Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 13215
Acord del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa en relació amb el Conveni específic entre el Consell Insular d’Eivissa i l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia per a l’execució del Pla de Millora de la Sostenibilitat i l’Eficiència Urbana

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En la reunió extraordinària i urgent de data 22 de desembre de 2020 del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, acordaren aprovar per unanimitat dels membres, el següent conveni:

«CONVENI ESPECÍFIC ENTRE EL CONSELL INSULAR D'EIVISSA I L'AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA, PER A L'EXECUCIÓ DEL PLA DE MILLORA DE LA SOSTENIBILITAT I L'EFICIÈNCIA URBANA

PARTS:

D'una banda, el senyor Vicent Marí Torres, president del Consell Insular d'Eivissa per nomenament del Ple reunit en sessió extraordinària de 5 de juliol de 2019, en nom i representació d'aquesta entitat, en virtut de les atribucions que li confereixen l'article 9 de la Llei 8/2000, de 25 d'octubre de consells insulars; els articles 34 i 41.3 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, que regula les bases de règim local, i l'art. 52 del Reglament orgànic d'aquesta corporació.

De l'altra, el senyor Josep Marí Ribas, alcalde de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia per nomenament del Ple de 15 de juny de 2019, en nom i representació d'aquesta entitat, actuant en virtut de les facultats previstes a l'article 21.1.b) de la Llei 7/85, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local.

Les parts es reconeixen mútuament la capacitat necessària per formalitzar aquest Conveni de conformitat amb els següents:

ANTECEDENTS:

1. La Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, en el seu article 36, estableix que és competència de les diputacions o entitats equivalents, com és el cas dels Consells Insular d'acord amb l'article 41 de la dita llei, l'assistència i la cooperació jurídica, econòmica i tècnica als municipis, així com la cooperació en el foment del desenvolupament econòmic i social.

2. La Llei 7/1985 també preveu la competència d'assegurar la prestació integral i adequada en tot el territori insular dels serveis de competència municipal i, en aquest sentit, el Consell Insular d'Eivissa pot atorgar subvencions i ajudes amb càrrec als seus fons propis per a la realització i el manteniment d'obres i inversions de competència municipal, les quals es podran instrumentar mitjançant plans específics o altres tipus d'instruments.

3. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, estableix al seu article 47.1 que són convenis els acords amb efectes jurídics adoptats per les administracions públiques, els organismes públics i entitats de dret públic vinculats o dependents o les universitats públiques entre si o amb subjectes de dret privat per a una finalitat comuna.

4. Altrament, en el marc dels principis generals que han de regir les relacions entre les diferents administracions públiques de la dita Llei 40/2015, d'1 d'octubre, es disposa a l'article 3 que les administracions públiques, en les seues relacions, es regeixen pels principis de cooperació, col·laboració i coordinació, i en la seva actuació pels criteris d'eficàcia i servei efectiu als ciutadans.

5. Per la seua banda, l'article 46 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars, a l'apartat 1 preveu que els consells insulars podran subscriure convenis o acords de cooperació amb la resta d'administracions públiques, en els quals s'estableixin lliurement els instruments de col·laboració necessaris per a l'assoliment de finalitats comunes d'interès públic.

6. L'Ajuntament gaudeix de la naturalesa d'ens local i té plena capacitat i personalitat jurídica independent per al compliment de les seues finalitats pròpies i es regeix pel principi de cooperació i col·laboració, i en la seua actuació pels criteris d'eficiència i servei a la ciutadania.

Així mateix, pel que fa a la competència dels municipis en matèria de desenvolupament econòmic local, l'article 29 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, preveu, al seu punt 1, que “A més de les competències derivades de la legislació bàsica de l'Estat i de l'exercici de les que puguin ser delegades per l'Estat, per la comunitat autònoma, pels consells i per altres administracions, aquesta llei garanteix als municipis un nucli de competències pròpies que han de ser exercides per aquestes entitats amb plena autonomia, subjecta només al control de constitucionalitat i legalitat”.

7. És voluntat del Consell Insular d'Eivissa finançar i cooperar econòmicament amb els ajuntaments de l'illa d'Eivissa en diferents projectes d'inversió municipal.

8. El Consell d'Alcaldes de data 3 de febrer de 2020 va acordar, per unanimitat, establir una cooperació econòmica per la qual el Consell Insular d'Eivissa distribuiria la seua aportació als diferents municipis d'acord amb els criteris de repartiment basats, principalment, en la població (62,5%) i l'extensió territorial (37,5%) de cada municipi. La distribució de les aportacions a efectuar en matèria d'inversions municipals va ser acordada, per unanimitat, al Consell d'Alcaldes de 4 d'agost de 2020.

9. El Govern de les Illes Balears i el Consell Insular d'Eivissa van signar, en data 4 de novembre de 2020, un conveni de col·laboració per impulsar el Pla de Millora de la Sostenibilitat i l'Eficiència Urbana, un compromís aprovat formalment durant la II Conferència de Presidents d'aquesta legislatura, inclòs en el Pacte Autonòmic de Reactivació i Transformació Social i Econòmica.

L'objecte del Pla és “l'impuls econòmic i la reactivació immediata, però també per al mig i el llarg termini, pensant en unes inversions per a unes illes més sostenibles en el futur”. El pla impulsa l'agenda urbana com a resposta pública a l'aturada de l'activitat i la destrucció d'ocupació, de manera que es podran reactivar i accelerar plans estratègics i generar activitat i ocupació a mig termini. Així, es pretén fomentar la inversió municipal dirigida a la millora de l'eficiència energètica a espais i edificis públics, la millora en xarxa baixa del cicle de l'aigua i de reducció de fuites; el foment de l'accessibilitat; la millora d'espais urbans i la mobilitat urbana sostenible.

D'acord amb el conveni signat entre el Govern de les Illes Balears i el Consell Insular d'Eivissa, els ajuntaments podran presentar els seus projectes, i són els consells insulars els que han de fixar els acords per al repartiment de fons. Les condicions específiques que han de regular, entre d'altres, les aportacions econòmiques de cada administració i els projectes objecte d'aquestes ajudes s'establiran en convenis específics que el Consell Insular d'Eivissa ha de signar amb cadascun dels ajuntaments.

10. El Consell Insular d'Eivissa ha previst, en l'aplicació pressupostària 9420 76200, la quantia de 2.500.000 euros amb l'objectiu d'atorgar ajudes econòmiques als ajuntaments de l'illa d'Eivissa per impulsar i executar diferents inversions i obres de millora als municipis. Aquesta quantia, junt amb l'aportació de 2.100.000 euros del Govern de les Illes Balears d'acord amb el conveni signat entre ambdues administracions públiques, es destinarà als ajuntaments, que també hauran de fer la seua aportació, en compliment d'allò establert al conveni de col·laboració per impulsar el Pla de Millora de la Sostenibilitat i l'Eficiència Urbana.

11. El Consell Insular d'Eivissa i els ajuntaments de l'illa d'Eivissa van signar, en el Consell d'Alcaldes de data 9 de novembre de 2020, la Declaració sobre el Pla de Millora de la Sostenibilitat i de l'Eficiència Urbana de l'illa d'Eivissa, mitjançant la qual manifesten la seua voluntat en executar i desenvolupar l'esmentat Pla, d'acord amb el conveni signat a l'efecte entre el Govern de les Illes Balears i el Consell Insular.

CLÀUSULES

Primera

OBJECTE DEL CONVENI

L'objecte del conveni és establir la cooperació econòmica per part del Consell Insular d'Eivissa amb l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia (d'ara endavant l'Ajuntament), d'acord i amb el mateix règim legal que la Comunitat Autònoma, amb allò establert en la Llei 20/2006, de 15 de desembre, en allò referent al Fons de Cooperació Local i als municipis de règim especial, en la realització d'inversions i obres que assegurin i millorin els serveis que són competència municipal, concedint una ajuda econòmica, provinent dels fons propis del Consell Insular d'Eivissa i del Govern de les Illes Balears, d'acord amb el conveni signat entre dites administracions públiques, en data 4 de novembre de 2020, per impulsar el Pla de Millora de la Sostenibilitat i l'Eficiència Urbana.

Segona

OBRES I INVERSIONS SUBVENCIONABLES

Les obres i inversions subvencionables seran les incloses com annex al present conveni o les que hagin pogut substituir a aquestes d'acord amb allò establert en aquest conveni. En qualsevol cas, aquestes obres i inversions municipals hauran de ser executades en la seua totalitat abans de l'1 de maig de 2023.

Aquestes obres i inversions municipals, en compliment d'allò establert al conveni signat entre el Consell Insular d'Eivissa i el Govern de les Illes Balears, per impulsar el Pla de Millora de la Sostenibilitat i l'Eficiència Urbana hauran d'estar dirigides a:

- La millora de l'eficiència energètica a espais i edificis públics

- La millora en xarxa baixa del cicle de l'aigua i de reducció de les fuites

- El foment de l'accessibilitat, en aplicació de la Llei d'accessibilitat universal

- La millora d'espais urbans

- La mobilitat urbana sostenible

Les aportacions podran destinar-se a actuacions definides com inversions financerament sostenibles, sempre i quan s'emmarquin dins les actuacions definides en el paràgraf anterior i es faci constar al conveni corresponent.

La valoració de les inversions i/o obres subvencionables es farà a partir del preu del projecte d'execució de les mateixes que s'hagi presentat.

Així mateix, també es podran incloure dins les despeses subvencionables les relatives a la redacció dels projectes (bàsic i d'execució) d'obres i inversions municipals que siguin objecte del present conveni.

L'Ajuntament haurà de presentar a la comissió de seguiment que es constitueixi per aquest conveni, en el mes de setembre de cada any, l'estat d'execució de les obres plurianuals i la comunicació relativa a la modificació de les obres o inversions que hagin estat incloses en el present conveni i que, per algun motiu, no puguin ser executades. Les obres que no hagin pogut ser executades podran ser substituïdes per altres sempre que la naturalesa de les mateixes s'emmarqui dins l'objecte del present conveni.

Tercera

OBLIGACIONS DE L'AJUNTAMENT

- L'Ajuntament haurà d'executar la totalitat de les obres i inversions per a les quals rebi ajuda econòmica del Consell Insular d'Eivissa i que, si no han estat objecte de modificació o substitució, són les que consten relacionades a l'annex del present conveni, abans de l'1 de maig de 2023.

- L'Ajuntament aportarà l'import de 462.458,02 €, d'acord amb la distribució aprovada, per unanimitat, en el Consell d'Alcaldes de 3 de febrer de 2020 i de 4 d'agost de 2020, així com amb allò establert en el conveni signat entre el Govern de les Illes Balears i el Consell Insular d'Eivissa en data 4 de novembre de 2020 en relació amb el Pla de Millora de la Sostenibilitat i l'Eficiència Urbana. En cas que l'obra i/o inversió municipal objecte de subvenció tengui un cost superior al de l'aportació total que se li hagi destinat a l'empara d'aquest conveni, serà l'Ajuntament qui es farà càrrec del pagament de la diferència resultant.

Així mateix, haurà de justificar les obres i inversions que hagi executat totalment, per a les quals rebrà una ajuda amb un import màxim de 1.013.003,28 €, provinents de l'aportació del Govern de les Illes Balears (462.458,02 €) i del Consell Insular d'Eivissa (550.545,26 €).

L'Ajuntament haurà de comunicar el Consell Insular d'Eivissa la modificació i/o substitució de les obres o inversions que hagin estat incloses en el present conveni en el mes de setembre de cada any.

Aquestes modificacions i/o substitucions seran valorades i consensuades a la Comissió de Seguiment que es crearà a l'empara d'aquest conveni.

- L'Ajuntament, d'acord amb el que disposa l'article 14, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, complirà també amb les obligacions següents:

a) Complir l'objectiu, executar el projecte, exercir l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de les subvencions.

b) Justificar davant l'òrgan concedent o l'entitat col·laboradora, si s'escau, el compliment dels requisits i les condicions, i també la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determinin la concessió o el gaudi de la subvenció. La justificació de l'execució de les obres i inversions municipals s'haurà de fer d'acord amb les condicions que es determinin en aquest conveni.

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, que ha d'efectuar l'òrgan concedent o l'entitat col·laboradora, si s'escau, i qualsevol altra de comprovació i control financer que puguin dur a terme els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris, i aportar tota la informació que li sigui requerida en l'exercici de les actuacions anteriors.

d) Comunicar a l'òrgan concedent o l'entitat col·laboradora l'obtenció d'altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos que financin les activitats subvencionades.

Aquesta comunicació s'ha d'efectuar dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o de l'obtenció de l'ajuda concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.

e) Acreditar que està al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i davant la Seguretat Social, en la forma que es determini per reglament, i sense perjudici del que estableix la disposició addicional  divuitena de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

f) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

g) Adoptar les mesures de difusió que conté l'apartat 4 de l'article 18 de la Llei general de subvencions, en els termes establerts en el present conveni.

h) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els casos que preveu l'article 37 de la Llei general de subvencions.

- L'Ajuntament haurà de realitzar l'execució de les obres i inversions municipals incloses en el present conveni d'acord amb la normativa vigent en matèria de contractació.

- Així mateix, l'Ajuntament queda també sotmès a totes aquelles obligacions que es derivin del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el seu Reglament, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que hi sigui d'aplicació.

Quarta

OBLIGACIONS DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA

El Consell Insular d'Eivissa aportarà a l'Ajuntament una ajuda econòmica per un import màxim de 1.013.003,28 €, provinents de l'aportació del Govern de les Illes Balears (462.458,02 €) i del Consell Insular d'Eivissa (550.545,26 €), d'acord amb el conveni signat entre ambdues administracions per a impulsar el Pla de Millora de la Sostenibilitat i l'Eficiència Urbana.

L'ajuda econòmica del Consell Insular d'Eivissa no podrà ser superior a la quantia degudament justificada per l'Ajuntament.

Així mateix, l'aportació del Consell Insular d'Eivissa (incloent també l'efectuada pel Govern de les Illes Balears) per a cada inversió i/o obra individual no podrà superar, en cap cas, les dues terceres parts de l'import total del projecte.

El càlcul de la quantia a aportar pel Consell Insular d'Eivissa s'ha realitzat d'acord amb criteris de població (62,5%) i d'extensió (37,5%) dels municipis, acordat, per unanimitat, pel Consell d'Alcaldes de data 3 de febrer de 2020. Així mateix, la distribució de les aportacions es farà segons l'acord, per unanimitat, del Consell d'Alcaldes de 4 d'agost de 2020, i serà la següent:

PLA MILLORA SOSTENIBILITAT

APORTACIÓ CAIB

APORTACIÓ CIE

APORTACIÓ AJUNTAMENT

TOTAL APORTACIONS PER MUNICIPI

Sant Josep de sa Talaia

462.458,02

550.545,26

462.458,02

1.475.461,30

 

Cinquena

COMPATIBILITAT DE LES AJUDES

Aquesta aportació és compatible amb qualsevol altra ajuda pel mateix concepte que es concedeixi per part d'altres entitats públiques o privades, sense perjudici de l'obligació de l'Ajuntament de comunicar aquest fet al Consell Insular d'Eivissa.

En cap cas l'import de les aportacions i les ajudes rebudes pel mateix concepte, aïlladament o en concurrència, no pot superar el cost total de l'obra o inversió, de conformitat amb el que disposa l'article 19 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Sisena

PAGAMENT

El Consell Insular d'Eivissa abonarà la quantia corresponent, d'acord amb el conveni per a impulsar el Pla de Millora de la Sostenibilitat i l'Eficiència Urbana, una vegada justificada l'execució de l'obra i/o inversió municipal en la forma establerta en el present conveni.

L'ajuda econòmica rebuda en virtut d'aquest conveni no podrà ser superior a la quantia degudament justificada per l'Ajuntament. Així mateix, l'aportació del Consell Insular d'Eivissa (incloent també l'efectuada pel Govern de les Illes Balears) per a cada inversió i/o obra individual no podrà superar, en cap cas, les dues terceres parts de l'import total del projecte.

L'Ajuntament podrà sol·licitar bestretes de pagament parcial de l'aportació que els hi correspon, sempre que aquesta bestreta no superi el 80% de l'aportació corresponent. En cas que s'hagi sol·licitat bestreta, s'haurà de tenir en compte les obligacions pel que fa als terminis de justificació de les despeses que s'estableixen al present conveni. En qualsevol cas, atenent la condició d'administració local de l'Ajuntament queda exonerat de la constitució de garantia, de conformitat amb allò establert a l'article 42.2 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Setena

JUSTIFICACIÓ

La justificació de les despeses de les obres i inversions s'hauran de constatar mitjançant informe de l'Interventor/a, certificat pel Secretari/ària de l'Ajuntament, acreditant, de manera detallada, les despeses realitzades i incloent tota la documentació relativa a les actuacions dutes a terme.

L'Ajuntament haurà d'acreditar també el pagament de les factures que justifiquen l'ajuda rebuda. Així mateix, haurà d'aportar una memòria de les actuacions que hagin estat objecte de subvenció.

L'Ajuntament presentarà la justificació corresponent a cada obra i/o inversió municipal una vegada aquesta hagi estat totalment executada. Però, en qualsevol cas, la justificació de l'execució de la totalitat de les obres i/o inversions municipals, sempre i quan no s'hagi presentat abans, s'haurà de presentar abans del 15 de maig de 2023.

En cas que per a una determinada obra i/o inversió municipal s'hagi sol·licitat bestreta, la justificació de l'execució de la totalitat de l'obra i/o inversió s'haurà d'efectuar en el termini de tres mesos des de la concessió de la bestreta o en el termini ampliat que es determini d'acord amb les Bases d'Execució del Pressupost del Consell Insular d'Eivissa de cada anualitat, ampliació que haurà de ser degudament aprovada pel Consell Executiu.

Vuitena

PUBLICITAT DE LES INVERSIONS I/O OBRES SUBVENCIONADES

L'Ajuntament es compromet a col·locar en lloc visible un cartell informador de les administracions públiques que participen amb el finançament de cada projecte.

A tal efecte, inclourà l'escut o la imatge que el Consell Insular d'Eivissa indiqui, així com l'escut o la imatge del Govern de les Illes Balears, seguint els models de l'annex 2, en els cartells informatius, plaques, anuncis, fullets i qualsevol altre suport publicitari i/o informatiu o de comunicació, sobre l'obra o inversió inclosa en aquest conveni, figurant expressament la col·laboració del Consell Insular d'Eivissa i del Govern de les Illes Balears tant en el material i suports abans esmentats com en les memòries o informes que es puguin derivar del projecte.

Novena

COMISSIÓ DE SEGUIMENT

A partir de la signatura del Conveni i amb la finalitat de fer el seguiment de les actuacions concretes i de dur a terme la coordinació entre les parts, s'ha de constituir la Comissió de Seguiment del Conveni, que estarà integrada per quatre representants de cada una de les parts.

Aquesta comissió estarà integrada per:

- El President del Consell Insular d'Eivissa o conseller/a executiu/va en qui delegui, que exercirà les funcions de president de la comissió.

- l'Alcalde de l'Ajuntament signant del conveni o regidor/a en qui delegui, que exercirà les funcions de vicepresident de la comissió.

- un/a tècnic/a de l'Ajuntament signant del conveni, que actuarà com a vocal.

- un/a tècnic/a del Consell Insular d'Eivissa, que actuarà com a vocal.

- un/a funcionari/ària del Consell Insular d'Eivissa, assessor/a jurídic/a, que actuarà com a secretari/ària de la comissió.

La comissió podrà convocar a les seues reunions els assessors que consideri oportú d'acord amb els assumptes que hagin d'avaluar en cada sessió.

Són funcions d'aquesta Comissió:

a) El seguiment, la vigilància i el control de l'execució del Conveni i dels compromisos adquirits per les parts.

b) Resoldre els problemes d'interpretació i compliment que puguin plantejar-se respecte del Conveni.

c) Valorar i consensuar la substitució de les obres incloses en l'annex del present conveni i la conseqüent modificació del mateix.

L'Ajuntament haurà de presentar a aquesta comissió per a la seua aprovació, en el mes de setembre de cada any, l'estat d'execució de les obres plurianuals i la comunicació relativa a la modificació de les obres o inversions que hagin estat incloses en el present conveni i que, per algun motiu, no puguin ser executades. Les obres que no hagin pogut ser executades podran ser substituïdes per altres sempre que la naturalesa de les mateixes s'emmarqui dins l'objecte del present conveni.

Desena

REVISIÓ I MODIFICACIÓ DEL CONVENI

Els termes d'aquest conveni podran ser revisats sempre que no alterin l'import de l'ajuda total concedida a la finalització o el termini d'execució del mateix.

Qualsevol altre tipus de modificació dels termes del present conveni, haurà de ser aprovada per les parts.

La substitució de les obres incloses en l'annex del present conveni per unes altres serà motiu de modificació del mateix. La modificació serà inclosa a aquest conveni en forma d'addenda.

Onzena

ÒRGAN COMPETENT PER INSTRUIR I RESOLDRE EL PROCEDIMENT

El Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal del Consell és el competent per instruir el procediment d'aquest Conveni, de conformitat amb el Decret de Presidència núm. 2020000768, de modificació del Decret de Presidència núm. 2019000471, de data 10-7-2019, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments, i del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020), que atribueix al Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal "L'activitat competencial pròpia del Consell Insular en matèria de cooperació i assistència local als municipis de l'illa, recollides tant a la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local com a la Llei 8/1993, d'1 de desembre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de règim local".

Dins d'aquest Departament correspon al conseller executiu l'ordenació del procediment, en virtut del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 98 EXT., de 17-7-2020; modificacions al BOIB núm. 175, de 31-12-2019, BOIB núm. 101, de 4-6-2020 i al BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020).

Pel que fa a la competència per aprovar aquest Conveni, de conformitat amb l'establert al Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 98 EXT., de 17-7-2020; modificacions al BOIB núm. 175, de 31-12-2019, BOIB núm. 101, de 4-6-2020 i al BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020), correspon al Consell Executiu "Aprovar els convenis amb altres entitats públiques o privades la quantia dels quals superi els quinze mil euros (15.000 €)".

Dotzena

RESOLUCIÓ I EXTINCIÓ DEL CONVENI

Seran causes de resolució i extinció del conveni, a més de la determinada per la seua vigència:

- Pel compliment de les actuacions que constitueixen el seu objecte, havent realitzat la justificació i el pagament de l'ajuda en la seua totalitat.

- Denúncia del conveni per qualsevol de les parts feta amb un mínim de tres mesos d'anticipació a la data prevista d'extinció.

- Per acord de les parts.

- Per les causes generals establertes per la legislació vigent.

L'incompliment de qualsevol de les parts de les obligacions establertes en aquest conveni podrà ser causa de resolució del mateix.

En cas de divergència sobre la interpretació i/o l'execució de les clàusules d'aquest Conveni, les parts, renunciant al seu fur propi, si en tinguessin, se sotmeten a la competència dels Jutjats i Tribunals de les Illes Balears, en la forma determinada per la llei.

Tretzena

REINTEGRAMENT I REVOCACIÓ DE L'AJUDA

L'incompliment de l'obligació de justificar la finalitat de l'ajuda econòmica rebuda en la forma i els terminis establerts suposarà, a més de la revocació, la impossibilitat de rebre ajudes del Consell Insular d'Eivissa mentre no es faci la devolució de l'import reclamat.

En cas de reintegrament total o parcial pertocarà aplicar els interessos de demora, d'acord amb l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

El reintegrament es realitzarà pel procediment regulat per les disposicions generals sobre procediments administratius contingudes en el títol IV de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sense perjudici de les especialitats que s'estableixen en la Llei general de subvencions i en el RLGS, en el qual s'ha de garantir l'audiència a les entitats interessades.

Catorzena

RÈGIM JURÍDIC

El present conveni no té caràcter contractual sinó que articula una subvenció, i s'ha de regir per les seues clàusules, i en tot allò no previst en el present Conveni, per la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei 38/2003, i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

Quinzena

PUBLICITAT DEL CONVENI

El present Conveni es publicarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions en els termes expressats a l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 novembre, general de subvencions (LGS), al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al Portal de Transparència del Consell (http://transparencia.conselldeivissa.info), de conformitat amb l'establert als articles 5.4 i 8.1 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

A més, la documentació sobre els convenis s'ha de remetre a la Sindicatura de Comptes de conformitat amb l'establert a l'article 1.2 de la Instrucció relativa a la tramesa a la Sindicatura de Comptes de la informació sobre els convenis formalitzats per les entitats del sector públic local de les Illes Balears (BOIB núm. 161, de 24-12-16), en relació amb l'article 53 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Setzena

VIGÈNCIA DEL CONVENI

Aquest Conveni té una vigència inicial de quatre anys a comptar des de l'endemà de la seva signatura.

Com a mostra de conformitat, signam aquest Conveni en dos exemplars.

Vicent Marí Torres                                                Josep Marí Ribas

President                                                              Alcalde

           Consell Insular d'Eivissa                               Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia

  

ANNEX 1

 

 

INVERSIONS AJUNTAMENT SANT JOSEP DE SA TALAIA

1. 

Renovació de la xarxa de transport i distribució entre els dipòsits municipals Sant Josep i Puig de Mar a Sant Josep de sa Talaia

2.572.417,42 €

  

ANNEX 2 

 

 

  

Eivissa, 30 de desembre de 2020

El cap de Secció de Cultura, Educació i Patrimoni

José Vicente Garibo Redolat