Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 412621
Acord nova normalitat. Acord de Prestació de Serveis en Modalitat de Teletreball Revisió juny 2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern, en sessió de data 6 de juliol de 2022, va adoptar el següent Acord:

ANTECEDENTS

Mitjançant Acord de la Junta de Govern de l'Ajuntament de Palma de dia 10 de juny de 2020 es va aprovar el nou Acord de Prestació de Serveis en Modalitat de Teletreball de l'Ajuntament de Palma, tenint en compte tant la Resolució del Secretari de l'Estat de Política Territorial i Funció Pública del Ministeri de Política Territorial i Funció Pública de 4 de maig de 2020, de mesures a adoptar en els Centres de treball amb motiu de l'aprovació del Pla per a la transició cap a una nova normalitat, l'objecte del qual era recuperar de mica en mica la vida quotidiana i l'activitat econòmica minimitzant el risc que representava l'epidèmia per a la salut de la població i evitant que les capacitats del Sistema Nacional de Salut es poguessin desbordar i de la qual es considerava que una sèrie de punts eren plenament aplicables a l'Administració municipal; com el Decret Llei 8/2020, de 13 de maig, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impulsa de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les AAPP de les Illes Balears per a pal·liar els efectes de la crisi ocasionada pel COVID-19, publicat al BOIB de dia 15 de maig 2020 i que establia una sèrie de mesures referides a la gestió de personal, en atenció a l'especial situació de crisi sanitària, que han de permetre, entre d'altres, proporcionar un marc legal perquè es pugui donar cobertura a la prestació de serveis en règim de teletreball en determinats supòsits i una regulació específica per a la flexibilitat horària, el treball per torns, etc. Tot això per tal de facilitar la gestió i l'adaptació a les noves condicions de vida produïdes per la pandèmia de la COVID-19 sense que això suposi una minva ni qualitativa ni quantitativa dels serveis públics als quals té dret la ciutadania.

Posteriorment, el Reial Decret Llei 29/2020, de 29 de setembre, de mesures urgents en matèria de teletreball a les administracions públiques i de recursos humans en el Sistema Nacional de Salut per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 va afegir el nou article 47 bis de el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, afegit pel, que ve a oferir un marc comú, amb caràcter bàsic, perquè totes les administracions desenvolupin regulacions adients sobre la matèria.

En aquest sentit, tenint en compte l'experiència aportada dos any després de la implantació del nou acord, s'ha fet una revisió global del programa supervisada pel Departament de Personal, l'equip coordinador de teletreball i els actors socials que intervenen a la Corporació.

Tenint en compte que en compliment del vigent Pla de mesures de conciliació de la vida familiar, personal i laboral de l'Ajuntament de Palma, la Junta de Govern de Palma en sessió de dia 15 de gener de 2014, per unanimitat al Ple de l'Ajuntament en sessió ordinària del dia 30 de gener de 2014 i publicat al BOIB Núm. 22 de 13 de febrer de 2014 va aprovar un programa pilot de teletreball que s'ha vengut desenvolupant de manera òptima des de llavors.

Amb acord de la part sindical fruit de la negociació celebrada el dia 9 de juny de 2022.

D'acord a la legislació vigent, l'organització del treball i la planificació dels recursos humans són competència de l'Ajuntament de Palma i els objectius son contribuir a la consecució de l'eficàcia en la prestació dels serveis i l'eficiència en la utilització dels recursos econòmics disponibles, mitjançant la dimensió adient dels seus efectius, la seva millor distribució, formació, promoció professional i mobilitat i fent ús de la potestat autorganitzativa de l'Administració i d'acord amb els principis d'optimització dels recursos humans disponibles, reorganització dels serveis per atendre les necessitats de gestió i modernització de l'administració municipal, simplificació i uniformització dels procediments i tràmits burocràtics.

NORMATIVA APLICABLE

1. Decret llei 8/2020, de 13 de maig, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19- publicat al Butlletí Oficial de les Illes Balears de 15 de maig de 2020.

2. L'article 47 bis de el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, afegit pel Reial Decret Llei 29/2020, de 29 de setembre, de mesures urgents en matèria de teletreball a les administracions públiques i de recursos humans en el Sistema Nacional de Salut per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, que ve a oferir un marc comú, amb caràcter bàsic, perquè totes les administracions desenvolupin regulacions adients sobre la matèria.

3. L'article 69 del Text Refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, aprovat per reial Decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, que disposa que l'Administració tendirà a contribuir a la consecució de l'eficàcia en la prestació dels serveis i de l'eficiència en la utilització dels recursos econòmics disponibles mitjançant la dimensió adequada dels seus efectius, la millor distribució, formació, promoció professional i mobilitat.

4. Acord sindical de dia 8 de juny de 2020, de 10 de juny de 2021 i de 9 de juny de 2022.

Per tot això, tenint en compte el Decret de Batllia núm. 13.026 de 28 de juny de 2019, relatiu a l'organització dels serveis administratius de l'Ajuntament de Palma, modificat pel Decret núm. 18746 de 27 de setembre de 2019, així com l'Acord de delegació de competències de la Junta de Govern de Palma en els titulars de les Àrees i Àrees delegades acordat en data 31 de juliol de 2018, la cap de servei que subscriu proposa al regidor de l'Àrea d'Hisenda, Innovació i Funció Pública, tingui a bé emetre el següent:

ACORD

1. Aprovar les modificacions de l'Acord de Prestació de Serveis en Modalitat de Teletreball de l'Ajuntament de Palma que té per objecte la revisió, l'actualització, la millora i l'adaptació a les circumstàncies actuals de l'Acord de Prestació de Serveis en Modalitat de Teletreball de l'Ajuntament de Palma aprovat per la Junta de Govern en data 10 de juny de 2020 en quan al que estableix el nou article 47 bis de el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, afegit pel Reial Decret Llei 29/2020, de 29 de setembre, de mesures urgents en matèria de teletreball a les administracions públiques i de recursos humans en el Sistema Nacional de Salut per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, que ve a oferir un marc comú, amb caràcter bàsic, perquè totes les administracions desenvolupin regulacions adients sobre la materia i així afavorir la conciliació de la vida professional, personal i familiar, a través de la flexibilització de l'assistència al lloc de treball amb fórmules de treball fora de les dependències de la Corporació, al lloc escollit per la persona teletraballadora mitjançant l'aplicació de les noves tecnologies de la comunicació i accés a la informació que permeten una gestió més eficient i àgil dels procediments administratius, tot això sense disminuir la dedicació de les persones participants ni la qualitat dels serveis públics.

2. Establir com a data d'efectes la del dia següent de la seva aprovació.

3. Publicar el contingut de l'Acord així com els documents que s'esdevenguin necessaris per a la seva gestió al Portal del Personal i a la Intranet Municipal.

4. Publicar el contingut de l'Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d'un mes comptat des de l'endemà de rebre aquesta notificació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s'haurà de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, abans esmentada, i s'entendrà desestimat quan no s'hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa. 

Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'article 123 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de rebre aquesta notificació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.

 

Palma, data signatura electrònica (21 de juliol de 2022)

La cap del Departament de Personal p.d. Decret de Batllia núm. 3.000/2014 (BOIB núm. 30, de 04/03/2014) Esperanza Vega Terrón

Documents adjunts