Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA
Núm. 9204
Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de 18 de setembre de 2019 per la qual es dicten instruccions per concretar el procediment d’admissió i de matrícula per als ensenyaments esportius de règim especial de les modalitats esportives d’atletisme, bàsquet, hípica, muntanya i escalada, piragüisme i vela per al curs 2019-2020, així com la matrícula del mòdul/bloc de formació pràctica i la matrícula extraordinària de mòduls pendents d’anys anteriors
Mitjançant el Reial decret 1363/2007, de 24 d'octubre (BOE núm. 268, de 8 de novembre, i suplement en català núm. 35, de 16 de novembre), s'estableix l'ordenació general dels ensenyaments esportius de règim especial.
L'article 12 de l'Ordre de 28 de juliol de 2008 de regulació dels ensenyaments esportius de règim especial establerts a l'empara del Reial decret 1913/1997, de 19 de desembre, i de l'exhauriment de determinades formacions esportives (BOIB núm. 113, de 14 d'agost) estableix la reserva de places en el procés d'admissió.
La disposició addicional de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura de 25 de novembre de 2008 per la qual es regulen els procediments d'admissió i de matrícula de l'alumnat per cursar ensenyaments esportius de règim especial (BOIB núm. 173, de 9 de desembre) autoritza l'òrgan competent en matèria d'ensenyaments esportius del sistema educatiu per fer les actuacions administratives necessàries per a l'execució, per al desplegament i per a la concreció d'aquesta Ordre i, en especial, perquè dicti la resolució que regula el procés d'admissió i de matrícula als ensenyaments esportius de règim especial que s'impartiran el curs 2019-2020 als diferents centres autoritzats a les Illes Balears.
També cal tenir en compte la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 106, de 4 de maig, i suplement en català núm. 11, de 16 de maig).
Decret 12/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB Núm. 88, de 03-07-2019).
Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB Núm. 106, de 02-08-2019).
Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de 6 d'agost de 2019 per la qual es regulen i es convoquen les proves d'accés de caràcter específic als ensenyaments esportius d'atletisme, bàsquet, futbol, hípica, muntanya i escalada, barranquisme, piragüisme i vela amb aparell fix i vela amb aparell lliure a les Illes Balears.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
Primer
Aprovar les instruccions mitjançant les quals es concreta el procediment d'admissió i de matrícula per als alumnes que, sempre que compleixin els requisits d'accés generals i específics, demanin plaça als ensenyaments que s'indiquen a continuació i, si figuren admesos en la llista definitiva del procés d'admissió, s'hi matriculin en els terminis establerts en aquesta Resolució per al curs 2019-2020:
A l'IES Centre de Tecnificació Esportiva Illes Balears (CTEIB), de Palma:-Torn tarda i semi presencial
- Cicle final de Grau Mitjà de Tècnic esportiu en atletisme.
- Cicle inicial de Grau Mitjà de Tècnic Esportiu en bàsquet.
- Cicle final de Grau Mitjà de Tècnic Esportiu en bàsquet.
- Cicle de Grau Superior de Tècnic Esportiu Superior en bàsquet.
- Cicle inicial de Grau Mitjà de Tècnic Esportiu en Hípica.
- Nivell I de Grau Mitjà de Tècnic Esportiu en muntanya i escalada.
- Nivell II de Grau Mitjà de Tècnic Esportiu en barranquisme.
- Nivell II de Grau Mitjà de Tècnic Esportiu en escalada.
- Nivell II de Grau Mitjà de Tècnic Esportiu en Muntanya Mitjana.
- Cicle inicial de Grau Mitjà de tècnic en Piragüisme.
- Cicle inicial de Grau Mitjà de Tècnic Esportiu en vela amb aparell fix i amb aparell lliure.
- Cicle final de Grau Mitjà de Tècnic Esportiu en vela amb aparell fix.
- Cicle final de Grau Mitjà de Tècnic Esportiu en vela amb aparell lliure.
A l'IES Cap de Llevant, de Maó: Torn tarda i semi presencial
- Cicle inicial de Grau Mitjà de Tècnic Esportiu en bàsquet.
A l'IES Algarb, de St. Jordi de ses Salines: Torn tarda i semi presencial
- Cicle inicial de Grau Mitjà de Tècnic Esportiu en atletisme.
- Cicle inicial de Grau Mitjà de Tècnic Esportiu en bàsquet.
- Cicle inicial de Grau Mitjà de Tècnic esportiu en vela amb aparell fix i aparell lliure.
Si no hi ha un mínim d'alumnes matriculats a un curs en concret, aquest no es durà a terme. Aquest mínim d'alumnes vendrà determinat per la modalitat esportiva (esport d'equip/individual), per criteris pedagògics, per la seva viabilitat econòmica i sempre tenint com a referència la normativa específica de cada modalitat esportiva.
Segon
Determinar que aquesta Resolució es concreta en els annexos següents:
a) L'annex 1, que inclou les instruccions del procés d'admissió i matrícula.
b) L'annex 2, que inclou el model de sol·licitud.
c) L'annex 3, que inclou el model de declaració responsable.
d) L'annex 4, que detalla el calendari de les actuacions del procés.
e) L'annex 5, que inclou el model de sol·licitud de la matrícula de la formació pràctica.
f) L'annex 6, que inclou el model de sol·licitud de la matrícula extraordinària de mòduls pendents d'anys anteriors.
g) L'annex 7, que inclou el model d'autorització pels tràmits d'admissió i matrícula.
Tercer
Regular el procediment de matrícula del mòdul/bloc de formació pràctica.
Quart
Ordenar que aquesta Resolució es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, a la pàgina web de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres i als taulers d'anuncis i a la pàgina web dels centres indicats en el punt primer d'aquesta Resolució, i a la pàgina web : ensenyamentsesportius.caib.es.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs d'alçada davant el conseller d'Educació Universitat i Recerca en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb el que s'estableix en els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Palma, 18 de setembre de 2019
El director general de Planificació, Ordenació i Centres,
Antonio Morante Milla
ANNEX 1 Instruccions
Capítol I Disposicions generals
Article 1
Àmbit d'aplicació d'aquestes instruccions
1. Aquestes instruccions concreten el procediment que s'ha de seguir per a l'admissió i la matrícula dels alumnes interessats en fer algun dels ensenyaments esportius de l'oferta educativa que s'indica a l'article 4 d'aquest annex 1 per al curs 2019/2020 en els centres autoritzats a les Illes Balears.
2. En aquest segon termini d'admissió i matrícula s'ofereixen places que a la primera convocatòria no es varen cobrir i també places en modalitats esportives que no es varen oferir.
3. En l'article 2 s'especifica el procediment de la matrícula del bloc/mòdul de formació pràctica i en l'annex 5 hi figura el model de sol·licitud corresponent.
4. En l'article 3 s'especifica el procediment de la matrícula extraordinària dels mòduls pendents d'anys anteriors i en l'annex 6 es publica el model de sol·licitud corresponent.
Article 2
Matrícula del bloc/mòdul de formació pràctica
1.Una vegada superats els mòduls que estableix el reial decret que regula els ensenyaments de cada modalitat, els alumnes s'han de matricular del bloc/mòdul de formació pràctica per completar la formació de cada nivell/cicle i l'han de superar.
2. Amb el condicionant anterior, la matrícula d'aquesta part es formalitza emplenant el model de sol·licitud de matrícula establert en l'annex 5 i presentant aquesta sol·licitud al centre.
3.Juntament amb la sol·licitud de matrícula, s'ha de presentar, a la secretaria del centre, l'acreditació del pagament de les taxes vigents, establertes en la Resolució de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques de 7 de gener de 2019 (BOIB núm. 5, de 10 de gener). Les exempcions i bonificacions són les següents:
a) Taxa amb descompte: les persones que s'indiquen a continuació poden aplicar un descompte del 50 % a la taxa, sempre que acreditin documentalment la seva situació en el moment de la inscripció: membres de famílies nombroses de categoria general o membres de famílies monoparentals de categoria general.
b) Estan exemptes de pagar aquesta taxa les persones següents, sempre que acreditin documentalment la seva situació en el moment de fer la inscripció:
- Els membres de famílies nombroses o monoparentals de categoria especial. Han d'aportar el títol o el certificat expedit a l'efecte per l'òrgan competent.
- Les persones amb una discapacitat igual al 33 % o superior, sempre que acreditin documentalment la seva situació en el moment de la inscripció. Han d'aportar un certificat que acrediti el tipus i el grau de discapacitat que tenen, expedit per un organisme oficial competent en matèria d'afers socials.
- Les persones que hagin estat víctimes d'actes terroristes, i també el cònjuge i els fills, estan exemptes del pagament de la taxa, sempre que acreditin documentalment la seva situació en el moment de la inscripció. Aquesta condició s'ha d'acreditar mitjançant la resolució administrativa corresponent. En el cas del cònjuge i els fills, també s'ha de presentar el llibre de família.
- Les víctimes de violència de gènere, i també els fills que en depenen, estan exemptes del pagament de la taxa sempre que acreditin documentalment la seva situació en el moment de la inscripció. Aquesta condició s'ha d'acreditar mitjançant qualsevol dels documents prevists per la normativa vigent. En el cas dels fills dependents, també s'ha de presentar el llibre de família.
- Famílies en situació de vulnerabilitat econòmica especial, els joves tutelats i extutelats en via d'emancipació, els joves en acolliment familiar i les persones subjectes a mesures privatives de llibertat, sempre que acreditin documentalment, en el moment de la inscripció, que es troben en alguna d'aquestes situacions.
- Els alumnes que rebin beques o altres ajudes de caràcter oficial. L'alumnat que en formalitzar la matrícula s'aculli a l'exempció per haver sol·licitat la concessió d'una beca i posteriorment no obtingui la condició de becari o li sigui revocada la beca concedida, queda obligat a pagar la taxa corresponent a la matrícula que va fer.
4.El pagament es pot fer:
a) Telemàticament a través de la pàgina web de l'Agència Tributària de les Illes Balears (atib.es), a l'enllaç corresponent a cada una de les taxes. Ruta: http://www.atib.es/TA/Modelos/Tasas046.aspx -> Conselleria d'Educació i Universitat -> Ensenyaments esportius de règim especial -> Taxes sense exempció ni bonificació -> Bloc/mòdul de formació pràctica.
b) Amb un ingrés bancari per l'import corresponent (model 046, codi P39) a favor de la CAIB. S'han d'indicar el nom i els llinatges del sol·licitant i el concepte «Sol·licitud de matrícula del bloc de formació pràctica» i el nivell/cicle i la modalitat esportiva.
Article 3
Matrícula dels mòduls pendents d'anys anteriors
1. Els alumnes amb mòduls pendents de cursos anteriors, que no hagin superat el nombre màxim de convocatòries establertes, poden formalitzar la matrícula d'aquests mòduls. Aquesta matrícula els dóna dret, si cal, a les dues convocatòries anuals, llevat que es matriculin amb posterioritat a la primera convocatòria anual.
2.El calendari de les convocatòries ha de coincidir amb la convocatòria ordinària i l'extraordinària dels alumnes de primera matrícula.
Els alumnes poden matricular-se dins els terminis de matrícula ordinària. També ho poden demanar en qualsevol moment d'un curs, sempre que ho facin amb dues setmanes d'antelació respecte a la data establerta per fer els exàmens de la convocatòria corresponent.
3.Juntament amb la sol·licitud de matrícula, s'ha de presentar, a la secretaria del centre, l'acreditació del pagament de les taxes establertes:
a) Bloc comú, complementari i pràctic: un imprès model 046 o el resguard d'abonament a l'Agència Tributària de les Illes Balears de les taxes vigents, establertes en la Resolució de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques de 7 de gener de 2019 (BOIB núm. 5, de 10 de gener).
Les taxes dels mòduls són les que s'indiquen a la pàgina web de l'ATIB. A l'article 2.3 es poden consultar les exempcions i bonificacions.
b) Bloc específic: una còpia de l'ingrés bancari al compte de la federació de l'import que la federació ha establert per als mòduls pendents, en què s'han d'indicar el nom i els llinatges del sol·licitant i el concepte «Matrícula de mòduls pendents» i la denominació dels mòduls pendents i el nivell i la modalitat esportiva.
Capítol II Procés general d'admissió i sol·licitud de plaça
Article 4
Oferta educativa d'ensenyaments esportius de règim especial per al curs 2019-2020:
A l'IES Centre de Tecnificació Esportiva Illes Balears (CTEIB), de Palma:
Torn tarda i semi presencial:
- Cicle final de Grau Mitjà de Tècnic Esportiu en atletisme.
- Cicle inicial de Grau Mitjà de Tècnic Esportiu en bàsquet.
- Cicle final de Grau Mitjà de Tècnic Esportiu en bàsquet.
- Cicle de Grau Superior de Tècnic Esportiu Superior en bàsquet.
- Cicle inicial de Grau Mitjà de Tècnic Esportiu en Hípica.
- Nivell I de Grau Mitjà de Tècnic Esportiu en muntanya i escalada.
- Nivell II de Grau Mitjà de Tècnic Esportiu en barranquisme.
- Nivell II de Grau Mitjà de Tècnic Esportiu en escalada.
- Nivell II de Grau Mitjà de Tècnic Esportiu en Muntanya Mitjana.
- Cicle inicial de Grau Mitjà de tècnic en Piragüisme.
- Cicle inicial de Grau Mitjà de Tècnic Esportiu en vela amb aparell fix i amb aparell lliure.
- Cicle final de Grau Mitjà de Tècnic Esportiu en vela amb aparell fix.
- Cicle final de Grau Mitjà de Tècnic Esportiu en vela amb aparell lliure.
A l'IES Cap de Llevant, de Maó:
Torn tarda i semi presencial:
- Cicle inicial de Grau Mitjà de Tècnic Esportiu en bàsquet.
A l'IES Algarb, de St. Jordi de ses Salines:
Torn tarda i semi presencial:
- Cicle inicial de Grau Mitjà de Tècnic Esportiu en atletisme.
- Cicle inicial de Grau Mitjà de Tècnic Esportiu en bàsquet.
- Cicle inicial de Grau Mitjà de Tècnic esportiu en vela amb aparell fix i aparell lliure.
Aquests ensenyaments s'impartiran sempre que hi hagi un mínim d'alumnes matriculats.
Article 5
Punts d'informació per als sol·licitants
1. Les persones interessades en cursar aquests ensenyaments poden trobar informació als diferents centres que impartiran aquests ensenyaments:
IES Centre de Tecnificació Esportiva Illes Balears (IES CTEIB)
Gremi dels Forners, 4 (Poliesportiu Príncipes de España). 07009 Palma
Telèfon: 971 433714. Web: www.iescteib.org.
IES Algarb (Sant Josep de sa Talaia, Eivissa).
Ctra. de l'aeroport, km 3, 07817 Sant Jordi de Ses Salines Sant Josep de sa Talaia
Telèfon: 971 306866 www.iesalgarb.es
IES Cap de LLevant
c/ de Francesc F. Andreu, 2, 07703 Maó.
Telèfon:971353582 www.iescapdellevant.org
2. També es poden adreçar al Servei dels Ensenyaments de Règim Especial de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres:
C. del Ter, 16, Edifici Alexandre Rosselló Pastors 4t. 07009 Palma
Telèfon: 971 177 800 (extensió 62173). Fax: 971 17 71 83
Article 6
Requisits que han de complir les persones que volen demanar una plaça als ensenyaments esportius de règim especial
1. Per a les formacions de Cicle inicial/nivell I de Tècnic Esportiu:
Requisit general: tenir el títol de graduat en ESO o un equivalent acadèmic (Vegeu la relació de titulacions equivalents en la disposició addicional 12.a.1 del Reial decret 1363/2007, de 24 d'octubre, publicat en el BOE núm. 268, de 8 de novembre.) o tenir un certificat que acrediti la superació de la prova d'accés general substitutòria del requisit acadèmic d'accés a un grau mitjà.
Requisit específic: superar la prova d'accés específica o acreditar estar exempt de fer-la amb el certificat expedit per l'òrgan corresponent.
2. Per a les formacions de Cicle final/Nivell II de Tècnic Esportiu:
Requisit general: tenir un certificat acadèmic oficial que acrediti haver superat la formació de nivell 1 / cicle inicial de la mateixa modalitat o especialitat esportiva. De forma excepcional, també es poden inscriure les persones que tenguin pendent de finalitzar el bloc de formació pràctica del cicle inicial del grau mitjà de la mateixa modalitat o especialitat esportiva.
Requisit específic: superació de la prova d'accés específica, en el cas que n'hi hagi, o acreditar estar exempt de fer-la, amb el certificat expedit per l'òrgan corresponent.
3. Per a les formacions de nivell 3/cicle superior dels ensenyaments de grau superior:
Requisit general: certificació acadèmica oficial d'haver superat la formació de nivell 2/cicle final de Grau Mitjà de la mateixa modalitat/especialitat esportiva,i batxillerat o equivalent acadèmic (veure relació de titulacions equivalents a la disposició addicional 12a.1 del RD 1363/2007, de 24 d'octubre, BOE núm 268, de 8 de novembre de 2007) o certificat de superació de la prova d'accés general substitutòria del requisit acadèmic d'accés al grau superior.
Requisit específic: en cas d'alguna modalitat esportiva (veure normativa específica de cada modalitat) s'haurà d'acreditar experiència com a Tècnic Esportiu.
Article 7
Sol·licitants, model i contingut de la sol·licitud i lloc de presentació
1.Han de presentar la sol·licitud d'admissió a aquests ensenyaments esportius les persones interessades que es trobin en alguna de les situacions que permeten cursar aquesta formació, les quals han de sol·licitar una plaça per al torn d'accés amb requisits acadèmics o per al torn d'accés mitjançant prova d'accés general.
2.Per a l'admissió als ensenyaments esportius cal formalitzar la sol·licitud corresponent, encara que l'aspirant estigui cursant altres ensenyaments al mateix centre.
3. Les persones interessades han d'emplenar el model de sol·licitud d'admissió que figura en l'annex 2 d'aquesta Resolució, que ha de facilitar el centre educatiu. Han d'emplenar tots els camps de les dades i han d'indicar la modalitat i el nivell o cicle de la formació, a més dels blocs i mòduls de què es volen matricular el curs 2019-2020.
4. A la sol·licitud s'hi ha d'adjuntar la documentació que figura en l'article 9 d'aquest annex. No s'han de presentar els documents vigents que ja es trobin dins l'expedient de l'alumne a l'IES pel fet d'haver-los presentat en un procediment anterior.
5. Les persones interessades, en funció de l'ensenyament que es vulgui cursar, únicament han de presentar la sol·licitud d'admissió a l'IES corresponent als ensenyaments que volen cursar, dels indicats a l'article 4.
6. La sol·licitud s'ha de presentar en horari d'oficina a la secretaria del centre. En el cas que no es pugui presentar personalment la documentació, es podrà autoritzar a una altra persona perquè faci el tràmit sempre que es presenti la corresponent autorització signada (annex 7).
Article 8
Termini de presentació de sol·licituds d'admissió
Les sol·licituds d'admissió es poden presentar del 23 al 25 de setembre de 2019, ambdós inclosos.
Article 9
Documentació que s'ha d'aportar
Juntament amb la sol·licitud, s'han de presentar els originals i una còpia dels documents que s'indiquen a continuació - no obstant això, d'acord amb el que s'estableix en l'article 53.1, apartats c i d, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, no s'han de presentar els documents vigents que ja es trobin dins l'expedient de l'alumne pel fet d'haver-los presentat en un procediment anterior- :
a) El document oficial d'identificació (DNI o NIE) de la persona que sol·licita la plaça.
b) Per a les formacions de Cicle inicial/Nivell I de Tècnic Esportiu:
- Títol de graduat en ESO o un equivalent acadèmic (Vegeu la relació de titulacions equivalents en la disposició addicional 12.a.1 del Reial decret 1363/2007, de 24 d'octubre, publicat en el BOE núm. 268, de 8 de novembre.) o tenir un certificat que acrediti la superació de la prova d'accés general substitutòria del requisit acadèmic d'accés a un grau mitjà.
- Un certificat o document (data i lloc de la prova) que acrediti que el sol·licitant ha superat la prova d'accés de caràcter específic o que està exempt de fer-la.
c) Per a les formacions de Cicle final/Nivell II de Tècnic Esportiu:
- Certificat acadèmic oficial que acrediti haver superat la formació de cicle inicial/Nivell I de la mateixa modalitat o especialitat esportiva. De forma excepcional, també es poden inscriure les persones que tenguin pendent de finalitzar el bloc de formació pràctica del cicle inicial del grau mitjà de la mateixa modalitat o especialitat esportiva.
- En el cas que hi hagi prova d'accés específica, un certificat o document (data i lloc de la prova) que acrediti que el sol·licitant ha superat la prova d'accés de caràcter específic o que està exempt de fer-la.
d) Per a les formacions de Cicle superior/Nivell III de Tècnic Esportiu Superior:
- Títol de Batxillerat o un equivalent acadèmic (Vegeu la relació de titulacions equivalents en la disposició addicional 12.a.1 del Reial decret 1363/2007, de 24 d'octubre, publicat en el BOE núm. 268, de 8 de novembre.) o tenir un certificat que acrediti la superació de la prova d'accés general substitutòria del requisit acadèmic d'accés a un grau superior.
- Certificat acadèmic oficial que acrediti haver superat la formació de cicle final/Nivell II de la mateixa modalitat o especialitat esportiva.
- En cas d'alguna modalitat esportiva (veure normativa específica de cada modalitat) s'haurà d'acreditar experiència com a Tècnic Esportiu.
e) Una declaració responsable (annex 3) que indiqui que, en el moment de sol·licitar la plaça del torn d'accés mitjançant prova, el sol·licitant no té cap titulació ni requisit que permet l'accés directe a aquests ensenyaments.
f)Les persones amb una discapacitat que demanin una de les places reservades a aquest col·lectiu han de presentar el dictamen d'escolarització emès pels equips d'orientació educativa i psicopedagògica o pel departament d'orientació del centre del qual provenen i/o el certificat oficial que acredita el tipus i el grau de discapacitat que tenen, expedit per un organisme oficial competent en matèria de serveis socials.
g) Els esportistes d'alt nivell i d'alt rendiment han de presentar el certificat de la Direcció General d'Esports que acrediti aquesta circumstància.
h) Els alumnes procedents de sistemes educatius estrangers que hagin demanat l'homologació o la convalidació dels seus estudis amb els estudis corresponents del sistema espanyol però que encara no l'hagin obtinguda poden demanar l'admissió a aquests ensenyaments si compleixen la resta de requisits per accedir-hi. Si resulten admesos a aquests ensenyaments de conformitat amb els requisits establerts en aquesta Resolució, s'han de matricular del cicle amb caràcter condicionat a l'obtenció de l'homologació o la convalidació dels estudis que aporten.
Capítol III Gestió del procés d'admissió als ensenyaments
Article 10
Admissió i gestió de les sol·licituds
1. El centre docent que rep la sol·licitud d'admissió ha de comprovar amb el sol·licitant que està ben emplenada i que hi adjunta tota la documentació que indica. Ha de compulsar les còpies de la documentació que presenta, s'ha de quedar l'exemplar original de la sol·licitud i li ha de lliurar una còpia d'aquesta sol·licitud, una vegada datada i segellada, perquè pugui acreditar la petició.
2. També ha de comprovar que el sol·licitant té l'edat requerida per iniciar els ensenyaments en què sol·licita la plaça.
3. El centre no pot percebre cap quantitat pel fet de gestionar una sol·licitud d'admissió.
Article 11
Criteris d'admissió
1. Reserva de places
En cada procés d'admissió s'han de reservar els percentatges de places que s'indiquen als grups que figuren en l'article 34 del Reial decret 1363/2007.
La reserva s'ha de fer efectiva sobre el total de places assignades a cada nivell que s'imparteix al centre. Els grups i els percentatges són els següents:
* En el cas de les reserves per a esportistes d'alt nivell i d'alt rendiment i per a persones que acreditin l'homologació de formacions federatives, cal assegurar-se que hi hagi un 5 % de les places totals que s'ofereixen a cada nivell dels ensenyaments destinat a les persones d'aquest grup que hi accedeixen pel torn d'accés mitjançant prova i un altre 5 % d'aquest total per a les que hi accedeixen pel torn d'accés amb requisits acadèmics.
2. Publicació de les llistes provisionals
El centre educatiu ha de publicar les llistes provisionals de persones admeses a aquests ensenyaments al tauler d'anuncis a la pàgina web de l'IES on s'ha fet la inscripció.
Si el nombre de sol·licituds és inferior a l'oferta de places existents, les sol·licituds no s'han d'ordenar i tots els sol·licitants han de figurar en aquestes llistes. Si el nombre de sol·licitants és superior al de places assignades, s'ha de confeccionar una llista ordenada de les sol·licituds per al torn corresponent i s'han de publicar la llista provisional d'admesos i també les llistes provisionals de les persones que no han obtingut plaça (llistes d'espera provisionals). Totes les persones que han sol·licitat una plaça han de figurar en les llistes provisionals.
3. Criteris d'ordenació de les sol·licituds
El procediment per determinar quines persones s'han d'admetre consisteix a ordenar les sol·licituds de cada torn de conformitat amb el que s'estableix en els annexos 1 i 2 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura de 25 de novembre de 2008 per la qual es regulen els procediments d'admissió i de matrícula de l'alumnat per cursar ensenyaments esportius de règim especial (BOIB núm. 173, 9 de desembre 2008).
Capítol IV Admissió i matrícula a les places dels diferents torns d'accés
Article 12
Publicació de les llistes provisionals de persones admeses a les places i de les llistes d'espera provisionals dels diferents torns d'accés
1. S'han de publicar llistes diferenciades per a cada un dels torns d'accés:
- Torn d'accés mitjançant prova d'accés general.
- Torn d'accés amb requisits acadèmics.
2. Els centres educatius han de publicar les llistes provisionals de persones admeses i excloses de les places de cada torn dels ensenyaments especificats en l'article 4. Aquestes llistes s'han de publicar el dia 26 de setembre de 2019 al tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'IES on s'ha fet la inscripció.
3. El mateix dia també s'ha de publicar una llista d'espera provisional per a cada nivell/cicle d'ensenyament. En aquesta llista hi ha de figurar la resta de persones que compleixen els requisits d'admissió per a aquest torn i que han demanat plaça en aquest cicle però que no figuren en la llista provisional de persones admeses perquè no hi ha més places disponibles en aquest torn.
4. Totes les llistes que es publiquin han de dur el segell i la signatura del director del centre o de la persona del centre que aquest delegui.
5. Les llistes s'han de publicar al tauler d'anuncis i a la pàgina web del centre on s'ha fet la inscripció.
Article 13
Termini per presentar reclamacions
1. Els dies 26 i 27 de setembre de 2019 es poden presentar reclamacions a les llistes provisionals.
2. Les reclamacions s'han d'adreçar al director/a de l'IES on s'ha fet la inscripció.
Article 14
Publicació de la resolució de les reclamacions
1. La resolució de les reclamacions s'ha de fer pública el dia 30 de setembre de 2019 al tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'IES on s'ha fet la inscripció.
2. La publicació al tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'IES té tots els efectes de notificació a les persones interessades.
Article 15
Publicació de les llistes definitives de persones admeses i de les llistes d'espera definitives de les places dels diferents torns d'accés
1. Les llistes definitives de persones admeses a cada torn d'accés i les llistes d'espera definitives s'han de publicar al tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'IES, on s'ha fet la inscripció, el dia 30 de setembre de 2019.
2. Totes aquestes llistes han de dur el segell i la signatura del director del centre o de la persona del centre que aquest delegui.
3. A les llistes definitives de persones admeses, el centre hi ha d'indicar el dia i l'hora en què s'han de matricular les persones que hi figuren.
4. A les llistes d'espera, el centre educatiu hi ha d'indicar el dia de consulta i el dia i l'hora en què es convoca el procediment de crida única de les possibles places vacants.
5. Contra les llistes definitives de persones admeses a cada torn es pot interposar un recurs d'alçada davant el director general de Planificació, Ordenació i Centres en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació d'aquestes llistes. La resolució del recurs exhaureix la via administrativa.
Article 16
Matrícula de les persones admeses en les llistes definitives
1. Les persones que figuren en les llistes definitives de persones admeses als ensenyaments per a cada torn d'accés es poden matricular els dies 1 i 2 d'octubre de 2019.
2. La documentació presentada en el moment de sol·licitar la plaça s'ha de fer servir en el procés de matriculació.
3. El centre ha de donar informació dels imports de la matrícula dels diferents conceptes i de la forma en què s'han d'abonar i justificar:
- Obertura d'expedient (només en el cas d'alumnes nous al centre). Justificant: model 046/ATIB.
- Serveis generals. Justificant: model 046/ATIB.
- Matrícula del bloc comú i, si cal, del bloc complementari. Justificant: model 046/ATIB.
- Matrícula del bloc específic (ingrés al compte de la federació). L'IES receptor de la documentació informarà de la quantitat a ingressar al compte de la federació corresponent.
- Assegurança escolar (fins als 28 anys mitjançant un ingrés al compte de l'IES).
- Si cal, aportacions dels alumnes per a activitats escolars en els ensenyaments esportius de règim especial (màxim: 15 €). Ingrés al compte de l'IES.
4. Juntament amb la sol·licitud de matrícula, s'ha de presentar, a la secretaria del centre, l'acreditació del pagament d'aquestes taxes, vigents i establertes en la Resolució de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques de 7 de gener de 2019 (BOIB núm. 5, de 10 de gener). Les exempcions i bonificacions són les següents:
a) Taxa amb descompte: les persones que s'indiquen a continuació poden aplicar un descompte del 50 % a la taxa, sempre que acreditin documentalment la seva situació en el moment de la inscripció: membres de famílies nombroses de categoria general o membres de famílies monoparentals de categoria general.
b) Estan exemptes de pagar aquesta taxa les persones següents, sempre que acreditin documentalment la seva situació en el moment de fer la inscripció:
- Els membres de famílies nombroses o monoparentals de categoria especial. Han d'aportar el títol o el certificat expedit a l'efecte per l'òrgan competent.
- Les persones amb una discapacitat igual al 33 % o superior, sempre que acreditin documentalment la seva situació en el moment de la inscripció. Han d'aportar un certificat que acrediti el tipus i el grau de discapacitat que tenen, expedit per un organisme oficial competent en matèria d'afers socials.
- Les persones que hagin estat víctimes d'actes terroristes, i també el cònjuge i els fills, estan exemptes del pagament de la taxa, sempre que acreditin documentalment la seva situació en el moment de la inscripció. Aquesta condició s'ha d'acreditar mitjançant la resolució administrativa corresponent. En el cas del cònjuge i els fills, també s'ha de presentar el llibre de família.
- Les víctimes de violència de gènere, i també els fills que en depenen, estan exemptes del pagament de la taxa sempre que acreditin documentalment la seva situació en el moment de la inscripció. Aquesta condició s'ha d'acreditar mitjançant qualsevol dels documents prevists per la normativa vigent. En el cas dels fills dependents, també s'ha de presentar el llibre de família.
- Famílies en situació de vulnerabilitat econòmica especial, els joves tutelats i extutelats en via d'emancipació, els joves en acolliment familiar i les persones subjectes a mesures privatives de llibertat, sempre que acreditin documentalment, en el moment de la inscripció, que es troben en alguna d'aquestes situacions.
- Els alumnes que rebin beques o altres ajudes de caràcter oficial. L'alumnat que en formalitzar la matrícula s'aculli a l'exempció per haver sol·licitat la concessió d'una beca i posteriorment no obtingui la condició de becari o li sigui revocada la beca concedida, queda obligat a pagar la taxa corresponent a la matrícula que va fer.
No es preveuen exempcions i/o bonificacions en la matrícula del bloc específic.
5. El pagament es pot fer:
a) Telemàticament a través de la pàgina web de l'Agència Tributària de les Illes Balears (atib.es), a l'enllaç corresponent a cada una de les taxes. Ruta: http://www.atib.es/TA/Modelos/Tasas046.aspx -> Conselleria d'Educació i Universitat -> Ensenyaments esportius de règim especial.
b) Amb un ingrés bancari per l'import corresponent (model 046, codi P39) a favor de la CAIB. S'han d'indicar el nom i els llinatges del sol·licitant i el concepte «Sol·licitud de matrícula del bloc _______» i el nivell/cicle i la modalitat esportiva.
Article 17
Dia de consulta
1. El dia 3 d'octubre de 2019, les persones que figuren en la llista d'espera definitiva poden demanar si cap de les persones de la llista definitiva d'admesos no s'ha matriculat i, per tant,saber si s'han generat places vacants que s'han d'adjudicar en la crida única establerta per al dia 4 d'octubre a les 13 h.
2. Si no s'han generat places vacants, el centre ha d'indicar al tauler d'anuncis i a la pàgina web que no es durà a terme el procediment de crida única que es regula en l'article següent.
Article 18
Crida única (procediment específic per a l'adjudicació de les places que restin vacants després de la matrícula de cada torn d'accés)
1. Si cal, a les 13 hores del dia 4 d'octubre de 2019, les persones que figuren en la llista d'espera definitiva poden acudir al centre per al procediment de crida única per adjudicar les places vacants si, una vegada acabat el termini de matrícula, hi ha places vacants perquè alguna de les persones de la llista definitiva d'admesos no s'ha matriculat. Aquest procediment s'estableix en l'article 16 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura de 25 novembre de 2008.
2. Les persones cridades per obtenir una plaça que no assisteixin a la crida única queden fora del procés d'admissió. Les persones que prevegin que no podran assistir a la crida única poden autoritzar una altra persona perquè hi acudeixi en nom seu.
3. Les persones a les quals s'hagi assignat una plaça en aquest procediment s'han de matricular el mateix dia.
4. La crida única acaba en el moment en què s'exhaureixen les places disponibles. Una vegada assignades les places vacants, no s'han de convocar més persones de la llista d'espera.
Article 19
Inici de les classes: 4 d'octubre de 2019.
Capítol V Concrecions sobre l'admissió als ensenyaments esportius
Article 20
Reserva de places per a persones amb discapacitat
De conformitat amb el que preveuen l'article 12 de l'Ordre de 28 de juliol de 2008 i l'article 17 de l'Ordre de 25 de novembre de 2008, s'ha de reservar una plaça de les del torn d'accés mitjançant prova i una altra de les del torn d'accés amb requisits acadèmics en cada ensenyament de grau mitjà i de grau superior per a les persones que acreditin un grau de discapacitat igual al 33 % o superior i que estiguin en condicions d'assolir els objectius dels ensenyaments als quals volen accedir.
Article 21
Reserva de places
En el procés d'admissió s'han de reservar els percentatges de places que figuren en l'article 11.1 d'aquest annex.
Article 22
Vacants dels diferents torns d'accés
1. Les vacants de les places reservades en el torn d'accés mitjançant prova d'un nivell d'una modalitat o especialitat esportiva dels ensenyaments esportius s'acumulen a la resta de places reservades a aquest col·lectiu en el torn d'accés amb requisits acadèmics del mateix nivell de la modalitat o especialitat esportiva.
2. Si una vegada adjudicades les places reservades i de la llista d'espera per al torn d'accés amb requisits acadèmics d'un nivell d'una modalitat o especialitat esportiva queden places disponibles, aquestes s'han de sumar a les places disponibles inicialment per al torn d'accés mitjançant prova d'aquest mateix nivell.
Capítol VI Comissió de Garanties d'Admissió als Ensenyaments Esportius
Article 23
Comissió de Garanties d'Admissió als Ensenyaments Esportius
1. La Comissió de Garanties d'Admissió als Ensenyaments Esportius és l'òrgan supervisor del procés d'admissió d'alumnes als ensenyaments esportius de règim especial que s'imparteixen a les Illes Balears i del compliment de les normes que el regulen.
2. Així mateix, també exerceix funcions com a òrgan consultiu proposant solucions als recursos d'alçada que, per la seva complexitat, se li presentin. En aquests casos, pot elaborar una proposta de resolució no vinculant perquè el director general de Planificació, Ordenació i Centres l'elevi a definitiva o dicti una resolució en contra.
3. S'ha de constituir i reunir quan el director general de Planificació, Ordenació i Centres ho consideri pertinent.
4. Els membres d'aquesta Comissió no tenen dret a rebre cap compensació econòmica per exercir les funcions que se'ls assignen.
Article 24
Composició de la Comissió de Garanties d'Admissió als Ensenyaments Esportius
La Comissió de Garanties d'Admissió als Ensenyaments Esportius està integrada pels membres següents:
a) El director general de Planificació, Ordenació i Centres, que n'és el president, o la persona que aquest delegui.
b) Un assessor de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, que n'és el secretari, nomenat pel director general de Planificació, Ordenació i Centres.
c) Un inspector, preferentment d'un centre que imparteixi ensenyaments esportius de règim especial, nomenat pel director general de Planificació, Ordenació i Centres.
d) Si la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres ho considera oportú, altres persones que poden col·laborar en les tasques de la Comissió.