Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ I BIBLIOTEQUES

Núm. 5376
Convocatòria i bases reguladores de les subvencions i ajuts emmarcats en l'àmbit competencial de l'Imeb adreçats a les associacions de mares i pares d'alumnes dels col·legis públics de Calvià per a la realització d'aules d'estiu 2013

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

CAPÍTOL I
DISPOSICIONS GENERALS

Article 1.

Objecte Aquestes bases tenen per objecte la regulació del procediment de concessió de les subvencions i ajuts emmarcats en l'àmbit de les competències de l’Institut Municipal d'educació i Biblioteques (IMEB), de conformitat amb el que estableixen les bases d'execució del pressupost general de 2013 de l'Ajuntament de Calvià. 

Article 2.

Concepte de subvenció Té la consideració d’ajut o subvenció qualsevol prestació directa o indirecta, quantificable econòmicament (beques, despeses d'ajut, etc.), a càrrec de l’IMEB.

 

CAPÍTOL II
CARACTERÍSTIQUES DE LES SUBVENCIONS I AJUTS

Article 3.

Beneficiaris Els beneficiaris de les subvencions i ajuts són les associacions de mares i pares d’alumnes dels col·legis públics del municipi de Calvià.  

Article 4.

Objecte de l’ajut Afavorir l'accés a les aules d'estiu organitzades per les associacions de mares i pares d’alumnes (AMIPA) dels col·legis públics del municipi a les famílies residents a Calvià i als infants sahrauís del programa “Vacances en Pau” que acullen famílies residents (residència efectiva des de l'1 de gener de 2013).

 Seran objecte de subvenció les AMIPA que presentin projectes que atenguin principalment els següents objectius: 

  • Conciliar la vida laboral, familiar i personal.

  • Afavorir l'educació en els valors de tolerància, solidaritat i respecte a la diversitat.

  • Fomentar hàbits de vida saludable i potenciar accions de responsabilitat mediambiental.

  • Fomentar el coneixement de la cultura pròpia de la nostra comunitat.

  • Millorar el coneixement de la llengua anglesa dels infants. Els projectes objecte de subvenció han de incloure necessàriament una programació d'activitats o tallers en llengua anglesa. 

Durant el període de les vacances escolars d'estiu, l'IMEB autoritzarà l'ús de les instal·lacions dels centres escolars públics, per a desenvolupar-hi les aules d'estiu, a les AMIPA del municipi de Calvià.

L'IMEB posa a la disposició de les AMIPA del municipi sis centres escolars triats atenent la seva distribució en el territori, l'adequació de les seves instal·lacions a les activitats a desenvolupar a les aules d'estiu i la complementarietat amb la resta d'oferta municipal de vacances en el mateix territori.

L'IMEB es fa càrrec del manteniment i de les despeses de consergeria i neteja de les instal·lacions dels centres escolars del municipi que s'han seleccionat per a desenvolupar-hi les aules d'estiu:  

  • CEIP Galatzó (es Capdellà)
  • CEIP Ses Rotes Velles (Santa Ponça)
  • CEIP Xaloc (Peguera)
  • CEIP Son Ferrer
  • CEIP Jaume I (Palmanova)
  • CEIP Migjorn (Bendinat)  

Les AMIPA del municipi que estiguin interessades a realitzar les aules d'estiu, en aquests centres públics, poden presentar un projecte de forma individual o de forma associada amb altres AMIPA del municipi.  

L'IMEB pot, per raons de força major (reparacions, obres en el centre, etc.), canviar aquests centres escolars per altres del municipi, i en facilitarà la informació a les AMIPA amb la deguda antelació. 

Amb caràcter excepcional, i davant un possible increment de la participació en les aules d'estiu al municipi, l'IMEB pot autoritzar altres centres escolars públics del municipi, a més a més dels seleccionats, per desenvolupar-hi aules d'estiu. En aquest cas, les AMIPA hauran d'acreditar formalment que la participació a l'aula d'estiu del centre escolar objecte de l'autorització és d'un mínim de 50 participants per mes, que han de ser residents en el municipi i alumnes del centre, i presentar el corresponent projecte amb la relació dels alumnes residents formalment preinscrits (annexos VII), en un termini màxim de 20 dies naturals contats a partir del dia següent al de la publicació de la present convocatòria en el BOIB. 

Article 5.

Crèdit pressupostari Per atendre les obligacions de contingut econòmic que es derivin de la concessió de les subvencions objecte d'aquesta convocatòria existeix crèdit suficient en la partida 10 32402 4800000 del pressupost de l'IMEB de l'any 2013.  La quantia total de les subvencions convocades és de 50.000 €. La quantitat mínima de subvenció destinada a la gestió i organització d'una aula d'estiu és de 200 €.

Import de les subvencions per a la gestió i organització d'aules d'estiu:

  • Projecte d'aula d'estiu gestionat per una AMIPA: 200 €
  • Projecte d'aula d'estiu gestionat per dues AMIPA: 600 €
  • Projecte d'aula d'estiu gestionat per tres o més AMIPA: 1.200 €

La quantitat destinada a cada participant resident en el municipi en l'aula d'estiu, durant els mesos de juliol i agost, és de 40 € per mes i de 20 € per quinzena, amb el requisit que estiguin empadronats a Calvià abans de l'1 de gener de 2013.

Les famílies nombroses que aportin Llibre de Família Nombrosa tendran accés preferent a les aules d'estiu, d'acord amb el que determina la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de protecció a les famílies nombroses. Si es tracta de famílies nombroses amb residència en el municipi de Calvià, que aportin Llibre de Família Nombrosa i Targeta Municipal de Família Nombrosa, se subvencionarà a cada participant, durant els mesos de juliol i agost, la quantitat de 10 € per mes i 5 € per quinzena, que es podran afegir a l'import de la subvenció per a participant resident a Calvià.

Article 6.

Compatibilitat dels ajuts Els ajuts i subvencions són compatibles amb altres ajuts per a la mateixa finalitat atorgats per altres administracions o ens públics o privats, nacionals i internacionals, sempre que, conjuntament o aïlladament, no se superi el cost de l'activitat i/o projecte objecte de l'ajut.

Article 7.

Termini i lloc de presentació

1. El termini per a la presentació de les sol·licituds és de 20 dies naturals comptats a partir del dia següent al de la publicació de la present convocatòria en el BOIB. Seran excloses del procés de selecció les sol·licituds presentades fora de termini, o que no reuneixin els requisits exigits en la convocatòria. 

2. Les sol·licituds, juntament amb la documentació requerida, han de presentar-se en el registre general de l’IMEB, situat al c/ Julià Bujosa Sans, batle 1, de Calvià, de dilluns a divendres, de 9 a 14'30 hores.

Article 8.

Documentació Per optar a la subvenció s’ha de lliurar, dins els terminis establerts, la documentació següent:

a) Model de sol·licitud (annex II)

b) Projecte de l'aula d'estiu (annex I)

c) Un exemplar de tots els documents que es preveuen editar i/o publicar (fulletons, inscripcions, etc.).

d) Fotocòpia del DNI del representant legal de cada AMIPA que figura en el projecte objecte de subvenció.

e) Fotocòpia del NIF o targeta d'identificació fiscal de cada AMIPA que figura en el projecte objecte de subvenció.

f) Qualsevol altra informació o documentació que l’IMEB sol·liciti per verificar el compliment i efectivitat de les condicions de la concessió de l’ajut.

Article 9.

Termini per esmenar errors Si falta alguna documentació o la sol·licitud i/o documentació presentada té algun defecte, es requerirà a la persona i/o entitat interessada perquè en el termini de 10 dies hi faci les esmenes necessàries, i s'advertirà que, en cas de no fer-ho, es considera que l’interessat desisteix de la petició.

 Article 10.

Instrucció, resolució i notificació El procediment per a la concessió de subvencions s'ajustarà a l'article 24 i següents de la Llei 38/2003 de 17 de novembre, general de subvencions. En el termini màxim de 10 dies naturals, comptats a partir de l'endemà de l'adopció de l'acord corresponent, s'ha de notificar als interessats la resolució de l’IMEB.

Article 11.

Percepció de l’ajut Per rebre la subvenció concedida és imprescindible que hagin estat adequadament justificades les subvencions atorgades en anteriors convocatòries. Les associacions de mares i pares d’alumnes són obligades a justificar la quantitat concedida abans que l’IMEB faci l’ingrés. 

Article 12.

Justificació La justificació de l'activitat s’ha de presentar en el registre general de l’IMEB, situat en c/ Julià Bujosa Sans, batle 1, de Calvià, de dilluns a divendres, de 9 a 14'30 hores, acompanyada de la següent documentació: 

  1. Memòria explicativa de l'activitat subvencionada, ajustada al formulari que faciliti l'IMEB, en què s'han de detallar les característiques de l'activitat, els beneficiaris i les dades que es consideren d'interès per a l'objectiu del projecte o de l'activitat subvencionat.

  2. Justificació econòmica de la quantitat atorgada, amb aportació de factures originals i fotocòpies, que acreditin que la inversió s'ha fet i destinat als fins per als quals s'ha concedit la subvenció.

  3. Relació mensual de participants empadronats en el municipi, presentada per ordre alfabètic, amb la corresponent documentació que n'acredita la subvenció. 

PARTICIPANTS RESIDENTS A LES AULES D'ESTIU 

A) MES DE JULIOL

Abans del dia 22 de juliol s’ha de presentar la documentació corresponent al mes de juliol, acompanyada de:

  • Model de justificació (annex V)
  • Relació de participants (annex IV)
  • Certificat d'empadronament
  • Sol·licitud de la subvenció familiar (annex III)
  • Fotocòpia del Llibre de Família Nombrosa
  • Fotocòpia de la Targeta de Família Nombrosa Municipal

La relació de participants i la documentació que l'acompanya, s’ha de presentar per ordre alfabètic. En cas que hi hagi membres de la mateixa família que participen en l'activitat, s’ha de presentar un duplicat dels documents. Tota la documentació i dades han de ser revisades per l’AMIPA.

B) MES D’AGOST

Abans del dia 22 d'agost ha de presentar-se la documentació corresponent al mes d'agost, acompanyada dels mateixos documents que es detallen pel mes de juliol i seguint el mateix procediment.  

A i B) Supervisió de l’IMEB: l’IMEB ha de revisar la documentació presentada dels mesos de juliol i agost per fer-hi les comprovacions pertinents. En cas que hi detecti defectes o que necessiti informació addicional la requerirà a l’AMIPA.  

A i B) Presentació de factures amb la relació dels participants empadronats, objecte de la subvenció: l’AMIPA ha de justificar l'activitat subvencionada de juliol presentant la factura per l'import del total de les subvencions als infants residents, amb la conformitat prèvia de l’IMEB (abans del 13 d'agost).

L’AMIPA ha de justificar l'activitat subvencionada del mes d'agost presentant la corresponent factura abans del 13 de setembre, amb la conformitat prèvia de l’IMEB.

La factura o justificants de les despeses generades per l'activitat, amb presentació d'original i còpia, ha d'indicar les dades següents: 

  • Raó social i NIF del proveïdor.
  • Raó social i NIF de l'entitat.

 GESTIÓ I ORGANITZACIÓ DE LES AULES D’ESTIU

Abans del dia 30 de setembre s’ha de presentar la justificació de l'activitat acompanyada de:

  • Model de justificació (annex V)
  • Memòria de l'activitat (veure annex I)
  • Factura de les despeses generades per l'activitat, amb presentació de l'original y còpia, que ha d'indicar les dades següents:
  • Raó social i NIF del proveïdor.
  • Raó social i NIF de l'entitat.

Tota la documentació i dades han de ser revisades per l’AMIPA.

Supervisió de l’IMEB: l’IMEB ha de revisar la documentació presentada per fer-hi les comprovacions pertinents. En cas que hi detecti defectes o que necessiti informació addicional la requerirà a l’AMIPA.

Presentació de la factura: les dates de les factures a presentar s’han d’haver emès des del mes de març al mes de setembre de 2013 (tots dos mesos inclosos).

Els conceptes de les factures han d'ajustar-se a l'activitat a subvencionar, tant a l'hora de posar-la en marxa com de fer-la i/o avaluar-la. Igualment s'ha de fer en el cas de reposició de material deteriorat durant l'activitat.

Article 13.

Control tècnic i financer Els beneficiaris queden sotmesos a les mesures de comprovació i de fiscalització que l’IMEB consideri oportunes. 

Article 14.

Reintegrament de les subvencions Escaurà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interès de demora que es generi des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acordi la procedència del reintegrament, en els següents casos:

a) Obtenció de la subvenció falsejant les condicions o dades requerides o ocultant les que n’haguessin impedit l’atorgament.

b) Incompliment total o parcial de l'objectiu, de l'activitat, del projecte o la no adopció del comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.

c) Qualsevol altre cas que estigui regulat per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. 

 

CAPÍTOL III
ELS BENEFICIARIS

Article 15.

Requisits dels sol·licitants Els requisits imprescindibles per sol·licitar i rebre els ajuts objecte d’aquesta convocatòria són:

  • Estar constituït com a associació de mares i pares d’alumnes dels col·legis públics del municipi de Calvià.
  • Haver presentat la sol·licitud i la documentació requerida en aquesta convocatòria en els terminis establerts.

Article 16.

Drets Els beneficiaris perceptors de la subvenció tenen dret a obtenir el suport i la col·laboració de l’IMEB en la realització de l'activitat o projecte que se subvencioni (permisos, autoritzacions, llicències, etc.):

  • L’IMEB assumeix el servei de consergeria, un cop donada la conformitat a l'horari proposat per l’AMIPA

  • L’IMEB assumeix el manteniment de les instal·lacions dels col·legis cedits, en el marc de les seves competències.

  • L’IMEB ha d’autoritzar a l’AMIPA l'ús del col·legi per fer-hi l'aula d'estiu.

  • L’IMEB ha de prestar un servei d'informació i assessorament a les associacions de mares i pares d’alumnes per gestionar l'activitat.

  • L’IMEB ha de tramitar les peticions d'espais i recursos municipals fetes per l’AMIPA.

  • En cas que el servei no sigui correcte, d'acord amb les associacions de mares i pares d’alumnes, l’IMEB podrà prendre les mesures que consideri oportunes per millorar el servei.

 El beneficiari pot subcontractar parcialment o totalment l'activitat o projecte a subvencionar.

Article 17.

Obligacions La presentació d'una sol·licitud de subvenció per a una activitat implica el coneixement i acceptació d'aquestes bases.

1. En qualsevol cas, l’AMIPA és obligada a complir tot l'establert en aquesta convocatòria i bases reguladores.

2. L'AMIPA és responsable de planificar, gestionar i desenvolupar l'activitat tot complint amb la normativa vigent, regulada pel Govern Balear. En el cas que l’AMIPA opti per contractar una empresa per fer l'activitat, no queda eximida de complir totes les obligacions pròpies de l'activitat.

3. Si per ús indegut o manca de supervisió del responsable de l'aula d'estiu s'ocasionen desperfectes en el centre educatiu, l’AMIPA es responsabilitzarà dels danys ocasionats, coordinant amb l’IMEB el restabliment i/o reparació d'aquests danys.

4. L'AMIPA ha de vetllar per un consum responsable d'aigua i llum i, en cas que es produeixi un excés en el consum habitual, s'haurà de fer càrrec del cost addicional.

5. L’AMIPA ha de donar avís immediat a l’IMEB de totes les incidències, ja siguin materials o amb els propis participants.

6. L’AMIPA ha de complir la normativa aplicable en matèria de legislació laboral, especialment en matèria de contractació i prevenció de riscos laborals.

7. L’AMIPA ha de complir la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal. 

Els perceptors de la subvenció són obligats a:  

a) Revisar i comprovar totes les dades i documents que es lliurin en la sol·licitud i justificació (participants del mes de juliol i d’agost i gestió i organització de l'aula).

b) Fer ús dels annexos d'aquesta convocatòria sense fer-hi cap modificació.

c) Fer constar en la documentació i en els elements publicitaris del projecte, comunicats, etc., el suport a l'activitat per part de l'IMEB (obligació d'incloure el logo de l'IMEB).

d) En cas de renúncia, a comunicar-ho formalment de forma expressa i motivada, en el termini de quinze dies comptadors a partir de l'endemà de la notificació de la concessió de la subvenció.

e) Fer l'activitat o projecte per al qual es concedeix la subvenció ajustant-se als objectius previstos.

f) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i facilitar la informació que els sigui requerida. En relació a l'acreditació de la formació dels monitors i directors de les aules y altes i baixes del personal, tota la documentació ha d'estar disponible durant el desenvolupament de l'aula d'estiu a requeriment de l'IMEB.

g) Retre compte de les modificacions que sorgeixin en la realització del projecte i justificar-les adequadament.

h) Comunicar l'obtenció de subvencions o ajuts per a la mateixa finalitat procedents d'altres administracions, entitats públiques o privades nacionals o internacionals.

i) En general, complir totes les prescripcions de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Article 18.

Criteris de preferència que han de regir la concessió de la subvenció En el supòsit que es presenti més d'un projecte d'aula d'estiu per centre escolar, la Comissió Avaluadora, a més de supervisar el compliment dels requisits ja esmentats en els punts anteriors, ha d'examinar i valorar les sol·licituds i els projectes presentats, tenint en compte els següents aspectes: 

1. La qualitat global del projecte: la concreció i claredat dels objectius i adequació de les activitats, la programació d'activitats, els criteris d'avaluació i l'organització dels serveis de menjador i guarderia tant del matí com de l'horabaixa (fins a 20 punts).

2. El nombre de beneficiaris; nombre de participants residents formalment preinscrits ( fins a 20 punts)

3. Les garanties de compliment per part de l'entitat, a partir de la seva experiència, organització, equip humà i capacitat de gestió com a entitat (fins a 10 punts).

4. Projectes que representin una continuïtat en l'oferta d'aules d'estiu que tenen per objectiu l'aprenentatge de la llengua anglesa pel procediment d'immersió lingüística (fins a 50 punts).  

 

CAPÍTOL IV
ÒRGAN COMPETENT 

Article 19.

Òrgan competent El Consell Rector de l’IMEB és l'òrgan competent per aprovar les bases reguladores i la convocatòria de cada tipus de subvenció. La presidenta de l’IMEB té la competència per resoldre l'adjudicació de subvencions.

Article 20.

Composició de la Comissió Avaluadora Aquesta comissió és formada per la gerent de l'IMEB i un mínim de dos tècnics adscrits a l'IMEB, designats per la presidenta de l'IMEB. 

Article 21.

Funció de la Comissió Avaluadora

  • Examinar i valorar les sol·licituds.
  • Elaborar un informe tècnic que ha d'indicar el beneficiari o la relació de beneficiaris per als quals es presenta la concessió de subvenció prevista, amb expressió dels imports.
  • La Comissió Avaluadora pot proposar desestimar els projectes que no presentin una coherència interna o el desenvolupament dels quals no sigui factible, d'acord amb les finalitats de les bases.

 

Presidenta de l'IMEB
Esperanza Catalá Ribó

Documents adjunts