Sección II. Autoridades y personal
Subsección segunda. Oposiciones y concursos
ADMINISTRACIÓN DE LA COMUNIDAD AUTÓNOMA
CONSEJERÍA DE EDUCACIÓN, CULTURA Y UNIVERSIDADES
Núm. 21004
Resolución del director general de Planificación, Infraestructuras Educativas y Recursos Humanos de 4 de noviembre de 2013 por la cual se convocan plazas de profesores especialistas en centros públicos no universitarios dependientes de la Consejería de Educación, Cultura y Universidades
Els articles 95 i 96 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, preveuen, per a determinats mòduls o matèries dels ensenyaments de formació professional i dels ensenyaments artístics, que excepcionalment s’hi puguin incorporar, com a professors especialistes, professionals, no necessàriament titulats, que exerceixin la seva activitat en l’àmbit laboral, atenent la seva qualificació i les necessitats del sistema educatiu. Aquesta incorporació s’ha de fer en règim laboral o administratiu, d’acord amb la normativa que hi sigui aplicable.
Com que no s’han pogut cobrir places de determinades funcions d’ensenyaments artístics amb funcionaris docents, cal cobrir-les, pel caràcter innovador i el nivell d’especialització que presenten, amb professors especialistes, una figura regulada pel Reial decret 1560/1995, de 21 de setembre, pel qual es regula el règim de contractació de professors especialistes.
Per això, atesa la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 9 de juliol de 2013 de delegació de determinades competències en matèria de gestió de personal en el director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans (BOIB núm. 101, de 20 de juliol), dict la següent
RESOLUCIÓ
Primer. Aprovar una convocatòria per cobrir les places vacants que s’especifiquen en l’annex 1 d’aquesta Resolució amb professors especialistes, d’acord amb el Reial decret 1560/1995.
Segon. Establir les bases que han de regir aquesta convocatòria, que es publiquen com a annex 2 d’aquesta Resolució.
Tercer. Aprovar el model oficial de sol•licitud, que es publica com a annex 3 d’aquesta Resolució.
Quart. Aprovar el barem per valorar els mèrits, que es publica com a annex 4 d’aquesta Resolució.
Cinquè. Publicar aquesta Resolució i els annexos en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i amb els articles 25.5 i 58 de la Llei 3/2003, de 26 març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s’hi pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 4 de novembre de 2013
El director general Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans
Bartolomé Isern Lladó
Annex 1
Places vacants per a professors especialistes
ESCOLA SUPERIOR D’ART DRAMÀTIC DE LES ILLES BALEARS (ESADIB)
Especialitat: Dansa Teatre
Assignatura: Dansa teatre (3 hores, segon semestre de febrer a juny 2014).
Perfil: dansa contemporània
Requisits: Experiència laboral mínima de tres anys com a ballarí/ballarina professional de dansa contemporània.
Mèrits específics: Titulació Superior en Art Dramàtic, especialitat Interpretació; Titulació Superior en Dansa contemporània.
Especialitat: Teoria teatral
Assignatura: Teatre Anglès (Assignatura en anglès). (3 hores setmanals, segon semestre de febrer a juny 2014)
Requisits: Nivell C1 d'anglès. Experiència laboral mínima de tres anys en l’àmbit de la plaça.
Mèrits específics: Titulació en Art Dramàtic. Especialitat interpretació
Annex 2
Bases
1. Requisits
Experiència professional mínima de tres anys en l’àmbit de la plaça a la qual s’opta i els especificats a cada una de les especialitats.
2. Sol•licituds
2.1. El termini per presentar les sol•licituds i la documentació de set dies hàbils comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es> la Resolució per la qual s’aprova aquesta convocatòria.
2.2. Els aspirants han d’emprar el model oficial de sol•licitud que figura com a annex 3. Aquest model de sol•licitud està a disposició de les persones interessades a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es>, a qualsevol dels registres de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats, i a les delegacions territorials de la Conselleria a Menorca i a Eivissa i Formentera.
2.3. Documentació que s’ha d’adjuntar a la sol•licitud:
a) Currículum en què consti l’activitat professional desenvolupada i la documentació que acrediti els anys d’experiència laboral, la formació, els coneixements de català, l’experiència prèvia com a professor especialista en la matèria i altres mèrits al•legats, amb l’estructura següent:
b) Acreditació documental organitzada per apartats, mitjançant documents originals o fotocòpies compulsades, de les circumstàncies indicades en el currículum:
1. Informe de vida laboral expedit per la Seguretat Social en tots els casos. En el cas dels treballadors autònoms també hauran d’aportar el justificant de cotització al règim especial de treballadors autònoms.
2. Certificació de l’empresa en la qual consti específicament la durada del contracte, l’activitat desenvolupada i el període de temps en el qual s’ha desenvolupat l’activitat i fotocòpia dels contractes. En el cas de treballadors autònoms, certificació d’estar inscrits en el cens d’obligats tributaris.
3. Certificats d’estudis, certificats oficials de coneixements de llengua catalana.
4. Altra documentació que el participant vulgui aportar per justificar els mèrits.
No s’han de tenir en compte els mèrits que no s’acreditin documentalment abans d’acabar el termini per presentar les sol•licituds.
c) Una fotocòpia del DNI o del passaport en vigor del sol•licitant.
2.4. Les sol•licituds i la documentació que cal adjuntar-hi s’han de presentar a un dels llocs següents:
a) Als registres de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats o a les delegacions territorials de la Conselleria a Menorca o a Eivissa i Formentera.
b) Als llocs que determina l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
2.5. En el cas que s’opti per presentar la sol•licitud a una oficina de correus, no s’ha de tancar el sobre, ja que la sol•licitud s’ha de datar i segellar abans de certificar l’enviament.
3. Comissió de valoració
3.1. La comissió de valoració és l’òrgan col•legiat encarregat d’examinar les sol•licituds presentades, aplicar els criteris de valoració prevists en l’annex 4 i emetre l’informe que ha de servir de base per elaborar les propostes de resolució.
3.2. La Comissió de Valoració està integrada per les persones següents:
La cap del Servei d’Universitat, que n’és la presidenta
Un representant del Departament d’Inspecció Educativa
El director de l’Escola Superior d’Art Dramàtic i la cap d’estudis, com a vocals.
La cap del Negociat III, vocal.
Una tècnica de la Direcció General d’Universitats, Recerca i Transferència del Coneixement que hi actua com a vocal i com a secretària.
3.3. Si és necessari, el director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans ha de designar els membres suplents de la comissió de valoració.
3.4. Perquè la comissió de valoració es pugui constituir vàlidament, es requereix com a mínim la presència de la presidenta, de la secretària i d’un vocal, o de qui els substitueixi.
4. Publicació de les llistes provisionals de persones admeses i excloses
4.1. El director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans ha d’aprovar, mitjançant una resolució, les llistes provisionals de les persones admeses, ordenades per puntuació, i de les excloses, amb indicació de la causa d’exclusió. Aquesta resolució s’ha de publicar a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es> el mateix dia que es dicti.
4.2. La resolució ha de fixar un termini de tres dies hàbils, comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat les llistes, perquè les persones interessades puguin esmenar la causa d’exclusió presentant els documents que acreditin que complien el requisit en la data en què va acabar el termini per presentar les sol•licituds.
4.3. No s’han de tenir en compte els mèrits no al•legats o els al•legats en el currículum però no acreditats documentalment abans de l’acabament del termini per presentar les sol•licituds.
5. Publicació de les llistes definitives de persones admeses i excloses
5.1. El director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans ha d’aprovar, mitjançant una resolució, les llistes definitives de les persones admeses, ordenades per puntuació, i de les excloses, amb indicació de la causa d’exclusió. Mitjançant aquesta resolució el director general ha d’estimar o desestimar les reclamacions presentades.
5.2. Aquesta resolució s’ha de publicar a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es> el mateix dia que es dicti.
5.3. Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es>, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i dels articles 25.5 i 58 de la Llei 3/2003, de 26 març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s’hi pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat en la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es>, d’acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Anexo 3
Solicitud para cubrir plazas como profesor especialista en centres educativos públicos de las Illes Balears
Datos personales
NIF/pasaporte: |
Fecha de caducidad: |
||||
1º Apellido: |
2o apellido:
|
Nombre: |
|||
Fecha de nacimiento: |
Provincia de nacimiento: |
Localidad de nacimiento:
|
|||
Sexo: |
Hombre c Mujer c |
Nacionalidad (sólo para extranjeros): |
|||
Datos a efectos de notificación y comunicación |
Teléfono fijo:
|
Teléfono móvil: |
Dirección de correo electrónico: |
Dirección:
|
||
Código postal:
|
Municipio: |
Provincia: |
SOL·LICIT: Que se me admita en el concurso público para cubrir, como profesor especialista de centros educativos públicos de las Illes Balears, la plaza siguiente:
Danza Teatro: Danza teatro |
|
|
Teoría teatral: Teatro Inglés |
DECLAR: Que son ciertos los datos proporcionados y que cumplo los requisitos y las condiciones para poder participar.
_________________, ____ d __________________de 201__
[firma]
DIRECCIÓ GENERAL DE PLANIFICACIÓ, INFRAESTRUCTURES EDUCATIVES I RECURSOS HUMANS
Annex 4
Barem valoració de mèrits
Escola Superior d’Art Dramàtic de les Illes Balears (ESADIB)
1. Experiència laboral professional que no sigui com a professor especialista o docent (puntuació màxima: 10 punts)
a) Per cada any complet d’experiència laboral en llocs de feina relacionats amb l’especialitat a la qual s’opta, a part dels tres anys d’experiència requerits en la convocatòria: 1 punt.
b) Per cada mes d’experiència laboral en llocs de feina relacionats amb l’especialitat a la qual s’opta, a part dels tres anys d’experiència requerits en la convocatòria: 0,08 punts.
2. Mèrits acadèmics (puntuació màxima: 10 punts)
a) Titulació superior específica relacionada amb l’assignatura obtinguda a una institució acadèmica oficial o a una escola internacional de prestigi reconegut: 3 punts per titulació (veure les titulacions concretes per a cadascuna de les places) (màxim: 3 punts).
b) Formació relacionada amb l’especialitat, cursada a universitats, centres oficials i/o centres de prestigi reconegut: cursos de formació i postgraus (puntuació per cada activitat formativa; màxim: 6 punts):
Sense especificació de la durada: 0,25 punts.
De 10 a 30 hores: 0,25 punts.
De 31 a 60 hores: 0,50 punts.
De 61 a 120 hores: 0,75 punts.
Més de 120 hores: 1 punt.
c) Estudis de tercer cicle (màxim: 3 punts):
Doctorat relacionat amb l’especialitat: 3 punts.
Màster universitari oficial relacionat amb l’especialitat: 2 punts.
Suficiència investigadora relacionada amb l’especialitat: 1,5 punts.
Cursos de doctorat relacionats amb l’especialitat: 0,04 punts per crèdit (màxim: 0,8 punts).
3. Coneixements de català (només es valora el certificat de nivell superior; puntuació màxima: 1,25 punts)
Nivell C2: 1,25 punts.
Nivell C1: 1 punt.
Nivell B2: 0,75 punts.
Nivell B1: 0,50 punts.
4. Experiència com a docent (puntuació màxima: 10 punts)
a) Experiència a centres d’ensenyament superior com a professor especialista d’assignatures de la mateixa especialitat a la qual s’opta: 0,1 punts pel nombre d’hores lectives setmanals per cada curs sencer i 0,01 punts pel nombre d’hores lectives setmanals per cada mes de docència.
b) Experiència a centres d’ensenyament superior com a professor especialista d’assignatures relacionades amb l’especialitat a la qual s’opta: 0,05 punts pel nombre d’hores lectives setmanals per cada curs sencer i 0,005 punts pel nombre d’hores lectives setmanals per cada mes de docència.
c) Experiència a altres centres docents com a professor d’assignatures de la mateixa especialitat a la qual s’opta: 0,01 punts pel nombre d’hores lectives setmanals per cada curs sencer i 0,001 punts pel nombre d’hores lectives setmanals per cada mes de docència.
d) Experiència a altres centres docents com a professor d’assignatures relacionades amb l’especialitat a la qual s’opta: 0,005 punts pel nombre d’hores lectives setmanals per cada curs sencer i 0,0005 punts pel nombre d’hores lectives setmanals per cada mes de docència.
e) Experiència en càrrecs directius a centres d’ensenyament superior (director, cap d’estudis o secretari): 0,25 punts per curs (màxim: 0,5 punts).
5. Altres mèrits relacionats amb la plaça a la qual s’opta (puntuació màxima: 10 punts)
a) Impartició de seminaris i conferències, i presentació de comunicacions en congressos: 0,25 punts per cada un (màxim: 4 punts).
b) Per publicacions sobre temes de recerca en revistes indexades (publicades o en premsa): 0,50 punts per publicació (màxim: 4 punts).
c) Per publicacions sobre temes de recerca en revistes no indexades (publicades o en premsa): 0,15 punts per publicació (màxim: 1 punt).
d) Per publicacions originals de creació (publicades o en premsa): 0,50 punts si n’és l’únic autor; 0,25 punts si n’és coautor (màxim: 2 punts).