Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANTANYÍ

Núm. 175932
Acord mitjançant el qual es regula la jornada laboral, els horaris generals i especials, llicències, permisos, vacances i compensacions del personal al servei de l'Ajuntament Santanyí

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovat inicialment pel Ple d'aquest Ajuntament del passat 27 de desembre de 2021, l'acord mitjançant el qual es regula la jornada laboral, els horaris generals i especials, llicències, permisos, vacances i compensacions del personal al servei de l'Ajuntament de Santanyí, exposat al públic mitjançant la publicació de l'anunci corresponent en el BOIB núm. 8, de data 13 de gener de 2022. Aplicades les recomanacions que estableix l'informe d'impacte de gènere de l'Institut Balear de la Dona i, atès que no s'han presentat al·legacions ni reclamacions en contra, es dona definitivament per aprovat.

ACORD MITJANÇANT EL QUAL ES REGULA LA JORNADA LABORAL, ELS HORARIS GENERALS I ESPECIALS, LLICÈNCIES, PERMISOS, VACANCES I COMPENSACIONS DEL PERSONAL AL SERVEI DE L'AJUNTAMENT SANTANYÍ

Parts

Els i les representants de l'Ajuntament de Santanyí.

Les organitzacions sindicals que formen part de la Mesa General de Negociació Conjunta del personal funcionari i del personal laboral de l'Ajuntament de Santanyí.

Antecedents

L'article 47 Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, disposa que "les administracions públiques estableixen la jornada general i les especials de treball dels seus funcionaris públics".

Aquest precepte reconeix l'existència d'una jornada general i unes jornades especials i la competència de cada Administració per a la seva determinació. En aquest sentit, la regulació tant de la jornada com dels horaris entra dins la capacitat d'autoorganització de cada Administració Pública.

Ara bé, tant la jornada com els horaris es fixen tenint en compte motius d'interès públic, adequats a les necessitats de cada organisme, interès que preval sobre el particular del personal afectat (sentència del Tribunal Suprem de 6 d'abril de 1992 [RJ 1992, 2712]). No obstant això, la fixació de la jornada de treball i els horaris del personal al servei de l'Administració pública s'inclou entre les matèries objecte de negociació col·lectiva, en el seu àmbit corresponent, d'acord amb l'article 37.1 m del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic. D'altra banda, l'article 34.3 d'aquesta Llei determina que són competència de les "meses generals de negociació les matèries relacionades amb les condicions de treball comunes als funcionaris del seu àmbit".

També es té en compte la Directiva 2003/88/CE del Parlament Europeu i el Consell de la Unió Europea, de 4 de novembre de 2003, que regula determinats aspectes de l'ordenació del temps de treball. Aquesta Directiva és d'aplicació a tot el personal que presta serveis en el sector públic.

En virtut del que s'ha exposat, fruit de les negociacions duites a terme entre l'Administració i les organitzacions sindicals CCOO i CSIF, se signa el següent.

ACORD

CAPÍTOL I Disposicions generals i conceptes

Article 1. Àmbit d'aplicació i conceptes

Aquest acord té per objecte regular la jornada general i l'especial, els horaris generals i els especials, les llicències, els permisos, les vacances i les compensacions del personal funcionari i laboral de l'Ajuntament de Santanyí, prèvia negociació amb la Mesa General Negociadora, en el marc dels àmbits de negociació derivats del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (TREBEP), i del vigent Pacte sobre les condicions de treball dels empleats i empleades públics al servei de l'Ajuntament de Santanyí.

Article 2. Jornada i còmput

1. La jornada general de treball per al personal inclòs dins l'àmbit d'aplicació d'aquest document és de trenta-set hores i trenta minuts setmanals de treball efectiu de mitjana en còmput anual.

Amb 15 minuts de marge de cortesia a l'entrada i a la sortida, a efectes del control horari del personal.

2. Amb caràcter general, la jornada anual, a efectes de còmput, es distribueix mensualment i de manera regular.

Per als col·lectius que, d'acord amb el que determina el capítol II d'aquest Acord, exerceixen l'activitat laboral o professional en circumstàncies especials, la distribució de la jornada, a efectes de còmput, es distribueix de forma anual i irregular, segons les necessitats organitzatives dels serveis existents a cada centre, dependència o unitat administrativa. En aquests supòsits, la jornada no pot superar les 48 hores setmanals, ni la jornada màxima en còmput mensual o anual, si s'escau.

3. A efectes d'aquest acord s'entén per hora diürna la que comprèn entre les 6.00 i les 22.00 hores, i per hora nocturna la que comprèn entre les 22.00 i les 6.00 hores.

4. L'horari de treball, que pot ser general o especial, consisteix en la distribució de la jornada, regular o irregular, amb indicació de l'inici i el final de l'activitat.

Article 3. Horari general

1. L'horari general de treball, amb caràcter general, està fixat de dilluns a divendres, mitjançant la presència obligada del personal entre les 9.00 i les 14.00 hores.

Les hores restants, que amb caràcter general es distribueixen a voluntat del personal, es fan en règim d'horari flexible, a l'entrada i a la sortida, d'acord amb els trams horaris següents:

- Entrada: entre les 7.00 i les 09.00 hores.

- Sortida: entre les 14.00 i les 16.30 hores.

2. Es podrà atorgar, prèvia autorització de Batlia, un augment de la flexibilització horària, a la sortida del centre de treball, fins a les 19.30 hores, al personal que tengui fills i/o filles menors de 12 anys, o persones dependents a càrrec seu, amb independència de l'edat.

3. No es consideren serveis extraordinaris les hores fetes amb motiu de recuperació horària per completar la jornada mensual. Una vegada completada la jornada, l'existència d'excessos de jornada, sense autorització prèvia, no dóna dret a gratificació o compensació.

4. Durant el període comprès entre l'1 de maig i el 30 de setembre, ambdós inclosos, es fixa una jornada intensiva de treball, a raó de sis hores i mitja diàries de treball proporcional dins el còmput mensual d'hores a realitzar, mantenint la part fixa de l'horari establert.

El personal que tengui assignada una jornada especial i que no pugui adaptar l'horari a l'horari d'estiu, per raons del servei que presten, serà compensat amb tres dies lliures.

Article 4. Horari especial

1. En les relacions de llocs de treball s'ha de fer constar expressament en l'apartat corresponent la realització d'un horari especial, diferent del general, per als llocs de treball en què s'exerceix l'activitat laboral o professional en circumstàncies especials.

2. La regulació dels horaris especials que s'estableix en aquest acord és únicament aplicable al personal que ocupa aquests llocs de treball.

3. Amb caràcter general, la jornada diària total no pot superar les nou hores. No obstant això, en relació amb determinats col·lectius, ateses les peculiaritats de la prestació dels seus serveis, que requereixen una presència continuada, es pot augmentar la jornada màxima diària sempre que es respectin els descansos mínims diaris i no suposi un augment de la jornada màxima mensual o anual, segons quin sigui el cas.

4. En el supòsit de treballadors i treballadores nocturns, el temps de treball no excedirà les vuit hores de mitjana per cada període de vint-i-quatre hores.

A efectes d'aquest acord, té la consideració de personal treballador nocturn aquell que duu a terme, en el tram considerat com a hores nocturnes, una part no inferior a tres hores del seu temps de treball diari.

 

CAPÍTOL II Jornada especial

Article 5. Prestació dels serveis en horari especial

1. La prestació presencial de serveis en horari especial abasta tot l'horari realitzat que no es correspongui amb l'horari general establert en l'article 3 i més concretament amb les jornades establertes en la secció 1a del capítol III.

2. Entre el personal amb horari especial es poden establir torns de disponibilitat immediata per dies o períodes concrets que sorgeixin amb relació a les seves funcions. Aquests torns de disponibilitat es poden establir quan no estiguin coberts pels serveis presencials que s'estableixen en el punt anterior i d'acord amb el que estableix l'article 6 d'aquest Acord.

Article 6. Descansos del personal que presta serveis en jornada general i especial en horaris especials

La utilització d'alguna de les modalitats que s'estableixen en l'article 5 d'aquest acord s'ha d'aplicar tenint en compte les limitacions següents:

- El període mínim de descans diari entre jornades ha de ser de 12 hores. Excepcionalment, i amb la conformitat del treballador o treballadora, podrà ser de 8 hores.

- No es poden prestar serveis durant més de sis hores continuades sense una pausa obligatòria de 30 minuts.

Article 7. Compensació per serveis prestats en diumenge, festiu, hora nocturna del personal que presta serveis en jornada especial i per torns rotatius.

1. Quan es prestin serveis efectius en diumenge o festiu, a l'efecte de complir la jornada de treball, a cada hora de treball s'aplica un coeficient multiplicador d'1,2.

2. Quan es prestin serveis efectius en hora nocturna, a l'efecte de complir la jornada de treball, a cada hora de treball s'aplica un coeficient multiplicador d'1,2.

3. Quan es prestin serveis efectius en hora nocturna i, a més, coincidesqui en diumenge o festiu, a l'efecte de complir la jornada de treball, a cada hora de treball s'aplica un coeficient multiplicador d'1,4.

4. A l'aplicació d'aquests coeficients s'hi pot afegir el que s'estableix expressament en aquest document per a determinats col·lectius que presten serveis en torns rotatius en circumstàncies especials, d'acord amb el capítol III d'aquest document.

5. El coeficient multiplicador s'ha d'aplicar a les hores nocturnes i/o festius efectivament realitzats. Per tant, no es podrá aplicar el coeficient multiplicador a les hores realitzades en nocturn i/o festiu en les situacions següents:

- Canvis de torn entre agents. En aquest cas s'aplicarà a les hores de l'agent que efectivament hagi prestat servei en torn nocturn i/o festiu i no s'aplicarà al que no hagi complit el torn en nocturn i/o festiu per haver-ho canviat.

- Els i les policies que, per raó de l'edat i de forma voluntària, hagin demanat deixar de prestar serveis en horari nocturn. En aquest cas, no es podrá aplicar el coeficient multiplicador per nocturns realitzats, ja que no presten servei en horari nocturn.

Les uniques excepcions en les que s'aplicaràn el coeficient multiplicador per les hores nocturnes i/o festius no realitzades de forma efectiva son per les causes següents:

- Permisos i llicències regulats a la normativa aplicable.

- Baixes per incapacitat temporal justificades.

- Absències per indisposició justificades, amb un màxim de 4 dies a l'any i de 3 dies consecutius

- Compensació horaria per cursos realitzats, tenint en compte les consideracions de la disposició adicional del present acord, amb una limitació de dos jornades nocturnes i una jornada festiva durant l'any natural.

Article 8. Compensació d'hores per excés de jornada

Amb caràcter general, les hores per excés de jornada, s'han de compensar, mitjançant descansos addicionals, dins el mes natural següent, respectant l'horari fix establert a l'article 3 i secció primera del capítol III, sense que es puguin acumular en dies complets. Excepcionalment, i per causes degudament acreditades per la Regidoria corresponent, es pot procedir a l'abonament de les hores extraordinàries per a aquells serveis prestats durant l'horari flexible, sempre que el treballador o la treballadora tengui un romanent horari positiu.

No obstant això, si l'excés o el defecte de còmput horari, es produeix dins el darrer trimestre de l'any, la recuperació o la compensació es podrà fer el primer trimestre de l'any següent.

 

CAPÍTOL III Regulació específica per als col·lectius amb jornada i horaris especials 1a Secció Primera. Àmbit general

Article 9. Recepció edifici principal de l'Ajuntament

1. La jornada de treball del personal encarregat de l'obertura i tancament de l'Ajuntament, es durà a terme preferentment mitjançant la modalitat de torns de matí i horabaixa, d'acord amb la planificació següent:

a) Horari fix de matí: de 07.00 h a 14.00 h de dilluns a divendres

b) Horari fix d'horabaixa: de 14.00 h a 21.00 h de dilluns a divendres

2. La compensació d'hores per excés de jornada s'ha de dur a terme d'acord amb el que estableix l'article 8 d'aquest acord.

Article 10. Personal de neteja

1. L'horari de treball del personal de neteja es fixa de la manera següent:

a) Horari fix de matí: de les 12.30 h a les 18.30 h de dilluns a divendres.

b) Horari fix d'horabaixa: de les 14.00 h a les 20.00 h de dilluns a divendres.

2. Les hores restants, que amb caràcter general es distribueixen a voluntat del personal, es fan en règim d'horari flexible, a l'entrada i a la sortida, d'acord amb els trams horaris següents:

a) Horari de matí

- Entrada: entre les 11.30 i les 12.30 hores.

- Sortida: entre les 18.30 i les 19.30 hores.

b) Horari d'horabaixa

- Entrada: entre les 13.00 i les 14.00 hores.

- Sortida: entre les 20.00 i les 21.00 hores.

3. La compensació d'hores per excés de jornada s'ha de dur a terme d'acord amb el que estableix l'article 8 d'aquest acord.

Article 11. Oficines de Turisme

1. La jornada de treball del personal adscrit a les Oficines de Turisme es fixa de la següent manera:

a) Oficina de Turisme de Cala d'Or: jornada general de l'article 3 d'aquest acord.

b) Oficina de Cala Figuera: de maig a setembre, de dimarts a dissabte, de les 10.00 h a les 14.00 h i de les 15.00 h a les 18.00 h

c) Oficina de la Plaça Eivissa:

- mesos d'abril i octubre, de dilluns a divendres, de les 10.00 h a les 13.30 h i de les 16.00 h a les 19.30. Dissabtes: de les 10.00 h a les 13.00 h.

- del mes de maig a setembre, de dimarts a divendres, de les 10.30 h a les 13.30 h i de les 16.30 h a les 20.00. Dissabtes: de les 10.30 h a les 13.00 h.

d) Centre de treball mòbil de Cala Egos: mitja jornada, de dilluns a divendres, de les 16.00 h a les 19.00 h. Dissabtes: de les 10.00 h a les 13.00 h.

e) Centre de treball mòbil de Cala Ferrera: mitja jornada, de dilluns a divendres, de les 16.00 h a les 19.00 h. Dissabtes: de les 10.00 h a les 13.00 h.

2. Les jornades descrites en els punts b), c), d) i e) disposaran d'una flexibilitat horària, de 30 minuts, a l'entrada i a la sortida.

3. La compensació d'hores per excés de jornada s'ha de dur a terme d'acord amb el que estableix l'article 8 d'aquest acord.

Article 12. Personal de Joventut

1. Amb relació al personal de Joventut s'estableixen dos horaris, un de caràcter general i un de caràcter extraordinari. El de caràcter general consisteix en un horari flexible, dilluns a divendres de les 07.30 h a les 18.00 h, amb un horari fix de les 09. 00 a les 14.00 h.

Amb caràcter extraordinari, s'estableix una flexibilitat de 24 hores per exercir les matèries pròpies del departament, com puguin ser campaments d'esbarjo, activitats socioculturals, esdeveniments, entre d'altres.

Quant a les hores realitzades en nocturns i festius s'estarà al que disposen les mesures adoptades en Conveni o en el seu cas en els corresponents pactes individuals establerts a l'efecte.

2. La compensació d'hores per excés de jornada s'ha de dur a terme d'acord amb el que estableix l'article 8 d'aquest acord.

Article 13. Personal de biblioteques

1. La jornada de treball del personal adscrit a Biblioteques es fixa de la manera següent:

- D'octubre a abril:

a) de dilluns a dijous de les 09.00 h a les 13.00 h i de les 16.00 h a les 19.00 h. Divendres: de les 08.00 h a les 15.00 h

b) Horari obertura al públic: de dilluns a dijous de les 10.00 h a les 13.00 h i de les 16.00 h a les 19.00 h. Divendres: de les 10.00 h a les 14.00 h.

- De maig a setembre:

a) Dilluns i dijous: de les 09.00 h a les 13.00 h i de les 16.30 h a les 19.00 h.

Dimarts, dimecres i divendres: de les 08.00 h a les 14.30 h

b) Horari obertura públic:

Dilluns i dijous: de les 10.00 h a les 13.00 h i de les 16.30 h a les 19.00 h.

Dimarts, dimecres i divendres: de les 09.00 h a les 14.00 hores.

2. La compensació d'hores per excés de jornada s'ha de dur a terme d'acord amb el que estableix l'article 8 d'aquest acord.

Article 14. SAD

1. Horari fix: de dilluns a divendres, de les 08.00 h a les 14.00 hLes hores restants, que amb caràcter general es distribueixen a voluntat del personal, es fan en règim d'horari flexible, a l'entrada i a la sortida, d'acord amb els trams horaris següents:

- Entrada: entre les 07.00 h i les 08.00 h.

- Sortida: entre les 14.00 h i les 15.00 h.

2. La compensació d'hores per excés de jornada s'ha de dur a terme d'acord amb el que estableix l'article 8 d'aquest acord.

Article 15. Vigilància rural, Escola de música i Premsa

1. El personal adscrit a Vigilància rural, Escola de música i Premsa ha de prestar els seus serveis en un horari flexible de 24 hores; llavors, no s'estableix un horari fix concret i continuat en el temps.

2. Així mateix, l'horari fix del personal adscrit a Escola de Música ha de coincidir, en funció del calendari lectiu, amb l'horari d'obertura de l'Escola de música.

3. La compensació d'hores per excés de jornada s'ha de dur a terme d'acord amb el que estableix l'article 8 d'aquest acord.

Article 16. Brigada

1. Pel col·lectiu de la brigada, atesa la naturalesa de les tasques que es duen a terme, s'estableix una tipologia horària específica.

2. Per torns rotatius, la meitat de la plantilla, en horari fix, de dilluns a dissabte, de les 07.00 h a les 14.00 h. L'altra meitat, en horari fix, de dimarts a divendres, de les 07.00 h a les 14.00 h.

3. La compensació d'hores per excés de jornada s'ha de dur a terme d'acord amb el que estableix l'article 8 d'aquest acord.

Article 17. Educador/a social

1. La jornada de treball del personal que ocupa llocs d'educadors/-ores es duu a terme mitjançant la modalitat de prestació de serveis que es consideri més adient.

2. La concreció de l'horari ha de respectar els límits que estableix aquest acord i els intervals següents: de dilluns a divendres, en trams horaris compresos entre les 07.30 h i les 19.30 h.

3. La compensació d'hores per excés de jornada s'ha de dur a terme d'acord amb el que estableix l'article 8 d'aquest acord.

 

Article 18. Altres horaris especials

En relació amb altres unitats o serveis que ocupin llocs amb horari especial i que no es regulen expressament en aquest document, el tècnic competent en matèria de Recursos humans farà una proposta a la Mesa de Negociació per tal d'incloure-ho coma annex en aquest acord.

 

2a Secció segona. ​​​​​​​Policia Local

Article 19. Jornada de les unitats de la Policia Local

1. La jornada de treball dels membres de la Policia Local, en còmput anual, serà la mateixa que es fixi per a la resta de personal de l'Ajuntament, tenint en compte allò que estipula el present document.

2. Per tal d'assignar i distribuir els torns de treball anuals al col·lectiu de la policia local amb cada una de les seves peculiaritats segons la unitat a què està adscrit el treballador/a, es procedirà de la manera següent:

1r. Al mes de desembre de l'any anterior es confeccionarà el quadrant anual de l'any següent assignant els torns a cobrir per cada un dels efectius atès el que s'estableix en l'article 20 d'aquest document.

2n. S'aplicaran els índexs correctors que pertoquin segons l'article 7 i es computaran els minuts de cortesia d'entrada i sortida, determinant el còmput anual individualitzat per cada un dels treballadors/es.

3r. Es calcularà l'excés o la mancança de jornada anual de manera individualitzada.

- En cas d'excés de jornada, el treballador/a disposarà d'un descans addicional a gaudir dins el mateix any natural.

- En cas de mancança de jornada, la prefectura del cos, previ acord amb el treballador/a, determinarà quan haurà de realitzar les hores que manquen per al compliment de la jornada anual.

4t. El quadrant amb els càlculs efectuats s'entregarà al Departament de Recursos Humans al primer trimestre de l'any per a la seva revisió i posterior aprovació a la Junta de Govern.

3. Les unitats de la Policia Local seran les següents:

a) Cap de Policia

b) Unitat de torn rotatiu 3x2

c) Oficines de Santanyí i Cala d'Or

d) Policia de barri de s'Alqueria Blanca

e) Policia de barri de Santanyí

f) Policia Mediambiental

g) Policia tutor.

4. La Policia de barri de Santanyí de l'apartat e), del torn d'horabaixa-vespre, procedirà a realitzar les seves funcions, de dilluns a diumenge (festius inclosos), amb un sistema de torn especial rotatori de 7 dies de treball/7 dies de descans. Per tal de quadrar aquest sistema de torns en una programació anual, dins el període de descans, es distribuiran els dies lliures, la compensació per festius i 15 dies hàbils de vacances.

La resta de dies de vacances es podran gaudir en un període de lliure elecció per part de l'agent. L'horari de servei serà de 9 hores diàries, de les 13.45 h a les 22.45 h, tot i que, de manera excepcional, previ acord amb Prefectura, podran realitzar un torn de treball en un altre horari o dia de la setmana per cobrir esdeveniments festius o excepcionals d'aquesta localitat.

En el supòsit que només hi hagi un efectiu assignat al servei, aquest realitzarà les seves funcions amb un torn de 5 dies de treball, de dimarts a dissabte, en un horari de les 14.00 h a les 21.00 h, i dos de descans (diumenge i dilluns), i gaudirà del seu període de vacances com la resta d'agents destinats a les unitats de policia de barri.

El còmput anual d'hores treballades per aquests agents, s'ha d'ajustar al que realitzen la resta d'agents que treballen com a policia de barri d'aquest Ajuntament, i la manca d'hores realitzada hauran de ser recuperades en els seus dies lliures realitzant com a mínim un torn de servei que li serà assignat per lliure elecció de la Prefectura del cos. L'inici i fi del servei es realitzarà en les dependències de la Policia Local de l'Ajuntament.

Pel torn especial rotatori en què desenvoluparan les seves funcions, per norma general, aquests agents tendran restringits els canvis de torn amb la resta d'agents de la plantilla.

La renúncia d'aquest servei per part del policia local s'ha de comunicar per escrit a la Regidoria de Policia amb una antelació mínima de quinze dies a la data d'efectivitat, a fi de poder cobrir la seva vacant.

Article 20. Horaris de les Unitats de la Policia Local

1. Cap de Policia: El cap o la cap de Policia té disponibilitat permanent per tal d'atendre aquelles circumstàncies que per la necessitat i urgència de la seva actuació requereixin la prestació de serveis. L'horari, amb caràcter ordinari, serà de dilluns a divendres de les 07.00 h a les 14.00 h, amb una flexibilitat horària de les 06:00 h a les 16:30 h.

2. Oficines Santanyí i Cala d'Or: disposaran d'un horari flexible que abasta de les 06.00 h a les 15.30 h, amb un horari fix de les 08.00 h a les 13.30 h, de dilluns a divendres, i de dimarts a dissabte, respectivament.

3. Policia de barri s'Alqueria Blanca. Es divideix en dos tipus d'horari, de dilluns a divendres: l'horari de curs escolar i l'horari de curs no escolar. Horari de curs escolar: de les 07.15 h a les 14.15 h. Horari de curs no escolar: de les 07.00 h a les 14.00 h. No obstant això, i de manera excepcional, es prestaran serveis els dies festius que, prèviament, s'acordin amb Prefectura i que no podran ser més de 8 a l'any.

4. Policia de barri de Santanyí: es compon de dos torns diferents, el torn de matí i el torn d'horabaixa-vespre.

a) Torn de matí: de les 7.00 h a les 14.00 h, de dimarts a dissabte.

b) Torn d'horabaixa-vespre: de les 13.45 h a les 22.45 h, de dilluns a diumenge, i amb les particularitats establertes en l'article 19.4 d'aquest acord.

5. Unitat de torn rotatiu 3x2: La jornada laboral serà de vuit hores i els torns seran de tres dies treballats i dos de descans consecutius.

a) Els torns de treball realitzats per tots els membres de la plantilla de Policia Local seran:

- Torn 1: de les 06.00 h a les 14. 00 h (matí).

- Torn 2: de les 14.00 h a les 22.00 h (horabaixa).

- Torn 3: de les 22.00 h a les 06.00 h (vespre).

b) Les hores treballades durant el període comprès entre les 22.00 h i les 06.00 h tendran la consideració de jornada nocturna.

c) Durant el calendari escolar s'haurà de prolongar la jornada laboral del matí, amb caràcter rotatori, per tal de cobrir la regulació del trànsit de la sortida dels centres escolars.

d) Cada torn de treball estarà cobert, com a mínim, per dos efectius de Policia Local per torn; si no és així i per garantir uns serveis mínims, el cap o la cap de Policia haurà d'organitzar canvis de torn o sol·licitud de servei de reforç, amb la compensació corresponent.

6. Mediambiental: l'horari estarà subjecte a les necessitats del servei, previ acord amb la Prefectura. Amb caràcter ordinari, la jornada i l'horari serà el següent:

Torns rotatoris de matí i d'horabaixa: 6 laborals – 2 descans - 4 laborals – 2 descans, amb el següent esquema: MMMMMHLLMMHHLL

Matí, amb horari flexible: de les 06.00 h a les 15.30 h. Horabaixa, amb horari flexible: de les 13.00 h a les 23.00 h.

7. Policia tutor: horari fix de les 07.00 a les 14.00 h, subjecte a les necessitats del servei.

8. Quan per necessitat del servei es realitzin reforços o hores fora de la programació anual de torns especificada en els punts anteriors del present article, i aquests hagin estat sol·licitats o ordenats per la Prefectura del cos, tendrán que ser abonades dins els tres mesos següents, com gratificació extraordinària, sempre que compleixin els requisits establerts a la legislació aplicable.

També es podran compensar amb temps de descans quan la Prefectura del cos ho vegi viable i amb el vistiplau del treballador/a. Per tal de determinar el temps de descans a gaudir s'aplicarà la mateixa fórmula utilitzada per abonar les gratificacions extraordinàries o les hores que es pretenen compensar. El treballador/a podrá sol·licitar la compensació segons estableix l'article 23 punt c).

Article 21. Canvis de torn

Es podran realitzar canvis de torn dins de la Policia Local si es compleixen les següents condicions:

a) S'ha de fer amb la petició prèvia de la persona interessada a través del formulari corresponent a l'efecte i amb el beneplàcit de l'agent o agents interessats. Cal omplir un formulari per cada canvi de servei o torn.

b) La sol·licitud s'haurà d'efectuar amb la major antelació possible i, com a mínim, amb 2 dies hàbils d'antelació, sense perjudici de canvis d'urgència degudament justificats.

c) En cas de perjudici o evident intenció de resultat lesiu per al servei públic o l'Administració, aquest canvi serà denegat, sense perjudici de la responsabilitat en què es pogués incórrer.

d) Qualsevol canvi de torn haurà d'estar prèviament autoritzat per la Prefectura o persona a qui assigni, i en tot cas, l'autorització queda supeditada a les necessitats del servei.

e) Per norma general, l'autorització de canvi es realitzarà amb una antelació màxima de 5 dies naturals, i serà efectiva quan es dugui a terme el canvi de servei al quadrant anual.

f) Un cop autoritzat el canvi de torn o servei, els agents implicats es faran càrrec de la responsabilitat de la seva realització, i serà dirigida, en aquest cas a ells, l'exigència de les responsabilitats disciplinàries corresponents que es puguin derivar del seu incompliment.

g) Els canvis de torn no poden implicar el no compliment de la jornada de treball del personal, en el còmput anual. A l'efecte de garantir el compliment de les hores en el còmput anual, el personal haurà de recuperar les hores que li manquen dins el mateix any, a excepció d'aquells canvis de torn que s'hagin produit el darrer trimestre de l'any, les hores dels quals es podrán recuperar dins el primer trimestre de l'any següent.

​​​​​​​

CAPÍTOL IV Permisos, vacances i llicències

Article 22. Condicions generals

a) Cada any natural les vacances retribuïdes tendran una durada de 22 dies hàbils anuals per any complet de serveis, o dels dies que corresponguin proporcionalment si el temps de servei durant l'any fou menor. A aquests efectes els dissabtes es consideraran inhàbils, sens perjudici de les adaptacions que s'estableixin per als horaris especials, tendran, en tot cas i a aquests efectes, la consideració de temps de servei.

Per al càlcul del període anual de vacances, les absències motivades per malaltia, accident, les derivades del gaudi dels permisos regulats en els articles 48 i 49 del Reial decret legislatiu 5/2015, que aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

En el supòsit d'haver completat els anys d'antiguitat a l'Administració que s'indiquen, es tendrà dret al gaudi dels següents dies addicionals de vacances anuals, que es podran gaudir a partir del dia natural següent al del compliment d'aquests anys:

- 15 anys de servei: 23 dies hàbils.

- 20 anys de servei: 24 dies hàbils.

- 25 anys de servei: 25 dies hàbils.

- 30 o més anys de servei: 26 dies hàbils.

b) Per regla general, les vacances s'han de gaudir dins el període ordinari, que és el comprès entre l'1 de juny i el 30 de setembre.

Quan per necessitats del servei s'estigui obligat a gaudir la totalitat de les vacances fora del període ordinari establert, es compensarà amb 5 dies hàbils. Un cop a l'any, en aquells departaments que per necessitats del servei no puguin acollir-se a les seves vacances en el període ordinari, es realitzarà un sorteig entre el personal que voluntàriament hi vulgui participar per tal que el guanyador pugui gaudir les seves vacances durant el període estival comprès entre l'1 de juny i el 30 de setembre.

c) Les vacances es gaudiran, prèvia autorització i sempre que resulti compatible amb les necessitats del servei, dins de l'any natural.

d) Cada any els empleats públics tendran dret a gaudir de 6 dies de permís per assumptes particulars, sens perjudici de la concessió dels restants permisos i llicències establertes en la normativa vigent.

Així mateix, el personal tendrà dret a gaudir de 2 dies addicionals de permís per assumptes particulars des de l'endemà al del compliment del 6è trienni, incrementant-se, com a màxim, en 1 dia addicional per cada trienni acomplert a partir del 8è.

El personal podrà gaudir aquests dies a la seva conveniència, amb l'autorització prèvia dels seus superiors i respectant sempre les necessitats del servei. Quan per aquestes raons no sigui possible gaudir de l'esmentat permís abans de finalitzar el mes de desembre, es podrà concedir fins al 31 de gener següent.

e) Els dies 24 i 31 de desembre les oficines públiques romandran tancades.

Els calendaris laborals incorporaran dos dies de permís, o un, segons correspongui, quan els dies 24 i 31 de desembre coincideixin en festiu, dissabte o dia no laborable, així com per coincidir amb el dia lliure per la seva jornada especial.

El personal que per motius de la seva jornada especial hagi de treballar un o ambdós dies, gaudirà d'un dia d'assumptes propis per cada dia treballat, que es podran concedir durant l'any natural següent, a excepció dels mesos de juliol, agost i setembre.

 

​​​​​​​Article 23. Permisos, llicències, vacances i compensacions a la Policia Local

a) Lliure per assistència a les pràctiques de tir: 1 dia per cada tirada realitzada fora d'horari laboral, la primera tirada es podrà gaudir fins dia 31 de desembre del mateix any que es realitza la pràctica i la segona fins dia 30 de juny de l'any següent. Termini de concessió 5 dies abans.

b) Lliure per assistència a la revisió psicològica: 1 dia lliure per cada dia d'assistència fora d'horari laboral, per a la realització de les proves que es determinin. Es podrà gaudir fins dia 31 de desembre del mateix any que es realitza la revisió. Termini de concessió 5 dies abans.

c) Lliure per assistència a judicis o dies a compensar per altres motius: 1 dia per assistència o treballat, excepte en els casos de reforços extraordinaris que s'aplicarà la compensació corresponent si n'és el cas. Es podrà gaudir durant un any a partir del dia d'assistència o treballat. Termini de concessió 5 dies abans.

d) Compensació dels festius del calendari laboral anual amb 14 dies hàbils.

Article 24. Criteris de concessió de permisos, llicències i compensacions a la Policia Local

Per tal de delimitar la prioritat entre els diversos permisos, llicències i compensacions i evitar conflictes entre components de la plantilla, s'estableixen els següents criteris de concessió:

1. Assumptes particulars

1.1 Sol·licitats amb més de 14 dies d'antelació:

1.1.1. Es concediran amb 14 dies naturals d'antelació a la data sol·licitada (excepte que coincidesqui la data de concessió en festius o cap de setmana que es concedirà el primer hàbil de la prefectura).

1.1.2. Vistes les dificultats per gaudir d'aquests dies de lliure disposició per part de la plantilla de policia local, com a norma general, quan es sol·licitin amb 5 dies hàbils d'antelació, s'han de concedir sempre, fins a un màxim 3 dies d'assumptes particulars per agent i any, encara que això suposi realitzar canvis de torn o el nomenament d'un màxim de dos torns de serveis extraordinaris per dia, sempre que els serveis extraordinaris sol·licitats es cobreixin per altres agents, per tal de dotar adequadament de personal el torn de servei afectat.

En cas que en el termini especificat no hi hagués cap voluntari per realitzar el servei extraordinari, la sol·licitud d'assumptes particulars inicial s'entendrà denegada.

Aquesta norma no s'aplicarà els dies assenyalats per actes on es precisin dispositius especials de policia o aquells dies en què ja s'hagin programat serveis de reforç o que hi hagi de servei un nombre igual o inferior als serveis mínims establerts en l'article 20.5 apartat d) d'aquest document.

La resta de dies d'assumptes particulars que corresponguin a l'any corresponent s'atorgaran segons les necessitats del servei.

1.1.3. En cas que no es puguin concedir tots els assumptes particulars sol•licitats per necessitats del servei, es realitzarà un sorteig entre els sol·licitants.

1.1.4. Així mateix, i de manera excepcional, en el supòsit de viatges programats fora de l'illa de Mallorca o d'esdeveniments de caràcter personal, es concediran per ordre de sol·licitud, segons necessitats del servei, amb un màxim de 90 dies naturals d'antelació. Per això, es farà una concessió provisional a partir de la qual s'obrirà un termini d'una setmana perquè es justifiqui la realització del viatge amb tota la documentació acreditativa de què es disposi (reserves de vol, ferry, estances a hotels, apartaments o similars) o, si és el cas, l'esdeveniment.

En cas que no es justifiqui en el termini establert, els dies sol·licitats tornaran a estar disponibles per a altres sol·licituds.

Si per qualsevol motiu, el viatge no es realitzàs o l'esdeveniment no tingués lloc, s'hauria d'informar de manera immediata a Prefectura i la concessió de dies quedaria anul·lada.

El punt anterior, no serà d'aplicació en cas de viatges programats als següents períodes:

- Juny, juliol, agost i setembre

- De diumenge de Rams a diumenge de Pasqua

- De dia 15 de desembre a dia 7 de gener.

1.2. Sol·licitats amb 14 dies d'antelació o menys

S'aniran concedint per ordre d'arribada de sol·licitud i tendran sempre preferència sobre les sol·licituds de lliure compensació que encara no s'hagin concedit. En cas de dues o més sol·licituds arribades al mateix moment per gaudir el mateix servei i no es puguin concedir totes, es resoldrà per sorteig.

2. Altres permisos amb concessió fins 14 dies abans del dia sol·licitat

Aquest apartat fa referència als:

- Assumptes particulars per compensació d'horari d'estiu.

- Assumptes particulars de compensació per haver treballat el 24 i/o 31 de desembre

- Permís pels dies 24 i 31 de desembre.

2.1. Sol·licitats amb més de 14 dies d'antelació:

Es concediran amb 14 dies naturals d'antelació a la data sol·licitada (excepte que coincidesqui la data de concessió en festius o cap de setmana que es concedirà el primer hàbil de la prefectura).

En cas que no es puguin concedir tots els permisos sol·licitats per necessitats del servei, es realitzarà un sorteig i s'avisarà les persones interessades per si hi volen assistir.

2.2. Sol·licitats amb 14 dies d'antelació o menys

S'aniran concedint per ordre d'arribada de sol·licitud i tendran sempre preferència sobre la resta de sol·licituds de lliure compensació que encara no s'hagin concedit. En cas de dues o més sol·licituds arribades al mateix moment per gaudir el mateix servei i no es puguin concedir totes, es resoldrà per sorteig.

3. Resta de permisos, llicències o compensacions

No s'entendran com a dies de compensació inclosos en aquest apartat els canvis de dia lliure per reajustaments de torns que prefectura pugui fer als quadrants per necessitats del servei, sempre que el dia lliure es desplaci dins el període de 7 dies endavant o endarrere.

3.1. Sol·licitats amb més de 5 dies d'antelació:

Es concediran amb 5 dies naturals d'antelació a la data sol·licitada (excepte que coincidesqui la data de concessió en festius o cap de setmana que es concedirà el primer hàbil de la prefectura).

En cas que no es puguin concedir totes les compensacions sol·licitades per necessitats del servei, es realitzarà un sorteig i s'avisarà les persones interessades per si hi volen assistir.

3.2. Sol·licitats amb 5 dies d'antelació o menys

S'aniran concedint per ordre d'arribada de sol·licitud. En cas de dues o més sol·licituds arribades al mateix moment per lliurar el mateix servei i no es puguin concedir totes, es resoldrà per sorteig.

Atesa la complexitat per controlar els terminis de concessió, serà obligatori que les sol·licituds es facin sempre per escrit en el formulari habilitat, excepte casos d'urgència justificada i es podrà anotar un sol dia per sol·licitud.

S'ha de tenir en compte que els dies festius i caps de setmanes la prefectura no podrà atendre les sol·licituds entregades a partir de les 13:00 h del dia abans d'aquestes dates.

Les sol·licituds que no compleixin aquests requisits s'entendran desestimades automàticament.

Disposició addicional

1. Cursos programats per l'Ajuntament

Es considera temps de treball efectiu el temps d'assistència als cursos de formació programats per l'Ajuntament per a la capacitació professional o per a l'adaptació a un nou lloc de treball, quan els cursos s'imparteixen dins l'horari de treball.

Quan l'assistència als cursos de formació programats per l'Ajuntament s'imparteixen fora de l'horari de treball es compensaran fins amb 72 hores de treball efectiu a l'any, sempre que compleixin amb els següents requisits:

a. Autorització per escrit del superior jeràrquic

b. Presentació del corresponent certificat d'aprofitament

En cap cas es compensarà el temps de desplaçament al curs.

2. Cursos no programats per l'Ajuntament relacionat amb el lloc de treball

Es considera temps de treball efectiu el temps d'assistència als cursos de formació organitzats per l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB), Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP), Universitats, col·legis professionals, organitzacions sindicals, Escola Oficial d'Idiomes, l'Administració de l'Estat i Autonòmica, el contingut estigui directament relacionat amb el lloc de treball o la corresponent carrera professional administrativa, prèvia autorització escrita del superior jeràrquic, quan els cursos se celebrin durant l'horari de treball.

Quan els cursos anteriorment descrits es celebrin fora de l'horari de treball es compensaran fins amb 72 hores de treball efectiu a l'any, sempre que compleixin amb els següents requisits:

a. Autorització per escrit del superior jeràrquic

b. Presentació del corresponent certificat d'aprofitament

En cap cas es compensarà el temps de desplaçament al curs.

3. Cursos on-line

Els cursos on-line de formació organitzats per l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB), Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP), Universitats, col·legis professionals, organitzacions sindicals, Escola Oficial d'Idiomes, l'Administració de l'Estat i Autonòmica, el contingut estigui directament relacionat amb el lloc de treball o la corresponent carrera professional administrativa es compensaran fins amb 72 hores de treball efectiu a l'any, sempre que compleixin amb els següents requisits:

a. Autorització per escrit del superior jeràrquic

b. Presentació del corresponent certificat d'aprofitament

4. Ensenyament reglat

La matriculació en l'ensenyament reglat (dins el Sistema Educatiu Oficial), es compensarà amb un permís de 72 hores de treball efectiu a l'any, sempre que els estudis estiguin directament relacionats amb el lloc de treball, prèvia conformitat per escrit del cap o la cap del departament.

5. Gaudi dels permisos

La compensació màxima anual per cursos i/o ensenyament reglat és, en la seva totalitat, de 72 hores de treball efectiu, o a la part que correspongui proporcionalment si el temps de servei actiu a l'Ajuntament de Santanyí fos menor.

No es podran agafar més de tres dies consecutius per aquest permís.

La compensació per formació s'ha d'autoritzar en tot cas pel superior jeràrquic i el gaudi d'aquests permisos no podran acumular-se a altres tipus de permisos i llicències.

En el cas del personal que presti servei en jornades nocturnes/festives, i vulgui compensar hores per formació, han de tenir en compte les següents limitacions:

- Com a màxim es podrà gaudir de la compensació per formació en dues jornades que coincideixin en horari nocturn durant l'any natural.

- Com a màxim es podrà gaudir de la compensació per formació en una jornada que coincideixi en dia festiu durant l'any natural.

Disposició derogatòria

Queden derogats tots els acords que tractin sobre la matèria d'aquest acord en allò que contradigui o s'oposi al que es disposa en aquest acord.

​​​​​​​​​​​​​​Disposició final

Aquest acord té una vigència indefinida i entrarà en vigor, una vegada aprovat definitivament i publicat el seu text íntegre en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, transcorregut el termini de quinze dies hàbils que es preveu en els articles 103.1 y 113.1 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, continuant la seva vigència fins a la seva modificació o derogació expressa.

Per últim, aquest acord es pot denunciar per la majoria de qualsevol de les parts, amb una majoria superior al 33% de la representativitat de la Mesa general de negociació.

 

Santanyí, 28 de març de 2022

La batlessa ​​​​​​​Maria C. Pons Monserrat