Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció tercera. Cursos i formació

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 180272
Resolució de la Direcció gerència de l’Escola Balear d’Administració Pública per la qual s’aprova la convocatòria de la 43a promoció del curs bàsic de capacitació per accedir a la categoria de policia del cos de policia local per a l’any 2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1.De conformitat amb l'article 34.3 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, els procediments de selecció per accedir a les categories de policia local es completen amb la superació d'un període de pràctiques, que inclou la superació del curs de capacitació corresponent a la categoria a la qual s'accedeix, i la fase de pràctiques al municipi relacionades amb les funcions pròpies de la categoria en qüestió.

2. D'altra banda, l'article 28.3 de la Llei 4/2013 estableix que l'Escola Balear d'Administració Pública ha d'impartir el curs de capacitació corresponent a cada categoria de la policia local.

3. L'article 159 del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, aprovat pel Decret 40/2019, de 24 de maig, en relació amb la previsió de vacants disposa que:

1. Durant els tres primers mesos de cada any, els ajuntaments comunicaran a la Direcció General d'Emergències i Interior, competent en matèria de coordinació de les policies locals, la previsió de convocatòries per a la selecció de membres del cos de policia, o policies a fi de permetre la planificació dels cursos de capacitació de les categories corresponents.

2. Les convocatòries s'han d'efectuar, en tot cas, de manera que la realització de les proves acabi abans del dia 30 de novembre amb la llista de persones proposades i pugui iniciar-se el curs de capacitació dels seleccionats a partir del gener de l'any següent.

3. Una vegada conclosa la fase d'oposició o, si s'escau, de concurs oposició, l'ajuntament ha de comunicar la llista definitiva d'aspirants que s'han d'incorporar als cursos selectius per categories i sol·licitar la reserva de places corresponents.

4. Els articles 177 i següents del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears regulen el curs de capacitació per accedir a cada categoria de la policia local.

5. El 8 d'octubre de 2021, la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat ha dictat la Resolució per la qual s'aprova el contingut, el desenvolupament, la metodologia, la durada, l'avaluació i el règim intern del curs bàsic de capacitació per a l'accés a la categoria de policia, en virtut de la competència que li atribueix l'article 178.2 del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears (BOIB núm.141, de 14 d'octubre de 2021).

Fonaments de dret

1. Els articles 34.3 i 28.3 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

2. L'article 159 del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, aprovat pel Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears.

3. Els articles 177 i següents del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

4. La Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 8 d'octubre per la qual s'aprova el contingut, el desenvolupament, la metodologia, la durada, l'avaluació i el règim intern del curs bàsic de capacitació per a l'accés a la categoria de policia (BOIB núm.141, de 14 d'octubre de 2021).

5. Els articles 4.1 i 5.9 dels Estatuts de l'Escola Balear d'Administració Pública, aprovats pel Decret 31/2012, de 13 d'abril, així com la lletra c) de l'article 10.2, l'article 12.1 i les lletres j) i m) de l'article 12.5 dels Estatuts.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Aprovar la convocatòria de la 43a promoció del curs bàsic de capacitació per accedir a la categoria de policia per a l'any 2022.

2. Aprovar les bases que han de regir la convocatòria aix´í com també el model de sol·licitud de reserva de places del curs bàsic de capacitació per als ajuntaments que, amb anterioritat a aquesta publicació no hagin presentat la corresponent sol·licitud juntament amb un certificat del secretari o secretària de l'ajuntament, en el termes que figuren en els annexos 1 i 2 d'aquesta Resolució, respectivament.

3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la seu electrònica de l'EBAP.

D'acord amb l'article 44 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, en els litigis entre administracions públiques no es poden interposar recursos en via administrativa. No obstant això, quan s'interposa un recurs contenciós administratiu contra una altra administració, es pot requerir prèviament que s'anul·li o es revoqui l'acte.

 

Palma, en el dia de la signatura electrònica (29 de març de 2022)

La directora gerenta de l'EBAP Maria del Carmen Iglesias Manjón

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria de la 43a promoció del curs bàsic de capacitació per accedir a la categoria de policia per a l'any 2022

Primera Alumnes del curs

1. Poden ser alumnes del curs bàsic de capacitació les persones que han superat la fase d'oposició d'un procés selectiu per accedir al cos de policia local en la categoria de policia i que han de ser nomenades personal funcionari en pràctiques per l'autoritat municipal.

L'EBAP inscriurà d'ofici els alumnes en el curs de capacitació a sol·licitud de l'ajuntament corresponent. A partir del moment de la inscripció, s'adquireix la condició d'alumne o alumna.

2. Les persones que es trobin en alguns dels supòsits prevists en els articles 178.3 i 178.4 del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, aprovat pel Decret 40/2019, estan exemptes de fer el curs bàsic de capacitació.

3. La pèrdua de la condició de personal funcionari en pràctiques d'un ajuntament suposa l'exclusió automàtica del curs bàsic de capacitació.

En aquests casos, l'ajuntament corresponent ha de comunicar a l'EBAP la identitat de la següent persona aspirant nomenada funcionària en pràctiques, que podrà accedir a la pròxima convocatòria o edició del curs de capacitació.

4. La superació d'unitats formatives d'una edició anterior per part d'una persona aspirant que per qualsevol motiu obtingui plaça al curs bàsic d'una edició posterior o d'una altra convocatòria no suposa cap dret de convalidació de les assignatures superades, excepte que tengui reconegut el dret a reserva de plaça segons el manual del curs bàsic de capacitació.

Segona Places

1. El nombre de places del curs bàsic de capacitació previst en aquesta convocatòria és de 86 (66 a Mallorca, 10 a Menorca i 10 a Eivissa).

Tercera Descentralització del curs

1. El curs bàsic de capacitació es durà a terme de forma descentralitzada a les illes de Mallorca, Menorca i Eivissa, sempre que es compti amb els recursos materials i humans necessaris per impartir el curs en aquestes illes.

2. El curs de capacitació constarà únicament d'una edició.

3. En cas de necessitats extraordinàries, degudament motivades pels ajuntaments corresponents i acceptades per l'EBAP, el curs es pot dur a terme en dues etapes, sempre que s'hagi completat almenys una cinquena part de la càrrega lectiva del curs de capacitació.

Quarta Inici i lloc del curs

1. Per qüestions d' índol organitzatives (nombre d'alumnes) aíxí com també pel fet d'haver de comptar amb diferents col·laboradors en cada illa, el curs bàsic de capacitació començarà en les dates següents:

25 d'abril: Mallorca (grup 1)

    Menorca

    Eivissa

2 de maig: Mallorca (grup 2)

2. Aquestes dates queden subjectes a modificacions en els casos en què sigui necessari reorganitzar l'inici del curs per manca de sol·licituds mínimes així com també per circumstàncies extraordinàries sobrevingudes. En aquests casos, l'EBAP ha de comunicar l'inici del curs amb una antelació mínima de 10 dies hàbils.

3. L'Escola Balear d'Administració Pública impartirà el curs de capacitació preferentment en les següents dependències:

Mallorca: Dependències de L'EBAP. Carrer Gremí de Corredors, 10, 3° Palma

Menorca: Dependències de l'EBAP al quarter de la policia local de Ciutadella

Eivissa: Carretera Sa Coma Km. 2 (Sant Antoni de Portmany)

En tot cas, l'EBAP ha de confirmar en la seu electrònica el lloc en què es durà a terme la formació presencial del curs bàsic de capacitació i amb prou antelació a l'inici del curs.

Cinquena Sol·licituds de reserva de places

1. Els ajuntaments que convoquin processos selectius per accedir a la categoria de policia del cos de policia local (o de policia en els casos en què no hagin constituït cos) i que amb anterioritat a aquesta publicació no hagin presentat la corresponent sol·licitud de reserva de places (per als aspirants que hagin superat la fase d'oposició i hagin de ser nomenats funcionaris en pràctiques), han de presentar una sol·licitud en el termini i forma que es detalla a continuació:

Les sol·licituds s'han de presentar de forma electrònica en el Registre electrònic comú (REC) de l'Administració general de l'Estat (https:// rec.redsara.es) o a través del Sistema d'Interconnexió de Registres (SIR) dirigit a l'Escola Balear d'Administració Pública (DIR3: A04035968), d'acord amb el model que figura en l'annex 2 i que es posarà a disposició dels ajuntaments en la seu electrònica de l'EBAP.

2. Juntament amb la sol·licitud, han de presentar un certificat del secretari o secretària de l'ajuntament que contengui:

— La relació dels aspirants que han superat la fase d'oposició del procés selectiu i que han de ser nomenats funcionaris en pràctiques, la nota que han obtengut i la data d'aprovació de la llista definitiva d'aprovats.

3. El termini per presentar les sol·licituds és el següent:

a) Des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí oficial de les Illes Balears fins al dia 6 d'abril de 2022.

4. Un cop adjudicada la plaça i abans de l'inici del curs bàsic, l'ajuntament ha d'aportar a l'EBAP el nomenament com a funcionaris en pràctiques dels aspirants als quals s'assigni una plaça en el curs bàsic de capacitació. Si no aporta la documentació relativa al nomenament dels funcionaris en pràctiques abans de l'inici del curs, no es garantirà la plaça assignada.

5. Les sol·licituds que es presentin fora del termini establert en l'apartat tercer només es tindran en compte a l'hora d'adjudicar-se les places del curs bàsic de capacitació quan els ajuntaments hagin presentat la sol·licitud i hagin aportat la documentació preceptiva abans dels cinc dies anteriors a l'inici del curs.

Sisena Informació als ajuntaments

1. Abans de començar el curs, els ajuntaments han de facilitar als funcionaris en pràctiques inscrits els uniformes que determina l'article 101 del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, de manera que els alumnes puguin iniciar la formació degudament uniformats.

2. Per seguir la formació en línia, és imprescindible que els funcionaris en pràctiques que adquireixin la condició d'alumnes del curs bàsic de capacitació disposin d'un aparell amb connexió a Internet que permeti el seguiment de les activitats del curs que s'imparteixin en aquesta modalitat.

3. Durant el desenvolupament del curs bàsic de capacitació, els alumnes han de percebre les retribucions que determina l'article 34 bis de la Llei 4/2013, atesa la seva condició de personal funcionari en pràctiques.

Setena Règim general del curs

El contingut del curs bàsic de capacitació, així com la metodologia, la durada, l'avaluació i el règim intern, s'estableixen en la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 8 d'octubre de 2021 i la resta de normativa aplicable.

Vuitena Certificació

Una vegada acabat el curs bàsic de formació, l'EBAP ha de certificar el curs de capacitació als aspirants que l'hagin superat.

 

 

ANNEX 2 Model de sol·licitud de reserva de places en el curs bàsic de capacitació per accedir a la categoria de policia

Codi SIA

2

8

6

0

8

5

0

 

Destinació

Escola Balear d'Administració Pública

Codi DIR3

A04035968

Sol·licitant

Ajuntament de / d'

CIF

 

Codi DIR3

 

Nom i llinatges del representant

 

Adreça electrònica

 

Adreça postal

 

Codi postal

 

Localitat

 

Municipi

 

Telèfon

 

Fax

 

Persona de contacte

 

Telèfon/extensió

 

SOL·LICIT la reserva de places en la _______________ edició del curs bàsic de capacitació per accedir a la categoria de policia de l'any 2022 per a les persones següents:

Nom de l'aspirant

DNI de l'aspirant

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Documentació que s'adjunta

1. Llista d'aspirants que han superat la fase d'oposició i que han de ser nomenats funcionaris en pràctiques certificada pel secretari o secretària de l'ajuntament, amb indicació de la data d'aprovació i la nota obtenguda en la fase d'oposició.

Informació sobre protecció de dades personals

De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 (RGPD) i amb la legislació vigent en matèria de protecció de dades, s'informa del tractament de les dades personals que conté aquesta sol·licitud.

Finalitat del tractament i base jurídica. La finalitat d'aquest tractament és reservar places per al curs bàsic de capacitació de policia local.

Responsable del tractament. Escola Balear d'Administració Pública.

Destinataris de les dades personals. No se cediran les dades personals a tercers, tret que hi hagi una obligació legal o un interès legítim, d'acord amb l'RGPD.

Termini de conservació de les dades personals. Les dades es conservaran el temps necessari per complir amb la finalitat per a la qual han estat recaptades. Serà d'aplicació la normativa autonòmica d'arxius.

Existència de decisions automatitzades. Les dades no es tractaran de forma automatitzada.

Transferències de dades a tercers països. Les dades no es transferiran a tercers països que no garanteixin un nivell de protecció de dades adequat.

Exercici de drets i reclamacions. La persona afectada pel tractament de dades personals pot exercir els seus drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats davant el responsable del tractament esmentat abans, mitjançant el procediment «Sol·licitud d'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals» previst en la Seu Electrònica de la CAIB.

Amb posterioritat a la resposta del responsable o si no hi ha resposta en el termini d'un mes, pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD).

Delegació de Protecció de Dades. La Delegació de Protecció de Dades de l'Administració de la CAIB té la seu a la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat (passeig de Sagrera, 2, 07012 Palma).

Adreça electrònica de contacte: protecciodades@dpd.caib.es

 

_______________ , de ______________ de 2022

[Localitat i data]

[rúbrica]