Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE CALVIÀ
INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ I BIBLIOTEQUES
Núm. 148536
Convocatòria i bases reguladores de les subvencions emmarcades en l'àmbit competencial de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià, dirigides a les associacions de mares i pares d'alumnes dels centres d'educació infantil i primària públics de Calvià per a la realització d'aules d'estiu de l'any 2021
El Consell Rector de l'IMEB en data 30 d'abril de 2021, va aprovar la Convocatòria i bases reguladores de les subvencions i ajudes emmarcades en l'àmbit competencial de l'IMEB, dirigides a les associacions de mares i pares d'alumnes dels centres d'educació infantil i primària de Calvià per a la realització d'aules d'estiu de l'any 2021.
CONVOCATÒRIA I BASES REGULADORES DE LES SUBVENCIONS EMMARCADES EN L'ÀMBIT COMPETENCIAL DE L'INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ I BIBLIOTEQUES DE CALVIÀ, DIRIGIDES A LES ASSOCIACIONS DE MARES I PARES D'ALUMNES DELS CENTRES D'EDUCACIÓ INFANTIL I PRIMÀRIA PÚBLICS DE CALVIÀ PER A LA REALITZACIÓ D'AULES D'ESTIU DE L'ANY 2021
CAPÍTOL I
DISPOSICIONS GENERALS
Article 1. Objecte
Aquestes bases tenen per objecte la regulació del procediment de concessió de les subvencions emmarcades en l'àmbit de les competències de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques (d'ara endavant IMEB) dirigides a las associacions de mares i pares d'alumnes (d'ara endavant AMIPA) dels centres d'educació infantil i primària (d'ara endavant CEIP) públics de Calvià per a la realització d'aules d'estiu de l'any 2021.
Article 2. Concepte de subvenció
Té la consideració de subvenció qualsevol prestació directa o indirecta, quantificable econòmicament, a càrrec de l'IMEB.
CAPÍTOL II
CARACTERÍSTIQUES DE LES SUBVENCIONS
Article 3. Beneficiaris
Els beneficiaris de les subvencions són les AMIPA dels CEIP públics de Calvià.
Article 4. Objecte de l'ajuda
Facilitar a les AMIPA l'accés a les aules d'estiu mitjançant subvencions per a la gestió i organització d'aquesta activitat, així com als residents participants. Igualment se subvencionarà la participació de nins de famílies residents a Calvià que tenguin menors en situació d'acolliment.
Seran objecte de subvenció les AMIPA que presentin i desenvolupin projectes que atenguin principalment els següents objectius:
Atesa la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, totes les activitats proposades per a la consecució dels objectius plantejats han d'adaptar-se a la normativa existent en el moment del seu desenvolupament. Les activitats s'han de desenvolupar tenint en compte l'indispensable vessant lúdic i a través d'una metodologia transversal.
Les ajudes s'ofereixen pels següents conceptes:
L'IMEB posa a disposició de les AMIPA, durant el període de vacances escolars, els següents CEIP: Galatzó (es Capdellà), Ses Rotes Velles (Santa Ponça), Puig de Sa Morisca (Santa Ponça), Puig de Sa Ginesta (Urbanització Galatzó), Xaloc (Peguera), Son Ferrer, Jaume I (Palmanova), Bendinat, Cas Saboners (Magaluf), Ses Quarterades (Calvià Vila) i Son Caliu.
Les AMIPA del municipi que compleixin les condicions establertes en aquesta convocatòria i que estiguin interessades a fer aules d'estiu, en qualsevol dels centres públics esmentats, han de presentar un projecte en la forma i dates establertes en aquestes bases..
En el cas que s'hagin de fer obres durant els mesos d'estiu incompatibles amb el desenvolupament normal de les activitats pròpies de les aules d'estiu, l'IMEB ho comunicarà a l'AMIPA afectada amb la deguda antelació.
Article 5. Crèdit pressupostari
Per atendre les obligacions de contingut econòmic que es derivin de la concessió de les subvencions objecte d'aquesta convocatòria existeix crèdit suficient en la partida 10 32601 4800000 del pressupost de l'IMEB de l'any 2021.
La quantia total de les subvencions convocades és de 140.000 €. Sense perjudici que, en aplicació de l'article 58.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es pugui ampliar el crèdit.
Article 6. Compatibilitat de les ajudes
Les subvencions són compatibles amb altres ajudes per a la mateixa finalitat atorgades per altres administracions o ens públics o privats, nacionals i internacionals, sempre que, conjuntament o aïlladament, no se superi el cost de l'activitat i/o projecte objecte de l'ajuda.
Article 7. Iniciació, instrucció, resolució i notificació
El procediment per concedir subvencions en règim de concurrència competitiva s'ha d'ajustar a l'article 23 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
El procediment per sol·licitar les subvencions recollides en aquestes bases s'ha d'iniciar a petició de l'interessat, d'acord amb els principis de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Els òrgans competents per instruir i resoldre el procediment s'especifiquen en el capítol IV d'aquestes bases.
D'acord amb la informació continguda en les sol·licituds per a la corresponent convocatòria, un cop feta la comprovació que les AMIPA sol·licitants reuneixen els requisits exigits, i després de la valoració de les esmentades sol·licituds per part del comissió avaluadora designada a aquest efecte, s'elevarà proposta de la concessió i/o denegació de subvencions i els motius que hi concorrin, i s'adjudicaran i/o denegaran, si n'és el cas, mitjançant resolució de la presidenta de l'IMEB. Així mateix també es formularà expressament proposta motivada de la denegació de les sol·licituds que no reuneixin els requisits establerts en les bases d'aquesta convocatòria. Si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en la convocatòria, l'òrgan competent requerirà l'interessat perquè en faci les esmenes pertinents en el termini màxim i improrrogable de tres dies naturals, comptadors a partir de la notificació d'esmena, indicant-li que si no ho fa se'l tendrà per desistit de la sol·licitud, amb resolució prèvia que ha de ser dictada en els termes prevists en l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
De conformitat amb l'establert en l'article 26 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en remissió a l'article 40 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la resolució de concessió i, si n'és el cas, de denegació de les subvencions, es publicarà en la pàgina web municipal a efectes de notificació.
El termini màxim per resoldre i notificar la concessió i/o denegació de les subvencions serà de sis (6) mesos, comptadors des de la data de publicació de la present convocatòria en el BOIB, de conformitat amb l'establert en l'article 25 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Contra la resolució de concessió i/o denegació de les subvencions emesa per la presidenta de l'IMEB, que no posa fi a la via administrativa, de conformitat amb l'establert en l'article 41 dels Estatuts de l'IMEB i l'article 112 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, es pot interposar recurs d'alçada davant el batle de la corporació, en el termini d'un mes comptador des de la notificació, de conformitat al que disposa l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques, sense perjudici que s'hi pugui presentar qualsevol altre recurs que es consideri pertinent. El recurs s'ha de presentar en el registre general o en qualsevol de les formes determinades en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Article 8. Percepció de l'ajuda
Per rebre la subvenció concedida és imprescindible que hagin estat adequadament justificades les subvencions atorgades en anteriors convocatòries.
Article 9. Presentació de la documentació (sol·licitud i justificació)
Tant la sol·licitud (Annex I) com la justificació (Annex IV), juntament amb la documentació requerida, s'ha de presentar de manera telemàtica a través del registre electrònic comú de l'Administració General de l'Estat, o extraordinàriament de forma presencial a les oficines de registre de l'IMEB, situades en el carrer Julià Bujosa Sans, batle, 1, de Calvià, amb cita prèvia, o a les oficines i registres que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, en els terminis i amb la documentació que en cada cas es determinin en aquestes bases.
Article 10. Activitats subvencionables, terminis, documentació de sol·licitud i de justificació
1. Gestió i organització d'aules d'estiu
Objecte: seran objecte de subvenció les AMIPA que gestionin i organitzin aules d'estiu, amb presentació prèvia del projecte corresponent, que serà supervisat i aprovat per l'IMEB.
Import de la subvenció: 300 € per AMIPA
Documentació a presentar per sol·licitar la subvenció:
Documentació a presentar per a la identificació del sol·licitant:
Terminis:
2. Participació de nins residents o en situació d'acolliment a les aules d'estiu
Objecte: seran objecte de subvenció les AMIPA que presentin la relació d'alumnes participants a les aules d'estiu que gestionen i en les quals s'atenguin nins i nines de 3 a 14 anys (alumnes de segon cicle d'educació infantil, primària i de primer cicle d'ESO en el curs 2020-2021), residents a Calvià, en els mesos de juny, juliol, agost i setembre de 2021.
Aquesta subvenció s'aplica en les mateixes condicions en el cas de la participació de menors acollits en període estival amb famílies residents, i als nins que estiguin en una situació d'acolliment en famílies residents a Calvià.
Seran també objecte de subvenció les AMIPA que tenguin inscrits en les seves respectives aules nins amb discapacitat, residents a Calvià, que autoritzin la consulta o presentin el certificat de discapacitat física, psíquica o sensorial, amb la certificació de l'organisme corresponent, igual o superior a un 33%. Els Serveis Socials municipals han de fer una valoració de cada cas, aportar la fitxa d'avaluació i determinar el sistema de suport més adient per a la participació i integració del menor, i han de fer un seguiment individualitzat del procés d'integració en l'activitat.
Aquesta ajuda permet finançar la contractació de monitors d'atenció a nins amb discapacitat participants a les aules d'estiu en la modalitat que l'equip dels Serveis Socials de l'Ajuntament de Calvià determini.
Import de la subvenció:
Per a la participació d'alumnes que compleixin els requisits establerts en la convocatòria:
Per a la contractació de monitors de suport a alumnes amb discapacitat durant els mesos de juliol i agost i els períodes no lectius de juny i setembre:
Per als períodes no lectius de juny i setembre correspondrà l'import proporcional a l'establert per mes.
Documentació a presentar per sol·licitar la subvenció:
Terminis:
Article 11. Control tècnic i financer
Les AMIPA beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i de fiscalització que l'IMEB consideri oportunes.
Article 12. Reintegrament de les subvencions
Es produirà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interès de demora que es generi des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acordi la procedència del reintegrament en els següents casos:
a) Obtenció de la subvenció falsejant les condicions o dades requerides o ocultant les que haguessin impedit l'atorgament.
b) Incompliment total o parcial de l'objectiu, de l'activitat, del projecte o la no adopció del comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.
c) Qualsevol altre cas que estigui regulat per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Article 13. Protecció de dades
De conformitat amb el disposat en el Reglament General de Protecció de Dades (UE) 2016/679 i a la normativa espanyola relativa a la protecció de dades personals, posam en el coneixement dels sol·licitants que:
1. El responsable del tractament de les seves dades de caràcter personal es l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques (IMEB) amb NIF Q-0700491-D, adreça carrer Julià Bujosa Sans, Batle núm. 1, CP: 07184, Calvià, Illes Balears, telèfon de contacte: 971 139 139 i adreça electrònica imeb@calvia.com.
2. Les dades de contacte del delegat de Protecció de Dades de l'IMEB són: dpd@calvia.com.
3. La finalitat amb la qual es tracten les seves dades és la tramitació i gestió de la convocatòria de subvencions emmarcades en l'àmbit competencial de l'IMEB de Calviá i dirigides a les associacions de mares i pares d'alumnes dels centres d'educació infantil i primària públics de Calvià per a la realització d'aules d'estiu.
4. La base legal per al tractament de les dades facilitades, tant en la sol·licitud com en la documentació que hi pugui ser adjuntada, es basa en l'article 6.1.c) del Reglament General de Protecció de Dades, compliment d'una obligació legal, i en l'art. 6.1.e), compliment d'una missió realitzada en interès públic sobre la base de:
L'IMEB consultarà les dades pertinents per a la resolució del tràmit.
5. La informació s'ha de conservar d'acord amb els criteris i terminis establerts en la Llei 15/2006, del 17 d'octubre, d'arxius i patrimoni documental de les Illes Balears.
6. Cessions de dades previstes: les dades personals podran ser comunicades a la Base Nacional de Subvencions, Agència Estatal d'Administració Tributària i a altres administracions que puguin estar relacionades amb la subvenció.
7. Els sol·licitants poden exercitar, en els casos i formes prevists en la legislació vigent, els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament, oposició i portabilitat, mitjançant registre presencial, en el Servei d'Atenció al Ciutadà de l'IMEB carrer Julià Bujosa Sans, Batle, núm. 1, Calvià.
8. Si en l'exercici dels seus drets, l'interessat no ha estat degudament atès, podrà presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, C/ Jorge Juan, 6 28001 Madrid - Seu electrònica: sedeagpd.gob.es. Amb caràcter previ i potestatiu, pot posar-se en contacte amb el delegat de Protecció de Dades a dpd@calvia.com.
CAPÍTOL III
ELS BENEFICIARIS
Article 14. Requisits dels sol·licitants
Els requisits imprescindibles per sol·licitar i rebre les subvencions objecte d'aquesta convocatòria són:
Article 15. Drets
Els beneficiaris perceptors de la subvenció tenen dret a obtenir el suport i la col·laboració de l'IMEB en la realització de l'activitat o projecte que se subvencioni (permisos, autoritzacions, llicències, etc.), una vegada aquest hagi autoritzat a l'AMIPA l'ús del col·legi per fer l'aula d'estiu:
En cas que el servei no sigui correcte, d'acord amb les AMIPA, l'IMEB pot prendre les mesures que consideri oportunes per millorar el servei.
El beneficiari pot subcontractar parcialment o totalment l'activitat o projecte a subvencionar.
Article 16. Obligacions
La presentació d'una sol·licitud de subvenció per a una activitat implica el coneixement i acceptació d'aquestes bases.
1. En qualsevol cas, l'AMIPA està obligada a complir tot l'establert en aquesta convocatòria i bases reguladores, així com la normativa general de subvencions i el Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel que es desenvolupa parcialment la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut. Igualment, i a causa de la situació excepcional en la qual ens trobam amb motiu del COVID-19, serà d'obligat compliment la normativa que estigui vigent durant tot el transcurs de l'activitat.
2. L'AMIPA és responsable de planificar, gestionar i desenvolupar l'activitat complint la normativa vigent en el cas que faci la prestació del servei de manera directa. En el cas que l'AMIPA opti per contractar una empresa per desenvolupar l'activitat, podrà delegar aquestes responsabilitats en l'empresa contractada, i, en aquest cas, haurà de notificar-ho a l'IMEB amb la corresponent conformitat de l'empresa.
3. Si per ús indegut o manca de supervisió del responsable de l'aula d'estiu s'ocasionen desperfectes en el centre educatiu, l'AMIPA o empresa en qui delegui es responsabilitzarà dels danys ocasionats, coordinant amb l'IMEB el restabliment i/o reparació d'aquests danys.
4. L'AMIPA, o empresa en qui delegui, ha de vetlar per un consum responsable d'aigua i llum i, en cas que es produeixi un excés en el consum habitual, ha de fer-se càrrec del cost addicional.
5. L'AMIPA, o empresa en qui delegui, ha de donar avís immediat a l'IMEB de totes les incidències, ja siguin materials o amb els propis participants.
6. La participació en l'acampada aula d'estiu 2021, especificada en la normativa, queda supeditada a l'evolució de la crisi sanitària i a la decisió de l'IMEB. S'informarà les AMIPA sobre la realització o cancel·lació de l'acampada abans del 30 de juliol de 2021.
En el cas que finalment es faci aquesta activitat, el transport dels alumnes anirà a càrrec de l'empresa.
7. L'AMIPA, o empresa en qui delegui, ha de complir o fer complir la normativa aplicable en matèria de legislació laboral, especialment en matèria de contractació i prevenció de riscos laborals. Així mateix, ha de vetlar perquè el personal al servei de l'aula d'estiu disposi del certificat que acrediti la inexistència d'antecedents per delictes sexuals mitjançant l'aportació del certificat negatiu del registre censal de delinqüents sexuals, d'acord amb la Llei Orgànica 1/1996, de protecció jurídica del menor, modificada per la Llei 26/2015 i la llei 45/2015 de voluntariat.
8. L'AMIPA i les empreses que gestionin l'activitat han de complir el que disposa la legislació vigent referent a la protecció de dades de caràcter personal. Concretament, han de donar compliment a les exigències establertes en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell Europeu, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades), i en la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
Els perceptors de la subvenció estan obligats a:
a) Revisar i comprovar totes les dades i documents que es lliurin en la sol·licitud i justificació.
b) Fer ús dels annexos d'aquesta convocatòria sense fer-hi cap modificació.
c) Fer constar en la documentació i en els elements publicitaris del projecte, comunicats, etc., el suport a l'activitat per part de l'IMEB (obligació d'incloure el logotip de l'IMEB).
d) En cas de renúncia, a comunicar-ho formalment, de forma expressa i motivada, en el termini de quinze dies a partir de l'endemà de la notificació de la concessió de la subvenció.
e) Fer l'activitat o projecte pel qual es concedeix la subvenció ajustant-se als objectius previstos.
f) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i facilitar la informació que els sigui requerida. En relació a l'acreditació de la formació de monitors i directors de les aules i altes i baixes del personal, ha d'estar disponible tota la documentació durant el desenvolupament de l'aula d'estiu a requeriment de l'IMEB.
g) Retre comptes de les modificacions que sorgeixin en la realització del projecte i justificar-les adequadament.
h) Comunicar l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat procedents d'altres administracions, entitats públiques o privades nacionals o internacionals.
i) Presentar la memòria de l'activitat, seguint el guió establert i en el termini indicat.
CAPÍTOL IV
ÒRGAN COMPETENT
Article 17. Òrgan competent
El Consell Rector de l'IMEB és l'òrgan competent per aprovar les bases reguladores i la convocatòria de cada tipus de subvenció.
La Presidència de l'IMEB té la competència per resoldre l'adjudicació de subvencions.
Article 18. Composició i funcions de la Comissió Avaluadora
La Comissió Avaluadora estarà formada per tres tècnics adscrits a l'IMEB, designats per la Presidència d'aquest.
Funcions de la Comissió Avaluadora:
Article 19. Composició i funció de l'òrgan instructor
L'òrgan instructor és la gerència de l'IMEB, responsable de formular la proposta de resolució provisional, degudament motivada, i de notificar als interessats que tenen un termini de 10 dies naturals per presentar-hi al·legacions.
Si no es presenten al·legacions dins el termini establert, la proposta de resolució provisional tendrà caràcter de definitiva. En cas contrari, una vegada examinades les al·legacions presentades, l'òrgan instructor ha de formular proposta de resolució definitiva, que ha d'expressar el sol·licitant o sol·licitants pels quals es proposa l'ajuda, i la seva quantia, especificant-ne l'avaluació i els criteris de valoració seguits per efectuar-la.
Article 20. Normativa i documentació
La Normativa de les Aules d'Estiu 2021, així com tota la documentació corresponent a la sol·licitud de subvencions recollides en aquestes bases, i a la justificació d'aquestes, ha de ser publicada en el BOIB i ha d'estar disponible en el web municipal (www.calvia.com) i també es pot sol·licitar per correu electrònic a imeb@calvia.com.
Article 21. Declaració sobre el gènere
Totes les referències fetes en aquesta convocatòria, tant en la normativa com en els annexos, referida a nins i alumnes, s'han d'entendre fetes indistintament al gènere masculí o femení, segons el sexe de l'interessat.
Calvià, 30 d'abril de 2021
La presidenta de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques
Olga Granados Expósito