Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA
Núm. 575816
Acord de Ple de data 29/09/2022 per la qual es convoquen les subvencions per la restauració i/o rehabilitació de façanes d'edificis residencials i habitatges destinats principalment a residència habitual situats dins del terme municipal per a l'any 2022, pel procediment de concurrència competitiva
Acord de Ple de data 29/09/2022 per la qual es convoquen les subvencions per la restauració i/o rehabilitació de façanes d'edificis residencials i habitatges destinats principalment a residència habitual situats dins del terme municipal per a l'any 2022, pel procediment de concurrència competitiva.
D'acord amb el que preveuen els articles 17.3.b i 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i a l'Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santa Margalida, es publica l'acord del Ple adoptat en data 29/09/2022 en virtut de què s'ha aprovat la convocatòria de Restauració i/o rehabilitació de façanes d'edificis residencials i habitatges destinats principalment a residència habitual situats dins del terme municipal, que ha estat enviada a la base de dades nacional de subvencions amb el número de codi 652183 BDNS i que a continuació es transcriu:
"ANNEX I CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER A LA RESTAURACIÓ I REHABILITACIÓ DE FAÇANES.
1. OBJECTE I FINALITAT.
1. L'objecte de la present convocatòria és regular les ajudes econòmiques que l'Ajuntament de Santa Margalida concedirà durant l'any 2022 per a Restauració i/o rehabilitació de façanes d'edificis residencials i habitatges situats en sol urbà o rústic (edificis catalogats) dins del terme municipal
2. La finalitat d'aquestes subvencions és contribuir a mantenir en bon estat de conservació els habitatges, allargant així la vida del patrimoni i garantint la seguretat dels vianants, mantenint viva, dinàmica i agradable la imatge del terme de Santa Margalida; a l'hora que es contribueix a garantir el dret a un habitatge digne i adequat.
2. CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA.
Durant l'exercici pressupostari 2022 es destina la quantitat de 35.000,00€ a les subvencions objecte de les presents bases, amb càrrec a l'aplicació pressupostària següent: 1522 48900
3. BENEFICIARIS.
1. Poden ser beneficiaris de les subvencions objecte de la present convocatòria aquelles persones físiques o jurídiques privades, les comunitats de béns o qualsevol altre unitat econòmica o patrimoni separat, que tot i no tenir personalitat jurídica pròpia, promoguin o participin en el pagament de les actuacions subvencionables i ostentin alguna de les condicions següents:
2. No podran obtenir la condició de beneficiari de les subvencions les persones o entitats en qui concorri alguna de les circumstàncies que s'indiquen en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i en l'article 8 de l'Ordenança General Reguladora de les Subvencions de l'Ajuntament de Santa Margalida.
4. ACTIVITATS SUBVENCIONABLES.
Són objecte de subvenció les despeses derivades de les intervencions que afectin a les característiques formals i d'acabats de les façanes dels habitatges i edificis residencials, sempre que: 1) L'execució s'efectuï entre l'1 de novembre de 2019 i el 31 d'octubre de 2021; i 2) L'execució finalitzi i s'aboni abans de 31 d'octubre de 2021; per part de les persones relacionades a la base tercera d'aquestes bases que compleixin els següents requisits:
5. ACTIVITATS NO SUBVENCIONABLES.
En cap cas seran despeses subvencionables:
6. RÈGIM DE LA CONCESSIÓ. COMPATIBILITAT O INCOMPATIBILITAT AMB ALTRES SUBVENCIONS.
1. Les subvencions objecte de les presents bases es concediran en règim de concurrència competitiva de totes les sol·licituds que compleixin els requisits exigits en aquestes bases.
2. Els ajuts econòmics objecte de les presents bases són compatibles amb altres ajuts efectuats per qualsevol altre administració pública o entitat privada, sempre que l'import dels ajuts concedits sigui de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres no superi el cost de l'activitat subvencionada. I són incompatibles amb altres ajuts efectuats per aquest Ajuntament.
7. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS. TERMINI, LLOC I FORMA.
1. El termini per presentar les sol·licituds serà de 10 dies naturals des del dia següent a la publicació de la convocatòria al BOIB.
2. És obligatori formular la sol·licitud utilitzant el tràmit electrònic habilitat a l'efecte.
3. Les sol·licituds es formularan seguint el tràmit habilitat i s'haurà d'adjuntar la següent documentació:
a. Fotocòpia del NIF de l'entitat sol·licitant i fotocòpia del DNI/NIE/Passaport de la persona que signa la sol·licitud.
b. Documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua la persona que signa la sol·licitud. S'ha d'acreditar el nomenament i la vigència del càrrec.
c. Document que acrediti la titularitat de l'immoble, acta d'acord de la Comunitat de Propietaris o dret arrendatici o usufructuari. En aquests dos darrers casos, autorització de la propietat i titularitat d'aquest.
d. En cas que les obres o actuacions afectin a elements comuns d'un edifici en règim de propietat horitzontal, la sol·licitud s'haurà de presentar per part del President, en nom i representació de la Comunitat de Propietaris, acompanyant a més certificat de l'acord de la Junta de Propietaris, on s'especifiquin les obres o actuacions a realitzar i la part a pagar individualitzadament.
e. Amb caràcter general, quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes a la Llei 9/2017, de Contractes del Sector Públic pel contracte menor d'obres, fitxada en 40.000,00.-€, el beneficiari haurà de sol·licitar tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a l'execució de l'actuació, excepte que per les seves especials característiques no existeixi en el mercat suficient número d'entitats que la realitzin o excepte que la despesa s'hagués realitzat amb anterioritat a la subvenció.
L'elecció entre les ofertes presentades, que s'hauran d'aportar en la justificació o, en el seu cas, en la sol·licitud, es realitzarà d'acord amb criteris d'eficiència i economia, havent de justificar-se expressament en una memòria l'elecció quan aquesta no recaigui en la proposta econòmicament més avantatjosa.
f. Llicència administrativa o comunicació prèvia. En cas que aquestes no siguin necessàries, memòria o explicació de les activitats o actuacions per a les quals es sol·licita l'ajuda econòmica. Entre d'altres aspectes, hi han de constar, els objectius perseguits, el pressupost on s'indicaran les despeses, les dates de realització i, així com les persones responsables de la seva execució.
En cas de tractar-se d'intervencions plurianuals (iniciades l'any 2020 però finalitzades l'any 2021 o 2022), s'hauran de desglossar les despeses corresponents a cada anualitat.
Tanmateix, si escau, en el pressupost s'haurà de desglossar la part corresponent a imposts.
g. Certificat bancari que acrediti el compte corrent o la llibreta en què s'ha d'ingressar l'import de la subvenció. No serà necessari presentar aquest certificat bancari si la persona sol·licitant ho ha acreditat en anteriors convocatòries de subvencions i ajudes econòmiques de l'Ajuntament de Santa Margalida i no s'ha produït cap modificació des de llavors.
h. Declaració què la persona o entitat sol·licitant no rep cap més ajuda pel mateix concepte, o l'import de l'ajuda rebuda o sol·licitada amb relació al total, i declaració responsable davant autoritat administrativa de no incórrer en cap de les prohibicions establertes a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
i. Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant la Tresoreria General de la Seguretat Social, davant l'Agència Tributària i davant aquest Ajuntament. La presentació de la sol·licitud de la subvenció implicarà, excepte que expressament es manifesti el contrari, l'autorització del sol·licitant per a que l'òrgan atorgant obtingui de forma directa l'acreditació del compliment d'aquestes obligacions.
4. D'acord amb l'establert en l'article 28.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Publiques, en el cas que la documentació exigida ja estigui en poder de l'Ajuntament, la persona aspirant, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment de que formin part, podrà fer ús del seu dret a no presentar-la, fent constar la data, el procediment i l'òrgan o dependència en que varen ser presentats o emesos. En els supòsits d'impossibilitat material d'obtenir el document, l'òrgan competent podrà requerir al sol·licitant la seva presentació, o, en defecte d'això, l'acreditació per altres mitjans dels requisits al fet que es refereix el document, amb anterioritat a la formulació de la proposta de resolució.
5. Si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en la present convocatòria, es requerirà a la persona interessada perquè en el termini màxim de 10 dies esmeni les deficiències, advertint-la que si no ho fa se la tindrà per desistida de la seva petició, prèvia resolució que es dictarà en els termes previstos en l'article en l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Publiques.
6. Qualsevol dels òrgans que intervenen en el procediment de concessió podrà, en qualsevol moment del procés, sol·licitar a l'interessat la informació complementària, les dades i les acreditacions que estimi necessàries.
8. PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ. INICI, INSTRUCCIÓ I RESOLUCIÓ.
1. El procediment de concessió de la subvenció s'iniciarà d'ofici, mitjançant acord de l'Ajuntament Ple que aprovarà la convocatòria. Un extracte de la convocatòria o la convocatòria serà publicada en el BOIB, per conducte de la BDNS i a la seu electrònica d'aquest Ajuntament.
2. L'òrgan instructor del procediment de concessió correspon a la persona que ocupa la regidoria d'urbanisme.
Una Comissió Avaluadora es reunirà per examinar si els beneficiaris compleixen tots els requisits necessaris per accedir a les subvencions i avaluar les sol·licituds conforme als criteris de valoració establerts en aquestes Bases. De tot l'actuat en aquesta reunió s'aixecarà acta.
La Comissió Avaluadora estarà integrada pels següents membres:
- Sr. Maria Marqués García, arquitecta tècnica municipal, com a president de la Mesa.
Suplent: Sra. Maria Ferriol Torrens
- Sr. Martí Àngel Torres Valls, vocal.
Suplent: Sra. Maciana Alomar Bauça.
- Sra. Margalida Quetglas Ferragut, en qualitat d'Interventora de l'Ajuntament.
Suplent: Sra. Catalina Maria Pons.
- Sra. Francisca Seguí Serra, en qualitat de Secretària acctal. de l'Ajuntament.
Suplent: Sra. -Catalina Maria Pons
- Sra. Alícia Payeras Pascual que actuarà com a secretària, amb veu, però sense vot.
Suplent: Sra. Isabel Mas Vanrell.
L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'acta de la reunió de la Comissió, formularà proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es publicarà a la seu electrònica de l'Ajuntament, obrint-se un termini de 3 dies naturals per presentar al·legacions.
L'instructor incorporarà a l'expedient una diligència signada per la persona responsable en que consti lloc i data de publicació.
Pel que fa a la presentació d'al·legacions s'estarà a l'establert per la presentació de sol·licituds.
Si no es presenten al·legacions dins del termini concedit, la proposta de resolució formulada tendrà el caràcter de definitiva. En altre cas, una vegada examinades les al·legacions presentades pels interessats, l'òrgan instructor formularà proposta de resolució definitiva, que haurà d'expressar el sol·licitant o la relació de sol·licitants pels que es proposa la concessió de la subvenció i la seva quantia, especificant la seva avaluació i els criteris de valoració seguits per efectuar-la.
La proposta de resolució definitiva es publicarà a la seu electrònica de l'Ajuntament atorgant als beneficiaris un termini de 3 dies naturals perquè comuniquin la seva acceptació. S'entendrà acceptada si dins d'aquest termini no s'expressa el contrari.
3. La competència per resoldre el procediment i concedir la subvenció s'atribueix a la Junta de Govern Local, que dictarà aquesta resolució un cop dictada la proposta de resolució definitiva i emès informe de fiscalització per la Intervenció Municipal.
La resolució es publicarà a la seu electrònica de l'Ajuntament de Santa Margalida i, si escau, en el BOIB.
9. CRITERIS QUE HAN DE REGIR L'ATORGAMENT I QUANTIA DE LES SUBVENCIONS.
1. La concessió de les subvencions que es convoquen es regeix pels principis de publicitat, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació.
2. El repartiment de l'import consignat entre les sol·licituds de subvencions formulades es realitzarà per rigorós ordre d'entrada en el Registre, començant per la primera petició presentada una vegada obert el període de presentació de sol·licituds i continuant segons el seu ordre d'entrada en el Registre, fins esgotar el pressupost previst .
Les actuacions per a les que es sol·liciti subvenció seran objecte de revisió i informe per part del tècnic municipal, considerant-se cost de l'actuació el cost que determini l'informe tècnic municipal. Sobre el cost de l'actuació així definit s'aplicarà el percentatge subvencionable d'acord amb els següents imports màxims:
- Del 70% del cost de l'actuació subvencionada en el cas d'immobles inclosos específicament en el catàleg de protecció del patrimoni del municipi de Santa Margalida aprovat definitivament per la Comissió lnsular d'Ordenació del Territori i Urbanisme del Consell de Mallorca, el 26 de febrer de 2016 (BOIB Núm. 32 de 10/03/2016), amb un màxim de 6.000,00.-€.
- Del 60% del cost de l'actuació subvencionada, en el cas d'immobles inclosos dins la categoria BA9 del catàleg de protecció del patrimoni del municipi de Santa Margalida, amb un màxim de 4.000,00€.
- Del 50% del cost de l'actuació subvencionada, en els demés casos, amb un màxim de 3.000,00.-€
3. La quantia de la subvenció tindrà com a límit màxim el crèdit consignat contemplat en aquestes bases i no podrà superar el percentatges indicats.
10. TERMINI DE RESOLUCIÓ I NOTIFICACIÓ.
1. El termini màxim per resoldre i notificar la resolució del procediment no podrà excedir de sis mesos, a comptar des de la publicació de la convocatòria.
2. El venciment del termini màxim sense que s'hagi notificat la resolució, legitima als interessats per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de la subvenció.
11. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS.
Les persones i entitats beneficiàries han de complir les obligacions establertes en les disposicions normatives que hi són d'aplicació i, en concret, de l'Ordenança General reguladora de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santa Margalida (BOIB Núm. 142 de 29/09/2012), i de les següents:
a. Acceptar i complir la normativa de l'Ajuntament de Santa Margalida.
b. Dur a terme l'objecte de la subvenció d'acord amb les condicions establertes.
c. Acreditar davant l'Ajuntament que han executat o realitzat l'activitat subvencionada amb la documentació corresponent.
d. Comunicar a l'òrgan competent per resoldre, d'acord amb la base 8.3 de les presents bases, l'obtenció de subvencions o ajudes per la mateixa finalitat no previstes inicialment, així com qualsevol eventualitat que alteri el desenvolupament de l'activitat subvencionada.
e. Facilitar tota la informació complementària que requereixi l'Ajuntament i sotmetre's a les actuacions de comprovació i control a efectuar per l'Ajuntament.
f. Presentar, una vegada conclosa l'activitat subvencionada, la documentació justificativa requerida en la base següent.
12. JUSTIFICACIÓ DE LA SUBVENCIÓ.
1. La justificació de la despesa s'haurà de presentar amb anterioritat a dia 15 de novembre de 2022.
2. L'abonament de la subvenció es farà prèvia justificació per part de la persona o entitat beneficiària de la realització de l'activitat subvencionada, el compliment de la finalitat i el 100% de la despesa.
3. Per justificar la subvenció atorgada s'ha de presentar un compte justificatiu integrat per la documentació següent:
a. Una memòria de l'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb les activitats que s'han fet i els resultats obtinguts, la temporalització i qualsevol altre aspecte que pugui resultar adient.
b. Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats que s'han fet, que contindrà:
4. Les despeses s'han de justificar amb factures i altres documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o, amb eficàcia administrativa, en original i còpia per compulsar. Si s'han de retornar les factures o justificants originals, a petició de l'entitat o persona subvencionada, s'hi ha de reflectir amb un segell la data de concessió de la subvenció així com l'import del justificant que s'imputa a la subvenció.
5. Les factures originals, acreditatives de la despesa subvencionada, expedides a nom de les persones o entitats subvencionades i amb el seu NIF, han d'expressar clarament:
Si l'entitat o persona beneficiària únicament disposa de la factura o document justificatiu que acredita la despesa rebuda per correu electrònic, s'admetrà sempre que a la impressió de la factura s'adjunti un certificat signat pel representant legal de l'entitat en que manifesti la impossibilitat o dificultat greu per obtenir el document original i declari que la factura ni s'ha utilitzat ni s'utilitzarà per justificar cap altre subvenció.
6. No obstant això, l'Ajuntament de Santa Margalida podrà demanar qualsevol altre documentació que consideri adient, ateses les circumstàncies i característiques del cas.
7. Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, l'Ajuntament de Santa Margalida requerirà a l'entitat o persona beneficiària perquè la completi o esmeni la deficiència en el termini improrrogable de 10 dies.
13. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT.
Les subvencions són de concessió voluntària, revocables i reductibles si l'entitat o persona beneficiària es veu afectada per alguna de les causes previstes a la Llei, a l'Ordenança Municipal, així com en el cas de que incompleixi alguna de les obligacions previstes en aquestes bases.
En aquests casos, prèvia tramitació del corresponent procediment administratiu, l'entitat o persona beneficiària haurà de reintegrar les quantitats percebudes i els interessos de demora que corresponguin.
14. INFRACCIONS O SANCIONS.
L'incompliment dels requisits establerts en aquestes bases o a la normativa d'aplicació, donarà lloc a l'aplicació del règim d'infraccions i sancions establert al Títol V de l'Ordenança Municipal.
15. NORMATIVA APLICABLE.
Es d'aplicació a aquestes bases la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; el Reial Decret 877/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003; l'Ordenança General Reguladora de la Concessió de Subvencions de l'Ajuntament de Santa Margalida (BOIB Núm. 142 29/09/2012); Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Publiques; el Reial Decret Legislatiu 2/2004 pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals; les Bases d'Execució del Pressupost Municipal per a l'any 2022 i demés normativa que hi resulti d'aplicació.
16. RECURSOS.
La resolució que recaigui en aquest procediment no posa fi a la via administrativa. Contra ella es pot interposar el recurs de reposició en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seva notificació. Alternativament i en el termini de dos mesos es pot interposar davant el Jutjat de lo Contenciós-Administratiu recurs contenciós administratiu. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs que hi procedeixi."
El que es fa públic en compliment de les disposicions vigents.
Santa Margalida, a data de la signatura electrònica (7 d'octubre de 2022)
El batle acctal. (Martí Àngel Torres Valls)