Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR
Núm. 770680
Bases de la convocatòria extraordinària per a accedir als diferents nivells que integren la carrera professional dels empleats públics de l’Ajuntament de Llucmajor i del Patronat de la Residència de persones majors de Llucmajor
Per Acord de la Junta de Govern de dia 14 de desembre de 2022 s'han aprovat les bases de la convocatòria extraordinària per a accedir als diferents nivells que integren la carrera professional dels empleats públics de l'Ajuntament de Llucmajor i del Patronat de la Residència de persones majors de Llucmajor, el text integre del qual és el següent:
«ANTECEDENTS I FONAMENTS DE DRET
Primer.- El 11 de juny de 2022 es va publicar en el BOIB núm. 76 el Reglament de la carrera professional dels empleats públics de l'Ajuntament de Llucmajor.
Segon.- En la Disposició transitòria primera del mateix Reglament de la carrera professional dels empleats púbics de l'Ajuntament de Llucmajor es regula el procediment extraordinari per accedir als nivells de carrera professional. La finalitat és que el personal empleat públic pugui consolidar, d'una sola vegada, el nivell de carrera professional corresponent als anys de serveis prestats a l'Ajuntament de Llucmajor i/o al Patronat de la Residència de Persones Majors de Llucmajor sense necessitat d'haver obtingut un reconeixement previ als nivells de carrera immediatament anteriors.
En conseqüència, i a la vista dels antecedents i fonaments que precedeixen, la Junta ha adoptat el següent ACORD:
Primer.- Convocar el procediment extraordinari per accedir als nivells de carrera professional corresponent als anys de serveis prestats a l'Ajuntament de Llucmajor i/o al Patronat de la Residència de Persones Majors de Llucmajor.
Segon.- Aprovar l'annex I en que es conté les Bases de la convocatòria extraordinària per a accedir als diferents nivells que integren la carrera professional.
Tercer.- Publicar un Edicte amb el contingut del present acord en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Llucmajor, a la seva pàgina Web i al BOIB.»
Contra aquesta resolució els interessats podran interposar un recurs potestatiu de reposició davant aquest Ajuntament, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
També podran interposar alternativament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu amb seu a Palma, en el termini de dos mesos, de conformitat amb el que estableixen els articles 30, 112.3 i 114.1 c) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 8, 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
En cas d'optar per interposar el recurs de reposició, no es podrà interposar un recurs contenciós administratiu fins que s'hagi notificat la resolució expressa del recurs de reposició o hagi transcorregut un mes des de la seva interposició sense haver-ne rebut la notificació, data en què es podrà entendre desestimat per silenci administratiu.
Tot això sense perjudici que hi puguin interposar qualsevol altre recurs que estimin oportú.
Llucmajor, 19 de desembre de 2022
El batle Eric Jareño Cifuentes
ANNEX I
1. OBJECTE
Les presents bases tenen per objecte convocar el procés extraordinari i obrir el termini per a la presentació de sol·licituds d'accés als diferents nivells que integren la carrera professional.
2. ÀMBIT D'APLICACIÓ
Poden participar en aquest procediment extraordinari, sempre que compleixin els requisits establerts en l'apartat tercer i quart de les presents bases, el següent personal públic de l'Ajuntament de Llucmajor i del seu organisme autònom:
a) Personal Funcionari de carrera i personal laboral fix.
b) Funcionaris interins i personal laboral temporal o indefinit no fix.
c) Funcionaris de la Policia Local en situació administrativa de segona activitat, amb o sense destí.
d) Personal funcionari en pràctiques.
3. REQUISITS
Podrà presentar sol·licitud d'accés a Nivell I, Nivell II, Nivell III o Nivell IV de carrera professional, el personal públic de l'Ajuntament de Llucmajor i del seu organisme autònom que reuneixi els següents requisits el dia de l'expiració del termini per a presentar sol·licituds:
3.1. Per a l'accés al Nivell I, acreditar un mínim de 5 anys de serveis prestats, així com el nombre d'hores de formació que s'assenyalen en l'apartat quart de les presents bases per als diferents grups i categories professionals.
3.2. Per a l'accés al Nivell II, acreditar un mínim de 10 anys de serveis prestats (Nivell I + Nivell II), així com el nombre d'hores de formació que s'assenyalen en l'apartat quart de les presents bases per als diferents grups i categories professionals.
3.3. Per a l'accés al Nivell III, acreditar un mínim de 15 anys de serveis prestats (Nivell I + Nivell II + Nivell III), així com el nombre d'hores de formació que s'assenyalen en l'apartat quart de les presents bases per als diferents grups i categories professionals.
3.4. Per a l'accés al Nivell IV, acreditar un mínim de 20 anys de serveis prestats (Nivell I + Nivell II + Nivell III + Nivell IV), així com el nombre d'hores de formació que s'assenyalen en l'apartat quart de les presents bases per als diferents grups i categories professionals.
A l'efecte de serveis prestats, s'entén com a situació computable les següents situacions administratives:
· Servei actiu.
· Serveis especials.
· Serveis en altres Administracions públiques.
· Excedència voluntària per raó de violència de gènere
· Excedència per cura de familiars.
· Excedència forçosa.
· Excedència especial que es regula en el Decret llei 5/2012, d'1 de juny.
3.3. El personal que provingui d'una altra Administració i tingui un nivell de carrera professional reconegut en aquesta podrà accedir directament a aquest nivell.
4. MÈRITS NECESSARIS PER A L'ACCÉS ALS DIFERENTS NIVELLS DE CARRERA
4.1. Per a l'accés al Nivell I, Nivell II, Nivell III o Nivell IV, a més de complir els requisits que s'assenyalen en l'apartat tercer de les presents bases, s'haurà d'acreditar el compliment de les hores de formació que s'assenyalen en l'apartat 2.d) de la Disposició transitòria primera del Reglament de la carrera professional dels empleats públics de l'Ajuntament de Llucmajor (BOIB núm. 76 11 de juny de 2022).
4.2. La formació realitzada haurà d'estar relacionada amb el lloc de treball que s'ocupa, només es tindran en compte els cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per col·legis oficials, escoles oficials de formació, escoles municipals de formació, l'Institut Nacional d'Administració Púbica (INAP), l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), l'Administració de l'Estat, l'autonòmica o la local, les organitzacions sindicals signatàries dels acords de formació contínua de les administracions públiques, les universitats i escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d'aquestes institucions.
També s'inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional. No obstant això, es podran fer servir els cursos de formació i perfeccionament realitzats en l'àmbit privat quan estiguin relacionats amb les funcions del lloc ocupat i no es tracti de les matèries transversals que s'estableixen en l'apartat 4.7.
4.3. Els cursos o accions formatives poden ser en la modalitat en línia o presencial, i s'ha de presentar un certificat d'aprofitament a aquest efecte de còmput per a aconseguir l'accés al nivell corresponent. També tenen validesa els cursos o accions formatives efectuades amb certificat d'assistència, si bé cada hora realitzada computarà per 0,5 hores respecte a les hores amb aprofitament. Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència, és a dir, no són acumulatives l'assistència i l'aprofitament.
4.4. Els cursos poden tenir qualsevol durada no obstant això els cursos que no indiquin la durada o que, establint els dies de durada, no especifiquin les hores diàries o totals, no es tindran en compte.
4.5. Els cursos o accions formatives de contingut tècnic idèntic seran valorats una sola vegada. En aquest cas es valorarà el curs o acció formativa amb més hores de durada.
4.6. A més dels anteriors, es valoraran, qualsevol que sigui el lloc ocupat, les hores de formació efectuades en relació amb les següents matèries transversals:
- Informàtica
- Idiomes (incloent el curs per a l'obtenció del nivell de català quan es refereixi a un nivell superior a l'exigit en el lloc de treball ocupat).
- Prevenció de riscos laborals, entre els quals s'inclouen aquells relacionats amb emergències i/o atenció sanitària (DESA, primers auxilis, extinció d'incendis, etc.), així com la formació preventiva específica del lloc de treball que no sigui obligatòria de conformitat amb l'avaluació de riscos del lloc de treball ocupat.
- Habilitats socials
- Igualtat
- Qualitat
- Drets i deures dels empleats públics
- Llei de protecció de dades
- Gestió mediambiental
- En el cas de personal laboral que, sense constituir les funcions pròpies del seu lloc de treball, condueixi habitualment, en virtut de les necessitats del servei, vehicles d'un pes superior als 7.500 kg de MMA, també serà tingut en compte el certificat d'aptitud professional de transport de mercaderies.
4.7. Els cursos amb identitat substancial als fets en anteriors processos d'adquisició de carrera o de manteniment, seran tinguts en compte sempre que hagi passat un mínim de 3 anys.
4.8. No es valoraran les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques. Tampoc es valorarà la impartició de cursos, accions formatives o assignatures en centres oficials. Tampoc els cursos que siguin requisits necessaris per a ocupar el lloc de treball.
4.9. Com a excepció a l'exposat en els apartats anteriors, el personal empleat públic afectat per una diversitat funcional intel·lectual i/o psíquica, igual o superior al 33%, està exempt d'acreditar la realització de les hores de formació.
5. PROCEDIMENT
5.1. Les sol·licituds per a participar en la present convocatòria aniran dirigides a l'Alcalde de l'Ajuntament de Llucmajor i es presentaran en el Registre General d'aquest Ajuntament, o en qualssevol de les formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques (LPACAP).
5.2. El termini per a presentar les sol·licituds és de deu (10) dies hàbils a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la corresponent convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
5.3. Per a ser admeses i, si escau, ser valorats per la respectiva Comissió, les persones aspirants hauran d'adjuntar a la seva sol·licitud la següent documentació:
- Còpia original del certificat de serveis prestats en qualsevol Administració Pública, sempre que es trobi dins de l'àmbit d'aplicació de la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de Serveis previs en l'Administració Pública.
- Documents originals dels cursos de formació que acreditin el compliment del nombre d'hores de formació que es requereixen, per a cadascun dels grups i categories professionals per a accedir al nivell de carrera professional horitzontal.
5.4. El personal que ja hagi presentat aquesta documentació a Registre de personal podrà fer remissió al seu expedient personal.
5.5. Els requisits establerts en els apartats tres i quatre s'hauran de complir l'últim dia de presentació de sol·licituds.
5.6. De conformitat amb el que s'estableix en l'article 45.1.b) de la LPACAP, es fixa com a mitjà de comunicació de les publicacions que es derivin dels actes integrants d'aquest procediment selectiu el Tauler d'anuncis i la pàgina web de l'Ajuntament de Llucmajor.
6. COMITÈ DE VALORACIÓ
De conformitat amb l'apartat 4 de la Disposició transitòria primera del Reglament de la carrera professional dels empleats públics de l'Ajuntament de Llucmajor (BOIB núm. 76 11 de juny de 2022), l'òrgan competent per a valorar l'accés extraordinari als diferents nivells de carrera professional és la Comissió de Seguiment i Control de la Carrera professional, la qual rebrà les sol·licituds presentades, comprovarà els requisits i valorarà els mèrits de les persones sol·licitants, elevant a l'òrgan competent la proposta definitiva d'estimació i desestimació de la sol·licitud d'accés a cada nivell.
La composició i funcionament es durà a terme de conformitat amb els criteris establerts en els articles 15 i 16 del Reglament de la carrera professional dels empleats públics de l'Ajuntament de Llucmajor (BOIB núm. 76 11 de juny de 2022).
7. RESOLUCIÓ I EFECTES ADMINISTRATIUS I ECONÒMICS DERIVATS DEL NIVELL DE CARRERA RECONEGUT
La Comissió de Seguiment i Control de la carrera professional, una vegada valorats el compliment dels requisits, i en el termini màxim de 3 mesos, elevarà una proposta a la Junta de Govern Local en la qual s'especificarà el personal declarat apte i no apte per a accedir al nivell inicial o al nivell immediatament superior al reconegut.
Posteriorment, la Junta de Govern Local dictarà Resolució definitiva en la qual constarà, de manera individualitzada, el reconeixement, o no, del nivell de carrera corresponent.
Els efectes econòmics de l'obtenció del nivell de carrera professional corresponent es retrotrauran a dia 1 de gener de l'any en què entri en vigor el Reglament de la carrera professional dels empleats públics de l'Ajuntament de Llucmajor (BOIB núm. 76 11 de juny de 2022).
La valoració com no apte suposarà la impossibilitat de consolidar el nivell de carrera professional sol·licitada, i l'interessat/a haurà d'esperar a la següent convocatòria ordinària anual per a sol·licitar l'accés al nivell I.
La quantia, en còmput anual, del complement de carrera professional corresponent a cada nivell és l'establerta en l'article 9 del Reglament de la carrera professional dels empleats públics de l'Ajuntament de Llucmajor (BOIB núm. 76 11 de juny de 2022).