Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

Núm. 9222
Creació de la comissió Coordinadora de Competències Municipals

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que el Ple de l'Ajuntament en sessió extraordinària de dia 6 de setembre de 2019, ha adoptat l'acord relatiu a la creació de la Comissió Coordinadora de Competències Municipals, que tot seguit es transcriu:

“15. Examen i aprovació proposta de creació de la Comissió Coordinadora de Competències Municipals.

Es presenta proposta de Batlia de data 30/08/2019, que a continuació es transcriu:

“PROPOSTA DE CREACIÓ DE LA COMISSIÓ COORDINADORA DE COMPETÈNCIES MUNICIPALS 

L' estructura dels diversos aspectes que conformen la realitat del municipi d'Alcúdia es reflecteix en una particular, i igualment complexa, estructura municipal tal i com resulta del Decret 1122/2019, de 12 de juliol, que distingeix dotze Àrees de gestió municipal com són:

1. Àrea de Batlia, Personal i Patrimoni Històric i Municipal

2. Àrea d'Hisenda, Contractació i Estadística.

3. Àrea d'Educació, Cultura i Fires

4. Àrea d'Urbanisme, Esports i Joventut.

5. Àrea de Comerç, Promoció Econòmica i Festes

6. Àrea de Serveis Generals, Manteniment i Obres municipals

7. Àrea de Sanitat, Benestar Social, Igualtat, Participació Ciutadana i Mercats.

8. Àrea de Gestió de Residus i Platges

9. Àrea de Turisme

10. Àrea de Transparència, Informàtica i Relacions Institucionals

11.Àrea de Medi Ambient

12. Àrea de Normalització Lingüística 

Aquesta estructura municipal es completa, per la seva pròpia naturalesa orgànica i funcional, amb les delegacions genèriques i específiques que resulten dels Decrets 1145 a 1152 i 1155 de l'any 2019.

Qualsevol organització necessita, en atenció als principis d'eficàcia i eficiència, una coordinació adequada a la seva pròpia estructura. En el cas del municipi d'Alcúdia, l'abast i complexitat de les competències i les realitats sectorials que conflueixen en l'Ajuntament, fan necessari l'articulació d'un òrgan específic en el marc del qual el titulars de les Àrees delegades, ja sigui per delegació genèrica ja sigui per delegació específica, puguin posar de manifest els diferents aspectes de la seva gestió diària i planificació que poden convergir o col·lidir amb las demés Àrees municipals.

Així, aquest òrgan complementari s'encarregarà de la necessària coordinació sobre la que s'han de regir les relacions Interdepartamentals per aconseguir una efectiva eficiència dels recursos públics evitant duplicitats, i una òptima planificació entre les distintes Àrees municipals, tot de conformitat amb la potestat de organització pròpia de l'Ajuntament d'Alcúdia, i les previsions contingudes en la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de Bases del Règim Local, i la Llei 20/2006 balear del règim municipals envers els òrgans complementaris.

En aquest sentit, consta informe jurídic, emès pel Lletrat municipal i pel Secretari de la Corporació, favorable que posa de manifest la viabilitat jurídica de la creació de la  Comissió  Coordinadora de Competències Municipals com a òrgan complementari, advertint de la necessitat d'aprovació de l'acord per majoria absoluta.

Consegüentment, per tot el que precedeix, i de conformitat amb les facultats i a atribucions que resulten de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de Bases del Règim Local, i la Llei 20/2006 balear del règim municipal,

PROPOSO AL PLENARI DE L'AJUNTAMENT D'ALCÚDIA l'adopció dels següents                          

 

ACORDS 

PRIMER.-  Crear la Comissió Coordinadora de Competències Municipals, com a òrgan complementari no executiu, per tal d'aconseguir una efectiva coordinació entre les diferents Àrees municipals en atenció als principis d'eficiència i planificació dels recursos de l'Ajuntament.

SEGON.- Aprovar els Estatuts de la Comissió Coordinadora de Competències Municipals, adjunts com a Annex a aquesta proposta.

TERCER.- Publicar aquesta Acord, i el seu Annex, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

No obstant això, el Plenari resoldrà el que consideri més convenient als interessos municipals.”

 

ANNEX ESTATUTS DE LA COMISSIÓ COORDINADORA DE COMPETÈNCIES MUNICIPALS

Article 1. Naturalesa 

1.- La Comissió Coordinadora de Competències Municipals, en endavant la Comissió Coordinadora, es constitueix sota l'emparament de la potestat d'autoorganització dels municipis prevista en l'art. 4 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de Bases del Règim Local, i la previsió de l'art. 20.3 de la mateixa LBRL de conformitat amb la previsió de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i del règim local de les Illes Balears, en particular el seu art. 94.3.

2.- La Comissió Coordinadora desenvoluparà exclusivament tasques informatives i d'aportació de propostes amb relació a la coordinació entre els serveis municipals  propis de cada una de les Àrees en que s'estructura l'organització de l'Ajuntament d'Alcúdia, amb la finalitat bàsica de dur a terme una adequada coordinació i una efectiva eficiència dels recursos municipals evitant duplicitats. 

3.- Els acords o propostes sorgides de la  Comissió Coordinadora tendran caràcter de recomanació i/o consultiu, sense que, en cap cas, tenguin caràcter decisori. 

Article 2. Finalitats

Son finalitats pròpies de la Comissió Coordinadora , que es troben en el fonament de la creació d'aquest òrgan, les següents:

- Constituir un espai de diàleg, informació i fòrum debat entre els regidors delegats de les distintes Àrees de Gestió municipal.

- Coordinar la gestió diària i la planificació dels serveis de les distintes Àrees.

- Identificar les duplicitats que es puguin produir en la gestió de les distintes Àrees municipals.

- Formular les propostes que es considerin convenients i necessàries per eliminar les duplicitats identificades.

- Formular les propostes que es considerin convenients i necessàries per tal d'aconseguir una efectiva eficiència dels recursos materials i humans de què disposa l'Ajuntament d'Alcúdia.

- Detectar i canalitzar les necessitats que, en l'àmbit municipal, es puguin produir en la confluències de les distintes Àrees municipals.

- Formular propostes per solucionar situacions que afectin el normal desenvolupament dels serveis de les Àrees que resultin confluents.

- Fer seguiment de la gestió municipal, a partir de les actuacions i plans aprovats per l'Ajuntament.

Article 3 . Àmbit 

L'àmbit d'actuació la Comissió Coordinadora de Competències Municipals es circumscriu al municipi d'Alcúdia.

Article 4.  Duració 

La Comissió Coordinadora de Competències Municipals es constitueix per temps indefinit, sense perjudici que els seus membres puguin variar amb motiu de les delegacions decretades per la Batlia.

Article 5. Domicili 

Es fixa el domicili la Comissió Coordinadora de Competències Municipals al Carrer Major, 9 (edifici de La Sala).

Article 6. Règim de les sessions 

La Comissió Coordinadora de Competències Municipals es reunirà, amb caràcter ordinari, el primer i el tercer dilluns de cada mes a les 13 hores sense necessitat de convocatòria prèvia. En cas de que el dia en què s'hagi de celebrar la sessió ordinària sigui inhàbil, la sessió es celebrarà en el següent dia hàbil a la mateixa hora.

Així mateix, es podrà reunir de manera extraordinària a iniciativa del president que l'haurà de convocar amb un mínim de dos dies hàbils indicant un ordre del dia.  

Article 7. Membres la Comissió Coordinadora de Competències Municipals

La Comissió Coordinadora de Competències Municipals està integrada per cada un dels regidors que, en cada moment,  tengui conferida una delegació de les competències de Batlia, ja sigui una delegació genèrica o una delegació específica.

La presidència de la Comissió correspon a la Batlia municipal, i actuarà com a secretari, amb veu però sense vot, el secretari de la corporació o persona que delegui.

Article 8. De la Constitució 

La Comissió Coordinadora de Competències Municipals, tant en sessió ordinària com en sessió extraordinària, quedarà vàlidament constituïda quan hi concorri el President, o la persona en qui delegui, i almenys dos regidors

Article 9. De les deliberacions i acords

De les sessions, que no seran públiques, se n'estendrà una acta amb una succinta referència als assumptes tractats. Els acords que, en el seu cas, s'adoptin es perdran per majoria simple dels assistents.

Article 10. Drets dels membres del Consell

Tots i cadascun dels membres de la Comissió Coordinadora  tenen els següents drets:

a. Assistir, participar i elevar propostes i mocions en les sessions de la Comissió.

b. Exercitar el dret de vot, i també fer constar en acta els punts que consideri.

c. Formular precs i preguntes.

d. Obtenir qualsevol informació que estimi necessària pel correcte desenvolupament del seu càrrec, i també sol·licitar els antecedents i documents que necessiti amb relació als assumptes a tractar.

e. Tots aquells drets inherents a la condició de membre de la Comissió com a òrgan complementari de l'Ajuntament. .

Cosa que fem pública

 

Alcúdia, 19 de setembre de 2019

La Batlessa, Bàrbara Rebassa Bisbal