Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE COSTITX
Núm. 254913
Convocatòria i bases borsa de treball de dinamitzador/a sociocultural
Aprovades per Decret de Batlia de data: 27 d´abril de 2022 la Convocatòria i les Bases que han de regir el Borsí d'un dinamitzador/a sociocultural, es publiquen a continuació les esmentades Bases, de conformitat amb el previst a l'art. 55 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.
BASES ESPECÍFIQUES DEL BORSÍ DE DINAMITZADOR/A SOCIOCULTURAL, DE PERSONAL LABORAL TEMPORAL, MITJANÇANT CONCURS PER TORN LLIURE.
Primera- Objecte
L'objecte de les presents bases és regular el procés de selecció d'una plaça de dinamitzador/a juvenil per al Casal de Joves de Costitx.
Segona.- Característiques del lloc
La persona exercirà les funcions pròpies del perfil d'Animació Sociocultural en l'àmbit del lleure juvenil, que es centraran en l'execució del projecte de Joventut per a l'any 2022, amb les tasques següents:
*Desenvolupar el projecte de dinamització jove de Costitx.
*Planificar, executar i avaluar accions per a les persones joves, adaptades al context sociocultural.
*Fomentar les iniciatives, facilitant eines per al desenvolupament personal i comunitari.
*Estimular les relacions entre joves, potenciant la participació amb igualtat d'oportunitats i l'educació en el temps lliure.
*Gestionar i establir vincles amb l'entorn per al desenvolupament del projecte
(IES, recursos comunitaris, administracions, empreses...).
* Oferir atenció i orientació en les inquietuds de les persones joves.
Es realitzarà una contractació de caràcter laboral temporal amb la categoria grup C1, çescala socioeducativa. La jornada de treball serà a temps parcial de vint (20) hores.
Tercera.- Requisits de les persones aspirants
a) Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici del que disposa l'article 57 del Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic.
b) Tenir 18 anys complerts i no excedir l'edat màxima de jubilació forçosa.
c) Posseir la capacitat funcional, física i psíquica, per al desenvolupament de les tasques.
d) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de les Administracions Públiques ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques.
e) Estar en possessió d'un dels títols següents:
a. Títol de Tècnic superior en animació sociocultural i turística, de conformitat amb la normativa vigent de l'administració educativa que el regula.
b. Certificat de professionalitat de Direcció i coordinació d'activitats de temps lliure infantil juvenil.
c. Diploma de Director/a d'activitats de temps lliure infantils i juvenils, de conformitat amb la normativa vigent sobre reconeixement d'escoles d'educadors de temps lliure.
f) Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponents al nivell de certificat B2, mitjançant l'aportació del certificat o document lliurat per l'EBAP o la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears o qualsevol dels certificats o documents considerats equivalents per l'Administració d'acord amb la normativa vigent.
Tots aquests requisits i els de caràcter general, s'hauran de complir abans de la data que finalitza el termini de presentació de sol·licituds.
g) Satisfer la taxa de serveis de selecció de personal en la quantitat de 15 €.
Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat al sector públic delimitat per l'art. 1 de la Llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies naturals, per tal que la Corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.
La titulació s'acreditarà mitjançant l'expedició dels títols corresponents per l'autoritat acadèmica competent. Aquesta mateixa autoritat podrá declarar també l'equivalència de títols.
Els aspirants hauran de reunir els requisits establerts en aquestes bases a la finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-los durant el procés selectiu; requisits que es faran constar en la sol·licitud. En aquest sentit es podran fer les comprovacions oportunes fins a la contractació.
Quarta.-Presentació de sol·licituds
Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s'han d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud (annex I). Es presentaran presencialment en el Registre General de l'Ajuntament (horari de dilluns a divendres de 09:00h a 14:00h) o telemàticament al registre de l´entitat o en qualsevol de les formes establertes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, dins el termini de cinc (5) dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria al BOIB.
Si el darrer dia de presentació recaigués en dia inhàbil, el termini s'entendrà ampliat al dia hàbil següent.
Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones interessades han d'adjuntar:
1.Fotocòpia del Document Nacional d'Identitat (DNI) o, en el cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu de la personalitat.
2.Original o fotocòpia compulsada dels requisits exigits a la base tercera de les presents bases.
3.Original o fotocòpia compulsada dels mèrits al·legats per a la valoració de la fase de concurs que s'han de valorar segons la base vuitena de les presents bases.
4.Resguard acreditatiu del pagament de la taxa per import de 15 €, durant el termini de presentació de sol·licituds, que s'hauran d'ingressar al compte corrent següent: ES56 2100 2462 70 0200000529, fent constar el nom de la persona que es presenta a les proves i en el concepte, en el qual ha de figurar el segell de l'entitat bancària que justifiqui el pagament esmentat, o bé s'ha d'adjuntar còpia del justificant de la transferència efectuada si el pagament s'ha fet mitjançant banca electrònica. La presentació del resguard de l'ingrés serà requisit imprescindible per acceptar la sol·licitud.
Cinquena.- Admissió d'aspirants
Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el Batle dictarà resolució en la qual declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses. Aquesta resolució, es publicarà a la página web municipal (www.ajcostitx.net) i al tauler d'anuncis municipal la resolució per la qual s'aprovi la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, amb la indicació de les causes de la dita exclusió. Les persones excloses o omeses disposaran d'un termini de tres (3) dies hàbils, comptadors des de l'endemà de l'esmentada publicació, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu.
Acabat el termini al qual fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si s'escau, les sol·licituds, el Batle President de la Corporació dictarà una resolució, que aprovarà la llista definitiva d'admesos i exclosos. Així mateix constarà la data i hora per la realització de l'entrevista personal als aspirants admesos.
Aquesta resolució es farà pública en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional.
Sisena- Tribunal qualificador.
En el moment de la publicació de la llista definitiva de persones admeses es nomenaran els membres del tribunal qualificador.
El Tribunal Qualificador estarà constituït per tres persones amb titulació acadèmica igual o superior a la exigida a la convocatòria, designades pel Batle. El Tribunal podrà comptar amb assistència d´un especialista en els temes que consideri pertinents, que podran prestar la col·laboració que se'ls sol·liciti, i tendran veu, però no vot.
Tots els membres del tribunal tenen veu i vot, i les seves decisions s'adoptaran per majoria simple. En cas d'empat, decidirà el president o presidenta, amb vot de qualitat.
El tribunal queda autoritzat per resoldre dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris pel bon ordre del procés selectiu en tot el que no estigui previst en aquestes bases.
Setena.- Desenvolupament del procés selectiu
El procediment de selecció és el de Concurs de Mèrits, que valorarà, d'acord amb els ítems inclosos en les presents bases, les acreditacions de formació, mèrits o nivells d'experiència, relacionats amb les característiques de la plaça que es cobreix. El procés selectiu es complementarà amb entrevistes curriculars a les persones aspirants, que seran un mitjà de comprovació dels mèrits al·legats i verificació del perfil adient al lloc a ocupar, per fer efectius els principis de mèrit i capacitat.
Consistirà en una entrevista personal amb el Tribunal Qualificador sobre temes propis de les funcions de la plaça (es valorarà especialmente els coneixements de les funcions relacionades a la base segona d'aquesta convocatòria). No tindrà caràcter eliminatori. En ella, les persones aspirants seran convocades per ordre alfabètic del llinatge una única vegada.
Vuitena.- Valoració de mèrits i entrevista curricular.
MERITS
Els mèrits al·legats es valoraran d'acord amb una puntuació màxima global de 14 punts:
1.Experiència professional. Puntuació màxima en aquest apartat 8 punts:
Únicament seran valorats aquells mèrits que, de la documentació aportada per l'aspirant, se'n desprengui que l'experiència laboral está directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. A tal efecte, s'haurà de presentar certificació de l'empresa o empreses que indiquin la data d'alta i baixa en la mateixa o mateixes, així com el lloc de treball desenvolupat (en els serveis prestats a l'Administració mitjançant un certificat lliurat per l'administració pública que correspongui i, quan el que s'acredita siguin serveis prestats en l'empresa privada, es farà mitjançant la presentació d'un certificat de vida laboral, emès per la seguretat social, acompanyat dels certificats de l'empresa, bé pels contractes corresponents, on haurà de constar expressament el següent: data d'alta i baixa de l'empresa, categoria professional, lloc de treball ocupat, especificant les tasques realitzades que han de ser anàlogues a les de la present convocatòria. Els certificats emesos per empreses privades, on no constin expressament les dades anteriors, no es tindran en consideració).
2.Cursos d'especialització o títols relacionats directament amb les funcions a desenvolupar. Puntuació màxima en aquest apartat 5 punts:
No s'han de valorar els títols acadèmics que s'han presentat com a requisit. Es valorarà la titulació específica i amb estreta relació amb les funcions pròpies del lloc a ocupar.
3.Coneixements de la llengua catalana. Puntuació màxima en aquest apartat 1 punt:
-Nivell C1: 0,50 punts
-Nivell C2: 0,75 punts
-Nivell LA: 1 punt.
En el supòsit que l'aspirant acrediti la possessió de més d'un certificat, només és objecte de valoració el certificat que acredita un nivell de coneixement més alt.
ENTREVISTA CURRICULAR.
Aquesta tendrà un valor màxim de 10 punts, que avaluarà l'adequació de les habilitats i les aptituds de les persones aspirants en els següents àmbits:
a. Proposta d'actuació adient amb la realitat de Costitx.
b. Estratègia de treball.
c. Suport a les persones joves (informació, orientació i dinamització).
d. Perfils, dinàmiques i gestió de grups de joves.
Novena.- Resolució de la convocatòria
Els mèrits a què es refereix la base vuitena s'han d'acreditar mitjançant la presentació en forma d'original o fotocòpia compulsada. El fet de no acreditar qualsevol dels mèrits a què es refereix l'apartat anterior, en la forma que es recull la base quarta d'aquesta convocatòria, suposarà que aquests mèrits no es valorin en el concurs. La puntuació obtinguda en el procés selectiu determinarà l'ordre de prelació de les persones aspirants de major a menor puntuació dins el llistat. En cas que es produeixin empats, s'han de resoldre segon els criteris següents:
1. Major puntuació d'experiència laboral.
2. Major puntuació de formació.
3. Sorteig.
Concloses les proves selectives, el Tribunal farà públic a la pàgina web municipal (www.ajcostitx.net) i al tauler d'anuncis municipal la llista de puntuacions obtingudes per les persones aspirants.
Aquesta llista es publicarà per ordre de major a menor puntuació total. Aquestes persones disposaran d'un termini de tres (3) dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la llista, per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració de les proves selectives.
El termini per a la resolució del concurs serà d'un mes màxim comptat des del dia que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. El batle president de la Corporació podrà ampliar aquest termini fins a un mes més.
El tribunal de valoració elevarà al batle president de la Corporació les llistes definitives de les persones aspirants, per ordre de prelació.
El batle president dictarà la resolució escaient, que ordeni la publicació en el tauler municipal d'anuncis de la Corporació, de la composición final de la borsa amb indicació de tots els integrants en l'ordre de prelació i la puntuació obtinguda.
Es constituirà una borsa d'ocupació amb les persones que superin el procés de selecció, a fi que pugui ser utilitzada en futures crides que poguessin resultar necessàries per cobrir vacants temporals.
Desena.- Funcionament de la borsa de treball
1.- Quan sigui necessari acudir a la borsa de treball, s'oferirà als aspirants per ordre estricte de la puntuació obtinguda en el procés selectiu.
2.- A aquest efecte, l'Ajuntament es posarà en contacte amb la persona seleccionada via telefònica o mitjançant el correu electrònic facilitat en la sol·licitud, comunicant el lloc a cobrir i el termini en el qual cal que s'incorpori al lloc de treball.
3.- La persona proposada per la contractació haurà de manifestar el seu interès o no amb la proposta de contractació dins el termini dels tres dies hàbils posteriors al de la pràctica de la notificació per part de l'Ajuntament.
4.- Si dins aquest termini no manifesta la seva conformitat/renuncia expressa a la contractació, es passarà a avisar al següent de la llista.
5.-S'estableix un període de prova de tres (3) mesos, que es realitzarà baix la supervisió de la persona responsable del servei. Durant aquest període de prova les persones aspirants que no assumeixin els nivells suficients d'adaptació i assoliment d'objectius al lloc de treball, han de ser declarades no aptes per desenvolupar les tasques.
6.-Quan la persona seleccionada cessi en el lloc de treball, llevat que sigui per renuncia voluntària, es reincorporarà novament a la borsa de treball corresponent amb el mateix ordre de prelació que tenia i, en el seu cas quan es necessiti, es tornarà a oferir la nova contractació amb el mateix funcionament i ordre previst a l'apartat 1 d'aquesta base novena.
Onzena.- Vigència de la borsa
La borsa amb les persones admeses i ordenades per la prelació de punts obtinguts serà vigent durant el termini màxim de tres anys, llevat que s´exhaureixi abans.
Dotzena.- Règim normatiu i recursos.
En el no previst en aquestes bases serà d'aplicació la normativa reguladora de funció pública definida en l'article 190 de la Llei 20/2006, de15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
Contra la convocatòria i les bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb l'article 123 i 124 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB.
(Signat electrònicament: 6 de maig de 2022
El batle Antoni Salas Roca)
ANNEX I. MODEL DE SOL·LICITUD BORSA DINAMITZADOR/A SOCIOCULTURAL CASAL DE JOVES DE COSTITX
D/Dª................................................................. ................, major d'edat, amb DNI núm. .................................., domicili a efectes de notificacions i comunicacions en....................................................................... ..............................................................., i telèfon núm. ....................................................., correu electrònic ...........................................................................................
EXPOSA:
1. - Que he tingut coneixement de la convocatòria i bases del procediment selectiu per a la constitució d'una borsa de treball de personal funcionari interí o laboral temporal de dinamitzador sociocultural, els quals han estat publicat en BOIB núm. ................ de data ........................
2. - Que declaro estar en possessió de totes i cadascuna de les condicions o requisits que s'exigeixen en la Base Tercera de la convocatòria.
3.- Que la pràctica de les notificacions sigui a traves del següent mitjà:
1. Electrònica
2. Paper
DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA:
1. Fotocopia compulsada del DNI
2. Fotocopia compulsada del títol exigit per prendre part a la convocatòria.
3. Fotocopia compulsada dels documents que siguin necessaris per la fase de concurs, ordenats seguint l'ordre establert al barem de mèrits de la clàusula vuitena, juntament amb una relació dels documents que es presenten per ser valorats.
4. Resguard bancari de l'ingrés taxa per optar a proves selectives
5. Fotocopia compulsada del certificat de llengua catalana
Per tot l'exposat,
SOL·LICITO:
Ser admès i poder prendre part en el procediment selectiu per a la constitució d'una borsa de treball de personal funcionari interí o laboral temporal de dinamitzador sociocultural de l'Ajuntament de Costitx.
Costitx a
(Signatura)
SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE COSTITX