la Policia Local i serveis administratius de la Policia Local

- Treballador/a Social de Serveis Socials juntament amb Centre de Dia: Treballadors/es Familiars i altres treballadors/es del Centre de Dia

- Responsable dels Serveis de Manteniment: Membres de la Brigada Municipal i Ordenances d'edificis

- Responsable dels Serveis de Neteja: Personal de Neteja

- Responsable de la Piscina: Monitors/es Piscina

4. En cas que hi hagi alguna àrea sense Responsable, no és durà a terme aquesta fase del procediment d'assignació de productivitats i es passarà directament a la Fase de l'Article 5.

Article 5. Informe proposta del Regidor/a d'Àrea

Donat el cas, l'informe amb proposta descrit en l'Article 4 serà remès al Regidor/a d'Àrea abans del dia 01 de juny i de dia 01 de desembre de cada any. El Regidor/a de l'Àrea pot, o no, fer seus els arguments de l'informe que el responsable li hagi remès, inclús incloure altres persones a la relació de perceptors, com els responsables d'àrea, i a continuació elaborar la seva pròpia proposta d'assignació que anirà, finalment, dirigida a la Comissió Avaluadora del complement de productivitat. 

Article 6. La Comissió Avaluadora

1. Es crearà una Comissió Avaluadora del Complement de Productivitat que la conformaran tots els membres de l'equip de Govern de l'Ajuntament de Lloseta.

2. La Comissió avaluarà i quantificarà semestralment la distribució del Complement de Productivitat entre els empleats/des públics mitjançant una proposta d'assignació.

3. La Comissió s'haurà de reunir abans del 15 de juny i 15 de desembre de cada any per elaborar la proposta d'assignació del complement de productivitat.

4. Per poder dur a terme una correcta valoració del complement de productivitat és necessari que els membres de la Comissió tinguin, durant els mesos previs, un contacte real amb els treballadors/es per tal de conèixer les seves tasques i maneres d'executar-les, així com, procurar tenir coneixement de la satisfacció d'usuaris, ciutadans i resta de treballadors/es amb els serveis que presten les persones avaluades. Els membres de la Comissió es reserven la capacitat de sol·licitar la informació o documentació que estimin necessària als treballadors/es de l'Ajuntament per tal d'esclarir els seus criteris per determinar a qui correspon l'assignació del complement de productivitat.

 

Article 7. Proposta d'assignació del complement per la Comissió Avaluadora

1. Dintre dels terminis indicats en l'Article 6 la Comissió Avaluadora elaborarà la proposta d'assignació del complement de productivitat una vegada s'hagin analitzat les propostes remeses per els Regidors competents. En la proposta de la Comissió s'inclourà el nom i llinatges dels treballadors/es proposats com a perceptors del complement amb indicació de la relació de punts per programa que corresponen a cada un d'ells, amb el límit de punts màxims per persona, regulats en l'Article 9, i la proposta de la quantia econòmica per persona que es proposa.

2. La proposta regulada en el present article no té caràcter vinculant per al Batle/essa de la Corporació que és qui té la competència per resoldre en matèria d'assignació de productivitat.

3. La proposta d'assignació serà remesa al Batle de la Corporació perquè, finalment, emeti la resolució aprovant la distribució del complement de productivitat.

Article 8. Assignació del complement de productivitat

1. El Batle/essa de l'Ajuntament de Lloseta, abans del dia 20 de juny i 20 de desembre de cada any, podrà aprovar la resolució de l'assignació del complement de productivitat que inclourà el detall de les persones perceptores d'aquest complement i les quanties que hauran de ser incloses en la nòmina immediatament posterior a la resolució de Batllia.

2. Les quantitats que percebi cada funcionari per aquest concepte seran de coneixement públic, tant dels altres funcionaris de la Corporació com dels representants sindicals.

3. Es donarà compte al següent Ple de la resolució d'atorgament de productivitats indicant llinatge i nom, lloc de treball, puntuació per criteri d'avaluació i import.

Capítol II Criteris d'avaluació del personal

Article 9. Criteris favorables per l'assignació del complement de la productivitat

1. Programa Iniciativa (0 a 15 punts per persona):

Retribueix la solució satisfactòria de problemes puntuals que puguin sorgir en el desenvolupament del seu lloc de treball, per iniciativa pròpia i que si no hagués estat adoptada la solució, hagués suposat retràs o paralització de la seva tasca o la dels seus companys/es. Així mateix, es retribueixen aquelles iniciatives o actuacions del treballador/a que suposi millores en la prestació del servei i en l'àmbit de les relacions inter-administratives amb organismes públics.

Iniciativa: Actitud positiva respecte a la aportació d'idees i suggeriments per la millora del servei, proposta de solucions davant els problemes de gestió, actitud proactiva del treballador/a davant l'objectiu de millora del rendiment del treball.

Idees i projectes: presentació de idees i projectes d'innovació i qualitat.

Es valorarà el nombre de problemes puntuals que hagin estat solucionats, la importància dels mateixos i les millores introduïdes en els serveis.

2. Programa eficàcia (0 a 20 punts per persona):

Retribueix la celeritat i el bon resultat en el desenvolupament de les tasques del lloc de treball. Es poden assignar punts d'aquest programa per la consecució d'objectius concrets en un cert període de temps sempre que hagi estat prèviament determinat. Es valorarà la qualitat, el nombre de tasques i el resultat del treball desenvolupat, així com el compliment de l'objectiu proposat. En el cas de treballadors/es encarregats d'àrees, es valorarà la planificació i distribució de les tasques anteriorment descrites entre el personal al seu càrrec i el seguiment dut a terme sobre aquestes i l'àrea en general.

La relació entre assignació d'objectius i temps per complir-los ha de ser adequada a la realitat del servei, possible, necessària i adequada.

3. Programa d'interès (0 a 25 punts per persona):

Retribueix fonamentalment el grau d'entrega de l'empleat públic avaluat, entenent per grau d'entrega com la implicació en el perfecte compliment de les tasques assignades. Es valorarà el grau extra de responsabilitat assumit per el treballador/a a més del que se'n deriva pròpiament del lloc de treball i s'avaluarà així mateix mitjançant el present programa la ràpida assistència a la prestació dels serveis demandats.

 

​​​​​​​Alguns criteris orientatius per avaluar aquest apartat son:

a) Secretaria, Recursos Humans, Contractació, Registre i Teatre

 

- Millora en els temps de resposta en atenció al ciutadà

- Millora en la gestió del Patrimoni

- Actualització constant en registre de personal

- Normalització de procediments de prestació de serveis

- Modelització d'expedients que suposin eficàcia

- Millora del temps de resposta

- Millora en la gestió i nombre de procediments de contractació

- Ser nomenat responsable d'algun contracte

- Promoció i increment d'esdeveniments en el Teatre

- Manteniment de les instal·lacions i advertiment de desperfectes en instal·lacions i materials

- Millora en la satisfacció i confiança dels ciutadans, treballadors, contractistes i usuaris

 

b) Serveis Econòmics

 

- Actualització constant de registres comptables i fiscals

- Coordinació amb altres Serveis i Secretaria a efectes de proveïdors

- Normalització de procediments de prestació de serveis

- Actualització permanent del registre de factures

- Compliment i aplicació de la Llei d'Estabilitat Pressupostària

- Compliment de quanta documentació sol·licitin els organismes públics

- Planificació dels pagaments atenent a la disponibilitat de les arques municipals

- Compliment de la Llei de morositat

 

c) Urbanisme

 

- Normalització de procediments que agilitzin la prestació de serveis

- Atenció als administrats en tot allò que sol·licitin respecte del Pla d'Ordenació Urbana

- Agilitzar la solució a la demanda dels ciutadans, tant en la concessió de llicències com en la devolució de fiances.

 

d) Serveis d'electricitat, neteja, manteniment, ordenances, parcs i jardins

 

- Estalvi en el consum energètic

- Millora en els sistemes de neteja dels espais públics

- Millora de la coordinació amb altres departaments a efectes de procediments de compres

- Eficàcia en la emissió de informes del servei o comunicació d'informació quan sigui requerida per altres departaments

- Eficiència en la gestió de magatzem amb la disminució de estocs

 

e) Piscina

 

- Foment de les activitats oferides en les instal·lacions

- Increment del nombre d'usuaris inscrits

- Manteniment de les instal·lacions i material

- Advertiment dels desperfectes en les instal·lacions i materials

- Millora en l'atenció i relacions amb els usuaris

 

f) Serveis Socials

 

- Millorar la coordinació amb altres departaments de l'Ajuntament

- Planificar els serveis que es puguin prestar en relació amb els recursos disponibles

- Atendre als ciutadans amb la sensibilitat que exigeixen els seus problemes

- Optimitzar els recursos humans i materials de que disposen per prestar el major nombre de serveis possibles

- Proposta de noves activitats amb usuaris

- Millora de la confiança i satisfacció dels usuaris i les seves famílies

 

g) Policia Local

 

- Prevenció del risc i actuació ràpida i eficaç de la comissió dels delictes

- Retirada de vehicles en la via pública

- Coordinació amb altres serveis als efectes d'un bon manteniment de la via pública i instal·lacions municipals

- Especial atenció en el correcte manteniment del material policial: vehicle, motocicletes, emissores...

- En els casos en que fos precís, incorporar-se al servei abans de l'hora prevista i finalitzar-ho amb posterioritat a l'horari de sortida

- Disponibilitat per la realització d'activitats extraordinàries i flexibilitat en el canvi de torns per necessitats del servei

 

Alguns criteris generals aplicables a tots els serveis:

 

- Estalvi en el temps o mitjans per l'execució d'actuacions sense disminuir la qualitat dels serveis

- Millorar els temps de resposta amb els mitjans actuals

- Eliminació de tràmits o procediments inútils

- Millorar la prestació de serveis sense que això suposi increment dels costs

- Disponibilitat i predisposició positiva en el seu treball

- Tracte humà, educat i amable amb el ciutadà

- Actualització permanent en l'ús dels sistemes informàtics

​​​​​​​

4. Programa tasques de categoria superior (0 a 15 punts)

Retribueix el desenvolupament de tasques que correspondrien a una categoria superior a les assignades al seu en la Relació de Llocs de Treball, sempre que aquest desenvolupament no s'hagi vist retribuït amb l'abonament de les retribucions complementàries corresponent al lloc superior.

Es valorà l'assumpció d'alguna o totes les tasques del lloc superior.

6. Programa de Batllia (0 a 25 punts)

Retribueix, en uns casos, els factors de productivitat que no es trobin inclosos en els anteriors programes, i en altres, aquells llocs de responsabilitat que duen inherents funcions que sí son avaluables per la resta de personal en els anteriors programes però no ho son per ells/es.

El programa de Batllia no té una avaluació prèviament establerta, hi correspon el marge d'apreciació discrecional en l'avaluació del treballador/a que hagi destacat especialment durant el període d'avaluació.

Article 10. Criteris desfavorables per l'assignació del complement de productivitat

Son circumstàncies negatives a tenir en compte a l'hora de realitzar la valoració i assignació del complement de productivitat, les següents:

 

- Incapacitat temporal per període igual o superior a 15 dies durant el període d'avaluació

- Haver estat sancionat per falta lleu durant el període d'avaluació

- Haver estat sancionat per falta greu o molt greu durant el període d'avaluació o el immediatament anterior

- Falta o faltes d'assistència injustificada

- Falta de compliment horari que no hagi donat lloc a l'obertura de procediment disciplinari

- Falta de compliment de l'obligació de tenir tots els fitxatges enregistrats i totes les absències degudament justificades en el programa de control horari

​​​​​​​

Capítol III ​​​​​​​Quantificació del Complement de Productivitat

Article 11. Distribució de la quantia

1. La quantia anual reservada en els pressuposts de l'Ajuntament de Lloseta en concepte de complement de productivitat es dividirà entre dos, destinant una meitat a l'assignació del mes de juny i l'altre meitat al mes de desembre.

2. Una vegada distribuïts els punts per treballador/a i programa d'acord amb els criteris dels Articles 8 i 9, la quantia econòmica que s'assigni per treballador/a serà proporcional als punts obtinguts en la totalitat dels programes i tenint en compte els punts totals que s'hagin repartit a la resta de personal. 

3. En cap cas, un treballador/a podrà rebre una quantia igual o superior al 30% de la quantitat total a distribuir en cada període d'assignació.

Article 12. Assignació de productivitat del mes de desembre

Arribats a la assignació del complement de productivitat del mes de desembre, previ informe favorable d'Intervenció, i sempre que la disponibilitat pressupostària del Capítol I ho permeti, es podrà acordar el increment de la quantia econòmica que quedi per distribuir fins al doble de la mateixa. ​​​​​​​

​​​​​​​DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA PRIMERA

El present Reglament entrarà en vigor una vegada hagi estat publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i hagi transcorregut el termini de 15 dies hàbils que preveu l'article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de Bases de Règim Local

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA SEGONA

La primera avaluació del complement de productivitat que es dugui a terme una vegada entri en vigor aquest Reglament, s'efectuarà amb l'informe del Regidor d'àrea directament, en aquells casos on no hi hagi Responsable o coordinació de servei, s'utilitzaran els criteris que recullen els Articles 9 i 10 per efectuar-ne una correcta distribució.