Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE TURISME I ESPORTS
Núm. 115
Resolució del president de l’ATB, de data 19 de desembre de 2012, per la qual s’aproven les bases de la convocatòria per a la realització de convenis de col•laboració amb l'Agència de Turisme de les Illes Balears (ATB) en accions promocionals de les Illes Balears durant l'any 2013 sota la modalitat de cobranding
Versió PDF
La Conselleria de Turisme i Esports, a través de l'Agència de Turisme de les Illes Balears (d'ara endavant l'ATB), presenta una convocatòria pública dins d'un marc de col·laboració públic i privat que permeti unir esforços i consolidar el posicionament de les marques als mercats i segments que s'estableixen en el Pla Integral de les Illes Balears 2012-2015 (d'ara endavant PITIB), mitjançant l'aplicació del cobranding en accions promocionals en què participi l'ATB.
El cobranding és la unió estratègica de dues o més marques amb l'objectiu d'incrementar-ne la imatge de marca, potenciar-ne el valor i la rendibilitat.
Gràcies a la posada en marxa d'accions promocionals en modalitat de cobranding, les marques col·laboradores i les que gestiona l'ATB s'ajudaran recíprocament a assolir els seus objectius d'imatge i comunicació. És una estratègia win-win que ofereix no només avantatges competitius sinó que permet també capitalitzar la reputació de les marques associades i reduir costos.
Amb aquesta convocatòria es pretén la promoció efectiva de la destinació Illes Balears mitjançant la unió de marques d'organitzacions interessades en participar en la iniciativa amb les marques de la destinació gestionades per l'ATB (Mallorca, Menorca, Eivissa, Formentera i Palma de Mallorca). Amb això, s'estableix una estratègia conjunta de reforç d'imatge, que potencia i enforteix el valor de les marques participants i els aporta un clar element diferenciador al mercat. Així, els atributs més representatius de cada una de les marques es converteixen en eines de tracció de la demanda cap a cada una de les marques i cap al producte ofert. Entre els atributs de les marques de les Illes Balears als diferents mercats figuren els següents: satisfacció, qualitat, gaudir, descobrir, conèixer, relaxar-se, entorn natural, destinació experiencial, familiar, sostenible, moderna i segura.
Entre les finalitats de l'ATB, d'acord amb l'article 2.5 del Decret 26/2012, de 30 de març, pel qual es reorganitza, reestructura i regula l'empresa pública encarregada de la promoció turística de les Illes Balears, cal destacar la de fomentar i impulsar iniciatives del sector turístic amb vista a la promoció del turisme balear, així com la de coordinar, impulsar, gestionar i executar les activitats de promoció turística interior i exterior.
Per tot això, aprovat pel Consell de Direcció de dia 19 de desembre de 2012, es dicten les següents
BASES
1. Objecte
L'objecte d'aquesta convocatòria, pública i oberta, és oferir a empreses o entitats nacionals i internacionals que tenguin marques comercials l'oportunitat de col·laborar a les accions promocionals en què participi l'ATB el 2013 sota la modalitat de cobranding.
L'òptic d'accions de l'ATB per a 2013 s'ajusta a la combinació marca/producte/mercat descrita en el PITIB.
Les marques que es presentin a la convocatòria han de respondre a les necessitats d'imatge i comunicació de les diferents marques que conformen les Illes Balears.
2. Modalitats de cobranding
El cobranding és la unió estratègica de dues o més marques amb l'objectiu d'incrementar la seva imatge de marca, potenciar el seu valor i la seva rendibilitat.
Les modalitats de cobranding aplicables a aquesta convocatòria són:
A.Shared Product Equity (equitat en producte compartit):
Socis en igualtat de condicions de marca (imatge i posicionament però diferents productes que són complementaris) s'uneixen oferint un producte diferenciat a través dels beneficis de cada soci, creant una identitat potent per a ambdues marques.
B. Ingredient (ingredient)
Quan una marca recolza el contingut o part del contingut d'una altra marca o producte principal. La marca principal actua com a amfitrió i la marca secundària com a convidat.
C. Affinity (afinitat)
Les marques que s'associen comparteixen un benefici i/o atribut que permet potenciar el producte més fàcilment.
D. Value Chain (cadena de valor): la unió de diverses marques que formen part d'una mateixa cadena de valor. Permet a les marques compartir objectius específics sobre la indústria i ampliar la relació amb els seus clients.
3. Termes i condicions de la col·laboració
La participació en aquesta convocatòria subjecta als principis de publicitat i concurrència, suposa l'acceptació dels termes i condicions establerts.
Correspon, en tot cas, a l'ATB resoldre les qüestions relatives a aquesta convocatòria, així com els termes i condicions de col·laboració.
Les condicions de col·laboració, la responsabilitat de les accions, específiques de l'ús dels noms de marca, logos i distintius i la metodologia de treball s'establiran de mutu acord entre les parts a través de convenis de cobranding que es firmaran amb les marques seleccionades posteriorment a la resolució de la convocatòria esmentada.
Ambdues entitats (ATB i entitat col·laboradora) han de vetlar a tot hora per mantenir un comportament ètic i responsable en la utilització de les marques, potenciant-ne sempre la imatge i els valors positius.
En cap cas els col·laboradors seleccionats mitjançant aquesta convocatòria no poden exigir participar amb caràcter exclusiu en les accions de cobranding en les quals s'inclogui la seva marca.
L'ATB es farà càrrec de les despeses de material promocional descrites a cada una de les accions per a la consecució òptima de l'acord de col·laboració de cobranding i que quedaran puntualment descrites a l’acord.
Si per causes d'operativitat, funcionalitat, estratègia o pressupostàries l'ATB decideix no participar a les accions subscrites en algun dels acords, aquesta es compromet a compensar-ho en una altra acció/ons de similars característiques.
4. Requisits dels sol·licitants
Poden sol·licitar la col·laboració totes aquelles empreses o entitats de caràcter nacional i internacional que posseeixen la titularitat de les seves marques comercials i aquesta es troba en vigor.
Les empreses sol·licitants, a canvi de la col·laboració esmentada, han d’oferir a l'ATB una contraprestació en espècie segons els termes que s'indiquen en el punt 8.2 (criteris de valoració objectius). L'ATB pot disposar de la contraprestació en els termes subscrits a l'oportú conveni de col·laboració mentre aquest es formalitzi i es trobi en vigor.
5. Accions promocionals subjectes a cobranding
Les accions promocionals subjectes a cobranding estan catalogades en dos grans blocs, per mercat (bloc 1) i per producte (bloc 2). Dins de la classificació esmentada es divideixen en lots als quals els sol·licitants poden optar:
BLOC Núm. 1 (per mercats):
L01 Espanya
L02 Regne Unit
L03 Alemanya
L04 França
L05 Itàlia
L06 Bèlgica
L07 Finlàndia
L08 Irlanda
L09 Noruega
L10 Polònia
L11 Portugal
L12 Rússia
L13 Suècia
L14 Suïssa
L15 USA
L16 Internacional
BLOC Núm. 2 (per producte.) **:
L17 Costa i litoral L20 Esports / Aquàtics
L18 Esports / Golf L21 Esports / Cicloturisme
L19 MICE L22 Naturalesa
**Todas les accions del bloc 2 estan contingudes al bloc 1 als seus respectius mercats.
Els sol·licitants poden trobar la descripció de cada un dels lots a l'ANNEX VII, en què es detalla: la marca d'influència de l'acció, la classificació, nom, lloc, tipologia, dates (en cas que estiguin confirmades), producte al qual afecta i oferta que realitza l'ATB per a cada una d'aquelles.
Les empreses i entitats poden optar de forma independent a un o més lots.
6. Documentació a presentar
A fi de facilitar la valoració de les propostes presentades pels sol·licitants, aquests han de presentar la documentació segons s'explica a continuació. Els annexos a què es refereix a continuació seran facilitats via correu electrònic des del Departament Jurídic de l'ATB. Els Interessats poden sol·licitar-los en els correus electrònics següents: ibalfagon@atb.caib.es, jrfiz@atb.caib.es, lbuades@atb.caib.es o en els números de telèfon 971 17 72 10 o 971 17 61 89.
A. La sol·licitud de col·laboració es realitza mitjançant instància dirigida al president de l'ATB, en la qual s'ha de fer constar explícitament la marca de l'empresa que es vol unir mitjançant cobranding.
La instància esmentada ha de ser emplenada íntegrament indicant les dades de l'empresa o entitat, imatge de la marca pròpia, marca gestionada per l'ATB per a la qual sol·liciten el cobranding i codi del lot d'accions al qual s'opta. Els interessats han d'utilitzar el model ANNEX I (formulari de sol·licitud) contingut en aquestes bases.
Els interessats han de presentar l’esmentat formulari de sol·licitud imprès per optar a cada un dels lots d'accions en els quals desitgin col·laborar, annexat al sobre tècnic corresponent.
En cas que no es presenti cap sobre adjunt a aquesta sol·licitud, no es requerirà esmena a l'interessat, i quedarà exclòs de la col·laboració.
No s'acceptaran aquelles sol·licituds que contenguin omissions, errors, ratxades que impedeixin de conèixer clarament la proposta.
El lliurament del formulari, per si mateixa, no és objecte de valoració, sinó que serveix com a document formal de sol·licitud.
Aquesta sol·licitud ha de ser subscrita pel president de l'entitat o qui ostenti la representació de l'entitat que sol·licita la col·laboració, i formulada de conformitat amb l'article 70 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú i d'acord a l'annex que s'adjunta.
Les sol·licituds de col·laboració s'han de presentar en el registre de l'ATB o als llocs prevists a l'article 38 de la Llei 30/1992. En aquest darrer cas, s'ha d'enviar al fax 971 78 46 00, o via correu electrònic (lbuades@atb.caib.es; jrfiz@atb.caib.es; ibalfagon@atb.caib.es), un escrit que justifiqui la data de tramesa de la sol·licitud. Així mateix, quan la documentació s'envia per correu, l'entitat ha de justificar la data d'imposició de la tramesa a l'oficina de Correus i anunciar a la Direcció de l'ATB l’enviament de l'oferta el mateix dia, mitjançant qualsevol dels mitjans permesos (fax o correu electrònic). Només s'admet la comunicació per correu electrònic quan així figuri indicat, en cas contrari s'entén que no s'admet.
El termini de presentació de les sol·licituds és de 30 dies naturals, comptats a partir del dia següent de la publicació d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
Les sol·licituds de col·laboració han d'anar acompanyades de la documentació que s'especifica a continuació, en dos sobres independents, identificant-se en el seu exterior amb el nom i llinatges o raó social, número de telèfon, adreça electrònica i especificant a quina marca gestionada per l'ATB va dirigida la sol·licitud en funció del seu àmbit territorial.
Són motiu d'exclusió aquelles sol·licituds que no presentin cap sobre o que presentin tota la documentació sol·licitada (administrativa i tècnica) continguda en un mateix sobre.
B. Sobre 1: documentació administrativa
1. Fotocòpia acarada o compulsada del certificat d'inscripció al Registre d'Associacions, escriptura de constitució de l'entitat, si escau.
2. Fotocòpia acarada o compulsada dels estatuts dipositats en el registre esmentat, o degudament inscrita en el Registre Mercantil si escau.
3. Còpia acarada o compulsada de la documentació acreditativa de la capacitat de la persona que representa legalment l'entitat sol·licitant per actuar en nom seu, així com del seu DNI.
4. Còpia acarada o compulsada de la targeta d'identificació fiscal de l'entitat sol·licitant.
Testimoni judicial, certificació administrativa o declaració responsable atorgada davant d'una autoritat administrativa o organisme professional qualificat o mitjançant acta de manifestacions davant de notari públic, de no incórrer en les prohibicions per contractar amb l'administració segons l'article 60 del TRLCSP.
Aquesta declaració responsable, o un altre document, ha d'incloure la manifestació expressa que l'empresa no incorre en cap dels supòsits a què es refereix la Llei 2/1996, de 19 de novembre, d'incompatibilitats dels membres del Govern i dels alts càrrecs de la CAIB. Quan es tracti d'empreses d'estats membres de la Unió Europea i aquesta possibilitat estigui prevista en la legislació de l'estat respectiu, pot substituir-se per una declaració responsable, atorgada davant d'una autoritat judicial.
5. Acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Administració autonòmica, estatal i la Seguretat Social.
6. Acreditació de la titularitat de la marca en qüestió i vigència d’aquesta, bé a través de l'Oficina Espanyola de Patents i Marques o per l'Organització Mundial de la Propietat Intel·lectual (OMPI)
El sobre 1 “Documentació administrativa" ha de ser únic en cas que una mateixa entitat presenti diferents projectes tècnics.
C. Sobre 2: documentació tècnica
La següent documentació s'ha de lliurar tant en suport digital (pendrive, CD, etc.) com imprès:
Els annexos anteriorment descrits són únicament i exclusivament els documents que valorarà la Comissió Tècnica. Els sol·licitants han d'utilitzar els models d'annexos que contenen aquestes bases.
No s'acceptaran aquells annexos que tenguin omissions, errors o ratxades que impedeixin de conèixer clarament la proposta, ni aquelles que en suports digitals siguin illegibles en entorns Windows o que contenguin virus, spyware o malware.
Els interessats han de presentar tota la documentació tècnica requerida anteriorment, tant impresa com en format digital, per cada un dels lots d'accions als quals desitgen optar.
7. Revisió de documentació administrativa i esmena d’aquesta
El Servei General de l’ATB examinarà la documentació administrativa corresponent al sobre núm.1 i si és necessària l’esmena d’algun document de caràcter administratiu la Direcció de l’ATB requerirà a la entitat interessada per escrit, via fax, o correu electrònic, la documentació administrativa que falti, i li concedirà un termini de deu dies naturals perquè presenti la documentació requerida, amb l’advertència expressa que, si no ho fa, se la considerarà desistida i s’arxivarà la seva sol·licitud, segons disposa l’article 71 de la Llei 30/1992.
Pel que respecte a la documentació del sobre núm. 2, es valorarà amb la documentació aportada en el moment de finalització del termini establert, fet pel qual en aquest bloc no se sol·licitarà cap esmena. Això no evita que en qualsevol moment de la valoració, la Comissió Tècnica de l’ATB no pugui sol·licitar, per qualsevol mitjà que permeti deixar-ne constància en l’expedient, els aclariments que estimi necessaris per realitzar una correcta valoració de la seva proposta i de la seva marca. En aquest cas, només s’admeten aclariments de documents que ja constin en la proposta, i no de documentació nova que no s’hagués presentada abans de la finalització del termini establert.
8. Valoració de les propostes
La valoració de les propostes la du a terme la Comissió Tècnica nomenada a proposta de la Direcció de l'ATB, i avaluarà les sol·licituds segons el procediment següent:
RESUM
| CRITERI |
PUNTUACIÓ |
| Criteris subjectius |
50 |
| Criteris objectius |
50 |
| PUNTUACIÓ TOTAL |
100 |
8.1 Criteris subjectius (ANNEX II)
Les entitats o empreses que es presenten a la convocatòria han d'emplenar l'ANNEX II relatiu a la marca per a la qual sol·liciten el cobranding. La valoració de criteris subjectius té una qualificació màxima de 50 punts.
Descripció de l'ANNEX II
A. Encapçalament:
B. Identitat (missió):
La identitat de marca és un conjunt d'associacions de marca que un estrateg de marca aspira a crear i mantenir. Aquestes associacions representen el que la marca significa i impliquen una promesa cap al consumidor per part dels membres de l'organització (Brand Promise). La Identitat de Marca és una aposta estratègica per crear Valor de Marca (generant Qualitat Percebuda, Lleialtat de Marca, Notorietat de Marca i Associacions de Marca).
Lleialtat de marca: entès com la mesura en la qual els consumidors tendeixen a adquirir repetidament productes de la mateixa marca en detriment dels seus competidors. Es valorarà el percentatge del grau de fidelització que té la marca.
Notorietat de marca: reflecteix la presència de la marca en la ment dels consumidors. Hi ha diferents dimensions de la notorietat que poden ser mesurades:
Qualitat de marca: entès com els beneficis tant funcionals com emocionals que es desitja transmetre.
Associacions de marca: són el conjunt de relacions que els consumidors fan amb una marca.
Personalitat de marca: conjunt de característiques humanes associades a la marca per part de l'entitat que la gestiona.
C. Imatge (visió)
La imatge de marca, en oposició a la identitat que és una estratègia, és com la marca és percebuda realment pels consumidors. Mentre que la identitat implica una aposta estratègica, la imatge és un estat actual de percepcions. També es podria definir com a Experiència de Marca, la suma d'experiències que un client té d'una determinada marca.
Atributs: conceptes amb què el consumidor relaciona la marca. Feu clic sobre check box.
Beneficis percebuts: entès com l'experiència de marca, la suma d'experiències que el client percep de la marca.
D. Posicionament (valors)
És el lloc que en la percepció mental del públic objectiu ostenta una marca i que la distingeix en relació amb la competència, oferint-li un avantatge competitiu. El posicionament de marca inclou uns objectius de comunicació molt concrets i un públic objectiu determinat.
Sexe: seleccionau home o dona, o ambdós gèneres. Feu clic sobre check box.
Edat: seleccionau el segment d'edat segons s'estableix a les caselles. Feu clic sobre check box.
Nivell socioeconòmic: seleccionau el segment segons baix (B), mitjà-baix (MB), mitjà (M), mitjà-mitjà (MM), mitjà-alt (MA), alt (A). Feu clic sobre check box.
Nivell d'estudis: seleccionau segons s'estableix a les caselles. Feu clic sobre check box.
Estils de vida: basat en el model VALS (Values and Life Styles), desenvolupat per Arnold Mitchell a l’Stanford Research Institute (1978). S'adjunta document amb l'explicació de la segmentació. ANNEX VI. Feu clic sobre check box.
Cicle de vida del públic objectiu: seleccionau el segment segons s'estableix a les caselles. Feu clic sobre check box.
Aficions i motivacions: en termes de preferències associades al públic objectiu que complementin la seva segmentació.
De la meva marca (del sol·licitant)
Del líder del mercat per a la meva categoria. (En cas que la marca sol·licitant del cobranding sigui la líder del mercat indicau el mateix % del punt anterior)
Totes les dades aportades en aquest formulari s'han d'acreditar a través d'estudis, anàlisi o memòries que verifiquin les dades exposades. També s'ha d'adjuntar una declaració jurada de la veracitat d’aquestes (ANNEX III), firmada pel representant legal de l'entitat o empresa propietària de la marca. Si no es pot acreditar a través d'estudis, anàlisi o memòries que verifiquin les dades exposades és suficient la presentació de la declaració jurada.
Les sol·licituds que obtinguin menys de 25 punts en aquest apartat (criteris subjectius) seran desestimades en no complir els requisits mínims d'idoneïtat i adequació dels valors que transmet la seva marca en relació amb les marques gestionades per l'ATB.
8.2 Criteris objectius (ANNEX IV)
Les entitats o empreses que es presenten a la convocatòria han d'emplenar l'ANNEX IV relatiu a l'oferta en espècie que fan a l'ATB per a l'obtenció del cobranding. La valoració de criteris objectius té una qualificació màxima de 50 punts.
Descripció de l'ANNEX IV
A. Encapçalament:
DESGLOSSAMENT DE LA PUNTUACIÓ DELS CRITERIS OBJECTIUS
| CRITERI |
PUNTUACIÓ PARCIAL |
| Tipologia de l'oferta en espècie |
100 |
| Quantitat oferida |
100 |
| Disponibilitat temporal de l'oferta |
100 |
| País en el qual es disposarà de l'oferta |
100 |
| Importi total de l'oferta en espècie (sense IVA) |
100 |
| PUNTUACIÓ TOTAL de la valoració de CRITERIS OBJECTIUS |
__ |
__
X =mitjana aritmètica dels criteris (suma de la puntuació obtinguda en cada un dels criteris / nombre de criteris)
B. Tipologia de l'oferta en espècie:
Marcau les categories principals a les quals fa referència l'espècie (estades, transport, activitats, promoció, d'altres), així com les característiques. (Feu clic sobre check box).
La puntuació assignada per a cada ítem és la següent:
| ESTADES |
8 |
|||||
| Hostals |
1 |
|||||
| Hotel i Aparthotel 1 * o 2 * |
2 |
|||||
| Hotel i Aparthotel 3 * |
3 |
|||||
| Hotel i Aparthotel 4 * |
4 |
TRANSPORT |
8 |
|||
| Hotel i Aparthotel 5 * |
5 |
Bitllets d'avió |
7 |
|||
| Hotel i Aparthotel 5*GL |
5 |
Servei autocar |
3 |
|||
| Apartaments turístics |
4 |
Vehicles lloguer |
1 |
|||
| Turisme rural |
3 |
|||||
| Règim HE |
1 |
PROMOCIÓ |
7 |
|||
| Règim MP |
2 |
Marxandatge<A[Marxandatge|Merchandising]> |
1 |
|||
| Règim TI |
3 |
Espais publicitaris |
7 |
|||
| Espais publicitaris propis |
3 |
|||||
| ACTIVITATS |
4 |
|||||
| Entrades per a grans esdeveniments |
2 |
ALTRES |
1 |
|||
| Sopars o dinars |
7 |
Servei de Guies |
1 |
|||
| Tasts o degustacions |
1 |
|||||
| Esports |
1 |
|||||
| Activitats en espais naturals |
2 |
|||||
| Lloguer de sales per a esdeveniments |
3 |
TOTAL PUNTS |
100 |
|||
C. Descripció i quantitat oferida
La fórmula utilitzada per a la seva ponderació és la següent:
Pi= Pm Oi-Om
Oa-Om
Pi= Puntuació de l'oferta en qüestió
Pm= Puntuació màxima (100 punts)
Oi= Oferta en qüestió presentada
Om= Oferta més baixa de les presentades
Oa= Oferta més alta de les presentades
El sol·licitant que proposa l'oferta més avantatjosa obté la màxima puntuació mentre que l'oferta menys avantatjosa obté 0 punts.
D. Valoració de la disponibilitat temporal de l'oferta
Marcau la disponibilitat temporal de l'espècie oferida pel licitador per a l'ús d’aquesta per part de l'ATB. Feu clic sobre check box.
Si seleccionau l'ítem "qualsevol època de l'any" queda anul·lat qualsevol marcatge mensual, ja que aquesta opció pren la puntuació acumulada anual. Els ítems "Exceptuant ponts i dies festius" i "Exceptuant temporada alta" tenen una puntuació negativa a la valoració total. En relació amb els ponts i dies festius es refereix a territori nacional i, específicament, a la comunitat autònoma de les Illes Balears. Es considera temporada alta els mesos de juny, juliol, agost i setembre.
Per a la seva valoració es pren com a referència la taula de puntuació següent:
| Març |
14 |
Agost |
6 |
Qualsevol època de l'any |
100 |
||
| Abril |
15 |
Setembre |
8 |
Exceptuant ponts i dies festius |
-20 |
||
| Maig |
10 |
Octubre |
10 |
Exceptuant temporada alta |
-10 |
||
| Juny |
8 |
Novembre |
12 |
||||
| Juliol |
7 |
Desembre |
10 |
||||
| TOTAL PUNTS |
100 |
E. Valoració del país en el qual es disposarà de l'oferta
Marcau el país per al qual oferiu l'espècie perquè l’utilitzi l'ATB. Feu clic sobre check box.
Únicament estan reflectits els països (mercats) que s'estableixen en el Pla Integral de Turisme de les Illes Balears 2012-2015 (PITIB), prenent com a referència l'arribada percentual de turistes a les Illes Balears el 2011, segons l’informe "El turisme a les Illes Balears (dades informatives - anuari) " i el criteri de priorització de mercats de l'ATB.
En cas que l'espècie s'emmarqui dins de la tipologia transport/bitllets d'avió, s'han de seleccionar els trajectes que es cobriran prenent com a referència qualsevol aeroport d'origen de les Illes Balears.
| Espanya |
28,23 |
Suècia |
1,27 |
|||
| Regne Unit |
21,67 |
Finlàndia |
0,13 |
|||
| Alemanya |
27,35 |
Rússia |
2,19 |
|||
| França |
3,16 |
Polònia |
0,38 |
|||
| Itàlia |
4,86 |
Israel |
0,01 |
|||
| Suïssa |
2,69 |
Bulgària |
0,05 |
|||
| Dinamarca |
1,12 |
Rep. Txeca |
0,23 |
|||
| Bèlgica |
0,89 |
Ucraïna |
0,03 |
|||
| Àustria |
1,59 |
Canadà |
0,01 |
|||
| Irlanda |
0,79 |
EUA |
0,01 |
|||
| Països Baixos |
1,57 |
Illes Balears |
0 |
|||
| Portugal |
0,96 |
|||||
| Noruega |
0,81 |
TOTAL PUNTS |
100 |
|||
F. Valoració de l'import total de l'oferta en espècie (sense IVA)
Els sol·licitants han d'indicar l'import total sense IVA del valor de mercat de l'espècie oferida. Per a la seva acreditació han de presentar tarifes oficials de l'empresa o entitat o declaració jurada que subscrigui la veracitat que l'import ofert s'ajusta a mercat. ANNEX V.
La fórmula utilitzada per a la seva ponderació és la següent:
Pi = Pm Oi-Om
Oa-Om
Pi= Puntuació de l'oferta en qüestió
Pm= Puntuació màxima (100 punts)
Oi= Oferta en qüestió presentada
Om= Oferta més baixa de les presentades
Oa= Oferta més alta de les presentades
El sol·licitant que proposa l'oferta més avantatjosa obté la màxima puntuació mentre que l'oferta menys avantatjosa obté 0 punts.
G. Puntuació total de la valoració dels criteris objectius
La puntuació total de la valoració dels criteris objectius s'obté realitzant:
1r) La mitjana aritmètica dels resultats obtinguts en els criteris anteriorment exposats (4.4 B, C, D, E, F)
2n) La ponderació dels criteris subjectius és del 50 % sobre el total de la puntuació general, fet pel qual el resultat obtingut de la mitjana aritmètica __
( X) es dividirà entre 2:
__
Pi = X/ 2
Pi= Puntuació de l'oferta en qüestió
__
X= Mitjana aritmètica dels resultats obtinguts (punt 1r)
La Comissió Tècnica de l'ATB es reserva el dret de no acceptar aquelles sol·licituds de participació quan aquestes no contribueixin, segons el seu criteri, a aconseguir la consecució de les finalitats i objectius per als quals ha estat concebuda aquesta convocatòria pública o que no estiguin alineades amb els objectius globals de promoció turística de l'ATB i/o amb els valors de les marques turístiques que representa, reflectits en el PITIB.
Així mateix, es descartaran les sol·licituds les marques de les quals projectin valors que puguin deteriorar la imatge, identitat o posicionament de les marques gestionades per l'ATB.
9. Comissió Tècnica
La Comissió Tècnica per a la valoració de les propostes presentades dins d'aquesta convocatòria la nomena el president de l'ATB, a proposta de la Direcció de l'ATB.
Aquesta Comissió ha d’estar formada per un màxim de 5 membres d'entre personal tècnic d'àrees de l'ATB, i el seu president és el director gerent de l'ATB. Si és necessari, es tendrà ajuda de tècnics externs.
10. Fases posteriors
Una vegada finalitzada la fase d'examen de la documentació administrativa, i abans de la revisió de la documentació tècnica per la Comissió, la secretària de les comissions executives enviarà la documentació tècnica de les propostes admeses al tècnic designat per cada marca, perquè en el termini de deu dies naturals faci una valoració prèvia i manifesti el que estimi convenient.
Posteriorment aquestes al·legacions són traslladades a la Comissió Tècnica, la qual en realitza la valoració final. Realitzat l'informe tècnic preceptiu de cada una de les sol·licituds s'eleva a la Direcció de l'ATB, que proposarà al president la resolució per aprovar la realització dels acords de col·laboració en modalitat cobranding.
Dictada la resolució d'aprovació de la col·laboració, l'ATB inicia els tràmits administratius per formalitzar l'oportú conveni de col·laboració amb cada entitat.
Al conveni de cobranding que es firma amb les entitats titulars de les marques col·laboradores s'estableixen les condicions d'ús de la marca o marques de les Illes Balears d'acord amb el manual d'usos de l'ATB, així com les ubicacions de la marca o marques.
Les aportacions en espècie que fan les empreses col·laboradores a l'ATB en contraprestació a la seva participació en l’activitat o activitats de cobranding serviran com a aportació que s'usarà per a altres serveis de l'ATB; és a dir, totes les aportacions revertiran en més accions promocionals que dugui a terme l'ATB, mentre estigui en vigència el conveni subscrit.
11. Protecció de dades
De conformitat amb la LO 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, els sol·licitants queden informats i accepten la incorporació de les dades que faciliten al fitxer que creï l'ATB.
Les entitats sol·licitants estan obligades al compliment de l'establert en la LO 15/1999, de 13 de desembre (LOPD) i el RD 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el reglament que desenvolupa la LOPD, en relació amb les dades personals a les quals tengui accés durant la vigència dels convenis que es realitzin en desenvolupament i execució d'aquesta convocatòria.
12. Confidencialitat
Qualsevol informació confidencial revelada per l'ATB a l'entitat amb la qual es formalitzen accions de cobranding durant la vigència dels convenis, es mantendrà amb caràcter estrictament confidencial per al receptor, comprometent-se a utilitzar aquesta informació únicament per a la finalitat per a la qual li va ser revelada per l'emissor, llevat d'imperatiu legal.
El receptor ha de protegir la informació confidencial de l'emissor contra qualsevol ús no autoritzat o revelació a tercers, de la mateixa manera que protegeix la seva informació confidencial. L'accés a aquesta informació queda restringit només a aquells empleats de l'entitat col·laboradora que l’hagin de conèixer per complir amb el cobranding.
13. Règim jurídic aplicable
Les qüestions litigioses que sorgeixin entre les parts relacionades amb els efectes, execució i extinció del contracte seran competència de l'ordre jurisdiccional civil. Abans de la interposició de l'oportuna demanda s'ha d'interposar, d'acord amb l'article 61 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la corresponent reclamació prèvia a la via judicial.
14. Eficàcia
Aquesta resolució té efecte des del dia següent a la seva publicació en el BOIB.
Palma, 19 de desembre de 2012
El president de l'ATB
Carlos Delgado Truyols