Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA

Núm. 9113
Resolució del conseller d’Educació, Universitat i Recerca de 16 de setembre de 2019 de delegació de determinades competències en matèria de gestió del personal docent en la directora general de Personal Docent

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'article 25.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix que, mitjançant un acte motivat, els òrgans administratius poden delegar l'exercici de les seves competències, conservant-ne la titularitat, en altres òrgans de l'Administració autonòmica de rang igual o inferior, encara que no siguin jeràrquicament dependents.

En aquest sentit, l'article 7.2 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, disposa que el conseller competent en matèria de funció pública pot delegar, en els termes que estableix la normativa vigent, les competències que li atribueix aquesta Llei en els consellers i en els presidents de les entitats autònomes dependents de l'Administració autonòmica.

Per mitjà de la Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 15 de juliol de 2019 (BOIB núm. 100, de 20 de juliol), es varen delegar competències en matèria de gestió del personal, entre d'altres, en els titulars de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma, i es va deixar sense efectes la Resolució anterior referent a aquesta matèria, dictada per la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques el 4 de setembre de 2015 (BOIB núm. 148, de 8 d'octubre).

Així mateix, mitjançant la Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 15 de juliol de 2019 es varen delegar en el conseller competent en matèria de funció pública docent competències en matèria de gestió del personal docent (BOIB núm. 100, de 20 de juliol). Aquesta Resolució va deixar sense efectes l'anterior Resolució de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques de 21 de setembre de 2015 (BOIB núm. 148, de 8 d'octubre).

D'acord amb el segon paràgraf de l'article 7.2 de la Llei 3/2007, els òrgans que exerceixen aquestes competències per delegació poden, al seu torn, delegar-les en òrgans que en depenen jeràrquicament. També poden delegar les competències en òrgans de les entitats autònomes que en depenen.

D'acord amb aquest article, i mitjançant la Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 29 d'octubre de 2015 (BOIB núm. 163, de 5 de novembre), modificada per la Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 21 de juny de 2017 (BOIB núm. 82, de 6 de juliol), es varen delegar determinades competències en matèria de personal en la directora general de Personal Docent.

Atès el Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 106, de 2 d'agost), es considera necessari redactar una nova resolució per tal d'adaptar les delegacions a la nova estructura orgànica.

Per tot això, i d'acord amb les atribucions que tenc conferides per la Llei 3/2003, dict la següent

Resolució

1. Delegar en la directora general de Personal Docent l'exercici de les competències administratives en matèria de gestió del personal docent delegades per les resolucions de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 15 de juliol de 2019, així com altres competències en aquesta matèria, que s'enumeren a continuació:

  1. Convocar i resoldre els processos de selecció derivats de l'oferta pública d'ocupació per a l'ingrés i l'accés a la funció pública docent, establir-ne les bases, nomenar els membres dels òrgans de selecció i de valoració i establir el procediment de la fase de pràctiques.

  2. Convocar i resoldre els procediments ordinaris de provisió de llocs de feina, establir-ne les bases i nomenar els membres dels òrgans de valoració.

  3. Convocar i resoldre els procediments per ocupar, en comissió de servei, llocs de feina docent.

  4. Convocar i resoldre els procediments de selecció de personal funcionari interí docent i els d'adjudicació de destinacions provisionals.

  5. Convocar i resoldre els procediments per seleccionar personal docent especialista.

  6. Nomenar el personal funcionari docent interí i disposar-ne el cessament, i nomenar els funcionaris en pràctiques.

  7. Establir el procediment de tutorització.

  8. Tramitar i formalitzar els contractes de feina del personal docent quan no tenguin caràcter permanent i en els casos en què, segons la disposició addicional tercera de la Llei 3/2007, no té atribuïda aquesta competència.

  9. Concedir o denegar les ajudes sol·licitades d'acord amb el que disposa el Decret 128/2002, de 18 d'octubre, pel qual es regula el sistema de prestacions d'acció social a favor del personal docent no universitari de les Illes Balears.

  10. Establir el procediment sobre els desplaçaments forçosos del personal funcionari docent.

  11. Iniciar i resoldre els procediments de reintegrament d'ingressos indeguts.

  12. Iniciar, tramitar i resoldre els procediments per declarar en situació d'excedència el personal laboral docent.

  13. Tramitar i resoldre les sol·licituds de vacances del personal docent.

  14. Fixar els criteris específics per establir les plantilles orgàniques dels centres docents públics d'ensenyament no universitari de les Illes Balears.

  15. Declarar les situacions administratives del personal funcionari docent.

  16. Reconèixer el temps de serveis previs del personal docent.

  17. Reconèixer els triennis i els sexennis del personal docent.

  18. Iniciar els procediments disciplinaris del personal docent i resoldre'ls, excepte quan impliquen separació del servei.

  19. Tramitar i resoldre les sol·licituds de reconeixement i d'autorització de compatibilitat del personal docent.

  20. Tramitar i declarar la jubilació forçosa, voluntària i per incapacitat permanent del personal docent.

  21. Resoldre les sol·licituds del personal docent de reconeixement del dret a percebre el complement de destinació en la quantia que la llei de pressuposts generals de l'Estat fixa anualment per als directors o directores generals de l'Administració de l'Estat.

  22. Instruir i resoldre els procediments de canvi o d'adaptació del lloc de feina del personal docent per motius de salut, sens perjudici que, mentre la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca no organitzi els seus propis serveis de prevenció de riscs laborals, el Servei de Prevenció de Riscs Laborals dependent de la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització emeti, a instància de l'òrgan corresponent de la primera, els dictàmens mèdics laborals i els informes tècnics legalment preceptius.

  23. Tramitar i resoldre els permisos, les llicències, els drets de reducció de jornada i flexibilització horària i, en general, tots els drets derivats de les mesures de conciliació de la vida laboral i la familiar vigents, així com les llicències per maternitat i/o paternitat en els supòsits d'embaràs i part, adopció o acolliment del personal docent.

  24. Tramitar i resoldre els permisos i drets a què tengui dret una funcionària docent per raó de violència de gènere.

  25. Tramitar i resoldre els drets a què fa referència l'article 85.2 de la Llei 3/2007, pel que fa al personal funcionari declarat judicialment víctima de qualsevol tipus de violència.

  26. Formalitzar les diligències de presa de possessió, d'incorporació i de cessament en el càrrec del personal funcionari docent.

2. Disposar que la delegació de facultats a què es refereix aquesta Resolució no altera la competència de l'òrgan delegant i s'entén sens perjudici de les potestats de revocació i avocació del conseller d'Educació, Universitat i Recerca amb relació al coneixement o la resolució dels assumptes o procediments en què ho consideri oportú, sempre d'acord amb els articles 25 i 28 de la Llei 3/2003.

La delegació implica la transmissió global de l'exercici de la competència i, per tant, inclou la resolució dels recursos de reposició i qualsevol tràmit que se'n derivi.

Les resolucions adoptades per delegació de competències han d'indicar expressament aquesta circumstància, juntament amb l'especificació de l'òrgan que delega i de la publicació oficial d'aquesta delegació.

3. Deixar sense efecte la Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 29 d'octubre de 2015 de delegació de determinades competències en matèria de gestió de personal en la directora general de Personal Docent.

4. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

5. Disposar que aquesta Resolució produeixi efectes a partir de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

   

Palma, 16 de setembre de 2019

El conseller d'Educació, Universitat i Recerca,

Martí Xavier March i Cerdà