Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE TRANSICIÓ ENERGÈTICA, SECTORS PRODUCTIUS I MEMÒRIA DEMOCRÀTICA
Núm. 613089
Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica per la qual es modifica la Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica de 6 de setembre de 2021 per la qual s’aprova la convocatòria pública de subvencions per a l’execució del programa d’incentius 6, lligat a la implantació de sistemes tèrmics renovables en el sector residencial, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència europeu NextGenerationEU
En el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 125, d'11 de setembre de 2021, es va publicar la Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica de 6 de setembre de 2021 per la qual s'aprova la convocatòria pública de subvencions per a l'execució del programa d'incentius 6, lligat a la implantació de sistemes tèrmics renovables en el sector residencial, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència europeu ‑NextGenerationEU.
Aquesta convocatòria s'emmarca en el Reial decret 477/2021, de 29 de juny, pel qual s'aprova la concessió directa a les comunitats autònomes i a les ciutats de Ceuta i Melilla d'ajudes per a l'execució de diversos programes d'incentius lligats a l'autoconsum i a l'emmagatzematge, amb fonts d'energia renovable, així com a la implantació de sistemes tèrmics renovables en el sector residencial, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
En el BOE núm. 118, de 18 de maig de 2022, es va publicar el Reial decret 377/2022, de 17 de maig, pel qual s'amplia la tipologia de beneficiaris del Reial decret 477/2021, de 29 de juny, pel qual s'aprova la concessió directa a les comunitats autònomes i a les ciutats de Ceuta i Melilla d'ajudes per a l'execució de diversos programes d'incentius lligats a l'autoconsum i a l'emmagatzematge, amb fonts d'energia renovable, així com a la implantació de sistemes tèrmics renovables en el sector residencial, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, i del Reial decret 1124/2021, de 21 de desembre, pel qual s'aprova la concessió directa a les comunitats autònomes i a les ciutats de Ceuta i Melilla d'ajudes per a l'execució dels programes d'incentius per a la implantació d'instal·lacions d'energies renovables tèrmiques en diferents sectors de l'economia, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
Aquesta modificació del Reial decret 477/2021 afecta diverses disposicions de l'esmentada Resolució d'11 de setembre de 2021, per la qual cosa és necessari modificar-la. En concret s'ha de modificar el següent: el punt 3 de l'apartat segon sobre la presentació de les sol·licituds per part de les entitats públiques establertes en aquest punt 3; el punt 4 i 7 de l'apartat tercer sobre les característiques tècniques de les instal·lacions tèrmiques; la lletra m) de l'apartat vuitè sobre la documentació requerida per a instal·lacions de biomassa; la lletra j) de l'apartat dissetè sobre el termini en el qual s'ha de comptar la permanència de la propietat de les inversions subvencionades i el punt 4 de l'apartat setzè sobre la publicitat que introdueix obligacions addicionals sobre la contribució a l'objectiu d'autonomia estratègica i digital de la Unió Europea. També es modifica la lletra a) del punt 4 de l'apartat cinquè sobre despeses elegibles en el qual d'acord amb l'establert en el punt 4 de l'apartat AI.2 de l'annex I del Reial decret 477/2021 en el qual estableix que l'IVA es subvencionable en el cas que no puguin ser susceptibles de recuperació o compensació total o parcial.
Així mateix, la convocatòria en qüestió resulta afectada per l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, així com per l'Ordre HFP/1031/2021, de 29 de setembre, per la qual s'estableixen el procediment i el format de la informació a proporcionar per les entitats del sector públic per al seguiment del compliment de les fites i els objectius, i d'execució pressupostària i comptable de les mesures dels components del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
Això obliga aquesta Conselleria a modificar la convocatòria pública de subvencions per a l'execució del programa d'incentius 6, lligat a la implantació de sistemes tèrmics renovables en el sector residencial, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència europeu «NextGenerationEU», amb la finalitat d'ajustar-la al marc jurídic vigent que l'empara pel que fa al compliment de les obligacions inherents al Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, així com a l'aprovació dels annexos a emplenar requerits per sol·licitar les subvencions.
Per tot això, i en compliment de la normativa estatal específica sobre la matèria, dict la següent
Resolució
1. Modificar el punt 3 de l'apartat segon de la convocatòria, que queda redactat de la manera següent:
3. En tots els programes d'incentius, els ajuntaments, les diputacions provincials o les entitats equivalents i les mancomunitats o agrupacions de municipis espanyols, consells insulars, i qualssevol organismes públics i entitats de dret públic vinculats o dependents tant de l'Administració local com de l'autonòmica corresponent, poden accedir a la condició de beneficiaris dels ajuts com a representants d'agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, propietaris d'instal·lacions del sector de serveis o altres sectors productius que, fins i tot mancant de personalitat jurídica, puguin dur a terme l'execució de les corresponents actuacions d'autoconsum amb fonts d'energia renovable; en tot cas, s'ha de complir el que preveu el paràgraf segon de l'article 11.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre. En aquests casos, el beneficiari que actuï en representació d'aquestes agrupacions ha de presentar la sol·licitud o sol·licituds dels programes que li correspondrien a cada representant.
2. Modificar el punt 4 de l'apartat tercer de la convocatòria, que queda redactat de la manera següent:
4. Totes les instal·lacions, excepte la tipologia de biomassa d'aparells de calefacció local, han de disposar d'un sistema de monitorització de l'energia elèctrica o tèrmica produïda per la instal·lació objecte de subvenció i que ha de tenir com a mínim les funcionalitats següents:
a) Ha de mostrar, com a mínim, l'energia produïda per la instal·lació renovable en termes diari, mensual i/o anual.
b) Addicionalment a l'anterior, el sistema pot mostrar dades addicionals com, per exemple: emissions de CO2 evitades i estalvi econòmic generat per al propietari de la instal·lació.
c) Excepte per al sector residencial, hi ha d'haver una pantalla en un lloc visible que mostri les dades anteriors de forma actualitzada.
A banda d'això, per a qualsevol actuació aquesta mateixa informació haurà d'estar accessible a través de dispositiu mòbil o aplicació web; no obstant això, es podrà optar per l'accés a les dades a través d'algun dels equips de la instal·lació per a instal·lacions de potència inferior a 70 kW amb caràcter general i 14 kW per a tecnologia solar tèrmica. Per a instal·lacions de potència superior a 70 kW amb caràcter general i 14 kW per a tecnologia solar tèrmica, es podrà optar per una pantalla en un lloc visible.
3. Modificar el punt 7 de l'apartat tercer de la convocatòria, que queda redactat de la manera següent:
7. A més, les instal·lacions de biomassa que incloguin aparells de calefacció local o calderes de menys d'1 MW:
- Han de presentar una acreditació per part del fabricant de l'equip del compliment dels requisits d'eficiència energètica estacional i emissions per al combustible que s‘hagi d'utilitzar, que no poden ser menys exigents que els definits en el Reglament d'ecodisseny en vigor (segons correspongui, Reglament (UE) 2015/1185 de la Comissió o Reglament (UE) 2015/1189 de la Comissió).
- Com a requisit addicional per a aquesta tipologia d'actuació, el beneficiari ha de mantenir un registre documental suficient que permeti acreditar que el combustible emprat en l'equip disposa d'un certificat atorgat per una entitat independent acreditada relatiu al compliment de la classe A1 segons el que s'estableix en la norma UNE-EN-ISO 17225-2, de la classe 1 de la norma UNE-EN-ISO 17225-4, de la classe A1 de la norma 164003, o de la classe A1 de la norma 164004. Aquest registre s'ha de mantenir durant un termini de cinc anys. També es podran subvencionar actuacions que incloguin equips alimentats amb llenya de fusta, sempre que compleixin la classe de propietat M20 segons el que s'estableix en la norma UNE-EN-ISO 17225-5 i no es realitzin en municipis de més de 50.000 habitants o capitals de província. Només es podran subvencionar els equips que funcionin exclusivament amb aquests combustibles. Aquest registre, amb els albarans o factures de venda del biocombustible, es mantindrà durant un termini de cinc anys.
4. Modificar la lletra a) del punt 4 de l'apartat cinquè de la convocatòria, que queda redactada de la manera següent:
a) L'impost sobre el valor afegit (IVA) sempre que puguin ser susceptibles de recuperació o compensació total o parcial.
5. Modificar la lletra m) del punt 2 de l'apartat vuitè de la convocatòria, que queda redactada de la manera següent:
m) Per a les sol·licituds de la tipologia de biomassa una declaració que tots els combustibles que s'han d'utilitzar tenen un valor per defecte de reducció d'emissions de GEI del 80 % o superior segons els indicats per a producció de calor establerts en l'annex VI de la Directiva (UE) 2018/2001 del Parlament Europeu i del Consell, d'11 de desembre de 2018, relativa al foment de l'ús d'energia procedent de fonts renovables, tenint en compte el sistema de producció i la resta de condicions que determinen aquest valor per defecte, indicant la descripció del combustible o dels combustibles i el valor o els valors per defecte. En el cas que algun dels combustibles que s'han d'utilitzar no compleixi el requisit anterior, s'ha d'aportar una memòria signada per un tècnic competent independent o empresa instal·ladora on, per a les condicions previstes per al projecte i d'acord amb la metodologia del dit annex VI es justifiqui que per a aquest combustible la reducció de gasos d'efecte d'hivernacle és igual o superior al 80 %.
Si s'inclouen aparells de calefacció local o calderes de menys d'1 MW, s'ha de presentar una acreditació per part del fabricant de l'equip del compliment dels requisits d'eficiència energètica estacional i emissions per al combustible que s'hagi d'utilitzar, que no podran ser menys exigents que els definits en el Reglament d'ecodisseny en vigor (segons correspongui, Reglament (UE) 2015/1185 de la Comissió, o Reglament (UE) 2015/1189 de la Comissió).
Si s'inclouen aparells de calefacció local o calderes de menys d'1 MW, s'ha de presentar una declaració per part del beneficiari en què es comprometi a utilitzar exclusivament combustibles que disposin d'un certificat atorgat per una entitat independent acreditada relatiu al compliment de la classe A1 segons el que estableix la norma UNE-EN-ISO 17225-2, de la classe A1 de la norma UNE-EN-ISO 17225-3, de la classe A1 de la norma UNE-EN-ISO 17225-4, de la classe A1 de la norma UNE 164003 o de la classe A1 de la norma UNE 164004. En el cas de la llenya ha de complir la classe de propietat M20 segons el que estableix la norma UNE-EN-ISO 17225-5. Igualment s'ha de comprometre a mantenir, durant un termini de cinc anys, un registre documental, amb els albarans o les factures de venda del biocombustible que permetin acreditar els fets anteriors.
6. Afegir en el punt 2 de l'apartat vuitè de la convocatòria les lletres, o) i p), amb la redacció següent:
o) Declaració responsable del compliment dels principis transversals establerts en PRTR i d'acord amb l'establert en l'article 8.1.i) de l'Ordre HFP/1030/2021. Adopció de mesures eficaces i proporcionades per evitar el frau, la corrupció, el conflicte d'interessos i el doble finançament en l'àmbit de gestió d'aquestes ajudes, segons el que disposen els acords i reglaments de la UE i l'Ordre HFP/1030/2021.
p) Declaració d'acceptació de la cessió i el tractament de dades entre administracions públiques en relació amb l'execució i les actuacions del PRTR, de conformitat amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i amb l'Ordre HFP/1030/2021.
7. Afegir un punt 11 a l'apartat onzè de la convocatòria, amb la redacció següent:
11. Quant a la remissió de la informació sobre perceptors finals dels fons (beneficiaris de les ajudes, contractistes i subcontractistes), la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica ha d'aportar la informació sobre la identificació del perceptor dels fons (nom del destinatari dels fons, si escau, data de naixement), en concepte d'ajudes o per la condició de contractista i subcontractista, en els termes que determini el Ministeri d'Hisenda i Funció Pública, per donar compliment a l'exigència de l'article 22.d) del Reglament (UE) 2021/241.
8. Modificar el punt 4 de l'apartat quinzè de la convocatòria, que queda redactat de la forma següent:
4. Addicionalment, en el cas d'instal·lacions superiors a 100 kW de potència nominal de generació, s'ha d'aportar un pla estratègic que indiqui l'origen o lloc de fabricació (nacional, europeu o internacional) dels components de la instal·lació i el seu impacte mediambiental, incloent-hi l'emmagatzematge, els criteris de qualitat o durabilitat utilitzats per seleccionar els diferents components, la interoperabilitat de la instal·lació o el seu potencial per oferir serveis al sistema, així com l'efecte motor sobre pimes i autònoms que s'espera que tengui el projecte. En particular, ha d'incloure la contribució a l'objectiu d'autonomia estratègica i digital de la Unió Europea, així com a la garantia de la seguretat de la cadena de subministrament tenint en compte el context internacional i la disponibilitat de qualsevol component o subsistema tecnològic sensible que pugui formar part de la solució, mitjançant l'adquisició d'equips, components, integracions de sistemes i programari associat a proveïdors situats a la Unió Europea.
Pot incloure, a més, estimacions del seu impacte sobre l'ocupació local i sobre la cadena de valor industrial local, regional i nacional. Aquest document ha de ser publicat per l'autoritat convocant de les ajudes i ha de ser accessible des de les publicacions o pàgines web del destinatari últim referides en l'apartat 1 d'aquest article.
9. Modificar en l'apartat setzè la lletra j), amb la redacció següent:
j) Garantir la propietat de la inversió durant el període mínim dels cinc anys següents al pagament de l'ajut.
10. Afegir en l'apartat setzè les lletres q), r), s) i t), u) amb la redacció següent:
q) En el cas que siguin entitats del sector públic, a adoptar les mesures relacionades amb la prevenció dels conflictes d'interessos, d'acord amb el que es preveu en l'annex III.C de l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, la qual cosa inclou l'emplenament d'una declaració d'absència de conflicte d'interessos (DACI) als intervinents en el procediment.
r) Permetre l'accés a la Comissió Europea, a l'OLAF i al Tribunal de Comptes de la Unió Europea i, si escau, a la Fiscalia Europea, en els termes previstos en l'article 22.2 del Reglament (UE) 2021/241.
s) Complir les obligacions relatives a la conservació dels documents previstes en l'article 132 del Reglament (UE) 2018/1046, del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de juliol de 2018.
t) Les persones o entitats beneficiàries han de garantir el ple compliment del principi de no causar un perjudici significatiu al medi ambient (DNSH per les seves sigles en anglès, Do No Significant Harm) i l'etiquetatge climàtic i digital, d'acord amb el que es preveu en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, aprovat pel Consell de Ministres el 27 d'abril de 2021 i pel Reglament (UE) núm. 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència: com també d'allò requerit en la Decisió d'execució del Consell relativa a l'aprovació de l'avaluació del Pla de Recuperació i Resiliència d'Espanya.
u) Proporcionar i permetre l'intercanvi d'informació necessària per configurar la Base de dades dels beneficiaris dels ajuts, de contractistes i subcontractistes, d'acord amb l'article 8 de l'Ordre HFP 1030/2021.
11. Afegir en l'apartat vintè, relatiu als models normalitzats, el següent:
- Document 9. Declaració responsable del compliment dels principis transversals establerts en PRTR i d'acord amb el que estableix l'article 8.1.i) de l'Ordre HFP/1030/2021. Adopció de mesures eficaces i proporcionades per evitar el frau, la corrupció, el conflicte d'interessos i el doble finançament en l'àmbit de gestió d'aquestes ajudes, segons el que disposen els acords i reglaments de la UE i l'Ordre HFP/1030/2021.
- Document 10. Declaració d'acceptació de la cessió i el tractament de dades entre administracions públiques en relació amb l'execució i actuacions del PRTR, de conformitat amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i amb l'Ordre HFP/1030/2021.
12. Complir les obligacions de comunicació, publicitat i difusió inherents al Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
13. Afegir un tercer paràgraf a l'apartat vint-i-unè , relatiu a la normativa aplicable, que queda redactat de la manera següent:
- A la convocatòria següent hi seran aplicables l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, així com l'Ordre HFP/1031/2021, de 29 de setembre, per la qual s'estableix el procediment i el format de la informació a proporcionar per les entitats del sector públic estatal, autonòmic i local per al seguiment del compliment de fites i objectius i d'execució pressupostària i comptable de les mesures dels components del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
14. Afegir la frase «—finançat per la Unió Europea— NextGenerationEU» en el títol de la Resolució de la convocatòria, que queda redactat de la manera següent:
Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica de 6 de setembre de 2021 per la qual s'aprova la convocatòria pública de subvencions per a la realització d'instal·lacions d'autoconsum amb fonts d'energia renovable, amb o sense emmagatzematge, i la incorporació d'emmagatzematge en instal·lacions d'autoconsum amb fonts d'energia ja existents, en el sector residencial, les administracions públiques i el tercer sector en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència europeu —finançat per la Unió Europea— NextGenerationEU.
15. Declarar que aquesta convocatòria s'ajusta als principis transversals del Mecanisme de Recuperació i Resiliència, així com als principis de gestió previstos en l'article 2 de l'Ordre HFP/1030/2021.
16. Inserir en la capçalera de la Resolució de la convocatòria el logotip del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència; el logotip del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic; el logotip d'autoconsum i l'emblema de la Unió Europea.
17. Establir que aquesta modificació és aplicable als expedients que ja s'hagin presentat, a partir de l'entrada en vigor del Reial decret 377/2022, de 17 de maig, pel qual s'amplia la tipologia de beneficiaris del Reial decret 477/2021, de 29 de juny, pel qual s'aprova la concessió directa a les comunitats autònomes i a les ciutats de Ceuta i Melilla d'ajudes per a l'execució de diversos programes d'incentius lligats a l'autoconsum i a l'emmagatzematge, amb fonts d'energia renovable, així com a la implantació de sistemes tèrmics renovables en el sector residencial, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, i del Reial decret 1124/2021, de 21 de desembre, pel qual s'aprova la concessió directa a les comunitats autònomes i a les ciutats de Ceuta i Melilla d'ajudes per a l'execució dels programes d'incentius per a la implantació d'instal·lacions d'energies renovables tèrmiques en diferents sectors de l'economia, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
18. No obstant el punt anterior, la modificació de la convocatòria establerta en els punts 4, 5, 6, 7, 8 ,9, 10, 11 i 12 d'aquesta Resolució és aplicable a tots els expedients que s'hagin presentat des de la data de publicació de la convocatòria pública de subvencions per a la realització d'instal·lacions d'autoconsum amb fonts d'energia renovable, amb o sense emmagatzematge, en el sector serveis i altres sectors productius de l'economia, i per a la incorporació d'emmagatzematge en instal·lacions d'autoconsum, amb fonts d'energia renovable, ja existents en el sector serveis i altres sectors productius, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència europeu ‑NextGenerationEU.
19. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica en el termini d'un mes comptador des de l'endemà al de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També podeu interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa administrativa.
Palma, 19 d'octubre de 2022
El conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica Juan Pedro Yllanes Suárez
ANNEXOS
Document 5
Declaració responsable del compliment del principi de «no causar un perjudici significatiu al medi ambient» (DNSH per les seves sigles en anglès, Do No Significant Harm) a l'expedient de subvenció
NOM/ENTITAT SOL·LICITANT
DENOMINACIÓ: |
NIF/DNI: |
|||
ADREÇA: |
CP: |
LOCALITAT: |
||
PROVÍNCIA:
|
TELÈFONS: |
ADREÇA ELECTRÒNICA: |
DADES DE LA PERSONA REPRESENTANT (SI ESCAU)
LLINATGES: |
NOM: |
DNI: |
TELÈFONS: |
DECLARACIÓ
DECLAR:
Que el projecte no causa un dany significatiu a cap dels objectius mediambientals establerts en el Reglament (UE) 2020/852 del Parlament Europeu i del Consell de 18 de juny de 2020, relatiu a l'establiment d'un marc per facilitar les inversions sostenibles, i pel qual es modifica el Reglament (UE) 2019/2088 i es compleix el principi de «no causar un perjudici significatiu al medi ambient» (DNSH per les seves sigles en anglès, Do No Significant Harm), i la seva normativa d'aplicació, especialment el Reglament (UE) 2021/241 i el Reglament (UE) 2020/852, i en l'Ordre HFP/1030/2021.
____________________________________________________, ______ d _____________de ________
Signatura: ________________________________
Document 9
Declaració responsable del compliment dels principis transversals establerts en PRTR i d'acord amb l'establert en l'article 8.1.i) de l'Ordre HFP/1030/2021. Adopció de mesures eficaces i proporcionades per evitar el frau, corrupció, conflicte d'interessos i doble finançament en l'àmbit de gestió d'aquestes ajudes, segons el que es disposa en els Acords i Reglaments de la UE i en l'Ordre HFP/1030/2021.
NOM/ENTITAT SOL·LICITANT
DENOMINACIÓ: |
NIF/DNI: |
|||
ADREÇA: |
CP: |
LOCALITAT: |
||
PROVÍNCIA:
|
TELÈFONS: |
ADREÇA ELECTRÒNICA: |
DADES DE LA PERSONA REPRESENTANT (SI ESCAU)
LLINATGES: |
NOM: |
DNI: |
TELÈFONS: |
DECLARACIÓ
En la condició de beneficiari d'ajuts finançats amb recursos provinents del PRTR en el desenvolupament d'actuacions necessàries per a la consecució dels objectius definits en el Component 7, 8 «Desplegament i integració d'energies renovables», «Infraestructures elèctriques, promoció de xarxes intel·ligents i desplegament de la flexibilitat i emmagatzematge», segons correspongui,
MANIFEST:
El compromís de la persona/entitat que represent amb els estàndards més exigents en relació amb el compliment dels normes jurídiques, ètiques i morals per adoptar les mesures necessàries per prevenir i detectar el frau, la corrupció i els conflictes d'interessos, així com comunicar els incompliments observats, si s'escau, a les autoritats que siguin procedents.
Addicionalment, d'acord amb el contingut del PRTR, em compromet a respectar els principis d'economia circular i evitar impactis negatius significatius en el medi ambient (DNSH per les seves sigles en anglès, Do No Significant Harm) en l'execució de les actuacions duites a terme en el marc d'aquest Pla, i manifest que no incorr en doble finançament i que, si s'escau, no em consta risc d'incompatibilitat amb el règim d'ajuts d'Estat.
, d' de 202
Signatura
Document 10
Declaració de cessió i tractament de dades en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) en l'expedient de subvenció
NOM/ENTITAT SOL·LICITANT
DENOMINACIÓ: |
NIF/DNI: |
|||
ADREÇA: |
CP: |
LOCALITAT: |
||
PROVÍNCIA:
|
TELÈFONS: |
ADREÇA ELECTRÒNICA: |
DADES DE LA PERSONA REPRESENTANT (SI ESCAU)
LLINATGES: |
NOM: |
DNI: |
TELÈFONS: |
DECLARACIÓ
DECLAR conèixer la normativa que és aplicable, en particular els apartats següents de l'article 22, del Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència:
1. La lletra d) de l'apartat 2: «recaptar, a l'efecte d'auditoria i control de l'ús de fons en relació amb les mesures destinades a l'execució de reformes i projectes d'inversió en el marc del Pla de Recuperació i Resiliència, en un format electrònic que permeti realitzar recerques i en una base de dades única, les categories harmonitzades de dades següents:
i) el nom del perceptor final dels fons;
ii) el nom del contractista i del subcontractista, quan el perceptor final dels fons sigui un poder adjudicador de conformitat amb el Dret de la Unió Europea o nacional, en matèria de contractació pública;
iii) els noms, els llinatges i les dades de naixement dels titulars reals del perceptor dels fons o del contractista, segons es defineix en l'article 3, punt 6, de la Directiva (UE) 2015/849 del Parlament Europeu i del Consell (26);
iv) una llista de mesures per a l'execució de reformes i projectes d'inversió en el marc del Pla de Recuperació i Resiliència, juntament amb l'import total del finançament públic d'aquestes mesures i que indiqui la quantia dels fons desemborsats en el marc del Mecanisme i altres fons de la Unió».
2. Apartat 3: «Les dades personals esmentades en l'apartat 2, lletra d), d'aquest article només seran tractades pels Estats membres i per la Comissió a l'efecte i durada de la corresponent auditoria de l'aprovació de la gestió pressupostària i dels procediments de control relacionats amb la utilització dels fons relacionats amb l'aplicació dels acords al fet a què es refereixen els articles 15, apartat 2, i 23, apartat 1. En el marc del procediment d'aprovació de la gestió de la Comissió, de conformitat amb l'article 319 del TFUE, el Mecanisme estarà subjecte a la presentació d'informes en el marc de la informació financera i de rendició de comptes integrada al fet a què refereix l'article 247 del Reglament financer i, en particular, per separat, en l'informe anual de gestió i rendiment».
Conforme amb el marc jurídic exposat, manifest accedir a la cessió i el tractament de les dades amb les finalitats expressament indicades en els articles esmentats.
, d' de 202
Signatura