Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL DE GOVERN

Núm. 2914
Acord del Consell de Govern de 16 de març de 2020 pel qual es concreten les mesures de caràcter organitzatiu i de prestació de serveis públics de l’Administració de la Comunitat Autònoma i del sector públic instrumental, en el marc del que disposen el Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, i l’Acord del Consell de Govern de 13 de març de 2020 pel qual s’aprova el Pla de Mesures Excepcionals per Limitar la Propagació i el Contagi de la COVID-19

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'aprovació del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, determina la necessitat d'establir mesures organitzatives que garanteixin el manteniment del servei públic i a la vegada siguin compatibles amb la situació d'estat d'alarma i les obligacions de confinament que s'han declarat.

Les restriccions establertes a la mobilitat de la ciutadania, contingudes en l'article 6 del Reial decret 463/2020, de 14 de març, determinen necessàriament la reducció de públic als serveis administratius, les actuacions dels quals han quedat protegides per l'aplicació de la disposició addicional tercera del Reial decret esmentat, atès que han quedat interromputs tots els terminis per a la tramitació dels procediments del sector públic definits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Aquesta previsió implica la suspensió immediata dels procediments en tramitació durant el període d'estat d'alarma, la qual cosa permet les restriccions en els registres de totes les dependències administratives i en els serveis d'atenció al públic.

La declaració d'estat d'alarma ens obliga, d'una banda, a garantir tots els serveis públics i reforçar els que són més essencials en aquest moment, però també s'han de prendre mesures que possibilitin el confinament dels empleats públics que puguin treballar en remot des de les seves llars, per contribuir a evitar situacions de risc que afecten tota la ciutadania.

Així mateix, s'han d'adoptar mesures perquè les tasques que s'hagin de mantenir de manera presencial es duguin a terme en condicions adequades de seguretat, per evitar riscs de contagi. 

Són d'aplicació les mesures contingudes en el Pla de Mesures Excepcionals per Limitar la Propagació i el Contagi de la COVID-19 aprovades per l'Acord del Consell de Govern de 13 de març de 2020 i ratificades per la disposició final primera del Reial decret 463/2020, de 14 de març, en tot allò que no contradigui aquest Acord.

Per això, el Consell de Govern a proposta del conselleres i els consellers, cada un en l'àmbit de les seves competències, en la sessió de 16 de març de 2020, adoptà, entre d'altres, l'Acord següent:

Primer. Aprovar les mesures que consten en els annexos d'aquest Acord.

Segon. Mantenir vigents les mesures acordades pel Consell de Govern el divendres dia 13 de març d'enguany, en tot allò que no contradigui les mesures que s'estableixen en aquest Acord.

Tercer. Encomanar als secretaris generals, directors generals i assimilats, com també als directors gerents de les entitats instrumentals, l'adopció, en el termini màxim de 24 hores des de la publicació d'aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de les mesures necessàries per a l'execució d'aquest Acord, garantint la seguretat personal dels empleats públics que exerceixin funcions presencials, dels altres treballadors que prestin serveis presencials a les seves seus i del públic que s'hi dirigeixi, d'acord amb les instruccions dels serveis sanitaris.

Atesa l'excepcionalitat de la situació la competència per autoritzar la prestació de serveis en la modalidad de “teletreball coronavirus” es delega en els secretaris generals de cada conselleria.

Quart. Les mesures establertes en aquest Acord no s'apliquen als serveis sanitaris del Servei de Salut de les Illes Balears (IBSALUT) o als altres ens que s'hi vinculen ni als que estan vinculats a la Conselleria de Salut i Consum, als quals s'aplicaran mesures específiques d'acord amb les funcions que els corresponen.

Cinquè. Les mesures establertes en aquest Acord regiran durant el període en què es mantengui la declaració de l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.

Sisè. S'encarrega a les secretaries generals i a les gerències dels ens instrumentals el control del compliment de les mesures adoptades en execució d'aquest Acord.

Setè. Les mesures que conté aquest Acord poden ser modificades en qualsevol moment, si les circumstàncies ho exigeixen, mitjançant una resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització.

Vuitè Instar l'Advocacia de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears a presentar aquest Acord davant l'òrgan judicial competent a l'efecte establert en l'article 8.6 segon paràgraf de la Llei  29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Novè. Aquest Acord desplegarà efectes des del moment de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 16 de març de 2020

 

La consellera secretària 

Pilar Costa i Serra

(en suplència de firma, la consellera d'Hisenda

i Relacions Exteriors, art. 2.2 del Decret 9/2019)

Rosario Sánchez Grau

La presidenta

Francesca Lluch Armengol i Socias

Documents adjunts