Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE MANCOR DE LA VALL

Núm. 783748
Correcció errada material de la publicació de les bases que han de regir la convocatòria del procés selectiu per a cobrir mitjançant concurs excepcional de mèrits, de tres places de tècnic d’educació infantil de l’Ajuntament de Mancor de la Vall, publicada en el BOIB de 10 de desembre de 2022, fascicle 261

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Havent-se publicat al BOIB Núm. 160 de data 10 de desembre de 2022, fascicle 261, les bases reguladores que han de regir la convocatòria del procés selectiu per cobrir tres places de tècnic d'educació infantil, mitjançant concurs excepcional de mèrits, s'ha detectat un error material consistent en els requisits i condicions dels aspirants per a participar al procés selectiu i la presentació de les sol·licituds dels drets d'examen, estipulació TERCERA i QUARTA respectivament:

On diu com a criteri per prendre part del procés selectiu com aspirant:

TERCERA. REQUISITS I CONDICIONS DELS ASPIRANTS PER PARTICIPAR AL PROCÉS SELECTIU.

Per prendre part en el procés de selecció, els aspirants han de reunir en la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud, les condicions fixades a l'article 56 del Text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, amb les següents especificacions:

  • Tenir nacionalitat espanyola o alguna altra de les que permeten l'accés a l'ocupació pública segons l'article 57 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.
  • Haver complet l'edat mínima exigida per accedir a l'ocupació pública, 16 anys, i no excedir de l'edat de jubilació forçosa.
  • Estar en possessió del títol de graduat en educació secundària obligatori o equivalent, o en condicions d'obtenir-lo en la data que finalitzi la presentació d'instàncies. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, cal aportar la credencial que acrediti la seva homologació.
  • Acreditar el requisit de coneixement de la llengua català del nivell C1 mitjançant l'aportació del certificat o document lliurat per l'EBAP o la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears o qualsevol dels certificats o documents considerats equivalents per l'Administració d'acord amb la normativa vigent.

Exempció del requisits d'acreditació de coneixements de llengua catalana.

Les persones aspirants que no pugui acreditar el coneixement de la llengua catalana exigit i que estiguin en servei actiu, en el moment de finalitzar el termini de la presentació de sol·licituds, en aquesta entitat local, en el mateix grup, subgrup i nivell objecte de la convocatòria, estan exemptes d'acreditar-lo.

En el supòsit que aquestes persones, mitjançant la participació en aquest procés d'estabilització, assoleixin la condició de personal laboral fix, restaran obligades, en el termini de dos anys, comptadors a partir de la presa de possessió a acreditar el nivell de coneixement de la llengua catalana exigit per a l'accés al grup, subgrup i nivell.

Aquestes persones restaran obligades a participar en totes les convocatòries de proves de llengua catalana que durant aquest període convoquin la Direcció General de Política Lingüística i l'Escola Balear d'Administracions Públiques per obtenir el certificat de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell exigit per a l'accés a l'escala, subescala, classe o categoria/especialitat a la qual s'ha accedit.

Si transcorregut el termini de dos anys, no s'acredita el nivell de coneixements de la llengua catalana exigit per a l'accés, aquestes persones seran remogudes del lloc de treball per manca d'adequació a les funcions d'aquest, mitjançant un procediment contradictori i oïts els òrgans de representació del personal corresponent o equivalents.

La remoció suposa el cessament en el lloc de treball obtingut al corresponent procés selectiu, i la pèrdua d'aquest lloc.

  • Tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents.
  • No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o del òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, en que hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, es requerirà no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.
  • Haver satisfet la taxa fixada a l'Ordenança Fiscal reguladora per a optar a les proves de selecció de personal de l'Ajuntament de Mancor de la Vall (BOIB n º 163, 29 de desembre de 2018), per import de 19,87 euros en el termini o condicions indicades en el punt QUART d'aquesta convocatòria.
  • Signar la sol·licitud d'admissió de concurs de mèrits de plaça de tècnic en educació infantil i els mèrits al·legats que figuren a l'Annex II.

QUARTA.- PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I DRETS D'EXAMEN.

1.- Les sol·licituds per prendre part en aquesta convocatòria s'han d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud (Annex I), s'hauran de presentar al registre electrònic de l'Ajuntament de Mancor de la Vall o, en qualsevol de les formes i mitjans prevists a l'article 16.4 de la llei 39/2015 d'1 d'octubre.

Si les sol·licituds es presenten en la forma prevista a l'article 16 de la Llei 39/2015, s'haurà de remetre còpia de la sol·licitud en la qual consti la data de remissió, a la Secretaria de l'Ajuntament de Mancor de la Vall mitjançant avís al correu electrònic ajuntament@ajmancordelavall.net

El model de les sol·licituds es trobaran a disposició de les persones interessades a la seu electrònica d'aquest Ajuntament , a partir de l'obertura del termini per a la seva presentació.

D'acord amb l'art. 15 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la sol·licitud de participació estarà disponible en qualsevol de les dues llengües oficials de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2.- El termini de presentació de sol·licituds serà de vint (20) dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE), prèvia publicació íntegra de les Bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s'entén prorrogat al primer dia hàbil següent.

La no presentació de la sol·licitud en temps i forma suposarà l'exclusió de la persona aspirant

3.-Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament (Annex I), les persones aspirants han d'adjuntar:

  • Resguard del pagament de la taxa per drets d'examen al número de compte corrent bancaria ES19-0182-5747-4602-0150-4672 per import de 19,87 euros. El concepte de la transferència es farà constar el nom de l'aspirant i plaça. La manca de justificació del pagament de la taxa indicada determina l'exclusió de l'aspirant. Aquest pagament no substitueix, en cap cas, el tràmit de prestar la sol·licitud en el termini i en la forma prevista.

No estan subjectes a la taxa les persones que:

- Acreditin una minusvalidesa igual o superior al 33 %.

- Acreditin una antiguitat superior a 6 mesos en situació d'aturament, sempre que no percebin prestacions contributives.

- Acreditin la condició de família nombrosa.

  • Fotocòpia del document nacional d'identitat en vigor o el resguard de la sol·licitud de renovació. En cas de no tenir nacionalitat espanyola, el document oficial acreditatiu de la personalitat. Els nacionals d'Estats Membres de la Unió Europa o d'altre estat part en l'Acord sobre l'Espai Econòmic Europeu, hauran de presentar fotocòpia del document nacional d'identitat del seu país acompanyat del NIE. Els nacionals d'altres estats hauran de presentar la targeta d'estranger.
  • Fotocòpia de la titulació exigida com a criteri d'admissió.
  • Documentació acreditativa d'estar en possessió de coneixements de llengua catalana del nivell C1. Tot atenent a l'exempció disposada a l'apartat TERCER d'aquesta convocatòria.
  • Document d'autobaremació de mèrits (Annex II). En aquest full d'autobaremació els aspirants han d'al·legar sota la seva responsabilitat, quins son els mèrits dels quals disposen d'entre els prevists a l'Annex II. El resultat de l'autobaramació no serà vinculant per a l'Administració, quedant-li reservat el dret per rectificar-los en funció de la revisió i l'adequació dels mèrits aportats.

Les persones aspirants funcionaris/personal laboral d'aquest Ajuntament podran fer remissió als seus expedients personals.

L'Administració d'ofici o a proposta de qui presideixi el Tribunal, pot requerir en qualsevol moment, que els aspirant aportin la documentació que acrediti els compliments dels requisits declarats, així com la veracitat de qualsevol dels documents que hagin d'aportar en aquest procés selectiu, i la persona interessada a d'aportar-los.

Els errors materials es poden corregir en la fase d'al·legacions, si queden acreditats.

4.- Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l'aspirant dona el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de Dades de Caràcter Personal.

5. Els aspirants quedaran vinculats a les dades que facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i telèfon que figurin en la mateixa es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

La inexactitud, la falsedat o l'omissió de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori en la sol·licitud d'admissió de concurs de mèrits de les places de Tècnic/a en educació infantil o la no presentació davant d'administració convocant de la documentació que, si escau, s'hagi requerit per acreditar el compliment d'allò declarat determina l'exclusió del procediment selectiu, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives en que s'hagi pogut incórrer.

Ha de dir:

TERCERA. REQUISITS I CONDICIONS DELS ASPIRANTS PER PARTICIPAR AL PROCÉS SELECTIU.

Per prendre part en el procés de selecció, els aspirants han de reunir en la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud, les condicions fixades a l'article 56 del Text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, amb les següents especificacions:

  • Tenir nacionalitat espanyola o alguna altra de les que permeten l'accés a l'ocupació pública segons l'article 57 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.
  • Haver complet l'edat mínima exigida per accedir a l'ocupació pública, 16 anys, i no excedir de l'edat de jubilació forçosa.
  • Estar en possessió del títol de graduat en educació secundària obligatori o equivalent, o en condicions d'obtenir-lo en la data que finalitzi la presentació d'instàncies. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, cal aportar la credencial que acrediti la seva homologació.
  • Acreditar el requisit de coneixement de la llengua català del nivell B2 mitjançant l'aportació del certificat o document lliurat per l'EBAP o la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears o qualsevol dels certificats o documents considerats equivalents per l'Administració d'acord amb la normativa vigent.

Exempció del requisits d'acreditació de coneixements de llengua catalana.

Les persones aspirants que no pugui acreditar el coneixement de la llengua catalana exigit i que estiguin en servei actiu, en el moment de finalitzar el termini de la presentació de sol·licituds, en aquesta entitat local, en el mateix grup, subgrup i nivell objecte de la convocatòria, estan exemptes d'acreditar-lo.

En el supòsit que aquestes persones, mitjançant la participació en aquest procés d'estabilització, assoleixin la condició de personal laboral fix, restaran obligades, en el termini de dos anys, comptadors a partir de la presa de possessió a acreditar el nivell de coneixement de la llengua catalana exigit per a l'accés al grup, subgrup i nivell.

Aquestes persones restaran obligades a participar en totes les convocatòries de proves de llengua catalana que durant aquest període convoquin la Direcció General de Política Lingüística i l'Escola Balear d'Administracions Públiques per obtenir el certificat de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell exigit per a l'accés a l'escala, subescala, classe o categoria/especialitat a la qual s'ha accedit.

Si transcorregut el termini de dos anys, no s'acredita el nivell de coneixements de la llengua catalana exigit per a l'accés, aquestes persones seran remogudes del lloc de treball per manca d'adequació a les funcions d'aquest, mitjançant un procediment contradictori i oïts els òrgans de representació del personal corresponent o equivalents.

La remoció suposa el cessament en el lloc de treball obtingut al corresponent procés selectiu, i la pèrdua d'aquest lloc.

  • Tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents.
  • No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o del òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, en que hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, es requerirà no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.
  • Haver satisfet la taxa fixada a l'Ordenança Fiscal reguladora per a optar a les proves de selecció de personal de l'Ajuntament de Mancor de la Vall (BOIB n º 163, 29 de desembre de 2018), per import de 19,87 euros en el termini o condicions indicades en el punt QUART d'aquesta convocatòria.
  • Signar la sol·licitud d'admissió de concurs de mèrits de plaça de tècnic en educació infantil i els mèrits al·legats que figuren a l'Annex II.
  • Estar en possessió del Certificat actualitzat de Delictes de Naturalesa sexual.

QUARTA.- PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I DRETS D'EXAMEN.

1.- Les sol·licituds per prendre part en aquesta convocatòria s'han d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud (Annex I), s'hauran de presentar al registre electrònic de l'Ajuntament de Mancor de la Vall o, en qualsevol de les formes i mitjans prevists a l'article 16.4 de la llei 39/2015 d'1 d'octubre.

Si les sol·licituds es presenten en la forma prevista a l'article 16 de la Llei 39/2015, s'haurà de remetre còpia de la sol·licitud en la qual consti la data de remissió, a la Secretaria de l'Ajuntament de Mancor de la Vall mitjançant avís al correu electrònic ajuntament@ajmancordelavall.net

El model de les sol·licituds es trobaran a disposició de les persones interessades a la seu electrònica d'aquest Ajuntament , a partir de l'obertura del termini per a la seva presentació.

D'acord amb l'art. 15 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la sol·licitud de participació estarà disponible en qualsevol de les dues llengües oficials de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

2.- El termini de presentació de sol·licituds serà de vint (20) dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE), prèvia publicació íntegra de les Bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s'entén prorrogat al primer dia hàbil següent.

La no presentació de la sol·licitud en temps i forma suposarà l'exclusió de la persona aspirant

3.-Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament (Annex I), les persones aspirants han d'adjuntar:

  • Resguard del pagament de la taxa per drets d'examen al número de compte corrent bancaria ES19-0182-5747-4602-0150-4672 per import de 19,87 euros. El concepte de la transferència es farà constar el nom de l'aspirant i plaça. La manca de justificació del pagament de la taxa indicada determina l'exclusió de l'aspirant. Aquest pagament no substitueix, en cap cas, el tràmit de prestar la sol·licitud en el termini i en la forma prevista.

No estan subjectes a la taxa les persones que:

- Acreditin una minusvalidesa igual o superior al 33 %.

- Acreditin una antiguitat superior a 6 mesos en situació d'aturament, sempre que no percebin prestacions contributives.

- Acreditin la condició de família nombrosa.

  • Fotocòpia del document nacional d'identitat en vigor o el resguard de la sol·licitud de renovació. En cas de no tenir nacionalitat espanyola, el document oficial acreditatiu de la personalitat. Els nacionals d'Estats Membres de la Unió Europa o d'altre estat part en l'Acord sobre l'Espai Econòmic Europeu, hauran de presentar fotocòpia del document nacional d'identitat del seu país acompanyat del NIE. Els nacionals d'altres estats hauran de presentar la targeta d'estranger.
  • Certificat actualitzat de Delictes de Naturalesa sexual.
  • Fotocòpia de la titulació exigida com a criteri d'admissió.
  • Documentació acreditativa d'estar en possessió de coneixements de llengua catalana del nivell B2 Tot atenent a l'exempció disposada a l'apartat TERCER d'aquesta convocatòria.
  • Document d'autobaremació de mèrits (Annex II). En aquest full d'autobaremació els aspirants han d'al·legar sota la seva responsabilitat, quins son els mèrits dels quals disposen d'entre els prevists a l'Annex II. El resultat de l'autobaramació no serà vinculant per a l'Administració, quedant-li reservat el dret per rectificar-los en funció de la revisió i l'adequació dels mèrits aportats.

Les persones aspirants funcionaris/personal laboral d'aquest Ajuntament podran fer remissió als seus expedients personals.

L'Administració d'ofici o a proposta de qui presideixi el Tribunal, pot requerir en qualsevol moment, que els aspirant aportin la documentació que acrediti els compliments dels requisits declarats, així com la veracitat de qualsevol dels documents que hagin d'aportar en aquest procés selectiu, i la persona interessada a d'aportar-los.

Els errors materials es poden corregir en la fase d'al·legacions, si queden acreditats.

4.- Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l'aspirant dona el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de Dades de Caràcter Personal.

5. Els aspirants quedaran vinculats a les dades que facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i telèfon que figurin en la mateixa es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

La inexactitud, la falsedat o l'omissió de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori en la sol·licitud d'admissió de concurs de mèrits de les places de Tècnic/a en educació infantil o la no presentació davant d'administració convocant de la documentació que, si escau, s'hagi requerit per acreditar el compliment d'allò declarat determina l'exclusió del procediment selectiu, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives en que s'hagi pogut incórrer.

Es publica als efectes oportuns.

 

Mancor de la Vall, a data de signatura electrònica: ( 23 de desembre de 2022 )

El batle 

Guillem Villalonga Ramonell