Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA

Núm. 1043
Resolució de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa d’1 de febrer de 2021 per la qual s’aproven les bases de la convocatòria del procés d’avaluació dels directors dels centres de professorat que van obtenir plaça mitjançant les resolucions de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat per les quals es van aprovar les convocatòries públiques per cobrir, en règim de comissió de serveis, places de directors de centres de professorat, dels dies 21 d’abril de 2016, 13 de gener de 2017 i 27 de març de 2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1.La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, estableix en l'article 102 que la formació permanent constitueix un dret i una obligació de tot el professorat, i també que és una responsabilitat de les administracions educatives.

2.El Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix que la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa té competència en matèria de formació permanent del professorat.

3.El Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l'ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, determina en l'article 13.3 que la permanència en el càrrec de director de centre de professorat té una limitació en el temps i està sotmesa a les avaluacions periòdiques de la tasca desenvolupada en les condicions que es determinin en la normativa de desplegament del Decret esmentat.

4.L'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 11 de març de 2016 per la qual es regulen l'organització i el règim de funcionament de la xarxa de centres de professorat de les Illes Balears determina en l'article 8.3 que el nomenament dels directors dels centres de professorat s'ha de fer per un període inicial de dos anys i que, passat aquest període, s'ha de dur a terme una avaluació de la seva actuació. Si el resultat de l'avaluació és positiu, s'ha de renovar el nomenament, novament en comissió de serveis, per un període de dos anys. Un cop finalitzat aquest segon nomenament, s'ha de dur a terme una nova avaluació que, si és positiva, permetrà la pròrroga de la comissió de serveis per quatre anys més.

5.La mateixa Ordre de dia 11 de març de 2016 estableix, en l'article 6, les condicions d'aquesta avaluació, la composició de la comissió avaluadora i les seves funcions, els criteris d'avaluació i els instruments del procediment d'avaluació.

6.Les resolucions de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat dels dies 21 d'abril de 2016, 13 de gener de 2017 i 27 de març de 2019, per les quals es van aprovar les convocatòries públiques per cobrir, en comissió de serveis, places de directors de centres de professorat estableixen, en l'apartat 11.1 de les bases de la convocatòria, que els directors seleccionats en aquestes convocatòries han de ser avaluats en acabar el seu segon any com a directors. Un cop finalitzat el segon nomenament, s'ha de dur a terme una nova avaluació que, si és positiva, permetrà la pròrroga de la comissió de serveis per quatre anys més. A més, l'apartat 11.2 determina que les característiques de l'avaluació no recollides en l'article 6 de l'Ordre de dia 11 de març de 2016 s'han de dictar per mitjà d'unes instruccions de la persona titular de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat (actualment Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa).

7.El dia 20 de febrer de 2020 es va publicar en el BOIB  la Resolució de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa de dia 14 de febrer de 2020 per la qual s'aproven les bases de la convocatòria del procés d'avaluació dels directors dels centres de professorat que van obtenir plaça en règim de comissió de serveis mitjançant la convocatòria pública aprovada per la Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 21 d'abril de 2016.

8.La Resolució de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa de dia 21 de maig de 2020 va deixar sense efectes la convocatòria d'aquest procés d'avaluació dels directors dels centres de professorat i va prorrogar d'ofici i de manera excepcional, per al curs 2020-2021, les comissions de serveis dels assessors afectats.

9.Per tant, és necessari i convenient publicar la convocatòria del procés d'avaluació dels directors dels centres de professorat que van obtenir plaça en règim de comissió de serveis mitjançant la convocatòria pública aprovada per resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat dels dies 21 d'abril de 2016, 13 de gener de 2017 i 27 de març de 2019.

Fonaments de dret

1.La Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació.

2.El Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3.El Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l'ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4.L'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 11 de març de 2016 per la qual es regulen l'organització i el règim de funcionament de la xarxa de centres de professorat de les Illes Balears (BOIB núm. 36, de 19 de març de 2016).

5.La Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 21 d'abril de 2016 per la qual s'aprova la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis, places de directors als centres de professorat (BOIB núm. 52, de 26 d'abril de 2016).

6.La Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 13 de gener de 2017 per la qual s'aprova la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis, places de directors als centres de professorat (BOIB núm. 9, de 21 de febrer de 2017).

7.La Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 27 de març de 2019 per la qual s'aprova la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis, places de directors als centres de professorat (BOIB núm. 43, de 4 d'abril de 2019).

8.La Resolució de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa de dia 21 de maig de 2020 per la qual es deixa sense efectes la convocatòria del procés d'avaluació dels directors dels centres de professorat que van obtenir plaça en règim de comissió de serveis mitjançant la convocatòria pública aprovada per la Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 21 d'abril de 2016 (BOIB núm. 106, d'11 de juny de 2020).

Per tot això, dict la següent

Resolució

1.Aprovar les bases de la convocatòria del procés d'avaluació dels directors dels centres de professorat que van obtenir plaça mitjançant les resolucions de la directora general  de Formació Professional i Formació del Professorat per les quals es van aprovar les convocatòries públiques per cobrir, en règim de comissió de serveis, places de directors de centres de professorat, dels dies 21 d'abril de 2016, 13 de gener de 2017 i 27 de març de 2019.  Les bases d'aquesta convocatòria  figuren en l'annex 1 d'aquesta Resolució.

2.Aprovar l'annex 2 (Sol·licitud), l'annex 3 (Memòria de l'exercici de la funció directiva ¾ autoavaluació), l'annex 4 (Qüestionari per als assessors i personal no docent) i l'annex 5 (Propostes de millora).

3.Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el lloc web del Servei de Normalització Lingüística i Formació.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant el conseller d'Educació, Universitat i Recerca en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució, d'acord amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

   

Palma, 1 de febrer de 2021

La directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa

Amanda Fernández Rubí

   

ANNEX 1

Bases de la convocatòria

 

Primer

Objecte de la convocatòria

Aquesta convocatòria té per objecte establir el procés d'avaluació dels directors dels centres de professorat que van obtenir plaça mitjançant les resolucions de la directora general  de Formació Professional i Formació del Professorat per les quals es van aprovar les convocatòries públiques per cobrir, en règim de comissió de serveis, places de directors de centres de professorat, dels dies 21 d'abril de 2016, 13 de gener de  2017 i 27 de març de 2019.

Segon

Destinataris

1.Poden presentar-se a aquesta convocatòria els directors dels centres de professorat que van obtenir plaça en règim de comissió de serveis mitjançant les convocatòries públiques aprovades per les resolucions de la directora general  de Formació Professional i Formació del Professorat dels dies 21 d'abril de 2016, 13 de gener de 2017 i 27 de març de 2019.

2.La participació en aquest procés d'avaluació per part de les persones seleccionades en alguna d'aquestes convocatòries és un requisit indispensable per optar a la renovació de la comissió de serveis per continuar exercint la funció de direcció als centres de professorat. En el cas de no participar-hi, s'entén que el docent que ocupa la plaça de direcció renuncia a continuar exercint la seva tasca al centre de professorat a partir del curs 2021-2022.

3.Els directors que van obtenir plaça mitjançant la convocatòria pública aprovada per la Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 21 d'abril de 2016 han de ser avaluats de la tasca desenvolupada durant els cursos 2018-2019 i 2019-2020.

Tercer

Presentació de sol·licituds i documentació

1.Les persones interessades a participar en el procés d'avaluació han de presentar una sol·licitud (annex 2) i adjuntar la memòria de l'exercici de la funció directiva (autoavaluació) (annex 3).

2.La sol·licitud i la memòria (autoavaluació) s'han de presentar en el termini de set dies naturals comptadors des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en un dels registres habilitats per la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca, a les delegacions territorials o en qualsevol altra dependència referida en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Dins aquest termini també s'han de trametre, a l'adreça de correu electrònic snlf@dgpice.caib.es, una còpia de la sol·licitud en què consti la data d'entrada en el registre i una còpia de la memòria.

3.En el termini màxim de cinc dies naturals des de la data de finalització del període de presentació de les sol·licituds, el Servei de Normalització Lingüística i Formació ha de publicar en el seu lloc web la relació de persones admeses.

Quart

Procés

1.Aquesta convocatòria estableix un procés d'avaluació 360º de la tasca realitzada per cada un dels directors dels centres de professorat que hi participen durant el corresponent període d'avaluació.

2.Aquest procés inclou, per a cada un dels directors que participen en la convocatòria, les valoracions següents:

a) Memòria de l'exercici de la funció directiva (autoavaluació), elaborada pel mateix director i que es lliura juntament amb la sol·licitud en els terminis i la forma establerts en el punt tercer.

b) Avaluació per part dels assessors de l'equip pedagògic i de la resta de treballadors del centre de professorat que dirigeix.

c) Avaluació per part del Servei de Normalització Lingüística i Formació.

3.Els assessors de cada un dels equips pedagògics i la resta de treballadors del centre de professorat han de realitzar les valoracions a través d'un qüestionari en línia, assegurant la confidencialitat i la transparència del procés, en un termini de deu dies naturals des de la publicació de la llista de persones admeses a la convocatòria.

4.De les avaluacions realitzades s'obtindran dues puntuacions: una referida a la valoració del SNLF i l'altra resultant de calcular la mitjana de les valoracions del personal de cada CEP, atès que l'autoavaluació no computa. Amb aquestes dues puntuacions s'ha de fer la mitjana per obtenir la puntuació final de cadascun dels ítems avaluats.

5.Un cop finalitzat el termini de tramesa de les valoracions, el Servei de Normalització Lingüística i Formació ha d'elaborar l'informe a què es refereix l'article 6.4.c) de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 11 de març de 2016 per la qual es regulen l'organització i el règim de funcionament de la xarxa de centres de professorat de les Illes Balears. Aquest informe ha de recollir les mitjanes de les avaluacions realitzades pel personal de cada CEP (assessors i personal no docent) i pel SNLF, d'acord amb el que s'indica en l'apartat anterior.

6.Aquest informe s'ha de comunicar a la persona avaluada, que l'haurà de tenir en compte, juntament amb la memòria de l'exercici de la funció directiva (autoavaluació), per formular les propostes de millora (annex 5), les quals ha d'exposar en una entrevista personal que posa fi al procés d'avaluació.

7.Després de l'entrevista, i en cas que l'avaluació sigui positiva, la persona avaluada disposa d'un termini de set dies per fer arribar al Servei de Normalització Lingüística i Formació el document definitiu de propostes de millora, que pot tenir en compte les observacions realitzades en l'entrevista personal, si és el cas. Aquest document serà el referent de l'avaluació en la següent convocatòria d'avaluació de directors de centres de professorat.

Cinquè

Comissió avaluadora

1.La comissió avaluadora, amb la composició i les funcions que s'estableixen en els articles 6.1 i 6.2 de l'Ordre de dia 11 de març de 2016, respectivament, s'ha de constituir en el termini màxim de trenta dies naturals des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Els membres de la comissió han de tenir accés a la documentació presentada pels sol·licitants i a l'informe de resultats de l'avaluació 360º elaborat pel Servei de Normalització Lingüística i Formació.

2.A la primera reunió de la comissió avaluadora s'ha d'aprovar el calendari d'entrevistes personals amb els sol·licitants, d'acord amb el que s'estableix en l'article 6.4.d) de l'Ordre de dia 11 de març. També s'ha de determinar si aquesta entrevista personal s'ha de dur a terme telemàticament, en funció de les condicions sanitàries derivades de la COVID-19.

3.La comissió avaluadora ha d'elaborar un informe final, en el termini màxim de vint dies naturals des de la seva constitució, en el qual ha de constar la relació de persones que han superat el procés d'avaluació. Aquest informe s'ha d'elevar a la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa perquè en dicti la resolució corresponent, que s'ha de publicar al lloc web del Servei de Normalització Lingüística i Formació.

4.Les persones que hagin superat el procés d'avaluació han de ser proposades per renovar la comissió de serveis a partir de l'1 de setembre de 2021. Aquesta proposta s'ha de fer d'acord amb el que determina l'article 13.2 del Decret 41/2016, de 15 de juliol.

5.Els directors que van obtenir plaça mitjançant la convocatòria pública aprovada per la Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 21 d'abril de 2016 i superin el procés d'avaluació, hauran de tornar a ser avaluats, si és el cas, quan es compleixin quatre anys de la darrera avaluació, és a dir, de la tasca desenvolupada durant el període 2020-2024.

6.A les persones avaluades negativament no se'ls renovarà la comissió de serveis i cessaran del seu lloc de feina al centre de professorat en acabar la comissió de serveis actual.

Documents adjunts