Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

EMPRESA MUNICIPAL DE SERVEIS ALCÚDIA SA

Núm. 783499
Bases reguladores que han de regir els procediments selectius de personal laboral d’EMSA SAU, inclosos en l’oferta addicional d’estabilització, amb el detall següent: - Oficial 1ª, 2 places. Sistema selectiu de concurs-oposició (Art.2. Llei 20/2021). Torn lliure

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant Acord del Consell d'Administració aprovat en sessió extraordinària de data 22 de desembre de 2022 s'han aprovat les bases reguladores que han de regir el procediment selectiu per a la cobertura de 2 places d'OFICIAL 1ª  (grup professional 4), pel torn lliure i mitjançant el sistema de (CONCURS-OPOSICIÓ), i se n'ha convocat l'esmentat procediment, en execució de l'oferta pública d'ocupació per a l'estabilització del treball temporal.

Es publica extracte amb l'acord i l'annex amb les bases reguladores del procediment selectiu corresponent.

La Llei 20/2021, de 28 de desembre,  de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en el sector públic, es va aprovar amb l'objectiu e que la taxa de cobertura temporal se situï per sota del vuit per cent de places estructurals.

En data 24 de maig de 2022 es va aprovar, mitjançant publicació al BOIB Núm. 70. De 31 de maig de 2022, l'oferta pública de l'exercici 2022 per taxa addicional d'estabilització.

L'esmentada llei preveu que els procediments selectius s'han de publicar amb data límit de 31 de desembre de 2022.

Vistes les atribucions que tinc legalment atorgades com a presidenta d'EMSA SAU

ACORDS:

Primer.- Aprovar, com a annex a l'acord, les bases reguladores que han de regir els procediments selectius de personal laboral d'EMSA SAU, inclosos en l'oferta addicional d'estabilització, amb el detall següent:

  • Oficial 1ª, 2 places. Sistema selectiu de concurs-oposició (Art.2. Llei 20/2021). Torn lliure.

Segon.- Convocar el procediments selectiu d'acord amb les bases esmentades.

 

BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA DEL PROCÉS SELECTIU PER A COBRIR DUES PLACES VACANTS D'OFICIAL PRIMERA, CATEGORIA DE PERSONAL LABORAL DE EMSA EMPRESA DE SERVEIS MUNICIPAL DE ALCUDIA, PEL SISTEMA DE CONCURS DE MÈRITS I OPOSICIÓ, QUE CONSTA DINS L'OFERTA D'OCUPACIÓ PÚBLICA 2022 PER A L'ESTABILITZACIÓ DE PERSONAL TEMPORAL; I LA CONSTITUCIÓ D'UNA BORSA DE TREBALL

PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA, CARACTERÍSTIQUES DE LA PLAÇA I SISTEMA DE SELECCIÓ:

És objecte d'aquesta convocatòria la cobertura definitiva, amb caràcter de personal laboral, pel sistema de concurs de mèrits i oposició, de la plaça d'oficial primera d'aquesta corporació, la qual consta en l'Oferta d'Ocupació Pública de l'exercici 2022 per a l'estabilització del personal temporal, aprovada i publicada en el BOIB núm. 64 de 17 de maig de 2022. El sistema de concurs de mèrits i oposició aplicat a aquesta convocatòria se sustenta en la Disposició addicional sisena de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública. A més, de conformitat amb la Disposició addicional quarta de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat de l'ocupació pública, aquesta convocatòria preveu la constitució d'una borsa de treball de personal laboral en la categoria d'oficial primera interí per ordre de major puntuació en la suma de la prova tipus test i els mèrits presentats, per a cobrir les circumstàncies temporals previstes en l'article 10 del Text Refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic (TREBEP). La plaça d'oficial primera té les següents característiques: Escala de grup 4. Està dotada amb les retribucions bàsiques corresponents al grup 4, pagues extraordinàries i altres retribucions complementàries les quals li corresponguin d'acord amb la legislació i Pressupost vigent. Les tasques o funcions del lloc de treball són la gestió del manteniment municipal.

SEGONA. - NORMATIVA APLICABLE:

La present convocatòria es regirà pel que disposen les presents bases específiques i especialment per la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública. En defecte, i respecte al que no contradigui la Llei esmentada, serà aplicable el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic i la normativa vigent com el Reial decret 896/1991, de 7 de juny, així com el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració general de l'Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils del AGE aprovat pel Reial decret 364/1995, de 10 de març. També serà aplicable la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local i la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears. La convocatòria i les presents bases es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). L'anunci de la convocatòria es publicarà en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) fent referència a la publicació efectuada al BOIB. El termini per a la presentació d'instàncies i sol·licituds per a participar en aquest procés s'iniciarà des de l'endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria en el BOE. Posteriorment, qualsevol anunci sobre aquest tema es publicarà en el tauler d'anuncis de la Seu electrònica de EMSA.

TERCERA- REQUISITS DELS ASPIRANTS.

Per a participar en el procés de selecció, els aspirants han de reunir en la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds, les condicions fixades en l'article 56 del Text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, amb les següents especificacions:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra de les quals permeten l'accés a l'ocupació pública segons l'article 57 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015.

b) Haver complert l'edat mínima exigida per a accedir a l'ocupació pública, 16 anys, i no excedir de l'edat de jubilació forçosa.

c) Presentar la titulació oficial de ESO, equivalent o superior

d) Tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents.

e) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala d'empleat públic, en què hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.

f) Estar en possessió del certificat de coneixements de català nivell A2.

QUARTA.- PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS.

Les sol·licituds per a participar en aquesta convocatòria s'han de presentar mitjançant el registre telemàtic o físic de EMSA.

En aquest tràmit telemàtic o físic s'adjuntarà la documentació requerida en aquesta base quarta.

La sol·licitud a presentar conté la declaració responsable indispensable de l'interessat per la qual declara que, en la data de finalització de presentació de sol·licituds per a participar en el procés selectiu, compleix tots els requisits exposats a la base tercera.

A la sol·licitud s'ha d'adjuntar la documentació següent:

a) Fotocòpia del DNI/NIE.

b) Fotocòpia de la titulació exigida.

c) Fotocòpia de la documentació acreditativa d'estar en possessió dels coneixements de llengua catalana del nivell B1

CINQUENA. - ADMISSIÓ DELS ASPIRANTS

- Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la presidència de la Corporació, o autoritat delegada, dictarà resolució aprovant la relació provisional d'aspirants admesos i exclosos. En la resolució es nomenaran els membres titulars i suplents del tribunal.

- Els aspirants disposaran d'un termini de tres dies, a comptar des de l'endemà de la resolució definitiva del llistat i podran formular davant la corporació les reclamacions o esmenes que considerin oportunes, dirigides a esmenar els defectes que s'hagin pogut produir. Les reclamacions o esmenes es presentaran telemàticament o físicament a través dels registres de EMSA. Les reclamacions o esmenes de deficiències presentades seran resoltes en una nova resolució d'aprovació de la relació definitiva d'aspirants admesos i exclosos.

SISENA. - TRIBUNAL QUALIFICADOR

- El Tribunal qualificador estarà format per un president, tres vocals i un secretari. Així mateix, es nomenarà un suplent per a cadascun dels membres del Tribunal.

- Els membres del Tribunal hauran de comptar amb una titulació superior o igual a la requerida per a aspirar a la plaça del procés selectiu.

- Podran nomenar-se assessors del Tribunal, els quals actuaran amb veu, però sense vot.

- El Tribunal no podrà actuar sense l'assistència de la meitat dels seus membres, siguin titulars o suplents, entre els quals figurarà el secretari i el president o qui legalment els substitueixi. Tots els membres del tribunal tindran veu i vot, i les seves decisions hauran d'adoptar-se per majoria.

- L'abstenció i recusació dels membres del Tribunal s'ajustarà al que es preveu en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.

SETENA. - PROCEDIMENT DE SELECCIÓ

  • . Procés selectiu: concurs oposició

7.1 El concurs oposició consisteix en la realització successiva d'una fase d'oposició i d'una fase de concurs, per aquest ordre. La fase d'oposició consisteix en la realització de l'exercici previst per a determinar la capacitat i aptitud de les persones aspirants.

La fase d'oposició té caràcter eliminatori i és necessari superar-la.

La fase de concurs consisteix en la valoració dels mèrits que al·leguin les persones aspirants. Aquesta fase no té caràcter eliminatori.

7.2 La puntuació global del concurs oposició ha de resultar de les puntuacions en les fases d'oposició i concurs, i és d'un 60% per a la fase d'oposició i d'un 40% per a la fase de concurs, amb una puntuació final entre 0 i 60 punts per a la fase d'oposició i entre 0 i 40 punts per a la fase de concurs.

La fase de concurs no té caràcter eliminatori, ni pot tenir-se en compte per a superar les proves de la fase d'oposició.

7.3 El barem de mèrits s'estableix d'acord amb els barems de mèrits establerts en les disposicions addicionals segona i quarta del Decret llei 6/2022.

7.4 El temari sobre el qual ha de versar l'exercici de la fase d'oposició és el que s'estableix en el Decret llei 6/2022 de 28 de desembre.

7.5 La fase d'oposició consta d'un sol exercici, amb caràcter eliminatori, amb una prova tipus test del temari més endavant especificat, relacionat amb les funcions comunes pròpies de l'activitat.

Les preguntes estaran distribuïdes de forma equilibrada entre els diferents temes i es correspondran al contingut del temari complet de l'oposició i a la base de dades de preguntes publicades per a aquest procés selectiu.

La puntuació d'aquesta fase és un 60% de la puntuació global del concurs oposició, amb una puntuació final d'entre 0 i 60 punts.

Per a superar l'exercici serà necessari obtenir una puntuació mínima del 35% (21 punts) de la puntuació total.

7.6 Les persones aspirants han de convocar-se per a l'exercici en crida única.

Les persones aspirants han d'assistir al torn al qual hagin estat convocades.

Les persones que no compareguin queden excloses del procés selectiu de concurs oposició, entenent-se que no han participat.

Les persones que justifiquin la no presentació en la primera data de la prova per motius de força major, podran realitzar la prova de la fase d'oposició en una data posterior.

S'entén per motius de força major: Embaràs de risc, degudament acreditat. Acreditar mitjançant certificat mèdic una malaltia greu o contagiosa.

També poden considerar-se causa de força major les situacions declarades d'alerta o d'emergència per part d'una autoritat administrativa competent en matèria de protecció civil i emergències sempre que suposi la recomanació o la prohibició de desplaçament o que afecti significativament els mitjans de transport.

Si la causa de força major concorre durant la fase d'oposició, s'ajornarà per a la persona aspirant afectada la realització de l'exercici, que en tot cas haurà de tenir lloc com a màxim en els quinze dies hàbils següents al dia de la realització, i en cas contrari, perdrà el dret.

En cas d'admetre's la causa de força major en una persona aspirant, que li impedeixi la realització de l'exercici, el tribunal qualificador haurà de garantir que el contingut de l'exercici que hagi de realitzar-se posteriorment sigui diferent del realitzat per la resta de les persones aspirants.

Correspon al tribunal qualificador en la fase d'oposició valorar i, si escau, admetre les causes de força major al·legades.

7.7 En qualsevol moment, i especialment abans de la realització de cada exercici, els membres del tribunal qualificador poden requerir a les persones aspirants que acreditin la seva identitat mitjançant l'exhibició del document corresponent.

7.8 L'exercici es desenvoluparà entre l'1 de juny i el 31 d'octubre de 2023. Es publicarà la data, l'hora i el lloc per a la realització de l'exercici de la fase d'oposició en el tauló electrònic d'anuncis i en la Seu electrònica.

7.9 Les persones que participen en l'oposició poden triar realitzar els exercicis en qualsevol de les dues llengües oficials de la Comunitat Autònoma.

7.10 És de caràcter obligatori i eliminatori, i consistirà a respondre per escrit un qüestionari de 50 preguntes de tipus test amb quatre respostes alternatives de les que només una serà correcta.

Les 40 primeres seran ordinàries i avaluables, i les 10 últimes seran de reserva.

Totes les preguntes correspondran al contingut del temari complet de l'oposició i a la base de dades de preguntes publicades per a aquest procés selectiu.

L'exercici es qualificarà de 0 a 60 punts.

Cada pregunta resposta correctament es valorarà amb 1,5 punts; les preguntes no resoltes, tant si figuren totes les opcions en blanc com si figuren amb més d'una resposta o s'ha assenyalat una resposta sense apartat equivalent en les alternatives previstes en l'exercici, o si s'ha assenyalat una resposta incorrecta, no es valoraran i no tenen cap mena de penalització.

El temps per a desenvolupar aquest exercici serà de 90 minuts.

Per a superar l'exercici serà necessari obtenir una puntuació mínima del 35% (21 punts) de la puntuació total.

7.11 Una vegada acabat l'exercici de l'oposició, el tribunal qualificador ha de publicar en el tauló electrònic d'anuncis i en la Seu electrònica la llista provisional de persones que l'hagin superat, amb nom, cognoms i quatre xifres numèriques aleatòries del DNI, i amb indicació de la puntuació obtinguda. Les persones aspirants disposen d'un termini de set dies hàbils, des de la publicació de la llista provisional, per a efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió d'examen davant el tribunal qualificador. El tribunal disposa d'un termini de set dies hàbils per a resoldre les reclamacions i publicar la llista definitiva de persones aspirants que han superat l'exercici.

7.11 TEMARI SUBGRUP C2. ADMINISTRACIÓ GENERAL I ESPECIAL O GRUP EQUIVALENT DE CLASSIFICACIÓ PER A PERSONAL LABORAL

Tema 1. La Constitució espanyola de 1978: principis generals. Els drets i deures fonamentals. L'Administració pública: principis constitucionals.

Tema 2. L'Administració pública. Diferents nivells. Administració General de l'Estat, Administració autonòmica i Administració local. El municipi. La província. L'Illa.

Tema 3. La Llei 39/2015, d'1 octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: objectius i àmbit d'aplicació. Els drets dels ciutadans en les relacions amb les administracions públiques.

Tema 4. La funció pública local. Classes de personal. Els drets i deures de les persones ocupades públiques.

Tema 5. El règim local: principis constitucionals i regulació jurídica. Autonomia local. Entitats que integren l'Administració local. Els consells insulars.

Tema 6. El personal al servei de les administracions públiques: classes. Drets i deures. Situacions administratives. El codi de conducta.

Tema 7. Transparència: concepte i tipus. Publicitat activa: el Portal de Transparència de la Comunitat Autònoma dels Illes Balears.

Tema 8. Drets i obligacions de relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques. Canales d'atenció a la ciutadania: presencial, telefònica i electrònica. Transformació de les oficines de registre a les oficines d'assistència en matèria de registre: noves funcions. Queixes i suggeriments.

Tema 9. La prevenció de riscos laborals. Riscos i mesures preventives associades al lloc de treball.

Tema 10. Normativa estatal i autonòmica en matèria d'igualtat i contra la violència de gènere: disposicions generals, objecte, principis i polítiques públiques. La violència masclista: definició, prevenció i dret a la protecció efectiva.

7.12 CONCURS DE MÈRITS

S'estableix un barem de mèrits estructurat en els blocs que s'indiquen a continuació, amb les puntuacions màximes que es poden aconseguir en cadascun d'aquests, amb un màxim total de 40 punts:

Mèrits professionals: fins a un màxim de 32 punts (80%)

Altres mèrits: fins a un màxim de 8 punts (20%)

Mèrits professionals:

- Per cada mes de serveis prestats i reconeguts en l'administració convocant, EMSA, com a personal laboral, en la mateixa escala, subescala, classe o categoria/especialitat a la qual s'opta: 0,40 punts per mes de serveis prestats.

- Per cada mes de serveis prestats i reconeguts en una altra administració, com a personal laboral o funcionari, en un cos, escala o especialitat; o en una subescala, classe o categoria/especialitat amb funcions anàlogues i sempre que es tracti del mateix grup, subgrup o agrupació professional a la qual s'opta: 0,07111 punts per mes de serveis prestats.

Altres mèrits:

- Formació acadèmica (màxim 3 punts). En quant a la formació acadèmica, s'han de valorar les titulacions acadèmiques oficials i reconegudes pel Ministeri d'Educació, d'acord amb els criteris següents:

• La titulació acadèmica ha de ser diferent a la que s'acredita com a requisit d'accés, i del mateix nivell o d'un de superior categoria professional.

• Les titulacions acadèmiques han d'estar relacionades amb les funcions de la plaça a la qual s'opta.

Per a la valoració concreta, amb un màxim de 3 punts, s'ha d'atorgar la puntuació següent: La forma d'acreditació d'aquest mèrit serà mitjançant la presentació documental de la fotocòpia de l'anvers i el revers del corresponent títol expedit pel centre o institució oficial.

- Coneixements de llengua catalana (2). En quant als coneixements de llengua catalana.

  • Per titulació superior a l'exigida b2, c1 o c2: 1 punt
  • Pel llenguatge administratiu: 1 punt

La forma d'acreditació d'aquest mèrit serà la presentació del títol o certificació expedida per les institucions públiques oficials corresponents.

- Cursos de formació (màxim 4 punts). En quant a la formació, ha d'estar relacionada amb les funcions de la plaça a la qual s'opta.

Es valoraran els cursos de formació rebuts, certificats amb aprofitament o assistència, en el marc de l'acord de formació per a l'ocupació o dels plans per a la formació contínua del personal de les administracions públiques.

Es valoraran tots els cursos de formació certificats amb aprofitament o assistència, impartits o promoguts per qualsevol administració pública de base Territorial i escoles d'administració pública.

No es valoraran en aquest apartat els certificats que no indiquin les hores de durada o crèdits de l'acció formativa, els que corresponguin a una carrera universitària, els de doctorat, la superació d'assignatures d'un estudi acadèmic, ni els derivats de processos selectius.

Si el certificat acreditatiu del curs indica crèdits, es valorarà a raó de 25 hores per cada crèdit ECTS. Si no s'indica el tipus de crèdit, s'entendrà que són crèdits de l'anterior ordenació universitària (CFC o LRU) i, per tant, es valoraran a raó de 10 hores per crèdit. Quan hi hagi discrepància entre les hores i els crèdits en els certificats d'una acció formativa, prevaldran les hores.

En tots els casos, es valoraran una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió o en un mateix programa, encara que s'hagi repetit la participació.

La forma d'acreditació d'aquests mèrits haurà d'adequar-se a les següents indicacions: L'acreditació de les formacions no reglades es farà mitjançant certificacions, diplomes o documents oficials emesos per les administracions o els organismes competents, i hauran d'incloure les hores de durada o els crèdits dels cursos. Si no consten les hores, no es valorarà.

Si no consta si un determinat curs és d'assistència o d'aprofitament, es considerarà com d'assistència.

No seran valorats en cap cas els mèrits al·legats que no siguin justificats documentalment.

El Tribunal podrà demanar a les persones interessades els aclariments o, en el seu cas, la documentació addicional que estimi oportuna.

Les puntuacions seran de 0,04 per hora de curs amb aprofitament i de 0,02 per hora de curs d'assistència.

Una vegada que el tribunal publiqui la llista definitiva d'aprovats en la fase d'oposició, els aprovats tindran 10 dies hàbils per a presentar per via telemàtica o física el document d'autobaremació amb forma de declaració jurada.

VUITENA.- RELACIÓ D'APROVATS I ORDRE DE CLASSIFICACIÓ DEFINITIVA:

Realitzada la valoració dels mèrits per part del Tribunal, es publicaran els resultats i corresponents puntuacions provisionals dels aspirants per ordre descendent, en el tauler d'anuncis de la seu electrònica facilitada.

En cas d'empat, per a establir l'ordre dels aspirants es tindrà en compte en primer lloc, la major puntuació obtinguda en l'examen, en cas de persistir l'empat es valorarà la major puntuació obtinguda en la valoració dels mèrits professionals, en el cas de persistir l'empat, es tindrà en compte la major puntuació obtinguda en la valoració de la formació acadèmica i en cas de persistir l'empat es resoldrà per sorteig.

Els aspirants disposaran d'un termini de 5 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de les qualificacions provisionals, per a fer al·legacions.

Les al·legacions es presentaran telemàtica o físicament per la via corresponent.

Una vegada transcorregut el termini anterior i resoltes les al·legacions per part del Tribunal si es presenten, el Tribunal Qualificador donarà per finalitzada la selecció i elevarà a la Presidència la seva proposta definitiva de nomenament de l'aspirant que hagi obtingut major qualificació.

En la mateixa acta, el Tribunal també elevarà a la Presidència la seva proposta definitiva de relació de candidats que formaran part de la borsa de treball per ordre descendent de puntuació d'acord amb les qualificacions atorgades en la valoració dels mèrits, amb la finalitat que la gerència i presidència de la corporació dictin la corresponent resolució de constitució de la borsa de treball.

Abans de procedir a dictar la resolució de nomenament de personal laboral fix del candidat proposat pel Tribunal, es requerirà al mateix que en el termini de cinc dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de l'acta definitiva del Tribunal, present la següent documentació relacionada amb els requisits de la base tercera:

- Certificat mèdic que acrediti que el candidat té les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents.

- Declaració responsable de no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial.

En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública. Les resolucions que es dictin es publicaran en el tauler d'anuncis electrònic i en el Portal de Transparència.

NOVENA. - FUNCIONAMENT I VIGÈNCIA DE LA BORSA DE TREBALL

La borsa de treball que es formi resultant d'aquest procés, estarà vigent fins que la corporació constitueixi una altra de la mateixa categoria professional, s'hagi esgotat o hagin transcorregut més de tres anys des de la seva constitució.

Quan es produeixi la necessitat de contractar personal, els aspirants seran requerits segons l'ordre de puntuació mitjançant contacte telefònic durant dos dies seguits amb un màxim de tres intents totals o per una sola vegada a través de correu electrònic del qual es requerirà resposta dins de les vint-i-quatre hores posteriors independentment del caràcter hàbil o inhàbil de l'endemà de l'enviament del correu.

A través de diligència quedarà constància en l'expedient que l'aspirant ha rebut la comunicació, o dels requeriments efectuats.

A la persona aspirant se li comunicarà el lloc i el termini en el qual calgui que es presenti. Si l'aspirant no manifesta la seva conformitat amb el nomenament interí en el termini d'un dia hàbil (o en el segon dia hàbil següent a la crida si es fa en divendres) i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat, s'entendrà que renúncia.

Les persones aspirants que renunciïn de manera expressa o tàcita (conforme al paràgraf anterior) passaran a l'últim lloc de la borsa de treball, excepte en el cas de la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, les quals han de justificar-se documentalment dins del termini de tres (3) dies hàbils:

• Estar en període d'embaràs, maternitat o paternitat, d'adopció o acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió de l'excedència per la cura de fills per qualsevol dels supòsits anteriors.

• Trobar-se en servei actiu en un lloc de treball de qualsevol administració pública o empresa privada.

• Malaltia o incapacitat temporal.

• Estar exercint funcions sindicals.

Els aspirants que, malgrat haver renunciat, al·leguin i justifiquin alguna de les circumstàncies previstes anteriorment conservaran la posició obtinguda en la bossa.

No obstant això, quedaran en la situació de no disponible i no rebran cap oferta més mentre es mantingui la circumstància al·legada.

Així mateix, hauran de comunicar per escrit la finalització de la circumstància al·legada, amb la corresponent justificació, en un termini no superior a deu dies hàbils des de la seva finalització per a poder passar a disponible i poder ocupar el lloc ofert en cas de ser seleccionats.

La falta de comunicació en el termini determinarà perdre la seva ordre de prelació a la bossa.

L'ordre de crida dels aspirants s'alterarà per a donar preferència als qui tinguin un contracte amb la corporació, quan es tracti d'un contracte a temps parcial i sempre que els correspongui per major posició en la llista, i que el nou contracte millori el vigent. Quan es produeixi el cessament de la persona seleccionada en el seu lloc de treball, es reincorporarà a la borsa de treball ocupant el mateix ordre de prelació, tret que sigui per renúncia voluntària.

L'incompliment del deure d'incorporar-se al lloc de treball prèviament acceptat o una vegada ocupat o la posterior renúncia voluntària, suposarà l'exclusió de la borsa de treball, excepte que aquestes circumstàncies es produïssin per causa de força major.

DÈCIMA. - NOMENAMENTS INTERINS PER ÚS DE LA BORSA I PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS:

En el moment de fer ús de la borsa de treball, l'aspirant a qui es dirigeixi una oferta de treball haurà de presentar en el Registre General de la corporació, dins dels tres (3) dies hàbils següents a l'oferiment del lloc de treball, la documentació següent:

- Certificat mèdic que acrediti que el candidat té les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents.

- Declaració responsable de no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, en què hagués estat separat o inhabilitat.

En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.

L'aspirant que en el termini fixat no present la documentació, exceptuant en els casos de força major o si es comprova que no compleix els requisits establerts en la base tercera, no podrà ser nomenat i seran anul·lades les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què hagi recaigut per falsedat en la seva instància. En el seu lloc, es contractarà la persona que ocupi el lloc següent de la bossa.

ONZENA. – INCIDÈNCIES:

El Tribunal queda autoritzat per a resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu en tot el que no estigui previst en aquestes bases.

Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública es publicaran en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'empresa pública i en el Portal de Transparència d'aquesta, al marge de la seva publicació en el BOIB quan sigui preceptiva.

La convocatòria, les bases i els actes administratius que derivin d'aquesta i de les actuacions del Tribunal, podran ser impugnats pels interessats en els casos i en la forma establerta en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa.

 

DOTZENA. - PREVISIONS AMB VISTA A LA PROTECCIÓ DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL:

Les persones aspirants donen el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessaris per a prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent i, especialment la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digital.

 

Alcúdia, a data de la signatura electrònica: ( 23 de desembre de 2022 )

La presidenta d'EMSA SAU

Bàrbara Rebassa Bisbal

 

 

​​​​​​​ANNEX I

SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ I DECLARACIÓ RESPONSABLE PER PARTICIPAR EN EL PROCÉS DE SELECCIÓ

 

Nom:

DNI/NIE:

Data de naixement:

Nacionalitat:

Domicili:

Codi Postal:

Municipi:

Telèfon:

Correu electrònic:

 

Lloc de Feina al que s'opta :

Declaro que compleix el requisit de tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que són necessàries per l'exercici de les funcions de l'especialitat o categoria a que correspon aquesta convocatòria.

Declaro que no he estat separat/da, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap Administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni em trobo inhabilitat de forma absoluta o especial per a treballs o càrrecs públics per resolució judicial per accedir a la especialitat o categoria d'aquesta convocatòria extraordinària.

Autoritzo l'ús de la direcció de correu electrònic a efectes de notificació de tràmits relatius al procediment.

Declaro que m'acullo a l'exempció d'acreditar el nivell de català previst en la Disposició Addicional tretzena del Decret Llei 6/2022 de exempcions d'acreditació del nivell de coneixement de la llengua catalana, amb els requisits en ell exigides.

Declaro sota jurament que tota la informació i documentació aportada és autèntica i autoritzo a EMSA SAU a realitzar les comprovacions necessàries per verificar-ho.

Signatura

Alcúdia a……… de/d' …………………………………………………… de …………………………..

                                                          

 

ANNEX II

CONCURS DE MÈRITS AUTOBAREMACIÓ TOTAL DE MÈRITS

 

Nom:

DNI/NIE:

Data de naixement:

Nacionalitat:

Domicili:

Codi Postal:

Municipi:

Telèfon:

Correu electrònic:

 

DENOMINACIÓ DEL LLOC DE FEINA:

 

REQUISITS

Adjunta:

MÈRITS EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL (màxim 45 punts)

 

Punts

per mes

Mesos

Puntuació

Serveis prestats i reconeguts a l'administració convocant, com a personal funcionari o laboral, exercint les funcions pròpies de l'escala, subescala, classe o categoria a la qual s'opta.

0,25

 

 

Serveis prestats i reconeguts a una altra administració pública, com a personal funcionari o laboral, en una escala, subclasse o categoria en funcions anàlogues i sempre que es tracti del mateix grup, subgrup a la qual s'opta.

0,1

 

 

Altres

 

 

 

TOTAL MÈRITS PROFESSIONALS

 

ALTRES MÈRITS (màxim 55 punts)

Triennis recoguts

Número de triennis:

Puntuació:

Coneixements de la Llengua Catalana

Nivell:

Puntuació:

Nivell:

Puntuació:

Formació acadèmica

Titulació:

Puntuació:

Titulació:

Puntuació:

Titulació:

Puntuació:

Titulació:

Puntuació:

Titulació:

Puntuació:

 

​​​​​​​Cursos de formació

Títol de la formació

Hores

Puntuació

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Puntuació total: ………………….

 

PUNTUACIÓ TOTAL DE L'AUTOBAREMACIÓ:

Declaro que són certes les dades i la relació de mèrits al·legats en aquest document i els únics que vull al·legar.

Data i signatura:

A la Sr./a. President/a de l'empresa EMSA SAU

 

D'acord amb la naturalesa jurídica d'EMSA SAU, per fer al·legacions i/o impugnacions davant d'aquesta comunicació que s'hauran d'adreçar al Consell d'Administració d'EMSA SAU, i en tot cas, qualsevol reclamació respecte a aquesta convocatòria correspon formular-la davant dels tribunals de l'ordre jurisdiccional social.

Tot això, sense perjudici de que pugui interposar qualsevol altre recurs que pogués estimar més convenient al seu dret.

 

Alcúdia, en data de la signatura electrònica: ( 23 de diciembre de 2022 )

La presidenta del Consell d'Administració d'EMSA SAU

Bàrbara Rebassa Bisbal