Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA, FUNCIÓ PÚBLICA I IGUALTAT

Núm. 631432
Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 28 de desembre de 2021 per la qual s’ordena la publicació de l’Acord conjunt de la presidenta i la vicepresidenta de la Comissió Mixta Govern - Consells Insulars sobre reequilibri en el nombre de llocs de treball, en especial en matèria de personal inspector, entre cadascun dels consells insulars

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de la Comissió Mixta Govern - Consells Insulars, en la sessió de dia 10 de desembre de 2021, va adoptar un acord de traspàs al Consell Insular de Mallorca de les funcions i els serveis inherents a les competències pròpies d'aquest Consell Insular que actualment exerceix l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria d'ordenació turística.

L'òrgan col·legiat estatutari, també en la sessió de dia 10 de desembre de 2021, va acordar apoderar la presidenta i la vicepresidenta de la Comissió Mixta perquè, una vegada consumat l'acord de traspàs en matèria d'ordenació turística al Consell Insular de Mallorca, i connex amb aquest, determinassin, mitjançant un acord conjunt i seguint els dictats del mateix Ple de la Comissió Mixta, el nombre de llocs de treball que correspondria afectar, en cada cas, als consells insulars d'Eivissa, Menorca i Formentera per facilitar el reequilibri dels susdits llocs de treball entre les institucions autonòmica i insulars, en especial en matèria de personal inspector.

Per donar publicitat a l'Acord conjunt esmentat, dict la següent

Resolució

Ordenar la publicació de l'Acord conjunt de la presidenta i la vicepresidenta de la Comissió Mixta Govern - Consells Insulars sobre reequilibri en el nombre de llocs de treball, en especial en matèria de personal inspector, entre cadascun dels consells insulars, dictat el dia 28 de desembre de 2021, el text del qual s'insereix com a annex d'aquesta Resolució.

 

Palma, 28 de desembre de 2021

La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat Mercedes Garrido Rodríguez

 

ANNEX Acord conjunt de la presidenta i la vicepresidenta de la Comissió Mixta Govern - Consells Insulars sobre reequilibri en el nombre de llocs de treball, en especial en matèria de personal inspector, entre cadascun dels consells insulars

Antecedents

La primigènia norma legal que va regular específicament la funció inspectora i sancionadora a les Illes Balears fou la Llei 6/1989, de 3 de maig.

En aquest escenari normatiu, i en el marc estatutari vigent llavors, mitjançant la Llei 3/1996, de 29 de novembre, es varen atribuir competències en matèria d'ordenació turística als consells insulars de Menorca, Eivissa i Formentera, aquest darrer avui extint. La titularitat i l'exercici d'aquestes competències les assumiria, més endavant, i en el seu àmbit territorial, el Consell Insular de Formentera, per mandat legal en el moment de l'entrada en vigor de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer.

En qualsevol cas, l'assumpció de competències en matèria d'ordenació turística, en aquells moments, per part dels consells insulars concernits, no va tenir un reflex especial en l'exercici de la funció inspectora. Eren altres temps i les prioritats prou diferents.

En efecte, únicament quatre foren les places d'inspector que es varen traspassar a les institucions insulars, dues al Consell Insular de Menorca i dues al llavors Consell Insular d'Eivissa i Formentera.

Ara, que han transcorregut més de vint-i-cinc anys des que es va dictar la Llei 3/1996, de 29 de novembre, d'atribució de competències als consells insulars de Menorca i d'Eivissa i Formentera en matèria d'ordenació turística, tenint en compte els importants canvis que en aquest llarg lapse de temps s'han produït en la legislació turística, la transcendental evolució dels mercats emissors i receptors, el fort creixement poblacional i turístic a les illes d'Eivissa i Formentera en relació amb la resta, i que ha culminat l'Acord de traspàs al Consell Insular de Mallorca de les funcions i els serveis inherents a les competències pròpies d'aquest Consell Insular que actualment exerceix l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria d'ordenació turística, atesa la importància cabdal d'aquest sector econòmic a les illes i per permetre que es compleixi millor i de manera més estricta la normativa turística, s'ha de facilitar, en el marc de la legislació vigent, i a través dels instruments jurídics pertinents, el reequilibri en el nombre de llocs de treball, en especial en matèria de personal inspector, entre cadascun dels consells insulars.

S'ha parlat de tot això amb els consells insulars de Menorca, Eivissa i Formentera i, a instàncies d'aquests, la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball ha proposat que determinats llocs de treball d'inspector de turisme, vacants i no pressupostats —i que consten en la relació de llocs de treball de la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball es puguin posar a disposició dels consells insulars de Menorca (tres), Eivissa (quatre) i Formentera (un, més un altre, en aquest darrer cas un lloc base administratiu) per a l'exercici per part de les institucions insulars concernides de les funcions i els serveis inherents a les competències que els són pròpies (ex Estatut) en matèria d'ordenació turística. La proposta de distribució d'efectius s'ha fixat seguint criteris objectius als quals s'han avingut els consells insulars implicats.

Així doncs, per instrumentar tot això, i com a primer pas, el Consell de Govern havia d'aprovar, si esqueia, una modificació en la relació de llocs de treball de la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball, mitjançant la qual la destinació dels llocs de treball de què es tracta, ara a Palma, es mudàs, segons pertocàs, a Maó, Eivissa i Formentera.

En aquest sentit, en la sessió del Ple de la Comissió Mixta Govern - Consells Insulars, duita a terme el dia 12 de novembre de 2021, es va adoptar, entre d'altres, el següent

Acord

1. Instar el Govern de les Illes Balears perquè, a través dels procediments que pertoquin, modifiqui la Relació de llocs de treball de la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball en el sentit següent:

On hi diu:

ETT004 Direcció General de Turisme (Palma)

NOM DEL LLOC: Inspector/a de turisme; CODI DEL LLOC: F0091002 (expansió 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 i 28)

 

ETT0010002 Llocs base de la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball (Palma)

NOM DEL LLOC: Lloc base administratiu/administrativa; CODI DEL LLOC: F01390001 (expansió 20)

Hi ha de dir:

ETT004 Direcció General de Turisme (Eivissa)

NOM DEL LLOC: Inspector/a de turisme; CODI DEL LLOC: F0091002 (expansió 21, 22, 23 i 24).

 

ETT004 Direcció General de Turisme (Maó)

NOM DEL LLOC: Inspector/a de turisme; CODI DEL LLOC: F0091002 (expansió 25, 26 i 27).

 

ETT004 Direcció General de Turisme (Formentera)

NOM DEL LLOC: Inspector/a de turisme; CODI DEL LLOC: F0091002 (expansió 28).

 

ETT0010002 Llocs base de la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball (Formentera)

NOM DEL LLOC: Lloc base administratiu/administrativa; CODI DEL LLOC: F01390001 (expansió 20)

2. La modificació, que afectaria únicament la destinació dels llocs de treball concernits, tindria com a objecte que, una vegada culminat el traspàs al Consell Insular de Mallorca dels traspassos en matèria d'ordenació turística, es pugui instrumentar un reequilibri d'efectius entre l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i els diferents territoris insulars, en especial en matèria de personal inspector.

3. Una vegada formalitzada la modificació, i mitjançant un acord del Ple de la Comissió Mixta, que serà connex a l'acord de traspàs al Consell Insular de Mallorca de les funcions i els serveis en matèria d'ordenació turística, els llocs de treball modificats, a través dels mecanismes oportuns, s'afectaran a les institucions insulars en cada cas concernides, per tal de facilitar que l'àmbit institucional que és estatutàriament competent assumeixi la plenitud de la seva responsabilitat política en l'exercici de la competència en matèria d'ordenació turística.

4. Es recomana que, si escau, la modificació de la relació de llocs de treball permeti que el Ple de la Comissió Mixta pugui abordar, com més aviat millor, la translació, amb efectes d'1 de gener de 2022, dels llocs de feina modificats a les institucions insulars que tenen atribuïdes ex Estatut, com a competències pròpies, les referides a ordenació turística.

Tanmateix, no va ser possible que el Consell de Govern aprovàs la modificació esmentada abans del 10 de desembre —data aquesta darrera d'aprovació, per part del Ple de la Comissió Mixta, de l'Acord de traspàs al Consell Insular de Mallorca de les funcions i els serveis inherents a les competències pròpies d'aquest Consell Insular en matèria d'ordenació turística.

Així doncs, i una vegada constatat que la formalització de la modificació de llocs de treball per part del Consell de Govern es faria en data posterior a la reunió del Ple de la Comissió Mixta abans esmentada, aquest òrgan col·legiat estatutari, en sessió de dia 10 de desembre de 2021, va adoptar el següent

ACORD

1. S'apodera la presidenta i la vicepresidenta del Ple de la Comissió Mixta perquè, sense necessitat que aquest es reuneixi novament, i tot d'una que el Consell de Govern aprovi definitivament —i es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears la modificació en la relació de llocs de treball de la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball, mitjançant la qual la destinació dels llocs de treball en qüestió, ara a Palma, passi a afectar-se, en els mateixos termes d'aquest acord, a Maó, Eivissa i Sant Francesc Xavier de Formentera, determinin, de conformitat amb els dictats del Ple i mitjançant un acord conjunt, l'afectació a les institucions insulars en cada cas concernides dels llocs de treball de contínua referència, amb l'objectiu que, a través d'aquest reequilibri en el número dels llocs de treball de què es tracta, es faciliti que l'àmbit institucional que és estatutàriament competent assumeixi la plenitud de la seva responsabilitat política en l'exercici de la competència en matèria d'ordenació turística.

2. Aquest acord conjunt, sense solució de continuïtat, es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, abans de l'1 de gener de 2022 i amb efectes a aquesta data,

El Consell de Govern de les Illes Balears, en la sessió del dia 23 de desembre de 2021, ha aprovat les modificacions puntuals en les relacions de llocs de treball corresponents al personal funcionari de l'Administració de la Comunitat Autònoma. L'acord d'aprovació s'ha publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 176, de 25 de desembre de 2021.

En la modificació esmentada, els llocs de treball adscrits a la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball F00910002 (expansió 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 i 28) i F01390001 (expansió 20), la destinació dels quals era Palma, han passat a figurar amb les destinacions que s'indiquen a continuació: F0091 (abans, F00910002, expansions 21, 22, 23 i 24), a Eivissa; F0091 (abans, F00910002, expansions 25,26 i 27), a Maó; F0091( abans, F00910002, expansió 28) i F0139 (abans, F01390001, expansió 20), a Sant Francesc Xavier, Formentera.

Atesos tots els antecedents abans esmentats, i de conformitat amb l'apoderament que els va ser conferit pel Ple de la Comissió Mixta Govern - Consells Insulars, en la sessió de dia 10 de desembre de 2021, la presidenta i la vicepresidenta d'aquest òrgan col·legiat estatutari adopten, pel que fa al reequilibri en el nombre de llocs de feina, en especial en matèria de personal inspector, entre cadascun dels consells insulars, el següent

Acord

1. Determinar que, per facilitar que l'àmbit institucional que és estatutàriament competent en aquesta comunitat autònoma assumeixi la plenitud de la seva responsabilitat política en l'exercici de les funcions i els serveis en matèria d'ordenació turística, competència pròpia dels consells insulars, correspon afectar als consells insulars d'Eivissa, Menorca i Formentera els llocs de feina que s'indiquen a continuació:

a) Al Consell Insular d'Eivissa:

4 llocs de treball d'inspector/inspectora de turisme: unitat ETT0040003, amb el codi de lloc F0091(abans, F00910002, expansions 21, 22, 23 i 24) i destinació Eivissa.

b) Al Consell Insular de Menorca:

3 llocs de treball d'inspector/inspectora de turisme: unitat ETT0040002, amb el codi de lloc F0091(abans, F00910002, expansions 25, 26 i 27) i destinació Maó.

c) Al Consell Insular de Formentera:

1 lloc de treball d'inspector/inspectora de turisme: unitat ETT0040004, amb el codi de lloc F0091(abans, F00910002, expansió 28) i destinació Sant Francesc Xavier, Formentera.

1 lloc de treball, lloc base d'administratiu/administrativa: unitat ETT0010003, amb el codi de lloc F0139 (abans, F01390001, expansió 20) i destinació Sant Francesc Xavier, Formentera.

2. Instar les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears competents i les administracions dels consells insulars concernits perquè, conjuntament o separadament, en els seus àmbits de competències respectius, articulin les mesures necessàries per executar aquesta translació de llocs de treball de l'Administració autonòmica a les insulars que pertoquin.

3. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, abans de l'1 de gener de 2022, amb efectes des de aquesta data.

 

Palma, 28 de desembre de 2021

La presidenta i la vicepresidenta de la Comissió Mixta Govern-Consells Insulars Mercedes Garrido Rodríguez i Catalina Cladera Crespí