Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANTANYÍ

Núm. 627539
Convocatòria que ha de regir les subvencions per aconseguir la conciliació entre la vida laboral i familiar durant el curs escolar 2021-2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Referència BDNS: 655671

Per resolució de la batlia de l'Ajuntament de Santanyí de data 24 d'ocubre de 2022, s'ha aprovat la convocatòria que ha de regir les subvencions per aconseguir la conciliació entre la vida laboral i familiar durant el curs escolar 2021-2022. 

CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER A LA CONCILIACIÓ DE LA VIDA LABORAL I FAMILIAR DURANT EL CURS 2021-2022

L'Ajuntament de Santanyí convoca la concessió de subvencions als centres educatius municipals i a les associacions de pares i mares d'alumnes dels centres educatius del terme municipal per aconseguir la conciliació entre la vida laboral i familiar durant el curs escolar 2021-2022.

L'atorgament de les subvencions es regula per les següents condicions:

1.- OBJECTE I FINALITAT

1. L'objecte de la present convocatòria és regular les ajudes econòmiques que l'Ajuntament de Santanyí concedirà per a actuacions realitzades durant el curs 2021-2022 (setembre 2021-juny 2022) als centres educatius del municipi i a les associacions de pares i mares d'alumnes dels centres d'educatius del terme municipal per tal d'aconseguir la conciliació entre la vida laboral i familiar.

2.  La finalitat d'aquestes subvencions és col·laborar en el finançament d'aquestes entitats per fer realitat el dret de les famílies a l'efectiva conciliació entre la vida laboral i familiar.

2.- DOTACIÓ ECONÒMICA I CRÈDIT PRESSUPOSTARI

Durant l'exercici pressupostari 2022, es destina la quantitat de 12.000,00 € a les subvencions objecte de la present convocatòria, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 16-32603-48908.

3.-  BENEFICIARIS

1. Poden ser beneficiaris de les subvencions objecte de la present convocatòria aquelles associacions de pares i mares constituïdes com a entitats sense ànim de lucre i amb domicili social en el terme de Santanyí que tenguin, entre les seves finalitats, l'objecte de la present convocatòria, i els centres educatius situats al mateix terme municipal, ja siguin públics o concertats, degudament inscrits en el Registro estatal de centros docentes no universitarios, del Ministerio de Educación y Formación Profesional, que realitzin l'activitat subvencionada.

2. No podran obtenir la condició de beneficiari de les subvencions les entitats en qui concorri alguna de les circumstàncies que s'indiquen en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i en l'article 6 de les Bases Generals Reguladores de Subvencions de l'Ajuntament de Santanyí.

3. En tot cas, quedaran automàticament exclosos del procediment els sol·licitants que no realitzin alguna de les activitats incloses en el punt 4 d'aquestes bases: escoleta matinera, servei de menjador i escoleta d'horabaixa.

4.- ACTIVITATS SUBVENCIONABLES  I QUANTIA DE LES AJUDES

Son objecte d'aquesta subvenció les despeses derivades del funcionament d'escoleta matinera, servei de menjador i escoleta d'horabaixa, durant el curs 21-22, que va des de setembre 2021 a juny 2022 (ambdós inclosos), gestionats directament per les entitats relacionades a la base tercera d'aquesta convocatòria, sempre que siguin necessàries i s'hagin abonat efectivament. Aquestes despeses poden fer referència, entre d'altres, a nòmines, Seguretat Social, assegurances, material de neteja, servei de prevenció, etc.

 

Les ajudes previstes en aquesta convocatòria seran les següents:

- 3.000 € per la realització d'un o dos dels serveis següents: menjador, escoleta matinera o escoleta d'horabaixa.

- 6.000 € per la realització del servei de menjador i els serveis d'escoleta matinera i d'horabaixa.

En cap cas, les ajudes atorgades podran sobrepassar les quantitats abans indicades (3.000 € o 6.000 €) i per altra part tendran com a límit l'import de la despesa subvencionable efectivament realitzada.

5.- RÈGIM DE CONCESSIÓ I COMPATIBILITAT O INCOMPATIBILITAT AMB ALTRES SUBVENCIONS

1. Les subvencions objecte de la present convocatòria s'atorgaran en règim de concurrència de totes les sol·licituds que compleixin els requisits exigits en aquestes bases, en funció dels serveis que hagin realitzat, i es regeixen pels principis de publicitat, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació.

2. En el supòsit que l'import de les sol·licituds presentades sigui superior al crèdit fixat en aquesta convocatòria, el criteri que s'ha de seguir és el del prorrateig.

3. Els ajuts econòmics objecte de la present convocatòria son compatibles amb altres ajuts efectuats per qualsevol altre administració pública o entitat privada, sempre que l'import dels ajuts concedits sigui de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres, no superi el cost de l'activitat subvencionada.

6.- PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS, TERMINI, LLOC I FORMA

1. El termini per presentar les sol·licituds és de 10 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2.  Les sol·licituds s'han de dirigir a la batlessa de l'Ajuntament de Santanyí i s'han de presentar segons el què disposa l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La presentación serà exclusivament de forma telemàtica mitjançant la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Santanyí o el Registre Electrònic Comú (REC) del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública quan es tracti de persones jurídiques o d'entitats sense personalitat jurídica. En aquest últim cas, a l'hora d'enviar la documentació, s'ha de seleccionar “Ajuntament de Santanyí” com a organisme destinatari de la sol·licitud i s'ha d'indicar en l'assumpte “SUBVENCIÓ CONCILACIÓ”.

3. Les sol·licituds es formularan d'acord amb el model de instància (annex I). Juntament amb la sol·licitud, que anirà signada pel representat legal de l'entitat, s'ha de presentar la següent documentació:

a) Fotocòpia del CIF de l'entitat sol·licitant i fotocòpia del DNI/NIE/Passaport de la persona que signa la sol·licitud, si ja no consta a l'Ajuntament.

b) Documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua la persona que signa la sol·licitud. S'ha d'acreditar el nomenament i la vigència del càrrec.

c) Fotocòpia dels Estatuts, degudament inscrits, si es tracta d'una associació, i/o documentació acreditativa de la inscripció en el Registre estatal de centres docents no universitaris, del Ministeri d'Educació i Formació Professional, en el cas de centres escolars. No serà necessari presentar aquests documents si l'entitat sol·licitant ho ha acreditat en anteriors convocatòries de subvencions i ajudes econòmiques de l'Ajuntament de Santanyí i no s'ha produït cap modificació des de llavors.

d) Certificat bancari que acrediti el compte corrent o la llibreta en què s'ha d'ingressar l'import de la subvenció (Annex III o document similar).

e) Declaració què l'entitat sol·licitant no rep cap més ajuda pel mateix concepte o l'import de l'ajuda sol·licitada o rebuda  en cas d'haver-ne demanat alguna, i declaració responsable de no incórrer en cap de les prohibicions establertes a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (Annex IV).

f) Certificats de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant l'Agència Tributària i davant aquest Ajuntament, i també davant la Tresoreria General de la Seguretat Social (Annex IV). La presentació de la sol·licitud de la subvenció implicarà, excepte que expressament es manifesti el contrari, l'autorització del sol·licitant per a que l'òrgan atorgant obtingui de forma directa l'acreditació del compliment d'aquestes obligacions.

g) Així mateix, com es tracta d'una subvenció que té per objecte una activitat ja realitzada, juntament amb la documentació abans esmentada, s'haurà de presentar un compte justificatiu integrat per la documentació següent:

g.1)Una memòria de l'actuació justificativa de les activitats que s'han fet i els resultats obtinguts: mitjans humans i materials necessaris que s'han utilitzat, temporalització, avaluació i qualsevol altre aspecte que pugui resultar adient (annex II).

g.2) Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats que s'han fet, que contindrà (Annex V):

-Balanç de l'activitat: una relació classificada de les despeses de l'activitat, amb identificació del creditor i del document, l'import, data d'emissió i data de pagament, i una relació detallada d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada assenyalant-ne l'import i la procedència.

-Les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats en la relació referida en el paràgraf anterior i la documentació acreditativa del seu pagament. Si s'imputen costs salarials s'hauran de presentar nòmines, relacions nominals de treballadors, rebut de liquidacions de cotitzacions i el model 111 de  retencions de l'Agència Tributaria.

g.3) Declaració responsable que les factures presentades per justificar la subvenció atorgada no superen el valor de mercat i que no es  recuperarà ni es compensarà l'IVA (Annex VI)

Les despeses s'han de justificar amb factures i altres documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, que es presentaran telemàticament com la resta de documentació.

Quan es tracti de despeses inferiors a 400 €, bastarà la factura simplificada (tiquet de compra) per a justificar-les. En altre cas, es necessitarà factura o altres documents justificatius i acreditació del seu pagament.

En tot cas, s'ha d'acreditar el pagament de factures i altres justificants de forma indubtable.

4. La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació d'aquestes bases i convocatòria.

5. Qualsevol dels òrgans que intervenen en el procediment de concessió podrà, en qualsevol moment del procediment, sol·licitar a l'interessat la informació complementària, les dades i les acreditacions que estimi necessàries.

7.- PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ: INICI, INSTRUCCIÓ I RESOLUCIÓ

1. El procediment de concessió de la subvenció objecte de la present convocatòria s'iniciarà d'ofici, per resolució de Batlia que aprovarà la convocatòria i que després es publicarà en la BDNS i en el BOIB.

2. La regidoria d'Educació és l'òrgan competent per tramitar les sol·licituds d'aquesta convocatòria i instruir el procediment, si bé la competència per resoldre'l i concedir les subvencions correspon a la Batlia.

3. L'òrgan instructor, assistit pels serveis tècnics d'aquest Ajuntament, haurà de determinar si les sol·licituds són completes i conformes amb el contingut d'aquesta convocatòria, en cas contrari, requerirà als sol·licitants perquè en el termini de 10 dies hàbils presentin la documentació o els aclariments requerits, amb indicació que si no ho fan se'ls tendrà per desistits de la seva sol·licitud.

Posteriorment, emetrà una proposta de resolució, la qual s'ha de publicar en la pàgina web, per tal que les persones interessades, en el termini màxim de 10 dies hàbils, hi puguin al·legar el que considerin oportú. S'entendrà que les persones que no presenten al·legacions accepten la subvenció en els termes de la proposta de resolució.

Es podrà prescindir del tràmit d'audiència, com permet l'art. 24.4 de la Llei General de Subvencions, quan no figuirin en el procediment ni siguin tenguts en consideració altres fets ni altres al·legacions i proves que les adduïdes pels interessats. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tendrà el caràcter de definitiva.

4. La proposta de resolució que ha esdevingut definitiva o la resolució expressa de la Batlessa, si resulta necessària atesa la presentació d'al·legacions a la proposta, finalitzen el procediment de concessió de la subvenció. Aquesta segona també es publicarà en la pàgina web de l'Ajuntament.

Així mateix, tant la proposta de resolució com la definitiva, cas de dictar-se, han d'especificar els aspectes següents: beneficiaris, quanties atorgades, aplicació pressupostària a la qual s'aplica, activitat objecte d'ajuda i forma de pagament. 

5. Les resolucions de batlia que concedeixen o deneguen l'ajuda sol·licitada posen fi a la via administrativa.

8.- TERMINI DE RESOLUCIÓ I NOTIFICACIÓ

1. El termini màxim per resoldre i notificar la resolució del procediment és el 30 de desembre de 2022. La publicació, atès que es tracta d'un procediment en concurrència, tendrà els mateixos efectes que una notificació, d'acord amb el previst a l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu comú de les Administracions Públiques.

2. El venciment del termini màxim sense que s'hagi notificat la resolució legitima als interessats per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de la subvenció.

9.- OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS.

Les entitats beneficiàries han de complir les obligacions establertes en les disposicions normatives que hi són d'aplicació i, en concret, les de les Bases Generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí, i les següents:

a) Acceptar i complir la normativa de l'Ajuntament de Santanyi.

b) Acreditar davant l'Ajuntament que han executat o realitzat l'activitat subvencionada amb la documentació corresponent.

c) Comunicar a l'òrgan competent per resoldre l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat no previstes inicialment.

d) Facilitar tota la informació complementària que requereixi l'Ajuntament.

e) Donar publicitat a la subvenció de l'Ajuntament de Santanyi.

10.- PAGAMENT DE LA SUBVENCIÓ

L'abonament de la subvenció es farà prèvia justificació per part de l'entitat beneficiària de la realització de l'activitat subvencionada i del compliment de la finalitat, al compte corrent indicat per l'entitat beneficaria.

11.- REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT

Es podran anul·lar total o parcialment les subvencions i ajudes concedides d'acord amb aquesta convocatòria en el supòsit de que la persona beneficiària incorri en alguna de les causes previstes als articles 36 i següents de la Llei 38/2003, general de subvencions i als articles 24 i 25 de les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí, així com en el cas d'incompliment d'alguna de les obligacions previstes en aquesta convocatòria i el resta de normativa aplicable.

En aquests casos, l'entitat beneficiària vendrà obligada al reintegrament de les quantitats percebudes i dels interessos de demora que corresponguin, prèvia tramitació del procediment corresponent.

12.- INFRACCIONS I SANCIONS

L'incompliment dels requisits establerts en aquesta convocatòria o en la normativa d'aplicació, dóna lloc a l'aplicació del règim d'infraccions i sancions establert al Capítol V de les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí.

13.- NORMATIVA APLICABLE

En tot allò no previst a aquesta convocatòria seran d'aplicació les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí, aprovades per acord de Ple ordinari de data 27 de desembre de 2021, la Llei 38/2003, de 17 de novembre general de subvencions, el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol de 2006, que aprova el Reglament de la Llei general de subvencions i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

NOTA: els annexos es troben a disposició dels interessats a la Secretaria i a la pàgina web de l'Ajuntament de Santanyí.

 

Document signat electrònicament  (Santanyí, 26 d'octubre de 2022)

La batlessa Maria C. Pons Monserrat