Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

INSTITUT D'INDÚSTRIES CULTURALS DE LES ILLES BALEARS

Núm. 626895
Resolució del president de l’Institut d’Indústries Culturals de les Illes Balears de 23 de desembre de 2021 per la qual s’aprova la convocatòria, pel procediment de tramitació anticipada de despesa, de les subvencions per donar suport als projectes d’inversió en infraestructures escèniques i musicals de les Illes Balears en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (finançat per la Unió Europea- NextGenerationEU)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'11 de març de 2020 l'Organització Mundial de la Salut va declarar pandèmia internacional la situació d'emergència de salut pública provocada per la COVID-19.

Més enllà de les restriccions provocades per l'estat d'alarma, al llarg d'enguany la situació d'excepció continua afectant gran part dels hàbits socioculturals. La COVID-19 ha fet necessàries unes mesures de seguretat sanitària que impedeixen desenvolupar amb normalitat gran part dels esdeveniments culturals i el conjunt de la indústria cultural.

El Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR), aprovat pel Govern d'Espanya el 27 d'abril de 2021, preveu quatre eixos transversals a través dels quals es distribueixen els fons europeus a Espanya: transició ecològica, transformació digital, cohesió social i territorial, i igualtat de gènere, els quals es projecten en deu polítiques palanca, per impulsar la recuperació econòmica a curt termini i donar suport a un procés de transformació que augmenti la productivitat i el creixement potencial de l'economia espanyola en el futur.

Dins aquestes deu palanques, que recullen trenta components, la IX s'adreça a l'impuls de la indústria de la cultura i l'esport i, concretament, incorpora el component 24, per a la revalorització de la indústria cultural, atès el valor indispensable que té per a la societat i com a generadora de riquesa i llocs de feina. El component 24 es desplega a través d'un conjunt de reformes i inversions, i té com a reptes principals: la millora de la competitivitat, la dinamització i cohesió del territori, i la digitalització i sostenibilitat dels grans serveis culturals. Aquesta convocatòria de subvencions s'emmarca dins la inversió C24.I2, «Dinamització de la cultura al llarg del territori», recollida en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència finançat per la Unió Europea (Next Generation EU).

La inversió 2 del component 24 esmentada està adreçada a dinamitzar la cultura al llarg del territori. Les subvencions que són objecte d'aquesta convocatòria s'emmarquen dins aquesta inversió, com a mesura destinada a la modernització i la gestió sostenible de les infraestructures de les arts escèniques i musicals de les Illes Balears. A més, aquest projecte està inclòs dins el Pla Estratègic Autonòmic, als efectes que estableix l'article 15.4 de la Llei 4/2021, de 17 de desembre, de mesures extraordinàries i urgents per executar les actuacions i els projectes que s'han de finançar amb fons europeus en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

L'article 30.26 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears disposa que la Comunitat Autònoma té les competències corresponents a cultura, activitats artístiques i culturals, i foment i difusió de la creació i la producció teatral, musical, cinematogràfica i audiovisual, literària, de dansa i d'arts combinades, així com la seva difusió nacional i internacional.

L'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (en endavant, ICIB) és una entitat pública empresarial de les que preveu l'article 2.1.b) de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb personalitat jurídica pròpia i diferenciada, i amb capacitat d'actuar i autonomia de gestió plenes, sens perjudici de la relació de tutela de l'Administració de la Comunitat Autònoma.

L'ICIB està adscrit a la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura, en virtut del Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Els fins generals i els àmbits d'actuació de l'ICIB, d'acord amb l'article 4 dels seus Estatuts, publicats en el Decret 50/2018, de 21 de desembre, són els següents:

1. L'ICIB té com a fins generals els relacionats amb el desenvolupament de les indústries i empreses culturals i creatives en el marc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de conformitat amb aquests Estatuts.

2. Els àmbits inicials d'actuació de l'ens són l'audiovisual i la cultura digital, les arts escèniques, les arts visuals, el món editorial i la música, sens perjudici que en un futur s'hi puguin incorporar altres sectors, com el patrimoni, l'artesania, el disseny i la publicitat, o altres camps de la cultura.

Són funcions i competències de l'ICIB, d'acord amb l'article 5 dels seus Estatuts, publicats en el Decret 50/2018, de 21 de desembre, les següents:

a) Establir i gestionar, amb la participació de representants dels sectors implicats, els programes orientats a prestar suport tècnic als diferents sectors vinculats a les indústries culturals.

b) Fomentar el desenvolupament de les empreses relacionades amb les indústries culturals i assessorar noves empreses.

c) Donar suport a les iniciatives empresarials de promoció de productes culturals i impulsar el consum interior, l'exportació, la difusió i la promoció d'aquests productes en circuits internacionals.

d) Facilitar les relacions entre les indústries culturals i les administracions públiques de les Illes Balears.

e) Impulsar la col·laboració entre les empreses i els creadors culturals.

f) Fer estudis estructurals i prospeccions sobre les indústries culturals.

g) Difondre la informació relativa a les ajudes i als serveis que els organismes de qualsevol àmbit territorial de les Illes Balears destinen a les indústries culturals.

h) Fomentar les accions formatives d'interès per al desenvolupament de les indústries culturals.

i) Promoure la innovació creativa i la investigació d'ofertes de qualitat de noves estètiques i nous llenguatges. [...]

k) Promoure i executar qualsevol altra activitat dirigida a desenvolupar les indústries culturals a les Illes Balears.

D'acord amb l'article 1 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol), poden ser objecte de subvencions les activitats corresponents a la promoció de la cultura i de les arts plàstiques tant entre les Illes Balears com a l'exterior.

Per tot això, d'acord amb el que disposa l'article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i fent ús de les facultats que m'atribueix l'article 10.1.i) dels Estatuts de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria de subvencions per donar suport als projectes d'inversió en infraestructures escèniques i musicals de les Illes Balears amb càrrec al Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR), en els termes que estableix l'annex 1.

2. Aprovar el pressupost d'aquesta convocatòria, que té un import màxim de 720.889,41 € (set-cents vint mil vuit-cents vuitanta-nou euros amb quaranta-un cèntims d'euro).

3. Autoritzar una despesa de 720.889,41 €, amb càrrec al capítol VII del pressupost de l'ICIB del 2022.

4. Tramitar aquesta convocatòria pel procediment de tramitació anticipada d'expedients de despesa, de conformitat amb l'article 43 i els següents del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb la qual cosa queda sotmesa a la condició suspensiva d'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de l'ICIB per al 2022.

5. Publicar la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el president de l'ICIB en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.  

Palma, 23 de desembre de 2021

El president de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears

Miquel Company Pons

 

ANNEX 1

Convocatòria

1. Objecte i finalitat

2. Despeses subvencionables i no subvencionables

3. Import i imputació pressupostària

4. Beneficiaris i requisits

5. Règim jurídic aplicable

6. Termini i presentació de sol·licituds

7. Nombre de sol·licituds i termini d'execució de les actuacions

8. Documentació de la sol·licitud

9. Criteris per seleccionar els beneficiaris

10. Import de la subvenció

11. Òrgans competents per instruir, informar i resoldre el procediment

12. Composició de la Comissió Avaluadora

13. Instrucció del procediment

14. Modificació del projecte

15. Subcontractació

16. Comprovació del valor de mercat

17. Imports màxims de les ajudes

18. Pagament

19. Justificació

20. Concurrència d'ajudes o subvencions

21. Obligacions dels beneficiaris

22. Revocació

23. Reintegrament

24. Règim d'infraccions i sancions

25. Criteris de valoració

1. Objecte i finalitat

1.1. Aquesta convocatòria té per objecte finançar projectes d'inversió per a la modernització i la gestió sostenible de les infraestructures de les arts escèniques i musicals de les Illes Balears. Les ajudes per a infraestructures s'han de circumscriure a teatres; auditoris; envelats de circ; sales de música en directe; sales d'assaig; espais escènics i musicals de companyies de teatre, dansa, música i circ, i altres de multidisciplinaris.

1.2. Les inversions han d'anar destinades a la modernització digital, la transició verda i la transformació dels espais escènics i musicals, alhora que en fomenten una gestió intel·ligent i sostenible.

1.3. Les ajudes que es financin a l'empara d'aquesta convocatòria s'emmarquen en la inversió C24.I2, denominada «Dinamització de la cultura al llarg del territori», dins el component 24 del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència del Govern espanyol (PRTR).

1.4. Aquestes inversions han de complir els criteris o objectius mediambientals següents:

— En la modernització d'edificis s'han de tenir en consideració les directrius recollides en la Directiva (UE) 2018/844, relativa a l'eficàcia energètica dels edificis, de cara al fet que siguin edificis de consum d'energia gairebé nul, que permetin reduir de manera significativa el consum d'energia primària no renovable.

— Les mesures de modernització han de permetre contribuir a l'adaptació dels edificis al canvi climàtic: s'hi han d'adoptar les solucions d'adaptació que siguin possibles en el marc de les opcions que permeti l'edificació existent i la seva protecció, en cas que siguin edificis protegits, com la utilització de cobertes vegetals, tendals, zones d'ombreig, etc. Quan s'hi instal·lin aparells d'aigua, han de tenir una etiqueta de producte existent en la Unió Europea.

— Per evitar l'impacte de l'obra, s'han d'identificar i abordar els riscos de degradació ambiental relacionats amb la preservació de la qualitat de l'aigua i la prevenció de l'estrès hídric, d'acord amb un pla de gestió d'ús i protecció de l'aigua.

— Les mesures han de fer costat a l'objectiu europeu d'aconseguir que almenys el 70 % (en pes) dels residus de construcció i demolició generats en els projectes d'infraestructura (a exclusió dels residus amb codi «LER 17 05 04») es preparin per reutilitzar, reciclar i revalorar altres materials, incloses les operacions de rebliment en què s'utilitzen residus per substituir altres materials.

— Els agents encarregats de la modernització han de seguir el principi de jerarquia dels residus, de manera que han de donar prioritat a la prevenció, la preparació per a la reutilització, el reciclatge, la valorització energètica i, finalment, l'eliminació, sempre que sigui possible des del punt de vista mediambiental.

— S'han de dur a terme les mesures proposades en el Protocol de gestió de residus de construcció i demolició de la Unió Europea, a fi de limitar la generació de residus durant la modernització. Els dissenys dels edificis i les tècniques de construcció han de donar suport a la circularitat i, en concret, han de demostrar, amb referència a la norma ISO 20887 o altres normes per avaluar la capacitat de desmuntatge o adaptabilitat dels edificis, com estan dissenyats per ser més eficients en l'ús dels recursos, adaptables, flexibles i desmuntables per permetre la reutilització i el reciclatge.

— Els components i materials de construcció utilitzats en la modernització no han de contenir amiant ni substàncies molt preocupants identificades sobre la base de la llista de substàncies subjectes a autorització que figura en l'annex XIV del Reglament (CE) 1907/2006 del Parlament Europeu i del Consell. Els components i materials de construcció utilitzats en la modernització que puguin entrar en contacte amb els usuaris han d'emetre menys de 0,06 mg de formaldehid per m³ de material o component i menys de 0,001 mg de compostos orgànics volàtils cancerígens de les categories 1A i 1B per m³ de material o component, amb la prova prèvia d'acord amb les normes CEN / TS 16516 i ISO 16000-3 o altres condicions de prova estandarditzades i mètodes de determinació comparables.

— Quan la infraestructura estigui situada en un lloc potencialment contaminat («lloc Brownfield»), aquest lloc ha de ser subjecte d'una investigació de contaminants potencials, per a la qual cosa s'ha d'utilitzar la norma ISO 18400.

— A més, s'han d'adoptar mesures per reduir el soroll, la pols i les emissions contaminants durant la fase d'obra i s'han d'executar les actuacions associades a aquesta mesura, sempre complint la normativa aplicable vigent quant a la possible contaminació del sòl i l'aigua.

— Les actuacions no han d'anar en detriment de les bones condicions i la resiliència dels ecosistemes ni de l'estat de conservació dels hàbitats i les espècies. Quan les actuacions de rehabilitació es duguin a terme en àrees sensibles a la biodiversitat (incloent-hi la Xarxa Natura 2000, d'àrees protegides; llocs del Patrimoni Mundial de la UNESCO, i àrees clau per a la biodiversitat, així com altres àrees protegides) o en àrees pròximes, s'ha de requerir el compliment dels articles 6 (3) i 12 de la Directiva d'hàbitats i l'article 5 de la Directiva d'ocells. A més, quan sigui preceptiu, s'ha de dur a terme una avaluació d'impacte ambiental (AIA) d'acord amb la Directiva d'AIA.

2. Despeses subvencionables i no subvencionables

2.1. Les despeses subvencionables s'han de regir pel que disposa l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en què s'indica que es consideren despeses subvencionables aquelles que, d'una manera indubtable, responen a la naturalesa de l'activitat subvencionada i resulten estrictament necessàries.

2.2. Són subvencionables les despeses destinades a les actuacions següents:

— Modernització de sistemes digitals d'àudio i de comunicacions en xarxa.

— Modernització dels sistemes d'il·luminació digital.

— Modernització dels sistemes de vídeo digital.

— Modernització dels sistemes de gestió digital de maquinària escènica.

— Modernització de les eines i dels sistemes digitals de gestió artística i de producció d'espectacles en els recintes escènics i musicals.

— Qualsevol altra adquisició que, d'una manera indubtable, respongui a la naturalesa de la convocatòria i resulti estrictament necessària i que es destini a l'objecte d'aquestes bases.

2.3. No són subvencionables les despeses següents:

— Compra de béns d'equipament usats.

— Compra de béns destinats a la venda o al lloguer.

— Adquisició de locals, immobles o terrenys.

— Mà d'obra i transport.

— Imposts, taxes i tributs.

— Inversions que, per la pròpia naturalesa i les característiques, afecten d'una manera significativa un o diversos dels objectius mediambientals que es detallen en l'apartat 1.

— Inversions que no estiguin conformes amb el principi «DNHS» («no causar dany significatiu»).

— Activitats en les quals l'eliminació de deixalles pot causar danys a llarg termini al medi ambient (per exemple, deixalles nuclears).

— Inversions en instal·lacions per a la deposició de residus en abocadors o inversions en plantes de tractament biològic mecànic (MBT) que impliquin augmentar-ne la capacitat o la vida útil (excepte plantes de tractament de residus perillosos no reciclables).

— Incineració per al tractament o la valorització de residus (excepte la dirigida a residus perillosos no reciclables).

— Activitats relacionades amb els combustibles fòssils, excepte en els casos justificats degudament d'acord amb la Comunicació de la Comissió Europea 2021/C 58/01.

— Activitats cobertes pel règim de comerç de drets d'emissió de la UE (RCDE) en les quals es prevegin emissions equivalents de CO2 que no siguin substancialment inferiors als paràmetres de referència establerts per a l'assignació gratuïta de drets.

— Compensació de costs indirectes del sistema de comerç de drets d'emissió.

— Activitats relacionades amb abocadors de residus, incineradores i plantes de tractament biològic mecànic que impliquin augmentar-ne la capacitat o la vida útil.

— Qualsevol altra inversió que, d'una manera indubtable, no respongui a la naturalesa de l'activitat subvencionada ni resulti estrictament necessària i/o que no es destini a l'objecte d'aquestes bases.

3. Import i imputació pressupostària

3.1. El crèdit assignat a aquesta convocatòria és de 720.889,41 € (set-cents vint mil vuit-cents vuitanta-nou euros amb quaranta-un cèntims d'euro), amb càrrec al capítol VII dels pressuposts de l'ICIB de 2022.

3.2. La concessió de les ajudes previstes en aquesta convocatòria queda subjecta a la condició suspensiva que hi hagi crèdit adequat i suficient en el pressupost de l'ICIB per a l'any 2022.

4. Beneficiaris i requisits

4.1. Poden ser beneficiaris de les subvencions les persones físiques o jurídiques, públiques o privades, amb ànim de lucre o sense, que siguin titulars d'un espai escènic o musical de les Illes Balears o que en siguin els gestors titulars, per delegació de la propietat.

4.2. Les entitats que sol·licitin aquestes ajudes han de complir els requisits següents:

a) Estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social abans de la proposta de resolució.

b) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears abans de la proposta de resolució.

c) Estar establertes en un estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu i, en el moment de sol·licitar l'ajuda, tenir un establiment operatiu permanent a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, o acreditar que el 50 % dels contractes laborals o serveis contractats s'han fet en el darrer any a les Illes Balears.

d) Estar d'alta, si escau, en un epígraf de l'impost d'activitats econòmiques (IAE) vinculat a les arts escèniques i/o la música.

e) Que l'objecte social principal de l'entitat sigui el de les arts escèniques i/o la música.

f) Que la infraestructura per a la qual es demana la subvenció estigui ubicada en el territori de les Illes Balears.

g) Complir els principis de l'article 3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

h) Presentar la sol·licitud en els termes i amb els requisits que s'estableixen en els apartats 6, 7 i 8 d'aquesta convocatòria.

4.3. No tenen la condició de beneficiaris d'aquesta convocatòria:

— Les persones físiques o jurídiques que incorrin en qualsevol de les prohibicions que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, entre les quals hi ha haver sol·licitat la declaració de concurs, haver estat declarades insolvents en qualsevol procediment, estar declarades en concurs, estar subjectes a intervenció judicial o haver estat inhabilitades d'acord amb la Llei concursal sense haver conclòs el període d'inhabilitació fixat en la sentència de qualificació del concurs; que hagin estat sancionades o condemnades per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma, d'acord amb l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i d'homes; ni tampoc les que hagin estat sancionades mitjançant una resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir una subvenció, d'acord amb la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia, o qualsevol altra d'aplicable.

— Els espais escènics i musicals de titularitat de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i que gestioni aquesta mateixa Comunitat, llevat de les fundacions o organismes públics que en depenen amb personalitat jurídica pròpia.

4.4. Les ajudes regulades en aquesta convocatòria poden concedir-se a les empreses que no es trobin en situació d'«empresa en crisi», de conformitat amb l'article 1.4.c) del Reglament (UE) n.º 651/2014 de la Comissió (Reglament general d'exempció per categories) i d'acord amb la definició d'«empresa en crisi» que preveu l'article 2.18 d'aquest Reglament.

4.5. Aquests requisits s'han de complir prèviament a la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i han de mantenir-se fins a la finalització i la justificació de l'activitat objecte de subvenció.

5. Règim jurídic aplicable

Les subvencions objecte d'aquesta convocatòria estan sotmeses al règim jurídic establert en les normes següents:

— Reglament (UE) núm. 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer, pel qual s'estableix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència.

— Reglament (UE) núm. 2020/852 del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de juny, relatiu a l'establiment d'un marc per facilitar les inversions sostenibles i pel qual es modifica el Reglament (UE) 2019/2088, ja que totes les actuacions que s'executen dins el PRTR han de complir el principi de no causar perjudici significatiu als objectius mediambientals prevists en l'article 17 del Reglament esmentat.

— Guia tècnica sobre l'aplicació del principi de «no causar perjudici significatiu» en virtut del Reglament relatiu al Mecanisme de Recuperació i Resiliència (Comunicació 2021/C 58/01: « Guia tècnica de la Comissió Europea»).

— Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat.

— Reial decret 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'Administració pública i per a l'execució del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, pel que fa als articles declarats de caràcter bàsic.

— Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

— Ordre HFP/1031/2021, de 29 de setembre, per la qual s'estableix el procediment i el format de la informació que han de proporcionar les entitats del sector públic estatal, autonòmic i local per al seguiment del compliment de les fites i els objectius i d'execució pressupostària i comptable de les mesures dels components del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

— Llei 4/2021, de 17 de desembre, de mesures extraordinàries i urgents per executar les actuacions i els projectes que s'han de finançar amb fons europeus en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

— Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

— Acord de Consell de Govern de 4 d'octubre de 2021 pel qual s'aprova el Pla Estratègic Autonòmic - Estratègia d'Inversions Illes Balears 2030 i es declaren estratègics els projectes que s'hi inclouen.

— Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol).

— Decret 50/2018, de 21 de desembre, pel qual s'aproven els Estatuts de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears.

— Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6. Termini i presentació de sol·licituds

6.1. El termini per presentar les sol·licituds, adreçades a l'ICIB, s'inicia el 21 de gener de 2022 i s'estén fins al 28 de febrer de 2022, ambdós inclosos.

6.2. Les sol·licituds s'han de formalitzar obligatòriament tal com s'indica en aquest apartat de la convocatòria i en l'apartat 8.

6.3. Quan el sol·licitant sigui una persona jurídica, ha de sol·licitar l'ajuda per mitjà del seu representant legal, acreditat adequadament.

6.4. En el cas de persones jurídiques amb residència fiscal a l'Estat espanyol, tota la documentació (sol·licitud, annexos i justificació) s'ha de presentar d'una manera obligatòria a través del tràmit telemàtic del procediment disponible a la Seu Electrònica de la CAIB.

6.5. Aquelles sol·licituds telemàtiques que no facin ús del tràmit previst en el paràgraf anterior es tindran per no presentades, d'acord amb l'article 16.8 de la Llei 39/2015, circumstància que l'ICIB ha de comunicar a la persona interessada.

6.6. En el cas de persones físiques (persones donades d'alta en el règim especial de treballadors autònoms), també és recomanable presentar tota la documentació (sol·licitud, annexos i justificació) a través del tràmit telemàtic del procediment disponible a la Seu Electrònica de la CAIB.

Això no obstant, les persones físiques també poden presentar la documentació (sol·licitud, annexos i justificació) de manera presencial a l'oficina de registre de l'ICIB o en qualsevol de les altres formes que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

6.7. Les sol·licituds lliurades en paper mitjançant el registre s'han de presentar en fulls separats (no enquadernats, i sense cap tipus d'unió), tots impresos a una cara o bé tots impresos a dues cares.

En el supòsit de concessió de la subvenció, en qualsevol moment es pot requerir la documentació original per acarar-la.

6.8. Les persones interessades han de presentar les sol·licituds emplenades degudament d'acord amb els models que facilita l'ICIB, disponibles a la Seu Electrònica de la CAIB, en la forma que estableix l'article 16 de la Llei 39/2015. S'aconsella emplenar els annexos de la convocatòria amb un processador de textos.

6.9. Si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els exigits en l'Ordre de bases reguladores i en aquesta convocatòria, s'ha de requerir una sola vegada a la persona interessada que esmeni les deficiències dins un termini de deu dies hàbils, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes de l'article 21 de la Llei 39/2015.

7. Nombre de sol·licituds i termini d'execució de les actuacions

7.1. Cada beneficiari pot presentar, en aquesta convocatòria, un màxim d'una sol·licitud per infraestructura.

7.2. Les factures han de ser emeses i pagades en el període comprès entre el dia que es publica la convocatòria de subvencions en el BOIB i fins al 31 de desembre de 2022 (ambdós inclosos), que correspon igualment al termini d'execució de les actuacions.

8. Documentació de la sol·licitud

8.1. El formulari de sol·licitud, emplenat degudament i signat, ha d'anar acompanyat de la documentació següent:

a) Documentació administrativa:

a.1) Persona física:

— L'acreditació de la identitat.

— Document acreditatiu de l'alta en el règim especial de treballadors autònoms i de la vigència d'aquesta alta en el moment de presentar la sol·licitud.

Si el sol·licitant ho autoritza a través del formulari de sol·licitud, la Direcció General de Cultura (que s'integra a l'estructura orgànica de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura) gestionarà, en nom de l'ICIB i exclusivament per a aquesta finalitat, la consulta referent a l'acreditació de la identitat, atès que a hores d'ara l'ICIB no pot fer aquesta consulta directament.

a.2) Persona jurídica:

— Una fotocòpia del NIF de la persona jurídica i una fotocòpia del DNI, passaport o NIE de la persona física que la representa.

Document acreditatiu de la representació legal amb la qual actua la persona física que signa la sol·licitud, la qual ha d'estar vigent en el moment de presentar aquesta sol·licitud.

Document constitutiu de l'entitat i els estatuts socials inscrits degudament en el registre corresponent.

a.3) Persones físiques i jurídiques:

Document acreditatiu d'estar donada d'alta en l'impost d'activitats econòmiques (IAE) en epígrafs vinculats als sectors culturals de les arts escèniques i la música.

Acreditar la inscripció en el cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal d'Administració Tributària o cens autonòmic equivalent, on  consti l'activitat econòmica efectivament desenvolupada en la data de la sol·licitud.

Certificat del domicili fiscal del sol·licitant.

— Certificat d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.

— Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat.

— Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

El fet de presentar la sol·licitud per a la concessió de la subvenció implica que s'autoritza l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears a obtenir de manera directa l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, llevat que la persona interessada manifesti expressament la negativa al respecte. En aquest cas, ha d'aportar la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració estatal abans que es dicti la proposta de resolució de concessió.

Això no obstant, en els casos de subvencions de quantia igual o inferior a 10.000 € i de subvencions a favor d'administracions públiques, així com d'organismes, entitats públiques i fundacions del sector públic dependents, l'entitat, la persona o l'empresa interessada pot substituir la presentació d'aquests certificats per la presentació d'una declaració responsable.

b) Documentació del projecte:

b.1) Memòria descriptiva de la inversió, que ha d'incloure, obligatòriament, tots aquests apartats:

— Objectius.

— Trajectòria professional i formació de l'empresa sol·licitant, així com de les persones, els col·lectius, les empreses o les entitats implicats.

— Explicació detallada del projecte d'inversió i de les accions que s'han de desenvolupar.

— Pla de treball. Calendarització de la gestió i de l'execució del projecte d'inversió.

— Contribució del projecte d'inversió als objectius mediambientals que es detallen en l'apartat 1.4.

— Viabilitat i coherència del projecte d'inversió.

 b.2) Pressupost detallat del projecte (annex 2), amb ingressos i despeses i amb l'IVA pertinent desglossat. Cal que el    pressupost reculli totes les despeses previstes derivades del projecte.

D'acord amb l'article 40.3. del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes en la legislació estatal en matèria de contractes del sector públic per als contractes menors, el beneficiari, quan sigui una persona física o jurídica privada, amb ànim de lucre o sense, ha de presentar, com a mínim, tres ofertes de diferents proveïdors, anteriors a l'execució del compromís, tret que, per les característiques especials, no hi hagi entitats suficients per poder fer-les, llevat que la despesa s'hagi fet abans de sol·licitar la subvenció. Les ofertes presentades s'han d'elegir de conformitat amb els criteris d'eficàcia i d'economia, i s'ha de justificar expressament en cas que l'elecció no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

b.3) Declaració de cessió i tractament de dades en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR), d'acord amb l'annex 3.

b.4) Declaració de compromís en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR), d'acord amb l'annex 4.

b.5) Declaració responsable sobre el compliment del principi de no causar perjudici significatiu a cap dels objectius mediambientals, d'acord amb l'annex 5.

8.2. Si la sol·licitud o la documentació presentada no compleix els requisits legals i els exigits en l'Ordre de bases reguladores i en aquesta convocatòria, s'ha de requerir una sola vegada a la persona interessada que esmeni o aporti els documents preceptius dins un termini de deu dies hàbils, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, amb l'advertiment que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes de l'article 21 de la mateixa Llei.

8.3. El fet d'incomplir els requisits en la documentació aportada que s'estableixen en aquesta convocatòria comporta que no s'admetrà la sol·licitud.

9. Criteris per seleccionar els beneficiaris

Els beneficiaris s'han de seleccionar mitjançant el procediment de concurs, d'acord amb el procediment següent:

a) Un cop finalitzat el període de presentació de sol·licituds, la Comissió Avaluadora ha de valorar els projectes sol·licitats segons els criteris de valoració de l'apartat 25, i s'ordenaran per ordre de puntuació. En el cas d'empat, s'ha de seguir el criteri establert en l'apartat 10.2.

b) A continuació, es calcularà l'import de la subvenció que correspondria a cadascun dels projectes, amb atenció a les quanties màximes establertes en la present convocatòria, segons els criteris de l'apartat 17.

c) Finalment, les ajudes s'han de concedir segons l'ordre establert en el punt a) anterior i amb l'import calculat en el punt b), fins que s'exhaureixi el crèdit pressupostari de la convocatòria.

d) Només tenen dret a la subvenció els sol·licitants que hagin obtingut un mínim de 20 punts segons els criteris de valoració.

10. Import de la subvenció

10.1. Els projectes s'han de qualificar en funció de les puntuacions obtingudes segons els criteris de valoració que es detallen en l'apartat 25 i segons el que s'estipula en l'apartat 9.b) i 9.c).

10.2. A l'hora de determinar les subvencions corresponents a les sol·licituds que han

obtingut la mateixa puntuació total, si el crèdit que resta per assignar no és suficient per concedir-les totes, s'ha de seguir l'ordre de prelació en virtut dels criteris següents:

— Les que han obtingut una puntuació més alta en el primer apartat del criteri d'avaluació a). En el cas que n'hi hagi més d'una amb la mateixa puntuació en aquest apartat i el crèdit no sigui suficient per concedir-los els ajuts, aquest empat s'ha de resoldre tenint en compte la puntuació obtinguda en l'apartat b). Si el crèdit no fos encara suficient, per resoldre l'empat s'hauria d'observar la puntuació aconseguida en l'apartat c) i, si continua l'empat, caldrà tenir en compte la puntuació obtinguda en l'apartat d).

— Amb tot, si com a resultat d'atendre a l'ordre de prelació anterior es manté l'empat, s'ha de resoldre a favor de la sol·licitud amb l'import total de pressupost subvencionable més elevat.

Aquest sistema per resoldre un possible empat entre sol·licituds amb una mateixa puntuació s'ha d'aplicar sempre igual, fins a exhaurir tot el crèdit que s'ha de distribuir.

10.3. En cas que algun beneficiari renunciï a la subvenció, l'import de l'ajuda es pot adjudicar a altres expedients de la resolució.

10.4. En cap dels casos, no s'abonarà un import superior al justificat mitjançant factures.

10.5. La suma de totes les despeses subvencionables ha de ser igual o superior a 2.000 €, IVA exclòs.

11. Òrgans competents per instruir, informar i resoldre el procediment

En aplicació de l'article 8 de les bases reguladores, correspon a la directora de l'ICIB tramitar les sol·licituds, i al personal que hi està adscrit, ordenar i instruir el procediment. D'acord amb l'article 20.h) dels Estatuts de l'ICIB, l'òrgan competent per resoldre'l és la directora de l'ICIB.

12. Composició de la Comissió Avaluadora

12.1. Correspon a la Comissió Avaluadora examinar les sol·licituds presentades i emetre l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

12.2. Pel que fa al règim de constitució i funcionament, la Comissió Avaluadora s'ha de regir pel que disposen els articles 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de

règim jurídic del sector públic.

12.3. La Comissió Avaluadora d'aquesta convocatòria de subvencions està integrada

per cinc membres:

President: la directora gerent de l'ICIB o la persona que ella designi (amb veu, però sense vot).

— Vocals: tres professionals de prestigi nomenats per l'ICIB (amb veu i vot).

— Secretari: un tècnic de l'ICIB (amb veu, però sense vot).

13. Instrucció del procediment

13.1. L'òrgan competent per instruir el procediment és la directora gerent de l'ICIB, que també té la competència per resoldre el procediment.

13.2. El procediment s'ha d'instruir d'acord amb l'article 24 de la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; l'article 16 del Decret legislatiu autonòmic 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i l'article 8 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura.

13.3. La directora gerent de l'ICIB ha de formular, d'acord amb l'informe de la Comissió Avaluadora, una proposta de resolució de concessió. La proposta s'ha de publicar en la web de l'ICIB a fi que les persones interessades puguin formular-hi al·legacions.

Com a avís, i sense efectes de notificació, l'ICIB informarà per via telemàtica, a l'adreça electrònica indicada en la sol·licitud, del fet que s'ha publicat la proposta de resolució al web de l'ICIB i indicarà la data de publicació i l'enllaç.

13.4. Una vegada publicada la proposta de resolució, els beneficiaris han de comunicar a l'òrgan instructor l'acceptació o la renúncia de la proposta de resolució en el termini de cinc dies hàbils comptadors des de la publicació de la proposta de resolució en la web de l'ICIB.

13.5. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si no es fa constar el contrari en el termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat en la pàgina web.

13.6. La directora gerent de l'ICIB ha de resoldre el procediment mitjançant una resolució motivada en què s'ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia de la subvenció concedida. Així mateix, la resolució ha d'especificar els aspectes següents: beneficiari, descripció, import de l'activitat que se subvenciona, import de la subvenció i recursos administratius pertinents. La resolució s'ha publicar en el BOIB.

13.7. La resolució de la directora gerent de l'ICIB que concedeixi o denegui la subvenció sol·licitada no exhaureix la via administrativa i, en contra, s'hi pot interposar un recurs d'alçada en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat la resolució de concessió en el BOIB.

13.8. El termini per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos a partir de la data en què finalitza el termini per presentar les sol·licituds. S'entenen desestimades les sol·licituds no resoltes en el termini esmentat.

14. Modificació del projecte

14.1. L'entitat beneficiària pot sol·licitar per escrit a la directora de l'ICIB la modificació del projecte, quan concorrin circumstàncies justificades degudament i sempre que la modificació no alteri l'objecte i la finalitat de la subvenció.

14.2. No s'autoritzaran modificacions del projecte que afectin el ple compliment del principi «DNSH» (principi de «no causar cap dany significatiu al medi ambient» o «DNSH», sigles en anglès de «Do No Significant Harm»).

14.3. La sol·licitud de modificació ha d'anar acompanyada d'una memòria en què cal exposar els motius del canvi, la justificació de la impossibilitat de complir les condicions de la concessió, i que el projecte continua complint les condicions establertes en aquesta convocatòria.

14.4. La directora de l'ICIB ha d'autoritzar la modificació mitjançant una resolució expressa, que ha de notificar al beneficiari.

15. Subcontractació

La persona o entitat beneficiària pot subcontractar fins a un 80 % de l'execució de l'activitat subvencionada, sempre que això impliqui un valor afegit al contingut de l'activitat. En tot cas, s'han de respectar els límits i les condicions que estableixen els apartats del 3 al 7 de l'article 38 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

D'acord amb l'article 38.7 de la Llei esmentada, en relació amb l'article 29.7.d) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, el beneficiari no pot concertar l'execució total o parcial de les activitats subvencionades amb:

a) Persones o entitats sotmeses a alguna de les prohibicions de l'article 10 de la Llei esmentada.

b) Persones o entitats que hagin percebut altres subvencions per fer l'activitat objecte de contractació.

c) Intermediaris o assessors en els quals els pagaments es defineixin com un percentatge del cost total de l'operació, llevat que el pagament estigui justificat amb referència al valor de mercat del treball efectuat o dels serveis prestats.

d) Persones o entitats vinculades amb el beneficiari, llevat que la contractació s'efectuï d'acord amb les condicions normals de mercat i s'obtingui l'autorització prèvia expressa de l'òrgan que concedeix la subvenció

e) Persones o entitats sol·licitants d'ajuda o subvenció en la mateixa convocatòria i en el mateix programa que no hagin obtingut subvenció perquè no compleixin els requisits o no assoleixin la valoració suficient.

Per determinar les persones vinculades s'ha d'aplicar, supletòriament, l'article 68.2 del Reglament de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

En cas de subcontractar part de l'activitat objecte d'aquest contracte, s'han de preveure mecanismes per assegurar que els subcontractistes compleixin el principi «DNSH», de no causar cap perjudici significatiu als sis objectius mediambientals de l'article 17 del Reglament (UE) 2020/852 del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de juny, relatiu a l'establiment d'un marc per facilitar les inversions sostenibles i pel qual es modifica el Reglament (UE) 2019/2088, així com les obligacions de difusió de l'origen del finançament en totes les actuacions subcontractades, d'acord amb l'article 9 de l'Ordre HFP/1030/2021, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

Igualment, en el cas que el beneficiari sigui una persona jurídica pública, s'ha de formalitzar una declaració d'absència de conflicte d'interessos (DACI) per part dels intervinents en els procediments de contractació, d'acord amb el model que ha de facilitar l'òrgan gestor de la subvenció.

16. Comprovació del valor de mercat

En cap cas, l'import de les despeses subvencionables no pot ser superior al valor de mercat. L'ICIB pot comprovar el valor de mercat de les despeses subvencionades, d'acord amb l'article 41 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

17. Imports màxims de les ajudes

17.1. L'import màxim de l'ajuda que pot percebre cada projecte beneficiari és del 80 % de la inversió total feta, de conformitat amb el Reglament general d'exempció de categories (Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat).

17.2. L'import màxim de l'ajuda que pot percebre un mateix beneficiari és de 170.000,00 € (cent mil euros).

17.3. Per a màxims acumulats amb altres ajudes, regeix el que preveu l'apartat 20.1.

17.4. En cas que algun beneficiari renunciï a la subvenció, o en cas que es produeixi una minoració en l'import final justificat, l'import de l'ajuda es pot adjudicar a altres expedients seguint el mateix criteri que estableix l'apartat 9.

18. Pagament

18.1. Les ajudes s'han d'abonar, amb caràcter general, en un únic pagament, que s'ha d'efectuar una vegada acreditat el compliment de la finalitat per a la qual s'ha concedit la subvenció i un cop justificada la inversió subvencionada, en els termes d'aquesta convocatòria.

18.2. La subvenció es pagarà mitjançant una transferència bancària en el número de compte bancari indicat en el formulari de sol·licitud.

19. Justificació

19.1. El termini per justificar les despeses compensables objecte de l'ajuda acaba el 20 de gener de 2023.

En el cas que no s'hagi presentat, l'òrgan administratiu competent ha de requerir al beneficiari que presenti la justificació en un termini improrrogable de deu dies hàbils, tal com s'estableix en l'article 70.3 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament general de subvencions. El fet de presentar la justificació en el termini addicional establert en aquest apartat no eximeix el beneficiari de les sancions que corresponguin de conformitat amb la Llei general de subvencions.

19.2. No tenen la consideració de justificants de la inversió subvencionada les factures emeses o els extractes bancaris fets amb anterioritat al dia de la publicació de les bases de la convocatòria en el BOIB ni amb posterioritat al 31 de desembre de 2022.

19.3. La inversió subvencionada s'ha de justificar amb la presentació del compte justificatiu a través del model normalitzat (annex 6), amb la documentació següent:

a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades per a la concessió de la subvenció, que ha d'incloure, obligatòriament, tots aquests apartats:

— Indicació de totes les inversions duites a terme i dels resultats obtinguts.

— Tota la informació necessària per interpretar i comprendre correctament la justificació de despeses presentada i la imputació al projecte.

— Si no s'ha executat la totalitat del projecte per causes alienes o de força major, la memòria n'ha d'exposar les causes i ha d'explicar les modificacions aplicades.

b) Fotografies de tot el material que s'ha adquirit i/o de les inversions fetes. En el cas que en disposin, cal que les plaques amb les característiques de la maquinària siguin visibles.

 c) Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades:

Una explicació detallada de les despeses fetes en relació amb el projecte presentat. Si escau, s'han d'indicar les desviacions que es produeixin en el pressupost inicial. Només s'han de tenir en compte els conceptes imputats al pressupost presentat amb la sol·licitud.

— La indicació, si escau, dels criteris de repartiment dels costs generals i indirectes incorporats a la relació classificada de les despeses.

— Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions, si escau, que hagin finançat la inversió subvencionada, amb la indicació de l'import i la procedència.

Full de càlcul (annex 7) que inclogui una relació classificada de les despeses, correctament emplenat i signat, amb la identificació del creditor, l'import, la data d'emissió i la data de pagament.

d) Les factures, completes o simplificades, han de complir els requisits que estableix el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, aprovat pel Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre. La descripció de l'operació ha d'aportar prou informació sobre el concepte i el període objecte de facturació perquè es pugui verificar la relació de la despesa amb l'objecte de l'ajut. Si el concepte de la factura no és prou explicatiu, cal adjuntar-hi els albarans de lliurament corresponents o altra documentació justificativa. En tot cas, s'ha de poder verificar el preu unitari de l'operació. En el cas que en algunes de les factures sol·licitades no consti l'IVA, és obligatori fer referència a la disposició normativa en virtut de la qual n'és aplicable l'exempció, d'acord amb l'article 6.1.j) del Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.

No s'admeten factures que no desglossin amb detall la inversió feta.

No s'accepten tiquets com a documents comptables justificatius de despesa.

No s'admeten factures justificatives inferiors a 100 € (IVA exclòs).

e) Els documents acreditatius del pagament (extracte bancari i/o justificant bancari) han de complir els requisits següents:

— Identificació de la persona beneficiària i de l'ordenant del pagament, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament. L'ordenant hi ha de fer constar el seu NIF i la denominació social.

— Concepte en què s'ordena el pagament i remissió al número o números de factura a què correspon. Si el document de pagament no fa referència a les factures, ha d'anar acompanyat de la documentació complementària que permeti verificar la correspondència entre despesa i pagament.

En el cas de pagament mitjançant xec nominatiu, pagaré, lletres de canvi o similars, l'entitat ha d'aportar còpia del document i còpia de l'extracte bancari que acredita el càrrec.

 No s'accepta cap document acreditatiu del pagament que sigui en efectiu.

No s'accepta cap justificació de pagament per compensació.

f) Qualsevol altra documentació que li sigui requerida a l'efecte de comprovar la realització del projecte subvencionat i el compliment de les obligacions requerides en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

19.4. En el cas que el compte justificatiu no tengui la documentació necessària per comprovar que s'ha justificat i aplicat l'ajuda, l'òrgan competent ha de sol·licitar al beneficiari que esmeni els defectes de la justificació dins els deu dies hàbils següents comptadors a partir de l'endemà d'haver rebut el requeriment d'esmena.

19.5. En el cas que no es justifiqui totalment la inversió objecte de l'ajuda, però s'hagi complert parcialment la finalitat per a la qual es va concedir l'ajuda, aquesta ajuda s'ha de revisar i s'ha de minorar proporcionalment.

19.6. Qualsevol alteració de les condicions que s'hagin tingut en compte per concedir l'ajuda i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes concedides per altres administracions o entitats, públiques o privades, nacionals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.

19.7. La falta de justificació en els termes i en els terminis que estableixi la resolució de concessió de l'ajuda, així com els altres incompliments prevists en la normativa aplicable, poden determinar la revocació de l'ajuda. L'òrgan instructor serà l'encarregat de dirimir-ho.

19.8. En el marc d'un control financer, la Intervenció de la Comunitat Autònoma pot sol·licitar una còpia dels extractes de moviments bancaris, informació als emissors de les factures, fer controls materials de les inversions, i altres comprovacions.

20. Concurrència d'ajudes o subvencions

20.1. Aquesta subvenció és compatible amb altres subvencions concedides als beneficiaris per a la mateixa finalitat (amb l'excepció de les que provenen de fons estructurals de la Unió Europea), tot i que l'import derivat de la suma de totes les subvencions no pot ser d'una quantitat que superi el cost del projecte subvencionat.

20.2. Les factures i els justificants de despesa que s'hagin presentat en altres convocatòries de subvencions s'han d'incloure en el compte justificatiu d'aquesta convocatòria. En aquest cas, les factures i els justificants de despesa esmentats s'han de presentar estampillats per l'altra administració i, a més, han d'indicar el percentatge que aquesta ha imputat a la seva convocatòria.

En el cas que no sigui possible presentar la documentació estampillada, s'ha de presentar una relació, signada degudament, de les factures i dels justificants de despesa. Aquesta relació ha d'incloure una descripció clara de l'altra convocatòria, el percentatge que s'hi ha imputat i l'autorització expressa perquè l'ICIB, si escau, verifiqui les dades amb l'altra administració.

21. Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions dels beneficiaris de les ajudes les que estableix l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions. A més de les obligacions que s'estableixen en aquest article, els beneficiaris han de complir les següents:

a) Comunicar a l'òrgan que ha emès la proposta de resolució que l'accepten o que hi renuncien, en els termes establerts en aquesta convocatòria. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si no es fa constar el contrari en el termini de deu dies hàbils des que es notifica la proposta.

b) Acreditar davant l'òrgan que els ha concedit l'ajuda el compliment efectiu dels requisits i les condicions que s'exigeixen per a la concessió de les ajudes i, si escau, el manteniment de l'activitat subvencionada.

c) Sotmetre's a les actuacions de seguiment, comprovació i control que siguin procedents per part de les administracions autonòmica, estatal i comunitària; la Sindicatura de Comptes, o altres òrgans de control extern, i també facilitar-los tota la informació que requereixin en relació amb les ajudes concedides. En particular, han de subministrar tota la informació que sigui necessària en els sistemes d'informació i seguiment del Mecanisme de Recuperació i Resiliència.

d) Comunicar a l'ICIB l'obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des que se sol·licita o s'obté l'ajuda concurrent i, en tot cas, abans de justificar l'aplicació que s'hagi donat als fons.

e) Acreditar, en la forma que s'estableixi reglamentàriament i abans que es dicti la proposta de resolució de concessió, que estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.

f) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de l'ajuda en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, hagi de dur el beneficiari d'acord amb la legislació mercantil o fiscal aplicable.

g) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, incloent-hi els documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

h) Dur a terme l'acció o les accions o la inversió que fomenta la concessió de la subvenció en la forma i dins el termini que estableix aquesta convocatòria. Qualsevol canvi en el projecte o en el calendari s'ha de comunicar abans que acabi el termini d'execució a l'òrgan instructor, el qual pot acceptar o no la modificació sol·licitada. Els canvis que no s'hagin comunicat poden donar lloc a la revocació total o parcial de la subvenció.

i) Destinar l'import de la subvenció a finançar l'actuació per a la qual s'ha sol·licitat i mantenir l'afectació de les inversions a l'activitat subvencionada.

j) Acreditar davant l'òrgan que els ha concedit la subvenció el compliment efectiu dels requisits i les condicions que s'exigeixen per a la concessió de les ajudes i, si escau, el manteniment de l'activitat subvencionada.

k) Garantir la permanència de la inversió durant un període mínim de fins a l'any 2026.

l) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.

m) Declarar tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió. En tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions concedides per qualsevol entitat pública o privada, nacional o internacional, pot donar lloc a la modificació de la subvenció concedida.

n) Dur a terme actuacions que han de complir el principi de «no causar cap perjudici significatiu» als objectius mediambientals següents, recollits en l'article 17 del Reglament 2020/852 (principi «DNSH» o «Do No Significant Harm»):

— La mitigació del canvi climàtic.

— L'adaptació al canvi climàtic.

— L'ús sostenible i la protecció dels recursos hídrics i marins.

— L'economia circular.

— La prevenció i el control de la contaminació.

— La protecció i la recuperació de la biodiversitat i dels ecosistemes.

o) Garantir el compliment ple del principi de «no causar cap dany significatiu» (principi «DNSH») i l'etiquetatge climàtic i digital, d'acord amb el que preveu el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, aprovat per Consell de Ministres el 27 d'abril de 2021 i pel Reglament (UE) núm. 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer, pel qual s'estableix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència, en totes les fases del disseny i l'execució dels projectes i de manera individual per a cada actuació.

p) Respectar la normativa mediambiental aplicable i els procediments d'avaluació ambiental, quan siguin d'aplicació, conformement a la legislació vigent, així com altres avaluacions de repercussions que puguin resultar aplicables en virtut de la legislació mediambiental.

q) Complir el principi «DNSH» i l'etiquetatge climàtic, que s'ha de verificar i/o acreditar en una data intermèdia de l'execució del projecte d'inversió, i, en cas de considerar-se necessari, adoptar les mesures correctores per assegurar-ne la implementació.

r) Difondre d'una manera visible en el projecte subvencionat el finançament de la Unió Europea mitjançant el logotip de la Unió Europea, seguit del text «Finançat per la Unió Europea - Next Generation EU», juntament amb el logotip del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, disponible en l'enllaç: <https://planderecuperacion.gob.es/identidad-visual>.

s) Complir el que estableix la normativa espanyola i europea en relació amb la prevenció, la detecció i la correcció del frau, la corrupció i els conflictes d'interessos i els pronunciaments que, respecte de la protecció dels interessos financers de la Unió Europea, hagin fet o puguin fer les institucions de la Unió Europea, d'acord amb l'article 6 de l'Ordre HFP/1030/2021, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

22. Revocació

22.1. D'acord amb l'article 43 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, pertoca revocar la subvenció quan, posteriorment a una resolució de concessió vàlida i ajustada al dret, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionat l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció.

22.2. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte, totalment o parcialment, l'acte de concessió i pertoca reintegrar les quantitats percebudes indegudament.

23. Reintegrament

23.1. Pertoca reintegrar, totalment o parcialment, les quantitats rebudes i exigir l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s'aprova el reintegrament en els supòsits que preveu l'article 44.1 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

23.2. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

24.3. En cas d'incompliment parcial o de justificació parcial, s'ha de reintegrar la quantitat rebuda mitjançant l'aplicació d'un percentatge de minoració i segons la naturalesa de l'incompliment.

23.4. En el cas que la persona beneficiària vulgui retornar voluntàriament una part o la totalitat de la subvenció percebuda, ho ha de comunicar per escrit a l'ICIB, perquè li faci arribar la documentació necessària per fer efectiu el reintegrament dels romanents no aplicats, així com dels interessos que en deriven.

24. Règim d'infraccions i sancions

Constitueixen infraccions administratives en matèria de subvencions les accions o omissions dels beneficiaris previstes en els articles 51, 52 i 53 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, quan hi intervingui dol, culpa o simple negligència, i és aplicable el títol V d'aquesta norma.

25. Criteris de valoració (màxim de 40 punts)

a) Qualitat i interès (màxim de 35 punts):

— Objectius (màxim: 4 punts).

— Explicació detallada del projecte d'inversió i de les accions que s'han de desenvolupar (màxim: 10 punts).

— Pla de treball. Calendarització de la gestió i de l'execució del projecte d'inversió (màxim: 4 punts).

— Contribució del projecte d'inversió als objectius mediambientals que es detallen en l'apartat 1.4 (màxim: 10 punts).

— Viabilitat i coherència del projecte d'inversió (màxim: 5 punts).

— Viabilitat i coherència del pressupost, amb ingressos i despeses (màxim: 2 punts).

b) Trajectòria professional i formació de l'empresa sol·licitant, això com de les persones, els col·lectius, les empreses o les entitats implicats (màxim de 5 punts).

La puntuació mínima per poder obtenir subvenció és de 20 punts.