Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE CALVIÀ
CALVIÁ 2000, S.A.
Núm. 779094
Convocatòria i bases del procés de selecció per a la cobertura de controladors/as de planta del cicle de l'aigua mitjançant concurs d'oposició ordinari
PRIMER. - OBJECTE. - L'objecte d'aquestes bases és donar compliment al pla d'estabilització de l'ocupació temporal i consolidar la cobertura de places de Controlador/a de Planta del Cicle de l'Aigua de Calvia 2000 per a cobrir les següents vacants:
La convocatòria del procés selectiu i aquestes bases es publicaran en la Web de CALVIA 2000 (http://www.calvia2000.es), així com tots els llistats, tant provisionals com definitius, i comunicacions a què es refereixen aquestes Bases.
Les presents bases seran aplicable únicament per al present procés selectiu ja que es realitza a fi de donar compliment a l'Oferta d'Ocupació Pública per a l'estabilització de l'ocupació temporal publicada en la web el 25 de maig de 2022 i BOIB Núm. 70 de 31 de maig de 2022, en relació al que s'estableix en la Llei 20/2021 de 28 de desembre de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.
SEGONA. - REQUISITS QUE HAN DE REUNIR ELS/LES ASPIRANTS
Els requisits previs per a ser admesos/as a la realització de les proves selectives són els següents:
Els requisits previs per a ser admesos/as a la realització de les proves selectives són els següents:
-Tenir compliments 18 anys d'edat a data de l'últim dia del termini de presentació de sol·licituds.
-Estar en possessió del títol de Batxillerat, Tècnic de Grau Superior o equivalent.
-Estar en possessió del títol de Graduat Escolar o equivalent:
S'entén que compleixen l'acreditació del requisit de titulació les treballadores i treballadors que actualment presten serveis en l'empresa i tinguin acreditada, en la data de la convocatòria específica, una experiència laboral de més de tres anys en la categoria professional concreta.
-Idioma Català: Coneixements que acreditin el Nivell A2
El coneixement de la llengua catalana es podrà acreditar mitjançant les següents formes
• Estar en possessió de la certificació oficial del nivell de català que s'indica com a requisit.
• Haver-ho superat en altres convocatòries de Calvia 2000.
En el cas que persones participants, que no hagin acreditat els coneixements aconsegueixin una plaça, quedaran obligades, en el termini de dos anys, comptats a partir de la signatura del contracte de treball, a acreditar el nivell de coneixement de la llengua catalana exigit, en cas contrari seran remoguts del lloc de treball.
- Carnet de Conduir B
- Els/as candidats/as de nacionalitat no espanyola no membres de la UE hauran d'acreditar estar en possessió del permís de treball, en el seu cas, així com de coneixements com a mínim d'una de les dues llengües oficials de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Sense perjudici que s'hagi de realitzar una prova de nivell de l'idioma requerit.
- No patir malaltia o discapacitat física que impedeixi l'acompliment de les corresponents funcions. No obstant l'anterior, cas que l'aspirant tingui acreditat un grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent, haurà de presentar en el cas de ser seleccionat i d'acord amb la normativa vigent, un certificat de l'equip oficial de valoració i reconeixement de la discapacitat del Servei de Valoració i Orientació de la Discapacitat i la Dependència o Organisme que ho substitueixi, que acrediti les condicions personals d'aptitud per a l'exercici de les funcions corresponents a la plaça a la qual aspira. En cas que la discapacitat sigui menor al 33% serà valorat pel servei mèdic d'empresa qui determinarà la seva aptitud.
-No podran participar en el procés de selecció les persones que havent treballat amb anterioritat en l'empresa es trobin en una o diverses de les situacions que inhabilitin la seva contractació per incompliment de les normes internes que es detallen en el següent paràgraf.
Durant els cinc anys anteriors, comptats a partir de la data de publicació de les bases concorrin les següents circumstàncies o situacions:
• No hagin superat el període de prova en qualsevol de les contractacions o hagin abandonat el treball sense cap mena de preavís.
• Tinguin un informe negatiu del comandament en anteriors contractacions.
• Haver estat acomiadat i/o sancionat per falta greu o molt greu, o més de dos lleus durant la relació laboral en Calvia 2000, tret que sigui aplicable el que s'estableix en el següent paràgraf.
- No haver estat separat/a mitjançant expedient disciplinari del servei o haver estat acomiadat/a disciplinàriament declarat procedent de qualsevol empresa del sector públic, ni trobar-se amb inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de ser nacional d'altres Estats, no trobar-se inhabilitada o en situació equivalent ni haver estat sotmesa a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació en el sector públic.
- Presentar via telemàtica tota la documentació de participació en el procés selectiu dins del termini i en la forma escaient, així com emplenar la declaració responsable juntament amb els documents d'autobaremació de mèrits, d'acord amb el model que figura en la pàgina Web de l'empresa i/o el Portal de selecció. Les persones aspirants que participin en el procés d'estabilització queden obligades a relacionar-se amb CALVIA 2000, telemàticament en totes les fases del procediment, excepte quan es determini que sigui d'una altra manera. No s'admetrà ni es podrà presentar cap document en format paper.
Tots els requisits exigits i els mèrits aportats hauran de complir-se en la data del dia anterior de publicació de la convocatòria i obertura d'inscripció i mantenir-se fins al final del procés selectiu. Els mèrits que no es compleixin l'últim dia del termini no seran tinguts en compte.
TERCERA. - PROCÉS D´ADMISSIÓ
Per a participar en el procés selectiu els/as candidats/as hauran d'aplicar a través del procés d'inscripció habilitat en la pàgina web, i dins del termini establert, els següents documents:
• Instància degudament emplenada i signada (disponible en la pàgina Web de CALVIA 2000) que inclou l'Autobarem de tots els mèrits d'entre els enumerats en la BASE QUARTA, d'aquesta convocatòria.
• Justificants digitalitzats del compliment dels requisits mínims exigits en la BASE SEGONA d'aquesta convocatòria.
• Documents de justificació dels mèrits acte valorats en la sol·licitud de participació en el procés. En el procés d'inscripció s'habilitarà un espai d'aportació de documentació justificativa de mèrits per al seu posterior acarament amb l'autobarem del candidat en la Fase de Valoració. En el cas de no presentar aquesta documentació no s'efectuarà la valoració de mèrits del candidat.
El termini de presentació de sol·licituds serà l'indicat en les presents bases. Els/as candidats/as que no presentin les seves sol·licituds dins del termini i en la forma escaient no seran admesos/as al procés selectiu. D'igual manera, tampoc seran admeses les sol·licituds que no vagin acompanyades dels documents justificatius relacionats en la BASE SEGONA.
Durant el període habilitat per a la recepció de sol·licituds de la present convocatòria el Departament de Recursos Humans confirmarà la recepció de les mateixes al correu electrònic indicat pel candidat.
Admissió d'aspirants
Una vegada transcorregut el termini de presentació de sol·licituds, el Tribunal de Selecció revisarà que es compleixen els requisits mínims establerts en les bases i farà pública la llista provisional d'aspirants admesos/as i exclosos/as en la web de Calvia 2000.
En qualsevol cas, a fi d'evitar errors o per a possibilitar la seva esmena, els aspirants hauran de comprovar no sols que no figuren en la relació d'exclosos/as sinó, també, que els seus noms o DNI consten en la relació d'aspirants admesos/as.
Es considerarà causa d'exclusió automàtica la falta de veracitat en els requisits i mèrits al·legats, excepte error excusable.
Els/as aspirants exclosos amb possibilitat d'esmena tindran un termini de TRES dies hàbils ampliables fins a DOS més a criteri del tribunal, comptats des de la publicació de les llistes, per a esmenar els defectes de la sol·licitud que seran comunicats pel Tribunal de Selecció en l'Acta provisional d'Admissions on a més es descriurà el procediment d'esmena.
Una vegada finalitzat el termini de presentació d'instàncies no s'admetrà cap documentació referent a mèrits. En cap cas es requerirà documentació o esmena d'errors referents a mèrits.
La llista definitiva d'admesos i exclosos es publicarà en la pàgina Web de l'empresa www.calvia2000.es.
El fet de figurar en la relació de persones admeses no prejutjarà que se'ls reconegui a les persones aspirants la possessió dels requisits exigits per a participar en el procés selectiu. Si de la documentació que han de presentar en la fase de contractació es desprengui que no posseeixen algun dels requisits, perdran tots els drets que es puguin derivar de la seva participació.
QUARTA. - SELECCIÓ DE PERSONAL
El procés de selecció de personal constarà de quatre fases l'objecte de les quals és valorar la idoneïtat de els/as candidats/as al perfil del lloc ofert i que consisteixen en: Fase Oposició, Valoració dels Mèrits, Proves físiques, Reconeixement mèdic que no hauran d'efectuar-se per l'ordre avantdit.
L'ordre del procés serà l'establert en l'acta d'admissions.
La puntuació global del concurs oposició resultarà de les puntuacions en les fases d'oposició i concurs, i és d'un 75% per a la fase d'oposició i d'un 25% per a la fase de concurs, amb una puntuació final d'entre 0 i 75 punts per a la fase d'oposició i d'entre 0 i 25 punts per a la fase de concurs.
1r.- FASE OPOSICIÓ
La fase d'oposició constarà d'un u o diversos exercicis teoricopràctics d'un temari relacionat amb les funcions comunes pròpies de l'activitat del lloc de treball que es comunicaran en l'acta d'admissions.
Les proves o exercicis es basaran entre els diferents temes relacionats amb els coneixements, habilitats i competències pròpies del lloc de treball i el temari:
• Seguiment de processos de gestió i producció (tractament de dades).
• Coneixement dels processos i operacions propis d'una estació depuradora d'aigües residuals (E.D.A.R) i sobre infraestructura bàsica d'Aigües Residuals, Pluvials i d'Estacions d'Impulsió (E.I.)
• Coneixements bàsics de calibratge d'equips de control.
• Avaluació i resolució d'incidències en el sistema d'automatització i telecontrol.
• Usuari de MS Office (WORD, EXCEL).
• Coneixements de legislació del Cicle de l'Aigua i Prevenció de Riscos Laborals.
TEMARI
El temari general (temes 1 i 2) està basat en l'itinerari formatiu del Certificat de Professionalitat SEAG0210 Operació d'Estacions de Tractament d'Aigües, a fi de garantir que el personal contractat sigui capaç de: Operar, mantenir i verificar el funcionament d'equips, processos unitaris i Instal·lacions d'estacions de tractament i depuració de l'aigua.
El temari específic (temes 3,4 i 5) desenvolupa les particularitats del lloc de treball i normativa que ha de dominar el controlador de planta:
TEMARI GENERAL
1. MF0073_2: Funcionament i operació dels processos de depuració i tractament de l'aigua
a. UF1666: Depuració d'aigües residuals.
b. UF1667: Tractament d'aigua potable.
i. UD1 – L'aigua potable
ii. UD2 – Característiques de l'aigua de l'aigua potable
iii. UD3 – Plantes de tractament d'aigua potable (ETAP),
iv. UD4 – Tractaments amb derivats del clor.
v. UD5 – Coagulació i floculació de l'aigua potable.
vi. UD6 – Processos de filtració de l'aigua potable.
vii. UD7 – Preparació, dosatge i aplicació de reactius.
c. UF1668: Anàlisi d'aigua potable i residual
i. UD1 – Presa de mostres per a l'anàlisi de l'aigua residual.
ii. UD2 – Presa de mostres per a l'anàlisi de l'aigua potable.
iii. UD3 – Presa i registre de dades d'instruments i mesuradors instal·lats en EDAR.
iv. UD4 – Presa i registre de dades d'instruments i mesuradors instal·lats en ETAP.
2. MF0074_2: Manteniment dels equips i instal·lacions d'una planta de tractament d'aigües i d'una planta depuradora.
a. UF1669: Manteniment preventiu d'equips i processos de plantes de tractament d'aigua i plantes depuradores.
i. UD1 – Organització i planificació del manteniment preventiu d'equips de plantes de tractament d'aigua potable i plantes depuradores
TEMARI ESPECÍFIC
3. Mòdul informàtic:
a. Conceptes fonamentals de maquinari i programari. Sistemes d'emmagatzematge de dades. Nocions bàsiques de seguretat informàtica.
b. Coneixements: Nivell usuari en sistemes operatius (Windows), ofimàtica (Word, Excel), comunicacions (xarxes, VCN, escriptoris remots), disseny i eines de gestió.
4. Mòdul tele gestió: Aquest mòdul comprèn l'operació i supervisió d'instal·lacions i processos mitjançant els sistemes integrats de telemesura, telecomandament i telecontrol d'instal·lacions municipals complexes:
a. Instrumentació en sistemes de telemesura: Mesuradors de nivell, mesuradors de pressió, aforaments de dipòsits, mesurament de cabal, mesurament de temperatura, anàlisi de líquids, tomamuestras automàtics, adquisició de dades, components, sistemes i integració d'aquests.
b. Telecomandament i telegestió: Control automàtic de l'explotació, PLC, SCADA, xarxa de comunicacions, mòduls d'entrada i sortida, gràfiques de control (anàlisi i gestió) i alarmes.
5. Normativa:
a. Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscos Laborals: Àmbit d'aplicació. Drets i deures. Principis de l'acció preventiva. Avaluació de riscos. Obligacions dels treballadors en matèria de prevenció de riscos. Consulta als treballadors i treballadores. Comitè de Seguretat i salut.
b. Reial decret llei 11/95, de 28 de desembre, pel qual s'estableixen les normes aplicables al tractament de les aigües residuals urbanes.
c. Reial decret 509/96, de 15 de març, de desenvolupament del Reial decret llei 11/95, de 28 de desembre, pel qual s'estableixen les normes aplicables al tractament de les aigües residuals urbanes.
d. Reial decret 2.116/98, de 2 d'octubre, pel qual es modifica el Reial decret 509/1996, de 15 de març, de desenvolupament del Reial decret llei 11/95, de 28 de desembre, pel qual s'estableixen les normes aplicables al tractament de les aigües residuals urbanes.
e. Decret 49/2003, de 9 de maig, pel qual es declaren les zones sensibles a les Illes Balears.
f. Reial decret 1620/2007, de 7 de desembre, pel qual s'estableix el règim jurídic de la reutilització de les aigües depurades. Objectius de qualitat del mitjà receptor.
g. Reial decret 1341/2007, d'11 d'octubre, sobre la gestió de la qualitat de les aigües de bany.
h. Ordenança municipal reguladora de la xarxa de sanejament en sòl urbà. BOIB 46 de 14/04/2018
i. Ordenança municipal de gestió sostenible de la reutilització de l'aigua en el municipi.
PROVES
Les proves i la seva valoració a realitzar per a l'accés a les places es detallen en el següent apartat i si cal la informació es complementarà en l'acta d'admissions i versessin sobre el temari descrit anteriorment que es detallen a continuació:
1a Prova teoricopràctic (30 punts).
Prova escrita que avaluarà els temes 1, 2 i 5 del temari. Consistirà en 5 preguntes tipus test valorades en 1 punt cadascuna i 5 preguntes de desenvolupament valorades en 5 punts cadascuna. La valoració de les preguntes de desenvolupament serà: Correcte (5 punts), acceptable (3 punts) o inacceptable (0 punts). Passaran a la segona fase les 10 millors notes, sent necessari igualar o superar el 15 sobre 30.
2a Prova informàtica (20 punts).
Prova informàtica que avaluarà els temes 3 i 4. Consistirà en 4 preguntes a respondre amb eines informàtiques, valorades en 5 punts cadascuna. La valoració de les preguntes informàtiques serà: Correcte (5 punts), acceptable (3 punts) o inacceptable (0 punts). Passaran a la tercera fase les 8 millors notes, sent necessari igualar o superar el 10 sobre 20.
3a Prova pràctica (25 punts).
Prova pràctica que podrà avaluar tots els temes. Consistirà de dos casos pràctics a resoldre utilitzant els mitjans proporcionats. Cada cas pràctic està valorat en 12,5 punts: Correcte (12,5 punts), acceptable (6 punts) o inacceptable (0 punts).
El temps per a desenvolupar aquest exercici es determinarà en l'acta admissions o en la convocatòria de les proves.
Per a superar-ho serà necessari obtenir una puntuació mínima del 50% de la puntuació total de cadascuna de les proves.
Puntuació màxima de la suma de totes les proves: 75 punts.
Els aspirants admesos/as seran convocats/as en crida única o individualitzada que a més es publicarà en la pàgina web de l'empresa per a cadascuna de les proves amb un mínim de 5 dies hàbils d'antelació.
2n.- FASE DE VALORACIÓ DELS MÈRITS
Es valorarà en funció dels següents blocs amb una puntuació màxima de 25 punts:
• Mèrits professionals: fins a un màxim de 10 punts
• Altres mèrits: fins a un màxim de 15 punts
La valoració de mèrits es realitzarà només a aquells/as candidats/as que hagin presentat la documentació justificativa de l'autobaremació durant el procés d'inscripció i hagin realitzat les proves d'oposició.
La data límit per a computar els mèrits declarats per els/as candidats/as és el dia anterior de publicació de la convocatòria i obertura d'inscripció del present procés de selecció, no sent tinguts en compte ni valorats aquells que sobrepassin aquesta data, no s'hagin inclosos en l'autobaremació, o no hagin estat acreditats. Per tant, només seran tinguts en compte i valorats els títols acadèmics, cursos de formació professional, i experiència professional obtinguts fins a la data indicada, no sent tinguts en compte ni valorats els obtinguts amb posterioritat a aquesta.
El tribunal revisarà el formulari d'autobaremació presentat i l'acararà amb la documentació aportada en el Portal de Selecció. En el cas que no coincideixi la part del barem analitzada amb l'acreditada s'assignarà la menor de les puntuacions, podent el/la candidat/a ser exclòs/a del procés de selecció si el tribunal detecta falsedat tant en la puntuació com en la seva justificació documental presentada, o error no excusable.
No es valorarà cap mèrit:
• Amb data posterior al dia anterior de publicació de la convocatòria i obertura d'inscripció.
• Que no hagin estat acreditat en el termini indicat i en la forma establerta en la convocatòria.
• Que no estiguin adequada i clarament acreditats d'acord amb els barems de la fase de concurs
• Els adduïts i no justificats en la forma indicada.
Per a l'autobaremació de mèrits es fixa el següent Barem:
Mèrits professionals: fins a un màxim de 10 punts
Per a la valoració de l'experiència prèvia en el lloc de treball es distingiran:
• Per cada any treballat en Calvia 2000, S.A. (d'ara endavant “l'empresa”): 0,8 punts, en cas de períodes menors a un any es prorratejarà a la fracció que resulti.
• Experiència acreditada en una altra empresa en un lloc de treball igual o afí 0,5 punts per any treballat en cas de períodes menors a un any es prorratejarà a la fracció que resulti
Es computarà la fracció fins a tres decimals. Només es valoraran els serveis efectivament prestats mitjançant una relació de caràcter contractual laboral o administrativa. No es computaran serveis que hagin estat prestats simultàniament amb uns altres igualment al·legats. En tal cas només seran tinguts en compte els de major durada. En tal cas només seran tinguts en compte els de major durada.
L'experiència professional exterior a l'empresa haurà d'acreditar-se per els/as candidats/as aportant la seva VIDA LABORAL o certificat acreditatiu.
Altres mèrits: fins a un màxim de 15 punts
i) Formació acadèmica (màxim 3 punts)
Es valoraran les titulacions acadèmiques oficials i reconegudes pel Ministeri d'Educació, d'acord amb els següents criteris:
La titulació acadèmica que s'acrediti com a requisit d'accés podrà ser superior a la que es requereix, i en aquest cas també serà valorada en els mèrits si així s'indica en l'apartat de valoració.
Les titulacions acadèmiques hauran d'estar relacionades amb les funcions de la plaça a cobrir. A aquest efecte, es consideren relacionades amb les funcions de la categoria les titulacions de les branques d'enginyeria, i medi ambient.
Només es valorarà la titulació de nivell més alt que s'acrediti, la puntuació del qual no s'acumularà a la d'altres titulacions que es posseeixin.
Per a la valoració concreta, amb un màxim de 3 punts, s'atorgarà la següent puntuació:
• Títol d'estudis oficials de màster, llicenciatura, grau, enginyeria o arquitectura reconeguts com a nivell MECES3 o superiors: 3 punts.
• Títol d'estudis oficials de diplomatura, grau, enginyeria tècnica o arquitectura tècnica reconegut com a nivell MECES2: 2 punts.
ii) Coneixements de llengua catalana (Màxim 3 punts)
Quant als coneixements de llengua catalana, només es valorarà el certificat de nivell més alt que s'acredita, a més del certificat de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'acumularà a la de l'altre certificat que s'acrediti. En tots els casos només es valoren els certificats de nivell superior a l'exigit com a requisit d'accés.
La puntuació que s'atorgarà és la següent:
• Per al nivell B1: 1 punts
• Per al nivell B2: 2 punts
• Superior a B2 (incl. llenguatge administratiu): 3 punts
iii) Cursos de formació (màxim 10 punts)
a) Els cursos realitzats relacionats amb les places a cobrir es valoraran a raó de 0,03 punts per hora.
Només es valoraran els cursos impartits per entitats reconegudes
No es valoraran en aquest apartat els certificats dels cursos que no indiquin les hores de durada o els crèdits de l'acció formativa, els que corresponguin a una carrera universitària, els de doctorat, la superació d'assignatures d'un estudi acadèmic, ni els derivats de processos selectius.
Si el certificat acreditatiu del curs indica crèdits, es valorarà a raó de 25 hores per cada crèdit ECTS.
Si no s'indica el tipus de crèdit, s'entendrà que són crèdits de l'anterior ordenació universitària (CFC o LRU) i, per tant, es valoraran a raó de 10 hores per crèdit.
Quan hi hagi discrepància entre les hores i els crèdits en els certificats d'una acció formativa, prevaldran les hores.
En tots els casos, es valoraran una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió o en un mateix programa, encara que s'hagi repetit la participació.
Només es valorarà el certificat de nivell superior o el certificat que acrediti un nombre superior d'hores d'entre els referits a un mateix nivell de capacitació professional.
El Tribunal determinarà si les acreditacions, cursos, experiència i/o similitud dels llocs de treball exercits i qualsevol altre mèrit susceptible de valoració, concorren en cadascun/a de els/as candidats/as presentats/as a la selecció.
3r.- FASE DE COMPROBACIÓ DE MÈRITS, LLISTA DEFINITIVA i RECONEIXEMENT MÈDIC
Una vegada finalitzat el procés d'admissions i la fase de proves amb la resolució de reclamacions si n'hi hagués, el tribunal confeccionarà una llista provisional amb les puntuacions de les proves i les indicades en l'autobarem de cada candidat que hagi superat el mínim establert en la/s Prova/s, ordenada de major a menor.
En cas d'igualtat de punts, aquest es resoldrà atenent els següents criteris:
1. Punts obtinguts en els Mèrits presentats en present procés, sense el límit de puntuació establert en cada apartat.
2. Primer contracte que iniciï la contractació continuada, amb l'excepció que la discontinuïtat vingui provocada per maternitat/paternitat.
3. Genero menor representat en la categoria
4. Les persones víctimes de violència de gènere.
5. Si persisteix finalment l'empat, es realitzarà un sorteig.
El Tribunal convocarà a les persones que per ordre de puntuació poden cobrir les places convocades en el present procés per a acarar els originals dels documents aportats i comprovar la seva baremació.
El tribunal convocarà personalment mitjançant SMS o correu electrònic a els/as candidats/as indicant dia i hora en el qual hauran d'aportar tots els documents originals adjuntats en el procés d'admissions.
La no aportació dels documents originals suposarà no computar-los com a vàlids a l'efecte de puntuació, per la qual cosa tal acarament podrà comportar la modificació del resultat podent el/la candidat/a ser exclòs/a del procés de selecció si el tribunal detecta falsedat tant en la puntuació com en la seva justificació documental presentada, o un error no excusable.
Una vegada comprovats totes les dades es publicarà la llista Provisional per rigorós ordre obrint-se un termini de TRES dies hàbils per a presentar reclamacions al Tribunal.
Una vegada resoltes les reclamacions presentades es procedirà a publicar la llista definitiva, en cas de no existir reclamacions la llista esdevindrà definitiva
Els candidats/as ocuparan les places per ordre de puntuació de la llista definitiva:
o Els dos primers/es de la llista ocuparàn plaça fixa
o Els següents conformaran la Borsa de cobertura de places temporals.
L'ordre de la llista no atorga als candidats/as cap dret més que el de consolidar la plaça de Fix/a o Fix/a discontinu.
RECONEIXEMENT MÈDICS
Per al cas que algun/a candidat/a sigui de nova incorporació haurà de sotmetre's a l'obligatori Reconeixement Mèdic d'Aptitud, perdent tots els seus drets els/as aspirants que no es presentin en el lloc que se li indiqui a realitzar el reconeixement mèdic el dia i hora assenyalats, així com aquells/as candidats/as que es presentin i no acreditin la seva identitat.
Així mateix, els treballadors que ja vengen exercint el seu treball en l'empresa, hauran de sotmetre's al reconeixement mèdic sempre que portin més d'un any sense haver-lo realitzat.
Per a poder ser contractat/a el/la candidat/a haurà de ser declarat/pel facultatiu que el/a reconegui com a APTE/A SENSE LIMITACIONS o com a màxim APTE/A AMB LIMITACIONS COMPATIBLES amb TOTES les tasques a exercir. Després del reconeixement mèdic, els/as candidats/as que hagin estat declarats NO APTE/A o APTE/A AMB LIMITACIONS INCOMPATIBLES amb les tasques a exercir seran exclosos/as del procés selectiu.
QUINTA. - BORSA DE TREBALL
Les persones que, havent obtingut una puntuació mínima de 37.5 punts en les proves de selecció i un total de més de 40 punts en puntuació total del procés selectiu pel sistema de concurs d'oposició, seran integrants d'una llista -anomenada bossa de cobertura de places temporals per ordre de major a menor puntuació obtinguda a càrrec de la qual es podran efectuar crides segons les necessitats de caràcter temporal de l'empresa.
La bossa de cobertures de places temporals tindrà una vigència anual a comptar des de la data de publicació de l'acta final prorrogable fins a un màxim de tres anys. Qualsevol procés selectiu posterior per a places de la mateixa categoria substituirà la bossa anterior.
La borsa de treball anul·larà totes les borses de treball preexistents en l'Empresa.
La Borsa d'Ocupació Temporal no generarà cap dret de contractació, sinó l'expectativa de crida per l'ordre establert segons la puntuació obtinguda, sempre que sigui igual o major a la puntuació mínima establerta.
Les contractacions es faran en funció de les necessitats de servei de l'empresa i els límits a la contractació temporal legalment establerts. Les crides es realitzaran de forma personalitzada, utilitzant les dades de contacte que cada aspirant hagi facilitat en la seva sol·licitud.
En cas de contractació temporal mitjançant borsa de treball derivada del present procés, quan un candidat es trobi en situació de IT en el moment de la seva crida, es procedirà a contractar el següent de la llista, si bé mantindrà el seu lloc en la llista per a la pròxima crida.
Els/as candidats/as que fossin anomenats i no s'incorporessin tindran les conseqüències establertes en el Reglament intern de cobertura que estigui vigent a cada moment.
Serà responsabilitat de els/as candidats/as mantenir actualitzats les dades de contacte (telèfon, email, etc.). El/la treballador/al fet que en ser cridat/a no tingui actualitzat les seves dades de contacte perdrà els seus drets a la contractació.
SISENA. - TRIBUNAL DE SELECCIÓ
El Tribunal de selecció estarà format per tres persones, un/a president/a i dues vocals, dels quals un/a d'ells/as actuarà com a secretari/a, per al cas de desacord el/la secretari/a serà el/la més jove d'ells/as. Tots/as tindran veu i vot i previ acord podran ser assessorats/as per tècnics/as en les matèries objecte de les proves.
La seva composició serà:
President:
• el director de RH de CALVIA 2000 o persona de l'empresa en qui delegui.
Vocals:
• Un treballador de l'empresa.
• Un membre del Comitè d'empresa
Els noms dels membres del tribunal seran publicats juntament amb l'acta d'admissions.
A tots i cadascun dels components se'ls assignarà un/a suplent. La seva composició es publicarà juntament amb la llista provisional d'aspirants admesos/as i exclosos/as o en actes posteriors si calgués. El Tribunal quedarà vàlidament constituït amb la presència de dues dels seus membres.
El tribunal podrà sol·licitar a l'empresa l'habilitació de personal intern o extern per a ajudar en el procés selectiu.
Les decisions del Tribunal s'adoptaran per majoria dels vots presents, resolent, en cas d'empat, el vot de qui actuï com a president.
El Tribunal queda facultat per a decidir, resoldre i interpretar els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris per a portar a bon fi el procés selectiu en tot el no previst en aquestes Bases.
El Tribunal podrà eliminar als aspirants durant el desenvolupament del procés selectiu per raons d'indisciplina o desobediència.
Els membres del Tribunal estan subjectes a les causes d'abstenció i recusació previstes en la legislació aplicable a aquesta. Els/as candidats/as disposaran de dos dies hàbils per a recusar als membres del tribunal des de la data de publicació de l'Acta Provisional d'Admissions.
SETENA. - IGUALTAT I PROTECCIÓ DE DADES
La Direcció d'RR.HH. vetllarà pel compliment dels criteris d'igualtat, mèrit i capacitat, promovent la igualtat d'oportunitats entre treballadors i treballadores.
De conformitat amb Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals i Reglament General de Protecció de Dades (UE) 679/2016, de 27 d'abril vigents, s'informa que les dades personals que subministrin els/as candidats/as amb motiu de la seva participació seran conservats en un fitxer automatitzat titularitat de CALVIA 2000, S.A..(d'ara endavant CALVIA 2000) amb la finalitat de gestionar el/els processo/s de selecció de personal per part de l'empresa.
CALVIA 2000 com a responsable del fitxer, garanteix i reconeix l'exercici dels drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les dades facilitades que podrà exercitar l'interessat mitjançant l'enviament de petició escrita al Cap de Seguretat Informàtica, adjuntant document que acrediti la seva identitat, a la següent adreça: C/ Illes Balears, 25 – Santa Ponsa)
OCTAVA. - RECLAMACIONS I AL·LEGACIONS
Contra les presents bases i convocatòria, podran presentar-se reclamacions davant el Departament de Recursos Humans en un termini de QUINZE dies naturals, comptats des de l'endemà de la publicació en el BOIB i en la pàgina web www.calvia2000.es, que seran resoltes en un termini màxim d'un mes.
NOVENA. - TERMINI ADMISSIÓ DE SOL·LICITUDS
El termini d'admissió de sol·licituds serà de 20 dies hàbils des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el BOIB seguint les instruccions d'Inscripció en el Procés de selecció fixades en les bases i el Portal de Selecció i adjuntant la documentació especificada en les bases de la convocatòria.
Calvià, a data de signatura electrónica (21 de desembre de 2022)
El director gerent Javier González Ruiz