Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'EIVISSA
Núm. 413214
Resolució núm. 2022-7414 de data 22/07/2022, per la qual s'aproven les bases i la convocatòria del procés selectiu per a proveir, com a personal funcionari de carrera, una plaça de fosser/a a l’Ajuntament d’Eivissa, mitjançant el sistema de concurs-oposició
Expedient núm. |
Procediment |
23498/2022 |
Convocatòria i proves de selecció per a la selecció definitiva d'empleats públics inclosos en l'oferta d'ocupació pública |
La regidora delegada, el dia 22 de juliol de 2022 ha dictat la següent resolució:
"FETS I FONAMENTS DE DRET
1. Ates que la Junta de Govern Local d'aquest Ajuntament, a la sessió celebrada el 22 de juny de 2021, acordà l'aprovació de l'Oferta d'Ocupació Pública de 2021, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 85 de 29 de juny 2021, mitjançant la qual s'aprova una plaça de fosser/a, plaça enquadrada en la plantilla de personal funcionari, escala d'administració especial, subescala serveis especials, classe personal d'oficis, grup de classificació C2.
2. Vist el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.
3. Vist el Reial decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims als quals s'ha d'ajustar el procediment de selecció dels funcionaris de l' Administració local.
4. Vist el Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
5. Vist l'informe de Recursos Humans emès en data 24/06/2022, mitjançant el qual s'informa favorablement la proposta d'aprovar les bases específiques de la convocatòria del procediment selectiu per a la provisió d'una plaça de fosser/a mitjançant el sistema de concurs oposició pel torn d'accés lliure a la plantilla de personal funcionari de carrera de l'Ajuntament d'Eivissa.
Vista la proposta de resolució PR/2022/812 de 12 / de juliol / 2022 fiscalitzada favorablement amb data de 21 / de juliol / 2022.
Mitjançant el present i en virtut de les atribucions que m'han estat delegades mitjançant decret núm. 2020/1083 de data 19 de febrer de 2020, la regidora delegada de l'àrea de recursos humans dicta la següent:
RESOLUCIÓ
PRIMER. Aprovar la convocatòria que ha de regir el procés selectiu per a proveir, com a personal funcionari de carrera, una plaça de fosser/a, corresponents a l'Oferta d'Ocupació Pública de l'exercici 2021, mitjançant el sistema de concurs–oposició pel torn d'accés lliure, places enquadrades en la plantilla de personal funcionari, escala d'administració especial, subescala serveis especials, classe personal d'oficis, grup de classificació C2.
SEGON. Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria, i que es detallen a continuació, les quals han de complir obligatòriament l'Ajuntament, el Tribunal qualificador i les persones aspirants que hi participin.
TERCER. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa (https://eivissa.sedelectronica.es) i en la pàgina web municipal (http://www.eivissa.es).
QUART. Publicar un extracte de les bases juntament amb la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).
CINQUÈ. Disposar que els successius anuncis es publiquin exclusivament en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa (https://eivissa.sedelectronica.es) i en la pàgina web municipal (http://www.eivissa.es), excepte en els casos en que les bases estableixin la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears atenent a la normativa.
Eivissa, (signat electrònicament: 25 de juliol de 2022)
La regidora delegada (Estefanía Torres Sánchez)
BASES ESPECÍFIQUES DEL PROCEDIMENT SELECTIU PER A LA PROVISIÓ D'UNA PLAÇA DE FOSSER MITJANÇANT EL SISTEMA DE CONCURS OPOSICIÓ PEL TORN D'ACCÉS LLIURE EN LA PLANTILLA DE PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA DE L'AJUNTAMENT D'EIVISSA
PRIMERA.- OBJECTE
1.1. És objecte de les presents bases regular juntament amb les bases generals el procés selectiu per a proveir, com a personal funcionari de carrera, una plaça de fosser corresponents a l'Oferta d'Ocupació Pública de l'exercici 2021 (BOIB núm. 85 de data 29 de juny de 2021) amb número de codi Fos005, mitjançant el sistema de concurs-oposició pel torn d'accés lliure, places enquadrades en la plantilla de personal funcionari, escala d'administració especial, subescala serveis especials, classe personal d'oficis, grup de classificació C2 i la formació de la corresponent borsa d'ocupació temporal.
1.2. De conformitat amb la descripció identificativa que figura a la fitxa de la relació descriptiva de llocs de treball d'aquest Ajuntament, el lloc de feina de fosser/a realitza les funcions de inhumació, exhumació i trasllat de cadàvers; supervisió i manteniment elemental de les instal·lacions del cementiri municipal; atenció i formació dels ciutadans que accedeixen al recinte; de l'àmbit del manteniment que li siguin assignades, sempre seguint les instruccions dels seus superiors.
1.3. Les bases generals que regiran aquest procés selectiu seran les aprovades per decret d'Alcaldia de data 22 d'octubre de 2010, publicades íntegrament en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 175, de data 30 de novembre de 2010.
SEGONA.- REQUISITS DELS ASPIRANTS
2.1. Per a prendre part, les persones interessades a més dels requisits previstos en la base tercera de les bases generals han de complir els següents requisits específics:
a) Estar en possessió del títol que s'indica a continuació, o trobar-se en condicions d'obtenir-lo, mitjançant l'abonament dels drets per a la seva expedició, a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds: títol de graduat/a en educació secundaria obligatòria (LOE), graduat en educació secundaria (LOGSE), graduat escolar (Llei 14/1970 de 4 d'agost), batxillerat elemental (Pla 1957) o equivalent.
En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, caldrà aportar la corresponent homologació del Ministeri d'Educació i Ciència, o d'una universitat espanyola.
La titulació s'ha d'acreditar mitjançant l'expedició dels títols corresponents per l'autoritat acadèmica competent. Aquesta mateixa autoritat pot declarar també l'equivalència de títols.
b) Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponent al nivell B1, mitjançant el certificat emès per l'òrgan competent en matèria de política lingüística del Govern de les Illes Balears o equivalent per l'Administració d'acord amb la normativa vigent.
El coneixement de la llengua catalana ha de posseir-se en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Aquests coneixements han de ser acreditats mitjançant l'aportació del títol o certificat oficial corresponent, expedit per la Direcció General de Política Lingüística de les Illes Balears o equivalències previstes.
c) Haver satisfet els drets d'examen.
TERCERA.- PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS
3.1. Les sol·licituds requerint prendre part en el procés selectiu es presentaran telemàticament a la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa (https://eivissa.sedelectronica.es; Catàleg de tràmits/ Recursos Humans/ Convocatòria per a la provisió d'una plaça de fosser) o al Registre Electrònic General de l'Ajuntament mitjançant cita prèvia (https://eivissa.sedelectronica.es/citaprevia), dins del termini de 20 dies naturals a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Boletín Oficial del Estado (BOE) i s'han de dirigir a l'Alcaldia-Presidència de la Corporació. Si l'últim dia de presentació recaigués en dissabte, diumenge o festiu, el termini s'entendrà ampliat fins al primer dia hàbil següent. També poden presentar-se per les altres formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
Les instàncies que no es presentin telemàticament a la seu electrònica o al Registre Electrònic General de l'Ajuntament d'Eivissa i es presentin per les altres formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, no seran admeses encara que consti que es van lliurar abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, salvat que la persona interessada el comuniqui a l'Ajuntament mitjançant l'enviament d'un correu electrònic a l'adreça electrònica "rrhh@eivissa.es", adjuntant la justificació de presentació de la sol·licitud en el mateix dia que s'envia.
La no presentació de sol·licituds en temps i forma determina la no admissió de la persona aspirant en el procés selectiu.
3.2. Per a ser admesos i, si escau, prendre part en les proves selectives corresponents, les persones aspirants hauran de presentar la següent documentació:
a) Document nacional d'identitat en vigor o, en cas de no posseir nacionalitat espanyola, document oficial acreditatiu de la personalitat. No cal presentar-ho si la persona aspirant no s'oposa al fet que l'Administració obtingui aquest document mitjançant les xarxes d'intermediació de dades.
b) Autoliquidació pagada o acompanyada del resguard justificatiu d'haver ingressat íntegrament els drets d'examen. D'acord amb el que preveu l'article 15 de la Llei 14/1998, de 23 de desembre, de mesures tributàries i administratives, resten exemptes del pagament de la taxa de drets d'examen les persones amb discapacitat igual o superior al 33%. La falta de justificació del pagament íntegre dels drets d'examen, en el termini de presentació de sol·licituds, determinarà l'exclusió definitiva de l'aspirant.
En el moment de la sol·licitud, les persones aspirants han de presentar declaració expressa i formal del fet que reuneixen tots i cadascun dels requisits de la convocatòria, referits sempre a la data d'acabat del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, independentment que l'hagin d'acreditar amb posterioritat.
El fet de constar en la llista de persones admeses no implica el reconeixement que les persones interessades compleixen els requisits per a participar en aquesta convocatòria.
Els interessats es responsabilitzaran de la veracitat dels documents que presentin. L'Alcaldia-Presidència, per si mateixa o a proposta del tribunal avaluador, podrà sol·licitar, en el cas d'haver-hi dubtes derivats de la qualitat de les còpies presentades o amb l'efecte que procedeixi, que els interessats aportin els documents originals a l'efecte d'acarament i comprovació en què se suposi que han incorregut en inexactitud o falsedat a l'hora de formular la sol·licitud corresponent.
Les persones que superin el procés selectiu han de presentar la documentació acreditativa dels requisits que s'indiquen en la base segona amb caràcter previ al seu nomenament.
3.3. Els drets d'examen, conforme a l'ordenança fiscal reguladora de la taxa per a optar a proves de selecció del personal d'aquest Ajuntament per a aquesta convocatòria, són de 9 euros (BOIB núm. 29 de 07/03/2002, pàg. 3479).
El pagament dels drets d'examen no suposa en cap cas el tràmit de presentació de la sol·licitud a l'Administració dins del termini establert.
No procedeix la devolució de l'import íntegre satisfet en concepte de taxa per drets d'examen, en els supòsits d'exclusió de les proves selectives per causes imputables a les persones interessades. No obstant això, es retornarà la taxa quan, per causes no imputables al subjecte passiu, l'activitat tècnica i/o administrativa que constitueixen el fet imposable de la taxa no es realitzi.
A l'efecte de realitzar el pagament s'ha d'expedir una autoliquidació tributària en concepte de drets d'examen en les oficines del Servei d'Atenció al Ciutadà (SAC) o mitjançant la pàgina web del Ajuntament (http://www.eivissa.es); Servei d'Autoliquidacions; drets d'exàmens, i fer el pagament conforme l'autoliquidació expressa, a l'Entitat "CaixaBank", o per Internet amb targeta de crèdit o dèbit.
3.4. Acreditació de mèrits.
Tots aquells mèrits avaluables d'acord amb el barem establert en l'Annex II de les presents bases, NO s'han d'adjuntar a la sol·licitud, atès que només els han de presentar aquelles persones que hagin superat la fase d'oposició.
La documentació acreditativa dels requisits exigits en els apartats a) i b) de la base segona juntament amb els mèrits avaluables, s'haurà de presentar, dins del termini de deu dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació de la llista definitiva d'aprovats de la fase d'oposició, telemàticament a través del tràmit disponible a la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa (https://eivissa.sedelectronica.es; Catàleg de tràmits/ Recursos Humans - FUNCIONARIO DE CARRERA / PERSONAL LABORAL FIJO - Aportació documentació requisits exigits a la convocatòria i barem de mèrits) o al Registre Electrònic General de l'Ajuntament amb cita prèvia (https://eivissa.sedelectronica.es/citaprevia).
Els mèrits al·legats i no justificats pels aspirants en la forma indicada no es valoren. En aquest cas, els mèrits es computen a data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds per a participar en el procés selectiu. Les persones que no acreditin els requisits esmentats anteriorment seran excloses del procés selectiu.
3.5. Les persones aspirants, han de conservar el rebut de la presentació de la seva sol·licitud, per si li fos requerida en qualsevol moment de la realització de les proves selectives.
3.6. La presentació de la instància implica, a l'efecte de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i garantia dels drets digitals, el consentiment dels afectats perquè l'àrea de Recursos Humans l'utilitzi per a la seva gestió, i és obligatòria la seva formalització. Es disposa, en tot cas, dels drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició en els termes previstos en la legislació vigent i és responsable del fitxer el Ajuntament d'Eivissa.
3.7. Tota la documentació que es presenta en llengua estrangera ha d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada a la llengua catalana o a la castellana.
QUARTA.- ADMISSIÓ DELS ASPIRANTS
4.1. En el termini màxim d'un mes, comptats des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, l'autoritat convocant o la que tingui la delegació, ha de dictar resolució per la qual s'aprova la llista provisional de persones admeses i excloses en el procés selectiu. Aquesta relació es publicarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica i a la pàgina web del Ajuntament d'Eivissa, amb expressió del número de document nacional d'identitat de les persones aspirants admeses i excloses i, si escau, de la causa de la no admissió.
A l'efecte de l'establert en la present base, s'entenen com a causes d'exclusió no esmenables:
4.2. En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si es produeixen, possibilitar l'esmena dins del termini i en la forma oportuna, les persones interessades han de comprovar no sols que no figuren en la relació de persones excloses, sinó que, a més, les seves dades personals consten en la relació pertinent de persones admeses.
4.3. Per a esmenar el possible defecte, adjuntar els documents que siguin preceptius, o presentar reclamacions, es disposarà d'un termini de 10 dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació de la resolució indicada al tauler d'anuncis de la seu electrònica. Aquesta esmena no és aplicable als mèrits al·legats però no aportats.
Les persones sol·licitants que dins del termini assenyalat no esmenin els defectes justificant el seu dret a ser admeses, seran definitivament excloses del procés selectiu.
4.4. Si es presenten reclamacions, seran acceptades o recusades en la resolució d'aprovació de la llista definitiva, que es publicarà, així mateix, en els llocs indicats per a la llista provisional. La corresponent resolució ha d'indicar el lloc, la data i l'hora d'inici del procés selectiu.
Aquesta última publicació, servirà de notificació a l'efecte d'impugnacions i recursos.
4.5. Els errors de fet poden ser esmenats en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.
QUINTA.- TRIBUNAL QUALIFICADOR
5.1. L'òrgan de selecció és col·legiat i la composició s'ha d'ajustar als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i s'ha de respectar el principi de representació equilibrada de dones i homes, excepte per raons fonamentades i objectivament motivades.
El personal d'elecció o de lliure designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció. Tampoc poden formar part les persones representants dels empleats públics, sense perjudici de les funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.
Les personis representants sindicals que participin en el procediment selectiu, amb aquestes funcions de vigilància i vetlla, han de pertànyer a organitzacions sindicals que tinguin la consideració de més representatives i que comptin amb més del 10% de representants en l'àmbit d'aquest ajuntament, amb un màxim d'un representant per cada sindicat amb el límit de quatre membres per cada procediment selectiu.
La pertinença als òrgans de selecció és sempre en títol individual; no es pot exercir aquesta representació per compte d'altri.
A aquest efecte cada organització sindical amb representació a la Taula General de Negociació de Personal Funcionari del Ajuntament d'Eivissa, podrà designar un representant i el notificarà al departament de Recursos Humans amb antelació suficient a l'inici de les proves selectives, el qual el comunicarà a la Presidència del Tribunal.
5.2 El Tribunal Qualificador estarà constituït per cinc membres, havent de designar-se el mateix nombre de suplents. Haurà de comptar amb un president/a, un secretari/al fet que actuarà amb veu i vot i tres vocals. El secretari serà designat per votació de tots els membres, d'entre els vocals, en la sessió constitutiva del Tribunal. La seva composició serà predominantment tècnica i els membres hauran d'estar en possessió de titulació o especialització igual o superior a l'exigida per a l'accés en les places convocades.
Entre els vocals figurarà un representant de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i el seu suplent.
Un vocal del Tribunal serà designat per sorteig entre els funcionaris del Ajuntament d'Eivissa que pertanyin al mateix cos, escala i/o especialitat que les places convocades mitjançant el primer cognom del qual comenci per la lletra que determini el sorteig anual realitzat per la Secretaria d'Estat per a l'Administració Pública.
5.3. Els membres del Tribunal han d'abstenir-se d'intervenir, i l'han de notificar a l'autoritat convocant, quan concorri alguna de les circumstàncies previstes en l'article 23.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, o si han fet tasques de preparació d'aspirants a proves selectives d'accés en les places de què es tracta durant els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria.
Així mateix, les personis aspirants poden recusar els membres del Tribunal quan es doni alguna de les circumstàncies esmentades en el paràgraf anterior, conforme al que preveu l'article 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre.
5.4. El Tribunal no pot constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense president/a ni secretari/ària.
Les decisions adoptades pel Tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
El Tribunal continuarà constituït fins que es resolguin les reclamacions plantejades o els dubtes que puguin suscitar el procés selectiu.
Els membres del Tribunal estaran facultats per a resoldre les qüestions que puguin suscitar-se durant la realització de les proves, per a adoptar els acords necessaris que garanteixin el degut ordre en aquestes, en tot el no previst en les bases de la convocatòria, i per a l'adequada interpretació de les bases.
El Tribunal adoptarà els seus acords per majoria dels membres presents en cada sessió. En cas d'empat, es repetirà la votació fins a una tercera vegada, en la qual, si persisteix l'empat, aquest el dirimirà el president amb el seu vot. Per a les votacions se seguirà l'ordre establert en el Decret de nomenament dels membres del Tribunal, votant en últim lloc, el president.
El tribunal ha d'adoptar les mesures oportunes per a garantir, sempre que sigui possible, que tots els exercicis de l'oposició es corregeixin sense conèixer la identitat de les persones aspirants.
5.5. El secretari/ària del Tribunal estendrà acta de totes les seves sessions, tant de constitució com de celebració d'exercicis, com de la correcció i avaluació d'aquests, així com de la deliberació dels assumptes de la seva competència, on es farà constar també les qualificacions dels exercicis, les incidències i votacions que es produeixin.
Les actes hauran de ser aprovades i subscrites per tots els membres del Tribunal.
Les actes, numerades i rubricades, constituiran l'expedient, que reflectirà el procediment selectiu dut a terme.
Una vegada finalitzat el procediment selectiu, es remetrà pel secretari/ària del Tribunal al departament de Recursos Humans l'expedient, degudament ordenat i foliat, juntament amb tota la documentació de les proves realitzades.
5.6. Als efectes previstos en el Reial decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, el Tribunal quedarà classificat amb la categoria de tercera.
SISENA.- PROCÉS SELECTIU
El procediment de selecció és el de concurs oposició, ja que es considera el sistema més adequat atès que permet una millor aplicació dels principis de mèrit i capacitat, així com la valoració de l'experiència laboral, i garanteix alhora el principi d'igualtat a la selecció. Les proves de selecció s'inicien amb la fase d'oposició i continuen amb una altra posterior de concurs.
6.1. FASE D'OPOSICIÓ
Aquesta fase consta dels següents exercicis de caràcter obligatori i eliminatori, constitueix com a màxim el 60% de la puntuació màxima assolible del procés selectiu.
6.1.1 Primer exercici: Consistirà en respondre un qüestionari de 50 preguntes tipus test amb quatre respostes alternatives sobre els temes del programa que figura en l'annex I, en el qual només una resposta és la correcta.
El Tribunal disposarà un nombre ampli de preguntes corresponents als temes inclosos en la convocatòria, de manera que el mateix confeccionarà, el dia de la prova, o en data pròxima (per a disposar del temps necessari per a confeccionar els quadernets de preguntes, garantint, en tot cas, la custòdia de la documentació), de manera aleatòria, dos o tres models d'exàmens, dels quals triarà un per sorteig públic, realitzat davant els aspirants, immediatament abans de començar les proves, quedant tots ells en l'expedient del procediment de selecció.
S'afegiran al qüestionari de preguntes 5 addicionals o de reserva, per al supòsit d'anul·lació d'alguna de les 50 primeres, per impugnacions o d'ofici per part del tribunal. Les preguntes de reserva compleixen la funció de substituir a qualsevol una altra pregunta ordinària que resulti anul·lada. La pregunta que hagi estat anul·lada no es tindrà en compte, és la primera pregunta de reserva la que ocuparà el seu lloc i així successivament.
Es qualificarà de 0 a 15 punts. Per a superar la prova s'ha d'obtenir almenys el 50% de la puntuació total. Quedaran eliminats els aspirants que no aconsegueixin un mínim de 7,5 punts.
La durada màxima d'aquest exercici serà de 75 minuts.
6.1.2 Segon exercici: Consistirà a resoldre un o alguns supòsits pràctics relacionats amb el temari de la convocatòria i amb les tasques i funcions pròpies de la plaça convocada proposats pel Tribunal. El Tribunal podrà incloure un màxim de 10 preguntes concretes a contestar pels aspirants. El supòsit o supòsits pràctics es determinaran per sorteig públic, realitzat davant els aspirants, immediatament abans de començar les proves d'entre un mínim de dues o tres alternatives d'examen.
Es qualificarà de 0 a 15 punts. Estaran eliminades les persones aspirants que no aconsegueixin un mínim de 7,5 punts.
La durada màxima d'aquest exercici serà de 100 minuts.
6.1.3 La qualificació final de la fase d'oposició serà la suma aritmètica de les puntuacions obtingudes en cadascun dels exercicis. La puntuació màxima d'aquesta fase serà de 30 punts.
Conclosos cadascun dels exercicis, el tribunal farà públic en el tauler d'anuncis de la seu electrònica i en la web del Ajuntament la relació d'aspirants que hagin superat el mínim establert per a cada exercici, amb indicació de la qualificació obtinguda.
Totes les persones opositores disposaran d'un termini de tres dies hàbils, des de la publicació de les qualificacions de cada exercici, per a efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió del seu examen davant el Tribunal.
6.2. FASE DE CONCURS
Els mèrits que el Tribunal ha de valorar de la fase de concurs, són els establerts en l'Annex II d'aquestes bases i s'ha de presentar conforme s'estableix en el punt 3.4 de la base tercera. Constitueix com a màxim el 40% de la puntuació màxima assolible del procés selectiu.
6.3. RESULTAT DEL CONCURS OPOSICIÓ
La qualificació definitiva dels aspirants estarà determinada per la suma de la puntuació obtinguda en el conjunt dels exercicis obligatoris i eliminatoris de la fase d'oposició i de la valoració dels mèrits corresponents a la fase de concurs.
En cas d'empat, s'ha de resoldre tenint en compte, successivament, els criteris següents:
a) Tenir una puntuació total més alta en la fase d'oposició.
b) Tenir una puntuació total més alta en la fase de concurs.
c) La puntuació del bloc d'experiència professional en la fase de concurs.
d) La puntuació del segon exercici de la fase d'oposició.
Si persisteix finalment l'empat, s'iniciarà l'ordre per la lletra que determini el sorteig anual realitzat per la Secretaria d'Estat per a l'Administració Pública.
SETENA- PUBLICACIÓ DE LES VALORACIONS
7.1. Conclosa la valoració del procés selectiu, el Tribunal Qualificador, ha de fer públic al tauler d'anuncis de la seu electrònica i en la web de l'Ajuntament, una llista provisional de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants amb indicació del número del document nacional d'identitat.
7.2. Les persones aspirants disposen d'un termini de tres dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la llista, per a al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional del procés selectiu. El Tribunal tindrà un termini de set dies per a resoldre les reclamacions i publicarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica i en la pàgina web, la llista definitiva d'aprovats. En cas que no es presentin reclamacions, la llista provisional s'entendrà elevada a definitiva. El Tribunal Qualificador ha d'elevar la llista definitiva a la Presidència de la Corporació perquè formuli el nomenament pertinent.
OCTAVA.- NOMENAMENT I PRESA DE POSSESSIÓ
8.1. La Presidència de la Corporació efectuarà els corresponents nomenaments com a funcionaris en pràctiques, d'acord amb la proposta del Tribunal Qualificador.
8.2. Una vegada notificada el nomenament, els interessats disposaran d'un termini de tres dies hàbils per al jurament o promesa i la presa de possessió. En aquells casos en què l'interessat així ho sol·liciti, i a més, el justifiqui degudament, la Presidència de la Corporació podrà concedir una pròrroga del termini possessori.
8.3. La presa de possessió per part dels aspirants proposats determinarà el cessament del personal que fins a les hores hagi ocupat les places objecte de la convocatòria.
NOVENA.- PERÍODE DE PRÀCTIQUES I NOMENAMENT FUNCINARI DE CARRERA
9.1. El període de pràctiques serà de 4 mesos. Aquest període de pràctiques es realitzarà sota la supervisió del responsable del servei que es designi per l'Alcaldia, i tindrà la consideració de fase final del procés selectiu. L'últim dia del període de pràctiques, el responsable designat haurà d'emetre un informe sobre les pràctiques realitzades i haurà d'indicar si s'han superat de manera satisfactòria.
9.2. Finalitzat el període de pràctiques, els aspirants que l'hagin superat satisfactòriament seran nomenats funcionaris de carrera per la Presidència de la Corporació. Una vegada notificada el nomenament, els interessats disposaran d'un termini de tres dies hàbils per al jurament o promesa i la presa de possessió. Aquells que no assumeixin el nivell suficient d'integració i eficiència en el lloc de treball objecti de la convocatòria seran declarats no aptes per resolució motivada de la presidència de la Corporació, amb tràmit d'audiència previ, i perdran en conseqüència tots els drets al seu nomenament com a funcionaris de carrera.
9.3. El nomenament com a funcionaris de carrera serà publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
DESENA.- INCIDÈNCIES
El Tribunal Qualificador queda facultat per a interpretar aquestes bases, resoldre els dubtes i incidències que es plantegin i per a prendre els acords necessaris per a assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada en tot allò no previst a les bases. Abans de la constitució del Tribunal s'atribueix a l'Alcaldia la facultat d'interpretar aquestes bases i de resoldre les incidències i recursos.
ONZENA.- IMPUGNACIONS
Les presents bases i tots els actes administratius que es derivin, d'aquestes i de les actuacions del Tribunal Qualificador, poden ser impugnats conforme al que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
DOTZENA.- PROTECCIÓ DE DADES
12.1. Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l'aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessaris per a prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal.
12.2. Els aspirants quedaran vinculats a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i telèfon que figurin en la mateixa es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions i serà responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.
12.3. En cas que sigui necessari, algunes dades personals podran ser publicats en el BOIB, tauler d'edictes del Ajuntament i el portal web d'aquesta institució (www.eivissa.es), d'acord amb el que disposen les bases de la present convocatòria i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
12.4. Es fa constar que, en el cas que la persona interessada hagi posat en coneixement del Ajuntament dades de salut, autoritza expressament el tractament per al compliment de les finalitats anteriorment exposades.
12.5. Les persones interessades podran, si escau, exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, oposició, dret en la limitació del tractament i dret a la portabilitat mitjançant instància presentada davant el Registre Electrònic General del Ajuntament d'Eivissa.
TRETZENA. BORSA D'INTERINS DERIVADA DEL PROCÉS SELECTIU.
13.1 Constitució de la bossa.
Es constituirà una bossa de persones aspirants per a nomenar personal funcionari interí, únicament s'integrarà per les persones aspirants que hagin aprovat almenys un dels exercicis obligatoris del procés selectiu.
13.2. Ordre de prelació per a les bosses de personal funcionari.
13.2.1. L'ordre de prelació de les persones aspirants dins de cada bossa es determina d'acord amb el nombre d'exercicis que hagin aprovat i, quant a aquests exercicis, amb la suma de la puntuació obtinguda tant en els eliminatoris com els no eliminatoris. Si el sistema és el de concurs oposició, s'ha d'afegir, per a obtenir l'ordre de prelació, la puntuació de la fase de concurs en el cas que hagin superat la fase d'oposició.
13.2.2. En cas d'empat, s'ha de resoldre tenint en compte, successivament, els criteris següents:
a) Tenir nota més alta en el primer exercici.
b) Ser dona, en cas d'infrarepresentació del sexe femení en el cos, l'escala o l'especialitat de què es tracti, d'acord amb l'article 11 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, segons el qual amb la finalitat de fer efectiu el dret constitucional de la igualtat, els Poders Públics adoptaran mesures específiques en favor de les dones per a corregir situacions paleses de desigualtat de fet respecte dels homes, una vegada considerades objectivament totes les circumstàncies concurrents en els candidats de tots dos sexes, com per exemple els dels apartats d) o e).
c) Acreditar més temps de serveis prestats com a personal funcionari interí o de carrera en l'Ajuntament d'Eivissa.
d) Ser major de 45 anys.
e) Tenir majors càrregues familiars.
f) Ser una dona víctima de violència de gènere.
g) No haver estat objecte de remoció d'un lloc de treball del mateix cos, de la mateixa escala o especialitat.
Si persisteix finalment l'empat, s'iniciarà l'ordre per la lletra que determini el sorteig anual realitzat per la Secretària d'Estat per a l'Administració Pública.
13.3. Normes de funcionament:
13.3.1 Quan hi hagi una vacant, si fa falta proveir-la, o en la resta de supòsits en què, d'acord amb la normativa vigent, es pot nomenar una persona funcionària interina, s'ha d'oferir un lloc, en la forma establerta en la convocatòria, a les persones incloses en la bossa corresponent que es trobin en situació de disponible prevista en el punt 13.4.3, d'acord amb l'ordre de prelació, sempre que compleixin els requisits que exigeix la relació de llocs de treball per a ocupar-lo.
Si hi ha més d'un lloc per a cobrir, de les mateixes característiques, es poden fer crides col·lectives simultànies a tantes persones aspirants en situació de disponible en la bossa com es consideri necessari per a atendre les peticions de cobertura de llocs pendents. En aquest cas, els llocs oferts s'han d'adjudicar per ordre rigorós de prelació de les persones aspirants de la bossa que hagin manifestat la seva conformitat.
13.3.2 S'ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui el lloc i el termini en el qual fa falta que es presenti. Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb el nomenament en el termini d'un dia hàbil - o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres - i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel servei de recursos humans, s'entén que renúncia. Aquest termini ha de ser com a mínim de 3 dies hàbils i com a màxim de 15 dies hàbils, el qual es pot prorrogar excepcionalment per a atendre el dret de preavís de l'article 49.1.d) de l'Estatut dels treballadors.
13.3.3 A les persones aspirants que renunciïn de manera expressa o tàcita - d'acord amb el punt anterior d'aquesta base - les hi ha d'excloure de la borsa de treball corresponent, tret que al·leguin, dins del termini establert en l'apartat anterior, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar documentalment dins dels tres dies hàbils següents:
a) Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu, incloent el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a cures de fills i filles per a qualsevol dels supòsits anteriors.
b) Prestar servei en un lloc de la Relació de llocs de treball de l'Ajuntament d'Eivissa, com a personal funcionari interí en un altre cos o en una altra escala o especialitat.
c) Prestar serveis en un lloc de la Relació de llocs de treball de l'Ajuntament d'Eivissa com a personal funcionari de carrera i no poder acollir-se, en aplicació de la normativa, a la situació d'excedència voluntària per incompatibilitat per a prestació de serveis en el sector públic.
d) Patir malaltia o incapacitat temporal.
e) Estar, en el moment de la crida, exercint funcions sindicals.
13.3.4. Les persones interessades estan obligades a comunicar per escrit al servei de recursos humans la finalització de les situacions previstes en el punt 13.3.3, excepte la de l'apartat b, en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixi, amb la justificació corresponent. La falta de comunicació en el termini establert determina l'exclusió de la bossa.
13.3.5. La posterior renúncia d'una persona funcionària interina al lloc de treball que ocupa, així com l'incompliment del deure de prendre possessió del lloc prèviament acceptat, suposa l'exclusió de la borsa de treball per a la qual va ser anomenada, excepte que aquestes circumstàncies es produeixin a conseqüència de la crida per a ocupar un altre lloc de treball en un altre cos, una altra escala o especialitat de l'Ajuntament d'Eivissa o en els casos de força major.
13.3.6.- El personal funcionari interí procedent de la bossa creada mitjançant aquest procediment, quan cessament en el lloc de treball, tret que sigui a conseqüència de renúncia voluntària, s'ha d'incorporar automàticament a les bosses de les quals formi part el lloc de treball que li correspongui d'acord amb la puntuació obtinguda en el moment en què es van formar.
13.4. Situacions de les persones aspirants a la borsa de treball.
13.4.1 Les persones aspirants a la borsa de treball, a aquest efecte d'oferir-los un lloc de treball, estan en situació de disponible o no disponible.
13.4.2. Estan en la situació de no disponible, aquelles persones integrants d'una borsa de treball que estiguin prestant serveis com a personal funcionari interí en el Ajuntament d'Eivissa corresponent al mateix cos, la mateixa escala o especialitat, o que, per concórrer alguna de les causes previstes en els apartats a, b, c, d i e de l'apartat 13.3.3 d'aquesta base, no hagin acceptat el lloc ofert.
Mentre la persona aspirant estigui en la situació de no disponible en una bossa, no se'n dirà per a oferir-li un lloc de treball corresponent al mateix cos, la mateixa escala o especialitat.
13.4.3. Estan en la situació de disponible la resta de persones aspirants a la bossa, amb la conseqüència que les hi ha de cridar per a oferir-los un lloc de treball d'acord amb la seva posició en la bossa.
13.4.4. Les persones aspirants que, havent renunciat, al·leguin i justifiquin alguna de les circumstàncies previstes en l'apartat 13.3.3. d'aquesta base, conserven la posició obtinguda en la bossa. No obstant això, queden en la situació de no disponible i no rebran cap oferta més mentre es mantingui la circumstància al·legada, amb l'obligació de comunicar la finalització de les situacions esmentades en la forma i el termini previst en l'apartat 13.3.4 d'aquesta base.
ANNEX I TEMARI
Tema 1.- La Constitució espanyola de 1978. Estructura. Principis generals. La reforma de la Constitució.
Tema 2.- Drets i deures fonamentals dels espanyols. La seva garantia i suspensió. El defensor del poble. El Tribunal Constitucional.
Tema 3.- L'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears. Contingut bàsic, i principis fonamentals.
Tema 4.- La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. L'activitat de les administracions públiques.
Tema 5.- Reglament Municipal de Cementiris de l'Ajuntament d'Eivissa: Disposicions Generals.
Tema 6.- Reglament Municipal de Cementiris de l'Ajuntament d'Eivissa: Inhumacions, exhumacions i trasllats.
Tema 7.- Reglament Municipal de Cementiris de l'Ajuntament d'Eivissa: Instal·lacions.
Tema 8.- Reglament Municipal de Cementiris de l'Ajuntament d'Eivissa: Serveis.
Tema 9.- Reglament Municipal de Cementiris de l'Ajuntament d'Eivissa: Administració.
Tema 10.- Decret 11/2018, de 27 d'abril, pel qual es regula l'exercici de la sanitat mortuòria de les Illes Balears: Capítol I: Disposicions Generals.
Tema 11.- Decret 11/2018, de 27 d'abril, pel qual es regula l'exercici de la sanitat mortuòria de les Illes Balears: Capítol II: Tanatopràxia de cadàvers i restes humanes.
Tema 12.- Decret 11/2018, de 27 d'abril, pel qual es regula l'exercici de la sanitat mortuòria de les Illes Balears: Capítol III: Inhumació, incineració i exhumació.
Tema 13.- Decret 11/2018, de 27 d'abril, pel qual es regula l'exercici de la sanitat mortuòria de les Illes Balears: Capítol IV: Transport.
Tema 14.- Decret 11/2018, de 27 d'abril, pel qual es regula l'exercici de la sanitat mortuòria de les Illes Balears: Capítol V: Trasllats de cadàvers, restes humanes i restes cadavèriques.
Tema 15.- Decret 11/2018, de 27 d'abril, pel qual es regula l'exercici de la sanitat mortuòria de les Illes Balears: Capítol VI: Intervenció dels familiars o persones vinculades.
Tema 16.- Decret 11/2018, de 27 d'abril, pel qual es regula l'exercici de la sanitat mortuòria de les Illes Balears: Capítol VII: Instal·lacions funeràries: cementiris, tanatoris i crematoris.
Tema 17.- Decret 11/2018, de 27 d'abril, pel qual es regula l'exercici de la sanitat mortuòria de les Illes Balears: Capítol VIII: Serveis funeraris.
Tema 18.- Ordenança fiscal de l'Ajuntament d'Eivissa reguladora de la taxa de cementiris municipals.
Tema 19.- Característiques i organització dels cementiris municipals de l'Ajuntament d'Eivissa.
Tema 20.- Seguretat i higiene: uniformitat, elements d'higiene, elements de seguretat necessaris per al desenvolupament de les tasques relacionades amb el lloc de treball.
ANNEX II BAREM DE MÈRITS
El barem de mèrits s'estructura en quatre blocs: experiència professional, mèrits acadèmics, accions formatives i coneixements de la llengua catalana. La puntuació màxima assolible serà de 20 punts.
1.- Experiència professional
1.1. Valoració de mèrits:
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 9,25 punts.
1.1.1. Per cada mes complert de serveis efectius prestats, que acreditin experiència professional en la realització de funcions de naturalesa o contingut tècnic anàlogues a les de fosser i s'hagin prestat en qualsevol de les administracions públiques, sempre que es trobin dins l'àmbit d'aplicació de la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'Administració Pública, així com els prestats en qualsevol de les entitats de dret públic, en fundacions del sector públic i en consorcis que no tenguin forma societària, justificats amb certificat de serveis prestats expedit per l'administració pública corresponent: 0,10 punts.
1.1.2. Per cada mes complet de serveis efectius prestats, que acreditin experiència professional en la realització de funcions de naturalesa o contingut tècnic anàlogues a les fosser i s'hagin prestat en empresa pública societària o privada, justificats amb certificat de cotitzacions a la Seguretat Social (Fe de Vida Laboral) i còpia del contracte de treball: 0,05 punts.
1.1.3. S'exclouen els càrrecs en comissions, juntes, etc., en organismes públics i privats. Els serveis prestats es comptabilitzen en dies treballats a jornada completa, i en el cas de realització d'altres tipus de jornades, els serveis prestats es comptabilitzen proporcionalment al temps treballat. No obstant, en els casos establerts en l'article 56 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes (règim d'excedències, reduccions de jornada, permisos o altres beneficis per tal de protegir la maternitat i facilitar la conciliació de la vida personal, familiar i laboral, així com el permís de paternitat) es computa en tot cas, com a jornada completa.
2.- Mèrits acadèmics
2.1. Valoració:
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4,60 punts.
2.2. Es valoren en aquest apartat les titulacions acadèmiques (inclosos els cursos de postgrau) el caràcter oficial o l'equivalència de les quals hagi reconegut i hagi establert el Ministeri d'Educació, Cultura i Esports, així com els títols propis de grau i els títols propis de postgrau de les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis, relacionades o no directament amb les funcions de la categoria professional sol·licitada d'acord amb la següent puntuació:
a. Per cada titulació acadèmica oficial de grau, segon cicle universitari, llicenciatura, arquitectura, enginyeria o equivalent, directament relacionades amb la categoria i lloc de treball: 1,5 punts.
b. Per cada titulació acadèmica oficial de grau, segon cicle universitari, llicenciatura, arquitectura, enginyeria o equivalent, no relacionades amb la categoria i lloc de treball: 0,75 punts.
c. Per cada titulació acadèmica oficial de diplomatura universitària, primer cicle universitari, arquitectura tècnica o enginyeria tècnica o equivalent, directament relacionades amb la categoria i lloc de treball: 1,12 punts.
d. Per cada titulació acadèmica oficial de diplomatura universitària, primer cicle universitari, arquitectura tècnica o enginyeria tècnica o equivalent, no relacionades amb la categoria i lloc de treball: 0,37 punts.
e. Per cada títol de doctor directament relacionat amb la categoria i lloc de treball: 1,12 punts.
f. Per cada títol de doctor no relacionat amb la categoria i lloc de treball: 0,37 punts.
g. Per cada títol de màster oficial directament relacionat amb la categoria i lloc de treball: 0,75 punts.
h. Per cada títol de màster oficial no relacionat amb la categoria i lloc de treball: 0,28 punts.
i. Per cada títol de màster no oficial directament relacionat amb la categoria i lloc de treball: 0,18 punts.
j. Per cada títol de màster no oficial no relacionat amb la categoria i lloc de treball: 0,09 punts.
k. Els títols propis de postgrau (especialista universitari, expert universitari, curs d'actualització universitària, etc.) relacionats directament amb la categoria i lloc de treball: 0,18 punts.
l. Els títols propis de postgrau (especialista universitari, expert universitari, curs d'actualització universitària, etc.) no relacionats directament amb la categoria i lloc de treball: 0,09 punts.
m. Certificat d'aptituds pedagògiques o màster equivalent: 0,75 punts.
n. Per cada titulació, directament relacionada amb la categoria i lloc de treball, de tècnic superior de formació professional o equivalent: 0,75 punts.
o. Per cada titulació, no relacionada amb la categoria i lloc de treball, de tècnic superior de formació professional o equivalent: 0,18 punts.
p. La superació de cada mòdul d'estudis de tècnic superior de formació professional o equivalent no finalitzats, relacionats directament amb la categoria i lloc de treball: es valorarà a raó de 0,026 punts, fins un màxim de 0,18 punts.
q. Per cada titulació, directament relacionada amb la categoria i lloc de treball, de tècnic de formació professional, de batxillerat o equivalent: 0,37 punts.
r. En el supòsit que la titulació de tècnic de formació professional, batxillerat o equivalent no estigui directament relacionada amb la categoria i lloc de treball: la puntuació serà de 0,09 punts.
s. La superació de cada mòdul d'estudis de tècnic de formació professional o equivalent no finalitzats, relacionats directament amb la categoria i lloc de treball: es valorarà a raó de 0,018 punts, fins un màxim de 0,09 punts.
2.3. No es valorarà la titulació acadèmica exigida com a requisit per a l' accés a la plaça corresponent. Les titulacions inferiors no seran acumulatives, quan siguin necessàries per a aconseguir les titulacions superiors al·legades.
3.- Accions formatives
3.1. La puntuació màxima d'aquest apartat és de 5,65 punts.
Les accions formatives estaran constituïdes per:
a) Els cursos de formació o perfeccionament impartits o promoguts per les administracions públiques, els impartits en el marc dels acords de formació contínua entre l'Administració i els agents socials, així com els homologats per l'EBAP, així com els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), per la Conselleria de Treball i Formació, i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional, quan el contingut n'estigui directament relacionat amb les funcions de la plaça a la qual opta. Els cursos d'informàtica a nivell d'usuari (Word, Excel, Acces, correu electrònic i Internet), el curs bàsic de prevenció de riscs laborals i els de l'àrea de qualitat, que s'han de valorar en tot cas, sempre que hagin estat impartits o promoguts per centres o organismes anteriorment assenyalats.
b) Els diplomes, títols oficials o certificats expedits per centres o organismes del mateix caràcter anterior, referits a seminaris, congressos i jornades, relacionats directament amb les funcions de la plaça a la qual opta. Aquests es valoraran amb la mateixa puntuació establerta a l'apartat de cursos rebuts amb certificat d'assistència. També es valorarà la impartició de conferències en aquests seminaris, congressos i jornades amb la mateixa puntuació establerta a l'apartat de cursos rebuts amb certificat d'aprofitament.
c) Publicacions sobre estudis o treballs en mitjans especialitzats, científics, tècnics o professionals sobre matèries o temes relacionats amb les funcions de la plaça a la qual opta.
En tots els casos es valoraran una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió o a un mateix programa, encara que se n'hagi repetit la seva participació.
d) Coneixements de llengües estrangeres.
La valoració de les accions formatives s'efectuarà de la manera següent:
3.2. Cursos rebuts:
3.2.1. Cursos amb certificat d'aprofitament: 0,05 punts per cada 10 hores de durada del curs o proporcionalment en el cas de durada inferior, amb una puntuació màxima de 0,5 punts per curs. Si no se n'especifica la durada, es valorarà amb 0,025 punts.
3.2.2. Cursos amb certificat d'assistència: 0,03 punts per cada 10 hores o proporcionalment en el cas de durada inferior, amb una puntuació màxima de 0,3 punts per curs. Si no se n'especifica la durada, es valorarà amb 0,015 punts.
3.3. Cursos impartits:
Haver impartit cursos de formació i perfeccionament es valorarà a raó de 0,10 punts per cada 10 hores o proporcionalment en el cas de durada inferior, amb una puntuació màxima d'1 punt per curs. Si no se n'especifica la durada, es valorarà amb 0,05 punts.
3.4. Publicacions:
La puntuació màxima per a aquest apartat és d'1 punt.
3.4.1. Per articles en revistes i publicacions periòdiques: 0,02 punts per coautoria; 0,05 punts per autoria individual.
3.4.2. Per l'autoria de llibres o reculls normatius comentats, o edicions equivalents en altres suports audiovisuals: 0,2 punts si n'és el coautor o la coautora; 0,5 punts si n'és l'autor o l'autora individual.
3.5. Coneixements de llengües estrangeres:
La puntuació màxima d'aquest apartat 3.5 es de 0,5 punts.
Títols i certificacions expedits per l'IBAP o equivalents:
Títols o certificacions expedits per l'Escola Oficial d'Idiomes o equivalents:
En cas de presentar mes d'un títol o certificació només es valorarà el de major puntuació.
4. Coneixements orals i escrits de català
4.1. Valoració:
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 0,50 punts.
Es valoren els certificats relacionats amb els tipus de coneixements següents:
Es valora només el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació es pot acumular a la de l'altre certificat que s'acrediti.
4.2. Acreditació:
Els mèrits a què es refereix l'apartat anterior s'han d'acreditar mitjançant la presentació del certificat del nivell de coneixements de llengua catalana expedit per l'òrgan competent en matèria de política lingüística del Govern de les Illes Balears, o bé dels títols, diplomes i certificats equivalents d'acord amb la normativa vigent."