Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE TREBALL, FUNCIÓ PÚBLICA I DIÀLEG SOCIAL
Núm. 594534
Resolució de la consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social per la qual es disposa la inscripció i dipòsit en el Registre de Convenis col·lectius, Acords col·lectius de treball i Plans d’igualtat de les Illes Balears l’acta de la revisió salarial de la Comissió Negociadora del Conveni col·lectiu pel personal de la Fundació Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears, signada el 18 de setembre de 2025 i la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (codi de conveni 07002261012002)
Versió PDF
Antecedents
1. El 18 de setembre de 2025, la Comissió Negociadora del Conveni col·lectiu pel personal de la Fundació Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears acordà l' increment retributiu addicional del 0,5 % amb efectes de dia 1 de gener de 2024 i subscriví la corresponent acta de la reunió.
2. El 22 de maig de 2026, Paula Paloma Salom Cañellas, en representació de la Comissió Negociadora del Conveni col·lectiu, sol·licità el registre, el dipòsit i la publicació de la citada acta.
Fonaments de dret
1. L'article 90.3 del Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre.
2. El Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball.
3. L'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Inscriure i dipositar l' acta de la revisió salarial de la Comissió Negociadora del Conveni col·lectiu pel personal de la Fundació Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears, de 18 de setembre de 2025, en el Registre de Convenis col·lectius, Acords col·lectius de treball i Plans d'igualtat de les Illes Balears
2. Notificar aquesta Resolució a la persona interessada.
3. Fer constar que la versió catalana del text és l'original signada pels membres de la Comissió Negociadora i que la versió castellana n'és una traducció.
4. Publicar l' acta de la revisió salarial en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, signat electrònicament (22 de juny de 2026)
La directora general de Treball i Salut Laboral Maria de la Luz Moreno Romero Per delegació de la consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social (BOIB 99, de 26 de juliol de 2025)
ACTA DE LA REUNIO DE LA COMISSIÓ PRITÀRIA DEL IV CONVENI COL.LECTIU PEL PERSONAL DE LA FUNDACIÓ BANC DE SANG I TEIXITS DE LES ILLES BALEARS DE 18 DE SETEMBRE DE 2025
Caràcter: ordinària
Data: 18 de Setembre de 2025
Lloc: Fundació Banc de Sang i Teixits
Secretari: Paloma Salom Cañellas
Identificació de la sessió
Assistents
ACORD DE COMISSIÓ PARITÀRIA, RELATIU A L'INCREMENT DE RETRIBUCIONS ADDICIONAL DEL 0,5 % AMB EFECTES DE L'1 DE GENER 2024
Els punts 1, 2 i 3 de l'article 6 del Reial decret llei 4/2024, de 26 de juny, pel qual es prorroguen determinades mesures per afrontar les conseqüències econòmiques i socials derivades dels conflictes a Ucraïna i al Pròxim Orient i s'adopten mesures urgents en matèria fiscal, energètica i social, preveuen el següent:
1. L'any 2024, les retribucions del personal al servei del sector públic poden experimentar un increment global màxim del 2 per cent respecte de les vigents el 31 de desembre de 2023, inclosos en aquestes últimes els increments derivats del que preveu l'article 19.Dos.2 de la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2023, en termes d'homogeneïtat per als dos períodes de la comparació, tant pel que fa a efectius de personal com a l'antiguitat d'aquest. Aquest increment retributiu tindrà efectes econòmics des de l'1 de gener de 2024.
2. Així mateix, amb efectes d'1 de gener de 2024, s'ha d'aplicar, si escau, un increment retributiu addicional i consolidable del 0,5 per cent, respecte de les retribucions vigents el 31 de desembre de 2023, si la suma de la variació de l'IPCA dels anys 2022, 2023 i 2024 supera l'increment retributiu fix acumulat de 2022, 2023 i 2024.
A aquest efecte, una vegada publicades per l'Institut Nacional d'Estadística (INE) les dades de l'IPCA de l'any 2024, s'aprovarà l'aplicació d'aquest increment mitjançant un acord del Consell de Ministres, que es publicarà en el BOE.
3. Les despeses d'acció social no podran incrementar-se, en termes globals, respecte els de 2023.
D'altra banda, l'article 12 de la Llei 12/2023, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024, estableix que
1. Les retribucions del personal al servei de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i de la resta d'ens integrants del sector públic autonòmic, de conformitat amb la delimitació que fa, a aquest efecte, la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears, o, si s'escau, la que faci amb caràcter bàsic l'Estat per a l'any 2024 per mitjà de la norma de rang legal corresponent i en el marc dels pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2024, llevat del personal eventual, s'han de regir per les normes següents:
a) Amb caràcter general, i amb efectes d'1 de gener de 2024, les retribucions del personal esmentat no han d'experimentar cap variació respecte de les vigents el 31 de desembre de 2023, en termes de homogeneïtat per als dos períodes de comparació, tant pel que fa a efectius de personal com a l'antiguitat d'aquest, sens perjudici del que preveu l'apartat 4 d'aquest article i la disposició addicional primera d'aquesta llei.
[...]
La disposició addicional primera estableix:
1. Amb caràcter general, les normes dels articles 12 a 15, 19 a 21 i 24 d'aquesta llei s'han d'entendre desplaçades, totalment o parcialment, i en els diversos vessants qualitatius, quantitatius i temporals, per les disposicions que, amb caràcter bàsic, aprovi l'Estat mitjançant la Llei de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2024, o la norma de rang legal corresponent, o les modificacions corresponents al llarg de l'any 2024.
En aquest sentit, l'aplicació preferent de les disposicions estatals s'ha de produir tant respecte de les retribucions bàsiques que, en el marc de l'article 149.1.18a de la Constitució, hagi de percebre el personal sotmès a l'article 76 de l'Estatut bàsic de l'empleat públic com respecte de les retribucions complementàries del personal esmentat i el conjunt de retribucions de la resta de personal i autoritats de l'àmbit de la comunitat autònoma, fins al màxim de variació interanual per a l'any 2024 que fixi l'Estat en el marc de l'article 149.1.13a de la Constitució.
2. D'acord amb això, correspon als òrgans competents del Govern de les Illes Balears i de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i també del Parlament de les Illes Balears, de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears i de la Universitat de les Illes Balears, dur a terme totes les actuacions que calguin per complir els mandats legals corresponents.
L'article 15, relatiu a les «Retribucions dels membres del Govern de les Illes Balears, dels alts càrrecs, del personal eventual i dels membres de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears» estableix a l'apartat 5:
5. Finalment, les retribucions de la resta d'alts càrrecs, inclosos els òrgans unipersonals de direcció a què fa referència l'article 21 de la Llei 7/2010 esmentada, i les retribucions del personal eventual al servei de l'Administració de la comunitat autònoma i, si s'escau, al servei de les entitats que, de conformitat amb la delimitació que en fa l'article 12.1 d'aquesta llei, integren el sector públic autonòmic, s'han d'incrementar un 5 % respecte de les vigents a 31 de desembre de 2023, en el marc de l'instrument jurídic determinant de la retribució en cada cas i de la resta de normes de rang legal aplicables.
D'acord amb això, els contractes i la resta d'instruments jurídics que estableixin les retribucions d'aquests càrrecs s'hi han d'adequar oportunament.
En data 25 de juliol de 2013 en reunió de la comissió paritària es va aprovar la corresponent Relació de Llocs de Treball conforme a l'establert a la disposició addicional quinzena de la Llei 15/2012, de 27 de desembre, de Pressuposts Generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2013.
En data 05 de setembre de 2025, el Patronat de l'entitat FBSTIB va aprovar incrementar les retribucions del personal al servei de l'ens en el percentatge màxim permès per la normativa anteriorment esmentada (2 %).
De conformitat amb aquestes previsions, i prèvia negociació, la comissió paritària de la FBSTIB a la sessió de data 18 de Setembre de 2025, adopta el següent
ACORD
Primer.- Aplicar, amb efectes de dia 1 de gener de 2024, un increment percentual addicional del 0,5 % respecte de les quanties establertes pel 2023 per al personal laboral propi de l'ens amb estructura salarial adaptada a la disposició addicional quinzena de la Llei 15/2012, de 27 de desembre, de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears per a l'any 2013 (aquest increment del 0,5 %, acumulat a l'anterior increment aplicable envers el 2024, suposa un increment global del 2,5 %).
Les noves quanties i efectes són els següents:
- Amb data d'efectes d'1 de gener de 2024 les quanties dels conceptes retributius són el resultat d'incrementar un 0,5 % addicional respecte a les quanties vigents a 31 de desembre de 2023, amb l'actualització de les quanties dels conceptes retributius, incloent la recuperació dels incrementes no aplicats dels anys 2022 i 2021.
En conseqüència, les quanties mensuals resultants de les retribucions bàsiques són les que s'estableixen a continuació, segons el grup de classificació (notar que els imports dels triennis són els mateixos pel 2024 i 2025 atès que no resultaren afectats per la recuperació dels increments de 2020 i 2021 no aplicats):
| Grup | Sou base | Trienni |
|---|---|---|
| A | 1.784,60 | 41,86 |
| B | 1.596,76 | 41,86 |
| C | 1.401,18 | 40,86 |
| D | 1.185,06 | 38,80 |
| E | 977,37 | 37,81 |
La pagues extraordinàries, que són dues cada any, per l'import, cada una, d'una mensualitat del sou base i una del complement d'antiguitat, es meritaran conforme als imports que consten al quadre anterior. Així mateix, les pagues extraordinàries han d'incloure el complement equivalent als increments que les lleis anuals de pressuposts generals de l'Estat determini, amb caràcter bàsic, per a tots els empleats públics. Aquest “complement de paga extra”, és el següent:
| Grup | Complement de paga extra |
| A | 569,09 |
| B | 474,65 |
| C | 420,70 |
| D | 366,69 |
| E | 312,68 |
Les quanties dels conceptes que integren les retribucions complementàries (dedicació especial, horaris especials, responsabilitat, dificultat tècnica, i penositat) aprovades a la RLT s'incrementaran conforme s'ha establert als paràgrafs tercer i quart d'aquest punt primer.
RETRIBUCIONS COMPLEMENTARIES
COMPLEMENT DEDICACIO ESPECIAL
| Cod.RLT | CATEGORIA | % Jorn | C. DED.ESP |
|---|---|---|---|
| L02960001 | Responsable RRHH | 100,00 % | 219,12 |
| L02950004 | Informatico | 100,00 % | 175,72 |
| L02970004 | Encargado Mtmto. | 100,00 % | 241,85 |
| L02970005 | Encargado Parque Movil | 100,00 % | 258,65 |
COMPLEMENT HORARI ESPECIAL
| Cod.RLT | CATEGORIA | % Jorn | C. HOR.ESP |
|---|---|---|---|
| L02950010 | Medico y Medico UM | 100,00 % | 393,37 |
| L02950019 | Medico y Medico UM Ibiza | 15,74 % | 61,92 |
| L02950017 | Medico y Med UM Menorca | 11,80 % | 46,42 |
| L02960004 | Due y Due UM Aferesis | 100,00 % | 393,37 |
| L02960005 | Due y Due UM | 100,00 % | 393,37 |
| L02960008 | Due y Due UM Ibiza | 15,74 % | 61,92 |
| L02960007 | Due y Due UM Menorca | 11,80 % | 46,42 |
| L02970008 | Tecnico Lab. Nocturno | 100,00 % | 353,87 |
| L02970007 | Tecnico Lab. Festivo | 100,00 % | 273,32 |
| L02970005 | Encargado Parque Movil | 100,00 % | 256,15 |
| L02980008 | Chofer | 100,00 % | 256,15 |
| L02980013 | Chofer Ibiza | 23,60 % | 60,45 |
| L0298000C | Chofer Menorca | 35,39 % | 90,65 |
COMPLEMENT RESPONSABILITAT
| Cod.RLT | CATEGORIA | % Jorn | C. RESP |
|---|---|---|---|
| L02950006 | Dir.Tecnico Sangre | 100,00 % | 836,63 |
| L02950014 | Dir.Tecnico Tejidos | 100,00 % | 836,63 |
| L02950007 | Medico Espec.BS | 100,00 % | 831,65 |
| L02950015 | Médico Espec. BT | 100,00 % | 831,65 |
| L02950009 | Jefe Area Sanit | 100,00 % | 831,65 |
| L0295000A | Jefe Area Sanit Bios | 100,00 % | 831,65 |
| L02950016 | Jefe Area Sanit Menorca | 15,74 % | 130,90 |
| L02950018 | Jefe Area Sanit Ibiza | 19,76 % | 164,33 |
| L02950008 | Farmaceutico | 100,00 % | 831,65 |
| L02960002 | Supervisora | 100,00 % | 602,23 |
| L02950001 | Administrador | 100,00 % | 836,63 |
| L02970003 | Oficial Primera | 100,00 % | 364,45 |
| L02970011 | Oficial Primera Ibiza | 100,00 % | 364,45 |
| L02970010 | Oficial Primera Menorca | 85,71 % | 312,37 |
| L02980001 | Oficial Segunda | 100,00 % | 364,45 |
| L02970002 | Secr. Area Dirección | 100,00 % | 202,51 |
COMPLEMENT PENOSITAT
| Cod.RLT | CATEGORIA | % Jorn | C. PENOSID |
|---|---|---|---|
| L02950010 | Medico y Medico UM | 100,00 % | 393,38 |
| L02950019 | Medico y Medico UM Ibiza | 15,74 % | 61,92 |
| L02950017 | Medico y Med UM Menorca | 11,80 % | 46,42 |
| L02960003 | Due y Due UM Af/Prom | 100,00 % | 393,38 |
| L02960005 | Due y Due UM | 100,00 % | 314,28 |
| L02960008 | Due y Due UM Ibiza | 15,74 % | 47,70 |
| L02960007 | Due y Due UM Menorca | 11,80 % | 35,76 |
| L02970008 | Tecnico Lab. Nocturno | 100,00 % | 294,57 |
| L02970007 | Tecnico Lab. Festivo | 100,00 % | 294,57 |
| L02970006 | Técnico de Laboratorio | 100,00 % | 438,02 |
| L02980002 | Aux.Admvo Marketing | 100,00 % | 409,08 |
| L02980003 | Aux.Admvo Planificacion | 100,00 % | 409,08 |
| L02980004 | Aux. Admvo.Recepción | 100,00 % | 409,08 |
| L02980012 | Aux.Admvo y A.Adm.Ibiza | 42,86 % | 175,33 |
| L02980011 | Aux.Admvo y A.Adm.Menorca | 57,14 % | 233,75 |
| L02980007 | Personal Mtmto. | 100,00 % | 193,56 |
| L02970005 | Encargado Parque Movil | 100,00 % | 260,13 |
| L02980008 | Chofer | 100,00 % | 199,02 |
| L02980013 | Chofer Ibiza | 23,60 % | 44,32 |
| L0298000C | Chofer Menorca | 35,39 % | 66,46 |
| L02990001 | Personal Limpieza | 100,00 % | 384,22 |
COMPLEMENT ESPECIAL QUALIFICACIO
| Cod.RLT | CATEGORIA | % Jorn | C. ESP.CUAL |
|---|---|---|---|
| L02950006 | Dir.Tecnico Sangre | 100,00 % | 678,77 |
| L02950014 | Dir.Tecnico Tejidos | 100,00 % | 678,77 |
| L02950007 | Medico Espec.BS | 100,00 % | 328,09 |
| L02950015 | Médico Espec. BT | 100,00 % | 328,09 |
| L02950009 | Jefe Area Sanit | 100,00 % | 562,31 |
| L02950016 | Jefe Area Sanit Menorca | 15,74 % | 88,51 |
| L02950018 | Jefe Area Sanit Ibiza | 19,76 % | 111,11 |
| L02950010 | Medico y Medico UM | 100,00 % | 407,97 |
| L02950019 | Medico y Medico UM Ibiza | 15,74 % | 64,21 |
| L02950017 | Medico y Med UM Menorca | 11,80 % | 48,14 |
| L02960002 | Supervisora | 100,00 % | 358,22 |
| L02960003 | Due y Due UM Af/Prom | 100,00 % | 83,78 |
| L02960004 | Due y Due UM Aferesis | 100,00 % | 125,94 |
| L02960005 | Due | 100,00 % | 131,35 |
| L02960008 | Due y Due UM Ibiza | 15,74 % | 20,67 |
| L02960007 | Due y Due UM Menorca | 11,80 % | 15,50 |
COMPLEMENT DIFICULTAT TECNICA
| Cod.RLT | CATEGORIA | % Jorn | C. DIF.TECN |
|---|---|---|---|
| L02950006 | Dir.Tecnico Sangre | 100,00 % | 1893,64 |
| L02950014 | Dir.Tecnico Tejidos | 100,00 % | 1893,64 |
| L02950007 | Medico Espec.BS | 100,00 % | 1061,99 |
| L02950015 | Médico Espec. BT | 100,00 % | 1061,99 |
| L02950009 | Jefe Area Sanit | 100,00 % | 736,84 |
| L0295000A | Jefe Area Sanit Bios | 100,00 % | 736,84 |
| L02950016 | Jefe Area Sanit Menorca | 15,74 % | 114,21 |
| L02950018 | Jefe Area Sanit Ibiza | 19,76 % | 143,38 |
| L02950010 | Medico y Medico UM | 100,00 % | 475,17 |
| L02950019 | Medico y Medico UM Ibiza | 15,74 % | 73,03 |
| L02950017 | Medico y Med UM Menorca | 11,80 % | 54,75 |
| L02950008 | Farmaceutico | 100,00 % | 430,26 |
| L02960002 | Supervisora | 100,00 % | 425,33 |
| L02960003 | Due y Due UM Af/Prom | 100,00 % | 425,33 |
| L02960004 | Due y Due UM Aferesis | 100,00 % | 323,66 |
| L02980009 | Auxiliar Enfermeria | 100,00 % | 409,08 |
| L02980010 | Auxiliar Enfermeria Menorca | 11,80 % | 48,27 |
| L02950001 | Administrador | 100,00 % | 1893,64 |
| L02950002 | Jefe Departamento Admon | 100,00 % | 787,11 |
| L02950003 | Jefe Departamento Marketing | 100,00 % | 787,11 |
| L02960001 | Responsable RRHH | 100,00 % | 802,85 |
| L02950004 | Informatico | 100,00 % | 458,79 |
| L02950005 | Tecnico | 100,00 % | 619,10 |
| L02970001 | Tecnico 2ª. | 100,00 % | 474,51 |
| L02970003 | Oficial Primera | 100,00 % | 304,24 |
| L02970011 | Oficial Primera Ibiza | 100,00 % | 293,69 |
| L02970010 | Oficial Primera Menorca | 85,71 % | 251,73 |
| L02980001 | Oficial Segunda | 100,00 % | 267,51 |
| L02970002 | Secr. Area Dirección | 100,00 % | 304,24 |
| L02970004 | Encargado Mtmto. | 100,00 % | 304,24 |
| L02980007 | Personal Mtmto. | 100,00 % | 261,63 |
| L02970005 | Encargado Parque Movil | 100,00 % | 304,24 |
A més de les retribucions bàsiques, el personal laboral té dret a percebre un complement d'insularitat que, amb data d'efectes d'1 de gener de 2024, les quanties són:
a) 99,79 euros mensuals a l'illa de Mallorca.
b) 111,02 euros mensuals a la resta d'illes.
Segon.- De conformitat amb l'apartat 3.2 de la disposició addicional cinquena de la Llei 15/2012, el complement personal transitori no s'ha d'incrementar ni re valoritzar per raó dels increments retributius que, si s'escau, estableixin les lleis anuals de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears (apartat modificat per la disposició final sisena de la Llei 3/2020, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears per a l'any 2021).
Tercer.- L'increment retributiu addicional del 0,5 % també serà aplicable, amb data d'efectes d'1 de gener de 2024, a la resta de personal propi de l'ens, incloent-hi, en el seu cas, els òrgans unipersonals de direcció i el personal directiu professional.
En el cas dels òrgans unipersonals de direcció l'increment retributiu addicional del 0,5 % s'acumularà als increments ja executats del 5 % i del 2 % i, en conseqüència, l'increment retributiu acumulat serà d'un 7,5 % respecte a les retribucions vigents a 31 de desembre de 2023.
Quart.- Per a l'any 2024 i 2025, les quanties de les prestacions que integren el que es denomina acció social seran les mateixes que les de l'exercici 2023.
Cinquè.- Trametre certificació d'aquest Acord al Registre Central de Personal del Sector Públic Instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (RCPSPI), a efectes del compliment del que estableix la Disposició Addicional cinquena de la Llei 13/2014, de 29 de desembre, de pressuposts Generals de la CAIB per a l'any 2015, i l'article 20 del Decret 67/2016, de 25 de novembre, del Registre Central de Personal del Sector Públic Instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Palma, 18 de setembre de 2025