Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 490557
Conveni de col·laboració entre la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat, l’Escola Balear d’Administració Pública i l’Agència Tributària de les Illes Balears de delegació de la competència per a la convocatòria i la gestió del procés d’estabilització d’aquest ens públic

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Parts

Mercedes Garrido Rodríguez, consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat i presidenta de l'Escola Balear d'Administració Pública (en endavant, EBAP) en virtut del Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, i de l'article 9.1 dels Estatuts de l'EBAP, aprovats pel Decret 31/2012, de 13 d'abril, en representació de la Conselleria i de l'organisme esmentat, i en exercici de les facultats que li atribueixen l'article 11, lletra c), de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l'article 9.2.a) dels Estatuts de l'EBAP.

María del Carmen Iglesias Manjón, directora gerenta de l'EBAP en virtut de l'Acord del Consell de Govern de data 30 d'agost de 2021 (BOIB núm. 118, de 31 d'agost), en representació de l'organisme esmentat i en l'exercici de les facultats que li atribueix l'article 12.5.k) dels Estatuts de l'entitat.

Rosario Sánchez Grau, presidenta de l'Agència Tributària de les Illes Balears (d'ara endavant, ATIB) en virtut del Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, i de l'article 7.1 de la Llei 3/2008, de 14 d'abril, de creació i regulació de l'ATIB, en representació de l'ens públic esmentat i en l'exercici de les facultats que li atribueix l'article 7.2.b) de la mateixa llei.

Antecedents

1. La Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública (en endavant, LRTOP) estableix l'ampliació dels processos d'estabilització d'ocupació temporal com a mesura complementària immediata per pal·liar la situació existent de temporalitat, i autoritza un tercer procés d'estabilització d'ocupació pública, que ha d'afectar les places de naturalesa estructural que, estiguin o no dins les relacions de llocs de treball, plantilles o una altra forma d'organització de recursos humans que estiguin previstes en les diferents administracions públiques, i estant dotades pressupostàriament, hagin estat ocupades de manera temporal i ininterrompudament almenys en els tres anys anteriors al 31 de desembre de 2020.

Aquests processos han de garantir el compliment dels principis de lliure concurrència, igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, i es poden articular mesures que possibilitin una coordinació entre les diferents administracions en el desenvolupament d'aquests.

Per evitar dilacions en aquests nous processos, s'exigeix que les ofertes d'ocupació relatives a aquests processos d'estabilització s'aprovin i es publiquin en els respectius diaris oficials abans de l'1 de juny de 2022, i les respectives convocatòries abans del 31 de desembre de 2022, i els processos han de finalitzar abans del 31 de desembre de 2024.

2. A nivell autonòmic es va dictar el Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears, amb l'objectiu d'aprovar mesures urgents que permetin reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears, a l'empara de la LRTOP.

Aquest decret llei és d'aplicació a l'Administració de la Comunitat Autònoma, a les administracions insulars i locals de les Illes Balears i a les entitats que n'integren el sector públic, i transposa i adapta a la legislació autonòmica les previsions contingudes en l'article 2 i en les disposicions addicionals primera a vuitena de la LRTOP.

Tant l'EBAP com l'ATIB queden subjectes al que es disposa en el Decret llei 6/2022.

3. La Llei 3/2008, de 14 d'abril, de creació i regulació de l'Agència Tributària de les Illes Balears (en endavant, LRATIB), disposa en l'article 15 que el Consell General de l'ATIB ha d'aprovar l'oferta pública d'ocupació anual i que correspon al president o a la presidenta de l'Agència, a proposta del Consell General, la convocatòria i la resolució dels procediments de selecció i provisió del personal de l'Agència.

4. Mitjançant la Resolució de l'administrador tributari de l'ATIB (per vacant de la Direcció de l'ATIB, art. 5.3, de l'Ordre de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques de 22/12/2016, BOIB núm. 163, de 29/12/2016) de 24 de maig de 2022 es va aprovar l'oferta pública d'estabilització per a l'any 2022 corresponent al personal funcionari interí de l'ATIB (BOIB núm. 68, de 26 de maig).

En aquesta resolució s'indica el següent:

El Consell General de l'Agència Tributària de les Illes Balears, a proposta de l'administrador tributari (per vacant de la Direcció de l'ATIB, art. 5.3 de l'ordre de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques de 22/12/2016. BOIB núm. 163, de 29/12/2016), en la sessió de 17 de maig de 2022, va adoptar, sense perjudici de la ulterior aprovació de l'acte, entre altres, l'Acord següent que, transcrit literalment, diu:

« Primer. Aprovar l'oferta pública d'estabilització per a l'any 2022 corresponent al personal funcionari interí de l'Agència Tributària de les Illes Balears, que suposa un total de 39 places corresponents a estabilització, amb la distribució indicada en l'annex que s'adjunta i en els termes establerts en aquest Acord.

Segon. Oferir pel torn corresponent a l'oferta pública d'estabilització les places següents, d'acord amb el desglossament següent:

a) 5 places vacants de personal funcionari, corresponents a les places de naturalesa estructural, dotades pressupostàriament, que han estat ocupades de manera temporal i ininterrompuda almenys en els tres anys anteriors a 31 de desembre de 2020, d'acord amb el que preveu la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.

b) 33 places vacants de personal funcionari, corresponents a les places de naturalesa estructural, dotades pressupostàriament, que han estat ocupades de manera temporal i ininterrompuda amb anterioritat a l'1 de gener d2016, d'acord amb el que preveu la Llei 20/2021, esmentada en el paràgraf anterior.

c) 1 plaça vacant de personal funcionari, corresponent a una plaça de naturalesa estructural, dotada pressupostàriament, que ha estat ocupada de manera temporal i ininterrompuda amb anterioritat a l'1 de gener de 2016, d'acord amb el que preveu la Llei 20/2021, esmentada en el paràgraf anterior.

Tercer. Reservar, si escau, una quota mínima d'un 7% del total de les vacants objecte de l'oferta, a l'empara de l'article 2.1 de la Llei 20/2021, perquè les cobreixin persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %, d'acord amb el que disposa l'article 59.1 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, i la resta de normativa aplicable.

Quart. Disposar que les convocatòries corresponents als processos selectius de les places de l'oferta pública d'estabilització s'han de publicar abans del 31 de desembre de 2022 i la resolució haurà de finalitzar abans del 31 de desembre de 2024. [...]

A l'annex de la Resolució es relaciona l'oferta pública d'estabilització del personal funcionari de l'ATIB:

Concurs oposició (art. 2.1 de la Llei 20/2021, de 28 de desembre de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública. BOE 312, de 29-12-2021)

Cos de Control, Inspecció i Administració Tributària (escala d'Administració Tributària)

1 plaça a Mallorca

Cos tècnic d'Inspecció i Gestió Tributària (escala de Gestió Tributària)

1 plaça a Eivissa

Cos auxiliar tributari

3 places: 2 a Mallorca, 1 a Menorca

Concurs (Disposició addicional 6a i 8a de la Llei 20/2021, de 28 de desembre de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública. BOE 312, de 29-12-2021)

Cos de Control, Inspecció i Administració Tributària (escala d'Administració Tributària)

7 places a Mallorca

Cos tècnic d'Inspecció i Gestió Tributària (escala de Gestió Tributària)

4 places: 1 a Mallorca, 2 a Menorca, 1 a Eivissa

Cos administratiu tributari

2 places a Mallorca

Cos auxiliar tributari

20 places: 15 a Mallorca, 3 a Menorca, 2 a Eivissa

Cos Facultatiu superior de la CAIB (escala d'arquitectes)

1 plaça a Mallorca

5. L'article 7.1.c) de la LRATIB disposa que correspon al president o a la presidenta de l'ATIB convocar i resoldre els procediments de selecció i provisió del seu personal.

6. La Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (d'ara endavant, LFPCAIB) determina en l'article 6.3.c) que és competència de la consellera competent en matèria de funció pública, entre d'altres, convocar i resoldre els procediments de selecció, establir-ne les bases, els programes i el contingut de les proves i nomenar els membres dels òrgans de selecció.

La mateixa Llei, en l'article 12.1, assenyala que correspon a l'EBAP la gestió dels procediments de selecció i de promoció del personal. D'altra banda, els Estatuts de l'EBAP estableixen en l'article 5 que l'Escola, per aconseguir els seus objectius, entre d'altres funcions ha de «Preparar, coordinar i executar els processos de selecció de personal i de promoció interna, com també els procediments de provisió de llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i, si escau, de la resta d'administracions del seu àmbit territorial, sens perjudici de les competències de la persona titular de la conselleria i de la persona titular de la direcció general competent en matèria de funció pública».

7. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic (d'ara endavant, LRJSP) determina en l'article 9.1 que «Els òrgans de les diferents administracions públiques poden delegar l'exercici de les competències que tinguin atribuïdes en altres òrgans de la mateixa Administració, encara que no siguin jeràrquicament dependents, o en els organismes públics o entitats de dret públic vinculats o dependents d'aquelles», i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (d'ara endavant, LRJCAIB), en l'article 25.1, que «Mitjançant un acte motivat, els òrgans administratius poden delegar l'exercici de les seves competències, conservant-ne la titularitat, en altres òrgans de l'Administració autonòmica de rang igual o inferior, encara que no siguin jeràrquicament dependents».

8. L'article 8.3.g) de la LRATIB fixa com una de les funcions del Consell General de l'Agència «Autoritzar les delegacions de competències i els encàrrecs de funcions de l'Agència a altres administracions o entitats públiques».

Atesa la complexitat i l'especialització de la matèria, l'ATIB considera convenient la delegació de la competència per a la convocatòria i la gestió del procés d'estabilització del personal funcionari interí d'aquest ens públic, així com dels recursos que se puguin interposar arran d'aquest procés.

Totes les parts ens reconeixem la capacitat legal necessària per subscriure aquest conveni, d'acord amb les següents

Clàusules

1. Objecte del conveni

1.1. En el marc d'aquest conveni, la presidenta de l'ATIB delega en la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat la competència per dictar els actes administratius relatius a la convocatòria del procés d'estabilització del personal funcionari d'aquest ens públic, per a la cobertura de trenta-nou (39) places de l'oferta pública d'estabilització per a l'any 2022, aprovada mitjançant la Resolució de l'administrador tributari de l'ATIB (per vacant de la Direcció de l'ATIB, art. 5.3, de l'Ordre de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques de 22/12/2016, BOIB núm. 163, de 29/12/2016) de 24 de maig de 2022. Alhora, la presidenta de l'ATIB fa l'encàrrec de la gestió d'aquest procés d'estabilització a la directora gerenta de l'EBAP.

1.2. Amb la signatura d'aquest conveni, la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat accepta la delegació de la competència de la presidenta de l'ATIB abans mencionada, a l'empara de l'article 9.1 de la LRJSP i l'article 25.1 de la LRJCAIB, i la directora gerenta de l'EBAP assumeix l'encàrrec de la gestió del procés d'estabilització del personal funcionari de l'ATIB, a l'empara de l'article 11 de la LRJSP i l'article i 30 de la LRJCAIB.

2. Contingut de la delegació i obligacions de les parts

2.1. La delegació en la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat comprèn les funcions següents:

a) Convocar per concurs oposició la plaça a Mallorca del Cos de Control, Inspecció i Administració Tributària (escala d'Administració Tributària), la plaça a Eivissa del Cos tècnic d'Inspecció i Gestió Tributària (escala de Gestió Tributària) i les tres places (2 a Mallorca, 1 a Menorca) del Cos auxiliar tributari corresponents a l'oferta pública d'estabilització per a l'any 2022.

b) Convocar per concurs les 7 places a Mallorca del Cos de Control, Inspecció i Administració Tributària (escala d'Administració Tributària), les 4 places (1 a Mallorca, 2 a Menorca, 1 a Eivissa) del Cos tècnic d'Inspecció i Gestió Tributària (escala de Gestió Tributària), les 2 places a Mallorca del Cos administratiu tributari, les 20 places (15 a Mallorca, 3 a Menorca, 2 a Eivissa) del Cos auxiliar tributari i la plaça a Mallorca del Cos Facultatiu superior de la CAIB (escala d'arquitectes).

c) Aprovar i publicar les bases, que es redactaran entre les parts d'aquest conveni de conformitat amb el que es disposa en el Decret llei 6/2022 i els criteris comuns que s'aprovin en la Mesa de Negociació de les administracions públiques de les Illes Balears per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.

d) Determinar la composició dels tribunal qualificadors, nomenar-ne els membres i resoldre les possibles recusacions.

e) Dictar les resolucions d'aprovació de les llistes, tant provisionals com definitives, de persones admeses i excloses.

f) Dur a terme la resta d'actuacions que siguin necessàries per al funcionament normal del procés d'estabilització, incloses les resolucions dels recursos administratius que, si s'escau, es presentin i que derivin del procés d'estabilització.

2.2. L'encàrrec de la gestió del procés d'estabilització en l'EBAP comprèn les funcions següents:

Aprovar i executar tots els actes materials i jurídics integrants del procediment procés d'estabilització segons les bases de la convocatòria, el Decret llei 6/2022 i la resta de normes sobre funció pública aplicables. Aquests actes són, com a mínim, els següents:

- Rebre i gestionar les sol·licituds de participació i la documentació acreditativa del compliment dels requisits exigits en la convocatòria, i cobrar les taxes previstes en la Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre el règim específic de taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

- Gestionar les operacions necessàries per al desenvolupament material dels exercicis en el cas del procés per concurs oposició i de la fase de concurs en ambdós processos.

- Dictar, notificar i publicar els actes administratius i les resolucions relacionades amb el procés selectiu fins a les resolucions d'aprovació de les persones aspirants que ha superat el procés d'estabilització corresponent.

2.3. L'ATIB, en relació amb el procés d'estabilització, assumeix els compromisos següents:

a) Negociar les bases de la convocatòria amb les organitzacions sindicals representatives dins el seu àmbit.

b) Col·laborar amb els recursos humans consensuats que requereix l'execució del procés d'estabilització; així com, emetre tots els informes que siguin necessaris com a conseqüència de l'execució del procés d'estabilització o la interposició de recursos.

c) Dur a terme l'assessorament dels diferents tribunals pel que fa als dubtes que els tenguin sobre la relació dels mèrits amb les funcions pròpies del cos.

d) Dictar la resolució d'oferiment de llocs de feina a les persones aspirants que han superat el procés.

e) Comprovar i esmenar, si escau, de la documentació presentada per les persones aspirants per poder ser nomenats funcionari de carrera.

f) Aplicar, si escau, els criteris de desempat per l'assignació dels llocs de feina previstos en l'article 21 del Decret llei 6/2022.

g) Dictar la resolució de nomenant com a personal funcionari de carrera de l'ATIB de les persones aspirants que hagin superat el procés d'estabilització i efectuar el nomenament.

3. Extinció del conveni

El conveni s'extingirà pel compliment de les actuacions que en constitueixen l'objecte o perquè s'hagi incorregut en alguna causa de resolució.

Són causes de resolució d'aquest Conveni:

a) El transcurs del termini de vigència sense que se n'hagi acordat la pròrroga.

b) L'acord unànime de totes les parts.

c) L'incompliment de les obligacions i els compromisos assumits per alguna part.

En aquest cas, si una de les part ha comès algun incompliment, l'altra part podrà requerir-li que compleixi en un termini determinat les obligacions o compromisos que es consideren incomplerts. El requeriment s'ha de comunicar al responsable del mecanisme de seguiment, vigilància i control de l'execució del conveni. Si transcorregut el termini indicat en el requeriment, l'incompliment persisteix, la part que va fer el requeriment ha de comunicar a l'altra la concurrència de la causa de resolució i el conveni s'entendrà resolt.

d) Per decisió judicial que en declari la nul·litat.

e) La impossibilitat sobrevinguda, legal o material, de poder dur a terme l'objecte del conveni.

f) Per qualsevol altra causa diferent de les anteriors prevista a les lleis.

4. Comissió de seguiment, vigilància i control

1. Amb la finalitat d'assegurar l'aplicació correcta de les clàusules del conveni, es crea una comissió de seguiment integrada per dos membres de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat, un dels quals n'exerceix la presidència, dos membres designats per l'EBAP i dos membres designats per l'ATIB.

Aquesta Comissió és l'encarregada de resoldre els dubtes que sorgeixin en la interpretació del conveni; de solucionar les possibles discrepàncies que puguin sobrevenir en l'execució de les clàusules, de conformitat amb el que preveu l'article 49. f) de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; de revisar l'evolució del conveni i, si escau, d'elaborar les propostes per millorar-lo. Aquesta Comissió s'ha de reunir cada vegada que ho requereixi alguna de les parts.

2. D'acord amb el previst la lletra e) de l'article 78.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la CAIB, la gestió d'aquest conveni no requereix la necessitat d'establir una organització personificada.

5. Termini de vigència del Conveni

El termini de vigència del conveni és fins el dia 31 de desembre de 2024, data en què han d'estar executats tots els processos d'estabilització derivats de la LRTOP, i comença a comptar a partir del moment en què se signi.

En el cas que en aquest termini no hagin finalitzat les actuacions contingudes en la delegació, el conveni es pot prorrogar per acord unànime de les parts en els termes que estableix l'apartat 2n de l'article 49.h) de la Llei 40/2015, sempre que s'hagi produït una pròrroga legal i la vigència no superi la data de la pròrroga que s'estableixi per norma bàsica estatal.

6. Modificació del Conveni

Qualsevol de les parts pot proposar la revisió del Conveni per tal d'introduir-hi les modificacions pertinents. La modificació del contingut del conveni requereix l'acord unànime totes les parts.

En cas que se'n revisin les clàusules, els canvis corresponents s'han d'incorporar al conveni mitjançant una addenda, que han de subscriure totes les parts.

7. Règim econòmic

El conveni no aprova despesa econòmica, ja que sols formalitza la delegació de la competència i l'encàrrec de la gestió, per la qual cosa les despeses que es derivin de la gestió del procés es tramitaran d'acord amb els procediments legalment establerts i de conformitat amb la normativa economicofinancera de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

8. Règim jurídic del Conveni

El conveni es regeix per les disposicions següents:

-Articles 8 i 47 al 53 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

-Article 20 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

9. Resolució de conflictes

Amb la signatura del present Conveni, les parts es comprometen, mitjançant la Comissió de seguiment, vigilància i control que preveu la clàusula quarta, a resoldre d'acord mutu les incidències que puguin sorgir respecte del seu compliment, d'acord amb el que disposa l'article 49.f) de la Llei 40/2015.

Les qüestions litigioses que puguin sorgir entre les parts durant el desenvolupament i execució del conveni que no pugui resoldre la Comissió de seguiment, vigilància i control, se sotmetran al règim de resolució de controvèrsies jurídiques que estableix la disposició addicional setzena de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Com a mostra de conformitat, signam aquest conveni en tres exemplars.

 

Palma, a la data de la darrera signatura electrònica (25 d'agost de 2022)

 Per la Conselleria de Presidència,                                        Per l'Escola Balear                                                 Per l'Agència Tributària  

     Funció Pública i Igualtat                                            d'Administració Pública                                                 de les Illes Balears