Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
FUNDACIÓ TEATRE PRINCIPAL DE PALMA
Núm. 781992
Resolució del director gerent de la fundació teatre principal de palma per la qual s’aprova la convocatòria de procés selectiu d’estabilització pel sistema excepcional de concurs de mèrits, per cobrir llocs de feina de caràcter laboral derivada de l’oferta d’ocupació pública per a la reducció de la temporalitat del teatre principal per l’any 2022
Antecedents
1. La Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, té com a objectiu reduir la temporalitat del conjunt de les Administracions per sota del 8% i, al seu article 2 autoritza un tercer procés d'estabilització d'ocupació pública, de manera que, addicionalment als processos d'estabilització que van regular els articles 19.1.6 de la Llei 3/2017, de 27 de juny, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2017 i 19.1.9 de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2018, s'autoritza una taxa addicional per a l'estabilització d'ocupació temporal que inclourà les places de naturalesa estructural que, estiguin o no dins les relacions de llocs de treball, plantilles o una altra forma d'organització de recursos humans que estiguin previstes en les diferents Administracions Públiques, i estant dotades pressupostàriament, hagin estat ocupades de manera temporal i ininterrompudament almenys en els tres anys anteriors al 31 de desembre de 2020. El sistema de selecció serà, en aquest cas, el de concurs oposició.
2. L'article 4 del Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears regula el procés excepcional d'estabilització de places ocupades de manera temporal de llarga durada de conformitat amb la disposició addicional sisena de la Llei 20/2021, de 28 de desembre. Aquestes disposicions preveuen que les administracions públiques convoquin, amb caràcter excepcional i per una sola vegada pel sistema de concurs, les places que, complint els requisits establerts en l'article 2.1 de la Llei 20/2021, hagin estat ocupades amb caràcter temporal de manera ininterrompuda amb anterioritat a l'1 de gener de 2016.
Aquesta disposició es complementa amb la disposició addicional vuitena, la qual estableix que, addicionalment, els processos d'estabilització prevists en la disposició addicional sisena han d'incloure en les convocatòries les places vacants de naturalesa estructural ocupades de manera temporal per personal amb una relació, d'aquesta naturalesa, anterior al dia 1 de gener de 2016.
3. La Disposició addicional setena, de la Llei 20/2021, de 28 de desembre estableix l'extensió de l'àmbit d'aplicació dels processos d'estabilització, i determina que els preceptes continguts en aquesta norma relatius als processos d'estabilització seran aplicable a les societats mercantils públiques, entitats públiques empresarials, fundacions del sector públic i consorcis del sector públic, sense perjudici de l'adequació, en el seu cas, a la seva normativa específica.
La Fundació Teatre Principal de Palma (FTPP d'ara endavant) és una Fundació del sector públic local i per tant, li resulta d'aplicació la normativa en matèria d'estabilització d'ocupació temporal de llarga durada.
4 . El Decret llei 2/2022, de 7 de febrer, pel qual s'estableixen mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública a les Illes Balears afegeix una disposició transitòria setena a la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, per la qual es crea la Mesa de Negociació específica per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública perquè, en el seu si, de manera excepcional i transitòria, es dugui a terme la negociació sindical preceptiva, limitada a la tramitació dels processos d'estabilització que regula la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.
En la sessió del dia 11 de maig de 2022, la Mesa de Negociació de les administracions públiques de les Illes Balears per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, va aprovar, amb el vot favorable de la representació de les administracions adherides i de les organitzacions sindicals CCOO, UGT, STEI Intersindical, CSIF i SPPME, i el vot en contra de les organitzacions sindicals USO, SINTTA i ATAP, les bases comunes dels procés d'estabilització.
5. A l'any 2021 s'inicià el procés administratiu de revisió de la fixesa i RLT de la fundació, que va derivar en la declaració de fixesa de gran part de la plantilla. De la mateixa revisió se'n derivà la necessitat de gestionar la oferta pública per a estabilització i el passat 13 de maig de 2022 la Mesa de negociació col·lectiva amb els representats legals dels treballadors en sessió extraordinària actualitzà la relació de llocs de treball i acceptar la proposta de llocs de feina a ofertar.
6. El Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears, té per objecte l'aprovació de mesures urgents que permetin reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears, a l'empara de la Llei de l'Estat 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, com també la transposició d'aquesta Llei a la normativa autonòmica. L'apartat 3 de l'article 2 del Decret Llei 6/2022, de 13 de juny, exigeix que la publicació de les convocatòries dels processos selectius per a la cobertura de les places incloses en les ofertes d'ocupació pública d'estabilització s'ha de produir abans del 31 de desembre de 2022. Així mateix, disposa que la resolució d'aquests processos selectius ha de finalitzar abans del 31 de desembre de 2024.
7. En sessió extraordinària de la Mesa de negociació col·lectiva del 9 de desembre de 2022, amb els representats legals dels treballadors s'han aprovat les bases i adaptacions a la realitat laboral de la fundació del mencionat Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de manera unànime dels representats assistents.
Per tot l'exposat, el Patronat de la Fundació Teatre Principal de Palma, en sessió ordinària dia 12 de desembre de 2022, va acordar lo següent:
RESOLUCIÓ
Primer.- Aprovar la convocatòria del procés selectiu d'estabilització pel sistema extraordinari de concurs de mèrits per cobrir 4 lloc de feina de caràcter laboral de distintes categories que es relacionen juntament amb els requisits de titulació i altres específics d'acord a l'Acord col·lectiu d'empresa vigent i a criteris exigits en altres processos.
Segon.- Establir que aquesta convocatòria es regeix per les mesures per reduir la temporalitat aprovades pel Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears (BOIB núm. 78, de 16 de juny de 2022). I les especificacions acordades per la Mesa de Negociació col·lectiva de la Fundació Teatre Principal de Palma.
Tercer.- Aprovar les bases específiques que han de regir aquesta convocatòria, que consten en l'annex II.
Quart.- Aprovar els barems de mèrits que han de regir aquest procés, que consten a l'annex III.
Cinquè.- Aprovar les instruccions per a l'acreditació de mèrits i requisits, que consten a l'annex IV.
Sisè.- Establir, que la presentació de les sol·licituds de model específic i autobarem ha de fer-se al registre de documentació físic de les oficines del Teatre Principal de Palma o altres mitjans previstos a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Setè.- Fer pública la informació sobre protecció de dades personals que figura en l'annex V.
Vuitè.- Establir que l'anunci de la convocatòria es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i que la convocatòria íntegra i el seu seguiment es podrà consultar a la plana web del Teatre Principal de Palma.
Contra la present Resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se potestativament recurs de reposició en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà d'aquell en què tingui lloc "la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balear ," davant el mateix òrgan que l'ha dictat, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Palma, 12 de desembre de 2022
El director gerent Josep R. Cerdà i Mas
ANNEX I Llocs que es convoquen, titulació i requisits específics per accedir-hi.
Lloc de feina |
Vacants |
Destinació |
Grup |
Jornada |
Temps |
Categoria |
Requisits de titulació |
Requisits específics de titulació i experiència. |
Català |
Tipus contracte |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisió neteja / Ajudant serveis generals |
1 - Reservada discapacitat. |
TP |
E |
1 |
Complet |
Subaltern |
Titulació equivalent a graduat escolar, Formació Professional I o Educació Secundària Obligatòria (ESO). |
Experiència professional mínima requerida d'un any i mig treballats en les administracions o en ens del sector públic en la mateixa categoria o equivalent i anàlogues funcions al lloc que s'opta. Certificat de discapacitat. |
A2 |
Indefinit |
Professor del Taller de cant del Cor TP |
1 |
TP |
F |
6 |
Parcial |
Professor dels Cors |
Estudis universitaris de Grau Superior o de Grau Mitjà o Estudis universitaris de Primer Cicle o Ensenyaments artístics professionals o Cicles Formatius de Grau Superior. |
De les titulacions exigides com a requisit aquestes han de ser relatives a: especialitats de cant. Experiència professional mínima requerida de tres anys treballats en les administracions o en ens del sector públic en la mateixa categoria o equivalent i anàlogues funcions al lloc que s'opta. |
B2 |
Indefinit |
Cap d'Àrea Tècnica |
1 |
TP |
A |
5 |
Complet |
Cap d'àrea |
Titulació equivalent a Estudis universitaris de Grau Superior o de Grau Mitjà o Estudis universitaris de Primer Cicle o Ensenyaments artístics professionals o Cicles Formatius de Grau Superior |
De les titulacions exigides com a requisit aquestes han de ser relatives a: espectacles, producció, imatge i so, luminotècnica, escenografia, enginyeries de telecomunicacions o industrial o arquitectura. Experiència professional mínima requerida de tres anys treballats en les administracions o en ens del sector públic en la mateixa categoria o equivalent i anàlogues funcions al lloc que s'opta. |
B2 |
Indefinit |
Tècnic d'audiovisuals |
1 |
TP |
B |
4 |
Complet |
Coordinador d'àrea tècnica |
Titulació equivalent a BUP o Formació Professional II o Batxillerat o Ensenyaments artístics elementals o Cicles Formatius de Grau Mitjà |
De les titulacions exigides com a requisit aquestes han de ser relatives a: espectacles, producció, imatge i so, luminotècnica, escenografia, enginyeries de telecomunicacions o industrial o arquitectura. Experiència professional mínima requerida de tres anys treballats en les administracions o en ens del sector públic en la mateixa categoria o equivalent i anàlogues funcions al lloc que s'opta. |
B2 |
Indefinit |