Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SENCELLES
Núm. 751407
Bases reguladores i la convocatòria, per procediment de concurrència no competitiva, d’ajuts destinats a subvencionar bons descompte a les empreses del municipi de Sencelles
El Ple de l'Ajuntament de Sencelles, en sessió celebrada l'11.11.2022, aprovà l'acord que a continuació es transcriu:
“Primer. Aprovar inicialment les bases reguladores i la convocatòria, per procediment de concurrència no competitiva, d'ajuts destinats a subvencionar bons descompte a les empreses del municipi de Sencelles.
Segon. Exposar aquest expedient al públic mitjançant anunci inserit en el BOIB, per vint dies, durant els quals els interessats podran examinar-ho i presentar reclamacions davant el Ple. L'expedient es considerarà definitivament aprovat si durant el citat termini no s'haguessin presentat reclamacions; en cas contrari, el Ple disposarà d'un termini d'un mes per resoldre-les.
BASES REGULADORES I LA CONVOCATÒRIA, PER PROCEDIMENT DE CONCURRÈNCIA NO COMPETITIVA, D'AJUTS DESTINATS A SUBVENCIONAR BONS DESCOMPTE A LES EMPRESES DEL MUNICIPI DE SENCELLES.
1. Objecte i finalitat
L'objecte d'aquestes bases és regular el procediment i les condicions per atorgar subvencions en règim de concessió directa per raó d'interès públic, social i econòmic, denominades “bons descompte”, realitzades per l'Ajuntament de Sencelles a manera de disposicions dineràries a favor d'empreses del municipi de Sencelles.
Aquestes empreses han de desenvolupar activitats econòmiques del sectors de comerç a la menuda o del sector HORECA (hotels, restaurants i cafeteries).
S'han d'atorgar unes quantitats determinades a cada un dels Establiments amb la finalitat que els Establiments beneficiaris puguin aplicar descomptes als seus clients amb l'objectiu d'incrementar la demanda del sector serveis del municipi de Sencelles.
2. Persones beneficiàries
2.1 Poden ser beneficiàries de la subvenció les persones físiques i jurídiques privades, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat, l'activitat de les quals es trobi recollida, en la data de declaració de l'estat d'alarma, dins els epígrafs de l'IAE següents:
a. Línia de comerç:
6155 |
Com. Eng. D'obres d'art |
641 |
Comerç a la menuda de fruites, verdures, hortalisses i tubercles |
645 |
Comerç a la menuda de vins i begudes de totes classes |
6511 |
Comerç a la menuda de productes tèxtils, confeccionats per a la llar, catifes i similars i articles de tapisseria |
6512 |
Comerç a la menuda de tota classe de peces per al vestit i tocat |
6513 |
Comerç a la menuda de llenceria i cotilleria |
6514 |
Comerç a la menuda d'articles de merceria i paqueteria |
6515 |
Comerç a la menuda de peces especials |
6516 |
Comerç a la menuda de calçat, articles de pell i imitació o productes substitutius, cinturons, carteres, bosses maletes i articles de viatge en general |
6517 |
Comerç a la menuda de confeccions de pelleteria |
6523 |
Comerç a la menuda de productes de perfumeria i cosmètica, i d'articles per a la higiene i la neteja personal |
6524 |
Comerç a la menuda de plantes i herbes en herbolaris |
6531 |
Comerç a la menuda de mobles (excepte els d'oficina) |
6532 |
Comerç a la menuda de material i aparells elèctric, electrònics, electrodomèstics i altres aparells d'ús domèstic accionats per un altre tipus d'energia diferent de l'elèctrica, així com de mobles de cuina |
6533 |
Comerç a la menuda d'articles de parament, ferreteria, ornament, regal o reclam, incloent-hi bijuteria i petits electrodomèstics |
6534 |
Comerç a la menuda de materials de construcció i d'articles i mobiliari de sanejament |
6535 |
Comerç a la menuda de portes, finestres i persianes, motllures i marcs, tarimes i parquet, mosaic, cistelleria i articles de suro |
6536 |
Comerç a la menuda d'articles de bricolatge |
6539 |
Comerç a la menuda d'altres articles per a l'equipament de la llar NCOP |
6541 |
Comerç a la menuda de vehicles terrestres |
6542 |
Comerç a la menuda d'accessoris i peces de recanvi per a vehicles terrestres |
6543 |
Comerç a la menuda de vehicles aeris |
6544 |
Comerç a la menuda de vehicles fluvials i marítims de vela o motor i esportius |
6545 |
Comerç a la menuda de tota classe de maquinària (excepte aparells de la llar, d'oficina, mèdics, ortopèdics, òptics i fotogràfics) |
6546 |
Comerç a la menuda de cobertes, bandes o safates i cambres d'aire per a tota classe de vehicles |
656 |
Comerç a la menuda de béns utilitzats, com mobles, peces i estris ordinaris d'ús domèstic |
657 |
Comerç a la menuda d'instruments musicals en general així com dels seus accessoris |
6591 |
Comerç a la menuda de segells, monedes, medalles commemoratives, bitllets per a col·leccionistes, obres d'art i antiguitats, minerals solts, o en col·leccions, fòssils, insectes, closques, plantes i animals dissecats |
6592 |
Comerç a la menuda de mobles d'oficina i de màquines i equips d'oficina |
6594 |
Comerç a la menuda llibres, diaris, revistes |
6595 |
Comerç a la menuda art. Joieria, rellotgeria, bijuteria |
6597 |
Comerç a la menuda llavors, adobs, flors, plantes |
6599 |
Comerç a la menuda altres prod. Ncop. |
6612 |
Comerç a la menuda en hipermercats |
6622 |
Comerç a la menuda tot tipus d'art. En altres locals |
861* |
Pintors, escultors, ceramistes, artesans, gravadors i artistes similars |
9721* |
Serveis de perruqueria de senyora i senyor |
9722* |
Salons i instituts de bellesa i gabinets d'estètica |
973* |
Serveis fotogràfics, màquines automàtiques fotogràfiques i serveis de fotocòpies |
*Només es poden fer els descomptes per productes.
b. Línia de restauració:
6711 |
Restaurants de cinc forquetes |
6712 |
Restaurants de quatre forquetes |
6713 |
Restaurants de tres forquetes |
6714 |
Restaurants de dues forquetes |
6715 |
Restaurants d'una forqueta |
6721 |
Cafeteries de tres tasses |
6722 |
Cafeteries de dues tasses |
6723 |
Cafeteries d'una tassa |
6731 |
Bars de categoria especial |
6732 |
Altres cafès i bars |
3. Despeses subvencionables
S'estableixen dues línies subvencionables: comerç, restauració.
3.1 Línia 1: comerç
S'estableixen descomptes de 5 € per compres superiors a 20 €. Tots els establiments que s'hi hagin adherit i compleixin els requisits han de rebre la mateixa quantitat de doblers per aplicar descomptes de 5 € a la clientela que efectuï compres de productes iguals o superiors a 20 €. Aquests descomptes s'han d'aplicar de forma correlativa fins que s'esgotin, sense poder fer discriminació alguna per client. L'import màxim per sol·licitant és de 7.500 €.
3.2. Línia 2: restauració
4. Requisits de les persones sol·licitants
Les persones o entitats interessades han de complir els requisits següents:
5. Període subvencionable i quantia
1. El període subvencionable és el comprès entre el 1 de gener de 2023 i el 31 de març de 2023, ambdós inclosos.
2. El crèdit pressupostari total màxim per a la subvenció es de 15.000 euros, consignats a l'aplicació pressupostària 05.433.22699 i repartits de la manera següent:
3. Si el crèdit pressupostari d'una línia no s'esgota, s'ha de traspassar a altres línies.
4. En cas que l'import total sol·licitat per totes les persones interessades sigui major que el crèdit disponible, l'import a concedir s'ha de prorratejar de manera proporcional.
6. Termini i forma de presentació de les sol·licituds
1. El termini per presentar sol·licituds és de vint dies naturals, comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquestes bases. Atesa l'especificitat de la subvenció, s'opta per aprovar conjuntament les bases i la convocatòria.
2. Els models normalitzats, les bases i la resta de documentació associada a l'expedient han d'estar disponibles a la pàgina web de l'Ajuntament de Sencelles.
3. La presentació de la sol·licitud suposa l'acceptació de les bases que regeixen la convocatòria i el compromís de la persona sol·licitant de complir les obligacions i els deures que se'n deriven.
4. Només s'ha d'atendre una sol·licitud per empresa (persona física o jurídica)i activitat econòmica afectada, independentment que realitzi més d'una activitat econòmica o que disposi d'un o més establiments o locals per exercir-la o les activitats. Si diverses persones físiques o jurídiques comparteixen el mateix establiment, només una pot optar a l'ajuda.
5. Les sol·licituds s'han de formalitzar per escrit, mitjançant el model normalitzat que s'adjunta a aquestes bases (annex 1) i dirigides a la Batlia, i han d'anar acompanyades de la documentació indicada en la base següent.
Les persones obligades a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques han de presentar la sol·licitud de forma telemàtica a la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Sencelles (https://sencelles.sedelectronica.es). Tota la documentació i la informació relativa a aquesta convocatòria s'han de publicar al a pagina web municipal (www.sencelles.cat) .
D'acord amb l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), estan obligats a presentar la documentació a través de mitjans electrònics els subjectes següents:
Les sol·licituds també es poden presentar de forma presencial al Registre General de l'Ajuntament de Sencelles o a través de qualsevol dels mitjans que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
7. Documentació a aportar amb la sol·licitud
1. S'ha de presentar la documentació relativa a l'empresa sol·licitant (segons escaigui) que es detalla a continuació:
8. Procediment, resolució i pagament de la subvenció
1. El Procediment de concessió s'ha de tramitar en règim de concurrència no competitiva, segons el que estableix l'article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.
La gestió de les ajudes que preveu aquesta convocatòria s'ha de subjectar als principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, així com a l'eficàcia en el compliment d'objectius i l'eficiència en l'assignació i la utilització dels recursos públics.
2. L'òrgan competent per a l'ordenació i la instrucció del procediment de concessió de les ajudes que preveu aquesta convocatòria és la Junta de Govern Local, amb l'assessorament d'una comissió tècnica, la qual ha d'instruir els procediments i comprovar el compliment dels requisits exigits en aquetes bases i en la convocatòria.
La Comissió Tècnica està formada pels membres següents:
Les subvencions s'han de concedir a totes les sol·licituds que compleixin els requisits establerts en la convocatòria, sense que sigui necessari realitzar una comparació i una prelació de sol·licituds presentades en un moment concret i únic del procediment. En cas que l'import total sol·licitat per totes les persones interessades sigui major que el crèdit disponible, l'import a concedir s'ha de prorratejar de manera proporcional entre totes les persones sol·licitants amb dret a l'ajuda, segons l'import de subvenció que els hagués hagut de correspondre.
3. Una vegada realitzat l'informe anterior, aquest s'ha d'elevar a la Junta de Govern Local, que l'ha d'examinar juntament amb els expedients remesos, i ha d'elaborar la proposta detallant la quantitat que s'ha de concedir (en el cas de ser l'informe favorable) o indicant les causes per les qual es desestimen.
Aquesta proposta de resolució provisional, que ha d'estar motivada degudament, s'ha de publicar a la pàgina web de l'Ajuntament de Sencelles. Si no figuren en el procediment ni es tenen en compte altres fets ni altres al·legacions o proves que les adduïdes per les persones interessades, s'ha de prescindir del tràmit d'audiència i la proposta de resolució formulada ha d'esdevenir definitiva.
En cas contrari, s'ha de donar audiència a les persones interessades perquè, en el termini de deu dies hàbils, presentin les al·legacions que estimin pertinents. Si no es formules al·legacions, la proposta de resolució ha d'esdevenir definitiva i, en cas contrari, s'ha de realitzar una nova proposta de resolució, que s'ha d'elevar a l'òrgan competent, amb la resolució de les al·legacions presentades, la relació de sol·licitants i la quantia concedida.
4. L'òrgan competent per resoldre i concedir la subvenció és la Junta de Govern Local. La resolució de concessió ha de determinar la quantia concedida i ha d'incorporar, si escau, les condicions i les obligacions a les quals està subjecta la persona beneficiària.
Aquesta resolució definitiva s'ha de notificar a les persones beneficiàries mitjançant un anunci publicat en la pàgina web de l'Ajuntament de Sencelles. Els terminis per interposar recursos s'han de comptar a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució.
Així mateix, no es podrà realitzar el pagament de la subvenció si la persona beneficiària no es troba al corrent de les obligacions tributàries (AEAT, Administració Tributària de les illes Balears i hisenda local)i amb la Seguretat Social, és a dir, si és deutora per resolució de procedència de reintegrament.
5. El pagament d'aquestes subvencions s'ha de realitzar en un pagament únic a cada persona beneficiària per la totalitat de l'import concedit, mitjançant transferència bancària, a partir de la data de la resolució de concessió, sense que sigui necessària la constitució de garanties.
6. La persona sol·licitant pot desistir de la seva sol·licitud o renunciar al seu dret a l'ajuda en qualsevol moment i mitjançant un escrit dirigit a l'Ajuntament. La corporació ha de dictar una resolució per expressar les circumstàncies que hi concorren, indicant-hi els fets produïts i les normes legals aplicables.
9. Obligacions de les persones beneficiàries
1. Les persones beneficiàries tenen les obligacions establertes en l'article 14 de la Llei general de subvencions.
2. Així mateix, les persones beneficiàries poden presentar la renúncia a la subvenció en qualsevol moment previ a la justificació i, en aquest cas, han de reintegrar les quantitats que hagin percebut, si s'escau.
3. Als tiquets de compra o a les factures a les quals s'apliquin els descomptes de l'Ajuntament, hi haurà d'aparèixer com a concepte “Descompte Aj. Sencelles”, a més dels productes comprats pel client, el número de la factura o tiquet, l'establiment, al data de la compra i l'import. Els tiquets de compra o les factures s'han d'ajustar a la normativa vigent.
4. Els establiments s'han de comprometre a aplicar aquests descomptes de forma correlativa a la clientela que efectuï compres de productes per un import igual o superior a l'indicat en el punt 3 d'aquestes bases i a no efectuar cap tipus de discriminació.
10. Justificació de les obligacions
1. El termini per justificar aquesta subvenció és del 1 d'abril de 2023 a 30 d'abril de 2023, ambdós inclosos, durant el qual s'han de presentar, en el Registre de l'Ajuntament, la memòria i el compte justificatiu simplificat (annex 5) i una còpia de les factures o tiquets.
2. L'Ajuntament de Sencelles pot requerir la persona beneficiària a presentar la documentació que consideri oportuna en el termini que es fixi en el requeriment.
11. Comptabilitat amb altres subvencions
1. Aquesta línia d'ajudes és compatible amb ajudes, subvencions, ingressos o recursos que altres administracions o ens públics o privats puguin posar en marxa, sempre que no es percebi més subvenció que l'import de les despeses subvencionables. En aquest cas, s'ha de posar en marxa un procediment per reintegrar l'excés subvencionat, segons el procediment que estableix la Llei general de subvencions.
2. La persona sol·licitant de la subvenció ha de declarar, en la memòria justificativa, totes les ajudes que hagi sol·licitat o obtingut, per a la qual cosa s'ha d'atendre al que disposen els articles 33 i 34 del Reglament de la Llei general de subvencions.
12. Incompliments
L'incompliment de les condicions que estableixen aquestes bases pot donar lloc al reintegrament total o parcial de les quantitats percebudes, en els termes que preveu el Reglament regulador de subvencions. També es poden imposar les sancions administratives i exigir les responsabilitats per al comissió de les infraccions administratives que preveu el Reglament esmentat.
13. Tractament de dades de caràcter personal
De conformitat amb la normativa de protecció de dades vigent, les dades personals que es facilitin seran tractades per l'Ajuntament de Sencelles (plaça de la Vila, 7, 07140, Illes Balears, tel. 971 87 20 16, ajuntament@ajsencelles.net), responsable del tractament.
La finalitat del tractament és tramitar i gestionar la convocatòria de subvencions per atenuar l'impacte econòmic de la Covid-19 en el municipi de Sencelles.
La licitud per tractar les dades de caràcter personal obtingudes, tant en els formularis com en la documentació que s'hi pugui adjuntar, es base, d'una banda, en l'article 6.1.a del Reglament general de protecció de dades, sobre el consentiment de la persona interessada (autorització per consultar dades tributàries), i, d'una altra banca, en l'article 6.1.c, sobre el compliment d'una obligació legal, i l'article 6.1.e, sobre el compliment d'una missió realitzada en interès públic segons la normativa següent:
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la llei reguladora de les hisendes locals.
- Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.
- Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.
- Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
- Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Les dades sol·licitades són les necessàries per tramitar correctament la sol·licitud. Així mateix, les dades podran ser comunicades a la Base Nacional de Subvencions, a l'Agència Estatal d'Administració Tributària i a d'altres administracions que puguin estar relacionades amb la subvenció, així com a les entitats bancàries per abonar la subvenció, si escau. Per altra part, no se'n preveuen transferències a països tercers o organitzacions internacionals.
Les dades personals s'han de conservar durant el temps necessari per complir amb la finalitat per a la qual es varen obtenir i per determinar les possibles responsabilitats que es puguin derivar de la finalitat esmentada i del tractament de les dades. Així mateix, hi és d'aplicació el que disposa la política de gestió documental i d'arxius de l'Ajuntament de Sencelles.
Les persones afectades poden exercir els drets d'accés, rectificació, supressió i d'altres drets, si escau, davant l'Ajuntament de Sencelles (plaça de la Vila, 7, 07140, Illes Balears), indicant a l'assumpte «Protecció de dades», o a través de la seu electrònica (https://sencelles.sedelectronica.es).
Si en l'exercici dels seus drets no ha estat atesa degudament, la persona afectada pot presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (c/ de Jorge Juan, 6, 28001, Madrid, o a través de la seva seu electrònica <sedeagpd.gob.es>).
14. Legislació supletòria i interpretació de les bases.
14.1. En tot allò que no regulen aquestes bases s'ha d'aplicar la normativa següent:
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic.
- Resta de disposicions legals i reglamentàries que siguin d'aplicació.
14.2. Així mateix, l'òrgan amb facultats per aprovar les bases queda facultat per resoldre totes les qüestions que no preveuen aquestes bases i per interpretar els dubtes que puguin sorgir en la serva aplicació.
15. Publicitat.
El text íntegre d'aquestes bases i la convocatòria s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la web municipal.
16. Normativa d'aplicació.
En tot el que no regulen aquestes bases és d'aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament general de la Llei de subvencions; l'Ordenança municipal de subvencions, i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el que sigui aplicable.
Sencelles, 28 de novembre de 2022
El batle Joan Carles Verd Cirer