Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 43955
Resolució de la consellera executiva del Departament de Serveis Generals núm. 2023/36, de data 16 de gener de 2023, per la qual es nomenen els tribunals de les convocatòries de les ofertes públiques d’ocupació extraordinària per estabilització del Consell Insular de Menorca i ens dependents, de tots els ajuntaments de Menorca i de l’Institut Menorquí d’Estudis, que diu

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Que la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, publicada al BOE núm. 312 de 29 de desembre de 2021, estableix per a totes les administracions l'estabilització de les places estructurals que, dotades pressupostàriament, han estat ocupades de forma ininterrompuda des de les dates establertes en la normativa d'aplicació.

Que en aplicació d'aquest mandat el Consell Executiu i tots els ajuntaments de Menorca, en sessió de caràcter ordinari de 23 de maig de 2022, aprovaren les seves ofertes públiques d'ocupació per a l'estabilització extraordinària del personal de les seves plantilles abans d'1 de juny de 2022.

Que d'acord amb l'art. 121 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, l'Oferta pública d'ocupació del Consell es presentà conjuntament amb el personal del Consorci Sociosanitari de Menorca, el Consorci de Residus i Energia, i el Consorci per a la Protecció de la Legalitat Urbanística en Sòl Rústic de l'Illa de Menorca.

Que el Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació de les Illes Balears, publicat en el BOIB núm. 78 de data 16 de juny de 2022, validat pel Ple del Parlament de les Illes Balears en sessió de 28 de juny de 2022, aprovà les bases generals amb els criteris generals que han de regir els processos selectius d'estabilització per a l'ingrés o l'accés com a funcionari de carrera o personal laboral fix de les administracions de les Illes Balears. Aquest Decret llei fou modificat pel Decret llei 7/2022 d'11 de juliol, de prestacions socials de caràcter econòmic de les Illes Balears.

Que la Disposició addicional primera de la Llei 20/2021, estableix que els municipis, podran encomanar la gestió material de la selecció del personal als consells insulars. D'acord amb aquesta normativa, el Consell Insular de Menorca signà amb tots els ajuntaments de Menorca un conveni d'encàrrec de la gestió material del procés extraordinari de l'oferta pública d'ocupació d'estabilització de les ofertes públiques municipals.

Que amb data de 18 de novembre de 2022, el BOIB núm. 149, publicà les mateixes bases específiques per a totes i cadascuna de les administracions locals de Menorca. Aquest mateix butlletí publicà les convocatòries de les ofertes públiques del Consell Insular de Menorca, les de tots els ajuntaments i la de l'Institut Menorquí d'Estudi, a la qual cal sumar les convocatòries de l'Ajuntament de Ciutadella publicades al BOIB núm. 150 de 19 de novembre de 2022 i la de l'Institut Menorquí d'Estudis.

Que atesa la coincidència de la publicació de convocatòries, el procés de sol·licitud finalitzà de forma genèrica dia 20 de desembre de 2022, tot i que les modificacions d'algunes convocatòries hagin allargat els terminis.

Que d'acord amb l'informe de la cap del Servei de Gestió de Persones SGP 4/2022, de 12 de gener de 2022, relatiu a la constitució i funcionament dels tribunals de valoració de l'Oferta pública d'ocupació extraordinària.

Com a titular del Departament de Serveis Generals, en exercici de les competències atribuïdes per l'article 33 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, pel Decret de presidència núm. 275/2022, de 6 de setembre de 2022, relatiu a la delegació de competències de la Presidència en els consellers executius (BOIB núm. 118 de 8 de setembre de 2022), l'acord del Consel executiu de 5 de setembre de 2022, relatiu a la delegació de competències del Consell Executiu en la presidenta i en els consellers i conselleres executives (BOIB núm. 118 de 8 de setembre de 2022), tot l'anterior en relació amb el Decret de presidència núm. 421/2019 de 9 de juliol, de creació dels departaments (BOIB núm. 93 ext. de 10 de juliol de 2019).

En particular, la present resolució es dicta en virtut de la delegació efectuada per l'acord del Consell executiu de 5 de setembre de 2022 en la consellera executiva de Serveis Generals en matèria de personal,

RESOLC

PRIMER. Nomenar als membres dels tribunals qualificadors, que estarà format per un president i dos suplents de presidència i dos vocal i tres suplents per cada vocal. Entre els vocals un d'ells farà funcions de secretari/ària.

Els membres designats formaran sis tribunals d'acord amb els següents grups o subgrups a qualificar: subgrup A1 i el grup B, subgrup A2, subgrup C1 d'administració especial, subgrup C2 d'administració especial, grup C1+C2 d'administració general i grup AP, d'acord amb el quadre que consta a l'annex d'aquesta resolució.

SEGON: Establir la dedicació exclusiva del personal que forma part dels tribunals durant les jornades de la seva actuació treballant en jornades completes i consecutives de les 8 a les 14 hores.

Els membres dels tribunals treballaran de forma rotativa evitant que deixin els seus llocs de feina per un període superior als deu dies. En tot cas s'haurà de garantir que tots els candidats d'una mateixa convocatòria siguin valorats pels mateixos membres d'un tribunal.

TERCER: Crear una comissió de presidents formada per tots els presidents dels tribunals, tant titulars com suplents que tindrà per objectiu el manteniment de criteris homogenis de tot el procés.

QUART: Nomenar l'Oficial major i la cap del Servei de Gestió de Persones assessors de tots els tribunals que actuaran a petició dels seus presidents i de la comissió de presidents.

Els presidents podran sol·licitar el nomenament d'assessors experts en matèries específiques.

CINQUÈ: Els membres del Tribunal qualificador s'abstindran d'intervenir i els aspirants podran recusar-los, en la o les convocatòries afectades pels motius establerts als articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

SISÈ. Convocar a tots els membres dels tribunals dia 20 de gener de 2023 a les 9:30 h. a la seu del Consell Insular de Menorca, Pl. Biosfera, 5 de Maó.

SETÈ. Els membres dels tribunals tindran, en tot cas, dret a indemnització per la seva participació d'acord amb el Reial Decreto 462/2002, de 24 de maig, sobre indemnitzacions per raó del servei.

VUITÈ. Publicar aquesta resolució al BOIB, a la web del Consell Insular (www.cime.es/oposicions.cime.es) i al tauler d'edictes en la Seu de Ciutadella i Maó.

 

Maó, 16 de gener de 2023

La consellera executiva del Departament de serveis generals Noemi Gomila Carretero

Documents adjunts