Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE FELANITX
Núm. 192334
Bases i convocatòria per proveir, mitjançant el sistema de comissió de serveis de caràcter voluntari, el lloc de treball d’oficial de Policia Local pertanyent a l’Ajuntament de Felanitx
Expedient 831/2022
Aprovades per la Junta de Govern Local de dia 29 de març de 2022, es publiquen íntegrament les bases i convocatòria per proveir, mitjançant el sistema de comissió de serveis de caràcter voluntari, el lloc de treball d'oficial de Policia Local pertanyent a l'Ajuntament de Felanitx, tal com disposa l'art. 49.2 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
BASES I CONVOCATÒRIA PER PROVEIR, MITJANÇANT EL SISTEMA DE COMISSIÓ DE SERVEIS DE CARÀCTER VOLUNTARI, EL LLOC DE TREBALL D'OFICIAL DE POLICIA LOCAL PERTANYENT A L'AJUNTAMENT DE FELANITX
1. Objecte de la convocatòria
L'objecte de la convocatòria és proveir mitjançant comissió de serveis de caràcter voluntari el lloc de treball d'oficial de policia local vacant amb dotació pressupostària en la plantilla orgànica de l'Ajuntament de Felanitx d'acord amb l'article 192 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears.
2. Característiques del lloc de treball
El lloc de treball convocat té les següents característiques:
Com a responsabilitats generals del lloc de feina, la persona aspirant que passi a ocupar aquest lloc ha de:
3. Durada
La durada de la comissió de serveis serà per un període de dotze mesos, sense perjudici que es pot prorrogar per un termini màxim de dos anys. La comissió de serveis té caràcter temporal i finalitza quan el lloc de treball es proveeix amb caràcter definitiu o si la persona titular retorna. En tot cas, finalitza pel transcurs del temps per al que es va concedir.
4. Publicitat
Aquesta convocatòria es publica en el BOIB, el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i en la seva pàgina web www.felanitx.org.
5. Requisits de les persones aspirants
Els/les aspirants a cobrir la plaça d'oficial, hauran de reunir els següents requisits a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds:
a) Ser funcionari de carrera del mateix grup i escala de l'Ajuntament de Felanitx, en situació administrativa de servei actiu. Quan el/la funcionari/funcionària sigui d'una categoria inferior a la del lloc de treball convocat es requereix tenir una antiguitat mínima de dos anys com a funcionari de carrera.
b) Complir els següents requisits:
- Tenir la nacionalitat espanyola.
- Tenir devuit anys complits.
- Estar en possessió del títol de Batxillerat, tècnic o equivalent, segons el que estableix la legislació bàsica Estatal o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.
- No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions.
- No haver estat separat/da del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat/da per a l'exercici de la funció pública.
- No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
- Posseir els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.
- Comprometre's a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.
- Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell B2.
6. Sol·licituds i termini de presentació
Les sol·licituds de participació en la convocatòria, juntament amb la documentació que correspongui, s'han de presentar en el registre d'entrada de l'Ajuntament de Felanitx o en qualsevol de les formes que preveu la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El model de sol·licitud a utilitzar per part de les persones aspirants s'adjunta com a Annex 1 d'aquestes bases.
Els mèrits que s'indiquin segons el model de l'Annex 2 s'han d'acreditar mitjançant documents originals o fotocòpies compulsades en el registre de l'ajuntament o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cap cas no es valoraran mèrits que no hagin estat al·legats i presentats en la forma establerta durant aquest termini.
Els mèrits s'han d'acreditar i s'han de valorar sempre amb referència a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds.
En cas que algun dels mèrits estigui en poder de l'ajuntament convocant, els/les aspirants poden sol·licitar que s'incorporin d'ofici, un extracte dels mèrits que figuren en l'expedient personal amb referència al darrer dia del termini per presentar la sol·licitud de participació. Els mèrits al·legats que no constin en l'expedient personal hauran de ser presentats mitjançant documents originals o còpies que tenguin caràcter d'autèntiques en el registre de l'ajuntament.
El termini de presentació de sol·licituds és de 7 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el BOIB.
7. Barem de mèrits
La proposta de nomenament es farà a favor de la persona aspirant que tengui més puntuació, segons el barem de mèrits següent:
7.1. Valoració dels serveis prestats
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 8 punts, d'acord amb els criteris següents:
a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia auxiliar: 0,016 punts.
b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia local: 0,033 punts.
c) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'oficial: 0,041 punts.
d) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de subinspector: 0,05 punts.
e) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'inspector: 0,058 punts.
f) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de major: 0,066 punts.
g) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de comissari: 0,075 punts.
h) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'intendent: 0,083 punts.
7.2. Antiguitat
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4 punts, d'acord amb el criteri següent:
Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal funcionari de carrera en qualsevol categoria de policia local: 0,2 punts per any.
La data de referència per fer la valoració és la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació i s'ha d'acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.
7.3. Estudis acadèmics oficials
Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis cursats a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.
Per la possessió de titulacions acadèmiques oficials superiors a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix o a partir d'una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-lo, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques diferents.
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 21 punts, d'acord amb els criteris següents:
a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, com també tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 1 punt, fins a un màxim de 2 punts.
b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.
c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.
d) Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 3 punts, fins a un màxim de 6 punts.
e) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 1,5 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c, obtindran 0,5 punts, d'acord a l'article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre.
f) Per a cada títol de doctor: 1,5 punts, fins a un màxim de 3 punts.
7.4. Coneixements de català
Es valoren els certificats expedits per l'EBAP, expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 2,50 punts:
a) Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts
b) Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts
c) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts
S'ha de valorar només el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada. En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'acrediti.
7.5. Coneixements d'altres llengües
Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxima de 5,40 punts segons els criteris que s'indiquen en la taula següent:
Nivells del Marc comú europeu |
EOI |
Universitats, escoles d'administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, equivalents als nivells del Marc comú europeu |
Altres nivells EBAP |
Puntuació |
|
|
|
1r curs de nivell inicial |
0,10 |
|
|
|
2n curs de nivell inicial |
0,20 |
A1 |
0,40 |
0,30 |
1r curs de nivell elemental |
0,30 |
A2 |
0,60 |
0,40 |
2n curs de nivell elemental |
0,40 |
B1 |
0,80 |
0,60 |
1r curs de nivell mitjà |
0,60 |
B1+ |
1 |
0,80 |
2n curs de nivell mitjà |
0,80 |
B2 |
1,20 |
1 |
1r curs de nivell superior |
1 |
B2+ |
1,40 |
1,20 |
2n curs de nivell superior |
1,20 |
C1 |
1,60 |
1,40 |
|
|
C2 |
1,80 |
1,60 |
|
|
Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes.
D'una mateixa llengua, només se'n valoren les titulacions de nivell superior.
7.6. Cursos i accions formatives
Només es valoren els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tenguin la condició de concertats o homologats per l'EBAP, els cursos d'interès policial manifest superats en universitats en l'àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els plans de formació contínua, amb un certificat que acrediti que s'han superat amb aprofitament o, si procedeix, amb certificat d'assistència, que estiguin directament relacionats amb les funcions del lloc de treball a cobrir. A tal efecte, se consideren directament relacionats amb les funcions de qualsevol lloc de treball els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local.
Pel que fa a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixin i homologuin l'EBAP o les universitats de l'àmbit de la Unió Europea i l'efectuada dins el marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar. Els cursos en matèria policial fets abans d'entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren.
En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi en centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en què consti el curs, les hores i les matèries que s'han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada.
7.6.1. Accions formatives relacionades
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s'accedeix. En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:
a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.
b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.
c) Per cada certificat d' impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi: 0,0075 punts per hora.
Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores.
No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit. Tampoc no es valora la formació repetida, llevat que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut.
7.6.2. Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3,5 punts.
a) Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.
b) Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,75 punts per títol, fins a un màxim d'1,5 punts.
c) Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària: 0,1 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.
8.- Procediment
L'acreditació del compliment dels requisits, així com la valoració dels mèrits la durà a terme una comissió de valoració, que estarà formada per personal de la pròpia administració local designat per la Batlia.
Després d'haver finalitzat el termini de presentació d'instàncies, l'Ajuntament de Felanitx publicarà una llista de persones admeses i excloses i donarà un termini de deu dies hàbils per presentar reclamacions.
La comissió disposarà de 10 dies hàbils per emetre una proposta d'adjudicació provisional de la comissió de serveis. La proposta de nomenament es farà a favor de la persona aspirant que tingui més puntuació segons el barem de mèrits recollit en el punt 7. Aquesta proposta només ha d'indicar la puntuació final obtinguda per les persones aspirants i el seu DNI i s'ha de fer pública al tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament amb la indicació de que les persones interessades disposen de tres dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació, per sol·licitar el tràmit d'audiència i/o formular les al·legacions que creguin oportunes.
Després d'haver resolt les al·legacions presentades de forma motivada i, si s'escau, d'haver modificat les puntuacions atorgades a les persones aspirants, la comissió ha de formular la proposta d'adjudicació definitiva i la relació de totes les persones que han participat, ordenades per ordre de puntuació, que se publicarà al tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament i serà elevada al batle per a la seva aprovació definitiva.
Contra la proposta de resolució definitiva no es poden formular al·legacions ni interposar-hi cap recurs administratiu, sense perjudici que les persones interessades puguin interposar els recursos que estimin convenients contra la resolució d'adjudicació que dicti la Batlia.
9.- Impugnació
Les presents bases i convocatòria així com la resolució d'adjudicació que dicti la Batlia podran ser impugnades conforme al que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Felanitx, 1 d'abril de 2022
El batle Jaume Monserrat Vaquer
ANNEX 1 MODEL DE SOL·LICITUD
_______________________________________________________________________, DNI núm. ____________________________
(nom i llinatges)
amb domicili a _________________, ___________________________________________________________, núm. _____________
(localitat) (carrer, avinguda, plaça, etc.)
codi postal ________, telèfon _________________, i adreça electrònica __________________________________________________,
respectuosament vos
EXPÒS:
Que m'he assabentat de la convocatòria per cobrir places de ________________________ __________________________________, les
bases de la qual varen ser publicades al BOIB núm. ____ de data ______________.
Que reunesc totes i cada una de les condicions exigides a les bases, referides a la data d'acabament del termini assenyalat per a la presentació d'aquesta sol·licitud.
Que don el meu consentiment que les dades personals facilitades en aquest procés siguin tractades i recollides de conformitat amb el disposat als articles 5 i 6 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques en relació al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes, no essent cedits a tercers excepte obligació legal.
Per fer ús dels drets d'accés, rectificació, oposició, supressió o limitació relativa a les seves dades de caràcter personal, s'haurà de dirigir al departament de Recursos Humans de l'Ajuntament de Felanitx.
Per tot l'exposat,
SOL·LICIT: prendre part en aquesta convocatòria.
Felanitx, ____ d___________________ de 20__
(signatura)
SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE FELANITX
ANNEX 2 RELACIÓ DELS MÈRITS ACREDITATS
___________________________________________________________________________, DNI núm. ________________________
(nom i llinatges)
amb domicili a ______________________, __________________________________________________________, núm. _________
(localitat) (carrer, avinguda, plaça, etc.)
codi postal ________, telèfon ___________, i adreça electrònica ________________________________________________________,
EXPÒS:
Que adjunt tramet la documentació que es relaciona a continuació per a la valoració dels mèrits d'aquest procés selectiu les bases de la qual
varen ser publicades al BOIB núm. ______ de data ___________________
1.____________________________________________________________________________________________________________
2.____________________________________________________________________________________________________________
3.____________________________________________________________________________________________________________
4.____________________________________________________________________________________________________________
5.____________________________________________________________________________________________________________
6.____________________________________________________________________________________________________________
7.____________________________________________________________________________________________________________
8.____________________________________________________________________________________________________________
9.____________________________________________________________________________________________________________
10.___________________________________________________________________________________________________________
11.___________________________________________________________________________________________________________
Felanitx, ____ d___________________ de 20___
(signatura)
SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE FELANITX