Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS

Núm. 175134
Resolució de la consellera d’Afers Socials i Esports per la qual se sotmet al tràmit d’informació pública el projecte de decret d’organització i funcionament del servei de mediació familiar de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Des de dia 4 de setembre a 24 de setembre de 2020 s'ha substanciat una consulta pública prèvia, a través de la pàgina de Participació Ciutadana sobre la proposta d'elaboració del decret d'organització i funcionament del servei de mediació familiar de les Illes Balears.

2. El dia 7 de març de 2022, la directora general d'Infància, Joventut i Famílies signà la primera versió de la Memòria d'anàlisi d'impacte normatiu sobre el projecte de decret de referència.

3. En data 22 de març de 2022, la consellera d'Afers Socials i Esports va dictar la resolució mitjançant la qual s'inicia el procediment d'elaboració del projecte de decret de referència.

Fonaments de dret

La Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, a l'article 58 estableix que els projectes de reglament s'han de sotmetre, entre d'altres, al tràmit d'informació pública, quan resulti preceptiva o sigui convenient a criteri de l'òrgan responsable de la tramitació. A aquest efecte, s'ha de publicar un anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears que indiqui el termini per fer suggeriments i el lloc web on es pot accedir al projecte normatiu.

També, s'estableix que el termini dels tràmits d'audiència i d'informació pública, que es poden impulsar de forma simultània, ha de ser adequat a la naturalesa de la disposició i, en tot cas, no inferior a deu dies.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Sotmetre a l'audiència de la ciutadania l'esborrany del projecte de decret d'organització i funcionament del servei de mediació familiar de les Illes Balears; i posar-lo a disposició de les persones interessades a la Secretaria General de la Conselleria d'Afers socials i Esports (pl. de la Drassana, 4, de Palma) i a la pàgina web de Participació Ciutadana (http:// participaciociutadana.caib.es) del Govern de les Illes Balears.

2. Fixar el termini d'informació pública en quinze dies hàbils des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Les al·legacions s'han de presentar a la seu de la Secretaria General de la Conselleria d'Afers Socials i Esports (pl. de la Drassana, 4, de Palma) o a qualsevol dels llocs que determina l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. Habilitar la possibilitat de presentar al·legacions al projecte per mitjans telemàtics, mitjançant l'apartat “Participació en l'elaboració normativa” de la pàgina web de Participació Ciutadana (http://participaciociutadana.caib.es) del Govern de les Illes Balears, dins del termini que s'estableix en l'apartat anterior, d'acord amb l'article 34.2 f de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Sempre que les al·legacions presentades mitjançant la web incloguin la identificació de la persona o l'entitat que les fa, s'inclouran en l'expedient d'elaboració normativa, tot i que no constin en el registre d'entrada electrònic de l'Administració de la Comunitat Autònoma. A aquest efecte, el funcionari o funcionària de l'òrgan competent de la tramitació del procediment normatiu que les rebi electrònicament ha d'emetre una diligència de les al·legacions presentades.

4. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Palma, en la data de la signatura electrònica (24 de març de 2022)

La consellera d'Afers Socials i Esports

Fina Santiago Rodríguez