Els passats 27 i 28 de novembre es varen impartir dues jornades de formació per als membres de la Xarxa de formació permanent del professorat de les Illes Balears, conformada pels assessors tècnics docents del Servei de Formació Permanent de Professorat (SFPP) i els assessors dels diferents Centres de Professorat (CEP) de les Illes Balears. Aquestes jornades s’integren dins l’activitat formativa adreçada als membres de la xarxa titulada L’acompanyament als centres. Claus, estratègies i avaluació, que es durà a terme al llarg del curs escolar en futures sessions. L’objectiu d’aquesta formació és, a més d’actualitzar i millorar el servei i l’assistència als centres educatius per part dels assessors, crear una eina d’avaluació sobre els efectes de la formació permanent del professorat. Fet i eina que és pioner a tot l’estat espanyol.
La primera jornada va tenir lloc al CEP de Palma Jaume Canyelles Mut i es va iniciar amb la benvinguda del Cap de Servei de l’SFPP, Rafel Maura Reus. A continuació es va seguir amb la presentació de la Doctora en Ciències de l’Educació i professora de la UPF, Olga Esteve amb el títol Estratègies per a l’assessorament als centres. Posteriorment es va procedir a fer diferents reunions per assessories i direccions dels CEP amb l’objectiu de realitzar propostes de millora i una posada en comú dels aspectes principals tractats prèviament a la intervenció de la professora Esteve. Després de dinar i en horari d’horabaixa els assessors varen gaudir d’una ponència sobre gestió d’equips de Raül Genovès, professor de Filosofia i codirector dels títols propis Autoconeixement, emocions i diàleg al segle XXI i del Màster en Competències Emocionals de la UIB.
El següent dia va continuar la formació a la seu de la Conselleria d’Educació i Universitats, iniciant amb la benvinguda del Cap de Servei de l’SFPP i del director de l’IAQSE, Fernando Bonnín Roca. Arran de l’objectiu de la formació entorn a la creació d’una eina d’avaluació dels efectes de la formació permanent del professorat, es varen incorporar els companys de l’IAQSE a la conferència Diagnosi compartida sobre l’avaluació de la formació permanent de la politòloga i professora del Departament de Didàctica i Organització Educativa de la UB i directora del Màster de Formació Permanent del Professorat.
Finalment, les dues jornades varen acabar amb la formació de grups de treball entorn als assessors de cada CEP, podent profunditzar en l’inici d’una primera diagnosi compartida i les primeres propostes d’actuació. D’aquesta manera s’inicia una tasca que prosseguirà els següents mesos i s’analitzarà en una futura jornada de formació.
Així l’SFPP i els CEP de totes les Illes Balears han iniciat un camí cap a l’actualització de la formació permanent del professorat, centrant-se en l’avaluació dels seus efectes en l’alumnat a partir de la creació d’una eina que ha de servir per, com no pot ser d’altra manera, la millora de l’educació en general i de la formació permanent en concret.