Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ DES CARDASSAR
Núm. 747179
Bases i programa de la convocatòria de proves selectives per a la cobertura de una plaça de funcionari de carrera per torn lliure d’enginyer/a industrial, grup A, subgrup A1, de l’ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar mitjançant concurs-oposició
Mitjançant el següent anunci es fa saber que la Junta de Govern Local, en data 3 de novembre de 2022, ha acordat el següent:
Primer.- Aprovar les bases i programa de la convocatòria de proves selectives per a la cobertura de una plaça de funcionari de carrera per torn lliure d'enginyer/a industrial municipal de l'escala d'administració especial, subescala tècnic superior, especialitat enginyer/a industrial municipal, grup A, subgrup A1 amb el contingut següent:
BASES I PROGRAMA DE LA CONVOCATÒRIA DE PROVES SELECTIVES PER A LA COBERTURA DE UNA PLAÇA DE FUNCIONARI DE CARRERA PER TORN LLIURE D'ENGINYER/A INDUSTRIAL, GRUP A, SUBGRUP A1, DE L'AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ DES CARDASSAR MITJANÇANT CONCURS-OPOSICIÓ
PRIMERA. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
L'objecte de la present convocatòria és la selecció, mitjançant concurs-oposició, per a la cobertura pel torn lliure, d'una plaça vacant de funcionari de carrera d'enginyer/a industrial municipal del Cos Tècnic, classe superior, grup A, subgrup A1, d'Administració Especial, especialitat enginyer/a industrial.
Les característiques de les places són les següents:
Vinculació: Funcionari/ria de carrera
Escala: Administració especial
Subescala: Tècnica
Grup de classificació professional: A
Subgrup: A-1
Torn: Lliure
Sistema selectiu: Concurs-oposició
Nombre de places: 1
Les presents bases defineixen els requisits, proves, i altres aspectes procedimentals de la selecció, a més de la regulació continguda en el TREBEP i la LFPIB.
SEGONA. FUNCIONS
Seran les funcions pròpies del lloc de feina recollides en la RLF.
TERCERA. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS
Les persones interessades a participar en el procediment selectiu, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, hauran de reunir els requisits següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d'algun altre estat membre de la Unió Europea o d'alguns dels estats en els quals, en virtut dels tractats internacionals celebrats amb la Comunitat Europea i ratificats per Espanya, sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors/es en els termes en què aquesta es trobi definida al Tractat Constitutiu de la Comunitat Europea. També podran ésser admesos els/les cònjuges dels nacionals espanyols i d'altres Estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguin separats de dret, i els seus descendents i els del seu/de la seva cònjuge, sempre que no estiguin separats de dret, siguin menors de vint-i-un anys o majors de l'esmentada edat que visquin al seu càrrec. Aquest últim benefici serà igualment d'aplicació a familiars de nacionals d'altres estats quan així s'estableixi als tractats internacionals celebrats per la Comunitat Europea i ratificats per Espanya.
b) Tenir 16 anys complits i no excedir de l'edat màxima de jubilació forçosa en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds.
c) Estar en possessió de la titulació d'enginyer industrial superior o el títol que habiliti per a l'exercici d'aquesta professió regulada, segons estableixen les directives comunitàries o equivalents.
En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'estar en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que acrediti, si escau, l'homologació.
d) No patir malaltia o discapacitat física o psíquica que impedeixi el desenvolupament de les funcions que corresponguin.
e) No haver estat separat/ada mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració pública, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.
f) Acreditar els coneixements de llengua catalana corresponents al certificat C1 o equivalent, d'acord amb l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixement de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut, atès que l'atenció al públic és fonamental en l'exercici de les funcions de les places a cobrir.
g) Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar, mitjançant declaració responsable, que no està sotmesa a cap dels motius d'incompatibilitat establerts a la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques o comprometre's, en el seu cas, a exercir l'oportuna opció en el període de temps que preveu l'article 10 de dita Llei, i no percebre pensió de jubilació, de retir o d'orfandat. Si desenvolupa alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies naturals comptats a partir del dia de la presa de possessió per tal que l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.
h) No estar sotmès/a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.
i) Estar en possessió del carnet de conduir B.
QUARTA. SOL·LICITUDS
1. Les sol·licituds per participar al procediment selectiu es formalitzaran d'acord amb el model que figura a la pagina web de l'Ajuntament i es presentaran al Registre General de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar, directament o en algun dels llocs previstos en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini de vint dies naturals comptats a partir de l'endemà al de la publicació de l'anunci de la convocatòria al BOE. Si el darrer dia del termini per a la presentació de sol·licituds fos inhàbil o dissabte, el termini s'entendrà ampliat fins al primer dia hàbil següent.
L'anunci de la convocatòria i les bases es publicaran així mateix a la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar: www.santllorenc.es.
2. Per ser admeses, i en el seu cas, prendre part en el procediment selectiu, serà suficient que les persones aspirants manifestin a les seves sol·licituds que reuneixen tots i cada un dels requisits exigits a la base tercera, sempre en referència a la data d'expiració del termini per a la presentació de sol·licituds, adjuntant a la seva sol·licitud:
- Còpia acarada del DNI o document d'identificació personal legalment procedent en cas de persones nacionals d'estats diferents a l'estat espanyol.
- Còpia acarada de la titulació exigida per prendre part en aquesta convocatòria.
- Còpia acarada de la documentació acreditativa del nivell de coneixement de llengua catalana exigit.
- Justificant del pagament de dret d'examen, que ascendeix a la quantitat de 30,00 euros, i que haurà d'ingressar-se en el compte municipal núm. ES68 2100 0161 8302 0000 0654
- Relació dels mèrits al·legats.
CINQUENA. ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS
1. Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, per part de la Batlia de la corporació es dictarà resolució en el termini màxim de cinc dies hàbils, en la qual declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses. Aquesta resolució s'exposarà a la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar. Es concedirà un termini de dos dies hàbils a comptar del dia següent a la data d'aquesta publicació per a rectificacions, esmena de deficiències i errades així com per a possibles reclamacions.
Les reclamacions que es puguin produir seran acceptades o rebutjades per la Batlia mitjançant resolució motivada.
2. La llista definitiva es publicarà en la mateixa forma que la provisional. La llista provisional de persones admeses i excloses es considerarà automàticament elevada a definitiva si no s'hi presenten reclamacions.
3. A la mateixa resolució de Batlia es fixarà la data i l'hora de realització del primer exercici de l'oposició, quedant convocades les persones aspirants per a la realització de les esmentades proves i exercicis amb la publicació d'aquesta resolució a la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.
SISENA. TRIBUNAL QUALIFICADOR
El Tribunal Qualificador estarà integrat pels següents membres:
President/a: Antoni Crespí Serra, interventor de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.
Suplent: Joana Sureda Rosselló, psicòloga de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.
Vocal: Agustí Buades Mayol, arquitecte municipal de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.
Suplent: Neus Andreu Sunyer, Tècnica de Medi Ambient de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.
Vocal: Josep Melià Ques, assessor jurídic d'urbanisme de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.
Suplent: Pere Santandreu Sureda, director de l'Auditori de Sa Màniga.
Vocal: Jaime Ferrari Fernández, enginyer industrial de l'Ajuntament d'Inca
Suplent: Maria del Refugi Mayol Vidal, psicòloga de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.
Secretari/ària: Josep Lluís Obrador Esteva, secretari de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.
Suplent: Maria Belen Lloret Garcia, tècnic d'Administració general de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar..
En el seu cas, l'abstenció i la recusació dels membres del Tribunal Qualificador s'han d'ajustar al que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic.
El Tribunal Qualificador no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, indistintament, ni sense l'assistència del president/a i del secretari/ària. Les decisions del Tribunal Qualificador s'adoptaran per majoria simple. El Tribunal Qualificador podrà disposar la incorporació d'assessors/res especialistes per tal que l'assessorin, si bé amb veu i sense vot.
SETENA. PROCEDIMENT DE SELECCIÓ
Una vegada començat el procés selectiu, els successius anuncis relatius a la realització del procediment selectiu es faran públics a la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.
Entre la finalització d'una prova i el començament de la següent haurà de transcórrer un termini mínim de tres dies hàbils i un termini màxim de dos mesos. No obstant això, mitjançant resolució motivada de la Presidència del Tribunal Qualificador, aquest termini es pot modificar.
El procediment de selecció serà el de concurs-oposició.
FASE D'OPOSICIÓ:
Primera prova. Exercici teòric. De caràcter obligatori i eliminatori
Consisteix en un qüestionari tipus test de quaranta preguntes relatives a la part general del temari recollit a les presents bases.
Les preguntes encertades es valoraran amb 0,5 punts i les errades amb -0,10 punts.
El temps serà d'una hora i per aprovar s'ha d'obtenir una puntuació mínima de 10 punts damunt el màxim possible de 20.
Segona prova. Exercici pràctic. De caràcter obligatori i eliminatori
Serà escrit i consistirà a resoldre, en un temps màxim de dues hores, un o diversos supòsits pràctics plantejats pel tribunal relatius a la part específica del temari recollit a l'annex. Es valoraran fonamentalment els coneixements exposats sobre els temes que corresponguin, així com la claredat, l'ordre d'idees i la qualitat ortogràfica i de l'expressió escrita. Es podran utilitzar màquines calculadores i es valorarà de 0 a 50 punts. Per superar-lo cal obtenir una qualificació mínima de 25 punts.
Els/les aspirants podran fer ús dels textos legals i llibres de consulta que estimin convenients.
Es valorarà la capacitat de l'aspirant i l'aplicació dels seus coneixements teòrics a la prova plantejada.
Tercera prova. Exercici psicotècnic. De caràcter obligatori i eliminatori
Consisteix a realitzar dos tests, amb entrevista, per acreditar les aptituds, la personalitat i les actituds adequades al perfil general exigit a les bases de la convocatòria.
Es valorarà la capacitat de comunicació, capacitat d'autoorganització, treball en equip, iniciativa i tolerància.
El temps per desenvolupar aquest exercici serà fixat pel Tribunal Qualificador i s'efectuarà el mateix dia en dues sessions.
Cada part de l'exercici es qualificarà de 0 a 10. Per aprovar s'ha d'obtenir una puntuació mínima de 5 punts a cada una de les proves.
Els aspirants seran convocats en cridada única, essent exclosos de l'oposició els qui no hi compareixen en la data i hora de la convocatòria.
D'acord amb l'article 32.2 del Decret 27/1994, d'11 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés del personal al Servei de la CAIB, d'aplicació supletòria per al personal al servei de les corporacions locals radicades a l'àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en cada una de les proves tots els opositors disposaran d'un termini de tres dies hàbils, des de la publicació de les puntuacions, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió del seu examen davant el tribunal.
FASE DE CONCURS:
L'òrgan de selecció valorarà els mèrits al·legats per les persones aspirants i degudament acreditats documentalment, d'acord amb els criteris següents:
A- Experiència professional: (Màxim 10 punts)
1.- Per cada mes complert de serveis efectius prestats, que acreditin experiència professional en la realització de les funcions pròpies del lloc de feina objecte de provisió descrites a la base primera en qualsevol de les administracions públiques.
Puntuació: 0,20 punts per cada mes complert.
S'haurà de presentar certificat expedit per l'administració on s'han prestat els serveis on es faran constar les següents dades:
o Denominació dels llocs de treball que hagi desenvolupat amb expressió del temps que els hagi ocupat, i les funcions desenvolupades.
o Dependències a les quals estan adscrits els esmentats llocs de treball.
o Relació jurídica que ha mantingut o manté en el desenvolupament dels llocs amb l'administració.
B- Formació complementària: (20 punts)
Per la realització de cursos de formació o perfeccionament impartits o promoguts per les administracions públiques, les universitats, els impartits en el marc dels acords de formació contínua entre l'administració i els agents socials, per les escoles d'administració pública o homologats per aquestes, per col·legis professionals, així com els cursos o similars impartits o promoguts per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional que guardin relació amb les funcions pròpies del lloc de treball a proveir.
La puntuació atorgada serà la següent:
- 0,025 punts per hora de formació amb un màxim de 20 punts.
Es valoren els diplomes, els títols, els certificats i altres documents acreditatius de l'acció formativa realitzada, sempre que n'indiquen les hores de durada. Si no s'indiquen les hores de durada no es puntuarà l'acció formativa.
Després de la publicació de la puntuació de la fase de concurs els aspirants gaudiran d'un termini màxim de tres (3) dies hàbils per a sol·licitar la seva revisió i/o audiència davant el tribunal.
Per acreditar la formació s'hauran de presentar originals o còpies compulsades dels certificats acreditatius expedits per l'òrgan competent.
C- Elaboració de projectes d'enginyeria i/o direccions d'obra d'enginyeria. (màxim 10 punts)
- 1 punt per cada 100.000 euros amb un màxim de 10 punts. S'hauran d'adjuntar justificants dels projectes o direccions amb el corresponent visat. No s'admetran sense visar,
En cap cas es valoraran a la fase de concurs els mèrits no acreditats documentalment en la forma establerta en les presents bases. El tribunal podrà sol·licitar aclariments respecte a la documentació que ofereixi dubtes, sense que es permeti la presentació de nova documentació per subsanar el defecte d'acreditació.
La fase de concurs no serà eliminatòria i no podrà tenir-se en compte per superar les proves de la fase d'oposició. La puntuació màxima de la fase de concurs serà de 40 punts. La valoració dels mèrits de la fase de concurs s'incorporarà a la puntuació final obtinguda per aquells aspirants que hagin superat les proves eliminatòries de la fase d'oposició, a efectes de determinar la qualificació final dels aspirants i l'ordre de puntuació d'aquests.
La qualificació final vendrà determinada por la suma de las puntuacions obtingudes en l'exercici pràctic i dels mèrits valorats en la fase de concurs. En cas d'empat, aquest és resoldrà aplicant la graduació següent: 1) millor puntuació del cas pràctic; 2) de persistir l'empat finalment es procedirà al sorteig públic.
Conclòs el concurs-oposició el Tribunal Qualificador farà públiques en la seu electrònica de l'Ajuntament les puntuacions obtingudes per les persones aspirants.
VUITENA. BORSA DE TREBALL
Un cop finalitzada la qualificació dels aspirants, el Tribunal Qualificador farà pública en la seu electrònica de la corporació la relació de persones aprovades per ordre de puntuació final, fent-hi constar les qualificacions de cada un dels exercicis i la suma total. Els aprovats que no hagin obtingut plaça passaran a formar part de la borsa de treball per ordre de puntuació.
Aquesta borsa substituirà les que estiguin vigents fins aleshores.
Les persones que formen part d'aquesta borsa a l'efecte d'oferir-los un lloc de treball, estan en situació de disponible o no disponible.
Estan en la situació de no disponible, aquelles persones integrants de la borsa de treball que estiguin prestant serveis al mateix lloc de feina objecte d'aquesta convocatòria, estiguin fent substitucions diverses (per IT, llicències per maternitat...), o cobrint acumulacions o excés de tasques, o que, per concórrer alguna de les causes previstes en els apartats a), b), c) i d) més avall indicats, no hagin acceptat el lloc ofert.
Mentre la persona aspirant estigui en la situació de no disponible en la borsa, no se la cridarà per oferir-li un lloc de treball corresponent al mateix lloc de feina objecte d'aquesta convocatòria, excepte en el cas d'oferiment de vacant a la plantilla que s'hagi de cobrir amb caràcter d'interinitat fins que es cobreixi de forma definitiva, pel procediment reglamentari.
Estan en la situació de disponible la resta de persones aspirants de la borsa, amb la conseqüència que se les ha de cridar per oferir-los un lloc de treball d'acord amb la seva posició en la borsa.
A aquest efecte, el departament de Recursos Humans es posarà en contacte telefònic amb un màxim de tres intents o per mitjans telemàtics (correu electrònic o SMS), amb la persona que correspongui i li comunicarà el lloc a cobrir i el termini en el qual cal que s'incorpori al lloc de treball, el qual no serà inferior, si la persona interessada així ho demana, a 2 dies hàbils a comptar des de la comunicació. Quedarà constància a l'expedient, mitjançant una diligència, que aquesta persona ha rebut la comunicació o dels intents realitzats.
Dins el termini màxim d'un dia hàbil a comptar des de la comunicació, o dos dies si la crida es fa en divendres, la persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès amb el nomenament.
Si dins aquest termini no manifesta la conformitat, renuncia expressament al nomenament, no respon al telèfon de contacte que ha facilitat o altra circumstància que impedeixi la seva incorporació, quedarà exclòs de la borsa de feina, i s'avisarà al següent de la llista.
A les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita se les exclourà de la borsa de treball, llevat que al·leguin, dins del termini establert, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar documentalment dins dels tres dies hàbils següents:
a) Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.
b) Estar treballant.
c) Patir malaltia o incapacitat temporal.
d) Estar, en el moment de la crida, exercint funcions sindicals.
La justificació documentada de les circumstàncies anteriors dona dret a mantenir la posició ocupada dins la borsa seguint l'ordre de prelació.
Aquestes persones estan obligades a comunicar per escrit al Departament de Recursos Humans l'acabament de les situacions previstes anteriorment en un termini màxim de deu (10) dies hàbils des que es produeixi un canvi en la situació. La manca de comunicació en el termini establert determina l'exclusió de la borsa.
Aquesta borsa extraordinària tindrà una vigència màxima de 3 anys des que es publiqui la resolució de constitució al BOIB, de conformitat amb l'article 12 del Decret 30/2009, de 22 de maig. Un cop hagi transcorregut aquest període de temps la borsa perd la vigència i no es pot reactivar.
En tot el que no està regulat en aquestes bases, es seguirà l'establert al Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i la resta de normativa vigent.
NOVENA. INCIDÈNCIES, PUBLICITAT, RÈGIM NORMATIU I RECURSOS.
Pel que respecta a la tramitació del procés selectiu, el Tribunal Qualificador queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin en la interpretació d'aquestes bases i prendre els acords necessaris pel bon ordre d'aquesta convocatòria.
Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública seran publicats a la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar (www.santllorenc.es), sens perjudici de la seva publicació al BOIB quan sigui preceptiva.
En tot allò no previst en aquestes bases serà d'aplicació la normativa reguladora de funció pública en l'ordre establert a l'article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
La convocatòria, les presents bases i els actes administratius que es derivin de les actuacions del Tribunal Qualificador, podran ser impugnades per les persones interessades en els casos i en la forma establerts per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
ANNEX I
TEMARI
Part General
Tema 1. La Constitució espanyola de mil nou-cents setanta-vuit. Estructura i principis generals. Els drets fonamentals en la Constitució. El model econòmic de la Constitució espanyola. El Tribunal Constitucional. La reforma de la Constitució.
Tema 2. L'organització de l'Estat en la Constitució: organització institucional o política i organització territorial. La Corona. Les Corts Generals. El Poder Judicial.
Tema 3. El Govern i l'Administració. Principis d'actuació de l'Administració Pública. L'Administració General de l'Estat. Les Comunitats Autònomes: especial referència als estatuts d'autonomia. L'Administració Local. L'Administració institucional.
Tema 4. El règim local espanyol: principis constitucionals i regulació jurídica. Relacions entre ens territorials. L'autonomia local.
Tema 5. El municipi: concepte i elements. El terme municipal. La població: especial referència a l'empadronament. L'organització. Competències municipals. Altres entitats locals.
Tema 6. Organització municipal. Els òrgans municipals de govern i les seves competències. El règim de sessions. Els membres dels Ajuntaments i el seu estatut jurídic.
Tema 7. Les competències municipals en el règim local espanyol.
Tema 8. Submissió de l'Administració a la Llei i al Dret. Fonts del Dret Administratiu: especial referència a la llei i als reglaments. La potestat reglamentària en l'esfera local; ordenances, reglaments i bans; procediment d'elaboració i aprovació.
Tema 9. La relació jurídicoadministrativa. Concepte. Subjectes: l'Administració i l'administrat. Capacitat i representació. Drets de l'administrat. Els actes jurídics de l'administrat.
Tema 10. L'acte administratiu: concepte, classes i elements. Motivació i notificació. Eficàcia i validesa dels actes administratius. Revisió dels actes administratius: d'ofici i en via de recurs administratiu.
Tema 11. El procediment administratiu: principis informadors. Les fases del procediment administratiu: iniciació, ordenació, instrucció i terminació. Dimensió temporal del procediment. Referència als procediments especials.
Tema 12. Especialitats del procediment administratiu local. El registre d'entrada i sortida de documents. Funcionament dels òrgans col·legiats locals; règim de sessions i acords. Actes i certificacions d'acords. Les resolucions del president de la Corporació.
Tema 13. Formes de l'acció administrativa, amb especial referència a l'Administració Local. L'activitat de foment. L'activitat de policia: les llicències. El servei públic local. La responsabilitat de l'Administració.
Tema 14. Els béns de les entitats locals. El domini públic. El patrimoni privat de les entitats locals.
Tema 15. La contractació administrativa en l'esfera local. Classes de contractes.
La selecció del contractista. Execució, modificació i suspensió dels contractes. La revisió dels preus. Invalidesa dels contractes. Extinció dels contractes.
Tema 16. El personal al servei de les entitats locals: concepte i classes. Drets, deures i incompatibilitats. El Reial Decret 861/1986, de 25 d'abril, pel qual s'estableix el règim de les retribucions dels funcionaris d'Administració Local.
Tema 17. El personal al servei de les entitats locals: Selecció. El Real Decret 364/1995, de 10 de març pel que s'aprova el reglament General d'Ingrés de Personal de la Administració, provisió de llocs i promoció.
Tema 18. Les hisendes locals. Classificació dels ingressos. Les ordenances fiscals.
Tema 19. Els pressuposts de les entitats locals. Principis, integració i documents que hi consten. Procés d'aprovació del pressupost local. Principis generals d'execució del pressupost. Modificacions pressupostàries: els crèdits extraordinaris i els suplements de crèdit, les transferències de crèdits i altres figures. Liquidació del pressupost.
Tema 20. La despesa pública local: concepte i règim legal. Execució de les despeses públiques.
Part especifica:
Tema 1. La Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears (modificada per la Llei 6/2019 i per la Llei 2/2020, de 15 d'octubre). Les activitats molestes, insalubres, nocives i perilloses.
Tema 2. El Reial decret legislatiu 1/2016, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de prevenció i control integrats de la contaminació.
Tema 3. La normativa aplicable a les instal·lacions de protecció contra incendis.
Tema 4. El Reial decret 513/2017, de 22 de maig, pel qual s'aprova el Reglament instal·lacions de protecció contra incendis.
Tema 5. Codi tècnic de l'edificació. Disposicions generals.
Tema 6. Codi tècnic de l'edificació. Exigències de seguretat en cas d'incendi.
Tema 7. Propagació interior i exterior.
Tema 8. Codi tècnic de l'edificació. Exigències de seguretat en cas d'incendi. Evacuació d'ocupants i instal·lacions de protecció contra incendis.
Tema 9. Codi tècnic de l'edificació. Exigències de seguretat en cas d'incendi. Intervenció de bombers i resistència al foc de l'estructura.
Tema 10. Codi tècnic de l'edificació. Exigències de seguretat d'utilització i accessibilitat. Seguretat davant el risc de caigudes i d'impacte o atrapament.
Tema 11. Codi tècnic de l'edificació. Exigències de seguretat d'utilització i accessibilitat. Seguretat davant el risc d'empresonament a recintes; il·luminació inadequada, alta ocupació, risc d'ofegament , vehicles en moviment i l'acció del llamp.
Tema 12. Codi tècnic de l'edificació. Exigències de salubritat. Qualitat de l'aire interior.
Tema 13. Codi tècnic de l'edificació. Exigències de seguretat d'utilització i accessibilitat. Accessibilitat.
Tema 14. Llei 8/2017, d'accessibilitat de les Illes Balears.
Tema 15. Ordre VIV/561/2010, d'1 de febrer, per la qual es desenvolupa el document tècnic de condicions bàsiques d'accessibilitat i no discriminació per l'accés i utilització dels espai públics urbanitzats.
Tema 16. Reglament general de policia d'espectacles públics i activitats recreatives.
Tema 17. El Reial decret 2267/2004, de 3 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de seguretat contra incendis en establiments industrials.
Tema 18. Reial decret 865/2003, de 4 de juliol, pel qual s'estableixen els criteris higiènics i sanitaris per a la prevenció i control de la legionel·losi.
Tema 19. Emissió de composts orgànics volàtils en determinades activitats. Reial Decret 117/2003, que transposa la Directiva 1999/13/CE, sobre limitació d'emissions de COV degudes a l'ús de dissolvents en determinades activitats)
Tema 20. Reial Decret 742/2013, de 27 de setembre, pel qual s'estableixen els criteris tècnics sanitaris de les piscines.
Tema 21. Les energies renovables i la seva indústria de fabricació: energies de generació elèctrica, d'aprofitament tèrmic i biocarburants.
Tema 22. Procediments de tramitació administrativa per a les petites instal·lacions generadores d'energia a partir de fonts renovables, cogeneració i residus en règim d'autoconsum: esquemes de funcionament, viabilitat econòmica i tipus de modalitats existents.
Tema 23. Reial Decret 88/2013, de 8 de febrer, pel qual s'aprova la Instrucció Tècnica Complementària AEM1 “Ascensors” del Reglament d'aparells d'elevació i manutenció aprovat pel Reial Decret 2291/1985 de 8 de novembre.
Tema 24. El Reglament electrotècnic per a baixa tensió (REBT). El Reial decret 842/2002, de 2 d'agost: objecte i àmbit d'aplicació. Instruccions tècniques complementàries: aspectes bàsics.
Tema 25. REBT. Instal·lacions interiors o receptores. Prescripcions generals. ITC-BT-19.
Tema 26. REBT. Instal·lacions interiors a habitatges. Prescripcions generals. ITC-BT-26.
Tema 27. REBT. Instal·lacions a locals de pública concurrència. ITC-BT-28.
Tema 28. REBT. Prescripcions particulars per a les instal·lacions elèctriques als locals amb risc d'incendi o explosió. ITC-BT-29.
Tema 29. REBT. Instal·lacions a locals de característiques especials. ITC-BT-30.
Tema 30. REBT. Instal·lacions d'enllumenat exterior. ITC-BT-09.
Tema 31. Classificació i descripció de cadascuna de les instal·lacions d'AT i MT existents des dels centres de producció fins als centres de transformació i distribució.
Tema 32. La Llei 21/1992, de 16 de juliol, d'indústria (I): modificacions, estructura, contingut i àmbit d'aplicació.
Tema 33. La Llei 21/1992, de 16 de juliol, d'indústria (II): seguretat i qualitat industrial, registre d'establiments industrials i règim sancionador.
Tema 34. La Llei 4/2017, de 4 de juliol, d'indústria de les Illes Balears (I). Estructura bàsica. Disposicions generals i àmbit d'aplicació.
Tema 35. La Llei 4/2017, de 4 de juliol, d'indústria de les Illes Balears (II). Registre i seguretat industrial. Funció inspectora i règim sancionador.
Tema 36. Política de normalització i homologació de productes industrials Legislació bàsica.
Tema 37. Reglament tècnic de distribució i utilització de combustibles gasosos i les seves instruccions tècniques complementàries.
Tema 38. El Reial decret 1027/2007, de 20 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament d'instal·lacions tèrmiques als edificis (RITE).
Tema 39. El Reial decret 2085/1994, de 20 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament d'instal·lacions petrolíferes.
Tema 40. El Reial decret 1457/1986, de 10 de gener, pel qual es regulen l'activitat industrial i la prestació de serveis als tallers de reparació de vehicles automòbils, dels seus equips i components. Modificacions posteriors.
Tema 41. El Reial decret 552/2019, de 27 de setembre, pel qual s'aprova el Reglament de seguretat per a instal·lacions frigorífiques i les seves instruccions tècniques complementàries.
Tema 42. Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals: àmbit d'aplicació.
Tema 43. Reial Decret 1627/1997, de 24 d'octubre, pel qual s'estableixen disposicions mínimes de seguretat en les obres de construcció.
Tema 44. Reial decret 374/2001, de 6 d'abril, sobre la protecció de la salut i seguretat dels treballadors contra els riscs relacionats amb els agents químics durant el treball.
Tema 45. Reial decret 656/2017, de 23 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'emmagatzemament de productes químics i les seves instruccions tècniques complementàries MIE APQ 0 a 10.
Tema 46. Reial Decret Legislatiu 3484/2000, de 29 de desembre, pel qual s'estableixen les normes de higiene per a la elaboració, distribució i comerç de menjars preparats.
Tema 47. Reial decret 2060/2008, de 12 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament d'equips a pressió i les seves instruccions tècniques complementàries.
Tema 48. Depuració d'aigües residuals urbanes. Processos i tipus d'infraestructures. Tractament de fangs procedents d'estacions depuradores d'aigües residuals.
Tema 49. Sistemes de depuració d'aigües de consum: processos i tipus d'infraestructures existents. Dessalinització: processos principals i mètodes.
Tema 50. La Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental.
Tema 51. Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost pel qual s'aprova el text refós de la llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears.
Tema 52. Llei 8/2019, de 19 de febrer, de residus i sòls contaminants de les Illes Balears.
Tema 53. La Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats.
Tema 54. Llei 10/2019, de 22 de febrer, del canvi climàtic i transició energètica.
Tema 55. Reial Decret 235/2013, de 5 d'abril, pel qual s'aprova el procediment bàsic per a la certificació de l'eficiència energètica dels edificis.
Tema 56. Reial decret 1890/2008, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'eficiència energètica a les instal·lacions de l'enllumenat exterior i i les seves instruccions tècniques complementàries.
Tema 57. El Reglament regulador de l'ocupació de la via pública al municipi de Sant Llorenç des Cardassar
Tema 58. L'Ordenança reguladora de la circulació de determinats vehicles i aparells pel municipi de Sant Llorenç des Cardassar
Tema 59. L'Ordenança municipal que regula la tinença d'animals a l'entorn humà, siguin domèstics, domesticats o salvatges en captivitat al terme municipal de Sant Llorenç des Cardassar
Tema 60. L'Ordenança reguladora de la protecció del medi ambient contra l'emissió de renous i vibracions del municipi de Sant Llorenç des Cardassar
Tema 61. L'Ordenança reguladora del repartiment de publicitat a mà i amb megafonia del municipi de Sant Llorenç des Cardassar
Tema 62. L'Ordenança municipal de venta ambulant del municipi de Sant Llorenç des Cardassar
Tema 63. L'Ordenança reguladora de neteja viària, recollida de residus urbans i del parc verd del municipi de Sant Llorenç des Cardassar
Tema 64. L'ordenança municipal reguladora de la gestió dels residus de la construcció i demolició de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar
Tema 65. L'Ordenança municipal sobre les llicències urbanístiques del municipi de Sant Llorenç des Cardassar
Tema 66. L'Ordenança municipal de mobilitat del municipi de Sant Llorenç des Cardassar
Tema 67. El Reglament municipal del servei de sanejament d'aigües residuals del municipi de Sant Llorenç des Cardassar
Tema 68. El Reglament municipal del servei de transports de persones viatgeres en autotaxis
Tema 69. El Reglament de mercats de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar
Tema 70. El Reglament sobre funcionament d'establiments públics i activitats recreatives i sobre activitats secundàries a l'aire lliure
Tema 71. El Reglament municipal pel qual es regula la circulació de vehicles de motor dins els espais naturals del terme de Sant Llorenç des Cardassar.
Sant Llorenç des Cardassar, en la data de la signatura electrònica: ( 14 de desembre de 2022 )
El batle
Pep Jaume Umbert