Secció II. Autoritats i personal
Subsecció primera. Nomenaments, situacions i incidències
AJUNTAMENT D'EIVISSA
Núm. 355890
Resolució núm. 2022-6326 de data 23/06/2022, per la qual es resolc el procés de provisió temporal, en comissió de serveis, del lloc de treball de cap de la policia local
El alcalde, el dia 23 de juny de 2022 ha dictat la següent resolució:
“FETS I FONAMENTS DE DRET
1. Atès que per decret d'Alcaldia núm. 2022-4963 de data 23/05/2022 es va resoldre aprovar la convocatòria del procés de provisió temporal, en comissió de serveis, del lloc de treball de cap de la policia local de l'Ajuntament d'Eivissa mitjançant el sistema de lliure designació, que ha estat publicat al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Eivissa i a la pàgina web.
2.- Vist l'article 22 de la Llei 4/2013 de 17 de juliol, de coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears, redactat per l'article 15 de la Llei 11/2017, de 20 de desembre de modificació de la Llei 4/2013 del tenor literal següent:
"Article 22. Prefectura del cos de policia local
1. La prefectura del cos de policia local és un lloc de treball de naturalesa funcionarial, que ha de figurar en la relació de llocs de treball corresponent amb la denominació “cap del cos de policia local”.
2. El nomenament del cap o de la cap de cada cos de policia local correspon al batle o la batlessa pel procediment de lliure designació entre personal funcionari de carrera que pertanyi a la màxima escala o a la categoria superior de l'escala immediatament inferior del cos del municipi o entre personal funcionari de carrera de cossos de policia local d'altres municipis o d'altres cossos o forces de seguretat, sempre que pertanyi a l'escala o categoria esmentades o a una escala superior. En qualsevol cas, el nomenament ha de recaure entre personal funcionari de carrera que pertanyi, com a mínim, a la categoria d'oficial.
Si es tracta de personal d'altres forces i cossos de seguretat, s'han d'establir reglamentàriament les equivalències corresponents.
3. El lloc de treball de cap del cos de policia local s'ha d'ajustar als criteris següents:
a) La categoria del lloc ha de coincidir amb la màxima categoria del cos de policia local del municipi.
b) El procediment de provisió del lloc és la lliure designació i pot ser amb caràcter definitiu o en comissió de serveis. Si s'accedeix a una categoria superior a la qual es pertany com a funcionari de carrera, haurà de ser en comissió de serveis; si s'accedeix a la mateixa categoria o a una inferior a la qual es pertany com a funcionari de carrera podrà ser en comissió de serveis o amb caràcter definitiu sens perjudici de poder ser remogut discrecionalment d'aquestes funcions.
c) Només pot ser ocupat pel personal funcionari de carrera a què fa referència l'apartat 2 d'aquest article, sempre que estigui en servei actiu; tengui la titulació exigida per accedir a la categoria a la qual està adscrit el lloc; compleixi els requisits establerts en la relació de llocs de treball; i, en el cas que pertanyi a un altre ajuntament, acrediti un mínim de dos anys d'antiguitat en l'escala de procedència.
d) El personal funcionari que ocupi aquest lloc de treball, amb posterioritat al nomenament ha de fer el curs de capacitació per a caps de policia local que haurà de promoure la Escola Balear d'Administració Pública. Queden eximides de la realització d'aquest curs les persones que ja l'hagin realitzat o les que estiguin en possessió del curs de capacitació de la categoria corresponent.
4. La prefectura del cos de policia local exerceix la màxima responsabilitat operativa en la policia local, té el comandament immediat sobre totes les unitats i els serveis en què s'organitzi i duu a terme les funcions que es determinin legalment i reglamentàriament.
5. El batle o la batlessa ha de designar entre els membres que pertanyin a l'escala o categoria esmentades en l'apartat 2 anterior del cos de policia del seu municipi la persona o les persones que per ordre de prelació han de substituir el cap o la cap en casos de vacant, absència o malaltia.”
3.- Vist l'informe-proposta de la regidoria de la Policia Local, emès en data 16.06.2022, del tenor literal següent:
“INFORME PROPOSTA DE RESOLUCIÓ DEL PROCÉS DE PROVISIÓ TEMPORAL, EN COMISSIÓ DE SERVEIS, DEL LLOC DE TREBALL DE CAP DE LA POLICIA LOCAL.
Un cop examinades les sol·licituds i la documentació aportada per cadascun dels candidats aspirants i com a resultat de les entrevistes personals realitzades en data 8 de juny de 2022 es constata que els aspirants amb DNI 41****16Q i 41****83H sí compleixen amb tots els requisits establerts en les bases de la convocatòria i després de realitzar les entrevistes sobre qüestions relatives a la seva trajectòria professional i a les seves propostes organitzatives del cos de la policia local es considera que el candidat més idoni per a l'acompliment del contingut i les funcions del lloc de feina de cap de policia és la persona amb DNI 41****16Q.
Per això, en virtut de l'exposat, es proposa el nomenament del Sr. Fermín Cárcel Guasch com a Cap de la Policia Local de l'Ajuntament d'Eivissa.
Eivissa,
LA REGIDORA DELEGADA
(document signat electrònicament al marge)”.
4.- Atès que en el procés selectiu s'han observat tots els tràmits legals i reglamentaris i que aquesta Alcaldia considera que el Sr. Fermín Carcel Guasch, funcionari de carrera, com a oficial de la Policia Local, de l'escala d'administració especial, sotsescala serveis especials, grup de classificació C1, que ocupa el lloc de treball d'Oficial de la Policia Local, reuneix els requisits establerts i és la persona idònia per cobrir en comissió de serveis el lloc de treball de cap de la Policia Local.
5.- Vist l'informe de la Regidoria de Recursos Humans de data 17/06/2022.
6.- Vistos els articles 46 i 192 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears.
Vista la proposta de resolució PR/2022/721 de 17 / de juny / 2022 fiscalitzada favorablement amb data de 21 / de juny / 2022.
Mitjançant el present i en virtut a les atribucions que m'atorga l'article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les bases del règim local, es dicta la següent:
RESOLUCIÓ
PRIMER.- Nomenar al Sr. Fermín Carcel Guasch amb, DNI núm. 41****16Q, com a cap de la Policia Local en comissió de serveis de caràcter voluntari amb efectes del dia de la presa de possessió, pel termini de dotze mesos, o si escau, fins la cobertura definitiva del mateix.
De conformitat amb la normativa vigent la durada màxima d'un any de la comissió de serveis es pot prorrogar, amb la justificació prèvia de l'òrgan competent, per un termini màxim de dos anys. Quan les necessitats del servei ho requereixin, l'òrgan competent de la corporació local pot prorrogar aquest termini.
SEGON.- Ordenar la publicació d'aquesta resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Un cop publicat el nomenament l'interessat disposarà d'un termini de tres dies hàbils en què haurà d'efectuar-se el cessament en l'actual lloc de treball i la presa de possessió de la destinació adjudicada.
TERCER.- Notificar aquest decret a les persones interessades i a la Regidora de la Policia Local.
RECURSOS/AL·LEGACIONS
Contra aquest Decret -que exhaureix la via administrativa- s'hi pot interposar:
a) Directament, recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació de la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
b) Recurs potestatiu de reposició davant l'Alcaldia, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, que es produirà pel transcurs d'un mes des de la seva presentació sense que s'hagi resolt expressament ni s'hagi notificat, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos a partir del dia següent a la desestimació presumpta.
c) Qualsevol altre recurs que cregueu convenient, d'acord amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Document signat electrònicament (24 de juny de 2022
L'alcalde Rafael Ruiz Gonzalez)