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BOLETÍN OFICIAL DE LAS ISLAS BALEARES

Sección II. Autoridades y personal

Subsección segunda. Oposiciones y concursos

ADMINISTRACIÓN DE LA COMUNIDAD AUTÓNOMA

CONSEJERÍA DE EDUCACIÓN, CULTURA Y UNIVERSIDADES

Núm. 19494
Resolución de la Directora General de Recursos Humanos de la Comunidad Autónoma de las Illes Balears, de 5 de octubre de 2012 por la que se publica la convocatoria de concurso de traslados de ámbito estatal para la provisión de plazas vacantes en los Cuerpos de Inspectores al servicio de la Administración Educativa y de Inspectores de Educación

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Texto

 

La disposición adicional sexta de la Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación (LOE), en el apartado 1, determina que es base del régimen estatutario de los funcionarios públicos docentes la provisión de puestos mediante concurso de traslados de ámbito estatal.

En el apartado 3 de esta misma disposición, se establece la obligación para las Administraciones Educativas de convocar periódicamente concursos de traslados de ámbito estatal, a efectos de proceder a la provisión de las plazas vacantes que determinen en los centros docentes de enseñanza dependientes de aquellas, así como para garantizar la posible concurrencia de los funcionarios de su ámbito de gestión a plazas de otras Administraciones Educativas y, en su caso, si procede, la adjudicación de aquellas que resulten del propio concurso. En estos concursos podrá participar todo el personal funcionario docente, cualquiera que sea la Administración educativa de la que dependan o por la que hayan ingresado, siempre que reúnan los requisitos generales y los específicos que, de acuerdo con las respectivas relaciones de puestos de trabajo establezcan dichas convocatorias.

El Real Decreto 1364/2010, de 29 de octubre, por el que se regula el concurso de traslados de ámbito estatal entre personal funcionario de los cuerpos docentes contemplados en la Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación, establece, en su artículo 7, que con carácter bienal las Administraciones educativas convocarán concursos de traslados de ámbito estatal, a efectos de proceder a la provisión de las plazas o puestos vacantes que determinen. Celebrados los últimos concursos de ámbito estatal en el curso 2010-2011, procede realizar de nuevo en el presente curso la convocatoria de los mismos conforme a la regulación establecida en dicha norma.

De acuerdo con lo previsto en la Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación, la Ley 7/2007, de 12 de abril, del Estatuto Básico del Empleado Público, la Ley 30/1984, de 2 de agosto, de Medidas para la Reforma de la Función Pública, el Real Decreto 1364/2010, de 29 de octubre, y de conformidad con lo que dispone la Orden EDU/2107/2012 de 27 de setiembre por la que se establecen normas procedimentales aplicables a los concursos de traslados de ámbito estatal, que deben convocarse durante el curso 2012-2013, para personal funcionario de los Cuerpos docentes contemplados en la Ley Orgánica de Educación que imparte las enseñanzas escolares del sistema educativo y de los Cuerpos de Inspectores al Servicio de la Administración Educativa y de Inspectores de Educación.

Por todo ello, en virtud de las competencias que tengo atribuidas de acuerdo con la base primera, apartado b, de la Resolución del Consejero de Educación, Cultura y Universidades de 26 de setiembre de 2011 de delegación de determinadas competencias en materia de gestión de personal en el Director o Directora General de Recursos Humanos (BOIB núm. 148, de 1 de octubre), dicto la siguiente

RESOLUCIÓN

1. Convocar concurso de traslados de ámbito estatal para la provisión de plazas vacantes entre funcionarios de los Cuerpos de Inspectores al servicio de la Administración Educativa e Inspectores de Educación.

2.  Aprobar las Bases que rigen esta convocatoria, que se especifican en el anexo 1 de esta Resolución.

3. Publicar esta Resolución y los anexos 1, 2, 3 y 4 en el Boletín Oficial de las Illes Balears.

Interposición de recursos

Contra esta Resolución, que agota la vía administrativa, las personas interesadas pueden interponer un recurso potestativo de reposición ante la Directora General de Recursos Humanos en el plazo de un mes a contar desde el día siguiente de su publicación en el Boletín Oficial de las Illes Balears, de acuerdo con los artículos 116 y 117 de la Ley 30/1992 de 26 de noviembre, de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común, y los artículos 25.5 y 57 de la Ley 3/2003 , de 26 de marzo, de Régimen Jurídico de la Administración de la Comunidad Autónoma de las Illes Balears.

También pueden interponer un recurso contencioso administrativo ante la Sala de lo Contencioso Administrativo del Tribunal Superior de Justicia de las Illes Balears en el plazo de dos meses contados desde el día siguiente de su publicación en el Boletín Oficial de las Illes Balears, de acuerdo con los artículos 10 y 46 de la Ley 29/1998, de 13 de julio, reguladora de la jurisdicción contenciosa administrativa.

Palma a 5 de octubre de 2012

La Directora General de Recursos Humanos
Margalida G. Pizà Ginard


ANEXO 1

BASES

PRIMERA.

Normativa

Este concurso de traslados se regirá por la normativa siguiente:

- Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación (LOE) (BOE núm. 106, de 4 de mayo);

- Ley 30/1984, de 2 de agosto, de Medidas para la Reforma de la Función Pública, (BOE núm. 185, de 3 de agosto), modificada por la Ley 23/1988, de 28 de julio (BOE núm.181, de 29 de julio);

- Ley 3/1986, de 19 de abril, de Normalización Lingüística de las Illes Balears (BOCAIB núm. 15 de 20 de mayo y BOE núm. 169 de 16 de julio);

- Ley 22/1993, de 29 de diciembre, de Medidas Fiscales, de Reforma del Régimen Jurídico de la Función Pública y de la Protección por razón de Desempleo (BOE núm. 313, de 31 de diciembre);

- Ley 42/1994, de 30 de diciembre, de Medidas Fiscales, Administrativas y de Orden Social (BOE núm. 313, de 31 de diciembre);

- Ley 39/1999, de 5 de noviembre, para Promover la Conciliación de la Vida Familiar y Laboral de las Personas Trabajadoras (BOE núm. 266, de 6 de noviembre);

- Ley 7/2007, de 12 de abril, del Estatuto Básico del Empleado Público (BOE núm.  89, de 13 de abril);

- Real Decreto 1027/1993, de 25 de junio, regulador de la Acción Educativa en el Exterior (BOE núm. 187, de 6 de agosto);

- Real Decreto 2193/1995, de 28 de diciembre, por el que se establecen las Normas Básicas para el Acceso y la Provisión de Puestos de Trabajo del Cuerpo de Inspectores de Educación y la Integración de los Actuales Inspectores (BOE núm. 312, de 30 de diciembre), modificado por el Real Decreto 1573/1996, de 28 de junio (BOE núm. 157, de 29 de junio);

- Real Decreto 1138/2002, de 31 de octubre, por el que se regula la Administración del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte en el Exterior (BOE núm. 262, de 1 de noviembre);

- Real Decreto 276/2007, de 23 de febrero, por el que se aprueba el Reglamento de ingreso, accesos y adquisición de nuevas especialidades en los cuerpos docentes a los que se refiere la Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación, y se regula el régimen transitorio de ingreso al que se refiere la disposición transitoria decimoséptima de la citada Ley. (BOE núm. 53, de 2 de marzo);

- Real Decreto 1364/2010, de 29 de octubre, por el que se regula el concurso de traslados de ámbito estatal entre personal funcionario de los cuerpos docentes contemplados en la Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación y otros procedimientos de provisión de plazas a cubrir por los mismos. (BOE núm. 263, de 30 de octubre);

- Orden de la Consejería de Cultura, Educación y Deportes, de 25 de marzo de 1996, por la que se establece el Plan de Reciclaje y de Formación Lingüística y Cultural y se determinan las titulaciones que hay que poseer para impartir clases de y en lengua catalana en las Illes Balears (BOCAIB núm. 43, de 6 de abril);

- Orden del Consejero de Educación y Cultura, de 17 de febrero de 2000, por la que se determinan las titulaciones necesarias para la enseñanza de y en lengua catalana en los centros docentes de las Illes Balears y se determinan las equivalencias y convalidaciones en materia de reciclaje de la lengua catalana para el profesorado no universitario (BOIB núm. 23, de 22 de febrero);

- Orden ECD/531/2003, de 10 de marzo, por la que se establece el procedimiento para la provisión por funcionarios docentes de las vacantes en centros, programas y asesorías técnicas en el exterior, dictada en desarrollo del Real Decreto 1138/2002, de 31 de octubre, por el que se regula la Administración del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte en el exterior (BOE núm. 62 de 13 de marzo);

- Orden EDU/2107/2012, de 27 de setiembre, por la que se establecen las normas procedimentales aplicables a los concursos de traslados de ámbito estatal, que deben convocarse durante el curso 2012/2013, para el personal funcionario de los cuerpos docentes contemplados en la Ley Orgánica de Educación que imparten las enseñanzas escolares del sistema educativo y de los Cuerpos de Inspectores al Servicio de la Administración Educativa y de Inspectores de Educación (BOE núm. 240, de 5 de octubre);

- Decreto 115/2001, de 14 de septiembre, por el cual se regula la exigencia de conocimiento de las lenguas oficiales al personal docente (BOIB núm. 114, de 22 de septiembre);

- Orden del Consejero de Educación y Cultura de 30 de marzo de 2011, por la que se determinan los títulos, diplomas y certificados equivalentes a los certificados de conocimientos de lengua catalana de la Dirección General de Política Lingüística (BOIB núm.53, de 9 de abril);

Demás normativa vigente que pueda ser aplicable a esta convocatoria.

SEGUNDA

Plazas convocadas y su publicación

Se ofertarán las plazas vacantes, entre las que se incluirán, al menos, las que se produzcan hasta el 31 de diciembre de este año, así como aquellas que resulten del propio concurso siempre que, en cualquiera de los casos, la continuidad de su funcionamiento esté prevista en la planificación educativa.

Una vez determinadas las vacantes, la Dirección General de Recursos Humanos ordenará su publicación con anterioridad a la resolución provisional del concurso de traslados.

Se eliminarán aquellas vacantes anunciadas cuando se produzca un error de definición en las mismas o si se trata de una plaza cuyo funcionamiento no se encuentre previsto en la planificación escolar.

TERCERA

Acreditación del Conocimiento de la Lengua Catalana

Para obtener destino definitivo en el ámbito de esta Comunidad Autónoma, además de los requisitos que para cada puesto se especifican en las Bases de esta convocatoria, los concursantes deberán acreditar que poseen las titulaciones establecidas en la Orden de la Consejería de Cultura, Educación y Deportes, de 25 de marzo de 1996 (BOCAIB núm. 43, de 6 de abril), en la Orden del Consejero de Educación y Cultura, de 17 de febrero de 2000 (BOIB núm. 23, de 22 de febrero), modificada por la Orden de la Consejera de Educación y Cultura de 20 de agosto de 2008 (BOIB núm. 126, de 9 de septiembre) y en el Decreto 115/2001, de 14 de septiembre (BOIB núm. 114, de 29 de septiembre). Para dicha acreditación, se presentará fotocopia compulsada del certificado, diploma o documento correspondiente, siempre que no conste en el Portal del Personal del participante.

CUARTA.

Participación voluntaria

1. Podrán participar voluntariamente en esta convocatoria los funcionarios dependientes de la Consejería de Educación, Cultura y Universidades de las Illes Balears que se indican a continuación:

a) Los funcionarios de carrera en situación de servicio activo con destino definitivo en sedes dependientes de esta Consejería, siempre y cuando hayan transcurrido a la finalización del presente curso escolar, al menos dos años desde la toma de posesión del último destino definitivo.

b) Los funcionarios en situación de excedencia voluntaria prevista en el artículo 89.1.a de la Ley 7/2007, de 12 de abril, del Estatuto Básico del Empleado Público, obtenida desde sedes dependientes de esta Consejería, siempre que a la finalización del presente curso escolar, hayan transcurrido, al menos, dos años desde que pasaron a la citada situación. En este caso deben cumplir, además, todas las condiciones necesarias para reingresar al servicio activo.

c) Los funcionarios que se encuentren en la situación de suspensión de funciones que no tengan destino definitivo como consecuencia de dicha suspensión, declarada desde sedes dependientes de esta Consejería, siempre que con anterioridad a la finalización del presente curso escolar, haya concluido el tiempo de duración de la sanción disciplinaria de suspensión.

2. A los efectos previstos en este apartado anterior, se entenderá como fecha de finalización del curso escolar el día  31 de agosto del 2013.

3. Los participantes que deseen ejercer un derecho preferente para la obtención de destino deberán atenerse a lo que se determina en la Base sexta de esta convocatoria.

4. El personal funcionario de carrera, que dependa de la Consejería de Educación, Cultura y Universidades de las Illes Balears, podrá incluir en su solicitud plazas correspondientes a las convocatorias realizadas por las restantes Administraciones Educativas en las condiciones establecidas en las mismas.

5. Los funcionarios dependientes de otras Administraciones Educativas podrán solicitar plazas correspondientes a esta convocatoria, siempre que cumplan con los requisitos y condiciones que se establecen en esta Resolución. Estos funcionarios tienen que haber obtenido su primer destino definitivo dentro del ámbito de gestión de la Administración Educativa a la cual se circunscribe la convocatoria por la cual fueron seleccionados. Estos concursantes deben dirigir su instancia de participación a los órganos que se determine en la convocatoria que efectúe la Administración Educativa a cuyo ámbito de gestión pertenezca su centro de destino definitivo o, en su caso, al órgano de quien actualmente dependa el centro o plaza en el que tuvieron su último destino.

QUINTA

Participación forzosa.

Sin perjuicio de lo establecido en la Base tercera, y siempre que no se acojan, o no puedan acogerse, al derecho preferente de localidad que prevé la Base sexta, están obligados a solicitar las plazas anunciadas en esta convocatoria, mediante la formalización y presentación de la instancia en los términos establecidos en las Bases séptima y octava los funcionarios que se indican a continuación:

a) Funcionarios que, habiendo cesado en la situación de excedencia voluntaria o suspensión de funciones con pérdida de su destino definitivo, tengan un destino con carácter provisional en el ámbito de esta Comunidad con anterioridad a la fecha de publicación de esta convocatoria.

En el supuesto de que no participen en el presente concurso, o aun participando no obtengan ningún destino de los solicitados, se les adjudicará de oficio destino definitivo, siempre y cuando existan vacantes, en plazas de la isla o de las islas de esta Comunidad que señale en la solicitud de participación, siempre que cumplan los requisitos exigidos para ocuparlos. En el caso de no indicar ninguna isla, se les adjudicará libremente destino definitivo en cualquiera de ellas. La obtención de este destino tendrá el mismo carácter y efectos que el obtenido a petición de los interesados.

En el caso de que la Administración no le adjudique un destino definitivo, por no existir vacante, permanecerán en situación de expectativa de destino y deberán participar en el procedimiento de adjudicación de destino provisional para los funcionarios de carrera sin destino definitivo que se convoque.

b) Los funcionarios que se encuentren en la situación de excedencia forzosa o suspensión de funciones con pérdida de su destino definitivo y que cumplida la sanción no hayan obtenido un reingreso provisional y que hayan sido declarados en esta situación desde un centro dependiente, en la actualidad, de esta Consejería.

Estos funcionarios, estarán obligados a pedir todos las plazas de la isla o islas que hayan señalado en su solicitud de participación, en el supuesto de no hacerlo o de no participar en el presente concurso, y como consecuencia no obtuvieran destino definitivo, quedarán en la situación de excedencia voluntaria, contemplada en el apartado 2 del artículo 89 de la Ley 7/2007, del Estatuto Básico del Empleado Público.

c) Los funcionarios docentes adscritos en plazas del exterior y que ya se hayan reincorporado a una plaza de esta Comunidad, pero todavía no han obtenido destino definitivo.

Si quieren ejercer el derecho preferente a localidad deberán participar en este concurso tal como dispone de la Base sexta de la presente convocatoria. A los funcionarios que no concursen o participando no consigan ningún destino de los solicitados, se les adjudicará de oficio destino definitivo, si existen vacantes, en una plaza de la isla o las islas de esta Comunidad que señalen en la solicitud de participación, si cumplen los requisitos exigidos para ocuparlos. Si no han indicado ninguna isla, se les adjudicará libremente destino definitivo en cualquiera de ellas. La obtención de este destino tendrá el mismo carácter y efectos que los obtenidos a petición de los interesados.

En el caso de que la Administración no le adjudique un destino definitivo, por no existir vacante, permanecerán en situación de expectativa de destino y deberán participar en el procedimiento de adjudicación de destino provisional para los funcionarios de carrera sin destino definitivo que se convoque.

d) Los funcionarios con destino provisional que hayan perdido su destino definitivo en cumplimiento de resolución firme de expediente disciplinario, sentencia, resolución de recurso o por habérseles suprimido expresamente el puesto que desempeñaban con carácter definitivo.

En el supuesto de que debiendo participar no concursen, o aquellos que aun concursando no obtengan ninguno de los destinos solicitados, se les adjudicará de oficio destino definitivo, si existen vacantes, en la o las islas de esta Comunidad que hayan indicado en su solicitud de participación, si cumplen los requisitos para ocuparlas. Si no han indicado ninguna isla, se les adjudicará libremente destino definitivo en cualquiera de ellas. La obtención de este destino tendrá el mismo carácter y efectos que los obtenidos a petición del interesado. Si no obtienen destino definitivo quedarán en situación de destino provisional.

Cuando la Administración no le adjudique un destino definitivo, por no existir vacante, permanecerán en situación de expectativa de destino y deberán participar en el procedimiento de adjudicación de destino provisional para los funcionarios de carrera sin destino definitivo que se convoque.

e) Los funcionarios de carrera que por el hecho de pasar a prestar servicios en otros puestos de trabajo de la Administración, aun manteniendo su situación de servicio activo en el cuerpo de inspectores, han perdido la plaza docente que ocupaban con carácter definitivo o bien no tienen destino definitivo, siempre que hayan cesado y obtenido un destino provisional en plazas de la inspección educativa dependientes de esta Consejería.

Los funcionarios que no concursen, o aquellos que aun concursando no obtengan ningún destino de los solicitados, se les adjudicará de oficio destino definitivo en plazas, si existen vacantes, en las sedes de la isla o las islas de esta Comunidad que hayan indicado en su solicitud de participación, si cumplen los requisitos para ocuparlas. Si no han indicado ninguna isla, se les adjudicará libremente destino definitivo en cualquiera de ellas. La obtención de este destino tendrá el mismo carácter y efectos que los obtenidos a petición del interesado.

En el caso de que la Administración no le adjudique un destino definitivo, por no existir vacante, permanecerán en situación de expectativa de destino y deberán participar en el procedimiento de adjudicación de destino provisional para los funcionarios de carrera sin destino definitivo que se convoque.

f) El personal funcionario que tenga derecho preferente a obtener destino en una localidad o ámbito territorial determinado, si desea hacer uso de este derecho hasta que alcance este destino, deberá participar en todas las convocatorias que, a estos efectos, realicen las Administraciones Educativas. De no participar, se le tendrá por decaído del derecho preferente.

SEXTA.

Derecho preferente a localidad

Los inspectores que se acojan al derecho preferente lo harán constar en sus instancias, indicando la causa en que apoyan su petición.

Si reúnen las condiciones establecidas y hay vacantes, tienen derecho preferente a obtener destino definitivo en la misma localidad donde han perdido la plaza, siguiendo el orden de prelación en que aparecen, los funcionarios de carrera que se encuentran en alguno de los supuestos que se indican a continuación:

1. Por supresión o modificación de la plaza o puesto de trabajo que desempeñaban con carácter definitivo gozarán, hasta que obtengan otro destino definitivo, de derecho preferente para obtener otra plaza o puesto en la misma localidad donde estuviera ubicado la sede donde se les suprimió la plaza o puesto.

2. Por haber pasado a desempeñar otro puesto en la Administración Pública, con pérdida de la plaza docente que desempeñaban con carácter definitivo,  manteniendo su situación de servicio activo en su Cuerpo docente, y siempre que hayan cesado en el último puesto.

3. Por haber perdido la plaza o puesto de trabajo que desempeñaban con carácter definitivo, tras la concesión de la situación de excedencia voluntaria para atender al cuidado de familiares e hijos prevista en el artículo 89.4 de la Ley 7/2007 de 12 de abril por el transcurso del periodo de tiempo que determine la normativa a aplicar.

4. En virtud de ejecución de sentencia o resolución firme de recurso administrativo tengan reconocido el derecho a obtener destino en una localidad o a recuperarla donde la habían tenido anteriormente.

5. Aquellos que tras haber sido declarados jubilados por incapacidad permanente hayan sido rehabilitados para el servicio activo.

Los funcionarios que gocen de este derecho deben ejercerlo, necesariamente, para la localidad donde tuvieron su último destino definitivo en el cuerpo, y opcionalmente para otra u otras localidades de la misma zona.

Cuando concurran dos o más funcionarios de carrera en los que se den las circunstancias señaladas en cada uno de los apartados anteriores, se adjudicará la plaza a quien cuente con mayor puntuación en la aplicación del baremo de méritos recogido en el Anexo 2 de esta convocatoria. Si se producen empates en el total de las puntuaciones, se resolverán teniendo en cuenta sucesivamente la mayor puntuación en cada uno de los apartados del baremo, según el orden en que aparecen. Si persistiera el empate, se atenderá a la puntuación obtenida en los distintos subapartados, siguiendo igualmente el orden en el que aparecen en el baremo. En ambos casos, la puntuación que se tome en consideración en cada apartado no podrá exceder de la puntuación máxima establecida para cada uno de ellos en el baremo, ni, en el supuesto de los subapartados, la que corresponda como máximo al apartado en que se encuentren incluidos.

Cuando al aplicar estos criterios, alguno o algunos de los subapartados alcance la máxima puntuación otorgada al apartado al que pertenece, no se tomarán en consideración las puntuaciones del resto de subapartados. De resultar necesario, se utilizarán como criterios de desempate el año en el que se convocó el procedimiento selectivo a través del cual se ingresó en el Cuerpo y la puntuación por la que resultó seleccionado.

En el supuesto de que la Administración no le adjudique un destino definitivo a los participantes, por no existir vacante, quedarán en situación de expectativa de destino y deberán participar en todas las convocatorias que, a estos efectos, realice esta Administración. En caso de no participar, perderán el derecho preferente.

SÉPTIMA.

Forma de participación

Se presentará una única instancia según modelo oficial del Anexo 3, que se encontrará a disposición de los interesados en la página Web: http://dgpdocen.caib.es la cual se dirigirá a la Dirección General de Recursos Humanos

La instancia de participación deberá acompañarse de los siguientes documentos:

A) Documentación acreditativa de poseer los conocimientos de lengua catalana determinados en la Base tercera de la presente convocatoria.

B) Documentación justificativa para la valoración de los méritos a que se hace referencia en el baremo que aparece como Anexo 2.

En todos los documentos presentados deberá hacerse constar el nombre, apellidos, cuerpo y especialidad el concursante. En el caso de que los documentos justificativos se presentaran mediante fotocopia de los originales, éstas deberán ir necesariamente acompañadas de las diligencias de compulsa, extendidas por el director o secretario del centro o en los registros de la Consejería de Educación, Cultura y Universidades o por otras entidades administrativas competentes. No se admitirá ninguna fotocopia que carezca de la diligencia de compulsa.

La Administración podrá exigir a los interesados, en cualquier momento, que justifiquen aquellos méritos sobre los que se planteen dudas o reclamaciones.

Los participantes no tendrán que presentar la documentación justificativa de los méritos que figuren en el apartado específico de concurso de traslados de su Portal del Personal. Si no figuran en éste deberán presentar la documentación compulsada justificativa de los mismos. Los funcionarios que tengan registrado en el apartado de titulaciones del Portal del Personal una titulación que no aparezca en el apartado específico de concurso de traslados 2012-2013 deberán acreditar que no ha sido utilizada para obtener otra titulación, para ello deberán presentar los documentos justificativos establecidos en el Anexo 2. 

En ningún caso se valorarán los méritos que no aparecen en el apartado de Concurso de Traslados del Portal del Personal ni los no justificados correctamente.

OCTAVA.

Presentación de instancias

Los participantes podrán presentar las instancias, así como la documentación a la que se refiere la Base anterior, en los centros donde actualmente presten servicio de esta Comunidad y éstos las harán llegar, en el plazo establecido, al registro de la Consejería de Educación, Cultura y Universidades, al de las Delegaciones Territoriales de Menorca, de Eivissa y Formentera o a cualquiera de las dependencias a que alude el artículo 38 de la Ley de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común. En el caso de que se optara por presentar la solicitud ante una oficina de correos, se hará en sobre abierto, para que la instancia sea fechada y sellada por el funcionario de correos antes de ser certificada.

NOVENA.

Plazo

El plazo de presentación de solicitudes y documentos será de 15 días hábiles contados desde el día 6 de noviembre de 2012, entendiendo como primer día hábil el citado día 6.

Todas las condiciones que se exigen en esta convocatoria y los méritos que aleguen los participantes deben haberse completado y reconocido en la fecha de finalización del plazo de presentación de solicitudes, a excepción de lo previsto en el apartado 1 de la Base cuarta.

No serán tenidos en cuenta los méritos no alegados en las solicitudes, los que al  finalizar el plazo de presentación de las solicitudes no consten en el apartado de Concurso de Traslados del Portal del Personal, ni tampoco aquellos que no se justifiquen documentalmente durante el plazo de presentación de las mismas.

Concluido el plazo de presentación de solicitudes no se admitirá ninguna instancia ni modificación alguna a las peticiones formuladas ni documentación referida a los méritos aportados, así como tampoco renuncias a la participación, salvo lo establecido en la Base decimotercera.

El destino obtenido por cualquier concursante que no se haya ajustado a las normas de la convocatoria se anulará de oficio.

DÉCIMA.

Solicitud de plaza

En las solicitudes de participación, los concursantes tienen que especificar las plazas a las que optan por orden de preferencia, indicando los códigos de las sedes que aparecen en el anexo 4 de esta Resolución.

En cualquier caso se entenderán solicitadas por los concursantes exactamente la plaza o las plazas a  las que correspondan los códigos consignados en sus instancias de participación. Las peticiones cuyos códigos resulten incompletos, inexistentes o no se correspondan con los tipos de plazas que puedan ser solicitados por el participante serán anuladas. Si la totalidad de las peticiones resultasen anuladas por cualquiera de las circunstancias anteriores, el concursante será excluido de la adjudicación de destinos, sin perjuicio de los supuestos de asignación de destino de oficio previstos en la presente convocatoria.

Cualquier dato omitido o consignado erróneamente por el interesado no podrá ser invocado por éste a efectos de futuras reclamaciones ni considerar, por tal motivo, lesionados sus intereses y derechos.

Finalizado el plazo de presentación de solicitudes, bajo ningún concepto se modificará la petición, ni aun cuando se trate del orden de prelación de los puestos solicitados.

UNDÉCIMA.

Órgano colegiado de valoración de méritos

La Comisión de Valoración, es la encargada de la valoración de los méritos contemplados en el Anexo 2, y está integrada por los miembros que designe la Directora General de Recursos Humanos. Los miembros de la Comisión mencionada deberán pertenecer a un grupo de titulación igual o superior al exigido para los puestos convocados. También pueden participar asesores o especialistas que, sin formar parte de la Comisión, colaboren con ella en el ejercicio de sus funciones.

Las Organizaciones Sindicales presentes en la Mesa Sectorial podrán formar parte de la Comisión de Valoración. El número de los representantes de las Organizaciones Sindicales deberá ser inferior al número de miembros designados por la Administración.

La Dirección General de Recursos Humanos constituirá una unidad de personal integrada por funcionarios de sus servicios que será la encargada de comprobar los requisitos de los participantes y de la valoración de los méritos delegados por la Comisión de Valoración.

En un plazo no superior a dos meses computables a partir del día siguiente al de la finalización del período de presentación de solicitudes, la Dirección General de Recursos Humanos publicará en la página Web: http://dgpdocen.caib.es:

a)  Relación de los participantes admitidos en el concurso, con la puntuación que les corresponde por cada uno de los apartados y subapartados del baremo.

b)  Relación de los participantes que no han sido admitidos en el concurso, con las causas de exclusión pertinentes.

La Dirección General de Recursos Humanos fijará un período de siete días naturales para la presentación de reclamaciones, durante éste, las personas excluidas podrán enmendar la causa o causas de exclusión por no cumplir alguno o algunos de los requisitos exigidos en el artículo 70 de la Ley de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común, o algunos de los requisitos exigidos en la convocatoria, aportando los documentos que acrediten su cumplimiento en la fecha de finalización del plazo de presentación de solicitudes.

Los méritos no alegados o aquellos alegados pero no acreditados documentalmente antes de la finalización del plazo de presentación de solicitudes no podrán ser alegados o acreditados dentro del plazo de reclamaciones.

Durante este plazo la Administración rectificará de oficio los errores materiales y de cálculo detectados en las listas provisionales, sin perjuicio de que esta potestad pueda ser ejercida en cualquier momento de oficio o a instancia de parte, de acuerdo con lo que dispone el apartado segundo del artículo 105 de la Ley 30/1992.

Acabado este período, las rectificaciones que resulten de las reclamaciones estimadas, se publicarán en la página Web http://dgpdocen.caib.es. Contra esta publicación no podrá realizarse ninguna reclamación; deberá esperarse a que la Dirección General de Recursos Humanos haga pública la resolución  de adjudicación provisional de destinos y establezca el correspondiente período de reclamaciones.

La Comisión de Valoración es el órgano competente para resolver las reclamaciones que impugnen la valoración en la resolución provisional.

Los miembros de la Comisión estarán sujetos a las causas de abstención y recusación establecidas en los artículos 28 y 29 de la Ley de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común.

DUODÉCIMA.

Adjudicación provisional. Empates

Una vez recibidas las actas de la Comisión de Valoración con las puntuaciones asignadas a los concursantes y aprobadas las plantillas provisionales, se procederá a la adjudicación provisional de las plazas que pudieran corresponderles con arreglo a las peticiones de los participantes y a las puntuaciones obtenidas, según lo dispuesto en esta Resolución.

Sin perjuicio de lo dispuesto respecto a los derechos preferentes recogidos en la Base sexta de esta convocatoria, en el caso de que se produjesen empates en el total de las puntuaciones, éstos se resolverán atendiendo sucesivamente a la mayor puntuación en cada uno de los apartados del baremo, conforme al orden en que aparecen en el mismo. Si persistiera el empate, se atenderá a la puntuación obtenida en los distintos subapartados por el orden, igualmente, en que aparecen en el baremo.

En ambos casos, la puntuación que se tome en consideración en cada apartado no podrá exceder de la puntuación máxima establecida para cada uno de ellos en el baremo, ni, en el supuesto de los subapartados, la que corresponda como máximo al apartado en que se hallen incluidos.

Cuando al aplicar estos criterios, alguno o algunos de los subapartados alcance la máxima puntuación otorgada al apartado al que pertenece, no se tomarán en consideración las puntuaciones del resto de subapartados. De resultar necesario, se utilizarán como criterios de desempate el año en el que se convocó el procedimiento selectivo a través del cual se ingresó en el Cuerpo y la puntuación por la que resultó seleccionado.

DECIMOTERCERA.

Reclamaciones y desistimientos

La adjudicación provisional de los destinos a los que se alude en la Base anterior se hará pública en la página Web de la Dirección General de Recursos Humanos. Los concursantes podrán presentar reclamaciones en el plazo de cinco días hábiles, a contar desde el día siguiente a la fecha de su publicación en los mismos términos que los establecidos en la Base undécima.

Asimismo, durante este plazo, los participantes que concursen con carácter voluntario, podrán desistir de su participación en el concurso, entendiendo que el mismo afecta a todas las peticiones consignadas en su instancia de participación. A estos efectos, se hace constar que el hecho de no haber obtenido destino en la resolución provisional no supone que no se pueda obtener destino en la resolución definitiva.

Las reclamaciones y los desistimientos se podrán presentar por escrito en el registro de la Consejería de Educación, Cultura y Universidades o en las Delegaciones Territoriales de Menorca, y de Eivissa y Formentera  o en cualquiera de las dependencias a que alude el artículo 38 de la Ley de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común.

DECIMOCUARTA.

Resolución definitiva

Resueltas las reclamaciones y desistimientos a que se refiere la Base anterior, el Consejero de Educación, Cultura y Universidades procederá a dictar la Resolución por la que se aprueben las adjudicaciones definitivas de este concurso de traslados. Dicha Resolución se publicará en el BOIB. En la misma se anunciarán las fechas y lugares de exposición de los listados con los resultados de los concursos.

Las plazas adjudicadas en dicha Resolución son irrenunciables, debiendo incorporarse los participantes a las plazas obtenidas. Los recursos contra las resoluciones definitivas de los concursos de traslados, con independencia de la Administración Educativa a través de la que hayan participado, deberán dirigirse y ser resueltos por la Administración Educativa a la que pertenezca la plaza objeto del recurso, quien podrá solicitar cuanta información considere necesaria a la Administración educativa de procedencia del recurrente.

Será requisito para poder participar en la convocatoria de Comisiones de Servicio para el curso 2013-2014 tener solicitado, excepto casos excepcionales a valorar por la Comisión que determine dicha convocatoria, plaza en este Concurso de Traslados para la localidad o localidades en las que se solicita la Comisión de Servicio, y en su caso, no haber renunciado a ella.

Aun cuando se concurse a plazas de diferentes especialidades o a plazas convocadas por diferentes Administraciones Educativas solamente podrá obtenerse un único destino.

DECIMOQUINTA.

Retribuciones

Los funcionarios que mediante la convocatoria realizada al amparo de esta Resolución  obtengan destino definitivo en un ámbito de gestión distinto al de su puesto de origen, percibirán sus retribuciones de acuerdo con las normas retributivas correspondientes al ámbito en el que obtuvieren destino y desempeñarán las funciones de inspección de conformidad con las normas de organización y funcionamiento establecidas por la Administración educativa en la que obtengan su destino.

DECIMOSEXTA.

Los inspectores excedentes dependientes de la Consejería de Educación, Cultura y Universidades de las Illes Balears, que reingresen al servicio activo como consecuencia del concurso, presentarán ante la Dirección General de Recursos Humanos declaración jurada o promesa de no hallarse separado de ningún Cuerpo o Escala de la Administración del Estado, de las Comunidades Autónomas o de la Local, en virtud de expediente disciplinario, ni de estar inhabilitado para el ejercicio de funciones públicas. Los funcionarios que no justifiquen los requisitos exigidos para el reingreso no podrán tomar posesión del destino obtenido en el concurso, de manera que esta plaza quedará vacante y se proveerá en el próximo concurso que se convoque.

Los funcionarios que participen en esta convocatoria y que soliciten y obtengan excedencia o cesen en el servicio activo por cualquier otra causa, antes de la fecha de toma de posesión, se considerarán excedentes en la plaza que les corresponda, quedando ésta como vacante para su provisión en próximos concursos.

Asimismo los funcionarios que obtengan una plaza en esta convocatoria y durante el procedimiento de tramitación hayan permutado los destinos, tendrán que ejercer obligatoriamente la docencia en el puesto adjudicado y se anulará la permuta concedida.

DECIMOSÉPTIMA

Toma de Posesión

La toma de posesión en los nuevos destinos que se obtengan de acuerdo con lo dispuesto en la presente Resolución tendrá lugar el 1 de septiembre del año 2013.

DECIMOCTAVA

Recuperación de la documentación presentada

La documentación que presenten los participantes para la valoración de los méritos podrá ser retirada durante el mes de octubre de 2013 en la Dirección General de Recursos Humanos, únicamente cuando se traten de documentos originales, siempre y cuando no existan recursos por parte de algún participante, en cuyo caso podrá ser retenida a efectos de comprobación o prueba. En el supuesto de que no se retirara en el plazo que se determine, se entenderá que el aspirante renuncia a su recuperación.

DECIMONOVENA

Política de privacidad

De acuerdo con lo que dispone el artículo 5 de la Ley Orgánica 15/1999, de protección de datos de carácter personal, y el artículo 12 del Real Decreto 1720/2007, los funcionarios de carrera y en prácticas deben aceptar expresamente que los datos facilitados durante el procedimiento de concurso de traslados regulado en esta Resolución sean recogidos y tratados en un fichero de titularidad de la Consejería de Educación, Cultura y Universidades, con domicilio en la calle de Alfons el Magnànim, 29 C.P.07004, Palma.

La finalidad de este tratamiento es gestionar los datos de los funcionarios docentes que participan en el concurso de traslados. Los datos de los participantes serán cedidos al Ministerio de Educación y a la Dirección General de Planificación, Inspección e Infraestructuras Educativas.

En cualquier momento, los participantes podrán ejercer los derechos reconocidos en la Ley orgánica 15/1999 y, en particular, los de acceso, rectificación, cancelación y oposición.

A tal efecto, éstos, dirigirán un escrito a la Dirección General de Recursos Humanos por cualquiera de estos medios:

a) Por correo ordinario.

b) Por correo electrónico a las direcciones secundaria@dgpdocen.caib.es o primaria@dgpdocen.caib.es  desde el correo  proporcionado por  la Consejería de Educación,  Cultura, y Universidades.

c) Presentando una solicitud en cualquiera de los registros de la Consejería de Educación, Cultura y Universidades en las Delegaciones Territoriales de Menorca o de Eivissa y Formentera, o en cualquiera de los lugares que determina el artículo 38.4 de la Ley 30/1992, de 26 de noviembre (BOE núm. 285, de 27/11/1992), de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común.

ANNEX 2

ESPECIFICACIONS A LES QUALS HA D'AJUSTAR-SE EL BAREM DE PRIORITATS PER LA PROVISIÓ MITJANÇANT CONCURS DE TRASLLATS D’ÀMBIT ESTATAL DE LLOCS CORRESPONENTS ALS COSSOS D'INSPECTORS AL SERVEI DE L’ADMINISTRACIÓ EDUCATIVA I D’INSPECTORS DE EDUCACIÓ

Mèrits

Punts

 

1. Antiguitat

1.1 Per cada any de permanència ininterrompuda com a personal funcionari de carrera amb destinació definitiva, en la mateixa plantilla provincial o, si escau, de les unitats territorials en que estigui organitzada l’inspecció educativa.

Pel primer i segon any:

2,0000

La fracció d’any es computarà a raó de 0,1666 punts per cada mes complet

 

Pel tercer any:

4,0000

La fracció d’any es computarà a raó de 0,3333 punts per cada mes complet

 

Pel quart i següents:

6,0000

La fracció d’any es computarà a raó de 0,5000 punts per cada mes complet

 

Documents justificatius: Full de serveis expedit per l’Administració educativa competent o títol administratiu o credencial amb diligència de les distintes possessions o cessaments que hagin tengut des del seu nomenament com a funcionària o funcionari de carrera o, si n’és el cas, dels corresponents documents d’inscripció en els Registres de personal. L’Administració justifica d’ofici els serveis prestats en aquesta comunitat que figuren a l’apartat de Concurs de trasllats del Portal de Personal.

En el cas del personal funcionari obligat a concursar per haver perdut la seva destinació definitiva en compliment de sentència o resolució de recurs, per provenir de la situació de excedència forçosa o per supressió expressa amb caràcter definitiu de la seva plaça, es considerarà com a lloc des del qual participa, amb la finalitat de determinar els serveis a que es refereix aquest subapartat, el darrer servei amb caràcter definitiu, al que s'acumularan, si escau, els prestats provisionalment, amb posterioritat, en qualsevol lloc de Inspecció Educativa.

Igualment, els mateixos criteris seran d’aplicació al personal funcionari que participi des de la destinació adjudicada en compliment de sanció disciplinària, de trasllats forçosos, amb canvi de localitat de destinació.

1.2 Per cada any com a personal funcionari de carrera en situació de provisionalitat sempre que es participi des de aquesta situació:

2,0000

La fracció d’any es computarà a raó de 0,1666 punts per cada mes complet

Quan es tracti de personal que participi per primera vegada amb caràcter voluntari des de la seva primera destinació obtinguda per concurs, a la puntuació corresponent al subapartat 1.1. se li sumarà l’obtinguda per aquest subapartat.

Documents justificatius: Full de serveis expedit per l’Administració educativa competent o títol administratiu o credencial amb diligència de les distintes possessions o cessaments que hagin tengut  des del seu nomenament com a funcionària o funcionari de carrera o, si n’és el cas, dels corresponents documents d’inscripció en els Registres de personal. L’Administració justifica d’ofici els serveis prestats en aquesta comunitat que figuren a l’apartat de Concurs de trasllats del Portal de Personal.

1.3 Antiguitat al cos:

1.3.1. Per cada any de serveis efectius prestats en situació de servei actiu com a personal funcionari de carrera en el Cos d'Inspectors al Servei de l'Administració Educativa o en el Cos d'inspectors d'Educació:

2,0000

Les fraccions d’any es computaran a raó de 0,1666 punts per cada mes complet

A l'efecte de determinar l'antiguitat en aquests cossos es reconeixeran els serveis efectius prestats com a personal funcionari de carrera en els cossos d'Inspectors de procedència i els prestats des de la data d'accés com a docents a la funció inspectora de conformitat amb la disposició addicional quinzena de la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de Mesures per a la Reforma de la Funció Pública.

Documents justificatius: Full de serveis expedit per l’Administració educativa competent o títol administratiu o credencial amb diligència de les distintes possessions o cessaments que hagin tengut  des del seu nomenament com a funcionària o funcionari de carrera o, si escau, dels corresponents  documents d’inscripció en els Registres de personal. L’Administració justifica d’ofici els serveis prestats en aquesta comunitat que figuren a l’apartat de Concurs de trasllats del Portal de Personal.

1.3.2. Per cada any de serveis efectius prestats en situació de servei actiu com a personal funcionari de carrera en altres cossos docents als quals es refereix la LOE:

1,0000

Les fraccions d’any es computaran a raó de 0,0833 punts per cadames complet

Documents justificatius: Full de serveis expedit per l’Administració educativa competent o títol administratiu o credencial amb diligència de les distintes possessions o cessaments que hagin tengut  des del seu nomenament com a funcionària o funcionari de carrera o, si escau, dels corresponents documents d’inscripció en els Registres de personal. L’Administració justifica d’ofici els serveis prestats en aquesta comunitat que figuren a l’apartat de Concurs de trasllats del Portal de Personal.

Els serveis al·ludits en el subapartat 1.3.2 no seran tinguts en compte en els anys en què fossin simultanis amb els serveis dels subapartats 1.1 o 1.2.

Als efectes previstos en els subapartats 1.1, 1.2, 1.3.1 i 1.3.2, seran computats els serveis que s'haguessin prestat en la situació de serveis especials, expressament declarats com a tals en els apartats previstos en l'article 87 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic així com les situacions d'idèntica naturalesa establertes per disposicions anteriors a la citada Llei. Igualment serà computat, a aquests efectes, el temps d'excedència per cura de familiars declarada d'acord amb l'article 89.4 de la citada Llei 7/2007, de 12 d'abril, que no podrà excedir de tres anys.

2. Mèrits acadèmics (MÀXIM 10 punts)

Als efectes de la seva valoració per aquest apartat, únicament es tendran en compte els títols universitaris amb validesa a l’Estat Espanyol.

(Veure disposició complementària segona)

2.1 Doctorats, postgraus i premis extraordinaris:

2.1.1. Por posseir el títol de Doctor

5,0000

Documents justificatius: Fotocòpia compulsada del títol o certificació de l’abonament dels drets d’expedició del títol o certificat supletori de la titulació expedits d’acord amb el previst, en el seu cas, a l’Ordre de 8 de juliol de 1988 (BOE de dia 13) o a l’Ordre de 13 d’agost de 2007 (BOE de dia 21) o en el Reial decret 1002/2010, de 5 d’agost, sobre expedició de títols universitaris oficials (BOE de dia 6 d’agost). L’Administració justifica d’ofici el títol que consta a l’apartat de Concurs de trasllats del Portal de personal.

2.1.2 Pel títol universitari oficial de Màster, diferent del requerit per a l’ ingrés a la funció pública docent, per a l’obtenció del quals’hagin exigit, al menys, 60 crèdits:

3,0000

Documents justificatius: Fotocòpia compulsada del títol que es poseeix o certificat supletòri de la titulació expedit d’acord amb el previst a l’Ordre de 13 d’agost de 2007 (BOE de dia21) o en el Reial decret 1002/2010, de 5 d’agost, sobreexpedició de títols universitaris oficials (BOE de dia 6d’agost). L’Administració justifica d’ofici el títol que consta a l’apartat de Concurs de trasllats del Portal de personal.

2.1.3 Pel reconeixement de suficiència investigadora, certificat diploma acreditatiu d’estudis avançats:

       2,0000

Documents justificatius: Fotocòpia compulsa del certificat-diploma corresponent.

No es valorarà aquest mèrit quan hagi estat al·legat el títol de Doctor.

2.1.4 Per haver obtingut premi extraordinari en el doctorat, en la llicenciatura o grau o en el cas de les titulacions atorgades pels Conservatoris superiors de música, per la menció honorífica en el grau superior:

1,0000

Documents justificatius: Fotocòpia compulsa de la documentació justificativa corresponent.

2.2 Altres titulacions universitàries

Les titulacions universitàries de caràcter oficial, que no han estat les exigides amb caràcter general per a l’ingrés al cos des del qual es concursa o per a l'accés, en el seu moment, als llocs d'Inspecció Educativa es valoraran de la forma següent:

2.2.1 Titulacions de grau:

Pel Títol universitari oficial de grau o equivalent:

5,0000

Documents justificatius: Fotocòpia compulsada dels títols que es posseeixen o certificat supletòri de la titulació expedit d’acord amb el previst a l’Ordre de 13 d’agost de 2007 (BOE de dia 21) o en el Reial decret 1002/2010, de 5 d’agost, sobre expedició de títols universitaris oficials (BOE de dia 6 d’agost). L’Administració justifica d’ofici el títol que consta a l’apartat de Concurs de trasllats del Portal de personal.

2.2.2 Titulacions de primer cicle:

Per la segona i restants diplomatures, enginyeries tècniques, arquitectures tècniques o títols declarats legalment equivalents i pels estudis corresponents al primer cicle d’una llicenciatura, arquitectura o enginyeria:

3,0000

Per aquest subapartat no es valorarà en cap cas, el títol o estudis d'aquesta naturalesa que hagi estat necessari superar per a l'obtenció del primer títol de llicenciat, enginyer o arquitecte que es presenti.

No es valoraran els primers cicles que hagin permès l'obtenció d'altres titulacions acadèmiques de cicle llarg que s'al·leguin com a mèrits.

Documents justificatius: Fotocòpia compulsada de tots els títols que es posseeixin o certificat de l'abonament dels drets d'expedició d'acord amb el previst a l'Ordre de 8 de juliol de 1988 (BOE del 13). L’Administració justifica d’ofici els títols que consten a l’apartat de Concurs de trasllats del Portal de personal. Per a la valoració dels estudis corresponents al primer cicle d'una llicenciatura, arquitectura o enginyeria, certificació acadèmica de tots els títols o cicles que es posseeixin, on consti de forma expressa que s'han superat totes les assignatures o crèdits conduents a l'obtenció d'aquests títol o cicles. En aquest cas l’Administració no ho justifica d’ofici perquè aquest fet no consta al Portal del personal.

2.2.3 Titulacions de segon cicle:

Pels estudis corresponents al segon cicle de llicenciatures, enginyeries, arquitectures o títols declarats legalment equivalents:

3,0000

Per aquest apartat no es valorarà, en cap cas, els estudis d'aquesta naturalesa que hagi estat necessari superar (primer cicle, segon cicle o, si escau, ensenyaments complementaris), per a l'obtenció del primer títol de llicenciat, enginyer o arquitecte que es presenti. Les titulacions de tan sols segon cicle i els títols declarats equivalents. A tots els efèctes al títol universitari de llicenciat, només es valoraran com un segon cicle.

Documents justificatius: Fotocòpia compulsada de tots els títols que es posseeixin o certificat de l'abonament dels drets d'expedició d'acord amb el previst a l'Ordre de 8 de juliol de 1988 (BOE del 13). L’Administració justifica d’ofici els títols que consten a l’apartat de Concurs de trasllats del Portal de personal.

2.3 Titulacions d’ensenyaments de règim especial i de la formació Professional específica:

Les titulacions d’ensenyaments de règim especial atorgades per les Escoles oficials d’idiomes, Conservatoris professionals isuperiors de música i dansa i Escoles d’arts, així com les de la Formació professional específica, en cas de no haver estat les exigides com a requisit per a l’ingrés en la funció pública docent o, si escau, que no hagin estat necessàries par a l’obtenció del títol al·legat, es valoren de la forma següent:

a. Per cada Certificat de nivell C2 del Consell d'Europa:

4,0000

b. Per cada Certificat de nivell C1 del Consell d'Europa:

3,0000

c. Per cada Certificat de nivell B2 del Consell d'Europa:

2,0000

d. Per cada Certificat de nivell B1 del Consell d'Europa:

1,0000

Si escau valorar les certificacions assenyalades als apartats anteriors només es considera la de nivell superior que presenta el participant.

e. Per cada títol de Tècnic Superior d'Arts Plàstiques i Disseny, Tècnic Esportiu Superior o Tècnic Superior de Formació

Professionalo equivalent:

2,0000

f. Per cada títol Professional de Música o Dansa:

1,5000

Documents justificatius:

Per valorar els certificats de les escoles oficials d'idiomes i Títol Professional de Música o Dansa:  Fotocòpia compulsada del certificat o títol que es posseeixi o, si s'escau, certificació acreditativa de l'expedició del títol o certificació acreditativa d'haver superat els estudis conduents a la seva obtenció.

Per valorar les titulacions de l'apartat e) haurà de presentar fotocòpia compulsada de la certificació acadèmica on consti de manera expressa que s'han superat totes les assignatures o crèdits conduents a l'obtenció dels títols, i fotocòpia compulsada de la certificació acadèmica del títol al·legat per a l’ingrés al cos, així com fotocòpia compulsada de tots els títols que han estat necessaris per l’obtenció del títol que al·lega per a l’ingrés al cos (batxillerat, tècnic superior, etc.). L’Administració no justifica d’ofici les titulacións d’aquest apartat.

3. Formació i perfeccionament (MÀXIM 10 punts)

3.1 Per activitats superades que tenguin per objecte el perfeccionament en la funció inspectora o amb aspectes relacionats amb l’organització escolar o amb l’ensenyament, organitzades pel Ministeri d’Educació, les Administracions Educatives de les Comunitats Autònomes, per institucions sense ànim de lucre, sempre que dites activitats hagin estat homologades o reconegudes per les Administracions educatives, així com les organitzades per les Universitats:

fins a 6,0000

Se puntuaran amb 0,1000 punts per cada 10 hores d’activitats de formació acreditades. A aquests efectes se sumaran les hores de totes les activitats, no puntuant la resta del número d’hores inferior a 10.

Quan les activitats venen expressades en crèdits s’entendrà que cada crèdit equival a 10 hores.

Documents justificatius: L’Administració justifica d’ofici els cursos impartits i superats que figuren a l’apartat de Concurs de trasllats del Portal de personal. Fotocòpia compulsada del certificat d’aquestes expedit per l’entitat organitzadora on consti de forma expressa el número d’hores de duració de l’activitat. En el cas de les organitzades per les institucions sense ànim de lucre s’ha d’acreditar de forma fefaent el reconeixement o homologació d'aquestes activitats per l’Administració educativa corresponent, o certificat d'inscripció al registre de formació de l'Administració educativa.

3.2 Per la impartició, direcció o coordinació d'activitats de formació que tenguin per objecte el perfeccionament en la funció inspectora o amb els aspectes relacionats amb l'organització escolar o amb l’ensenyament organitzats pel Ministeri d'Educació, les Administracions educatives de les Comunitats Autònomes, per Institucions sense ànim de lucre, sempre que hagin estathomologades o reconegudes per les Administracions educatives,així com les organitzades per les Universitats:

fins a 4,0000

Se puntuarà amb 0,1000 punts per cada 3 hores d’activitat de formació acreditades. A aquets efectes se sumaran les hores de totes les activitats, no es puntuaran la resta de número d’hores inferiors a 3. Quan les activitats venen expressades en crèdits s’entendrà que cada crèdit equival a 10 hores.

Documents justificatius: Fotocòpia compulsada del certificat o document acreditatiu de l’impartició on consti de forma fefaent el número d’hores de durada de l’activitat. En el cas de les organitzades per les Institucions sense ànim de lucre es deurà a més acreditar de forma fefaent el reconeixement o homologació d'aquestes activitats per l’Administració educativa corresponent, o certificat d'inscripció en el registre de formació de l'Administració educativa.

4. Altres mèrits (MÀXIM 20 punts)

4.1 Publicacions (fins a 5,0000 punts)

Per publicacions de caràcter didàctic o científic directament relacionades amb l’ensenyament.

Aquelles publicacions que, estant obligades a consignar l’ISBN en virtut del que disposa el Decret 2984/1972, de 2 de novembre, modificat pel Reial decret 2063/2008, de 12 de desembre, o, si escau, ISSN o ISMN, manquin d’ells, no seran valorats, així com aquelles en les que l’autor sigui l’editor d’aquestes.

Per a la valoració d’aquestes publicacions s’hauran de presentar els documents justificatius indicats en aquests subapartats amb les exigències que així s’indiquen.

Puntuació específica assignable als mèrits baremables per aquest apartat:

a. Llibres en els seus diferents formats (paper o electrònic):

 Autor

fins a 1,0000 punts

 Coautor

fins a 0,5000 punts

 3 Autors

fins a 0,4000 punts

 4 Autors

fins a 0,3000 punts

 5 Autors

fins a 0,2000 punts

 Més de 5 Autors

fins a 0,1000 punts

b. Revistes en els seus diferents formats (paper o electrònic): 

 Autor

fins a 0,2000 punts

 Coautor

fins a 0,1000 punts

 3 o més Autors

fins a 0,0500 punts

Documents justificatius:

- En el cas de llibres, la següent documentació:

-  Els exemplars corresponents.

- Certificació de l’editorial on consti: Títol del llibre, autor/s, ISBN, dipòsit legal i data primera edició, el nombre d’exemplars i que la difusió dels mateixos ha estat en llibreries comercials.

En relació amb els llibres editats per administracions públiques i universitats (públiques-privades) que no s’han difós en llibreries comercials, en la certificació han de constar el títol del llibre, autor/s, data de la primera edició, el nombre d’exemplars,  els centres de difusió (centres educatius, centres de professors, institucions culturals, etc.).  

En els supòsits en què l’editorial o associació hagin desapareguts, les dades requerides en aquesta certificació hauran de justificar-se per qualsevol mitjà d’una prova admissible en dret.

- En el cas de revistes, la següent documentació:

- Els exemplars corresponents.

- Certificació en la qual consti: el nombre d’exemplars, llocs de distribució i venda, o associació científica o didàctica, legalment constituïda, a la que pertany la revista, títol de la publicació, autor/s, ISSN o ISMN, dipòsit legal i data d’edició.

En relació amb les revistes editades per administracions públiques i universitats (públiques-privades) que no s’han difós en establiments comercials, en la certificació han de constar el títol de la revista, autor/s, data de la primera edició, el nombre d’exemplars, els centres de difusió (centres educatius, centres de professors, institucions culturals, etc.).  

- En el cas de publicacions que només es donen en format electrònic, es presentarà un informe en el qual, l'organisme emissor, certificarà que la publicació apareix en la corresponent base de dades bibliogràfica. En aquest document s'indicarà la base de dades, el títol de la publicació, els autors, l'any i la URL. A més es presentarà un exemplar imprès.

4.2 Valoració del treball desenvolupat (fins a 10 punts)

(Veure disposició complementària tercera)

4.2.1 Per cada any de servei en llocs de sotsdirector general de la Inspecció d'Educació, inspector general o inspector cap de la Inspecció Central d'Educació Bàsica, de Batxillerat o EnsenyamentMitjà de l'Estat, coordinador general de Formació Professional, o en llocs equivalents dependents d'altres Administracions educatives:

1,5000

Les fraccions d'any es computaran a raó de 0,1250 punts per cada mes complet.

Documentació justificativa: Fotocòpia compulsada del nomenament expedit per l'Administració educativa competent amb diligència de possessió i cessament o, si escau, certificació en la qual consti que a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds es continua en el càrrec.

4.2.2 Per cada any de servei en llocs d'inspector central, inspector central d'Educació Bàsica, Batxillerat, o Ensenyament Mitjà de l'Estat, o coordinador central de Formació Professional, secretari o administrador de la Inspecció Central, inspector de la Sotsdirecció General de la Inspecció d'Educació, o en llocs equivalents dependents d'altres Administracions educatives:

1,0000

Les fraccions d'any es computaran a raó de 0,0830 punts per cada mes complet.

Documents justificatius: Fotocòpia compulsada del nomenament expedit per l'Administració educativa competent amb diligència de possessió i cessament o, si escau, certificació en la qual consti que a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds es continua en el càrrec.

4.2.3 Per cada any de servei en llocs d'inspector cap provincial d'Educació Bàsica o inspector cap de Districte de Batxillerat o Ensenyament Mitjà de l'Estat o coordinador cap provincial de Formació Professional, o cap de servei provincial d'Inspecció Tècnica d'Educació, cap de divisió, o en llocsequivalents dependents d'altres Administracions educatives:

0,7500

Les fraccions d'any es computaran a raó de 0,0620 punts per cada mes complet.

Documentació justificativa: Fotocòpia compulsada del nomenament expedit per l'Administració educativa competent amb diligència de possessió i cessament o, si escau, certificació en la qual consti que a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds es continua en el càrrec.

4.2.4 Per cada any com a inspector cap de districte, cap adjunt, coordinador d'equips sectorials, coordinador de demarcació, o en llocs equivalents dependents d'altres Administracions educatives:

0,5000

Les fraccions d'any es computaran a raó de 0,0410 punts per cada mes complet.

Documentació justificativa: Fotocòpia compulsada del nomenament expedit per l'Administració educativa competent amb diligència de possessió i cessament o, si escau, certificació en la qual consti que a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds es continua en el càrrec.

4.2.5 Per cada any de serveis ocupant llocs en l'Administració educativa de nivell de complement de destinació igual o superior a l'assignat al Cos pel qual participa, sempre que aquests siguin diferents dels enumerats en els subapartats 4.2.1 al 4.2.4 d'aquest Annex:

0,7500

Les fraccions d'any es computaran a raó de 0,0620 punts per cada mes complet.

En el cas que s'hagi exercit simultàniament més d'un càrrec dels indicats en els subapartats 4.2.1 a 4.2.5 no podrà acumular-se la puntuació, valorant el que pogués resultar més avantatjós per al concursant.

Documentació justificativa: Fotocòpia compulsada del nomenament expedit per l'Administració educativa competent amb diligència de possessió i cessament o, si escau, certificació en la qual consti que a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds es continua en el càrrec. L’Administració justifica d’ofici els càrrecs que consten a l’apartat del Concurs de trasllats del Portal de personal.

4.3 Per ser personal funcionari de carrera dels Cossos de Catedràtics d'ensenyament eecundari, d'Escoles oficials d'idiomes, de Música i Arts escèniques o d'Arts plàstiques i disseny:

3,0000

Documents justificatius: Full de serveis expedit per l’Administració educativa competent on consti la pertinença al cos de catedràtics o fotocòpia compulsada del títol administratiu o credencial o, si escau, del Butlletí o Diari Oficial en el qual aparegui el seu nomenament. L’Administració justifica d’ofici el full de serveis on consti la pertinença al Cos de Catedràtics dels funcionaris dependents d’aquesta Comunitat.

4.4 Pel títol de professor de llengua catalana emès per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats de les Illes Balears, o certificat de coneixements superiors de català, orals i escrits (nivell D) o certificat de nivell C2 de català emès a les Illes Balears per la Junta Avaluadora de Català, Direcció General de Política Lingüística, Direcció General de Cultura i Joventut o EBAP, o certificat de Llengua III del Pla de Reciclatge i Formació Lingüística i Cultural emès per l’ICE:

2,0000

No es valoraran per aquest apartat  les titulacions  al·legades com a requisit per a l’ingrés en la funció pública docent ni  les titulacions d’ensenyaments de règim especial atorgades per les Escoles oficials d’idiomes de català i valencià, ja que aquestes titulacions es puntuen per l’apartat 3.3.

Documents justificatius: fotocòpia compulsada del títol o certificat. L’Administració justifica d’ofici les titulacions que consten a l’apartat de Concurs de trasllats del Portal del personal.

DISPOSICIONS COMPLEMENTÀRIES

PRIMERA.-

Els mèrits al·legats per les persones participants s’han d’haver complit o reconegut en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds. Únicament es valoren, per tant, els mèrits que es posseeixen fins la finalització d’aquest.

En el cas que un mateix document justificatiu es pugui valorar en més d’un apartat d’aquest annex, només es valorarà a l’apartat que suposi una puntuació més beneficiosa per a l’interessat.

SEGONA.- Mèrits acadèmics.

1. Per poder obtenir puntuació per altres titulacions universitàries de caràcter oficial, s’ha de presentar fotocòpia compulsada de quants títols es posseeixin, inclòs l’al·legat per a ingrés en el Cos.

2. Pel que fa a la baremació de titulacions de primer cicle, no s’entendrà com a tal la superació d’algun dels cursos d’adaptació.

3. En el cas de títols obtinguts a l'estranger o expedits per institucions docents d'altres països, s’ha d'adjuntar també la corresponent homologació.

4. No es baremaran per l'apartat 2 els títols no oficials que d'acord amb la disposició addicional onzena del Reial Decret 1393/2007, de 29 d'octubre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, siguin expedits per les universitats en ús de la seva autonomia.

TERCERA.- Valoració del treball desenvolupat.

Només es valorarà el seu acompliment com a personal funcionari de carrera.

 

ANNEX 3

SOL·LICITUD DE PARTICIPACIÓ EN EL CONCURS DE TRASLLATS 2012-2013 DELS COSSOS D'INSPECTORS AL SERVEI DE L'ADMINISTRACIÓ EDUCATIVA I D'INSPECTORS D'EDUCACIÓ

DADES D’IDENTIFICACIÓ

Cos :                                                                                                 DNI:

Nom:

Primer llinatge:

Segon llinatge:

Sexe:                      Home:                    Dona:

Any de convocatòria del procediment  selectiu pel qual va ingressar al cos:                                                               Puntuació:

DOMICILI A EFECTES DE NOTIFICACIÓ

Carrer i número:                                                                                            Codi Postal:

Localitat:                                                                                                         Telèfon:

Correu electrònic:                                                                                          Telèfon mòbil:

DADES DE LA DESTINACIÓ

Marcau amb una “X” el tipus de destinació

(   ) Destinació definitiva en els cursos 2011-2012 i 2012-2013

(   ) Destinació provisional en el curs 2012-2013

(   ) Cap de les situacions anteriors, darrera destinació definitiva

Plaça:

Localitat:

Província:

Marcau amb una “X” la modalitat per la qual participa en aquest concurs:

(   ) Destinació definitiva

(   ) Excedència voluntària

 

Participació forçosa per no tenir destinació definitiva com a conseqüència de:

(   ) Resolució ferma d’expedient disciplinari

(   ) Compliment de sentència o resolució de recurs

(   ) Supressió de la plaça obtinguda per destinació definitiva

(   ) Reingrés amb destinació provisional

(   ) Excedència forçosa

(   ) Suspensió de funcions, una vegada complida la sanció

(   ) Causes anàlogues que hagin comportat la pèrdua del lloc de treball obtingut per destinació definitiva

(   ) Provisional que mai no ha obtingut destinació definitiva

(   ) En pràctiques

.................................. d... ............................ de 2012

SIGNATURA DE LA PERSONA SOL·LICITANT

SOL·LICITUD DE PARTICIPACIÓ EN EL CONCURS DE TRASLLATS 2012-2013 DELS COSSOS D'INSPECTORS AL SERVEI DE L'ADMINISTRACIÓ EDUCATIVA I D'INSPECTORS D'EDUCACIÓ

COS:                                           DNI:                                                    LLINATGES I NOM:

Ho heu d’emplenar si exerciu dret preferent a localitat o zona

Codi de localitat: (   )(   )(   )(   )(   )(   )(   )(   )(   )

Codi de zona: (   )(   )(   )(   )(   )(   )

 

Marcau amb una “X” el supòsit pel qual exerciu aquest dret:

(   ) Per supressió o modificació de la plaça o lloc de feina

(   ) Per exercir un altre lloc de feina en l’Administració Pública amb pèrdua de la plaça docent

(   ) Excedència voluntària per cura de familiars

 (   ) En virtut de sentència o de recurs administratiu

(   ) Per rehabilitació en el servei actiu després de jubilació per incapacitat

Ho heu d’emplenar únicament si participau amb caràcter forçós

En cas de no obtenir destinació en cap dels centres o localitats sol·licitats voluntàriament, se li adjudicarà lliurement, si existeix vacant, a l’àmbit territorial de la ciutat o comunitat autònoma on actualment presta serveis amb caràcter provisional, en la forma prevista en la convocatòria específica de l’Administració educativa convocant

Indicau els codis de les províncies, subdireccions territorials, comarques o illes per ordre de preferència per, en el seu cas, procedir a l’adjudicació d’ofici:

Ord

Codi illa

1

(   )(   )(   )

2

(   )(   )(   )

3

(   )(   )(   )

4

(   )(   )(   )

 .................................. d... ............................ de 2012

 SIGNATURA DE LA PERSONA SOL·LICITANT

SOL·LICITUD DE PARTICIPACIÓ EN EL CONCURS DE TRASLLATS 2012-2013 DELS COSSOS D'INSPECTORS AL SERVEI DE L'ADMINISTRACIÓ EDUCATIVA I D'INSPECTORS D'EDUCACIÓ

COS:                                           DNI:                                                    LLINATGES I NOM:

Codis de les places que sol·licita:

Núm.

Plaça

Núm.

Plaça

Núm.

Plaça

1

 

21

 

41

 

2

 

22

 

42

 

3

 

23

 

43

 

4

 

24

 

44

 

5

 

25

 

45

 

6

 

26

 

46

 

7

 

27

 

47

 

8

 

28

 

48

 

9

 

29

 

49

 

10

 

30

 

50

 

11

 

31

 

51

 

12

 

32

 

52

 

13

 

33

 

53

 

14

 

34

 

54

 

15

 

35

 

55

 

16

 

36

 

56

 

17

 

37

 

57

 

18

 

38

 

58

 

19

 

39

 

59

 

20

 

40

 

60

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

(   )  , estic d’acord amb tota la informació de l’apartat de Concurs de trasllats del Portal del personal i no he d’aportar altre document per a la justificació dels mèrits.

(   )  No estic d’acord amb tota la informació de l’apartat de Concurs de trasllats del Portal del personal i aport la següent documentació justificativa:

Política de privacitat

D’acord amb el que es disposa en l’article 5 de la Llei orgànica 15/1999 de protecció de dades i a l’article 12 del Reial decret 1720/2007 els funcionaris de carrera i en pràctiques han de consentir expressament que les dades facilitades al llarg del procediment de concurs de trasllats regulat per aquesta Resolució, siguin recollits i tractats en un fitxer de titularitat de la Conselleria d’Educació,  Cultura i Universitats, amb domicili al Carrer d’Alfons el Magnànim, 29 CP.07004, Palma.

La finalitat d’aquest tractament és gestionar les dades dels funcionaris docents  que participen en el concurs de trasllats.

Les dades dels participants són cedides al Ministeri d’Educació i a la Direcció General de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives. En qualsevol moment, els participants poden exercir els drets reconeguts en la Llei susdita, i en particular, els d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició.

Per tal efecte, aquests, adreçaran  un escrit a la Direcció General de Recursos Humans

a) per correu ordinari.

b) per correu electrònic a les direccions secundaria@dgpdocen.caib.es o primaria@dgpdocen.caib.es des del correu que proporciona la Conselleria d’Educació i Cultura.

c) presentant una sol·licitud en qualsevol dels registres de la Conselleria d’Educació i Cultura, a les Delegacions Territorials d’Educació de Menorca o d’Eivissa-Formentera, o bé a qualsevol dels llocs que determina l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre (BOE núm. 285, de 27-11-1992), de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

(   )  He llegit la política de privacitat i accept

.................................. d... ............................ de 2012

SIGNATURA DE LA PERSONA SOL·LICITANT

 

ANNEX 4

CODI DE LES SEUS TERRITORIALS DE LA INSPECCIÓ EDUCATIVA DE LES ILLES BALEARS

SEU

CODI

Inspecció Educativa d’Eivissa i Formentera

07506031C

Inspecció Educativa de Mallorca

07506021C

Inspecció Educativa de Menorca

07506041