Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Núm. 624877
Correcció d'errada material de la segona convocatòria extraordinària d'ajudes directes al sector productiu per paliar les conseqüències de la crisi sanitària i econòmica provocada per la covid-19

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local en data 20 de desembre de 2021 va aprovar el següent acord:

1.- En data 25.11.2021 es va aprovar per part de la Junta de Govern Local, la segona convocatòria extraordinària d'ajudes per pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 .

2.- L'esmentada convocatòria va ser objecte de publicació en el BOIB núm 167 de 4 de desembre de 2021.

3.- S'ha detectat una errada de caràcter material en relació a l'objecte de l'activitat a la base 1 lletra a), tota vegada que la mateixa no concorda amb el regulat a la base 6 (requisits per ser persona o entitat beneficiària) ni amb l'esperit de la convocatòria.

4.- L'article 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques: “Les Administracions Públiques podran, així mateix, rectificar en qualsevol moment, d'ofici o a instància dels interessats, els errors materials, de fet o aritmètics existents als seus actes.

5.- L'apartat 1 a) actualment estableix:

“a) Activitats de restauració, gimnasos, escoles de dansa, sales de ball i discoteques que no hagin estat beneficiaris de qualsevol de les convocatòries d'ajuts per pal·liar els efectes de la COVID-19 implementades per la Fundació Mallorca Turisme del Consell de Mallorca, dirigides aquests sectors, per no complir algun o alguns dels requisits. S'ha d'indicar quin és el requisit pel qual no s'ha obtingut l'ajut de la convocatòria esmentada.”

En el seu lloc s'hauria d'indicar:

“a) Activitats de restauració, gimnasos, escoles de dansa, sales de ball i discoteques.”

6.- Ordenar la publicació al BOIB les bases amb la correcció esmentada, donant un nou termini de presentació d'instàncies.

No obstant, la Corporació acordarà el que consideri més adient”.

2.- A la mateixa base 1 lletra h), S'ha detectat una errada de caràcter material en relació a les exigències de les activitats que disposa, que no concorda amb l'esperit de la convocatòria.

3.- L'article 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques: “Les Administracions Públiques podran, així mateix, rectificar en qualsevol moment, d'ofici o a instància dels interessats, els errors materials, de fet o aritmètics existents als seus actes.”.

4.- L'apartat 1 h) actualment establèix:

“h) Comerç a la menuda de productes alimentaris i begudes en general (excepte hipermercats i grans superfícies), forns, botigues de queviures, supermercats, botelleries, carnisseries, pastisseries, fruiteries, sempre que ho hagin romàs oberts al pública més de nou mesos durant l'any 2020”

En el seu lloc s'hauria d'indicar:

“h) Comerç a la menuda de productes alimentaris i begudes en general (excepte hipermercats i grans superfícies), forns, botigues de queviures, supermercats, botelleries, carnisseries, pastisseries, fruiteries”.

5.- Les activitats  ( 1. Objecte ), que s'aprovaren per Junta de Govern Local en data 25 de novembre de 2021, foren les mateixes que la convocatòria anterior, publicada al BOIB nº 51, de 17 d'abril de 2021, si bé amb algunes modificacions pel que fa als requisits dels beneficiaris i amb la correcció dels errors materials que s'assenyalen.

6.- Publicada la convocatòria resulta necessari incloure algunes activitats que han quedat fora de la mateixa i que formen part del sectors productius dels municipis, per tant, resulta necessari modificar la convocatòria afegint aquelles activitats que no han pogut accedir a les convocatòries, perquè juntament amb les aprovades formin part de la segona convocatòria extraordinària per a concedir ajudes per a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics, mantenint la resta de les bases tal i com es va aprovar el dia 25 de novembre de 2021 per la Junta de Govern Local, amb les ambdues correccions d'errors materials, però afegint les següents activitats com a objecte de la convocatòria:

“k) Activitat d'intermediari de comerç

l) Empreses de neteja

m) Activitat de reparació del calçat”

7.- El punt 1, de la segona convocatòria extraordinària per a concedir ajudes per a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics, tindrà el següent objecte:

“a) Activitats de restauració, gimnasos, escoles de dansa, sales de ball i discoteques.

b) Activitats de oci nocturn. En concret, totes i cadascuna de les categories d'oferta d'entreteniment de la legislació turística, és a dir, cafès concert, clubs de platja i bars de copes, entenent-se incardinats dins aquest apartat els pubs i lounges.

c) Comerç al detall de productes o serveis de bugaderia, agències de viatges, rentat de cotxes (excepte estacions de servei), ferreteria, drogueria, merceria, dietètica, estètica, perruqueria, perfumeria, cosmètica, tatuatges, instituts de bellesa, decoració , plantes, floristeries i herbes en herbolari.

d) Parcs d'atraccions de caràcter estable, centres d'oci, minigolf, kàrting, lloguer de bicicletes (exclouen expressament els establiments de jocs recreatius, cases d'apostes o similars i anàlogues).

e) Estudis fotogràfics i Foto-Servei, venda de llibres i premsa, papereria, impremta i copisteria.

f) Comerç al detall de productes tèxtils, confecció, calçat, pells, articles de cuir, souvenirs, confeccions per a la llar, articles esportius.

g) Comerç al detall d'articles de joieria, rellotgeria, argenteria, bijuteria, porcellana i botiga de joguines.

h) Comerç al detall de productes alimentaris i begudes en general (excepte hipermercats i grans superfícies), fleques, botigues de queviures, supermercat, botelleria, carnisseria, pastisseria i fruiteria.

i) Granges escola. S'entenen incardinats dins aquest apartat aquells establiments amb títol habilitant de Centre Mediambiental Cultural així com aquells que hagin obtingut el títol habilitant equivalent a granja escola a través de la legislació agrària

j) Comerç al detall de productes i serveis per a animals domèstics (excepte centres o clíniques veterinàries)

k) Activitat d'intermediari de comerç

l) Empreses de neteja

m) Activitat de reparació del calçat”.

8.- Ordenar la publicació al BOIB de les bases amb les correccions i modificació esmentada, donant un nou termini de presentació d'instàncies.”

 

Calvià, a la data de la firma electrònica (21 de desembre de 2021)

El tinent de batle d'Urbanisme, Comerç i Activitats (Decret de Delegació de data 17 de juny de 2019) Marc López Expósito

 

Segona convocatòria extraordinària d'ajuts directes al sector productiu per pal·liar les conseqüències de la crisi sanitària i econòmica provocada per la Covid-19

1. Objecte

L'objecte d'aquesta convocatòria és continuar realitzant actuacions encaminades a pal·liar les conseqüències de la pandèmia, sobre els sectors productius indicats en aquesta, mitjançant la concessió d'ajudes directes, facilitant-ne l'accés, a les persones físiques o jurídiques titulars d'establiments radicats el terme municipal de Calvià, on es desenvolupin les activitats següents:

a) Activitats de restauració, gimnasos, escoles de dansa, sales de ball i discoteques.

b) Activitats de oci nocturn. En concret, totes i cadascuna de les categories d'oferta d'entreteniment de la legislació turística, és a dir, cafès concert, clubs de platja i bars de copes, entenent-se incardinats dins aquest apartat els pubs i lounges.

c) Comerç al detall de productes o serveis de bugaderia, agències de viatges, rentat de cotxes (excepte estacions de servei), ferreteria, drogueria, merceria, dietètica, estètica, perruqueria, perfumeria, cosmètica, tatuatges, instituts de bellesa, decoració , plantes, floristeries i herbes en herbolari.

d) Parcs d'atraccions de caràcter estable, centres d'oci, minigolf, kàrting, lloguer de bicicletes (exclouen expressament els establiments de jocs recreatius, cases d'apostes o similars i anàlogues).

e) Estudis fotogràfics i Foto-Servei, venda de llibres i premsa, papereria, impremta i copisteria.

f) Comerç al detall de productes tèxtils, confecció, calçat, pells, articles de cuir, souvenirs, confeccions per a la llar, articles esportius.

g) Comerç al detall d'articles de joieria, rellotgeria, argenteria, bijuteria, porcellana i botiga de joguines.

h) Comerç al detall de productes alimentaris i begudes en general (excepte hipermercats i grans superfícies), fleques, botigues de queviures, supermercats, botelleries, carnisseries, pastisseries i fruiteries.

i) Granges escola. S'entenen incardinats dins aquest apartat aquells establiments amb títol habilitant de Centre Mediambiental Cultural així com aquells que hagin obtingut el títol habilitant equivalent a granja escola a través de la legislació agrària

j) Comerç al detall de productes i serveis per a animals domèstics (excepte centres o clíniques veterinàries)

k) Activitat d'intermediari de comerç

l) Empreses de neteja

m) Activitat de repació de calçat

2. Bases reguladores i normativa aplicable

  • Pacte de Reactivació Econòmica i Social de les Illes Balears, subscrit el mes de juliol de 2020, dacord amb el qual l'Ajuntament rep una aportació en concepte de subvenció del Consell de Mallorca, per Acord del Consell Executiu de 26 de febrer de 2021, per import de 489.243,65 euros (BOIB núm. 28, de 27 de febrer), que ha estat aprovada i concedida per Acord del Consell Executiu de 10 de març de 2021 (BOIB núm. 36 de 16 de març) i de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, segons el Conveni de Col·laboració signat entre la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat i l'Ajuntament, el dia 10 de març de 2021, per import de 489.243,65 euros, destinades a pal·liar les conseqüències de les Illes Balears restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 als sectors econòmics.
  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (d'ara endavant LGS) i el seu Reglament de desenvolupament, aprovat pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol (d'ara endavant RLGS),
  • Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005),
  • Les Bases dexecució del Pressupost Municipal per a l'exercici 2021.
  • Reial Decret 130/2019, de 8 de març, pel qual s'aprova la Base de Dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajuts públics.
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques
  • Qualsevol altra disposició normativa que per la seva naturalesa pugui resultar aplicable.
  • Règim de minimis, regulat pel Reglament (UE) 1407/2013, de 18 de desembre, de la Comissió, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea als ajuts de minimis (DOUE L352 de 24 de desembre del 2013).
  • La participació en aquesta convocatòria se subjectarà als principis de publicitat, concurrència, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, reducció de tràmits, agilització, eficiència i simplificació així com l'eficàcia en el compliment d'objectius i eficiència en l'assignació i la utilització de els recursos públics.
  • Amb caràcter general, pel que disposen les bases reguladores.

3. Crèdit pressupostari

L'import total destinat a la convocatòria, ascendeix a 927.487,30 euros, amb càrrec a la partida pressupostària 603-43100-4800002. Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin es podrà augmentar l'import d'aquesta convocatòria.

4. Quantia de la subvenció

La quantia de l'ajuda directa ascendirà a una quantitat fixa de MIL CINC-CENTS EUROS(1.500.-€) per centre de treball o establiment, encara que s'hi exerceixi més d'una activitat. Només es concedirà una sola ajuda, encara que al centre de treball o establiment es dugui a terme més d'una activitat que puguin tenir accés a l'ajuda. Això no obstant, si el sol·licitant disposa d'un espai arrendat independent dins del centre de treball o establiment, es pot acollir a aquest ajut.

El màxim a percebre és de dos ajuts per persona beneficiària, el que suposa un màxim TRES MIL EUROS (3.000,00 euros). Aquest màxim computarà en els supòsits en què una persona formi part en més d'una societat o entitat, ja sigui com a administradora, sòcia o partícip o qualsevol altra circumstància. Això limitarà els ajuts a dos establiments dels quals formi part com a administradora, sòcia o partícip o qualsevol altra circumstància.

5. Persones o entitats beneficiàries

  • Les persones físiques i jurídiques privades.
  • Comunitats de béns i altres entitats sense personalitat jurídica constituïdes degudament segons la normativa.

Queden excloses:

-les administracions públiques, els seus organismes autònoms, les empreses públiques i altres ens públics.

6.Requisits per ser persona o entitat beneficiària

a)Ser titular de l'activitat subvencionable, amb establiment, centre de treball o local amb ubicació i domicili fiscal a Calvià, que no superi la mitjana anual de 20 persones treballadores per establiment o centre de treball.

b)Haver estat d'alta en algun moment al Cens d'Empresaris Professionals i Retenidors de l'Agència Estatal d'Administració tributària l'any 2021.

c)En el cas de comunitats de béns i altres entitat sense personalitat jurídica, han de nomenar una persona representant apoderada, amb prou poders per complir obligacions que corresponen a l'agrupació o comunitat de béns. Així com que no es dissoldrà fins que no hagi transcorregut el termini de prescripció previst als articles 39 i 65 de la LGS, d'acord amb el que estableix l'article 11 d'aquesta llei.

d)No haver obtingut subvencions de la convocatòria publicada al BOIB Núm. 70 de 29 de maig de 2021 per la qual s'aproven les bases reguladores i la convocatòria extraordinària de la Línia Covid d'ajudes directes a empresaris i professionals, a què fa referència el Títol I del Reial Decret Llei 5/2021, de 12 de març, de mesures extraordinàries de suport a la solvència empresarial en resposta a la pandèmia de la Covid-19, per a lestabliment respecte al qual se sol·licita l'ajuda. Això no obstant, no tenen dret a l'ajuda si el titular o l'explotador de l'establiment és una empresa (S.L., S.L.U o S.A.), comunitat de béns o qualsevol altra entitat sense personalitat jurídica. Per tant, podran accedir aquells explotadors o titulars de l'establiment en règim d'autònom, és a dir, els qui presentin la sol·licitud com a persona física.

e)No haver incorregut en la denegació d'atorgament de subvencions per les causes previstes a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

f)No haver estat receptora d'ajudes de minimis en un import superior als 200.000 € en els darrers tres últims exercicis fiscals, comptadors a partir de la concessió de l'ajut.

g)Estar al corrent d'obligacions tributàries amb l‟Estat, amb la Seguretat Social i amb lAjuntament de Calvià.

S'eximeix les persones sol·licitants d'aquestes ajudes d'estar al corrent en les obligacions tributàries i davant la seguretat social, i de ser deutores per reintegrament davant l'Administració, en els supòsits de deutes contrets durant els exercicis 2020 i 2021, sempre que la suma de totes elles no sigui superior a la quantitat a rebre en concepte dajuda, conforme a larticle 13.2 de la LGS. No obstant això, es pot obtenir l'ajut si, en cas que hi hagi un deute corresponent a períodes anteriors, el beneficiari procedeix a regularitzar la seva situació en el període d'esmena que s'estableixi i ho acrediti en aquest període. S'entendrà que s'està al corrent dels deutes en cas d'aportar l'acord del pagament ajornat amb l'Administració creditora.

h)No haver estat sancionada per incompliment molt greu de la normativa en matèria de contenció de la COVID-19 o ésser considerada reincident. Tot això, sense perjudici de qualsevol pronunciament judicial que s'hi dicti.

7. Compatibilitat amb altres ajuts o subvencions.

Aquestes subvencions són compatibles amb la percepció de qualsevol altra subvenció procedent de qualsevol entitat del sector públic o privat, a excepció del que disposa el punt núm. 6, lletra d) d'aquesta convocatòria.

Per tractar-se de subvencions sotmeses al règim de minimis, establert al Reglament (UE) 1407/2013, de 18 de desembre, de la Comissió, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de mínimis (DOUE L352 de 24.12.2013), no podran concedir-se a les empreses dels sectors a què fa referència aquesta normativa.

En cap cas, els ajuts no podran superar l'import màxim total d'ajut de minimis, actualment establert en 200.000 euros durant un període de tres exercicis fiscals per a una mateixa empresa, ni individualment, ni com a resultat de l'acumulació amb altres ajuts de minimis concedits a la mateixa empresa, d'acord amb el que estableix el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, o amb un altre tipus d'ajuts subjectes a les regles comunitàries d'ajuts d'Estat.

 

8.Termini de presentació de la sol·licitud. Presentació en línia.

Termini de presentació: de 20 dies hàbils des de l'endemà de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB), mitjançant la sol·licitud normalitzada, de presentació obligada, per mitjà del model que s'adjunta (Annex I).

També es publicarà a la Base Nacional de Subvencions i a la seu electrònica de la web de l'Ajuntament de Calvià, on es pot trobar tota la informació.

Presentació: en línia, amb el certificat digital de la persona o entitat sol·licitant o, si escau, per una persona representant de la mateixa. Aquesta representació s'acredita mitjançant el certificat digital del o la representant de l'entitat.

Podrà presentar-se un màxim d'una sol·licitud per persona física o jurídica o entitat de les recollides a la convocatòria. En cas d'optar a dos ajuts, tal com assenyala la base núm. 4, constarà en una mateixa sol·licitud.

Juntament amb la sol·licitud, en cas que sigui necessari, cal aportar la documentació que es detalla.

Enllaços per a la presentació:

www.calvia.com, click en organització municipal, click en Turisme i Ocupació, click en Desenvolupament Estratègic

URL: www.calvia.com/ayudas1500

Es podrà rebre:

Assistència per a la presentació:

-Telefónica, telèfon de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) núm. 871 510 091, de dilluns a divendres, de 08.00 a 20.00 hores.

Informació sobre les bases:

-Correu electrònic: ayudas1500@calvia.com

9. Inadmissió de la sol·licitud. Causes

  • La presentació de la sol·licitud de subvenció fora del termini establert.
  • La no-utilització dels formularis normalitzats electrònics d'ús obligatori.
  • No marcar en la sol·licitud (Annex I), la casella en què declara conèixer que la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori a la mateixa.

10 . Formalització de la sol·licitud

Formalització: emplenament de l'Annex I, Sol·licitud

Sol·licitud (Annex I) amb certificat digital o signatura electrònica, per la persona interessada o representant legal de la persona o entitat sol·licitant, que reuneix tots els requisits per ser beneficiària de la subvenció.

ADVERTIMENT: La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori a la sol·licitud , o la no presentació davant de l'Ajuntament de la documentació que sigui requerida per acreditar el compliment del declarat, determinarà el reintegrament de la quantitat total percebuda, més l'interès de demora corresponent des de la data del pagament de la subvenció fins que s'acordi la procedència del reintegrament, i tindrà prohibida la seva participació a qualsevol subvenció o línia d'ajudes implementada per l'Ajuntament de Calvià fins a un màxim de quatre anys, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives a què escaigui (art. 69.4 Llei 39/2015).

Camps d'emplenament obligatori:

Persones físiques: DNI o NIE

Persona jurídica: CIF, així com que l'entitat està vàlidament constituïda en escriptura pública i registrada, i inscrita al registre de cooperatives si es tracta d'una cooperativa

Activitat per a la qual se sol·licita l'ajut (màxim dos)

Nom comercial de l'establiment (màxim dos)

Localització de l'establiment (màxim dos)

Domicili fiscal de la persona o entitat

Poder suficient per actuar en nom de l'entitat sol·licitant de la persona que presenta la sol· licitud.

Compte bancari, a nom de la persona beneficiària, en què es vol rebre el pagament de l'ajut.

Correu electrònic, de la persona beneficiària, a efectes de notificacions.

Declaració de coneixement que la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori a la sol·licitud, o la no presentació davant de l'Ajuntament de la documentació que sigui requerida per acreditar el compliment del declarat, determinarà el reintegrament de la quantitat total percebuda, més linterès de demora corresponent des de la data del pagament de la subvenció fins que sencordi la procedència del reintegrament, i tindrà prohibida la seva participació en qualsevol subvenció o línia dajuts implementada per lAjuntament de Calvià fins a un màxim de quatre anys, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives a què escaigui.

Declaració que cap societat o entitat de la qual sóc administradora, sòcia, partícip o qualsevol altra circumstància ha sol·licitat més de dos ajuts d'aquesta convocatòria, si no és així determinarà el reintegrament de la quantitat total percebuda, més l'interès de demora corresponent des de la data del pagament de la subvenció fins que s'acordi la procedència del reintegrament, i tindrà prohibida la seva participació a qualsevol subvenció o línia d'ajudes implementada per l'Ajuntament de Calvià fins a un màxim de quatre anys, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que hi hagués lloc.

Documentació a presentar obligatòriament:

-Sol·licitud (Annex I)

A la sol·licitud s'autoritzarà l'Ajuntament de Calvià perquè pugui consultar o demanar dades i documents de qualsevol Administració, en concret les següents:

  • La inexistència de deutes amb l'Ajuntament de Calvià
  • Acreditació de no haver incorregut en la denegació d'atorgament de subvencions per les causes previstes a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
  • Acreditació de no haver estat receptora d'ajuts de minimis en un import superior als 200.000 € en els darrers tres últims exercicis fiscals a comptar a partir de la concessió de l'ajut.
  • Acreditació del nombre de treballadors del centre de treball, que ha de ser inferior a 20 treballadors per centre de treball o local.
  • Acreditació que el sol·licitant no ha estat sancionat per incompliment molt greu de la normativa en matèria de contenció de la covid-19 o ser considerada reincident.

-Documentació d'obligatòria presentació amb la sol.licitud (Annex II)

  • Certificat actualitzat de Situació Censal on s'acrediti que el sol·licitant ha estat d'alta al Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors de l'Agència Estatal d'Administració tributària en algun moment durant l'any 2021.
  • Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat o acord de pagament ajornat.
  • Certificat d'estar al corrent d'obligacions amb la Seguretat Social o acord de pagament ajornat.
  • Validació bancària del compte on es percebrà l'ajuda.
  • Contracte celebrat entre les i els membres i designació del representant, si es tracta d'una comunitat de béns o entitat sense personalitat jurídica degudament constituïdes segons la normativa .

-Documentació a presentar en cas de no autorizació de consulta a l'Ajuntament (Annex III)

En cas que no autoritzeu l'Ajuntament perquè pugueu consultar o demanar dades i documents de qualsevol Administració, s'ha d'aportar amb la sol·licitud la documentació acreditativa d'aquests extrems.

Només en el supòsit de no autoritzar l'Ajuntament perquè pugui consultar o demanar dades i documents indicats de qualsevol Administració, haurà d'aportar amb la sol·licitud, la documentació acreditativa següent (Annex III):

a) Certificat d'inexistència de deutes amb l'Ajuntament de Calvià (Annex IV)

b) Acreditació de no haver incorregut en la denegació d'atorgament de subvencions per les causes previstes a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

c)Acreditació de no haver estat receptora d'ajuts de minimis en un import superior als 200.000.- € en els tres últims exercicis fiscals a comptar a partir de la concessió de l'ajut.

d) Certificat de ser titular de lactivitat subvencionable, amb establiment, centre de treball o local ubicat i amb domicili fiscal a Calvià, que no superi la mitjana anual de 20 treballadors i/o treballadores per establiment o centre de treball.

 e) Certificat de no haver estat sancionada per incompliment molt greu de la normativa en matèria de contenció de la Covid-19 o ser considerada reincident.

f) Certificat de no haver estat beneficiari/ària de subvencions de la convocatòria publicada en el BOIB número 70 (29 de maig de 2021), per la qual s'aproven les bases reguladores de la convocatòria extraordinària de la Línia COVID d'ajudes directes a empresaris i professionals a que es refereix el títol I del Reial decret llei 5/2021, de 12 de març, de mesures extraordinàries de suport a la solvència empresarial, en resposta a la pandèmia de la Covid-19, per a establiments respecte al qual es sol·licita l'ajuda. No obstant, no tindran dret a l'ajuda si la persona titular o explotadora de l'establiment és una empresa (SL, SLU o SA), comunitat de béns o qualsevol altra entitat sense personalitat jurídica. Per tant, podran accedir aquelles persones explotadores o titulars de l'establiment que ho siguin en règim d'autònom, això és, si presenten la sol·licitud com a persona física.

11. Procediment i Instrucció

1. La instrucció del procediment correspondrà al Servei d'Infraccions, Sancions i Desenvolupament Estratègic, que actuarà d'ofici fent totes les actuacions necessàries per determinar, saber i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de resoldre la concessió de les ajudes.

2. La concessió es realitzarà entre les persones sol·licitants que reuneixin la totalitat de requisits i documentació exigida en aquesta convocatòria, fins a esgotar el crèdit disponible per a la convocatòria. Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin es podrà augmentar limport daquesta convocatòria. S'entendrà sobre la base del principi de confiança mútua i la necessària celeritat que l'actual situació requereix, que les persones sol·licitants reuneixen els requisits de la convocatòria en subscriure la sol·licitud, després de la recepció telemàtica del qual, es pot efectuar el pagament de l'ajuda, sense perjudici de les comprovacions que es duran a terme amb posterioritat a la seva concessió provisional i que, d'acord amb el que disposa el punt 10, pot originar greus conseqüències en cas d' inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori a la sol·licitud, o la no presentació davant de l'Ajuntament de la documentació que sigui requerida per acreditar el compliment del declarat, determinarà el reintegrament de la quantitat total percebuda més l'interès de demora corresponent des de la data del pagament de la subvenció fins que s'acordi la procedència del reintegrament, i tindrà prohibida la participació en qualsevol subvenció o línia d'ajuda implementada per l'Ajuntament de Calvià fins a un màxim de quatre anys, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives a què escaigui.

3. Si la sol·licitud o documentació presentada no reuneix els requisits establerts a la convocatòria, es requerirà electrònicament a la persona interessada, perquè la complementi, esmeni la manca de dades o acompanyi els documents preceptius que se li indiquen, en el termini màxim improrrogable dels deu dies hàbils següents, amb l'advertiment que si no ho emplena en el termini assenyalat, es tindrà per desistida la petició, amb una resolució prèvia expressa d'acord amb allò previst a l'article 73.2 de la referida Llei 39/2015, de 1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les administracions públiques

El requeriment per millorar la sol·licitud es notificarà electrònicament, per mitjà del web municipal. Aquesta notificació per mitjans electrònics s'entén rebutjada quan hagin transcorregut deu dies naturals des que s'ha enviat la notificació per correu electrònic sense accedir-hi.

4. El procediment podrà resoldre's de forma parcial, tramitant-se de forma immediata el pagament, sense esperar a la resolució de la totalitat de la convocatòria, emetent-se la proposta al Tinent d'Alcalde d'Urbanisme, Comerç i Activitats i posteriorment serà ratificada per la Junta de Govern local.

Els acords de concessió de subvenció contindran l'atorgament de les subvencions, fixant-ne expressament la quantia.

5. El termini màxim per resoldre i notificar l'acord serà de sis mesos, comptadors del següent a la finalització del termini de presentació de les sol·licituds. Posarà fi a la via administrativa, podent-se interposar contra ella recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes des de la notificació electrònica, davant del mateix òrgan que hagi dictat la resolució o bé recórrer directament davant l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu en la forma i terminis previstos a la llei reguladora de la dita jurisdicció.

12. Protecció de dades

De conformitat amb el que disposa el Reglament General de Protecció de Dades (UE) 2016/679 i la normativa espanyola relativa a la protecció de dades personals, posem en el seu coneixement que:

1.- L'entitat responsable del tractament de les seves dades de caràcter personal és l'Ajuntament de Calvià, titular del CIF P0701100J, amb domicili 07184 Calvià, carrer Julià Bujosa Sans, batle, núm. 1.

2. Les dades de contacte de la persona delegada de Protecció de Dades de l'Ajuntament de Calvià són: dpd@calvia.com

3.- La finalitat amb què es tracten les seves dades és la tramitació i gestió de la convocatòria de subvencions destinades a Ajudes per pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 als sectors econòmics del Municipi de Calvià .

4.- La base legal per al tractament de les dades facilitades, tant a la sol·licitud com a la documentació que pugui ser adjuntada, es basa en l'article 6.1.c) del Reglament General de Protecció de Dades, compliment d'una obligació legal i a l'art.6.1.e) compliment d'una missió realitzada en interès públic sobre la base de:

Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.

Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.

Llei 7/1985, de 2 dabril, reguladora de les Bases del Règim Local.

Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de Balears.

5.- La informació es conservarà d'acord amb els criteris i terminis establerts a la Llei 15/2006, de 17 doctubre, d'arxius i patrimoni documental de les Illes Balears.

6.- Cessions de dades previstes: les dades personals podran ser comunicades a la Bases Nacional de Subvencions, Agència Estatal dAdministració Tributària i a altres Administracions que poguessin estar relacionades amb la subvenció.

7.-Podrà exercitar, en els casos i formes previstos a la legislació vigent, els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament, oposició i portabilitat al Servei d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament de Calvià, carrer Julià Bujosa Sans, batle, núm.1, Calvià.

8.-En tot cas, podeu presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades. Podeu trobar més informació al respecte a la seva pàgina web:www.agpd.es.

13. Obligacions de les persones i entitats beneficiàries

a) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control financer previstes per la normativa vigent en matèria de subvencions.

b) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits contemplats a l'article 37 de la Llei General de Subvencions, i en particular, per obtenir la subvenció falsejant les condicions requerides per a això o ocultant aquelles que ho hagin impedit, o mostrar resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control financer que preveu l'article 14 de la Llei general de subvencions, sens perjudici de la responsabilitat penal, civil o administrativa a què pugui donar lloc.

c) Complir les restants obligacions que detalla l'article 14 de la Llei General de Subvencions, el seu reglament i la normativa autonòmica.

d) En cas que la persona o empresa beneficiària es trobe compresa en els supòsits de l'article 3.b) de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, accés a la informació pública i bon govern, s'haurà d'adaptar a les obligacions de publicitat activa que li siguin aplicables.

14. Pagament i justificació de les subvencions a cada persona o entitat beneficiària

El pagament d'aquestes subvencions es realitzarà en un pagament únic per la totalitat de l'import concedit, mitjançant transferència bancària, a partir de la data de la resolució de concessió i publicació a la web municipal, sense que sigui necessària la constitució de garanties, cosa que implica l'acceptació de la subvenció.

Aquestes subvencions no requereixen altra justificació que l'acreditació de les condicions i requisits necessaris per accedir a lajuda, atesa la documentació aportada i realitzades les comprovacions corresponents amb les diferents administracions, les subvencions es donaran per justificades en el moment de la seva concessió, sense perjudici de les actuacions comprovatòries de lAdministració i el control financer que es pugui estendre a verificar la seva exactitud.

La inexactitud, falsedat o omissió de qualsevol dada o informació pot donar lloc a responsabilitat penal, civil o administrativa.

15. Reintegrament de les subvencions

1.- El reintegrament de l'import percebut, quan escaigui, es regirà pel que disposa el títol II de la LGS i pel títol III de l'RLGS i la resta de normativa d'aplicació.

2.- Procedirà el reintegrament de la quantitat total percebuda indegudament, quan de la comprovació efectuada es conclogui que les manifestacions realitzades per la persona beneficiària a la seva declaració no són correctes. Juntament amb les causes d'invalidesa de la resolució de concessió, recollides a l'article 36 de la LGS, donaran lloc a l'obligació de reintegrar la quantitat total percebuda, així com l'exigència de l'interès de demora corresponent des de la data del pagament de la subvenció fins que s'acordi la procedència del reintegrament, els supòsits previstos amb caràcter general a l'article 37 de la Llei general de subvencions.

En cas de la inexactitud, falsedat o omissió en les afirmacions efectuades a la sol·licitud, la persona beneficiària de l'ajuda tindrà prohibida la seva participació en qualsevol subvenció o línia dajuda implementada per lajuntament de Calvià durant el període de quatre anys, sense perjudici de la responsabilitat penal, civil o administrativa en què pugui incórrer.

16. Infraccions i Sancions

És aplicable el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, així com la Llei general de subvencions i el seu reglament en tot allò que sigui aplicable.

La inexactitud, falsedat o omissió de qualsevol dada o informació que sincorpori a la sol·licitud podrà donar lloc a responsabilitat penal, civil o administrativa.

17. Publicació de la convocatòria i de la concessió

De la convocatòria i de les resolucions de concessió que se'n derivin, s'enviarà informació a la Base de Dades Nacional de Subvencions.

L'extracte de la convocatòria s'ha de publicar al BOIB per conducte de la Base de Dades Nacional de Subvencions i al web de l'Ajuntament de Calvià, donant-se la major difusió possible entre les persones que hi puguin estar interessades.

Els actes d'aquesta convocatòria que s'hagin de sotmetre a informació pública, es publicaran en web de lAjuntament de Calvià, en compliment de l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 doctubre, al marge de la seva publicació al BOIB quan estigui previst.

18. Recursos

Contra aquesta Resolució, que esgota la via administrativa es pot interposar un recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat, en el termini dun mes, comptat a partir de l'endemà dhaver publicat lextracte daquesta Resolució al BOIB, o ser impugnat directament davant l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu, d'acord amb el que preveu l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i no es pot interposar recurs contenciós administratiu fins a que sigui resolt expressament o shagi produït la desestimació presumpta del recurs de reposició interposat, que es produirà si en el termini d'un mes no ha estat resolt.

No obstant això, es pot interposar, si escau, qualsevol altre recurs que es consideri oportú. Tot això de conformitat amb el que estableix la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Conenciosa Administrativa, i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Documents adjunts