Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANTANYÍ

Núm. 175792
Reglament regulador de la carrera professional horitzontal del personal empleat públic de l’Ajuntament de Santanyí

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovat inicialment pel ple d'aquest Ajuntament del passat 27 de desembre de 2021, el Reglament regulador de la carrera professional horitzontal del personal empleat públic de l'Ajuntament de Santanyí, exposat al públic mitjançant la publicació de l'anunci corresponent en el BOIB núm. 8, de data 13 de gener de 2022. Aplicades les recomanacions que estableix l'informe d'impacte de gènere de l'Institut Balear de la Dona i, atès que no s'han presentat al·legacions ni reclamacions en contra, es dona definitivament per aprovat.

REGLAMENT REGULADOR DE LA CARRERA PROFESSIONAL HORITZONTAL DEL PERSONAL EMPLEAT PÚBLIC DE L'AJUNTAMENT DE SANTANYÍ

PREÀMBUL

La carrera professional horitzontal ve establerta com un dret del personal públic en l'article 16 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, en endavant TREBEP, i també regulada en la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, modificada per la Llei 6/2018, de 22 de juny, per la qual es modifiquen diverses normes de l'ordenament jurídic de les Illes Balears en matèria de turisme, funció pública, pressupostària, de personal, d'urbanisme, d'ordenació farmacèutica, de transports, de residus i de règim local, i s'autoritza el Govern de les Illes Balears per aprovar determinats textos refosos.

El TREBEP determina l'obligació que les administracions públiques estableixin sistemes que permetin avaluar el desenvolupament i progressió dels seus empleats i empleades.

És per això que, en data 21 de novembre de 2018, en sessió extraordinària del Ple de l'Ajuntament de Santanyí, es va aprovar la carrera professional horitzontal del personal empleat públic de l'Ajuntament de Santanyí. Aquest Acord preveu, una vegada fet amb caràcter extraordinari l'enquadrament inicial, una sèrie de requeriments necessaris per desenvolupar la carrera professional.

Transcorreguts gairebé tres anys des de l'aprovació d'aquest Acord, es considera necessari modificar-lo per incloure-hi altres aspectes que no es varen tenir en compte en aquell moment i que ara són necessaris per poder continuar amb la implantació iniciada. Cal tenir present que la carrera professional horitzontal, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 17 b) i en l'article 20.3 del TREBEP, consisteix en la progressió de grau, categoria, escaló o altres conceptes anàlegs, sense necessitat de canviar de lloc de treball, en funció dels factors i mèrits determinats per l'administració.

La carrera professional horitzontal ha de contribuir a l'actualització i al perfeccionament dels coneixements necessaris del personal empleat públic de l'Ajuntament de Santanyí per a un millor desenvolupament del lloc de feina a fi i efecte de prestar un millor servei públic a la ciutadania del municipi de Santanyí.

Així, l'efectivitat definitiva del sistema de carrera professional horitzontal requereix, en tot cas, la implantació prèvia de sistemes d'avaluació de l'acompliment. En aquest sentit, escau introduir la formació com a requisit per poder optar al complement derivat de la carrera professional.

Tenir en compte, també, que l'article 76 del TREBEP estableix que els cossos i escales del personal de les administracions públiques es classifiquen en el grup A (subgrup A1 i A2), grup B, grup C (subgrup C1 i C2) i en les agrupacions professionals a què fa referència la Disposició Addicional Sisena.

En l'acord de Ple de l'any 2018 no es va tenir en compte el grup B, per la qual cosa es fa necessària una modificació de l'acord que prevegi la inclusió de tots els grups de classificació professional.

A més d'això, es modifica el complement retributiu de la carrera professional horitzontal per ser més favorable al personal empleat públic de l'Ajuntament de Santanyí.

D'acord amb tot l'exposat, atesa la complexitat d'una modificació de l'acord de Ple, s'ha optat per elaborar un Reglament (disposició de caràcter general) en el qual de forma més clara aglutini la regulació relativa a la carrera professional del personal empleat públic de l'Ajuntament de Santanyí.

1. OBJECTE

1.1 Aquest Reglament té per objecte la regulació de la formació com a requisit per poder optar al complement derivat de la carrera professional horitzontal establerta en aquest Reglament, així com l'actualització de les quanties del complement retributiu establert i la inclusió de tots els grups de classificació professional prevists en el TREBEP.

1.2. També es regulen les condicions d'homologació de la carrera professional del personal empleat públic que procedeixin d'una altra administració pública i que tinguin reconegut, en l'Administració d'origen, algun nivell o grau de carrera professional.

2. ÀMBIT SUBJECTIU D'APLICACIÓ

2.1 Aquest Reglament és aplicable al personal següent: 

a) Personal funcionari de carrera i laboral fix que presti serveis a l'Ajuntament de Santanyí

b) Personal funcionari interí i laboral temporal que presti serveis a l'Ajuntament de Santanyí

c) Personal funcionari de la Policia Local en situació de segona activitat, amb destinació o sense.

d) Personal laboral indefinit no fix que presti serveis a l'Ajuntament de Santanyí

2.2 De la mateixa manera, aquest Reglament, no és aplicable al:

a) Personal eventual

b) Personal d'alta direcció

2.3 El personal de qualsevol administració pública que accedeixi a llocs de treball inclosos en la relació de llocs de treball de l'Ajuntament de Santanyí, amb posterioritat a l'enquadrament inicial, pot sol·licitar l'homologació de la progressió aconseguida en el sistema de carrera professional horitzontal de l'Administració d'origen. 

El procediment d'homologació de la carrera professional s'ha de dur a terme a instància de part, i a la sol·licitud s'ha d'adjuntar la resolució o qualsevol altre document que acrediti el grau o nivell de carrera reconegut, així com la referència normativa que regula el sistema de carrera professional en el qual el té reconegut. 

La resolució que estimi l'homologació, que suposarà l'adaptació de la progressió a la regulació establerta en l'Ajuntament de Santanyí, ha d'establir la retribució a què té dret i que serà la de l'administració de destí. En tot cas, tendrà efectes econòmics des del dia 1 del mes següent a l'acompliment dels requisits. 

3. CARACTERÍSTIQUES

La carrera professional horitzontal, que es regula en aquest Reglament, té les característiques següents:

a) És voluntària: correspon al personal inclòs dins l'àmbit d'aplicació decidir si s'hi incorpora i el ritme de progressió als diferents nivells que la configuren, tot complint els requisits establerts.

b) És personalitzada: el reconeixement del nivell té caràcter personal i individual i s'efectuarà considerant els mèrits presentats per la persona interessada de conformitat amb els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.

c) És progressiva: com a regla general, l'accés als diferents nivells reconeguts en la carrera professional s'efectuarà successivament i de nivell en nivell, de tal manera que l'accés al nivell superior només s'assolirà si s'ha acreditat el reconeixement del nivell immediatament inferior, llevat de la fase extraordinària d'implantació.

d) És irreversible: el nivell reconegut té caràcter irrevocable i consolidat a tots els efectes, llevat de l'aplicació de la sanció de demèrit que preveu l'article 96.1 e) del TREBEP.

e) És incentivada: el reconeixement de cada nivell està retribuït econòmicament mitjançant el complement de caràcter fix i mensual corresponent.

f) És transparent: les eines del mesurament dels paràmetres i dels criteris que s'hagin d'avaluar es basen en criteris objectius.

g) És oberta: no té limitacions d'accés sempre que es compleixin els requisits bàsics establerts i els criteris definits per obtenir cada nivell.

h) És homologable: s'han de dur a terme les actuacions que permetin l'accés al sistema de carrera professional al personal que prové d'altres administracions, d'acord amb els principis i els criteris d'homologació que es determinin.

i) És independent del lloc o de la plaça que s'ocupi: obtenir un nivell de carrera professional determinat o accedir a un altre no implica canviar el lloc de treball ni l'activitat que el professional desenvolupa.

 

4. ESTRUCTURA

4.1. El model de carrera professional horitzontal s'estructura en quatre nivells, en cadascun dels quals, els i les professionals han de romandre un període mínim de temps per adquirir les competències necessàries per accedir a un nivell superior.

El període mínim de serveis prestats per accedir a cada nivell és el següent:

- NIVELL I: 5 anys

- NIVELL II: 5 anys des de l'accés al nivell I (10 anys de servei)

- NIVELL III: 5 anys des de l'accés al nivell II (15 anys de servei).

- NIVELL IV: 5 anys des de l'accés al nivell III (+ 20 anys de servei).

4.2. Es consideren serveis prestats els períodes de temps en situació de servei actiu o en situació amb reserva de lloc de feina exercits a un lloc del mateix cos o escala - i especialitats, si escau - o en una categoria professional equivalent a qualsevol administració pública.

4.3. Així mateix, es computen els serveis prestats en altres categories, cossos o escales - i especialitats, si escau – o categories professionals, de conformitat amb els criteris de ponderació que figuren en les taules incloses en l'article 11 d'aquest Reglament.

4.4. S'entendrà com a temps de treball efectiu del temps mínim de permanència, el temps transcorregut en alguna de les situacions administratives següents:

a) Servei actiu.

b) Serveis especials.

c) Serveis en altres administracions públiques.

d) Excedència voluntària per raó de violència de gènere, en els termes que estableix l'art. 89.5 del TREBEP.

e) Excedència per cura de familiars.

f)  Excedència forçosa.

g) Excedència especial que es regula en l'article 15 del Decret llei 5/2012, d'1 de juny, de mesures urgents en matèria de personal i administratives per a la reducció del dèficit públic del sector públic de la comunitat autònoma de les Illes Balears i d'altres administracions autonòmiques.

4.5. L'acreditació dels serveis prestats es durà a terme mitjançant l'aportació de certificats de serveis prestats emesos per les corresponents administracions públiques o entitats integrants del Sector Públic, en els termes de l'article 2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4.6. L'obtenció del nivell dona dret al reconeixement d'aquest nivell.

5. CALENDARI D'IMPLANTACIÓ

La carrera professional horitzontal s'implanta, i es percep la quantia corresponent al grau o nivell de carrera reconegut inicialment, amb efectes econòmics de dia 1 de desembre de 2018, d'acord amb el calendari següent:

- 13,14% amb efectes econòmics des del dia 1 de desembre de 2018 (en una sola paga)

- 25% amb efectes econòmics des del dia 1 de gener de 2019 (en dotze pagues). No obstant això, s'aprova per Decret de Batlia, de data 12 de desembre de 2019, oïda la Junta de Govern, un increment del 25% de les quantitats corresponents a l'exercici 2019 amb efectes retroactius a data 1 de gener de 2019.

- 25% amb efectes econòmics des del dia 1 de gener de 2020 (en dotze pagues). No obstant això, s'aprova per Decret de Batlia, de data 16 de desembre de 2020, un increment del 25% de les quantitats corresponents a l'exercici 2020 amb efectes retroactius a 1 de gener de 2020.

- 50% amb efectes econòmics des del dia 1 de gener de 2021 (en dotze pagues)

- 75% amb efectes econòmics des del dia 1 de gener de 2022 (en dotze pagues)

- 100% amb efectes econòmics des del dia 1 de gener de 2023 (en dotze pagues)

Els empleats i les empleades de l'Ajuntament amb dret a percebre el complement de carrera professional que compleixin l'edat de jubilació el proper any, percebran els percentatges del complement de la següent manera:

ANY JUBILACIÓ

PERCENTATGES A PERCEBRE

2022

100 %

 

6. COMPLEMENT RETRIBUTIU DE LA CARRERA PROFESSIONAL HORITZONTAL

6.1 L'atribució d'un nivell dintre de l'estructura de la carrera professional horitzontal de l'Ajuntament de Santanyí comporta l'atorgament d'un complement retributiu al treballador/a.

6.2 Les retribucions, en còmput anual, del complement de carrera professional corresponent a cadascun dels nivells són les següents:

Personal funcionari

Subgrup A1

Subgrup A2

Subgrup B

Subgrup C1

Subgrup C2

Altres grups

Personal laboral

Nivell prof. equiparable

al subgrup

A1

Nivell prof. equiparable

al subgrup

A2

Nivell prof. equiparableB

al subgrup

Nivell prof. equiparable C1

al subgrup 

Nivell prof.  equiparable C2

al subgrup

Nivell prof. equiparable

al subgrup

AP

NIVELL I

3.000 €

2.700 €

2.400 €

2.100 €

1.800 €

1.500 €

NIVELL II

6.000 €

5.400 €

4.800 €

4.200 €

3.600 €

3.000 €

NIVELL III

9.000 €

8.100 €

7.200 €

6.300 €

5.400 €

4.500 €

NIVELL IV

12.000 €

10.800 €

9.600 €

8.400 €

7.200 €

6.000 €

6.3 El personal que es trobi inclòs en l'àmbit subjectiu d'aplicació d'aquest Reglament percebrà la quantia corresponent al grau o nivell de carrera professional que tengui reconegut, tenint en compte allò que s'estableix en la disposició transitòria tercera i en la disposició final.

El seu import s'abonarà en forma fraccionada en 12 mensualitats amb la meritació de cada nòmina.

6.4 La carrera professional estarà subjecte als increments retributius que estableix la Llei de pressupostos generals de l'Estat o altra normativa estatal a l'efecte.

Esdevé necessari adaptar la despesa generada a les regles d'equilibri pressupostari.

7. ADQUISICIÓ DEL NIVELL INICIAL

7.1 L'accés a la carrera professional horitzontal s'efectua amb l'obtenció d'un dels nivells que es preveuen en l'article 4 d'aquest Reglament.

7.2 La determinació del nivell inicial s'efectuarà tenint en compte els anys de serveis prestats a l'administració pública i de l'acreditació d'haver participat en un nombre mínim d'hores de formació d'acord amb la següent taula: 

Personal funcionari

Subgrup A1

Subgrup A2

Subgrup B

Subgrup C1

Subgrup C2

Altres grups

Personal laboral

Nivell prof. equiparable

al subgrup

A1

Nivell prof. equiparable

al subgrup

A2

Nivell prof. equiparable

al subgrup

B

Nivell prof. equiparable

al subgrup

C1

Nivell prof.  equiparable

al subgrup

C2

Nivell prof. equiparable

al subgrup

AP

NIVELL I

35

30

25

20

15

10

NIVELL II

70

60

50

40

30

20

NIVELL III

105

90

75

60

45

30

NIVELL IV

140

120

100

80

60

40

El nombre d'hores a acreditar en el moment de l'accés a un nivell inicial es referiran a aquelles accions formatives realitzades durant tota la vida laboral del personal inclòs dins l'àmbit d'aplicació d'aquest Reglament.

Les hores d'assistència es valoraran amb un 50% respecte de les hores d'aprofitament.

7.3 Per acreditar la formació i els anys de serveis prestats i així poder adquirir el nivell inicial corresponent, el personal ha de presentar telemàticament en el registre general de l'Ajuntament de Santanyí, dins el mes d'octubre de l'any en curs, tota la documentació que acrediti la formació realitzada, mitjançant certificats d'assistència o aprofitament, i el temps de serveis prestats a l'administració pública amb indicació de la categoria professional. Així mateix, s'haurà d'indicar si es tracta de personal funcionari de carrera, interí, de personal laboral fix o temporal i que no està inclòs dins algun dels supòsits de l'article 2.2 d'aquest Reglament. A aquests efectes, es reconeixeran d'ofici els serveis prestats a l'Ajuntament de Santanyí.

Es valorarà la formació realitzada i l'antiguitat al servei de l'administració fins que finalitzi el període establert per a la presentació de la documentació acreditativa. La formació presentada fora de termini no es valorarà per adquirir el nivell corresponent, tret de les excepcions que es preveuen en la disposició transitòria primera d'aquest Reglament.

Tota la formació presentada haurà d'estar relacionada amb el lloc de feina que ocupa l'empleat/da públic/a i s'ha d'haver realitzat durant la prestació de serveis a l'administració pública.

7.4 L'Ajuntament de Santanyí crearà una Comissió d'Avaluació i Valoració de la carrera professional que disposarà d'un termini màxim de tres mesos per valorar la documentació i definir el nivell assolit per a cada treballador/a.

7.5 Una vegada vençut el termini per presentar les sol·licituds, la Comissió d'Avaluació i Valoració de la carrera professional avaluarà i valorarà la documentació presentada i es publicarà en el portal del personal de l'Ajuntament de Santanyí la llista provisional del personal admès amb indicació de la categoria professional i el nivell reconegut, la llista de qui ha d'esmenar deficiències en la sol·licitud i la llista del personal exclòs, indicant-ne la causa de l'exclusió. 

Seguidament, s'obrirà un termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la data de publicació de les llistes esmentades per esmenar les deficiències i per formular al·legacions.

Tan aviat com s'hagin resolt les esmenes i les al·legacions, a proposta de la Comissió d'Avaluació i Valoració, la Batlia, o l'òrgan en qui delegui, dictarà una resolució que contendrà les llistes definitives d'admesos i exclosos, indicant-ne la causa de l'exclusió i que es publicarà en el tauler d'edictes i en el portal del personal de l'Ajuntament de Santanyí. Contra aquesta resolució, es pot interposar el recurs que pertoqui d'acord amb la normativa reguladora del procediment administratiu i la resta de la normativa aplicable.

8. MANTENIMENT DEL NIVELL I AVALUACIÓ DE L'ACOMPLIMENT

8.1 El manteniment de nivell dintre de l'estructura de la carrera professional requereix l'acreditació, per part de les persones interessades, de la participació en activitats formatives per un nombre mínim d'hores que no podrà ser inferior al que es preveu en la següent taula, sense perjudici del que s'estipula en la Disposició Transitòria Segona d'aquest Reglament:

Personal funcionari

Subgrup A1

Subgrup A2

Subgrup B

Subgrup C1

Subgrup C2

Altres grups

Personal laboral

Nivell prof. equiparable

al subgrup

A1

Nivell prof. equiparableA2

al subgrup

Nivell prof. equiparableB

al subgrup

Nivell prof. equiparable

al subgrup

C1

Nivell prof.  equiparable

al subgrup

C2

Nivell prof. equiparable

al subgrup

AP

TOTS ELS NIVELLS

35

30

25

20

15

10

 Les hores d'assistència es valoraran amb un 50% respecte de les hores d'aprofitament.

En aquest sentit, l'Ajuntament de Santanyí dissenyarà i aprovarà un pla de desenvolupament per a l'acompliment de la carrera professional que serà negociat amb la representació sindical a la Mesa de Negociació conjunta del personal funcionari i del personal laboral de l'Ajuntament de Santanyí, i que integrarà una Pla de Formació amb les activitats formatives que l'Ajuntament programarà, a proposta del mateix personal i/o de la representació sindical, prèvia anàlisi de les necessitats formatives.

8.2 En el supòsit que les hores de formació acreditades excedeixin els mínims establerts per mantenir el nivell, seran computables dins les anualitats següents, sempre dins el període de temps corresponent al nivell de carrera professional que es tengui reconegut en aquell moment.

8.3 La tipologia de cursos que s'admetran per a l'avaluació del compliment dels nivells en la carrera professional han de ser cursos vinculats al lloc de treball, impartits o reconeguts per l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), la Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB), la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP), els impartits per les universitats i les escoles tècniques, els impartits per col·legis professionals, les administracions estatal, autonòmica o local, i pels sindicats, o bé els inclosos dins el Pla de Formació de l'Ajuntament de Santanyí aprovat, prèvia negociació amb la Mesa de Negociació conjunta del personal funcionari i del personal laboral de l'Ajuntament de Santanyí, per l'òrgan competent de l'Ajuntament. 

8.4 L'incompliment de la formació comportarà la suspensió del complement de carrera professional per al personal afectat, llevat que l'incompliment sigui per causes de força major o d'incapacitat laboral en què serà objecte d'avaluació objectiva per la Comissió d'Avaluació i Valoració de la carrera professional a l'Ajuntament de Santanyí regulada en l'article 12 d'aquest Reglament.

En cas que es suspengui el complement de carrera professional, s'obrirà un procediment, amb audiència de la persona interessada i dels representats sindicals a la Mesa de Negociació conjunta del personal funcionari i del personal laboral de l'Ajuntament de Santanyí, procediment que conclourà amb l'establiment de les mesures oportunes per part de l'òrgan competent a proposta de la Comissió d'Avaluació i Valoració de la carrera professional.

El personal que es trobi suspès del complement de carrera professional tendrà dret a percebre'l una vegada compleixi amb els requisits establerts en aquest Reglament, i sempre que la Comissió d'Avaluació Valoració  n'hagi fet la corresponent valoració, amb efectes econòmics des del dia 1 del mes següent a l'acompliment dels requisits establerts en aquest Reglament.

8.5 Les activitats formatives necessàries per mantenir el nivell s'hauran de justificar, dins el mes d'octubre de l'any en curs, mitjançant la presentació telemàtica, en el registre general de l'Ajuntament de Santanyí, dels corresponents certificats d'assistència o aprofitament, per tal que dins el mes de novembre del mateix any la Comissió d'Avaluació i Valoració de la carrera professional procedeixi a avaluar i validar la formació als efectes de mantenir el corresponent nivell.

8.6 A l'efecte del que s'estableix en l'apartat tercer i quart d'aquest punt, l'òrgan competent serà el batle o la batlessa, sense perjudici de les delegacions que es puguin fer en altres òrgans.

8.7 El personal inclòs dins l'àmbit d'aplicació subjectiu d'aquest Reglament (article 2.1) amb situació de jubilació parcial, reducció de jornada per cura de fills o filles a càrrec, contracte a temps parcial i altres relacions laborals en què no es completi la totalitat de la jornada establerta en la legislació aplicable, haurà d'acreditar la formació de forma proporcional.

9. PROGRESSIÓ DE NIVELL

9.1 La progressió de nivell del personal acollit al sistema de carrera professional horitzontal de l'Ajuntament de Santanyí requerirà el compliment de les següents condicions:

a) L'acreditació del temps de serveis prestats que es requereix per a cada nivell, d'acord amb l'article 4 d'aquest Reglament.

b) L'acreditació de les hores de formació que es detallen en l'article 8 d'aquest Reglament. 

c) El compliment de la resta de requisits que s'enumeren en aquest Reglament.

9.2 La progressió als nivells superiors es duu a terme amb el procediment i els requisits que es preveu en l'article 10 d'aquest Reglament.

10. PROCEDIMENT PER OBTENIR EL NIVELL DE CARRERA PROFESSIONAL HORITZONTAL

10.1 El procediment d'accés als diferents nivells que integren la carrera professional horitzontal s'inicia d'ofici per l'òrgan competent mitjançant l'aprovació, amb caràcter anual, de la convocatòria corresponent.

10.2 Les sol·licituds s'han de presentar telemàticament en el registre general de l'Ajuntament, d'acord amb la forma que estableixi la convocatòria, en el termini comprès entre l'1 i el 31 d'octubre de l'any en curs, i s'hi han d'adjuntar els documents que justifiquin que es compleixen els requisits per participar en l'accés al nivell. El compliment dels requisits es refereix al dia de l'expiració del termini per presentar les sol·licituds.

10.3 D'avaluar els documents aportats per la persona interessada, se n'encarrega la Comissió d'Avaluació i Valoració, regulada en l'article 12 d'aquest Reglament, per comprovar que es compleixen els mínims exigits  per accedir al nivell.

10.4 El procediment, al qual és d'aplicació el que es preveu en l'article 7.5 d'aquest Reglament, ha de tenir una durada màxima de tres mesos i finalitza amb la resolució motivada de concessió o denegació del nivell sol·licitat. Contra aquesta resolució es pot interposar el recurs que pertoqui d'acord amb la normativa reguladora del procediment administratiu i la resta de la normativa aplicable.

10.5 Els efectes econòmics de l'obtenció del nivell es retrotrauran al dia 1 del mes següent a aquell en què la persona interessada compleixi amb els requisits prevists en aquest Reglament per obtenir un determinat nivell de carrera professional.

11. CRITERIS DE PONDERACIÓ DELS SERVEIS PRESTATS

11.1 A l'efecte de determinar l'experiència del personal que hagi prestat serveis en diversos grups o categories professionals s'estableixen les següents regles de ponderació:

 

​​​​​​​- Dies prestats per personal de cossos i escales del grup A1 o del seu equivalent del personal laboral

Com a A1

Com a A2/B

Com a C1

Com a C2

Com a E/AP

1

0,6

0,5

0,4

0,3

 

- Dies prestats per personal de cossos i escales del grup A2/B o del seu equivalent del personal laboral

Com a A1

Com a A2/B

Com a C1

Com a C2

Com a E/AP

1

1

0,60

0,50

0,40

 

- Dies prestats per personal de cossos i escales del grup C1 o del seu equivalent del personal laboral

Com a A1

Com a A2/B

Com a C1

Com a C2

Com a E/AP

1

1

1

0,60

0,50

 

- Dies prestats per personal de cossos i escales del grup C2 o del seu equivalent del personal laboral

Com a A1

Com a A2/B

Com a C1

Com a C2

Com a E/AP

1

1

1

1

0,60

 

- Dies prestats per personal de cossos i escales del grup AP o del seu equivalent del personal laboral

Com a A1

Com a A2/B

Com a C1

Com a C2

Com a E/AP

1

1

1

1

1

11.2 Una vegada efectuada la ponderació, el personal afectat podrà optar al còmput de serveis  que li sigui més favorable, sempre que compleixi amb els requisits de l'article 4 d'aquest Reglament.

11.3 El personal afectat, a instància de part, en el moment de la convocatòria del procediment ordinari regulat en l'article 10 d'aquest Reglament o durant el termini de reclamacions previst en la Disposició Transitòria Primera, podrà sol·licitar el canvi de nivell.

12. ÒRGANS DE VALORACIÓ DE LA CARRERA PROFESSIONAL HORITZONTAL

12.1 El reconeixement o denegació del grau personal dels treballadors/es adherits al sistema de la carrera professional horitzontal de l'Ajuntament de Santanyí correspon a Batlia o òrgan en qui delegui, prèvia supervisió, avaluació i valoració de l'acompliment dels requisits necessaris per accedir als diferents nivells de carrera professional per part de la Comissió d'Avaluació i Valoració.

12.2 La Comissió d'Avaluació i Valoració de la carrera professional és un òrgan col·legiat, tècnic i especialitzat que estarà constituïda per:

Presidència

- El/la batle/batlessa o regidor/a amb qui aquest/a delegui.

Vocalies

- El/la regidor/a competent en matèria de personal o la persona amb qui aquest/a delegui.

- Un/a tècnic/a adscrit al Departament de Personal

- Els/les representants del personal funcionari i del personal laboral

Secretaria

- El/la secretari/ària de la Corporació o la persona amb qui aquest/a delegui.

12.3 Podrà assistir a la Comissió d'Avaluació i Valoració l'Interventor/a de la Corporació en qualitat de personal assessor. 

12.4 S'ha d'establir una representació equilibrada de la Comissió d'Avaluació i Valoració, d'acord amb el que estableix l'article 4 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

12.5 La Comissió es reunirà cada any dins la primera quinzena del mes de novembre amb la finalitat d'efectuar el seguiment, valoració i validar la formació presentada pel personal durant l'any per mantenir o assolir els nivells.

Així mateix, la Comissió es reunirà de manera extraordinària en els supòsits de sol·licituds d'homologació de la progressió aconseguida.

12.6 La Comissió exercirà les seves funcions d'acord amb els principis d'objectivitat, transparència, imparcialitat i no discriminació.

12.7 Són funcions de la Comissió d'Avaluació i Valoració de la carrera professional les següents:

a) Comprovar els requisits i els mèrits del personal que sol·liciti l'accés a cada nivell.

b) Elevar a l'òrgan competent una proposta definitiva sobre l'estimació o desestimació de la sol·licitud d'accés a cada nivell.

c) Valorar, estudiar i proposar mesures a aplicar en cas d'incompliment dels requisits necessaris per accedir i/o mantenir els diferents nivells de carrera professional.

d) Altres funcions que els atribueixin

12.8 Els/les membres de la Comissió d'Avaluació i Valoració de la carrera professional estan obligats a mantenir sigil i secret sobre els informes, les avaluacions, les deliberacions i qualsevol altre assumpte de competència de la comissió.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL

Atès que el “Pacte sobre les condicions de feina dels empleats de l'Ajuntament de Santanyí” no especifica grups i categories professionals, s'assimila el personal laboral de l'Ajuntament de Santanyí al de la CAIB, per la qual cosa s'aplicarà el que s'estableix en l'article 15 del Conveni  col·lectiu per al personal laboral al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm.174, de 19 de desembre de 2013).

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA PRIMERA. Accés extraordinari al primer nivell de carrera professional horitzontal

1. S'estableix un període transitori – que té per finalitat l'enquadrament inicial de nivell – amb caràcter extraordinari al qual pot optar, per una sola vegada, el personal inclòs en aquest Reglament. Fora d'aquest període d'implantació, només poden desenvolupar la seva carrera professional horitzontal en el model ordinari.

Durant aquesta fase extraordinària, el personal serà classificat en el nivell que li correspongui tenint en compte el temps de serveis prestats a l'administració pública. El personal que accedeixi a la carrera professional horitzontal per aquest procediment mantendrà inalterables tots els mèrits que tingui, així com el temps sobrer, que es podran utilitzar per accedir a nivells superiors.

2. En el termini de deu dies a partir de l'endemà que aquest Reglament s'hagi aprovat pel Ple de l'Ajuntament de Santanyí, s'ha de publicar en el tauler d'edictes de l'Ajuntament una llista on hi constin totes les persones incloses dins l'àmbit d'aplicació d'aquest Reglament, on hi figuri el nom i llinatges; quatre xifres numèriques aleatòries del document nacional d'identitat; el subgrup, el cos o l'escala o el grup i la categoria professional; el nivell reconegut i el període de servei previs sobrers, una vegada computats els que resultin necessaris per accedir al nivell corresponent de la carrera professional.

En el termini de deu dies des de l'endemà que es publiqui aquesta llista, les persones que no hi estiguin d'acord hi poden presentar reclamacions, o bé, atès el caràcter voluntari de la carrera professional horitzontal, optar per renunciar a la seva participació en el sistema de carrera professional horitzontal.

Una vegada examinades les reclamacions, s'han d'aprovar, per part de la Batlia de l'Ajuntament de Santanyí, òrgan competent, les llistes definitives i s'han de publicar en el tauler d'edictes de l'Ajuntament de Santanyí. Aquestes llistes definitives han de contenir les mateixes dades que les de la llista provisional.

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA SEGONA

1. Per la progressió de nivell o canvi de subgrup/nivell per un de més favorable, en el supòsit de serveis prestats en diversos grups o categories professionals, es podran tenir en compte totes les activitats formatives impartides o reconegudes per l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), la Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB), la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP), els impartits per les universitats i les escoles tècniques, els impartits per col·legis professionals, les administracions estatal, autonòmica o local, i pels sindicats.

2. Les condicions formatives necessàries per al manteniment del nivell previstes en l'article 8 d'aquest Reglament tindran efectes en la convocatòria de l'any 2022.

Aquest termini única i exclusivament es podrà ampliar per causes de força major.

3. Els increments retributius de la carrera professional que preveu l'article 6.4 d'aquest Reglament produiran efecte a partir de l'any 2022.

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA TERCERA

Mentrestant no entrin en vigor les retribucions previstes en l'article 6.2 d'aquest Reglament, el personal que es trobi inclòs en l'àmbit subjectiu d'aplicació d'aquest Reglament percebrà la quantia que es preveu en l'acord adoptat pel Ple de l'Ajuntament de Santanyí en data 21 de novembre de 2018.

 

​​​​​​​DISPOSICIÓ FINAL. Entrada en vigor

Aquest Reglament entrarà en vigor, una vegada aprovat definitivament i publicat el seu text íntegre en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, transcorregut el termini de quinze dies hàbils que es preveu en els articles 103.1 y 113.1 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, continuant la seva vigència fins a la seva modificació o derogació expressa.

No obstant això, les previsions relatives a les retribucions previstes en l'article 6.2 d'aquest reglament produiran efectes a partir de dia 1 de gener de 2023 i en cap cas tindran efectes retroactius.

 

Santanyí, 28 de març de 2022

La batlessa Maria C. Pons Monserrat