Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 271471
Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat per la qual s’aproven la convocatòria i les bases per proveir un lloc de treball de personal funcionari de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears pel procediment de lliure designació

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat té atribuïda la competència per convocar i resoldre els procediments ordinaris de provisió de llocs de feina, establir-ne les bases i nomenar els membres dels òrgans de valoració.

2. El secretari general de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat ha sol·licitat que es dugui a terme el procediment de provisió del lloc de feina següent:

Cap del Departament de Coordinació i Suport Administratiu/Financer de l'EPRTVIB (F0103001J), adscrit a la Secretaria General de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat.

3. En data 27 d'abril 2022 la directora general de Funció Pública ha sol·licitat a l'Escola Balear de l'Administració Pública l'inici de la convocatòria per al proveïment del lloc de treball corresponent al Cap del Departament de Coordinació i Suport Administratiu/Financer de l'EPRTVIB (F0103001J), adscrit a la Secretaria General de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat.

4. La Relació de llocs de feina de personal funcionari estableix la lliure designació com a sistema de provisió per als llocs descrits anteriorment, el qual es troben vacant i està dotats pressupostàriament.

Fonaments de dret

1. L'article 75 de la Llei 3/2007, de 22 de febrer, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, disposa que els llocs de treball adscrits a personal funcionari s'han de proveir ordinàriament pels sistemes de concurs o de lliure designació, mitjançant una convocatòria pública.

2. L'article 79 de la Llei 3/2007 estableix les categories de llocs que s'han de proveir pel sistema de lliure designació pel fet que impliquen una responsabilitat elevada o requereixen una confiança personal per exercir-ne les funcions i tenen establert expressament aquest sistema en la Relació de llocs de feina.

3. El Reglament de provisió de llocs de treball i promoció professional del personal funcionari al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret 33/1994, de 28 de març, dedica el capítol III a regular el sistema de lliure designació com a procediment excepcional per proveir llocs de feina.

4. El Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears dedica el capítol II a la determinació d'aquests coneixements.

5. Per tot això, d'acord amb la competència que preveu l'article 6.3. f) de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Aprovar la convocatòria per proveir, pel sistema de lliure designació, el lloc de feina identificat amb els codi següents:

- F0103001J, denominat Cap del Departament de Coordinació i Suport Administratiu/Financer de l'EPRTVIB, adscrit a la Secretaria General de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat.

L'annex 2 d'aquesta Resolució mostra les característiques d'aquest lloc de feina.

2. Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria, que s'adjunten com a annex 1.

3. Especificar els codis corresponents a les característiques del lloc de treball convocat, que s'enumeren en l'annex 2.

4. Fer públic el model de sol·licitud i declaració responsable per participar en aquest procés que figuren en l'annex 3 d'aquesta Resolució.

5. Fer públic el model de memòria que s'ha de presentar per al lloc de treball amb complement de destí de nivell 26 o superior, que s'adjunta com a annex 4.

6. Fer públic el model d'acta que ha d'estendre el titular de l'òrgan directiu sobre l'entrevista personal per al lloc de treball amb complement de destí de nivell 26 o superior, que s'adjunta com a annex 5.

7. Fer pública la informació sobre protecció de dades personals que figura en l'annex 6.

8. Ordenar que aquesta Resolució es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i s'anunciï en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 3 de maig de 2022)

La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat Mercedes Garrido Rodríguez

 

ANNEX 1 Bases

1. Objecte de la convocatòria

L'objecte d'aquesta convocatòria és proveir amb personal funcionari de carrera el lloc de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, vacant i dotat pressupostàriament, que figura en l'annex 2.

2. Forma de provisió

La provisió del lloc de treball objecte d'aquesta convocatòria es du a terme pel sistema de lliure designació, que preveu l'article 79 de la Llei 3/2007, de 22 de febrer, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, d'acord amb el que determinen els articles 28 i següents del Decret 33/1994, de 28 de març, que aprova el Reglament de provisió de llocs de treball i promoció professional.

3. Requisits i condicions per participar-hi

3.1 D'acord amb l'establert a l'article 3.5 del Decret 33/1994, citat amb anterioritat, tot el personal funcionari de carrera al servei de l'Administració de la CAIB, qualsevol que en sigui la situació administrativa en la qual es trobin en el moment hàbil per fer-ho, excepte la de suspensió ferma i no acomplerta, podran participar en els sistemes de proveïment de llocs de treball que es convoquin, sempre que compleixin els requisits exigits a la convocatòria.

3.2 D'acord amb l'apartat 3 de l'article 81 de la Llei 3/2007, de 22 de febrer, de la funció pública de la CAIB, el personal funcionari titular d'un lloc de treball només pot participar en aquesta convocatòria si s'ha complert com a mínim dos anys des que en va prendre possessió, o el temps mínim de permanència indicat en la convocatòria mitjançant la qual se li va adjudicar amb caràcter definitiu, en el cas que aquest període de temps mínim sigui més llarg, ja sigui per haver obtingut destinació definitiva en un procés selectiu d'ingrés, pel torn lliure o pel torn de promoció interna (sens perjudici del que disposa l'apartat següent), o bé a través de l'adjudicació d'un lloc de treball mitjançant un sistema de provisió ordinari anterior, amb les excepcions que preveu l'article 81.4 de la Llei esmentada.

En el supòsit que la persona interessada acrediti que el dia de presa de possessió del lloc es va ajornar per interès del servei, el termini ha de comptar des del dia en què prengueren possessió la resta de persones adjudicatàries del mateix procés de provisió o del mateix procés selectiu del seu cos, escala i torn.

3.3 D'acord amb el que estableix l'article 81.3 de la Llei 3/2007, al personal que accedeix a un altre cos o a una altra escala per promoció interna o per integració i roman en el lloc de treball que ocupava com a titular, se li ha de computar també el temps de serveis prestats en aquest lloc en el cos o l'escala de procedència. Aquesta mateixa regulació s'ha d'aplicar al personal que va accedir a un altre cos o a una altra escala per promoció interna i va optar per la conversió directa de la plaça.

3.4 Així mateix, al personal que ha estat objecte d'un canvi d'adscripció del seu lloc de treball en la forma que preveu l'article 91 de la Llei 3/2007, se li ha de computar el temps d'ocupació del lloc abans del canvi d'adscripció, des que en van obtenir la titularitat per un sistema reglamentari de provisió ordinària.

3.5 També pot participar en aquesta convocatòria el personal funcionari de carrera de qualsevol administració pública, sigui quina sigui la seva situació administrativa, llevat de la de suspensió ferma, respecte del lloc amb codi A5 de l'apartat AP de l'annex 2, sempre que compleixi els requisits que estableix la convocatòria.

No hi poden participar els funcionaris de carrera que no han complert el temps mínim establert legalment des que se'ls va adjudicar amb caràcter definitiu el lloc de treball del qual són titulars.

3.6 Per poder optar a un lloc de feina, les persones interessades han de complir els requisits del lloc en qüestió, així com els requisits de titulació o altres requisits d'ocupació que exigeix la Relació de llocs de feina, d'acord amb el que es detalla a l'annex 2.

3.7 El compliment dels requisits que s'exigeixen a les persones candidates ha de referir-se a la data en què acabi el termini per presentar sol·licituds.

3.8 Coneixements de llengua catalana

3.8.1 El nivell de coneixements de llengua catalana del personal funcionari es regeix d'acord amb el que es disposa en l'article 3 del Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència de coneixements de llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i que és el que figura com a requisit en la Relació de llocs de feina, segons el detall de les característiques del lloc convocat que s'adjunta com a annex 2.

Això no obstant i segons la disposició addicional sisena de l'esmentat Decret, el personal funcionari d'altres administracions que participa en un procediment de proveïment de llocs de treball de l'Administració autonòmica que tenguin establerta aquesta possibilitat en la relació de llocs de treball, si no pot acreditar el nivell mínim exigit de coneixements de llengua catalana corresponent al lloc de treball al qual opta, queda obligat a assolir-lo i a acreditar-lo en un termini de dos anys, comptadors a partir de la data d'ocupació del lloc de treball.

Si el personal esmentat no ha obtingut el nivell corresponent de català una vegada transcorregut aquest termini, serà remogut del lloc de treball per manca d'adequació a les funcions d'aquest, mitjançant un procediment contradictori i oïda la junta de personal corresponent.

3.9 Llocs de treball amb complement de destí de nivell 26 o superior

Atès que el lloc de treball d'aquesta convocatòria té un complement de destí de nivell 26 o superior, les persones candidates hauran de presentar una memòria sobre les funcions del lloc de treball, en què s'inclogui un pla de treball i una descripció de les aportacions que farien en cas d'ocupar-lo.

La memòria s'haurà de presentar d'acord amb el model que s'adjunta com a annex 3.

4. Persones amb discapacitat

Les persones interessades a participar en la convocatòria amb alguna discapacitat reconeguda davant l'Administració poden instar en la sol·licitud l'adaptació del lloc de feina sol·licitat que no suposi una modificació substancial del context de l'organització.

L'Administració ha de demanar a la persona interessada la informació que consideri necessària, com també el dictamen dels òrgans tècnics de què disposa, sobre la procedència de l'adaptació i sobre la compatibilitat d'aquesta adaptació amb les tasques i les funcions del lloc en concret.

En la resolució que posa fi a aquesta convocatòria de proveïment s'ha de resoldre, si escau, sobre l'adaptació sol·licitada del lloc de treball de què es tracti.

5. Sol·licituds i documentació

La sol·licitud s'ha de presentar d'acord amb el model oficial que s'adjunta com a annex 3 i que es troba a disposició de les persones interessades en la web de l'EBAP (https://ebap.caib.es) i en la seu electrònica de la CAIB.

Les persones interessades han d'adjuntar a la sol·licitud la documentació següent:

a) Una declaració que compleix els requisits que s'exigeixen en la convocatòria per a l'exercici del lloc de treball corresponent, d'acord amb el model que s'adjunta com a annex 3.

b) Un currículum en el qual consti el cos o escala a què pertanyen, el grup o subgrup de classificació, les titulacions acadèmiques, l'antiguitat i els llocs de treball ocupats en l'Administració pública i en l'empresa privada, els estudis i els

cursos realitzats, els coneixement d'idiomes i qualsevol altre mèrit que es consideri escaient.

c) Una memòria sobre les funcions del lloc de treball, en què s'inclogui un pla de treball i una descripció de les aportacions que farien en cas d'ocupar-lo, d'acord amb el model que s'adjunta com a annex 4.

La documentació acreditativa dels requisits establerts i dels certificats, títols acadèmics o d'altre documentació al·legada al currículum s'haurà d'aportar mitjançant documents originals o còpies.

Això no obstant, la persona interessada no ha d'aportar aquesta documentació si no s'oposa a què l'EBAP comprovi d'ofici mitjançant la plataforma d'intermediació de dades o altres sistemes habilitats a aquest efecte la documentació següent:

- Titulacions acadèmiques oficials.

- Certificats de llengua catalana expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, o expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística.

- Serveis prestats a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

- Aquella altra documentació que consti en l'expedient de personal de l'Administració de la CAIB.

La sol·licitud i la resta de la documentació s'han de presentar dins el termini establert, en el Registre de l'EBAP, en el de la Conselleria Presidència, Funció Pública i Igualtat o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El termini per presentar sol·licituds és de quinze dies hàbils comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, o bé l'anunci al Butlletí Oficial de l'Estat si és posterior, data que s'informarà en la web de l'EBAP.

La presentació de la sol·licitud per participar en la convocatòria suposa el coneixement i l'acceptació inequívocs de la persona aspirant del tractament de les dades de caràcter personal a càrrec de l'òrgan competent i únicament per a les finalitats establertes. El tractament de la informació facilitada en les sol·licituds tindrà en compte les previsions del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

6. Desenvolupament del procés de provisió

6.1 En haver finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, es publicarà en la web de l'EBAP (ebap.caib.es) la llista definitiva de persones candidates admeses.

Una vegada publicada aquesta llista, es lliurarà a cada conselleria o organisme públic on estigui adscrit el lloc de treball objecte de provisió la relació de persones candidates a aquest lloc, juntament amb la documentació aportada.

6.2 En els llocs de treball amb complement de destí de nivell 26 o superior es convocaran les persones candidates per fer una entrevista personal amb la persona titular de l'òrgan directiu on està adscrit el lloc de treball, la qual ha de versar sobre el contingut de la memòria i el currículum presentats, i s'han de valorar, entre d'altres, les competències directives per ocupar el lloc de treball.

De totes les entrevistes realitzades se n'ha d'estendre una acta en la qual es deixi constància dels principals aspectes tractats i de la seva valoració, així com de la motivació d'aquesta, d'acord amb el model d'acta de l'annex 5.

6.3 El conseller o la consellera o l'òrgan equivalent on està adscrit el lloc de treball en proposarà, de forma motivada, l'adjudicació. Aquesta proposta s'ha de fonamentar amb la idoneïtat de la persona proposada en relació amb el seu currículum, la memòria presentada i l'entrevista realitzada.

7. Resolució de la convocatòria

7.1 El termini per resoldre la convocatòria és d'un mes, comptador des del dia que finalitzi el termini per presentar sol·licituds. La consellera Presidència, Funció Pública i Igualtat, mitjançant una resolució motivada, pot ampliar aquest termini fins a un altre mes.

7.2 La resolució de la convocatòria i l'adjudicació dels llocs de feina dins el termini establert, d'acord amb la proposta que ha d'emetre el titular de la conselleria o organisme públic on es troben adscrits els llocs de feina, correspon a la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat. Aquesta Resolució s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

8. Presa de possessió

8.1 El termini per prendre possessió de la nova destinació obtinguda és de tres dies hàbils si la destinació radica a la mateixa localitat a la qual ja estava destinat, o d'un mes si la nova destinació radica a una localitat diferent.

8.2 En els casos que la persona adjudicatària ho demani i, a més, ho justifiqui degudament, la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat pot concedir una pròrroga del termini, tal com s'exposa en el punt 8.5.b)

8.3 El termini de presa de possessió comença a comptar a partir de l'endemà del cessament en el lloc de treball, el qual s'ha d'efectuar dins els tres dies hàbils següents a la publicació de la resolució del concurs en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

8.4 La persona titular de la conselleria en què presta serveis el funcionari o funcionària que hagi de cessar en el lloc de treball pot proposar a la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, per necessitats del servei, que el cessament s'ajorni fins a un màxim de vint dies hàbils. La consellera Presidència, Funció Pública i Igualtat, tenint en compte la proposta, ha de resoldre.

8.5 La consellera Presidència, Funció Pública i Igualtat pot, excepcionalment, acordar:

a) Ajornar la data del cessament del funcionari o funcionària pel termini màxim d'un mes, completada la pròrroga que preveu l'apartat anterior, per exigències del funcionament normal dels serveis. En aquest cas, si el funcionari o funcionària ho sol·licita, se li han de respectar les retribucions del nou lloc de treball.

b) Prorrogar, per un termini de fins a vint dies hàbils, la incorporació del funcionari o funcionària a la nova destinació si implica canvi de localitat i s'al·leguen i s'acrediten raons justificades de la pròrroga sol·licitada.

8.6 El còmput dels terminis de presa de possessió, en tot cas, s'ha d'iniciar quan finalitzin els permisos o les llicències que s'hagin pogut concedir a les persones interessades, tret que per causes justificades l'òrgan competent acordi suspendre'n el gaudi.

9. Període mínim de permanència en el lloc de treball adjudicat

9.1 D'acord amb l'article 81 de la Llei 3/2007, els funcionaris als quals s'adjudiqui la titularitat d'un lloc de treball en aquesta convocatòria tendran l'obligació de romandre en el lloc de treball adjudicat un mínim de dos anys abans de participar en un altre procediment de provisió ordinari, sense perjudici que s'hi apliquin les excepcions que preveu l'apartat 4 de l'article 81 esmentat.

Documents adjunts