Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEIS DE MILLORA AGRÀRIA I PESQUERA (SEMILLA)

Núm. 783942
Resolució de la directora gerent de l’Institut de Recerca i Formació Agroalimentària i Pesquera de les Illes Balears (IRFAP) per la qual s’aprova la convocatòria del procés d’estabilització per concurs per a cobrir la plaça de personal laboral identificada amb el codi L0261000C patró/patrona professional guarda pesca de reserva marina a Palma, Mallorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. Mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 23 de maig de 2022, es va aprovar l'oferta d'ocupació pública d'estabilització corresponent al personal funcionari i al personal laboral al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en l'àmbit dels serveis generals, en el marc de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública (BOIB núm. 67, de 24 de maig).

2. L'article 4 del Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears regula el procés excepcional d'estabilització de places ocupades de manera temporal de llarga durada, de conformitat amb la disposició addicional sisena de la Llei 20/2021, de 28 de desembre. Aquestes disposicions preveuen que les administracions públiques convoquin, amb caràcter excepcional i per una sola vegada pel sistema de concurs, les places que, complint els requisits establerts en l'article 2.1 de la Llei 20/2021, hagin estat ocupades amb caràcter temporal de manera ininterrompuda amb anterioritat a l'1 de gener de 2016. Aquesta disposició es complementa amb la disposició addicional vuitena, la qual estableix que, addicionalment, els processos d'estabilització prevists en la disposició addicional sisena han d'incloure en les convocatòries les places vacants de naturalesa estructural ocupades de manera temporal per personal amb una relació d'aquesta naturalesa anterior al dia 1 de gener de 2016.

3. Pel que fa al concurs com a procés excepcional d'accés a la funció pública, cal tenir en compte la doctrina fixada pel Tribunal Constitucional sobre el principi d'igualtat en l'accés als càrrecs i les ocupacions públiques (article 23.2 CE), que disposa que únicament es pot exceptuar per raons excepcionals i objectives. A més, aquest accés s'ha d'ordenar de manera igualitària a la convocatòria mitjançant normes abstractes i generals per tal de preservar la igualtat davant la llei de la ciutadania, fet que obliga el legislador i l'Administració a triar regles fundades en criteris objectius i presidits pels cànons de mèrit i capacitat que l'article 103.3 CE disposa (STC 67/1989, 27/1991 i 60/1994).

4. Entre les condicions que, d'acord amb la jurisprudència constitucional, s'han de donar perquè no es pugui apreciar cap infracció del principi d'igualtat d'accés a càrrecs i llocs de treball públics de l'article 23.2 CE es troba, en primer lloc, que sigui una situació excepcional; en segon lloc, que només s'acudeixi a aquest tipus de procediments per una sola vegada, ja que altrament es perdria la condició de remei excepcional i, en tercer lloc, que aquesta possibilitat estigui prevista en una norma amb rang legal (STC 12/1999, d'11 de febrer de 1999).

Amb la disposició addicional sisena de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, i l'article 4 del Decret Llei 6/2022, de 13 de juny, es dona empara normativa al concepte jurisprudencial d'interinitat de llarga durada superior a cinc anys.

5. El Decret llei 2/2022, de 7 de febrer, pel qual s'estableixen mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública a les Illes Balears, ha creat, de manera excepcional i transitòria, la Mesa de Negociació de les administracions públiques per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, per tal de dur a terme la negociació sindical preceptiva limitada a la tramitació dels processos d'estabilització. Així mateix, aquesta norma crea  la Comissió de Coordinació per a la Reducció de la Temporalitat en l'Ocupació Pública de les Illes Balears, amb l'objectiu de coordinar l'execució dels processos d'estabilització derivats de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública. En aquesta Comissió hi han d'estar representades l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, les administracions insulars, l'Ajuntament de Palma i la resta d'administracions locals per mitjà de la Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB).

6. L'articulació d'aquests processos selectius han de garantir el compliment dels principis de lliure concurrència, igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, les bases comunes han estat objecte de negociació en la Mesa de Negociació de les Administracions Públiques de les Illes Balears per a la Reducció de la Temporalitat en l'Ocupació Pública, creada a aquest efecte, i han de ser coordinades per la Comissió de Coordinació per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears.

7. En les bases generals negociades s'han aprovat uns criteris comuns que han de regir tots els processos d'estabilització derivats de la Llei 20/2021 que convocaran les administracions adherides a la Mesa, excepte el personal docent i el personal estatutari de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

8. L'apartat 3 de l'article 2 del Decret Llei 6/2022, de 13 de juny, exigeix, per evitar dilacions en aquests nous processos, que la publicació de les convocatòries dels processos selectius per a la cobertura de les places incloses en les ofertes d'ocupació pública d'estabilització s'ha de produir abans del 31 de desembre de 2022. Així mateix, disposa que la resolució d'aquests processos selectius ha de finalitzar abans del 31 de desembre de 2024.

9. L'apartat 1 de l'article 42 del Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, estableix que «les empreses públiques i privades que facin servir un nombre de 50 o més treballadors estan obligades que, d'entre aquests, almenys, el 2 per 100 siguin treballadors amb discapacitat».

10. L'apartat 2 de l'article 3 del Decret Llei 6/2022, de 13 de juny, estableix que pel que fa a les administracions o entitats en què s'hagi arribat al 2 % dels efectius totals, les places ofertes per a la quota de reserva es poden limitar a les que s'emparen en llocs de treball ocupats actualment per persones amb discapacitat, d'acord amb les previsions que estableix la Llei 20/2021, de 28 de desembre. Atès que l'IRFAP té superat el percentatge del 2 % dels efectius totals, no s'aprova reserva en aquest procediment selectiu.

11. L'article 12 del Decret Llei 6/2022, de 13 de juny, preveu la condició següent:

Les convocatòries dels processos selectius poden establir que, de conformitat amb el que estableix l'article 14.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els aspirants que participin en els processos de selecció d'estabilització regulats en aquest Decret llei quedin obligats a relacionar-se amb l'administració de què es tracti telemàticament [...].

12. Tenint en compte que la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú, ha suposat un impuls per a la implementació de l'administració electrònica, i que l'article 56 del Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat per Reial decret 5/2015, de 30 d'octubre, exigeix per participar en els processos selectius, entre altres requisits, el de tenir la capacitat funcional per al desenvolupament de les tasques, es considera convenient que la convocatòria estableixi l'obligatorietat que els aspirants es relacionin per mitjans electrònics en determinades fases del procediment, ja que el desenvolupament adequat de les funcions dels empleats públics exigeix que disposin d'habilitats relacionades amb l'administració electrònica, les quals pressuposen els coneixements necessaris per a dur a terme els tràmits telemàtics prevists en aquesta convocatòria.

13. La inscripció per aquests mitjans facilitarà als aspirants la presentació de sol·licituds, atès que podran fer el tràmit en qualsevol lloc i hora, sempre dins el termini establert, i, a la vegada, comportarà una major agilitat en la tramitació del procediment administratiu, en el qual es preveu una concurrència elevada.

Per tot això, fent ús de les competències que m'atorga l'article 17.2.c) del Decret 28/2014, de 27 de juny, d'aprovació dels estatuts de l'entitat pública empresarial, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria de concurs extraordinari de mèrits per cobrir una plaça de personal laboral de l'IRFAP, el sistema de selecció de la qual és el de concurs extraordinari de mèrits (disposicions addicionals setena i vuitena de la Llei 20/2021, de 28 de desembre), inclosa en l'oferta pública d'estabilització aprovada per l'Acord del Consell d'Administració de 26 de maig de 2022, d'acord amb la distribució que consta en l'annex 1.

2. Aprovar les bases específiques que han de regir aquesta convocatòria, que s'adjunten a aquesta Resolució com a annex 2.

3. Aprovar el barem de mèrits que ha de regir aquest procés que figura com a annex 3 d'aquesta Resolució.

4. Aprovar els requisits de titulació per accedir a cada una de les categories convocades que figuren en l'annex 4 d'aquesta Resolució.

5. Aprovar les instruccions per tramitar les sol·licituds telemàtiques i les declaracions responsables que consten en l'annex 5.

6. Fer públic el model de sol·licitud i d'autobaremació de mèrits que estan inclosos dins el tràmit telemàtic disponible a disposició de les persones interessades en la pàgina web https://www.caib.es/sites/semilla/ca/ofertes_de_feina/.

7. Fer públic el model de presentació de documentació per acreditar els requisits que consta en l'annex 6.

8. Fer pública la informació sobre protecció de dades personals que figura en l'annex 7.

9. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquest Acord, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Consell d'Administració d'aquesta entitat en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici que la persona interessada en pugui interposar qualsevol altre que consideri procedent.

 

(Signat electrònicament: 23 de desembre de 2022)

La directora gerent de l'IRFAP Georgina Brunet i Ródenas

 

ANNEX 1 Plaça convocada

1. Torn lliure ordinari

Grup C

 

L0261000C Patró/Patrona professional guarda pesca reserva marina

1 plaça a Mallorca

 

ANNEX 2 Bases específiques de la convocatòria

1. Normativa reguladora

Aquesta convocatòria es regula per la normativa següent:

a. Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat (BOE núm. 312, de 29 de desembre).

b. Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears, modificat pel Decret llei 7/2022 (BOIB núm. 67, de 24 de maig), d'11 de juliol, de prestacions socials de caràcter econòmic de les Illes Balears (BOIB núm. 90, de 12 de juliol).

c. Estatut dels treballadors (RDL 1/1995 i actualitzacions posteriors, especialment els art. 8, 12 i 15).

d. Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, de 30 d'octubre, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre (en endavant, TREBEP).

e. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

f. Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

g. Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

h. V Conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 174, de 19 de desembre de 2013).

i. Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

j. Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere.

k. Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència de coneixements de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

l. Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 28 de juliol de 2014 per la qual es regulen l'homologació dels estudis de llengua catalana de l'educació secundària obligatòria i del batxillerat amb els certificats de coneixements de llengua catalana de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats i l'exempció de l'avaluació de la llengua i la literatura catalanes en l'ensenyament reglat no universitari, i els procediments per obtenir-les (BOIB núm. 115, de 26 d'agost de 2014).

m. Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).

n. Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

2. Places i procediment selectiu

2.1. L'objecte de la convocatòria és la cobertura de la plaça indicada en l'encapçalament de la Resolució i en l'annex 1 corresponent a l'oferta pública d'estabilització del personal laboral de l'IRFAP.

2.2. S'estableix com a procediment selectiu el de concurs extraordinari de mèrits.

2.3. El procés selectiu objecte d'aquesta convocatòria ha de finalitzar abans del 31 de desembre de 2024.

3. Requisits i condicions generals de les persones interessades

3.1. Per tenir la condició d'aspirant i ser admès en aquest procés selectiu, les persones interessades han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds i durant el procés selectiu, els requisits següents:

a. Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra de les que permeten l'accés a l'ocupació pública segons l'article 57 del TREBEP.

b. Tenir setze anys complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

c. Estar en possessió de la titulació que s'indica en l'annex 4 per cada un dels grups i categories convocades.

D'acord amb la disposició addicional dotzena del Decret llei 6 /2022, de 13 de juny, per als grups C, s'entén que compleixen el requisit de titulació els treballadors que actualment presten serveis a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i tinguin acreditada, en la data de publicació d'aquesta convocatòria, una experiència laboral de més de tres anys en la categoria professional concreta.

En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà disposar de l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació, Cultura i Esports.

Si el títol procedeix d'un estat membre de la Unió Europea, s'ha de disposar del certificat acreditatiu del reconeixement o de l'homologació del títol equivalent, de conformitat amb la Directiva 89/48/CEE, de 21 de desembre de 1988, el Reial decret 1837/2008 i altres normes de transposició i desplegament.

d. Tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents.

e. No haver estat separades, mitjançant procediment disciplinari, del servei de cap administració, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de ser nacionals d'un altre estat, no s'han de trobar inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

f. No tenir la condició de personal laboral fix en la mateixa categoria professional i especialitat de l'Administració de la CAIB a la qual s'opta.

Si la persona interessada al·lega el requisit de coneixements de llengua catalana mitjançant títols, diplomes i certificats que requereixin l'homologació, el requisit s'entén complert (malgrat que l'homologació s'obtingui amb posterioritat a la finalització del període de presentació de sol·licituds), sempre que el requisit s'hagi al·legat i els coneixements que s'homologuen s'hagin adquirit amb caràcter previ a la finalització d'aquest termini. En qualsevol cas, l'homologació s'haurà d'aportar amb caràcter previ a la formalització del contracte.

També s'entén acreditat el requisit o mèrit, segons s'escaigui, si els aspirants consten en la llista provisional d'aprovats de les darreres proves de llengua catalana i al·leguen que consten en aquesta llista, sempre que finalment s'elevi a definitiva encara que sigui amb posterioritat a la finalització del tràmit de presentació de sol·licituds.

A les persones aspirants que acreditin, amb els informes previs adients, sordesa prelocutiva profunda, severa o mitjana, se'ls ha d'adaptar l'exigència del requisit de coneixements de llengua catalana, mitjançant una resolució del conseller o consellera competent en matèria de funció pública, d'acord amb l'abast de la discapacitat.

g. Disposar dels coneixements de la llengua catalana que s'indiquen a continuació, llevat dels casos indicats en la base 5: títol B2 de català.

h. Certificat expedit per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears (Direcció General de Política Lingüística).

i. Certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.

j. Certificat homologat per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears, d'acord amb l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 28 de juliol de 2014.

k. Certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).

h. Disposar del títol de patronia professional i certificats per a despatxar embarcacions de la llista vuitena: certificat de formació bàsica en seguretat marítima, guarda particular de camp, especialitat pesca marítima i carnet de conduir B.

i. Signar la declaració responsable relativa al compliment dels requisits de participació i als mèrits al·legats (full d'autobaremació), que figura en el tràmit telemàtic d'inscripció en aquest procés selectiu.

j. S'entén que la declaració responsable està signada quan es presenti i finalitzi el procés d'inscripció.

3.2. Els aspirants han de complir els requisits exigits en aquesta convocatòria el dia d'acabament del termini de presentació de sol·licituds i han de mantenir-los fins al moment de la presa de possessió com a personal laboral fix.

3.3. El fet de constar en la llista de persones admeses no implica el reconeixement a les persones interessades que es compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria.

4. Exempció del requisit de coneixements de llengua catalana

4.1. Tal com estableix la disposició addicional tretzena del Decret llei 6/2022, de 13 de juny:

1. Excepcionalment, les convocatòries de desenvolupament dels processos d'estabilització de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, han de preveure l'exempció del requisit d'acreditació del coneixement de la llengua catalana exigit per a l'ingrés al cos o l'escala, l'especialitat, o l'escala, la subescala, la classe o la categoria, o la categoria professional, per a les persones aspirants que estiguin en servei actiu, en el moment de finalització de la presentació de sol·licituds, a la mateixa administració o ens públic, en el mateix cos, escala, especialitat, o escala, subescala, classe o categoria, o categoria professional objecte de la convocatòria, i no puguin acreditar el requisit exigit per a l'ingrés.

2. En el supòsit que aquestes persones, mitjançant la participació en aquests processos d'estabilització, assoleixin la condició de personal funcionari de carrera o personal laboral fix, restaran obligades, en el termini de dos anys, comptadors a partir de la presa de possessió o de la signatura del contracte de treball, a acreditar el nivell de coneixement de la llengua catalana exigit per a l'accés al cos, o l'escala, la subescala, la classe o la categoria, o la categoria professional.

4.2. Si transcorregut el termini de dos anys no s'acredita el nivell de coneixements de la llengua catalana exigit per a l'accés, aquestes persones seran remogudes del lloc de treball per manca d'adequació a les funcions d'aquest mitjançant un procediment contradictori i un cop oïts els òrgans de representació del personal corresponent. La remoció suposa el cessament en el lloc de treball obtingut al procés selectiu corresponent i la pèrdua d'aquest lloc.

4.3. Aquestes persones restaran obligades a participar en totes les convocatòries de proves de llengua catalana que durant aquest període convoquin la Direcció General de Política Lingüística i l'Escola Balear d'Administracions Públiques per obtenir el certificat de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell exigit per a l'accés a la categoria professional a la qual s'ha accedit.

5. Relacions amb els ciutadans

5.1. D'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, atès que es tracta d'un procediment de concurrència competitiva, els actes administratius que integren aquest procediment i s'hagin de notificar a les persones interessades, així com els de qualsevol procediment que se'n derivi (inclosos els anuncis de la interposició de qualsevol recurs en via administrativa o en via judicial i els tràmits d'audiència), en comptes de notificar-se, s'han de publicar en la Seu Electrònica https://www.caib.es/sites/semilla/ca/ofertes_de_feina/.

Tot això sens perjudici que es publiquin en el Butlletí Oficial de les Illes Balears els actes que les bases d'aquesta convocatòria determinin expressament que s'hi hagin de publicar.

5.2. En tot cas, només tenen efectes jurídics les comunicacions trameses pels mitjans de publicació prevists en aquesta convocatòria.

 

6. Relacions a través de mitjans electrònics

6.1. D'acord amb l'article 12 del Decret llei 6/2022, de 13 de juny, els aspirants que participin en aquest procés selectiu queden obligats a relacionar-se amb aquesta entitat convocant a través de mitjans electrònics en la fase de presentació de sol·licituds.

6.2. En la resta de les fases del procediment, les persones interessades poden presentar els documents en qualsevol de les formes establertes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Per a la presentació electrònica podran presentar els documents mitjançant el Registre Electrònic Comú (REC) o de manera presencial a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local.

7. Sol·licitud i declaració responsable

7.1. Procediment

7.1.1. Els aspirants han de presentar sol·licitud publicada a https://www.caib.es/sites/semilla/ca/ofertes_de_feina/.

En cas de presentar la sol·licitud de manera presencial, aquesta entitat, d'acord amb el que disposa l'article 68.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els requerirà que la duguin a terme en la forma indicada anteriorment.

7.1.2. Per ser admès a les proves selectives corresponents i prendre-hi part,  els aspirants han de presentar la sol·licitud  de forma electrònica que incorpora una declaració responsable en els termes de l'article 69 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, relativa al compliment de tots i cada un dels requisits de participació exigits a la base 3, referits sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de les instàncies. En aquesta sol·licitud els aspirants han de consignar les dades relatives al compliment dels requisits de participació i no les han d'acreditar fins al termini regulat a la base 11.2.

El mateix tràmit de presentació de sol·licitud inclou el model d'al·legació de mèrits (autobaremació), que té igualment la consideració de declaració responsable en els termes de l'article 69 abans esmentat.

7.1.3. L'IRFAP, d'ofici o a proposta del president del tribunal, pot requerir en qualsevol moment que els aspirants aportin la documentació que acrediti el compliment dels requisits declarats, així com la veracitat de qualsevol dels documents que hagin d'aportar en aquest procés selectiu i l'interessat ha d'aportar-los. La inexactitud, la falsedat o l'omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori en la declaració responsable o la no presentació davant aquesta entitat convocant de la documentació que, si escau, hagi estat requerida per acreditar el compliment del fet declarat, determina, tal com estableix l'article 69.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, l'exclusió del procediment selectiu, sens perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives en què s'hagi pogut incórrer.

7.1.4. El procediment per a la presentació i formalització de les sol·licituds i de les declaracions responsables per via telemàtica es detallen en l'annex 5.

7.1.5. La presentació de la sol·licitud per a participar en el procés selectiu comporta el coneixement i l'acceptació inequívocs de l'aspirant del tractament de les dades de caràcter personal a càrrec de l'òrgan competent i únicament per a les finalitats establertes. El tractament de la informació facilitada en les sol·licituds tindrà en compte les previsions del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016 i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre.

7.1.6. Si algun aspirant és contractat com a personal laboral fix de la mateixa categoria i especialitat a què opta, si s'escau, durant el transcurs d'aquest procés selectiu, o bé ja té aquesta condició, en serà exclòs.

7.2. Termini

El termini de presentació de sol·licituds és de trenta dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

8. Admissió i exclusió d'aspirants

8.1. En el termini màxim de dos mesos comptadors des que acabi el termini de presentació de sol·licituds, la directora gerent dictarà una resolució amb la llista provisional de persones admeses i excloses al procés selectiu, amb expressió de la causa d'exclusió, i es publicarà segons la base 5.1.

Les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses, sinó que, a més, consten en la relació pertinent de persones admeses.

8.2. Les persones excloses o omeses disposen d'un termini de set dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la llista provisional, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. En la publicació d'aquesta llista provisional se'ls ha d'advertir que l'IRFAP considerarà que desisteixen de la sol·licitud si no compleixen el requeriment.

Si les persones excloses o omeses no esmenen el defecte o no presenten els documents preceptius, es consideraran excloses del procediment mitjançant l'aprovació de la llista definitiva de persones admeses i excloses a la qual es refereix el paràgraf següent.

8.3. Acabat el termini al qual fa referència la base 8.2. i esmenades les sol·licituds, si escau, l'òrgan de selecció publicarà la llista definitiva de persones admeses i excloses. La resolució, amb la llista, es publicarà segons la base 5.1.

8.4. El fet de constar en la llista de persones admeses no implica el reconeixement a les persones interessades que compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria.

9. Autobaremació de mèrits i llista provisional de mèrits al·legats

9.1. Tal com estableix la base 7.1.2, les persones interessades han d'emplenar, juntament amb la sol·licitud de participació i d'acord amb el tràmit telemàtic, el full d'autobaremació de mèrits, que té la consideració de declaració responsable en els termes que preveu l'article 69 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

En aquest full d'autobaremació els aspirants han d'al·legar, sota la seva responsabilitat, quins són els mèrits dels quals disposen d'entre els prevists en l'annex 3. Els mèrits s'han d'al·legar i, quan escaigui acreditar, en referència a la data que finalitzi el termini de presentació d'instàncies. La falsedat en les dades consignades en l'al·legació de mèrits determina l'exclusió del procés i la consideració de no haver-hi participat, a més de les actuacions legals que es derivin per la falsedat en les dades.

9.2. Els aspirants queden vinculats pels mèrits que al·leguen dins el tràmit telemàtic, per tant la puntuació resultant dels mèrits declarats determina la seva posició màxima en l'ordre de prelació del concurs. D'acord amb aquestes puntuacions, el tribunal conformarà una llista provisional de mèrits al·legats, que es publicarà segons la base 5.1,  juntament amb la llista definitiva de persones admeses i excloses.

Els aspirants disposen d'un termini de set dies hàbils des de l'endemà de la publicació de la llista provisional de mèrits al·legats per esmenar els errors de fet, materials o aritmètics que hagin pogut cometre en les al·legacions dels mèrits (full autobaremació), a conseqüència d'haver situat de manera incorrecta un mèrit en l'apartat d'un altre mèrit o d'haver calculat erròniament les unitats dels mèrits al·legats. Durant aquest tràmit no s'admet l'al·legació de nous mèrits no especificats a la declaració inicial.

10. Llista informativa d'ordre d'aspirants i requisits

10.1. Un cop acabat el termini de la base 9.2 i esmenats, si s'escau, els errors manifestats pels aspirants a la llista provisional de mèrits, el tribunal elevarà aquesta llista a la directora gerent de l'IRFAP per tal que dicti una resolució per aprovar la llista informativa de l'ordre dels aspirants d'acord amb la puntuació resultant dels mèrits al·legats en la declaració responsable d'autobaremació, que s'ha de publicar en ells llocs establerts en la base 5.1.

10.2. En la mateixa llista informativa, es requerirà a un nombre d'aspirants igual al 120 % del nombre de places convocades que en el termini de deu dies hàbils des de l'endemà de la publicació acreditin els mèrits i els requisits al·legats en la declaració responsable, seguint l'ordre de prelació de la llista informativa.

Si cal, es pot requerir a un nombre addicional d'aspirants que acreditin els mèrits i requisits al·legats en la declaració responsable.

10.3. Els requisits poden ser comprovats en qualsevol moment i sempre abans que es publiqui la llista definitiva de mèrits comprovats.

10.4. L'acreditació dels mèrits s'ha de dur a terme segons el que estableix la base 12 i en l'annex 3 de mèrits.

10.5. L'acreditació de requisits s'ha de dur a terme segons el que estableix la base 11 i d'acord amb el model annex 6.

11. Documentació que han de presentar les persones aspirants per acreditar el compliment dels requisits

11.1. En el termini atorgat segons la base 10.2 anterior, les persones seleccionades han de presentar els documents següents:

a. Còpia autèntica del títol acadèmic exigit en cada convocatòria o certificació acadèmica que acrediti haver superat tots els estudis per obtenir el títol .

b. Certificat acreditatiu dels coneixements de llengua catalana exigit a la base 3.

c. Declaració responsable de no haver estat separats mitjançant un expedient disciplinari del servei de cap administració pública o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitats de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per una resolució judicial per accedir a la categoria de la qual haguessin estat separats o inhabilitats, segons el model que facilitarà la direcció general competent en matèria de funció pública.

d. En el cas de ser nacionals d'un altre estat, han d'acreditar no trobar-se inhabilitats o en situació equivalent ni haver estat sotmesos a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

e. Còpia autèntica del DNI, NIE o passaport.

11.2. Incompliment dels requisits

Si no es presenta la documentació dins el termini fixat a la base 10.2, llevat de casos de força major, que han de ser degudament acreditats i, si escau, apreciats per l'Administració mitjançant una resolució motivada o, si en el moment d'examinar la documentació es dedueix que hi manca algun dels requisits exigits, la persona interessada no podrà ser contractada com a personal laboral fix i les seves actuacions quedaran anul·lades, sens perjudici de la responsabilitat en què hagi incorregut per falsedat en la sol·licitud inicial.

12. Acreditació dels mèrits

12.1 Els mèrits dels aspirants s'han d'haver assolit en la data en què acaba el termini per presentar sol·licituds.

12.2. En el supòsit que la documentació acreditativa d'un mèrit consti en llengua estrangera, quan el Tribunal ho consideri necessari, pot requerir a la persona interessada per tal que n'adjunti una traducció jurada. En aquest cas, sense aquesta traducció, el mèrit no es pot considerar acreditat i, per tant, no s'ha de valorar.

12.3. Els interessats són els responsables de la veracitat dels documents presentats electrònicament en les diverses fases dels procediments selectius, d'acord amb el que disposa l'article 28 de la Llei 39/2015.

12.4. Excepcionalment, quan la rellevància del document ho exigeixi o hi hagi dubtes que derivin de la qualitat de la còpia, l'IRFAP podrà sol·licitar a la persona interessada que exhibeixi el document o la informació original per tal de fer l'acarament de les còpies que hagi aportat.

13. Comprovació de mèrits

13.1. Els Tribunals han de revisar la documentació acreditativa dels mèrits requerits seguint el barem que figura en l'annex 3.

13.2. El Tribunal ha de requerir als aspirants que esmenin els defectes que presenti la documentació acreditativa dels mèrits atorgant un termini de d'esmena de deu dies hàbils des de l'endemà del requeriment a través dels mitjans establerts a la base 5.1. També pot reclamar formalment a les persones interessades els aclariments o, si pertoca, la documentació addicional que consideri necessària per disposar dels elements de judici necessaris per valorar els mèrits que han al·legat i acreditat tal com estableix la convocatòria.

13.3. Una vegada conclòs el procediment de revisió i baremació, el tribunal aprovarà una llista provisional amb les puntuacions que hagin obtingut les persones aspirants. Aquesta llista s'ha de publicar segons la base 5.1 per ordre de major a menor puntuació total.

13.4. Les persones aspirants disposaran d'un termini de set dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista provisional de puntuacions, per al·legar les rectificacions que considerin pertinents sobre la valoració provisional de mèrits del concurs. Dins aquest termini, les persones interessades podran sol·licitar veure l'expedient de valoració. Amb aquesta finalitat l'IRFAP comunicarà en la pàgina web https://www.caib.es/sites/semilla/ca/ofertes_de_feina/ la data i l'hora en què les persones interessades podran revisar l'expedient.

13.5. Les persones aspirants que hagin d'esmenar o aclarir algun mèrit han de presentar la documentació original o una còpia corresponent en el registre general de l'IRFAP o en qualsevol de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques, mitjançant un escrit adreçat al tribunal.

13.5. El Tribunal ha de resoldre i notificar de manera motivada les al·legacions efectuades pels aspirants. Aquesta notificació es pot fer mitjançant les publicacions en els llocs indicats en la base 5.1. Un cop resoltes les al·legacions ha de publicar en els mateixos termes la llista definitiva de valoració de mèrits.  El Tribunal sols pot modificar la llista provisional de puntuacions arran de l'estimació d'al·legacions o per rectificar errades materials, de fet o aritmètiques.

14. Superació del concurs i desempats

14.1. La relació d'aspirants que hagin superat el concurs, que no pot contenir un nombre de persones superior al de places convocades, quedarà determinada per la suma de la puntuació obtinguda en la valoració dels mèrits corresponents.

14.2. En cas que es produeixin empats, s'han de resoldre atenent successivament els criteris següents:

1r. La major antiguitat acreditada a l'IRFAP a la mateixa categoria professional o especialitat.

2n. La major puntuació obtinguda en l'exercici a la fase d'oposició.

3r. La major antiguitat acreditada en aquesta entitat.

4t. La major puntuació obtinguda en el mèrit de cursos de formació.

5è. La major antiguitat acreditada en el conjunt d'entitats del sector públic.

6è. Ser dona, en cas d'infrarepresentació del sexe femení en la categoria i l'especialitat de què es tracti.

7è. No tenir la consideració de personal laboral fix d'aquesta entitat.

8è. Ser víctima de violència de gènere.

9è. Ser la persona de més edat.

10è. Si finalment persisteix l'empat, s'ha de fer un sorteig.

En relació amb el reconeixement de les situacions de violència de gènere, aquestes s'acreditaran tal com estableix l'article 23 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre.

14.3. Un cop comprovat el compliment dels requisits per ser contractats com a personal laboral fix, seguint l'ordre obtingut en les puntuacions de la llista definitiva de valoració de mèrits, i aplicats els desempats quan escaigui, el tribunal elevarà a la directora gerent de l'IRFAP la proposta de persones aspirants que han superat el procés selectiu del concurs. Aquesta llista ha de contenir, com a màxim, tantes persones aprovades com el nombre de places convocades.

Això no obstant, amb la finalitat d'assegurar que es cobreixin les places convocades, quan hi hagi renúncies d'aspirants seleccionats abans de la formalització del contracte, el tribunal ha d'elevar a l'òrgan convocant una relació complementària dels aspirants que estiguin situats a continuació de les persones proposades, per ordre de puntuació, per a la possible contractació com a personal laboral fix en substitució de les qui hi renunciïn.

15. Publicació de la llista d'aspirants seleccionats, contractació i  incorporació al lloc de treball

15.1. Llista d'aspirants seleccionats

D'acord amb la proposta del tribunal, la directora gerent de l'IRFAP dictarà una resolució per la qual s'aprova la llista definitiva d'aspirants que hagin superat el procés selectiu pel sistema de concurs oposició, que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i en el tauler d'anuncis de l'IRFAP. Aquesta resolució contindrà l'adjudicació del lloc de feina.

15.2. Contractació

Les persones que hagin superat el procés selectiu formalitzaran el contracte com a personal laboral fix de la categoria i especialitat corresponent de l'IRFAP.

15.3. Incorporació al lloc de feina

La signatura del contracte s'ha d'efectuar en el termini de tres dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà que es publiqui en el BOIB les resolucions anteriors.

Abans de la signatura del contracte del lloc adjudicat, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni que fa cap activitat en el sector públic de les que es comprenen en l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

16. Adjudicació dels llocs de treball

L'adjudicació es farà per ordre de prelació.

17. Efectes de la no superació o no participació en els processos selectius d'estabilització

17.1. Al personal laboral temporal que estigui en actiu com a tal i finalitzi la relació amb l'IRFAP en el moment de la resolució d'aquest procés d'estabilització per no haver-lo superat, li correspon una compensació econòmica, la qual consistirà en la diferència entre el màxim de vint dies del seu salari fix per any de servei, amb un màxim de dotze mensualitats, i la indemnització que li correspongui percebre per l'extinció del contracte; s'han de prorratejar per mesos els períodes de temps inferiors a un any. En cas que la resolució esmentada sigui reconeguda en via judicial, es farà la compensació de quantitats.

17.2. La no participació en el procés selectiu d'estabilització no dona dret a compensació econòmica en cap cas. A aquest efecte, s'entén que no han participat en aquesta convocatòria les persones que no hagin presentat la sol·licitud, les que no hagin presentat la declaració responsable o que no hagin al·legat la totalitat dels mèrits baremables de què disposen, d'acord amb el que ja consta en poder de les administracions o entitats. Pel que fa al barem de formació, basta que al·leguin un nombre de cursos suficient per arribar a la valoració màxima.

18. Òrgan de selecció

18.1. Composició de l'òrgan de selecció

18.1.1. El tribunal és l'òrgan de selecció encarregat de dur a terme aquest procés selectiu. S'ha de constituir un tribunal per a cada grup professional.

Els tribunals s'han d'ajustar, pel que fa a la constitució i la composició, al que estableix l'article 27.3 del 5è Conveni col·lectiu del personal laboral al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en tot allò que no contradigui el que estableix la lletra a) de l'article 9 del Decret llei 6/2022, de 13 de juny.

Supletòriament, es poden aplicar les previsions contingudes en el Decret 27/1994, d'11 de març.

18.1.2. Els tribunals han d'estar constituïts, com a mínim, per tres membres titulars, amb el mateix nombre de suplents. S'ha de constituir un tribunal per a cada grup del prevists en l'article 15 del Conveni col·lectiu.

Tots els membres dels tribunals han de tenir una titulació acadèmica d'igual o de superior nivell de l'exigit als aspirants per a l'ingrés.

18.1.3. La determinació de la composició dels tribunals s'ha de dur a terme d'acord amb les normes següents:

a. El president serà designat lliurement per la directora gerent de l'IRFAP.

b. Els vocals han de ser nomenats per sorteig entre el personal laboral en situació de servei actiu a l'IRFAP. El sorteig es farà amb la participació del Comitè Intercentres.

c. La secretaria correspondrà a la persona designada per votació del tribunal entre les persones designades com a vocals.

La composició dels òrgans de selecció s'ha d'ajustar, llevat de raons fonamentades i objectives degudament motivades, al criteri de paritat entre homes i dones, amb capacitació, competència i preparació adequades. S'entén per representació equilibrada la presència de dones i homes de manera que cap sexe no superi el 60 % del conjunt de persones a què es refereix ni sigui inferior al 40 %.

18.1.4. No poden formar part dels tribunals:

— Les persones que hagin realitzat en els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria corresponent les tasques de preparació de persones aspirants a proves selectives per a la categoria de què es tracti.

— Les persones que tinguin la consideració d'alt càrrec de l'Administració del Govern de les Illes Balears o si fa menys de quatre anys del cessament d'aquesta condició. Tampoc no en poden formar part els funcionaris interins ni el personal eventual ni el personal laboral temporal.

— Tampoc no en poden formar part el personal laboral que tingui assignat un crèdit horari per desenvolupar funcions sindicals o de representació de personal.

18.2. Nomenament dels membres dels tribunals

Els tribunals encarregats de la selecció seran nomenats per la directora gerent de l'IRFAP i tenen la consideració d'òrgans dependents de la seva autoritat.

El nomenament dels membres dels tribunals s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a

https://www.caib.es/sites/semilla/ca/ofertes_de_feina/ un cop finalitzat el període de presentació d'instàncies.

18.3. Funcionament dels tribunals

Els òrgans de selecció actuen amb autonomia funcional i els acords que adoptin vinculen l'òrgan del qual depenen, sens perjudici de les facultats de revisió que s'estableixen legalment.

Les funcions bàsiques dels tribunals d'aquest procés selectiu són les següents:

a. Valorar els mèrits al·legats per les persones aspirants i acreditats en la forma que estableixen les bases de la convocatòria.

b. Revisar la valoració dels mèrits d'acord amb les al·legacions que presentin les persones interessades. El tribunal ha de fer constar en acta els fets i els resultats dels actes de revisió que hagi duit a terme.

c. Requerir als aspirants que aclareixin o esmenin els defectes de forma en l'acreditació dels mèrits, sempre que els hagin acreditat dins el termini establert (defectes de compulsa, d'indicació d'hores o de contingut d'una acció formativa, o altres defectes similars).

d. Elaborar i aprovar la llista provisional i definitiva de mèrits comprovats dels aspirants ordenats d'acord amb la puntuació per mèrits que hagin obtingut.

e. Elevar la llista definitiva de persones que hagin superat el procés selectiu d'acord amb la puntuació que han obtingut a la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, perquè dicti una resolució per la qual aprova les persones que han superat el procediment de concurs.

f. La resta de funcions determinades en aquestes bases i en la normativa d'aplicació.

Al funcionament del tribunal s'aplica el règim jurídic prevista a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i el que estableix el Decret Llei 6/2022 i les bases d'aquesta convocatòria.

Els membres del tribunal poden fer constar en acta el seu vot contrari a l'acord adoptat, l'abstenció o el sentit del seu vot favorable. L'abstenció únicament pot ser exercida i posteriorment recollida en l'acta corresponent quan estigui degudament justificada.

Els actes que derivin de les actuacions dels òrgans de selecció poden ser impugnats per la persona interessada en els casos i amb les formes que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Si en qualsevol moment el tribunal té coneixement que un aspirant no compleix algun dels requisits exigits que impossibilitin l'accés a la categoria i especialitat corresponent en els termes establerts en aquesta convocatòria, una vegada feta l'audiència prèvia a la persona interessada, ha de proposar-ne l'exclusió a la directora gerent de l'IRFAP. En la proposta ha de comunicar les inexactituds o falsedats formulades per l'aspirant en la sol·licitud.

El tribunal pot sol·licitar a l'òrgan gestor del procés que nomeni el personal col·laborador o el personal assessor especialista que consideri necessaris per a la revisió de les preguntes i la valoració dels mèrits. A aquest efecte, són aplicables les mateixes prohibicions de participació i les causes d'abstenció i recusació que tenen els membres dels òrgans de selecció.

Correspon al tribunal, en el desenvolupament del procés selectiu, aplicar, interpretar i integrar aquestes bases específiques, amb ple respecte al principi d'igualtat. També està habilitat per considerar i apreciar les qüestions d'ordre i les incidències que sorgeixin.

Durant el desenvolupament del procés, el tribunal ha de resoldre tots els dubtes que puguin sorgir en l'aplicació de les bases de la convocatòria i, també, com s'hagi d'actuar en els casos no prevists.

A l'efecte de comunicacions i de la resta d'incidències, la Comissió té la seu a l'IRFAP (C. d'Eusebi Estada, 145, 07009 Palma).

18.4. Òrgan de suport

D'acord amb l'article 14 bis del Decret 27/1994, d'11 de març, si l'elevat nombre d'aspirants o la logística del procés selectiu ho fa recomanable, es podrà nomenar un òrgan de suport del tribunal seleccionador. Els seus membres quedaran adscrits al tribunal i han d'exercir les funcions de conformitat amb les seves instruccions.

18.5. Abstenció i recusació

Les persones que són membres dels tribunals, els assessors especialistes i el personal col·laborador s'han d'abstenir d'intervenir en el procés i ho han de notificar a l'autoritat que els va nomenar quan hi concorrin les circumstàncies que preveu l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Les persones aspirants poden recusar els membres dels tribunals, els assessors especialistes i el personal col·laborador quan, sota el seu judici, concorri alguna   de les circumstàncies assenyalades, en aquest cas  s'ha de seguir el procediment establert en l'article 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

 

ANNEX 3 Barem de mèrits

Els mèrits que s'han de valorar per a la plaça de personal laboral de l'IRFAP s'han d'ajustar als criteris següents:

1. Mèrits professionals (màxim 45 punts)

Per a la valoració de l'experiència prèvia, amb el màxim de 45 punts, s'han de distingir:

  • Per cada mes treballat al mateix ens en la mateixa categoria professional o especialitat, si escau, o, excepcionalment, en el supòsit de no disposar-ne, en llocs de treball amb funcions i requisits anàlegs o a la qual s'opta: 0,25 punts per mes de serveis prestats.
  • Per cada mes treballat al mateix ens en una altra categoria professional o especialitat, si escau, a la qual s'opta o, excepcionalment, en el supòsit de no disposar-ne, en llocs de treball amb funcions i requisits diferents dels quals s'opta: 0,10 punts per mes de serveis prestats.
  • Per cada mes treballat a un altre ens del sector públic autonòmic en una categoria professional equivalent amb funcions i requisits anàlegs a la qual s'opta: 0,10 punts per mes de serveis prestats.
  • Les fraccions inferiors al mes no es valoren.

L'experiència professional s'ha d'acreditar mitjançant l'Informe de vida laboral i els contractes de feina. La documentació aportada ha d'especificar les funcions duites a terme, que també es podran justificar mitjançant un certificat de l'ens contractant. Per tal d'acreditar l'experiència prèvia a un altre ens del sector públic s'aportarà, a més de la documentació abans indicada, un certificat de l'ens on consti la categoria professional, les funcions i els requisits del lloc de feina.

2. Altres mèrits (màxim 55 punts)

La suma de tots aquests mèrits no pot superar els 55 punts.

2.2. Formació acadèmica (màxim 15 punts)

2.2.1. Quant a la formació acadèmica, s'han de valorar les titulacions acadèmiques oficials i reconegudes pel Ministeri d'Educació, d'acord amb els criteris següents:

a. La titulació acadèmica ha de ser distinta de la que s'acredita com a requisit d'accés, i del mateix nivell o d'un nivell superior. A aquests efectes s'ha de valorar qualsevol titulació que sigui superior a la que s'exigeix com a requisit d'accés, ja sigui una titulació d'un nivell immediatament superior com una titulació superior en dos o tres nivells.

b. Les titulacions acadèmiques han d'estar relacionades amb les funcions de la categoria i especialitat a què s'opta. A aquests efectes, es consideren relacionades amb les funcions de tots els cossos, escales o especialitats o categoria les titulacions de les branques de coneixement de ciències econòmiques, administració i direcció d'empreses, relacions laborals i recursos humans, ciències polítiques, sociologia, dret i especialitats jurídiques, informàtica i de sistemes, administració i gestió de la innovació, ciències del treball i relacions laborals.

c. Les titulacions de batxiller s'entenen relacionades amb les funcions de totes les categories i especialitats que exigeixen un requisit de titulació de nivell igual o inferior.

d. Sols es valorarà la titulació de nivell més alt que s'acrediti, la puntuació de la qual no s'ha d'acumular a la d'altres titulacions que es posseeixin.

e. Per a la valoració concreta, amb un màxim de 15 punts, s'ha d'atorgar la puntuació següent:

* Per una titulació del mateix nivell: 10 punts

* Per una titulació de nivell superior: 15 punts

2.2.2. Aquest mèrit s'ha d'acreditar documentalment amb l'aportació d'aquesta titulació.

2.3 Coneixements de llengua catalana (màxim 15 punts)

2.3.1. Només es valorarà el certificat de nivell més alt que s'acrediti, a més del certificat de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'ha d'acumular a la de l'altre certificat que s'acrediti. En tots els casos només es valoraran els certificats de nivell superior a l'exigit com a requisit d'accés amb una puntuació de 12 punts.

• Per al llenguatge administratiu: 3 punts

2.3.2. Aquest mèrit s'ha d'acreditar documentalment.

Si la persona interessada al·lega el mèrit de coneixements de llengua catalana mitjançant títols, diplomes i certificats que requereixin l'homologació, de conformitat amb l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 28 de juliol de 2014 (BOIB núm. 115, de 26 d'agost de 2014), el mèrit es podrà baremar malgrat que l'homologació s'obtingui amb posterioritat a la finalització del període de presentació de sol·licituds, sempre que el mèrit s'hagi al·legat i els coneixements que s'homologuen s'hagin adquirit amb caràcter previ a la finalització d'aquest termini. En qualsevol cas, l'homologació s'haurà d'aportar dins el termini d'acreditació de mèrits al·legats.

També s'entén acreditat el requisit o mèrit segons s'escaigui, si les persones aspirants consten en la llista provisional d'aprovats de les darreres proves de llengua catalana, i al·leguen que consten en aquesta llista, sempre que finalment s'elevi a definitiva encara que sigui amb posterioritat a la finalització del tràmit de presentació de sol·licituds.

2.4. Cursos de formació (màxim 25 punts)

2.4.1 Es valoraran els cursos de formació rebuts o impartits certificats amb aprofitament o assistència en el marc de l'Acord de formació per a l'ocupació dels plans de formació contínua del personal de l'Administració.

2.4.2. Es valoraran tots els cursos de formació certificats amb aprofitament impartits o promoguts  per qualsevol administració pública territorial, escola d'administració pública, ens del sector públic instrumental de la CAIB i Fundació Tripartita i Universitats.

També es valoraran en aquest apartat els cursos de formació homologats per les escoles d'administració pública, els cursos impartits per les organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació continua amb l'Administració.

2.4.3. Es valoraran en aquest apartat els cursos de formació impartits pels ens del sector públic instrumental de la CAIB fets en el marc de perfeccionament o aprenentatge per a la utilització d'eines o sistemes de treball a l'ens.

2.4.4. Es valoraran els cursos d'experts universitaris i de postgrau certificats per universitats públiques.

2.4.5. La valoració de tota la formació es regeix pels criteris generals que s'indiquen a continuació:

a. Es valoraran tots els cursos de formació rebuts o impartits certificats amb aprofitament o assistència, segons la puntuació següent:

  • Cursos amb certificat d'aprofitament: 0,4 punts per hora.
  • Cursos amb certificat d'assistència: 0,26666 punts per hora.

b. No es valoraran en aquest apartat els certificats que no indiquin les hores de durada o els crèdits de l'acció formativa, els que corresponguin a una carrera universitària, els de doctorat, la superació d'assignatures d'un estudi acadèmic, ni els derivats de processos selectius.

c. Si el certificat acreditatiu del curs indica crèdits, es valorarà a raó de 25 hores per cada crèdit ECTS.

d. Si no s'indica el tipus de crèdit, s'entendrà que són crèdits de l'anterior ordenació universitària (CFC o LRU) i, per tant, es valoraran a raó de 10 hores per crèdit.

e. Quan hi hagi discrepància entre les hores i els crèdits en els certificats d'una acció formativa, prevaldran les hores.

f. En tots els casos, es valoraran una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió o a un mateix programa, encara que se n'hagi repetit la participació o la impartició.

En cas de presentar diferents habilitacions amb el mateix contingut, només es valorarà una d'aquestes.

 

ANNEX 4 Requisits de titulació

Les titulacions exigides per a l'ingrés en la categoria i especialitat de personal laboral de la plaça convocada són les que s'indiquen a continuació:

L0261000C Patró/Patrona professional guarda pesca reserva marina (grup C)

Tal com estableix la disposició addicional quinze de la Llei 15/2012, de 27 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2013, al grup C hi ha compreses les categories professionals per a les quals s'exigeixen els nivells de titulació següents: títol de batxillerat, títol de tècnic superior corresponent a cicles formatius de grau superior, títol de tècnic especialista corresponent a formació professional de segon grau o un títol equivalent o formació laboral equivalent.

D'acord amb la disposició addicional dotzena del Decret llei 6 /2022, de 13 de juny, per als grups C, s'entén que compleixen el requisit de titulació els treballadors que actualment presten serveis a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i tinguin acreditada, en la data de publicació d'aquesta convocatòria, una experiència laboral de més de tres anys en la categoria professional concreta.

 

ANNEX 5 Instruccions per tramitar les sol·licituds telemàtiques i la declaració responsable

1. Obligatorietat de la presentació de la sol·licitud per via telemàtica

Les sol·licituds per participar en aquest procés selectiu, que es poden obtenir a https://www.caib.es/sites/semilla/ca/ofertes_de_feina/, s'han de presentar obligatòriament per via telemàtica, a l'empara del que estableix l'article 12 del Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears.

Se n'ha de donar constància enviant un missatge electrònic per comunicar la presentació de la sol·licitud a l'adreça següent: rrhh@irfap.es.

2. Formalització de la sol·licitud

2.1. Les persones aspirants als processos selectius han de presentar la sol·licitud de forma telemàtica, sempre que compleixin els requisits per a participar en aquest procés selectiu que estableix la base 4 d'aquesta convocatòria. En la sol·licitud s'han de consignar, en els apartats que s'indiquin, les dades següents:

a) Titulació acadèmica exigida.

b) Nivell de coneixements de llengua catalana.

— Certificat expedit per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears (Direcció General de Política Lingüística).

— Certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.

— Certificat homologat per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears, d'acord amb l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 28 de juliol de 2014, per la qual es regulen l'homologació dels estudis de llengua catalana de l'educació secundària obligatòria i del batxillerat amb els certificats de coneixements de llengua catalana de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats i l'exempció de l'avaluació de la llengua i la literatura catalanes en l'ensenyament reglat no universitari, i els procediments per obtenir-les (BOIB núm. 115, de 26 d'agost de 2014). S'ha de disposar de la corresponent resolució d'homologació del certificat.

— Certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).

c) Declaració de no haver estat separat/separada mitjançant un expedient disciplinari de cap administració pública ni d'estar inhabilitat/inhabilitada.

d) Els mèrits que s'al·leguen, emplenant cada apartat.

2.2. Amb la sol·licitud de participació no s'ha d'aportar cap document d'acreditació ni dels requisits ni dels mèrits. L'aspirant declara, sota la seva responsabilitat, que disposa dels requisits al·legats i dels mèrits declarats.

2.3. Les persones interessades quedaran vinculades a les dades que facin constar en la seva sol·licitud.

Seran responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

3. Declaració responsable

El model oficial de sol·licitud incorpora la declaració responsable del compliment dels requisits i les condicions generals per participar en les proves selectives convocades que s'estableixen en el punt 4 de les bases específiques, així com dels mèrits al·legats en l'autobaremació, referits sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds i durant tot el procés selectiu. No és necessari aportar, juntament amb la sol·licitud, cap document addicional per acreditar els aspectes declarats.

No obstant això, l'IRFAP pot requerir a l'aspirant en qualsevol moment del procés selectiu que acrediti que compleix els requisits i les condicions generals de participació.

La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori, o la no presentació davant l'Administració competent de la documentació que, si escau, es requereixi per acreditar el compliment del que s'ha declarat, determina la impossibilitat de continuar el procediment des del moment en què es tingui constància d'aquests fets, sens perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que pertoquin.

 

 

ANNEX 6 Presentació de documentació acreditativa de requisits (cal presentar-la amb la sol·licitud)

Dades personals

PRIMER LLINATGE

SEGON LLINATGE

NOM

DNI

 

 

 

 

Denominació de la categoria professional i especialitat

 

 

 

PRESENT els originals o les còpies autèntiques que es consignen a continuació per acreditar el compliment dels requisits que exigeix la convocatòria:

 

Acreditació de la identitat (DNI, NIE, Passaport)

 

Titulació acadèmica exigida.

 

Certificat acreditatiu de coneixements de llengua catalana.

 

Declaració de no haver estat separat/separada mitjançant un expedient disciplinari de cap administració pública ni d'estar inhabilitat/inhabilitada.

 

Informació bàsica sobre protecció de dades

Responsable

Institut de Recerca i Formació Agroalimentària i Pesquera de les Illes Balears

Finalitat

Gestió del procés selectiu

Legitimació

En compliment de l'interès públic i d'obligacions legals

Destinataris

Se cediran dades personals a terceres persones (vegeu l'apartat d'informació addicional)

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació i d'oposició al tractament tal com s'explica en la informació addicional

Informació addicional

Vegeu l'annex «Protecció de dades» de la convocatòria

...................................................................., ...... d......................................... de ..............

[rúbrica]

 

 

 

INSTITUT DE RECERCA I FORMACIÓ AGROALIMENTÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS

 

ANNEX 7 Informació sobre protecció de dades personals

TRACTAMENT DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL PER AL CONCURS I LA CONTRACTACIÓ PÚBLICA D'EMPLEATS PÚBLICS

De conformitat amb el que disposa el Reglament general de protecció de dades UE 679/2016 i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, es facilita la següent informació del tractament de les dades de caràcter personal:

Responsable

INSTITUT DE RECERCA I FORMACIÓ AGROALIMENTÀRIA I PESQUERA

NIF/CIF: Q0700676J

Adreça: C. d'Eusebi Estada, 145, 2n pis, 07009 Palma.

Tel.: 971176084.

Adreça electrònica: info@irfap.es.

Contacte del delegat de protecció de dades: http: www.protecmir.com / adreça electrònica: protecmirlegal@protecmir.com.

Finalitat

A l'Institut de Recerca i Formació Agroalimentària i Pesquera tractam la informació que se'ns facilita amb la finalitat de dur a terme la gestió, la tramitació, la resolució i el control del procediment de contractació d'empleats públics, de conformitat amb el que disposa el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic. Les dades personals proporcionades es conservaran, mentre siguin útils per a la finalitat indicada, i, en tot cas, durant els terminis legals i per al temps necessari per a atendre possibles responsabilitats nascudes del tractament. L'Institut de Recerca i Formació Agroalimentària i Pesquera pren mesures que garanteixen la confidencialitat, integritat, disponibilitat i resiliència permanents dels sistemes i serveis de tractament. A més, disposa de mesures que garanteixen restaurar la disponibilitat i l'accés a les dades de caràcter personal de manera ràpida, en cas d'incident físic o tècnic, incloent-hi mesures de xifratge de dades de caràcter personal. En qualsevol cas, Institut de Recerca i Formació Agroalimentària i Pesquera disposa de mesures per a verificar, avaluar i valorar de manera regular l'eficàcia de les mesures tècniques i organitzatives implantades per a garantir la seguretat del tractament.

Legitimació

El tractament de les dades de caràcter personal està basat en el compliment d'una obligació legal aplicable al responsable del tractament, de conformitat amb el que disposa el Reglament general de protecció de dades UE 679/2016 (art. 6.1.c) i la Llei orgànica 3/2018 de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals (LOPDPGDD). Hi resulta d'aplicació el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic. Hi ha l'obligació de facilitar les dades de caràcter personal o, en cas contrari, no es podrà participar en els processos de contractació d'empleats públics.

Destinataris

Les dades no es comunicaran a cap tercer aliè a l'entitat, excepte per obligació legal. A més de l'anterior, l'entitat podrà fer cessions o comunicacions de dades personals per a atendre les seves obligacions davant les administracions públiques en els casos que així es requereixi d'acord amb la legislació vigent. No hi ha previsió de transferència de dades a tercers països. No es prenen decisions d'adequació, garanties, normes corporatives vinculants o situacions específiques aplicables.

Drets

Les persones interessades tenen dret a obtenir l'accés a les seves dades personals, així com a sol·licitar la rectificació de les dades inexactes o, si escau, sol·licitar-ne la supressió quan, entre altres motius, les dades ja no siguin necessàries per als fins que van ser recollides. En determinades circumstàncies, els interessats poden sol·licitar la limitació del tractament de les seves dades, i en aquest cas únicament els conservarem per a l'exercici o defensa de reclamacions.

Així mateix, i per motius relacionats amb la seva situació particular, els interessats poden oposar-se al tractament de les seves dades i en aquest cas la seva informació personal deixarà de tractar-se per a aquelles finalitats respecte de les quals hagi manifestat la seva oposició. Quan sigui tècnicament possible, l'interessat pot sol·licitar la portabilitat de les seves dades a un altre responsable del tractament. Per a exercir aquests drets, de conformitat amb la legislació vigent, els interessats poden dirigir-se per correu postal, adjuntant una còpia d'un document acreditatiu de la seva identitat (DNI), a la Direcció de l'Institut de Recerca i Formació Agroalimentària i Pesquera.

Les persones que considerin que el tractament de les dades personals no s'ajusta al que preveu la normativa aplicable o que les seves peticions a l'Institut de Recerca i Formació Agroalimentària i Pesquera i a la Delegació de Protecció de Dades no han estat degudament ateses en el termini d'un mes, poden presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (https://www.aepd.es/).