Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ENS PÚBLIC DE RADIOTELEVISIÓ DE LES ILLES BALEARS

Núm. 356594
Resolució del Director General de l’Ens Públic de la Radiotelevisió de les Illes Balears per la qual s’aproven la Convocatòria i les Bases per a la selecció pel procediment de lliure designació d’un/a Delega/da de Menorca de l’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. De conformitat amb els principis constitucionals rectors per l'accés a l'ocupació publica recollits a l'article 55 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei  de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, es convoca la selecció pel procediment de lliure designació del lloc de feina directiu professional de DELEGAT/DA DE MENORCA DE L'ENS PÚBLIC DE RADIOTELEVISIÓ DE LES ILLES BALEARS (en endavant, EPRTVIB).

2. L'article 22.3 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental, pel que fa al règim del personal directiu professional, diu: «La selección de este personal deberá atender los principios de mérito y capacidad, así como criterios de idoneidad, y ha de llevarse a cabo mediante procedimientos que garanticen la publicidad y la concurrencia.

En todo caso, se entenderá que se verifican los citados principios y criterios, y las exigencias de publicidad y concurrencia, cuando el procedimiento de selección verifique las mismas normas que sean aplicables a la provisión de puestos de trabajo por libre designación del personal funcionario al servicio de la Administración de la comunidad autónoma de las Illes Balears, con las adaptaciones necesarias por razón de tratarse de un procedimiento de selección y no de provisión.

Las convocatorias de selección de este personal deberán ser objeto de un informe previo de la consejería competente en materia de función pública.»

3. Les normes d'aplicació en aquest procediment de selecció per lliure designació, en els termes que indica l'article 22.3 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental són, per una banda, el Decret 33/1994, de 28 de març, pel qual s'aprova el Reglament de proveïment de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris al servei de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, en especial els articles 28 a 33, i el procediment general regulat en l'article 3 en tot allò que no sigui incompatible amb les peculiaritats pròpies de la lliure designació; i, per altra banda, el Decret 27/1994, d'11 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés del personal al servei de la CAIB.

4. L'EPRTVIB té atribuïda en virtut de la Llei 15/2010, de 22 de desembre, la regulació i gestió dels serveis de radiodifusió i televisió competència d'aquesta Comunitat Autònoma. Atès l'article 23 de la Llei 15/2010, el Director General de l´EPRTVIB té atribuïdes funcions executives entre las que es troba la d'anomenar amb criteris de professionalitat el personal directiu de l´EPRTVIB.

Les funcions del lloc directiu de DELEGAT/DA DE MENORCA són les següents: direcció i coordinació de la Delegació de Menorca de l'EPRTVIB i dels programes i serveis que es presten en ella. D'acord amb la relació de llocs de feina de l'EPRTVIB, els requisits d'accés a la plaça és estar en possessió d'una titulació universitària de grau/ llicenciatura/diplomatura (A/B).

Per tot això,  es decideix:

1. Aprovar la convocatòria d'un procés selectiu pel procediment de lliure designació per cobrir el lloc de DELEGAT/DA DE MENORCA DE L'EPRTVIB com a personal directiu professional de naturalesa laboral sotmès a la relació laboral de caràcter especial d'alta direcció, regulada pel Reial Decret 1382/1985, d'1 d'agost.

2. Aprovar les bases específiques que han de regir aquesta convocatòria i procés selectiu, d'acord amb el següent:

a) Requisits i condicions generals que les persones interessades han de complir a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, per ser admeses en aquest procés selectiu.

I. Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra nacionalitat en els casos que, d'acord amb l'article 57 de Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei  de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic , permetin l'accés a l'ocupació pública com a personal laboral.

II. Haver complit divuit anys i no superar l'edat de jubilació ordinària establerta legalment.

III. No haver estat separat, mitjançant un expedient disciplinari, del servei de qualsevol Administració Pública, ni estar inhabilitat de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial.

IV. Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per l'exercici de les funcions següents: direcció i coordinació de la Delegació de Menorca de l'EPRTVIB i dels programes i serveis que es presten en ella.

V. Estar en possessió d'un títol universitari de grau, llicenciatura o diplomatura (A/B).

b) Sol·licituds i documentació

I. La sol·licitud per prendre part en aquest procés selectiu s'ha d'ajustar al model que s'adjunta en forma d'annex, que estarà disponible en el Departament de Recursos Humans i en la pàgina web de l'Ens.

II. Presentació. La sol·licitud s'ha de presentar a l'EPRTVIB, carrer de Madalena núm. 21, de Santa Ponça (Calvià), en horari de 9.00 a 14.00 hores, de dilluns a divendres o en les altres formes de presentació descrites dirigides a òrgans administratius que preveu l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques —LPACAP—).

En el supòsit que la sol·licitud no es presenti de manera presencial en el Registre de l'EPRTVIB, sinó en les altres formes de presentació descrites que preveu l'art. 16.4 de la LPACAP, s'haurà d'enviar una comunicació via correu electrònic (rrhh@ib3tv.com), dins del termini de presentació de les sol·licituds.

III. Termini per presentar les sol·licituds. El termini de presentació de sol·licituds és de 15 dies naturals comptadors des de l'endemà hàbil de la publicació d'aquest document en el BOIB.

IV. Documentació. Junt amb la sol·licitud, les persones interessades han d'adjuntar:

1. Una fotocòpia del document nacional d'identitat o, en el cas de no tenir la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la personalitat.

2. Currículum Vitae, actualitzat, en el que es faran constar:

a) Dades personals: direcció, telèfon i correu electrònic.

b) Formació: titulacions acadèmiques, estudis, cursos, seminaris, publicacions, idiomes, altres relacionats amb el lloc de feina.

Aquesta formació s'ha d'acreditar mitjançant l'aportació de la titulació o certificacions.

c) Experiència professional relacionada amb el lloc de feina: amb indicació de la feina desenvolupada, l'empresa i la durada

Aquesta experiència professional s'ha d'acreditar mitjançant l'aportació de certificat de vida laboral, contractes, certificats d'empresa i altra documentació que acrediti fefaentment l'experiència, la durada en el lloc de treball i la categoria laboral.

3. Qualsevol altra documentació que el/la candidat/da consideri rellevant per a l'adequada valoració de la seva candidatura.

L'EPRTVIB es reserva el dret a comprovar la veracitat de la documentació i informació aportada, i podrà excloure automàticament del procés de selecció les persones que hagin aportat informació no veraç. La presentació de la documentació original serà requerida en el moment de la contractació.

La presentació de la candidatura implica l'acceptació de les presents bases. La convocatòria podrà declarar-se deserta si la comissió de valoració considera que cap dels candidats o candidates s'adequa als requisits del lloc.

c) Òrgan competent per a la selecció. La Comissió de selecció estarà integrada per tres membres i pot estar assistida per assessors per a la millor avaluació dels candidats.

Els membres nomenats són:

La delegada d'Eivissa i Formentera de l'EPRTVIB com a presidenta.

El cap d'Antena de l'EPRTVIB com a suplent de la presidenta.

El/la funcionari/a designat de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat, com a vocal.

El/la funcionari/a de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat, com a suplent de vocal.

La cap de recursos humans de l'EPRTVIB, com a Secretària.

La tècnic jurídica de l'EPRTVIB com a suplent de Secretària.

d) Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i comprovada la documentació, la Comissió de Selecció dictarà una resolució que aprovarà la llista provisional de persones admeses i excloses, amb la causa d'exclusió. Els aspirants disposaran de 3 dies hàbils per fer al·legacions davant la Comissió de Selecció, amb l'advertiment que si no es presenta cap al·legació en el termini de 3 dies hàbils, s'arxivarà la sol·licitud sense més tràmit. Les reclamacions que es presentin seran resoltes en la resolució que aprovarà la llista definitiva de persones admeses i excloses. Amb la publicació d'aquesta llista definitiva, es convocarà per dur a terme les entrevistes personals amb una antelació mínima de 3 dies hàbils. Les persones que no es presentin a l'entrevista personal quedaran excloses del procés.

Les llistes provisionals i definitives es publicaran a la pàgina web de l'EPRTVIB (apartat Corporatiu - Tauler d'anuncis). Amb la publicació d'aquestes resolucions a la pàgina web de l'Ens, es consideraran efectuades amb caràcter general les corresponents notificacions als interessats.

e) L'entrevista personal obligatòria es realitzarà als/les aspirants que compleixen amb els requisits de la convocatòria i estarà dirigida a valorar si el/la candidat/a respon al perfil del lloc, així com la seva formació, experiència en les funcions del lloc, habilitats i els altres mèrits.

f) La Comissió de selecció farà una valoració de l'adequació curricular de les persones admeses al perfil del lloc de delegat/da de Menorca de l'EPRTVIB, tenint en compte els mèrits acreditats i l'entrevista realitzada, basant-se principalment en els següents aspectes:

1. Formació acreditada en periodisme, ciències de la comunicació o de la informació, comunicació audiovisual, o altra titulació universitària de l'àrea de les ciències de la comunicació o informació, així com títols i cursos de formació i perfeccionament rebuts o impartits relacionats amb les funcions del lloc.

2. Capacitat de lideratge i de comunicació i negociació. Es valorarà l'experiència en funcions de direcció o coordinació d'equips, o bé les capacitats de lideratge i de comunicació i negociació.

3. Experiència de més de cinc anys en mitjans de comunicació. Es valorarà l'experiència de més de cinc anys en l'àmbit dels mitjans de comunicació audiovisuals públics o privats.

4. Coneixement de l'entorn de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en especial de l'illa de Menorca, i de la llengua catalana.

El resultat de la valoració serà apte, apte amb limitacions, o no apte, amb les justificacions corresponents.

g) La selecció es durà terme baix els principis d'igualtat, mèrit i capacitat, en relació amb la idoneïtat, competència professional i l'experiència d'acord amb l'activitat a desenvolupar de delegat/da de Menorca de l'EPRTVIB. Una vegada s'hagi entrevistat a tots les candidats admesos, la Comissió presentarà un informe dels candidats/es admesos/es, al Director General de l'EPRTVIB, qui farà el nomenament del directiu professional de forma motivada. Aquesta resolució per la qual es designa la persona seleccionada es publicarà a la pàgina web d'IB3 i al BOIB.

h) Per assegurar la confidencialitat de les dades de caràcter personal dels/les aspirants, en el moment de formalitzar la sol·licitud se'ls lliurarà un codi que serà el que utilitzaran durant el procés per a la publicació de les llistes.

De conformitat amb la legislació vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal, s'informa als candidats/es que es presentin a aquest procés selectiu que les dades que facilitin seran utilitzats exclusivament amb el propòsit gestionar la seva sol·licitud d'admissió al procés de selecció convocat. Aquestes dades no podran ser cedides a tercers i seran protegides per a garantir la seva intimitat. D'aquesta manera, s'entén que els/les candidats/es, el moment en què sol·licitin ser inclosos en aquest procés selectiu, presten el seu consentiment exprés per a aquest propòsit. Es pot consultar informació addicional i detallada sobre protecció de dades en la política de privacitat aplicable a processos de selecció disponible a https://ib3.org/tauler-danuncis

Contra aquesta decisió es pot interposar recurs de reposició, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà hàbil d'haver fet efectiva la publicació en el BOIB davant aquest mateix òrgan, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Així mateix, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu davant el jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos, d'acord amb el que preveuen els articles 8.2. a i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Calvià, 23 de juny de 2022

El director general de l'EPRTVIB Andreu Manresa i Monserrat

Documents adjunts