Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT, AGRICULTURA I PESCA

Núm. 11748
Resolució del conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca per la que s’aprova el Programa d’Inspeccions de trasllats transfronterers de residus de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

El Reglament (CE) 1013/2006, de 13 de juny, de 2016, relatiu als trasllats de residus, va ser modificat pel Reglament UE 660/2014, del Parlament Europeu i del Consell, de 15 de maig de 2014, i es van introduir noves exigències en matèria de trasllats de residus.

El Reglament UE 660/2014, que va entrar en vigor l’1 de gener de 2016, introdueix l’obligació per als estats membres de realitzar inspeccions més exhaustives, que permeten detectar si s’estan duent a terme trasllats de residus contraris a la norma. Amb l’objectiu de garantir el compliment d’aquesta obligació, el Reglament UE 660/2014 imposa l’aprovació de plans d’inspecció per part dels estats membres.

En data 4 d’abril de 2018, el conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca va dictar una resolució en la qual s’aprova el Pla d’Inspecció de trasllats transfronterers de residus de les Illes Balears (2017 – 2019) (BOIB núm. 44 de 10 d0abril de 2018).

El Pla d’Inspecció de trasllats transfronterers de residus de les Illes Balears (2017 – 2019) estableix que es desenvoluparà a través de programes anuals, que és l’eina on es definiran el nombre i tipologia d’inspeccions.

La Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats, l’article 12.4.d atorga competència a les comunitats autònomes en matèria d’autorització de trasllats de residus des de –o cap a – països pertanyents a la Unió Europea, i també facultats d’inspecció i sanció derivades d’aquest règim de trasllats.

El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableix les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears estableix que la direcció general d‘Educació Ambiental, Qualitat Ambiental i Residus, exerceix entre d’altres, les competències dels sistemes de gestió de residus i sòls contaminats i incoació i resolució dels expedients sancionadors en les matèries pròpies de les seves competències.

El present Programa d’inspeccions de trasllats transfronterers de residus de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears 2018 concreta els objectius estratègics i projectes 2018, el règim d’inspeccions programades i no programades,  així com també les autoritats implicades i l’organització dels recursos humans.

Fonaments de dret

  • Reglament (CE) 1013/2006, de 13 de juny, de 2016, relatiu als trasllats de residus, modificat pel Reglament UE 660/2014, del Parlament Europeu i del Consell, de 15 de maig de 2014.
  • Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Aprovar el Programa d’Inspeccions de trasllats transfronterers de residus de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears 2018 que figura annex de la present resolució.

2. Adoptar totes les mesures necessàries per a la difusió pública del contingut del Programa d’Inspeccions de trasllats transfronterers de residus de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears 2018, amb la publicació a la web http://residus.caib.es

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-ne rebut la notificació, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver rebut la notificació de la Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Palma, 7 de novembre de 2018

El conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca

Vicenç Vidal Matas

Documents adjunts