Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DES MIGJORN GRAN
Núm. 626547
Aprovació del Pla d'Actuació en matèria de transport públic de viatgers en vehicle turisme per els anys 2023 a 2026
Es fa públic que mitjançant Resolució de Batlia núm. 610 de 25.10.2022, es va adoptar el següent acord:
PRIMER.- Aprovar el Pla d'Actuació en matèria de transport públic de viatgers en vehicle turisme per els anys que van des de 2023 a 2026, a l'empara de l'article 53.4 de la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les illes Balears.
SEGON.- Sotmetre l'esmentat Pla d'Actuació en màteria de transport públic de viatgers en vehicle turisme per els anys 2023 a2026 a ifnormació pública, durant un termini de 15 dies a comptar des de la publicació del corresponent anunci en el BOIB. Així com anunciar que l'endemà de la data de publicació determinarà l'inici del termini de presentació de sol·licituds, durant un termini de 10 dies naturals, a la convocatòria de les dues llicències temporals de transpor públic de viatgers en turisme per els anys 2023.
TERCER.- Donar publicitat del mateix mitjançant publicació al taulell d'edictes de l'Ajuntament i a la web municipal de l'Ajuntament des Migjorn Gran.
A continuació es transcriu l'esmentat Pla:
«PLA D'ACTUACIÓ EN MATÈRIA DE TRANSPORT PÚBLIC DE VIATGERS EN VEHICLE TURISME PER ELS ANYS QUE VAN DEL 2023 AL 2026
I. Objecte del Pla d'actuació Aquest pla d'actuació té com a objecte concretar les condicions a què s'han de subjectar les llicències temporals d'àmbit municipal, sense perjudici de l'autorització per a la prestació insular recollida als articles 53.4 i 69.4 de la llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears.
La persona titular d'una llicència temporal estarà habilitada per fer el servei de transport públic de viatgeres en vehicles turisme sempre que aquests serveis tenguin l'origen al municipi des Migjorn Gran. Així, l'objectiu principal del Pla consisteix en l'ampliació, en temporada estival, de la capacitat que el sistema de transport públic de viatgers en vehicle turisme pot prestar a cada moment, mitjançant l'augment de llicències, en aquest cas temporals, com a títol habilitant previst legalment per a la prestació del servei.
Paral·lelament, s'incidirà en la millor ordenació del sector, bàsicament pel que fa al control de la competència deslleial i l'intrusisme.
II. Característiques de les llicències temporals Les llicències temporals d'àmbit municipal de transport públic de viatgers en vehicle turisme tindran les característiques següents:
- Estacionals: determinada per la temporalitat de la vigència, que es limitarà als quatre mesos estivals, de l'1 de juny al 30 de setembre.
Mitjançant decret, i amb la consulta prèvia amb els representants del sector, cada any s'establiran les limitacions en el nombre de dies de la setmana i es determinaran els horaris de les llicències temporals.
L'ajuntament, de forma justificada, podrà modificar, mitjançant decret, el servei de les llicències temporals per adaptar-lo a causes sobrevingudes (alta demanda, situació de pandèmia, emergències, etc) i no previstes inicialment a la planificació anual.
- Vigència: les llicències seran vigents des del moment de l'atorgament i durant el període regulat pel Pla de transports (anys consecutius del 2023 al 2026)
- Personal: l'autorització tindrà caràcter personal i , per tant, anirà vinculada a l'atorgament a una persona que tingui els requisits i un únic vehicle, que igualment tingui les característiques que es demanin. Només es pot obtenir una llicència temporal per persona.
- Intransmissibles: Aquestes autoritzacions no es podran transmetre en cap cas
- Revocables: Independentment de l'extinció de l'autorització per caducitat, l'Ajuntament des Migjorn Gran, podrà revocar-la per incórrer en la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits, així com per la retirada incomplint les condicions de prestació del servei.
- Àmbit municipal: aquestes autoritzacions només habilitaran la prestació dels serveis amb origen en l'àmbit territorial del municipi des Migjorn Gran, sense perjudici de la possible autorització del Consell Insular de Menorca per prestar el servei fora d'aquest.
III. Determinació del número total d'autoritzacions
El present pla regulador tindrà una vigència de quatre anys consecutius, de 2023 a 2026.
Pel primer any, s'atorgarà un màxim de 2 autoritzacions temporals.
Per la temporada 2024, 2025 i 2026 es podran afegir altres llicències temporals de nova creació que resultin necessàries, amb la prèvia negociació i justificació amb el sector del taxi i els grups municipals, i en consonància amb la valoració de l'efectivitat de les autoritzacions ja concedides. El procediment implicarà la convocatòria d'un nou concurs d'adjudicació i la vigència de les noves llicències temporals serà la mateixa que la del present pla regulador.
IV. Procediment d'autorització
1. Inici
Una vegada aprovat el present pla regulador, s'haurà de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears; i el dia següent de la data de la publicació determinarà l'inici del termini de presentació de sol·licituds, durant un termini de deu dies naturals. Així mateix, es publicarà l'apertura d'aquest termini en el taulell d'edictes i a la web de l'Ajuntament des Migjorn Gran, amb indicació dels requisits exigits pe optar a la concessió de les autoritzacions.
Els requisits exigits per optar a la concessió de les autoritzacions seran els que es detallen a continuació:
Requisits
1.1.Ser persona física o jurídica
1.2. Complir les obligacions fiscals, socials i laborals establertes a la legislació vigent.
1.3. Disposar del carnet de conduir classe B o superior, estar en possessió del permís municipal de taxi de l'Ajuntament des Migjorn Gran i complir amb la resta de requisits que assenyali el Reglament municipal del servei de transport urbà de viatgers en automòbils lleugers amb conductor de l'Ajuntament des Migjorn Gran
1.4. Explotar personalment la llicència temporal, entenent-se com explotació personal la conducció de vehicle per part del titular de la llicència o del conductor contractat amb aquesta finalitat, i no la seva simple gestió.
1.5. Ser titular de llicència municipal de taxi o assalariat del sector del taxi d'acord amb el següent:
- Qui opti com a titular de llicència municipal haurà de justificar estar en actiu i presentar acreditació del compliment de la declaració censal d'estar donat d'alta davant l'Administració tributaria i en el règim especial de treballadors autònoms de la Seguretat Social, d'acord amb la documentació que es detalla a l'apartat següent:
- Qui opti com assalariat del sector del taxi (d'acord amb el que preveu el procediment d'atorgament), a més dels requisits recollits als apartats que van de l'1.1 al 1.4, ambdós inclosos, haurà d'acreditat el fet d'haver estat contractat pel titular d'una llicència municipal de taxi des Migjorn Gran, al menys durant deu mesos durant els cinc anys anteriors a l'inici del termini de presentació d'instàncies, així com haver realitzat aquest treball durant al menys dos mesos al llarg de l'any 2021
2. Sol·licituds i documentació a presentar
2.1. El termini de sol·licituds s'obrirà el dia següent de la publicació en el BOIB del present pla regulador, amb instància dirigida a l'Alcaldia d'aquesta corporació, amb la utilització del model preparat per aquesta finalitat, que es podrà obtenir en el mateix Ajuntament o a la web municipal. Aquest termini acabarà els deu dies naturals posteriors a la data d'inici (considerats ambdós dies inclosos)
En cas que el darrer dia del còmput del termini sigui dissabte o festiu, el termini es prorrogarà automàticament fins el següent hàbil. Quan es publiquin anuncis de correcció d'errades, rectificacions o aclariments, el termini de presentació de proposicions es computarà a partir de la data del nou anunci.
La presentació de proposicions pressuposa l'acceptació, per part de la persona interessada, de les clàusules del present pla
També s'admetrà la documentació presentada d'acord amb les disposicions legals i que compleixi els requisits que s'estableixen, sempre que tengui entrada a les dependències municipals abans de la finalització del termini indicat.
2.2. Cada sol·licitant haurà de presentar la sol·licitud que comprengui els extrems següents.
a) Declaració responsable del compliment dels requisits establerts en el present pla regulador (annex I)
b) Declaració responsable que el licitador no està inclòs en les prohibicions per contractar, recollides a la legislació de contractació del sector públic (annex I)
c) Declaració responsable de trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents (annex I)
d) Certificat expedit per la Prefectura Provincial de Trànsit, on s'acrediti que la persona interessada no ha estat sancionada per resolució ferme en els dos darrers anys per cap de les infraccions qualificades com molt greus de les previstes en el Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel que es va aprovar el Reglament general de circulació per l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, de vehicles a motor i seguretat viaries, aprovat pel Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel que s'aprova el text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària.
e) Compromís que s'adscriurà a la llicència temporal un vehicle conforme a l'establert en el present pla regulador. S'hauran d'especificar les característiques (annex I)
f) Compromís d'aportar pòlissa d'assegurança per cobrir de forma il·limitada la responsabilitat civil pels danys que es causin amb ocasió del transport (annex I)
g) Indicació de l'adreça electrònica o del fax, amb la finalitat d'efectuar notificacions quan sigui necessari (annex I)
h) En el cas de conductors assalariats o persones titulars de llicència que pretenguin que es computi la seva experiència, declaració responsable on s'indiqui l'antiguitat amb la que compten i que hauran d'acompanyar amb una relació detallada dels titulars i dels números de llicència on han prestat els serveis de conductor, amb indicació de les dates d'inici i de finalització dels serveis (annex I)
Amb la finalitat d'evitar irregularitats i contradiccions, es determina que la persona sol·licitant que falsegi la documentació, una vegada acreditat aquest extrem, quedarà automàticament exclosa del procediment d'atorgament de llicències temporal en el marc del vigent pla de transports.
Les persones que, com a titulars d'una llicència de taxi al municipi des Migjorn Gran, optin per la llicència temporal, hauran de fer constar a la sol·licitud, el número de llicència de la que són titulars, així com també hauran d'aportar còpia dels rebuts o de la documentació acreditativa del pagament de dotze mesos cotitzats en el règim especial d'autònoms, al llarg dels darrers vint mesos. En quant al requisit de no haver estat jubilats aquelles persones amb edat suficient per trobar-se en aquesta circumstància, hauran de presentar certificat negatiu, emès pel l'Institut Nacional de la Seguretat Social.
3. Esmena de deficiències
Transcorregut el termini de presentació de sol·licituds, l'Ajuntament obrirà un període de 3 dies hàbils per l'esmena de deficiències, amb relació a aquelles persones sol·licitants que no hagin acreditat suficientment el compliment dels requisits.
El dia següent de la data de publicació d'aquesta relació en el taulell d'edictes i a la web municipal es determinarà l'inici del còmput dels 3 dies hàbils per l'esmena.
Transcorregut aquest termini sense esmenar les deficiències que fossin trobades, la persona sol·licitant quedarà exclosa del procés d'adjudicació.
4. Llista provisional d'admesos
En cas de no existir deficiències a esmenar, o esmenades aquestes, o, si escau, transcorregut el termini habilitat amb l'objecte del qual sense haver esmena, la corporació haurà d'elaborar la llista provisional de persones admeses, que serà exposada al públic en el taulell d'edictes municipal i a la web.
Publicada l'anterior llista provisional, s'obrirà un termini de cinc dies naturals per que les persones interessades puguin, si és el cas, al·legar allò que convengui al seu dret.
5. Llista definitiva d'admesos
Transcorregut el termini per la presentació d'al·legacions sense que s'aneguessin presentat, o, si escau, resoltes aquestes, la corporació aprovarà la llista definitiva de persones admeses, que serà exposada al públic en el taulell d'edictes municipals i de la web.
Aquesta llista classificarà a les persones admeses en dos grups (titulars i assalariades), segons el dispost a continuació, i senyalarà dia, hora i lloc en els que es durà a terme el sorteig per l'adjudicació de les llicències temporals, en cas que hi hagués empat en la puntuació de possibles persones adjudicatàries.
6. Classificació de sol·licitants admesos
El procediment per l'adjudicació de les llicències temporals estableix la següent classificació de persones sol·licitants i distribució d'autoritzacions:
El procediment d'adjudicació es regirà per la preferència dels titulars (categoria A) respecte als assalariats (categoria B), de conformitat amb el que preveu l'article 52.4 de la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears.
Dins del terme municipal des Migjorn Gran es reservarà el 100% del número de les autoritzacions pels titulars de llicències de taxi del municipi des Migjorn Gran. En cas que el número de titulars sol·licitants no cobresqui la quota d'autoritzacions atorgables, el número restant s'adjudicarà a assalariats del terme municipal.
Si en aquest procés d'adjudicació es presenten més sol·licituds que número de llicències a atorgar, es constituirà un contingent de reserva al que poder acudir en els supòsits de renuncies o vacants sobrevingudes de les llicències temporals objecte d'aquest concurs per la concessió de dues llicències temporals. Aquest contingent de reserva estarà format per les sol·licituds que no s'hagin adjudicat, ordenades conforme a la puntuació obtinguda a l'apartat 7
En tot cas, si en temporades següents (anys 2024, 2025 i 2026) l'Ajuntament des Migjorn Gran augmenta el número de llicències, s'haurà d'obrir expressament una nova convocatòria concurs d'adjudicació d'aquestes llicències temporals de nova creació.
7. Adjudicació de les llicències temporals
Les llicències temporals s'atorgaran a aquelles persones sol·licitants que obtenguin una major puntuació atenent als criteris següents:
S'atorgarà la puntuació atenent als criteris següents:
Per rigorosa i continuada antiguitat com titular de llicència municipal de taxi en el municipi des Migjorn Gran, 0,20 punts per cada any d'antiguitat, amb un màxim de 3 punts. Aquesta antiguitat, entesa fins la data de finalització de presentació de sol·licituds únicament es computarà per anys complerts sense que es puguin tenir en compte la fracció o el decimal que poguessin resultat d'aquest còmput.
Amb l'objecte del qual també es computa, en aquest apartat, el temps durant el que haguessin prestat servei com assalariats del sector.
S'atorgarà la puntuació atenent als mateixos criteris que es segueixen per les persones titulars de llicència, en quan a antiguitat i característiques del vehicle, però com l'excepció que sempre tindran preferència les persones titulars de llicències ordinàries.
8. Aprovació de la llista ordenada
La corporació aprovarà, mitjançant resolució de la Batlia en matèria de taxis, la llista ordenada per classes, que s'exposarà en el tauler d'anuncis i a la web municipal, a efectes de notificació individual a cada una de les persones adjudicatàries, i els hi atorgarà un termini per complir l'obligació d'aportar la resta de documentació necessària per la finalització de l'expedient d'autorització corresponent.
La publicació d'aquesta llista ordenada equival a la concessió provisional de l'autorització temporal, eficàcia la qual quedarà condicionada a la presentació, per part de la persona interessada, de la documentació que segueix, i en les dates que se senyalen a continuació.
En cas d'empat, si hi hagués més persones sol·licitants que llicències temporals a atorgar, s'atorgarà a qui hagués obtingut més punts pel tipus de vehicle, i , en cas de persistir l'empat, s'efectuaria un sorteig públic entre aquelles persones sol·licitants que obtinguessin la mateixa puntuació.
9. Documentació a presentar per a l'adjudicació definitiva i pel començament de la prestació del servei
L'eficàcia de l'atorgament de la llicència temporal estarà condicionada a la presentació, per part de la persona interessada, de la documentació que segueix, abans de les dates que s'indiquen;
9.1. Acreditació d'haver efectuat un dipòsit (retornable i amb les condicions que se descriuran a continuació) de cinc-cents euros (500,00 €) a la Tresoreria de l'Ajuntament des Migjorn Gran i, que es respondrà en cas de:
Transcorreguts el període de vigència de l'autorització temporal, i comprovat per l'Ajuntament el compliment dels requisits anteriors, s'emetrà informe favorable en el moment de la devolució del dipòsit, una vegada finalitzi la darrera temporada, sempre que se seguesquin complint la resta de requisits establerts per a la devolució del dipòsit.
9.2. Acreditació de disponibilitat d'un vehicle turisme, amb pas pel servei públic, inspecció tècnica de vehicles en vigor, en règim de propietat, usdefruit, arrendament financer o leasing, que tengui les característiques tècniques a les que s'hagin compromès, sent les següents:
Els vehicles amb llicència temporal hauran d'anar retulats d'igual manera que les llicències ordinàries; a més, hauran de dur col·locat, de manera molt visible, a les dues portes laterals davanteres i a la porta posterior, la lletra «T» de color negre i de 15 cm d'alçada, que els distingesqui com a vehicle temporal.
9.3 Tenir assegurada de forma il·limitada, o pel mínim que establesqui la normativa d'aplicació i durant el temps de vigència de l'autorització, la responsabilitat civil amb tercers, en ocasió de danys ocasionats per raó d'aquest servei.
9.4 Acreditació de disposar d'un conductor assalariat, amb els carnets de conduir exigits per la normativa corresponent.
9.5 La llicència temporal haurà de començar a oferir servei de l'1 de juny al 30 de setembre, sense perjudici de les jornades de descans legal fixe o excepte l'autorització expressa en supòsits de força major. L'incompliment d'aquesta condició donarà lloc a la declaració de la llicència com vacant.
10. Procediment per a cobrir renuncies d'adjudicataris
Si una vegada dictada la resolució de la llista ordenada, les persones adjudicatàries renuncien a la llicència temporal o, si procedeix, aquesta no arriba a adquirir eficàcia per manca de presentació de la documentació necessària, la plaça corresponent a aquesta llicència, quedaria vacant i l'Ajuntament acudiria per que fos coberta amb la persona sol·licitant que correspongui segons l'ordre de puntuació resultant.
La renuncia, la manca de presentació de la documentació o el retard injustificat per començar a oferir el servei comportarà la declaració de vacant de la llicència temporal i la pèrdua del dret a la devolució del depòsit en cas que aquest ja s'hagués constituir d'acord amb el procediment administratiu que es dugui a terme amb aquesta finalitat.
11. Emissió de targeta de transports
Les persones sol·licitants que finalment complesquin tots els requisits i aconseguesquin l'atorgament d'una llicència temporal, rebran per part de l'ajuntament des Migjorn Gran, una targeta de transports acreditativa del títol habilitant obtingut, amb indicació de la persona titular, el termini de vigència i la matrícula del vehicle.
V. Prestació del servei. Drets i obligacions
A. Exercici de l'activitat
1. La prestació d'aquest servei s'haurà d'efectuar exclusivament mitjançant la utilització del vehicle oferit per l'autorització temporal; no obstant, en el supòsit que el concessionari de la llicència temporal sigui també concessionari d'una llicència temporal ordinària es podrà vincular el vehicle temporal a la llicència ordinària; en aquest cas, la llicència temporal es cobrirà amb el turisme que fins el moment apareixerà en la llicència ordinària.
També es podran donar supòsits de substitució definitiva o temporal en els termes que s'indiquen a continuació:
- SUBSTITUCIÓ DEFINITIVA: En cas que, durant la prestació del servei, la persona titular de l'autorització temporal volgués substituir el vehicle vinculat a l'autorització atorgada, haurà de comunicar-ho a l'Ajuntament, amb l'acreditació de la disponibilitat de nou vehicle, amb les seves dates, el model i la matrícula, i l'acreditació que compleix els mateixos requisits o uns de millors que tenia el vehicle a substituir.
A més, haurà d'acreditar, mitjançant certificat de l'ITV, haver retirat tots els distintius externs del vehicle original. Una vegada comprovat l'anterior, l'Ajuntament, dictarà resolució per autoritzar la substitució i emetre amb aquesta finalitat nova targeta de transport.
En cas que no es complesquin els requisits anteriors, la substitució serà denegada.
- SUBSTITUCIÓ TEMPORAL: Excepcionalment, es podrà accedir a una substitució temporal en cas d'averia o d'accident. En aquests casos, la persona interessada ho haurà de sol·licitar a l'Ajuntament, mitjançant instància que haurà d'anar acompanyada amb l'acreditació de disposar d'un altre vehicle per tal d'oferir el servei, amb els requisits de l'apartat 9.2 i la certificació del taller mecànic, acreditativa de la incidència i la durada estimada de la resolució.
En aquests casos excepcionals, s'admetrà que la titularitat del vehicle no coincidesqui amb la de l'autorització.
Igual que en el cas anterior, l'Ajuntament, una vegada comprovat que es compleixen tots els requisits, dictarà resolució amb l'autorització de la substitució temporal i l'emissió amb aquesta finalitat de nova targeta de transport (també de caràcter temporal)
No obstant, aquest supòsits, per l'excepcionalitat del seu règim i donada la durada de la vigència de l'autorització temporal, no podrà excedir de 15 dies. En cas que la previsió de substitució temporal excedesqui el termini indicat, la persona interessada haurà d'acudir al procediment de substitució definitiva abans regulador, excepte en cas d'autorització expressa en supòsits degudament justificats.
Passat el termini de durada màxima de 15 dies d'aquesta substitució temporal, la persona titular de l'autorització haurà d'acreditar davant l'ajuntament haver retirat els distintius externs del vehicle autoritzat temporalment.
Transcorregut el termini de durada màxima de 15 dies d'aquesta substitució temporal, la persona titular de l'autorització haurà d'acreditar davant l'Ajuntament haver retirat els distintius externs del vehicle autoritzat temporalment.
Aquesta acreditació s'haurà de produir en el termini màxim de 3 dies hàbils des de la finalització del període de 15 dies, sense que, en cap cas, ambdós vehicles puguin simultaniejar la prestació.
2. Les persones titulars de les llicències temporals hauran d'oferir el servei personalment i hauran de contar amb un o més conductors assalariats, per garantir la prestació del servei en les condicions indicades en aquest pla.
3. Tots els conductors d'una autorització temporal tindran que acreditar estar en possessió del permís B o superior i dins el permís municipal de taxi de l'Ajuntament des Migjorn Gran.
4. Les persones titulars de les llicències temporals (ja es tracti de titulars de llicència municipal o d'assalariats) hauran de trobar-se de forma ininterrompuda donats d'alta en el règim especial dels treballadors autònoms durant els dies de vigència de la llicència.
5. Les persones titulars hauran d'assegurar la prestació del servei durant tots els dies corresponents al termini de vigència de l'autorització, excepte en el supòsit que açò contradigui amb l'establert a la normativa laboral d'aplicació en quant a la durada de les jornades i la seva distribució setmanal, així com la legislació que resulti d'aplicació amb relació als temps màxims de conducció i descans pel conductor.
6. Una vegada acreditat el compliment d'aquesta exigència, els serveis competents de l'Ajuntament tindran que emetre un informe per procedir, al acabar la darrera temporada, a la devolució del dipòsit que es va dipositar amb ocasió de l'adjudicació de l'autorització temporal.
B. Règim sancionador
L'incompliment, per part de la persona titular d'una autorització temporal, de les condicions de prestació del servei o la pèrdua d'alguna de les condicions exigides per la seva obtenció determinaria l'apertura del corresponent expedient, de forma que podrà ser sancionada, després de l'oportuna tramitació, d'acord amb el que preveu la normativa general de transports i si procedeix, la normativa local que resultin d'aplicació .
D. Revocació
L'Ajuntament des Migjorn Gran podrà revocar l'autorització que no tindrà caràcter de sanció, per incórrer en la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits, així com pel reiterat incompliment de les condicions de prestació del servei, fet que suposarà la pèrdua de tots els drets vinculats a l'autorització i la impossibilitat d'oferir el servei que aquesta emparava.
Abans de resoldre la revocació de qualsevol autorització, serà preceptiu el tràmit d'audiència a la persona interessada. La revocació, com qualsevol altre acte administratiu, es podrà recórrer en via administrativa
VI. Pla d'inspeccions
Durant la vigència d'aquestes autoritzacions, es reforçaran les inspeccions realitzades per l'ajuntament des Migjorn Gran, en coordinació amb el Consell Insular de Menorca i amb les forces i cossos de seguretat, dependents dels diferents municipis i de la Direcció Insular de l'Administració General de l'Estat.
En aquest sentit, es preveu la realització d'inspeccions específiques per controlar la competència deslleial en el sector del taxi, preferentment en hores i ubicacions on s'acumulin els incompliments. Així, d'acord amb la planificació dels serveis propis de les diferents policies locals i dels agents de l'Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil, en coordinació i amb la supervisió dels serveis d'Inspecció de Transports del Consell Insular de Menorca, es durà a terme, durant els mesos de vigència del Pla d'actuació, una major vigència pel control de les pràctiques il·legals amb relació al transport de viatgers en vehicles turisme.
Contra aquest decret es pot interposar el recurs contenciós-administratiu senyalat a l'article 46 de la Llei 29/98, de la jurisdicció contenciós-administrativa, en el termini de dos mesos a partir del dia següent al de la present publicació, a no ser que es presenti el recurs previ potestatiu de reposició de l'article 123 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes a comptar a partir de l'endemà al de la publicació, segons disposa l'article 30 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, el termini per la presentació del recurs de reposició acabarà el mateix dia en que es va produir la publicació en el mes de venciment; no obstant, es poden utilitzar altres recursos, si es considera procedent.
ANNEX I
INSTANCIA DE SOL·LICITUD:
___________________________________________, amb DNI/NIF: _______________
i domicili en _________________________________ codi postal ______________
i telèfon número ____________ i adreça electrònica ________________________
EXPÒS:
- Que reunesc tots i cada un dels requisits exigits en el Pla d'actuació de transport públic de viatgers en vehicle turisme pels anys que van del 2023 al 2026, aprovat per l'Ajuntament des Migjorn Gran mitjançant el Decret de data ______ (BOIB núm. _________ de data ____________
En conseqüència, SOL·LICIT:
- Poder participar en el concurs establert en el mencionat pla d'actuació per l'atorgament d'una autorització municipal estacional de transport públic de viatgers en vehicle turisme, amb les condicions que es preveuen i amb el compliment de les característiques que a continuació especific:
També DECLAR baix la meva responsabilitat:
1. Complir els requisits establerts en el present pla regulador
2. No estar incurs en les prohibicions per a contractar recollides en la legislació de contractació del sector públic
3. Trobar-me al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents.
ASSUMESC, així mateix, el compromís d'adscriure un vehicle a la llicència temporal, conforme a com ho estableix el present pla regulador i d'acord amb les característiques que indic.
I EM COMPROMET a aportar pòlissa d'assegurança per cobrir de forma il·limitada la responsabilitat civil pels danys que es puguin causar amb ocasió de l'exercici de l'activitat.
Categoria A: persones titulars de llicències ordinàries d'auto taxi. Puntuació
DECLAR baix la meva responsabilitat que soc titular de la llicència de taxi núm. ________ del servei d'auto taxi del municipi des Migjorn Gran des de l'any __________ Tenc una antiguitat com titular de ______ anys
Per antiguitat com titular de llicència municipal de taxi a Es Migjorn Gran (0,1 punts) per cada any, fins un màxim de 3):
( ) Aportació de vehicles d'emissions0 = 5 punts
( ) Aportació de vehicle amb menys de 2 anys d'antiguitat= 5 punts
( ) Aportació de vehicle ECO = 3 punts
( ) Aportació de vehicle amb menys de 5 ants d'antiguitat= 2,5 punts
( ) Aportació de vehicle de 7 places= 1 punt
( ) Aportació de vehicle adaptat= 1 punt
Categoria B: Personal assalariades. Puntuació
DECLAR baix la meva responsabilitat, que soc conductor/a assalariat/ada del servei d'auto taxi, amb una antiguitat ininterrompuda acreditada de _____ anys
Per antiguitat com assalariat/ada (0,1 punts per cada any, fins un màxim de 3):
( ) Aportació de vehicle d'emissions 0 = 5 punts
( ) Aportació de vehicle amb menys de 2 anys d'antiguitat= 5 punts
( ) Aportació de vehicle ECO = 3 punts
( ) Aportació de vehicle amb menys de 5 anys d'antiguitat= 2,5 punts
PERÍODES DE TREBALL AM TREBALLADOR/A ASSALARIAT/ADA DEL SECTOR DEL TAXI:
Núm. Llicència |
Titular de la llicència |
Data inici |
Data fi |
Antiguitat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(Localitat i data) (signatura)»
As Migjorn Gran en la data de la signatura que consta en aquest document (26 d'octubre de 2022)
La batlessa Antonia Camps Florit