Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS

Núm. 306051
Resolució del president de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials de modificació del Reglament intern de 28 de maig de 2010, pel qual s’atribueixen funcions als llocs de feina adscrits a l’IMAS

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

I.- Les ordres de funcions són l'instrument tècnic d'ordenació mitjançant el qual l'administració assigna les funcions als llocs de feina .

La presidència de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials va aprovar el dia 28 de maig de 2010 el seu Reglament intern pel qual s'atribueixen funcions als llocs de feina adscrits a l'IMAS (en endavant Reglament intern de funcions), el qual es va publicar al BOIB núm. 82 Ext. de 2 de juny de 2010.

Després la presidència del IMAS va modificar en dues ocasions el citat Reglament, els dies 19 de maig de 2011 i 24 de març de 2014, els quals es varen publicar en el BOIB núm. 99 de 30 de juny de 2011 i en el BOIB núm. 56 de 24 d'abril de 2014, els dos textos refosos respectivament.

Posteriorment la presidència de l'IMAS ho va tornar a modificar puntualment, els dies 6 de setembre de 2017, 4 de desembre de 2017, 22 de novembre de 2018 (BOIB núm. 12 de 26 de gener de 2019), 12 de febrer de 2019 (BOIB núm. 23 de 21 de febrer), 7 de març de 2019 (BOIB núm. 36 de 19 de març), 18 de desembre de 2019 (BOIB núm. 8 de 18 de gener de 2020) i 3 d'agost de 2020 (BOIB núm. 151 de l'1 de setembre de 2020).

II.-  Conseqüència de la modificació de la RLF de l'IMAS mitjançant els expedients núm. 3/2021 i 5/2021 (BOIB núm. 69 de 27 de maig de 2021) i a proposta d'Òrgans de Govern, la Gerència i l'Àrea de Atenció comunitària i projectes estratègics, es necessari la modificació del Reglament intern de funcions, pel que respecta a determinats llocs de feina.

III.- En la sessió de la Mesa Sectorial de Negociació de l'IMAS, de dia 13 d'abril de 2021, es varen negociar, entre d'altres i com a punt quart de l'ordre de dia, les propostes de modificació de la RLF de l'IMAS expedients 3/2021 i 5/2021, així com les funcions dels llocs de feina que es proposaven crear o modificar.

IV.- La proposta de resolució de la directora gerent a la presidència de l'IMAS de modificació del Reglament intern de funcions dels llocs de feina de l'IMAS i dels seus annexos I i II, d'acord al procediment d'elaboració establert a la Instrucció 1/2010 de la presidència de l'IMAS, que regula l'establiment dels criteris per a l'elaboració de les propostes d'atribució de funcions als llocs de feina adscrits a les distintes àrees de l'IMAS (en endavant la Instrucció 1/2010).

Fonaments de dret

1. L'article 189.3 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears disposa que el personal al servei de les entitats locals de les Illes Balears depèn, orgànicament, del president o la presidenta de la corporació, que n'exerceix el comandament i, funcionament, del o de la responsable últims de la unitat administrativa a la que s'integra el lloc de feina que ocupa.

2. L'article 34 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, estableix que les ordres de funcions són l'instrument tècnic d'ordenació mitjançant el qual l'administració assigna les funcions als llocs de feina i que les ordres de funcions es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3. El Reglament intern de funcions aprovat per la presidència de l'IMAS en data 28 de maig de 2010, publicat al BOIB núm. 82 Ext. de 2 de juny, després modificat mitjançant les Resolucions de la presidència de l'IMAS els dies 19 de maig de 2011 i 24 de març de 2014 i publicats al BOIB núm. 99 de 30 de juny de 2011 i BOIB núm. 56 de 24 d'abril de 2014, dos textos refosos.

Posteriorment la presidència de l'IMAS ho va tornar a modificar puntualment, els dies 6 de setembre de 2017, 4 de desembre de 2017, 22 de novembre de 2018 (BOIB núm. 12 de 26 de gener de 2019), 12 de febrer de 2019 (BOIB núm. 23 de 21 de febrer), 7 de març de 2019 (BOIB núm. 36 de 19 de març), 18 de desembre de 2019 (BOIB núm. 8 de 18 de gener de 2020) i 3 d'agost de 2020 (BOIB núm. 151 de l'1 de setembre de 2020).

 

4. Les modificacions de la RLF de l'IMAS que afecten a aquesta modificació del Reglament intern de funcions són les aprovades mitjançant els Acords del Ple del Consell de Mallorca, de 13 de maig de 2021 (BOIB núm. 69 de 27 de maig de 2021), expedients administratius núm. 3/2021 i 5/2021.

5. L'article 16.6 dels Estatuts de l'IMAS (BOIB núm. 67 de 18 de maig de 2019), estableix que la Presidència determina les funcions dels llocs de treball adscrits a l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, les quals s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

6. L' article 1.4 de la Instrucció 1/2010, disposa que a l'empara de la potestat d'autoorganització correspon a la presidència determinar discrecionalment les funcions que corresponen als llocs de feina integrats dins la seva estructura orgànica, tot respectant el contingut essencial de les funcions de la subescala, classe i especialitat i els criteris establerts en aquesta instrucció.

7. L'article 9.4 de la citada Instrucció, determina que una vegada fermes les propostes es lliuraran als representants sindicals en el si de la Mesa Sectorial de Negociació de l'IMAS i respecte a l'aprovació i publicació el president a proposta de la directora gerent, aprovarà el Reglament d'atribució de funcions als llocs de feina de l'IMAS.

Resolució

Primer.  Modificar el Reglament intern de funcions de l'IMAS, de 28 de maig de 2010, pel qual s'atribueixen funcions als llocs de feina adscrits a l'IMAS, en el sentit que consta en els annexos I i II, els quals s'adjunten a aquesta Resolució.

Segon. ORDENAR la publicació d'aquesta modificació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears que començarà a vigir a partir del dia següent de la seva publicació i la publicació del text consolidat del Reglament intern de funcions de l'IMAS a la Seu Electrònica del Consell Insular de Mallorca.

Interposició de recursos

Aquesta resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella es pot interposar, d'acord amb l'article 28 dels Estatus de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials aprovats pel Ple del Consell de Mallorca de data 11 d'abril de 2019 (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019), recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, dins el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent al de la notificació de la present resolució.

Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs.

Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s'hagi notificat la resolució).

No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Palma, en el dia de la signatura electrònica (15 de juliol de 2021)

El conseller de Drets Socials i presidente de l'IMAS

Javier De Juan Martín

Documents adjunts