Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR
Núm. 514207
Convocatòria per a la concessió d’ajudes a activitats esportives i de foment de l’esport en edat escolar del municipi de Llucmajor per a l’any 2021
Codi BDNS: 592189
La Junta de Govern, en sessió de 27 d'octubre de 2021, va adoptar, per unanimitat, els següents acords:
Primer. Aprovar les bases i la convocatòria per a la concessió d'ajudes a activitats esportives i de foment de l'esport en edat escolar del municipi de Llucmajor per a l'any 2021 en els mateixos termes que consten, signades pel Sr. Simó Adrover Llompart el 25 d'octubre de 2021, a l'expedient 2021/9855A.
Segon. Registrar la informació a incloure a la Base de Dades Nacional de Subvencions i publicar les bases i convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de l'Ajuntament de Llucmajor.
Bases i convocatòria per a la concessió d'ajudes a activitats esportives i de foment de l'esport en edat escolar del municipi de Llucmajor per a l'any 2021
Preàmbul
El Govern d'Espanya mitjançant el Reial decret 463/2020, de 14 de març de 2020, va declarar l'estat d'alarma en tot el territori nacional, essent prorrogat amb successives modificacions. En aquest context, s'han anat adoptant mesures extraordinàries de prevenció necessàries que han afectat la vida de tots els veïns de Llucmajor com prohibició de moviments, suspensió d'activitats socials i econòmiques, restriccions d'aforaments, mesures de distanciament social, o adaptació dels locals i establiments físics oberts al públic.
L'article 25.2.l) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local estableix que els municipis, en els termes de la legislació de l'Estat i de les Comunitats Autònomes, disposa competència en promoció de l'esport i instal·lacions esportives i d'ocupació dels temps lliure. També l'article 29.2.y) de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears assenyala que els municipis tenen competències en regulació i gestió dels equipaments esportius i d'oci i promoció d'activitats.
En aquest context, l'Ajuntament de Llucmajor, conscient de les conseqüències de la COVID19 i de la necessitat de fomentar l'esport, ha decidit realitzar una convocatòria d'ajudes a activitats esportives i de foment de l'esport amb la finalitat de promoure i facilitar l'accés a l'esport en edat escolar i la seva pràctica, així com donar suport als infants i joves que el practiquen i a les persones que promouen la seva pràctica al terme municipal de Llucmajor.
Les presents bases i convocatòria s'emmarquen en el Pla Estratègic de Subvencions 2021 de l'Ajuntament de Llucmajor, publicades al BOIB núm. 45 el 3 d'abril de 2021, per fomentar l'esport en totes les categories i classes.
Aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació, així com pels d'eficàcia en el compliment dels objectius fixats i eficiència en l'assignació i la utilització dels recursos públics.
Règim jurídic
En tot el que no regulen aquestes bases i convocatòria serà d'aplicació:
1. Objecte i finalitat de la convocatòria
L'objecte d'aquestes bases i convocatòria és regular la concessió d'ajuts i subvencions econòmiques per al desenvolupament de l'activitat esportiva en edat escolar que l'Ajuntament de Llucmajor atorgarà als clubs, associacions i entitats esportives per activitats de caire esportiu realitzades atenent a la temporalització que es fa al punt 6.
La finalitat d'aquesta convocatòria és promoure i facilitar l'accés a l'esport i la seva pràctica, així com donar suport als infants i joves que el practiquen i a les persones que promouen la seva pràctica al terme municipal de Llucmajor.
2. Import i consignació pressupostària
Per a les subvencions que regulen aquestes bases es destina un import màxim de 55.000 €, a càrrec de l'aplicació pressupostària 100000-340-48000 del Pressupost General de despeses per al 2021.
La concessió d'aquestes subvencions es realitzarà mitjançant règim de concurrència competitiva d'acord amb els criteris del punt 10 d'aquesta convocatòria.
3. Beneficiaris
Seran beneficiaris d'aquestes subvencions els clubs, associacions i entitats esportives sense ànim de lucre que compleixin els següents requisits:
L'Ajuntament de Llucmajor comprovarà d'ofici la inscripció al Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes de l'Ajuntament de Llucmajor.
4. Règim de concurrència
La concessió d'aquestes subvencions es realitzarà mitjançant règim de concurrència competitiva entre les persones sol·licitants, en virtut de la qual es comparen, en un únic procediment, totes les sol·licituds presentades amb la intenció d'establir-hi una prelació a través dels criteris d'avaluació previstos al punt 10 d'aquesta convocatòria.
5. Despeses subvencionables
Són subvencionables les despeses derivades de l'adquisició de béns no inventariables, de lloguers i de serveis, que responguin de manera indubtable a la naturalesa de l'activitat esportiva de l'entitat o que siguin necessaris per desenvolupar-la. Els conceptes de les despeses subvencionades poden ser, entre d'altres, els següents:
No són despeses subvencionables:
Les despeses subvencionables han de ser assumides per l'entitat beneficiària (factures a nom de l'entitat beneficiària i abonades por la mateixa).
L'import de les despeses subvencionades no pot ser superior al valor de mercat.
6. Temporalització de l'activitat subvencionable
Les factures han de ser de data compresa entre l'1 de juliol de 2020 i el 30 de juny de 2021 i pagades en el mateix període. No obstant això, en el cas de factures emeses en la segona quinzena del mes de juny del 2021 s'admetrà el pagament realitzat fins al 15 de juliol de 2021.
7. Presentació de sol·licituds i documents a acompanyar
7. 1. El termini per presentar les sol·licituds serà de 10 dies comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. La sola presentació de les sol·licituds implica l'acceptació de les bases de la convocatòria.
7.2. Les sol·licituds s'han de formular mitjançant instància dirigida a la Batlia de l'Ajuntament de Llucmajor. Atesa la naturalesa dels beneficiaris i l'obligació de relacionar-se electrònicament de l'article 14.2 la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, les sol·licituds s'han de presentar a la seu electrònica de l'Ajuntament de Llucmajor (https://seu.llucmajor.org/sta/CarpetaPublic/doEvent?APP_CODE=STA&PAGE_CODE=PTS_HOME) o al Registre Electrònic General de la Administració General de l'Estat (https://sede.administracion.gob.es/PAG_Sede/ServiciosElectronicos/RegistroElectronicoComun.html).
7.3. Les sol·licituds es formularan d'acord amb el model d'instància (Annex 1). Juntament amb la sol·licitud, que anirà signada pel representant legal de l'entitat, s'ha de presentar la següent documentació:
a) Fotocòpia del CIF de l'entitat sol·licitant i fotocòpia del DNI/NIE/Passaport de la persona que signa la sol·licitud.
b) Documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua la persona que signa la sol·licitud. S'ha d'acreditar el moment i la vigència del càrrec.
c) Fotocòpia dels Estatuts i Acta Fundacional.
d) Certificat bancari que acrediti el compte corrent o la llibreta en què s'ha d'ingressar l'import de la subvenció o document anàleg (Annex 2).
e) Certificats d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributaries de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, de l'Agència Tributària de les Illes Balears, amb l'Ajuntament de Llucmajor i amb la Seguretat Social.
f) Certificat que acrediti la inscripció al Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears.
g) Documentació per acreditar els criteris de valoració d'acord la base 10.2.
h) Annex 3, Declaració responsable:
i) Així mateix, com es tracta d'una subvenció que té per objecte una activitat ja realitzada, juntament amb la documentació abans esmentada, s'haurà de presentar un compte justificatiu integrat per la documentació següent:
En aquest punt relatiu a la documentació acreditativa de la despesa s'ha de tenir en compte:
Les despeses s'han de justificar amb factures i altres documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats en la relació anterior i, en el seu cas, amb la documentació acreditativa del pagament, tal com s'estableix a la base 8.
Si la sol·licitud i la resta de documentació que s'ha de presentar no reuneix els requisits establerts en la convocatòria, és incompleta o incorrecta, es requerirà a l'interessat perquè en el termini màxim de 10 dies esmeni les deficiències, advertint-lo que si no ho fa se'l tindrà per desistit de la seva petició.
Qualsevol dels òrgans que intervenen en el procediment de concessió podrà, en qualsevol moment del procediment, sol·licitar a l'interessat la informació complementària, les dades i les acreditacions que estimi necessàries.
8. Acreditació del pagament dels justificants de despesa
La documentació acreditativa del pagament segons la forma que hagi utilitzat la persona beneficiaria ha de ser la següent:
a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en una compta bancària:
b) Pagament mitjançant xec nominatiu:
c) Pagament mitjançant pagarés, lletres de canvi o similars:
d) Pagament mitjançant targeta de crèdit:
e) Pagament mitjançant domiciliació bancari:
f) Pagament en efectiu: rebut, signat i segellat pel proveïdor, en el qual ha d'especificar-se la despesa al qual correspon el pagament, la data i l'expressió «rebut en metàl·lic». Sota la signatura ha de figurar el nom, els cognoms i el número de DNI de la persona que signa.
Així mateix, aquests rebuts aniran acompanyats d'una declaració responsable signada pel president o la presidenta del club, associacions i entitats esportives que realitza el pagament en la qual assumirà la despesa i el seu pagament en efectiu, si fos el cas.
Si es tractés de pagaments en efectiu de factures simplificades, serà suficient la presentació d'aquest document per acreditar el seu pagament, si al mateix consta l'expressió «Pagat en efectiu», «Rebut» o similar.
9. Òrgans competents per instruir i resoldre el procediment. Composició de la Comissió Avaluadora
9.1. La Intervenció de l'Ajuntament s'encarrega de la fiscalització prèvia d'aquesta convocatòria i dels actes que se'n deriven: concessió, justificació de les subvencions i pagament.
9.2. La instrucció correspon al Regidor d'Esports que ha de dur a terme totes les actuacions o els actes de tràmit necessaris per a vetllar pel compliment dels requisits de la convocatòria.
9.3. La Comissió Avaluadora examinarà si es compleixen els requisits necessaris per accedir a les subvencions i avaluarà les sol·licituds conforme als criteris establerts en aquestes bases. De tot l'actuat n'aixecarà acta.
Aquesta Comissió estarà integrada, com a mínim, pels següents membres:
9.4. L'òrgan competent per a la concessió de les subvencions és la Batlia.
10. Criteris de valoració i import de les subvencions
10.1. Amb la finalitat d'establir la puntuació de les sol·licituds presentades, els criteris de valoració per resoldre la convocatòria seran els següents:
Esportistes en edat escolar - Temporada 2021/2022 |
|
Llicències federatives o JEE empadronats al municipi |
2 punts per esportista |
Llicències federatives o JEE no empadronats al municipi |
1,5 punts per esportista |
10.2. Els criteris de valoració s'acreditaran de la següent manera:
10.3. Per a la concessió de les subvencions a entitats esportives s'aplicarà la formula següent:
55.000,00 €
------------------------------------------------------------------------ = X euros per punt
Núm. de punts obtinguts per les Entitats
Seguidament es multiplicarà el número de punts obtinguts per cada una de les entitats pel valor punt resultant.
Limit: la subvenció no pot ultrapassar aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ingressos i altres recursos obtinguts de qualsevol procedència el cost de la despesa subvencionable imputable a l'activitat subvencionada.
10.4. El limit que s'estableix per a cada beneficiari és de 7.000 €, IVA inclòs, per sol·licitant.
10.5. Si una vegada calculats els imports de les ajudes es produeix un romanent, la comissió avaluadora pot proposar a l'òrgan instructor que el crèdit sobrant es reparteixi proporcionalment segons la puntuació obtinguda entre els altres beneficiaris, les sol·licituds dels quals no hagin arribat a l'import de la subvenció sense ultrapassar el límit indicat.
11. Procediment de concessió
L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'acta de la reunió de la Comissió, formularà proposta de resolució (indicarà beneficiaris i quanties atorgades), que es publicarà a la pàgina web de l'Ajuntament, obrint-se un termini de 10 dies per presentar al·legacions.
Si no es presenten al·legacions dins del termini previst, aquesta proposta de resolució s'elevarà a la Batlia perquè dicti la resolució definitiva.
En altre cas, és a dir, si es presenten al·legacions, una vegada examinades, l'òrgan instructor formularà una nova proposta de resolució, que s'elevarà a la Batlia perquè dicti la resolució definitiva.
La competència per resoldre el procediment i concedir la subvenció s'atribueix, com ja s'ha dit, a la Batlia, que dictarà la resolució definitiva, a la vista de la proposta de resolució de l'instructor i de l'informe de fiscalització per la Intervenció Municipal.
El termini màxim per resoldre i notificar l'acord serà de sis mesos a comptar de l'endemà del termini de presentació de les sol·licituds. La resolució es publicarà a la web de l'Ajuntament de Llucmajor.
12. Justificació i pagament
12.1. El pagament de la subvenció únicament es pot efectuar una vegada dictada la resolució corresponent i justificada de manera suficient la realització de l'activitat subvencionada, al compte corrent indicat a l'efecte per la persona beneficiària de la subvenció.
12.2. El termini per justificar acaba el dia en que acaba la presentació de sol·licituds, atès que com s'ha dit es tracta d'una subvenció per activitats finalitzades, i juntament amb la sol·licitud, i la resta de documentació expressada en aquesta convocatòria, s'ha de presentar la justificació.
13. Compatibilitat amb altres subvencions
En el cas que l'entitat beneficiària rebi altres subvencions o ajudes per a la mateixa activitat o tipus d'actuació, l'import de totes les subvencions atorgades no pot ser, en cap cas, de tal quantia que, de forma aïllada o en concurrència amb altres subvencions o ajudes, superi el cost de l'activitat subvencionada.
14. Obligacions de les entitats beneficiàries
A més de les obligacions establertes en les disposicions normatives que són d'aplicació a les persones beneficiàries d'una subvenció, s'han de complir les següents:
- Acceptar i complir la normativa de l'Ajuntament de Llucmajor.
- Acreditar davant l'Ajuntament la realització de l'activitat subvencionada amb la documentació corresponent.
- Comunicar a l'òrgan competent en qualsevol moment, l'obtenció de subvencions per a la mateixa finalitat, no consignades en la sol·licitud.
- Facilitar tota la informació que requereixi l'Ajuntament.
- Sotmetre's a les actuacions de fiscalització i control de la Intervenció de l'Ajuntament de Llucmajor.
- Donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de les activitats que siguin objecte de subvenció mitjançant un anunci a la pàgina web club, associació o entitats esportiva o, en absència de pàgina web, a las xarxes socials on s'indiqui l'obtenció d'una subvenció de l'Ajuntament de Llucmajor, l'activitat subvencionada i l'import.
15. Revocació i reintegrament
Es podran anul·lar total o parcialment les subvencions i ajudes concedides d'acord amb aquesta convocatòria en el supòsit de que la persona beneficiària incorri en alguna de les causes previstes als articles 36 i següents de la Llei 38/2003, general de subvencions, així com en el cas d'incompliment d'alguna de les obligacions previstes en aquestes bases i el resta de normativa aplicable.
En aquests casos, el beneficiari vendrà obligat al reintegrament de les quantitats percebudes i dels interessos de demora que corresponguin,prèvia tramitació del procediment corresponent.
16. Protecció de dades
La informació i les dades declarades en les sol·licituds de subvenció d'aquesta convocatòria estan emparades pel que preveu el Reglament (UE) 2016/679, de 27 d'abril, general de protecció de dades (RGPD).
17. Règim de recursos
Contra les presents bases i convocatòria, que posen fi a la via administrativa, podrà interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el Batle de l'Ajuntament de Llucmajor en el termini d'un mes de conformitat amb el que es disposin els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé recurs contenciós administratiu davant l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa-administrativa.
La resolució de concessió o denegació posarà fi a la via administrativa. Es podrà interposar contra ella recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, davant el Batle de l'Ajuntament de Llucmajor, o bé es podrà recórrer directament davant l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la notificació o publicació de la resolució, d'acord la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa-administrativa.
18. Mitjà de publicació
Les bases que regeixen aquesta convocatòria de subvencions es publicaran en el BOIB, a la pàgina web de l'Ajuntament de Llucmajor i a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS). També seran objecte de publicació a la BDNS les subvencions i ajudes concedides.
Llucmajor, 28 d'octubre de 2021
El batle Éric Jareño Cifuentes