Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
AGÈNCIA TRIBUTÀRIA DE LES ILLES BALEARS
Núm. 627145
Acord del Consell General de l’Agència Tributària de les Illes Balears de 23 de desembre de 2021, pel qual s’accepta la delegació de facultats de l’Ajuntament d’Artà en matèria de recaptació en període voluntari i en període executiu de tributs i d’altres ingressos de dret públic no tributaris
El Consell General de l'Agència Tributària de les Illes Balears, a proposta del Director de l'Agència Tributària de les Illes Balears, en la sessió extraordinària de 23 de desembre de 2021, va adoptar, entre d'altres, l'Acord següent:
Primer.- L'Agència Tributària de les Illes Balears, en nom i per compte de la comunitat autònoma de les Illes Balears, accepta la delegació de facultats a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria de recaptació en període voluntari i en període executiu de tributs i altres ingressos de dret públic no tributaris, acordada pel Ple de l'Ajuntament de Artà en la sessió ordinària del dia 29 de novembre de 2021, en els termes i en les condicions que a continuació s'assenyalen:
A. Contingut de la delegació:
1. Tributs en període voluntari i executiu a què es refereix la delegació de competències de recaptació en període voluntari i executiu:
a)Tributs de cobrament periòdic per rebut següents: impost sobre béns immobles, impost sobre activitats econòmiques, impost sobre vehicles de tracció mecànica, taxa per recollida, transferència, transport i tractament dels residus sòlids urbans i taxa per la prestació del servei de clavegueram.
b) Contribucions especials i quotes d'urbanització.
2. Tributs i altres ingressos de dret públic en període executiu a què es refereix la delegació de competències: la resta de tributs municipals, com també la totalitat d'ingressos de dret públic amb l'expedició prèvia de la provisió de constrenyiment per part de l'Ajuntament d'Artà.
B. Abast de la delegació:
a) En els tributs de cobrament periòdic per rebut, l'Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB) ha de fixar el termini d'ingrés en període voluntari de pagament —amb l'acord de l'Ajuntament d'Artà—, ha de dur a terme la recaptació en període voluntari, ha de gestionar les domiciliacions de pagament o, en el seu cas, el sistema de pagament fraccionat que pugui establir l'Ajuntament, i, una vegada transcorregut el termini de pagament en període voluntari, ha d'acordar i expedir les relacions certificades de deutors proveïdes de constrenyiment i la corresponent notificació de la provisió de constrenyiment a l'obligat al pagament.
b) En el cas de contribucions especials i quotes d'urbanització, l'Ajuntament ha d'emetre les liquidacions corresponents i les ha de trametre a l'ATIB perquè en faci la notificació i recaptació en període voluntari. En el seu cas, correspon a l'ATIB dictar les provisions de constrenyiment i efectuar les notificacions als obligats al pagament.
c) En el cas de recursos municipals gestionats per l'Ajuntament mitjançant declaració liquidació o per ingrés directe, correspon a l'Ajuntament la gestió i recaptació en període voluntari, així com dictar la provisió de constrenyiment, la qual l'ha de trametre a l'ATIB perquè en faci la notificació i recaptació executiva.
d) En via executiva, l'ATIB ha de dur a terme totes les actuacions referents a l'embargament de béns, el dipòsit, l'alienació de béns embargats i la seva adjudicació, com també totes les actuacions encaminades a procurar l'efectivitat dels crèdits. Així mateix, ha de resoldre les terceries que s'interposin contra les actuacions d'embargament.
e) L'ATIB ha de tramitar i acordar els ajornaments i els fraccionaments de pagament dels deutes inclosos en les competències delegades a la Comunitat Autònoma.
f) L'ATIB ha de resoldre els expedients de devolució d'ingressos indeguts que es puguin derivar d'actes dictats per aquesta en l'exercici de les funcions delegades i ha de fer efectiva la devolució que, si escau, s'acordi.
La devolució d'ingressos indeguts que es produeixi comportarà la deducció de la quantitat corresponent de les trameses de fons que s'hagin d'efectuar a l'Ajuntament.
g) L'ATIB ha de tramitar i resoldre els procediments de derivació de responsabilitat i de successió així com ha d'assumir la defensa dels drets de cobrament relatius als recursos la recaptació dels quals és objecte de delegació quan els obligats en el seu pagament es trobin en un procés de concurs de creditors.
h) Els actes dictats pels òrgans de l'ATIB en l'exercici de les competències delegades a la comunitat autònoma, es poden recórrer, en reposició, davant l'òrgan competent en el termini que estableix la Llei general tributària o es pot interposar, en el termini corresponent, una reclamació economicoadministrativa davant la Junta Superior d'Hisenda de les Illes Balears.
Els dos recursos no poden ser simultanis.
Per resoldre els recursos, es pot sol·licitar un informe a l'Ajuntament.
Segon.- Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
La qual cosa es publica per a general coneixement, en compliment d'allò que estableix l'article 7.2 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març.
Palma, 23 de desembre de 2021
L'Administrador tributari (Per suplència per motiu de vacant de la Direcció de l'ATIB –art. 5.3 de l'Ordre de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques de 22 de desembre de 2016 per la qual es regula l'estructura organitzativa i funcional de l'Agència Tributària de les Illes Balears; BOIB núm. 163, de 29/12/2016–) Justo Alberto Roibal Hernández