Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció primera. Contractació Pública

AJUNTAMENT DES MIGJORN GRAN

Núm. 251892
Contractació per l'explotació temporal de la zona de domini públic marítim terrestre

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 Es fa públic que mitjançant acord de Ple de data 4.5.2022 s'ha adoptat el següent acord:

“PRIMER.- Ratificar el Decret d'Alcaldia núm. 234 de data 25.4.2022.

SEGON.- Aprovar l'expedient de contractació per l'autorització de l'explotació de les instal·lacions temporals a les platges de Sant Tomàs i Sant Adeodato per els anys 2022-2025, per procediment obert i tramitació ordinària, oferta més avantatjosa, amb diversos criteris d'adjudicació.

TERCER.- Aprovar el plec de clàusules administratives i tècniques que regiran la licitació de la contractació per l'autorització de l'explotació de les instal·lacions temporals a les plages de Sant Tomàs i Sant Adeodato per els anys 2022-2025, per procediment obert i tramitació ordinària, oferta més avantatjosa, amb diversos criteris d'adjudicació.

QUART- Publicar l'anunci de la licitació del contracte en el Perfil del Contractant de l'òrgan de contractació, perquè en el termini de 15 dies natural compadors de l'endemà de la publicació de l'anunci de la licitació en dit perfil del contractant puguin presentar proposicions.

CINQUÈ.- Publicar el plec de clàusules administratives i tècniques que regiran la licitació en el BOIB d'acord amb l'article 113.6 del Reial Decret 876/2014, de 10 d'octubre, pel que s'aprova el Reglament General de Costes.”

A continuació es transcriuen els plecs de clàusules administratives i tècniques:

  

Es Migjorn Gran, en la data de la signatura electrònica (4 de maig de 2022)

Signat per mi,

La batlessa

Antonia Camps Florit

  

PLEC DE CONDICIONS QUE REGIRAN L'ADJUDICACIÓ, PER PROCEDIMENT OBERT DE LES AUTORITZACIONS D'OCUPACIONS TEMPORALS DEL DOMINI PÚBLIC A DIVERSES PLATGES DEL TERME DES MIGJORN GRAN, PELS ANYS 2022-2025

1. OBJECTE DEL CONTRACTE.

Constitueix l'objecte del contracte l'ocupació temporal del domini públic marítim terrestre, mitjançant autorització administrativa per a l'explotació del servei de hamaques i para-sols a diverses platges del terme des Migjorn Gran pels anys 2022-2025, piragües, velomars i taules de padel-surf.

Aquesta gestió, que tindrà caràcter contractual, implica la utilització del domini públic marítim terrestre, d'acord amb les condicions prescrites per la Direcció General de Costes, junt amb aquest Plec de condicions administratives particulars.

2. NATURALESA JURÍDICA I NECESSITAT ADMINISTRATIVA A SATISFER.

La naturalesa jurídica, per ocupació del domini públic terrestre serà la que derivi de l'aplicació de la Llei de Costes i el seu Reglament, i tindrà caràcter administratiu.

Les autoritzacions no eximiran als seus titulars de l'obtenció d'altres llicències o autoritzacions legalment procedents.

L'Ajuntament té l'obligació de prestar els serveis de vigilància i socorrisme a les platges així com el servei de neteja d'acord amb el que preveu l'actual legislació per compensar aquesta activitat la Llei de Costes i el seu Reglament concedeixen amb prioritat a l'Ajuntament autoritzacions d'ocupacions temporals del domini públic marítim terrestre per la instal·lació d'hamaques, para-sols, velomars i altres. Per aquesta raó una vegada concedida autorització a l'ajuntament per la Demarcació de Costes de Balears és precís a procedir a l'adjudicació de les mateixes cosa que es considera convenient realitzar mitjançant d'una licitació pública.

3. FORMA D'ADJUDICACIÓ.

La forma d'adjudicació del contracte serà la de procediment obert, la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la que es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014.

4. CAPACITAT PER CONCORRER.

Estan capacitats per concórrer les persones naturals o jurídiques, espanyoles o estrangeres que tinguin plena capacitat d'obrar, en el seu cas, solvència econòmica, financera o tècnica en els termes dels articles 84, i 74 i següents de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del sector Públic, per el que es transposen a l'ordenament jurídic español les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, i que no estiguin afectats per cap de les circumstàncies de l'article 71 com prohibitives per contractar de l'esmentada Llei.

5. TERMINI DE VIGÈNCIA DE L'AUTORITZACIÓ I VARIACIONS.

L'autorització es concedeix per un termini de 4 anys (2022 a 2025), si bé l'ocupació del domini públic marítim terrestre només podrà exercitar-se entre el dia 1 de maig i el 30 de novembre i, en qualsevol cas, des de la signatura de l'Acta de Replanteig.

En cap cas, l'autorització serà superior a la vigència del permís d'explotació de béns de domini públic marítim-terrestre.

S'han de deixar totalment lliures d'ocupació, els mesos de desembre a abril, obligatòriament.

Finalitzat el període indicat, els titulars de l'autorització tindran l'obligació d'aixecar i retirar les instal·lacions que té autoritzades, així com reposar el terreny al seu estat primitiu, tot açò amb anterioritat al 15 de novembre. De no dur-se a terme la retirada dins el termini o condicions fixades, l'Administració procedirà a la seva execució subsidiària, aplicant la garantia establerta al respecte. De ser insuficient, es requerirà l'abonament de la diferència dins el termini de deu dies procedint-se, en altre cas a la via de constrenyiment.

Quan les circumstàncies d'interès general així ho aconsellin, l'ajuntament des Migjorn podrà procedir a la revocació de l'autorització.

En el supòsit de que sigui el propi titular de l'explotació el qui desitges canviar els elements de la mateixa, haurà de sol·licitar-ho a l'Ajuntament i obtenir la conformitat del mateix qui tramitarà la petició davant la Demarcació de Costes.

Si la variació suposa un canvi substancial dels elements, el cànon municipal es modificarà en la quantitat fixada pel propi Ajuntament. Tot açò amb independència que el cànon a abonar a la Demarcació de Costes hagi sofert també un augment o disminució del que haurà de fer-se càrrec l'adjudicatari.

6. SERVEIS AUTORITZATS I ZONA D'OCUPACIÓ.

D'acord amb el criteri establert per aquest Ajuntament i la delimitació feta per la Demarcació de Costes de Balears, s'assenyalen els serveis autoritzats i els terrenys ocupats per aquests (s'acompanya plànol de situació com annex I al Plec):

Autorització única: que compren:

1.- Platja de Sant Tomàs:

1. 236 hamaques i 118 para-sols.

2. 3 velomars.

3. 3 piragües.

4. 2 taules de padel-surf.

2.- Platja de Sant Adeodato:

1. 64 hamaques i 32 para-sols.

2. 2 velomars

3. 2 taules de padel-surf

4. 3 piragües

Tot açò d'acord amb la distribució que figura en els plànols adjunts de la Direcció General de Litoral i d'acord amb l'autorització de la Demarcació de Costes de Balears.

7. TIPUS DE LICITACIÓ.

El preu de licitació que l'Ajuntament estableix en concepte de cànon d'explotació anual és fixa en vuitanta mil euros (80.000€). S'admetran les ofertes que superin els preus fixats però no les ofertes que siguin inferiors.

Anualment la concessió s'augmentarà amb l'aplicació de l'IPC oportú.

A més, l'adjudicatari haurà d'abonar a través d'aquest Ajuntament el cànon de Costes (cànon de Costes 2022: 16.483,30€) per a l'ocupació de terrenys de domini públic marítim-terrestre. El cànon de Costes es determinarà anualment una vegada concedida l'autorització per la Demarcació de Costes i es farà efectiu abans de l'inici de cada temporada una vegada notificat el seu import per part de l'Ajuntament a l'adjudicatàri.

Per a l'adjudicació del present contracte, es tindrà amb compte els següents requisits que seran valorats segons el següent bàrem:

1. MILLORA DEL CÀNON……………………………………………………………………………fins a 50 punts.

Proporcionalment tot d'acord amb la següent fórmula:

P¡ = (PREU licitació - OF¡ / PREU licitació - 0F max) x 50

2. MILLORES COMPLEMENTÀRIES QUE EMBELLEIXEN LA IMATGE DE LA PLATJA I AUGMENTEN LA QUALITAT DEL SERVEI……………………………………………………………fins a 50 punts.

2.1) SUBMINISTRAMENT DE MATERIAL: fins a 20 punts.

Es valoraran les ofertes que acreditin el subministrament de material que millori el servei prestat, la imatge general de la platja o que permetin assolir els requisits per optar a una bandera blava. Les millores hauran d'estar relacionades directament amb l'objecte de l'autorització i una vegada acabada l'autorització quedaran en propietat de l'Ajuntament.

Aquesta millora s'haurà de presentar mitjançant valoració econòmica sobre el cost del material a subministrar, degudament descrit i desglossat en partides.

S'assignarà la major puntuació a la millora material màxima (MI max).

Es determinarà la puntuació de les propostes restants (P¡) d'acord amb la seva proporció.

P¡ = (MI¡/MI max) x 20

En cas que es proposin millores materials de similars característiques, s'igualarà el preu corresponent de les ofertes presentades, als efectes de determinar la puntuació corresponent.

S'admetran les ofertes que superin els preus fixats però no les ofertes que siguin inferiors.

2.2) TREBALLS VOLUNTÀRIS DE MANTENIMENT: fins a 20 punts.

Es valoraran els treballs de manteniment de les instal·lacions i elements situats en el domini públic, relacionats amb l'explotació.

Aquestes millores hauran de ser valorades econòmicament, degudament desglossat per anys i partides.

S'assignarà la major puntuació als treballs voluntaris màxims (MI max).

Es determinarà la puntuació de les propostes restants (P¡) d'acord amb la seva proporció.

P¡ = (MI¡/MI max) x 20

En cas que es proposin millores materials de similars característiques, s'igualarà el preu corresponent de les ofertes presentades, als efectes de determinar la puntuació corresponent.

S'admetran les ofertes que superin els preus fixats però no les ofertes que siguin inferiors.

2.3) ACREDITACIONS AMBIENTALS: fins a 10 punts.

Es valorarà estar en possessió d'alguna certificació relacionada amb l'objecte de la concessió o tenir implantat algun sistema de gestió ambiental (com per exemple, l'ISO 14001:2004).

S'haurà de justificar mitjançant la corresponent certificació vigent.

S'assignarà la màxima puntuació al licitador que acrediti un major número de certificacions (Nc Màx.)

Es determinarà la puntuació de les propostes restants (Pi) d'acord amb la següent proporció.

Pi=(Nc/Ncmàx)x10

En cas d'igualtat entre dos o més licitadors, des del punt de vista dels criteris objectius que serveixen de base per a l'adjudicació, serà preferida la proposició presentada per aquella empresa que, en el moment d'acreditar la solvència tècnica, tingui a la seva plantilla un nombre de treballadors minusvàlids no inferior al 2 per 100 de la mateixa.

8. ARTEFACTES FLOTANTS D'ESBARJO

Les persones que pretenguin l'explotació d'artefactes flotants d'esbarjo, hauran de comptar amb els requisits precisos per obtenir l'autorització de funcionament que atorga l'òrgan competent del Ministeri de Transports, Turisme i Comunicacions, en matèria de Marina Mercant.

Independentment dels requisits exigits per les diferents administracions, l'adjudicatari haurà de disposar d'una embarcació de salvament, el motor de la qual no podrà tenir una potència inferior a 8CV.

Obtinguda l'esmentada autorització s'haurà de justificar davant aquest Ajuntament.

L'autorització d'ocupació de domini públic és independent de la necessitat d'obtenir dels organismes competents, les llicències per a l'explotació de l'activitat que es pretén.

9.- CARACTERÍSTIQUES I CONDICIONS DE LES INSTAL.LACIONS.

Seran amb caràcter general les que es determinin per la Demarcació de Costes.

En tot cas, s'adaptaran a la memòria i els plànols que es presenten com a annex.

Les instal·lacions seran desmuntables entenent-se per instal·lacions desmuntables aquelles que:

Necessitin, com a molt, obres puntuals de cimentació que, en tot cas, no sobresortiran del terreny.

Estiguin constituïdes per elements de sèrie prefabricats, mòduls, pannells o similars, sense elaboració de materials en obra ni ús de soldadures.

Que es puguin muntar i desmuntar mitjançant processos seqüencials, podent-se fer el seu aixecament sense demolició i essent el conjunt dels seus elements, fàcilment transportables.

L'execució i explotació de les instal·lacions es duran a terme baix l'exclusiu risc i responsabilitat del titular de l'autorització.

a. Para-sols i hamaques o tumbones.- Els para-sols seran de fusta i càrritx. El Pal tindrà una alçada mínima de 2 metres. No s'admetran materials que mostrin un elevat nivell de desgast, ni es permetrà la instal·lació de materials diferents. Els pals dels para-sols hauran de disposar d'un cendrer.

Tant els para-sols com les hamaques o tumbones hauran de ser de color homogeni i sense distintius publicitaris o comercials.

Les tumbones o hamaques hauran d'incloure l'anagrama de l'Ajuntament des Migjorn Gran o logo que determini l'Ajuntament.

Hauran d'ubicar-se a l'interior dels espais establerts a l'autorització, que hauran d'estar acotats mitjançant elements específicament destinats per tal cosa i que hauran de mantenir-se, permanentment, durant la temporada d'explotació.

b. Artefactes flotants d'esbarjo.- S'estarà a l'establert a l'apartat a) per parasols i hamaques. L'autorització no eximeix a l'adjudicatari de l'obtenció de qualssevol permisos o autoritzacions que siguin pertinents a atorgar per les diferents administracions públiques, pel que fa referència a la seguretat en la navegació, al tràfic marítim, etc. així com a la possessió, per l'usuari, dels permisos o llicències exigibles d'acord amb la normativa vigent.

S'haurà de destinar una persona, dotada dels mitjans necessaris, pel control, vigilància i seguiment.

Les zones de llançament i varament tindran canals marítims senyalitzats. El balisament serà realitzat per l'Ajuntament i segons instruccions de la Demarcació de Costes, havent-se d'estar executats a la signatura de l'acta de replanteig i previ a l'inici de les explotacions oportunes.

10.-FIANÇA DEFINITIVA

La fiança definitiva, donades les especials característiques de la licitació, es fixa en el 5% del preu de l'adjudicació anual.

La fiança podrà fer-se per qualsevol dels mitjans que atorga la legislació vigent i haurà de fer-se dins els 10 dies següents a l'adjudicació definitiva.

11.- GARANTIA COMPLEMENTARIA PER PODER RESPONDRE DE L'AIXECAMENT I RETIRADA DE LES INSTAL.LACIONS.

Amb l'objectiu que el concessionari de les instal·lacions temporals compleixi amb el requisit de retirada dels mateixos de la zona de domini públic a què es refereix aquest Plec de Condicions, i, en compliment de les condicions generals definides per la Demarcació de Costes de Balears que a tots els efectes forma part del present Plec, els adjudicataris d'aquest hauran de constituir un dipòsit - garantia, per valor del 5% del valor material anual de les instal·lacions en la Caixa General de Dipòsits del Ministeri d'Economia i Hisenda a disposició de la Demarcació de Costes de Balears.

El resguard oficial s'ha d'entregar a l'inici de cada temporada en aquest Ajuntament per el seu enviament a la Delegació de Costes. El valor material de les instal·lacions és el següent: (valor material autorització)

- Autorització única anual 2022: 71.633,31€

12.- LLISTA DE PREUS

Els preus a percebre dels usuaris del servei seran, com a màxim els següents:

1. Hamaques:                                         6€ dia

2. Para-sol:                                             6€ dia

3. Piragües i tables de padel-surf:        10€ hora

4. Velomar de 4 places:                        12€ hora

Aquests preus s'entenen amb IVA inclòs.

13.- ACTA DE COMPROVACIÓ I DE REPLANTEIG.

Al començament de cada temporada i prèvia sol·licitud de la Demarcació de Costes es durà a terme l'acta de replanteig de les instal·lacions per comprovar la realitat geomètrica i la disponibilitat dels terrenys necessaris per a l'execució normal de la gestió del servei.

Aquesta comprovació es realitzarà entre la Demarcació de Costes i l'Ajuntament des Migjorn Gran, amb representació del concessionari.

L'acta de replanteig ha d'estar signada per les parts, abans de l'inici de l'explotació, i sense la qual no pot el concessionari procedir a l'explotació oportuna, amb el risc de sanció.

14.- INSPECCIÓ.

L'Alcaldia designarà al treballador municipal responsable de la inspecció i el control del servei, que donarà compte a l'àrea de Contractació i al concessionari.

La Demarcació de Costes i l'Ajuntament podran inspeccionar, en tot moment, l'execució del servei per comprovar si aquest s'ajusta al que ha servit de base en l'execució. De no ser així es podrà iniciar expedient corresponent podent-se produir el rescat de la concessió, si les modificacions produïdes ho requereixen.

El contractista no podrà ocupar més espai de domini públic marítim terrestre que l'autoritzat per la Demarcació de Costes.

15.- SEGURETAT DE LES INSTAL.LACIONS I RESPONSABILITAT CIVIL.

L'Adjudicatari queda obligat a presentar davant aquest Ajuntament la pòlissa d'assegurances que cobreixi riscs i responsabilitat civil davant terceres persones, per valor de trenta mil euros, com a mínim. La seva presentació serà un requisit indispensable per signar el contracte i tindrà una vigència igual, el menys, al de la vigència del contracte de la concessió.

16.- CONSERVACIÓ DE LES INSTAL.LACIONS I DEL DOMINI PÚBLIC.

Els titulars de les autoritzacions estaran obligats a mantenir les instal·lacions i el domini públic en perfecte estat d'ús, tan a neteja, higiene o estètica.

Es duran a terme, i en el seu càrrec, les actuacions necessàries per complir amb aquesta disposició.

L'Ajuntament podrà inspeccionar, en tot moment, el compliment de aquestes actuacions.

17.- CONDICIONS DE LES INSTAL.LACIONS, ÚS I EXPLOTACIÓ.

Amb caràcter general són les que determinin les normes de la Demarcació de Costes en les Balears, així com la normativa aprovada per la Conselleria de Medi Ambient, les quals formaran part del contracte, sense que la seva modificació comporti cap tipus de dret a resarcir-se, per part de l'adjudicatari.

Els titulars de les autoritzacions o concessionaris dels serveis d'explotació no podran destinar els terrenys de domini públic ocupats a cap ús diferent de l'autoritzat.

No es podrà circular ni aparcar sense autorització alguna.

L'horari d'ús i explotació serà tant per a les hamaques i parasols com pels artefactes, el següent:

A.- Temporada mitja-baixa

Termini: de 1 de maig a 31 de juny, i de 1 de setembre a 31 d'octubre

Horari: de 9.45h a 18.45h

B.- Temporada Alta

Termini: de 1 de juliol a 31 d'agost

Hora: de 9.45h a 19.15h

En el cas que el servei d'explotació de la platja obri o tanqui abans o desprès de l'horari de vigilància del servei públic de salvament (que es el que és fixa en el paràgraf anterior), haurà de disposar entre el seu personal a peu de platja d'un o d'una socorrista d'activitats aquàtiques en espais naturals, proveït de material propi d'intervenció i d'una famaciola, un equip d'oxigenoteràpia i un desfibril·lador.

18.- COMPLIMENT DE LES OBLIGACIONS SOCIALS I LABORALS.

El contractista està obligat a complir les normes vigents en matèria fiscal, laboral, amb la seguretat social, i amb la seguretat i higiene en el treball. L'Ajuntament queda exonerat de tot tipus de responsabilitat en el compliment de les obligacions indicades.

19.- OBLIGACIONS DE L'ADJUDICATARI

Seran obligacions contractuals les que a continuació es detallen:

a. Disposar del personal i mitjans adequats pel reconeixement de la senyalització dels límits de l'autorització.

b. Col·locar en un lloc, clarament visible pels usuaris, un tauló d'edictes o anunci (el disseny del qual s'acompanyarà al contracte i a càrrec de l'adjudicatari) acreditatiu de l'import de les tarifes pel servei de temporada, amb una breu descripció dels serveis i temps d'ús, així com del tipus de reclamacions que puguin realitzar els usuaris.

L'esmentat tauló haurà de constar com a mínim en català, castellà, i en anglès.

c. Disposar en tot moment, de la còpia de l'autorització de preus per part de l'Ajuntament, així com de quantes autoritzacions d'altres administracions siguin pertinents per a l'explotació, inclosa la pòlissa de l'assegurança de responsabilitat indicada en el Plec.

d. Disposar d'una farmaciola de primers auxilis, en cadascuna de les instal·lacions.

e. Tenir cura del compliment i observancia de les condicions de l'autorització, així com de la correcte ubicació i senyalització de les instal·lacions.

f. Disposar de diferents distintius en la vestimenta dels vigilants de les platges, hauran d'anar amb una camiseta i gorra blaus, amb l'escut de l'ajuntament des Migjorn Gran

g. El compliment i el respecte a les recomanacions del servei de salvament en relació a l'ús dels artefactes amb la bandera vermella i bandera groga.

h. Disposar de fulles de reclamacions a disposició dels usuaris, en un lloc accessible.

i. Les hamaques hauran de ser recollides, diàriament, en acabar la jornada, essent apilades dins dels límits de l'autorització, a l'objecte de facilitar la neteja oportuna de les platges.

j. Comunicar a l'Ajuntament a final de temporada l'ocupació mitja d'hamaques i parasols durant els mesos de juliol i agost.

Amb caràcter general es prohibeix:

L'acotació del pas del públic.

La publicitat de qualsevol tipus.

- L'abocament d'aigua brutes, envasos o qualsevol residu del tipus que sigui.

La circulació o estacionament de vehicles a les platges i altres zones de domini públic marítim - terrestre, excepte per a la neteja i seguretat de les mateixes.

20.- PUBLICITAT DE LA LICITACIÓ, EXAMEN DE DOCUMENTACIÓ, PRESENTACIÓ D'OFERTES I DOCUMENTACIÓ COMPLENTARIA.

Les proposicions es presentaran durant el termini de 15 dies naturals a partir del següent al de la publicació en el perfil del contractant de l'òrgan de contractació (lloc de presentació:www.contratacciondelestado.es)hora limit 14.00 hores. Si l'últim dia de l'esmentat termini es dissabte, diumenge o festiu, el mateix s'entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent.

Les proposicions es presentaran en la plataforma, en el qual figurarà la inscripció següent:

Sobre núm. 1: Documentació justificativa per prendre part en l'adjudicació de l'autorització única d'explotació dels serveis de temporada a la platges des Migjorn Gran.

Sobre núm. 2: Proposició econòmica i Millores complementàries que embelleixen la imatge de la platja per prendre part en l'adjudicació de l'autorització única d'explotació dels serveis de temporada a la platges des Migjorn Gran.

Els sobres, els models dels quals figuraran al final de les presents bases, hauran de contenir la següent documentació:

Sobre núm. 2: Model de proposició amb oferta econòmica i Millores complementàries que milloren la imatge de la platja.

Sobre núm. 1: Es podrà presentar només un sobre "1" amb la documentació que s'indica, per participar en la licitació:

1. Personalitat de l'empresari.- Si l'empresa és persona jurídica presentarà escriptura de constitució o de modificació, si és el cas, degudament inscrita en el Registre Mercantil i CIF.

Per als empresaris individuals serà obligatori presentar el DNI oportú.

2. En el cas que la persona interessada no actuï en nom propi o es tracti d'una societat o persona jurídica, haurà de presentar document fefaent que acrediti que el que signa la proposta econòmica té poder vàlid per comparèixer davant la Corporació municipal i contractar-lo en nom i representació de la persona o entitat de què es tracti, i el seu DNI.

3. Declaració responsable de què la persona física o empresa licitadora no es troba compresa en cap de les circumstàncies d'incapacitat, incompatibilitat o prohibició per contractar que s'estableixi a l'art. 74 de la Llei de Contractes del Sector Públic.

4. Certificat acreditatiu, o compromís de presentar-lo, de què l'empresa licitadora es troba al corrent de pagament en les cotitzacions de la Seguretat Social, respecte del personal laboral al seu servei.

5. Certificat acreditatiu, o compromís de presentar-lo, d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries.

6. Capacitat econòmica, que es justificarà mitjançant informe bancari i referència de les feines realitzades en els darrers tres anys, adjuntant-se un balanç econòmic.

7. Si dos o més licitadors concorren en el procediment, constituïts en una unió temporal de empreses, per qualsevol dels mitjans admesos en dret, per ser admesos hauran de complir amb tots els requisits exigits en la legislació vigent.

8. Solvència tècnica que es justificarà amb la declaració sobre els efectius personals, mitjans anuals de l'empresa, indicant, en el seu cas, grau d'estabilitat en la feina dels mateixos i la importància dels seus equips directius durant els tres darrers anys.

9. Compromís de formalitzar pòlissa d'assegurances d'acord amb el que està previst en el Plec.

10. Certificat acreditatiu, o compromís de presentar-lo, de què la persona física o empresa licitadora no té cap tipus de deute amb l'Ajuntament des Migjorn Gran.

11. Acreditació, si escau, de pertànyer a la plantilla de l'empresa d'un nombre de treballadors minusvàlids no inferior al 2% de la mateixa.

21.- CONSTITUCIÓ DE LA MESA I OBERTURA DE LES PLIQUES.

La Mesa de contractació estarà formada per:

President: Sra. Antonia Camps Florit, batlessa de l'Ajuntament

Vocals: Sr. Francisco Sales Pons, Policia Local i coordinador de platges.

Sr. Oscar Paradis Medina, arquitecte municipal.

Sra. Catalina Pons Marquès, secretària interventora interina.

Secretari: La de l'Ajuntament o funcionari en qui delegui.

Finalitzat el termini de presentació de proposicions, la Mesa de contractació és reunirà el primer dia hàbil següent, i procedirà a la qualificació de la documentació presentada en el sobre núm. 1, en sessió no pública. Si el dia de la qualificació coincideix en dissabte o festiu, es traslladarà al primer dia hàbil següent.

Als efectes de l'expressada qualificació, el president ordenarà l'obertura del sobre núm. 1, i el secretari de la Mesa certificarà la relació de documents que figuren a cada un d'ells. Si la Mesa observés defectes materials en la documentació presentada, ho comunicarà verbalment o per fax als interessats, i es concedirà un termini no superior de tres dies hàbils (3) per que el licitador esmeni l'error. La manca d'esmena dels defectes indicats en el termini establert, serà causa d'exclusió de la licitació.

La Mesa, un cop qualificada la documentació del sobre núm. 1, en acte públic el dia següent hàbil (és comunicarà via fax als licitadors assenyalant dia i hora), i feta l'esmena si n'és el cas, i desprès de que s'hagin aportat els aclariments o els documents complementaris requerits, o bé transcorreguts els terminis que s'hagin conferit a aquest efecte, procedirà a l'obertura en acte públic del sobre B dels licitadors admesos conforme el procediment descrit a continuació.

En primer terme, el President donarà compte als assistents del número de proposicions rebudes i del nom dels licitadors, comunicant el resultat de la qualificació de la documentació general presentada en el sobre núm. 1, amb pronunciament exprés sobre els admesos a la licitació, els rebutjats i sobre les causes del rebuig, convidant als assistents a que formulin les observacions que estimin oportunes, que seran reflectides en l'acta, però sense que en aquest moment pugui la Mesa fer-se càrrec de documents que no hagin estat lliurats durant el termini d'admissió d'ofertes o el d'esmena de defectes o omissions.

A continuació, el secretari procedirà a l'obertura del sobre núm. 2 dels licitadors admesos i llegirà la relació dels documents aportats. Desprès de la lectura de les diferents proposicions, la Mesa sol·licitarà els informes tècnics que consideri convenients, per a la valoració d'aquests d'acord amb les criteris i a les ponderacions establertes en aquest plec.

Finalitzada l'obertura de proposicions, és donarà per conclòs l'acte públic celebrat, deixant constància del desenvolupament d'aquest acte en l'acta de la Mesa.

Un cop elaborat els informes tècnics pertinents, és donarà compte del resultat del mateix a la Mesa de Contractació, i a la vista de la valoració dels criteris, la Mesa proposarà a l'òrgan de contractació l'adjudicatari de la licitació.

La proposta d'adjudicació no crea cap dret a favor del licitador proposat, mentre no hi hagi acord de l'òrgan de contractació.

22.- ADJUDICACIÓ

L'òrgan de contractació procedirà a adjudicar d'acord amb els criteris assenyalats en el plec, i requerirà al licitador que hagi resultat adjudicat per tal que en el termini de 10 dies hàbils, a comptar des del següent en que hagués rebut el requeriment, presentés la documentació justificativa de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social i d'haver constituït la garantia definitiva que procedeixi.

23.- PERFECCIONAMENT I SIGNATURA DEL CONTRACTE.

Efectuada l'adjudicació es requerirà a les persones que resultin adjudicatàries perquè en el termini de 10 dies naturals firmin el corresponent contracte havent de presentar la garantia complementaria per a la retirada de les instal·lacions i abonar el preu del contracte, o presentar, en el seu cas, el corresponent aval que més avall es dirà.

Si s'incomplissin totes o qualcuna de les anteriors obligacions, l'adjudicació quedarà sense efecte pel simple fet de decretar-ho el batle de l'Ajuntament i s'esdevindran les conseqüències que preveu la Llei de Contractes del Sector Públic.

El contracte es formalitzarà en document administratiu i s'entendrà que el servei s'accepta a risc i perill del contractista. Si el contractista ho sol·licites es podrà formalitzar el contracte en document notarial, assumint en aquest cas, el contractista les despeses que això ocasiona.

24.- PAGAMENT DEL CÀNON O PREU DE L'AUTORITZACIÓ.

L'import del preu de l'adjudicació per a l'any 2022 s'abonarà a la firma del corresponent contracte. No obstant això, es podrà pagar el 10% del preu de l'adjudicació a la signatura del contracte i diferir el pagament del 90% restant amb la presentació d'avals bancaris, que especificaran la seva execució immediata quan l'Ajuntament així ho ordeni. En cas de presentació d'avals, el pagament del 90% de l'autorització s'efectuarà de la següent manera:

- 25% el 30 de juliol de 2022

- 25 % el 30 d'agost de 2022

- 25% el 30 de setembre de 2022

- 15% el 29 d'octubre de 2022

El cànon d'explotació de Costes se satisfarà a la signatura del corresponent contracte. En cap cas es podrà ajornar el pagament del cànon de Costes.

Per a les temporades posteriors, el preu d'adjudicació anual es farà efectiu el dia 30 d'abril de l'any corresponent. Es podrà, però diferir-se el pagament del 90% presentant el 30 d'abril avals bancaris per l'import del 90% de l'adjudicació.

El cànon de Costes corresponent a les temporades posteriors s'abonarà a l'Ajuntament en el termini de 15 dies comptats des del següent a la notificació municipal que comuniqui l'import corresponent a aquella temporada.

Igual procedirà amb la fiança per retirada d'instal·lacions si l'adjudicatàri hagués demanat la seva devolució al finalitzar la temporada anterior.

25.- RESOLUCIÓ I REVOCACIÓ DEL CONTRACTE.

En cas de variació de les normes legals o supòsits físics sobre els quals s'atorga la concessió, l'ajuntament podrà optar entre modificar la concessió o revocar-la, si les variants la fessin impracticable, sense que el titulat tengui dret a indemnització.

En iguals condicions i quan les circumstàncies d'interès general ho aconsellin, l'Ajuntament podrà revocar la concessió.

L'incompliment de les obligacions i condicions establertes en l'autorització pot donar lloc a la resolució del contracte de concessió o al segrest. En tal cas, la resolució implicaria la pèrdua de la fiança dipositada i l'obligació del titular de desallotjar el domini públic marítim terrestre en el termini que s'indiqui.

L'incompliment de l'obligació de presentació d'aval donarà lloc automàticament a la resolució del contracte, amb les conseqüències establertes en el paràgraf anterior.

En aquest cas l'Ajuntament podrà negociar l'adjudicació de l'autorització per a l'explotació del servei durant el termini que quedi per a la finalització de la temporada.

Si durant la vigència del contracte, la Demarcació de Costes modifica l'objecte de l'autorització, tant l'Ajuntament com l'adjudicatari tindran l'obligació d'adaptar-se a les noves condicions fixades, sense que el titular tengui dret a indemnització.

Si les noves condicions fixades no fossin d'interès pel concessionari, aquest Ajuntament podrà renunciar a la continuïtat del contracte, notificant-ho a l'Ajuntament per escrit en el termini de 15 dies.

També seran causes de resolució del contracte, el que estigui previst a la Llei de Contractes del Sector Públic.

Es podrà resoldre el contracte per rescat de la concessió, quan hi hagi causes d'interès públic que facin necessària la lliure disposició dels terrenys on s'ubica el servei concedit, prèvia indemnització dels danys i perjudicis ocasionats.

26.- RÈGIM JURÍDIC.-

Tot el que no estigui previst en aquestes clàusules regira l'establert a la Llei 7/85, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim local i la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la que es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014.

 

 

ANNEX I MODEL DE PROPOSICIÓ

 

D................................................ ...............veí de............................. amb domicili en ......................................... amb DNI............................., núm. tel. ............................. en nom propi (o en representació de...................) que s'acredita mitjançant la documentació ......................................... assabenta/ada del plec de condicions aprovat per l'Ajuntament des Migjorn Gran per adjudicar l'autorització per a explotacions temporals de la zona de domini públic marítim - terrestre de les platges durant els anys 2022 a 2025 amb subjecció expressa a aquelles, ofereix la quantitat de ..................................................................................... euros (amb xifres i lletres).

El/la licitador/a declara sota la seva responsabilitat que no incorre en cap supòsit d'incompatibilitat o d'incapacitat per contractar amb l'Ajuntament des Migjorn Gran i que es troba al corrent de les seves obligacions tributàries.

Es Migjorn Gran, .............. de ............. de 2022

Signatura”